מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שלום רב- פרופסיהחסויה08/09/2010
לפני 3 שנים בעלי ביצע בדיקת זרע בזמן שניסינו להרות , הריכוז היה 50 מליון,תנועתיות כללית 50% ומורפולוגיה 8%....נכנסנו להריון מהר מאד.....אחרי שנולדה בתנו החל בעלי להשתמש בפרופסיה, מאחר וזה לוקח לנו כבר כמה חודשים הוא ניגש לבדיקת זרע ונדהמנו לגלות שהריכוז ירד ל 10 מליון, תנועתיות ירדה ל 35.% ומורפולוגיה נשארה 8%.....
קודם כל רצינו לדעת אם ייתכן שזה בהשפעת הכדורים וזה הפיך?
האם מומלץ להפסיק מיידית את הכדורים? ותוך כמה זמן הזרע יחזור למצבו הקודם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תרופה פרופסיה ופריון
ד''ר אליעזר גירש10/09/2010שלום מיכל,
נושא ירידת איכות הזרע עדיין לא הוכח חד משמעית בשימוש בפרופסיה, אך קיימות עדויות שאכן היא עלולה לגרום לכך. כמובן שאם האדם שנוטל את התרופה לא סובל מספירה נמוכה אזי השימוש כנראה לא יגרום נזק. מדובר על מצב שבו הספירה היא גבולית , ובמצב כזה מוטב לנהוג במשנה זהירות.
בכל מקרה אם ישנה ירידה בספירה היא זמנית והפיכה ,לאחר הפסקה בנטילת התרופה.
אפשר תמיד להתיעץ עם מרכז לייעוץ תרופתי, יש מספר מרכזים כאלו בארץ כולל זה של פרופ' אורנוי בירושלים. לאחר הפסקת שימוש בתרופה, אני מעריך כי תוך שלושה חודשים הנתונים של זרע יחזרו לקדמותם. ממליץ בחום גם שימוש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצטרפת לדבריי הד"ר
מעיין14/09/2010ומוסיפה תגובה שקראתי בוואלה של ד"ר גינזבורג :
"הפרופסיה נמצאת בשימוש בישראל כתרופה מונעת נשירה מזה כ-12 שנה ובעולם כולו כ-13 שנה, ועובדה היא כי מיליוני גברים בעולם ובישראל לוקחים פרופסיה ומאות אלפי גברים כבר הצליחו להכניס את נשותיהן להריון, ילדו ילדים בריאים ושלמים ולא נגרם כל נזק לא להם ולא לילדיהם. "* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה לא ממש נכון
חסויה14/09/2010יש עדויות שאכן התרופה פוגעת בפוריות...הרופא שאת מצוטטת עונה בפורומים של החברה שמוכרת את התרופה....אבל קראתי כבר מחקרים ש 5 מילגרם פניסטריד (שזה החומר שממנו עשויה הפרופסיה אכן מוריד את איכות הזרע) ובפרופסיה יש רק מילגרם אחד...אבל עדיין החומר הזה לא ידידותי לזרע בכלל....לכן זה לא חד משמעי...וכן הייתי נזהרת עם התרופה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחסויה
שרון19/09/2010וואלה זה פורום של חברת תרופות? נו באמת...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן , הרופא שעונה שם שייך לחברה
חסויה19/09/2010הרופא הספציפי שענה שם
וכן תקראו עוד מאמרים...בהחלט יש אנשים שהפרופסיה משפיעה עליהם...בעלי הוא אחד מהם..אין מה לעשות..כבר הוכח ש 5 מילגרם פניסטריד פוגע בפוריות הגבר, אז מאד יתכן שגם 1 מילגרם...שלא תטעו , זה מעצבן אותי גם כי בעלי משתמש ורוצה להמשיך...אבל בהחלט יכולה להיות לזה השפעה..כולם כבר יודעים את זה היום. לדעתי הכי נכון פשוט לעשות בדיקת זרע ולראות...אם הזרע תקין זה אומר שאין פגיעה..ואם יש אז לעשות הפסקה ולהבדק שוב אחרי 3 חודשים ואז לדעת..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד דבר
חסויה19/09/2010מאד קל להגיד שמליוני אנשים הצליחו להביא ילדים עם פרופסיה...אבל גם הרבה מאד לא... עד היום אין מחקר שמוכיח את זה חד וחלק אבל גם פה האורולוגים כתבו לא מעט ..שכן , יש גברים שאכן נפגעים מזה...ולכן פשוט צריך לקחת את זה בחשבון, זה הכל , לא צריך לכעוס עליי שאני שואלת...אנחנו עשינו בדיקה לפני השימוש והזרע היה טוב מאד ועכשיו שנתיים אחרי שימוש זרע חלש..אולי זה לא מהפרופסיה ואולי זה כן...אבל צריך לברר...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרופא טוען שאינו שייך לחברה אבל
מעיין19/09/2010הרופא טוען שאינו שייך לחברת תרופות.
אני מאחלת לך ולבעלך שלא תראו בעיות פוריות אבל תביני שבעיית פוריות זה בעיה שהולכת ונהיית שכיחה עם השנים ויש כל כך הרבה גורמים שיכולים לגרום לזה ככה שאולי יש כאלה שלוקחים את התרופה ויש להם בעיית פוריות מאלף ואחת סיבות אחרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מסכימה איתך.. ותודה
חסוייה19/09/2010באמת אי אפשר לדעת , פשוט אנחנו במקרה עשינו בדיקה אחת לפני הטיפול בתרופה ובדיקה שניה אחרי שנתיים של שימוש בתרופה..אז אנחנו חושדים שזה מזה..אבל את בהחלט צודקת וגם בעלי טוען שחד משמעית אי אפשר להוכיח שזה מהתרופה...בכל מקרה בהצלחה גם לך.
אנחנו הולכים עכשיו לכיוון של הזרעה והשבחה ומקווה שנתגבר על הבעיות
גמר חתימה טובה ובהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספירת זרע אפסיתנ08/09/2010
שלום רב,
אני ובעלי בני 30, מנסים להרות כשנה.
ב-2 בדיקות זרע שערכנו, ספירת הזרע היתה אפסית (בשתיהן לא נמצאו כלל תאים אחרי צינטרופגציה, כל הנתונים עמדו על 0%).פרופיל הורמונלי ואולטראסאונד- דופלר יצאו תקינים.
בבדיקות סקר גנטיות שערכנו לפני כשנה וחצי הוא יצא שלילי ל-CF.
לשאלותיי:
1. האם יכולות להיות סיבות נוספות לספירת זרע אפסית? האם מדובר בליקויים שיש דרך כלשהי לטפל בהם וכיצד?
2. הבנו שיש תהליך של דיקור אשך ונסיון לשאיבת זרעים ישירות מהאשך. רציתי לברר מהם סיכויי ההצלחה של הליך זה עבור אדם שספירת הזרע שלו עומדת על 0? האם יש סיכוי בכלל למצוא זרעים או שמומלץ להתחיל לחשוב כבר על תרומת זרע?
בתודה מראש,
ובברכת שנה טובה ופורייה לכולם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חוסר זרעונים במירוק
ד''ר אליעזר גירש10/09/2010שלום נ.
חוסר זרעונים במירוק כאשר פרופיל הורמונלי תקין אינו מעיד על כך שגבר אינו מייצר זרעונים. יתכן מצב של דלקת בעבר או בזמן הנוכחי וכך חסימה בדרכי הזרע. יש אפשרויות נוספות, למשל מירוק אחורי (Retrograde ejaculation) כאשר הזרעונים מופנים לשלפוחית השתן במקום לכיוון היציאה. בכל מקרה שווה לבחון גם ייצור הזרעונים ישירות באשך על ידי ביופסיה של אשך. חשוב לגשת לאורולוג ולבדוק פעילות האשכים, יתכן וימצא פטרון נוסף לפני ביופסיה של אשך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה. כמה שאלות...
נ11/09/2010תודה רבה על התגובה. נקבע תור לאורולוג בהקדם.
יש לי מס' שאלות:
1.האם חסימה לא בודקים באמצעות האולטרסאונד? האם יש מצב שהאולטרסאונד ייצא תקין (כמו אצלנו) והסיבה לחוסר הזרעונים עדיין תהיה חסימה?
2. אשמח אם תוכל להסביר יותר את ההליך של מירוק אחורי. כיצד זה מתבצע בפועל ובמה זה יכול לעזור?
תודה מראש,
נ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש11/09/2010שלום,
אולטרסאונד אינו יכול להראות חסימה בדרכי הזרע בכל מקרה. יכול להיות מצב בו אולטרסאונד תקין, אך קיימת חסימה.
לגבי מירוק אחורי, זה יכול לקרות אצל גברים עם עודף משקל, במקרים של סכרת וסיבות נוספות. על מנת לבחון את העניין, צריך מייד לאחר המירוק לתת שתן ולהביא למעבדה גם את המירוק וגם את השתן. את השתן מסרכזים ובודקים אם נמצאים שם זרעונים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
נ11/09/2010תודה רבה על ההסברים!!!
נ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקות זרעwillbe07/09/2010
שלום,
הגניקולוג של אשתי שלח אותי לבדיקת זרע כדי לשלול בעיה אצלי, מאחר שאשתי סובלת משחלות פוליציסטיות ואינה מבייצת.
בן 31
התנזרות: 4 ימים.
האם התוצאות תקינות?
Volume - 4.5 ml
PH - 8.5
Viscosity - נוזלי
Agglutination - Negative
Concentration - 116.0 x10^6/ml
Total count - 522.0 x10^6
General Motility - 72%
Progressive Motility - 28%
Normal Morphology - 12%
Pathology of head - 81%
Pathology of Neck - 5%
Pathology of Tail - 2%
Vitality - 75%* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת זרע
ד''ר אליעזר גירש10/09/2010שלום,
תוצאות בדיקת זרע שלך תקינות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרעש07/09/2010
ערב טוב אני רוצה לדעת כמה זמן נשמר זרע בהקפאה
מישהוא בקשה יכול לענות לי בקשה דחוף ושיהיה חג שמח ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב07/09/2010הרבה שנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רנטגןשי06/09/2010
שלום,
אני ואשתי מנסים להכנס להריון. אתמול ביצעתי צילום רנטגן של החזה (עקב חשד שהופרך לדלקת ריאות).
האם הקרינה עשויה לפגוע בזרע? האם כדאי להמנע מקיום יחסים בשלב זה? לכמה זמן?
תודה,
שי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חסיפה לקרני רנטגן
ד''ר אליעזר גירש10/09/2010שלום שי,
מקובל בזמן החסיפה לקרני רנטגן לכסות איזור האשכים וכך למנוע נזק. בכל מקרה, אם הקרינה היתה מכוונת לאיזור החזה, סיכוי לפגוע בייצור הזרעונים הוא נמוך ביותר. לא נראה לי שצריך להמנע מקיום יחסי מין בשלב זה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת זרעיפית06/09/2010
שלום,
הננו מנסים להרות שנה ו-3 חודשים (בעלי בן 29 ואני 26).
להלן תוצאות בדיקת זרע שלו (תק' התנזרות: 3 ימים):
צבע: צהבהב
צמיגות: 1
PH: 7.8
נפח: 0.5
ריכוז: 6^10 18X
תנועה: 50%
סג תנועה: A 22% B 28%
לויקוציטים: 6^10 0X
אגלוטינציה: שלילית
total motike count: 4.5
תאים תקינים: 6% פתולוגית ראש: 86% פתולוגית זנב: 8%
מה פשר התוצאות? האם צריך לעשות השבחת זרע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות
ד''ר אליעזר גירש10/09/2010שלום יפית,
נפח נוזל הזרע נמוך מאוד. השאלה היא האם כל נוזל הזרע נאסף לבדיקה? דבר נוסף, ריכוז הזרעונים נמוך וגם אחוז הזרעונים תקינים גם כן נמוך.
המלצה: ביקור אצל רופא אורולוג לבדיקת האשכים. להתחיל טיפול פריון אצל רופא פריון. להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע. אם זה לא יעזור, קיימת שיטה של בחירת זרעונים בודדים תקינים (שיטת IMSI) ובעזרתם ניתן להפרות את הביציות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אפשר להרות עם זרע כזה?חסוייה06/09/2010
שלום רב ביצענו בדיקת זרע ויש ערכים לא תקינים, אבקש לדעת אם יש פיתרון ומה הוא...תודה
ריכוז תאי זרע - 10 (כשכתוב בצד שתקין זה מעל 15)
ריכוז תאי זרע בזירמה 40 (נראה לי שזה דווקא תקין)
אחוז תנועה כללית 35%
חיות 60
מורפולוגיה 8 אחוז קרוגר
בסיכום כתוב לי NORMAZOOSPERMIA
ASTENOZOOSPERMIA
TERATOZOOSPERMIA
רוצה לציין שלפני שנתיים הבדיקה היתה תקינה לגמריי ויש לנו בת...אבל בעלי לפני שנתיים החל להשתמש בכדורי פרופסיה נגד התקרחות..ואני חוששת שזה הזיק לו....
באילו טיפולים אנחנו יכולים להרות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד נתון אחד
חסויה06/09/2010ph 8.9
בן 35 -4 ימי התנזרות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש10/09/2010שלום מיכל,
לתרופה בשם פרופסיה לא ידועה השפעה שלילית על פוריות, אך פה ושם לפעמים שומעים תלונות שכן יש השפעה. יתכן וגברים מסויימים מגיבים לתרופה זו בירידה באיכות הזרע. אפשר לנסות לעשות הפסקה בשימוש בפרופסיה. ממליץ לבקר אצל אורולוג ולבחון תפקוד האשכים. במקביל אפשר להתחיל טיפול פריון. ממליץ גם להשתמש בתוסף תזונה Vitamale המשפר איכות הזרע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך....שאלה נוספת
חסויה10/09/2010בלי קשר לפרופסיה כי הרי אנחנו לא יכולים להיות בטוחים שהירידה אכן מהתרופה...האם ניתן להרות באופן טבעי בנתונים כאלו??
ריכוז (10 מליון)
תנועתיות 35%
מורפולוגיה 8%
האם יש טעם לנסות בכלל? אנחנו מנסים 3 חודשים ותוהים האם כדאי להמשיך לנסות טבעי או לגשת להזרעה...בנוסף בעלי נוטל ויטמייל כבר חודש....
תודה ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש11/09/2010שוב שלום וחג שמח,
יש מקום לנסות להרות בצורה הטבעית. נתוני זרע לא כאלה שצריך לרוץ להזרעה תוך רחמית. טוב שהתחלתם כבר עם Vitamale, אך חודש ימים של טיפול אינו מספיק. אנו ממליצים על שימוש בתוסף זה בין 3 חודשים עד חצי שנה. אם לא תצליחו להרות בצורה הטבעית תוך כחצי שנה אז פנו לרופא פריון. חשוב מאוד לקיים יחסי מין כל יום בתקופה של 6 ימים סביב הביוץ, זאת אומרת 4 ימים לפני הביוץ ויומיים אחרי הביוץ. זאת תקופה הכי פוריה מבחינת האישה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה
ד''ר אליעזר גירש15/09/2010שלום שוב,
בנתונים כאלה של זרע ניתן להרות טבעית גם כן, אך סיכוי נמוך יותר בהשואה לזרע תקין. שלושה חודשים של נסיון להרות זה לא מספיק זמן. אם לא מצליחים להרות טבעית במשך כשנה עד שנתיים, פונים לרופא פריון, לכן יש מקום לנסיון להרות בצורה הטבעית. צפי לשיפור באיכות הזרע לאחר שימוש בויטמייל מתקבל לאחר כ- 3 עד 6 חודשים של שימוש נכון: 2 כמוסות 3 פעמים ביום (סה"כ 6 כמוסות ליום).
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות זרע - מה זה אומר????מוקפאים יפים06/09/2010
בדיקות זרע בהפרש של 3 שבועות זו מזו, מה זה אומר בבקשה, אשמח לקבל תשובות...
ph 8.0 בבדיקה השנייה יצא 7.6
נפח 3 מל בבדיקה השניה יצא 3
ריכוז תאי זרע 7 מיל בבדיקה השניה 4
ריכוז תאי זרע בזרימה 21 מיל בבדיקה השניה 12
אחוז תנועה כללית 30 בבדיקה השניה 40
מהירה 20 אחוז בבדיקה השניה 20
בינונית 15 אחוז בבדיקה השניה 20
סה"כ תאי זרע בתנועה 7 מיל בבדיקה השניה 5
אחוז הישרדות התנועה לאחר שעות 25 בבדיקה השניה 30
חיות 70 אחוז בבדיקה השניה 70
צורת תקינות 10 אחוז בבדיקה השניה9
צורות פתולוגיות 90 אחוז בבדיקה השניה 91
ראש 37 אחוז בבדיקה השניה 37
צוואר 39 אחוז בבדיקה השניה 40
זנב 14 אחוז בבדיקה השניה 14
תאים עגולים4 מיל בבדיקה השניה 5
לאוקיציטים 0.75 בבדיקה השניה 1* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה
ד''ר אליעזר גירש10/09/2010שלום רב,
יש לך בשתי הבדיקות זרע ריכוז נמוך וכמות נמוכה של זרעונים. גם מורפולוגיה התקינה עומדת על אחוז נמוך, אך סביר. ממליץ לעבור בדיקת אשכים אצל אורולוג. על מנת לשפר איכות הזרע ממליץ על תוסף תזונה Vitamale.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה מאוד קשה- התייעצות.אפרת06/09/2010
שלום,
אנני בת 29, בעלי בן 34. לפני כשבע שנים התחלנו טיפולי פוריות בגלל שהתגלה חסרים מזעריים בכרומוזום Y. לשמחתנו, כבר בטיפול הראשון נולדה לנו בת מקסימה שהיום בת . הטיפול השני כשל. מהטיפול השלישי נולד לנו בננו בן שלוש וחצי. (מטופלים בהדסה, כל טיפול כלל טפנה ושאיבת זרע מהאשך. שימוש בזרע קפור נוסה באחד הטיפולים וכשל. אין תאי זרע בזירמה כלל)
כעת אנחנו רוצים לחזור לטיפולים.
אנחנו מאוד מפחדים, מסיבות שונות, להוליד ילד זכר, שירש בוודאות את החסרים בכרומוזום.
מתלבטים האם לעבור תהליך של בחירת מין העובר (pgd). בבי"ח מוכנים שנעבור תהליך זה.
שאלותי הן:
1. האם זה מקובל? מוזר לבקש זאת במצבנו? מה עושים בד"כ?..
2. האם נכון להניח שבאופן יחסי המצב שלנו הוא טוב?.. (כמה שאפשר לכנות זאת כך..) כלומר, האם העובדה שעד כה מצאו תאים תמיד והיו הפריות היא מעודדת? האם יכולה לנבא את הבאות, גם במקרה של טיפולים חוזרים וגם במקרה של בנים שיוולדו, כלומר, שבנים שיירשו את החוסר בכרומוזום, ניתן להניח כי יימצאו לגביהם תאים בשאיבה? או שלא ניתן להניח זאת?
3. האם לעבור תהליך של pgd פוגע מאוד בעוברים? האם יש מחקרים על זה? בכמה אחוזים פוגע לעומת עובר טרי רגיל שלא עובר את התהליך?
תודה על התשובות ושנה טובה
אפרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב07/09/2010למיטב ידיעתי הPGD היא פרוצדורה מומלצת במקרה כמו שלכם. פרוצדורה זו נמצאת בשימוש נרחב כיום בבעיות גנטיות ולכן יש להניח שהשיטה בטוחה לגבי העובר. כדאי שתבררי במסגרת הייעוץ הגנטי מה הסיכויים לשרידות העוברים בתהליך זה וכן לגבי הסיכוי לבעיות פוריות אצל הבן שיוולד באם לא לא תבצעו PGD.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת באשכיםעדין06/09/2010
אני בן 19, עברתי טיפול "גת גורן" בדיקת הזרע שלי מראה הרעה מהבדיקה הקודמת,
האם דלקת באשך יכולה להסביר את התוצאה?
האם יש קשר לכך שיש לי חום נמוך במשך כ שבועיים?
בארי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב07/09/2010כדאי שתתיעץ עם ד"ר גת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גודל אשכיםגלית05/09/2010
בס"ד
שלום
בעלי עבר סונר אשכים+ דופלר :
אשך שמאלי - 18*44 מ"מ
אשך ימני - 16*38 מ"מ
האם גודל האשכים תקינים?
תודה רבה
גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב07/09/2010בדרך כלל בסונר אשכים מציינים את התקינות של גודל האשכים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זה קליינפטר ?האם יש סיכוי לילדימודאג05/09/2010
אני בן 29 ואיבר מיני ממוצע 16 סמ אבל יש לי אשכים קטנים בבדיקות זרע לא נמצא תאי זרע בכלל וגםלא מצאו חסימה אין לי גם הרבה שיער על החזה אבל יש חשיק מיני גבוה מאוד
האם יש לי קליינפלטר או שזה בעיה אחרת?
האם יש סיכוי שבטפנה ימצא זרע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב07/09/2010אתה זקוק לבדיקת הפרופיל ההורמונלי. באם תתגלה אי סדירות הורמונלית, נא להיוועץ ברופא אנדוקרינולוג שמתעסק בפוריות. במקביל כדאי שתבדוק בדיקת קריוטיפ (לאבחון קליינפלטר).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפניה לטיפולי הפריהשירן05/09/2010
שלום אני ובעלי בני 27 מנסים להרות שנה וחצי
מבדיקות שעשיתי עד היום מלמד מצילום רחם הכל בסדר אצלי
אצל בעלי בדיקת הזרע לא טובה ויש לו מורופולוגיה 0 שמלווה בבעית תנועה
מבדיקה אצל אורולוג גילינו שיש ואריקוצלה בדרגה נמוכה 1-2 ולכן האורולוגים
מאמינים שהבעיה לא נובעת רק מואריקוצלה .
עכשיו אנחנו פונים לניתוח ובמקביל מתחילים בדיקות מקיפות על מנת להגיע
לטיפולי הפריות . הפחד שלי מהתהליך חזק וגם מבדיקת הרחם שאמרו לי שהיא קשה
האם אתם יכולים להגיד לי אם יש סיכוי להצלחה בניתוח של בעלי והאם בדיקת הרחם באמת כזו בלתי נסבלת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם
שירלי05/09/2010אני עברתי צילום רחם לאחרונה ואני חייבת להרגיע את כל הפונים לצילום רחם ולהודיע להן כי יש אי נעימות קלה אך בהחלט היא נסבלת ואין כאבים חזקים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמלצה אישית
סיוון06/09/2010יש לי רקע כמו שלך, אנחנו נשואים שנה וחצי ובעלי עבר ניתוח וריקוצלה ולמרות שעבר שנה מאז הניתוח אנחנו עוברים טיפולי פוריות ועדיין לא נקלטתי לעומתנו אח של בעלי עם בעית זרע יותר גרועה משל בעלי עשה את הטיפול של גת וגורן 3 חודשים לפני שיתחתן ובדיוק בחתונה הם נקלטו להריון!! רוצה לחסוך לכם את מה שאנחנו עוברים ומקווה בשבילכם שתשקלו לעשות את טיפול גת וגורן במקום הניתוח (שגורם לכאבים וסבל ויותר מכל לסבל של הטיפולי פוריות). בהצלחה!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבקת חלבון ופוריותמור04/09/2010
אבקת חלבון יכולה לפגוע בפוריות הגבר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב07/09/2010לא ידוע לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת מורפולוגיהאפרים03/09/2010
שלום,
בן 38 ובת 37.
לאחר 4 הריונות רגילים ותקינים לחלוטין (2 מבלי תכנון מוקדם).
הריון אחרון לפני כארבע שנים.
מנסים להרות מזה כשמונה חודשים ללא הצלחה.
בבדיקת מורפולוגיה נמצא שערך NORMAL = 4%
משך התנזרות : 2.5 - 3 ימים
זמן מרגע קיום יחסים ועד למסירת הבדיקה כשעה ועשרים.
שאלה :
האם ערך מורפולוגיה יורד עם הגיל, או שמא זה היה הערך מאז ומתמיד ?
האם לאור הנתונים הנ"ל יש / מומלץ טיפול או להמשיך לנסות ?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` בנימין ברטוב07/09/2010עקרות משנית יכולה לנבוע מירידה באיכות הזרע בגין נוכחות מצב של וריקוצל ו/או הופעת זיהומים בתעלה הזיכרית. מומלץ להיוועץ ברופא אורולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

