מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הסרת משקפיים בלייזרלירון22/03/2011
שלום,
הייתי בבדיקה של התאמה לניתוח והכל עבר בסדר.
אמרו לי שמומלץ לי לעשות בשיטה של PRK.
הבעיה שלי היא שהעין שלי מרבה להתנגד לטיפות, או להשמת עדשות. ואני לא מצליח לשלוט בזה. גם בבדיקות כשהאופטימטריסט שם לי טיפות להרחבת האישונים, זה הלך מאד קשה והוא היה צריך בכח לפקוח לי את העין.
השאלה עד כמה זה עלול להשפיע בניתוח, ואיך אפשר להתגבר על זה?
זה שעושים הרדמה מקומית לא אמור לפתור את בעית ההתנגדות?
תודה מראש
לירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסרת משקפיים בלייזר - תגובה
פרופ' ישראל קרמר22/03/2011שלום רב,
בניתוח הPRK אין בעיה של התנגדות העפעפיים וקשיים בטפטוף טיפות, היות והמטופל מקבל כדור הרגעה חצי שעה לפני הניתוח וכמעט ולא חשים כל תחושה משמעותית בניתוח זה.אין בעיה בהתנגדות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהתודה על התשובה, אך בכל זאת
לירון22/03/2011נראה לי שהעיניים נסגרות במקרה שלי מתוך איזה חרדה ותחושת אי נוחות(עוד לפני שמטפטפים טיפות או מנסים לשים עדשות). כלומר זה לא בגלל תחושה פיזית אלא יותר משהו נפשי.
הכדור הרגעה אמור לפתור גם תחושות כאלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהתודה על התשובה, אך בכל זאת - תגובה
פרופ' ישראל קרמר25/03/2011שלום לירון,
אתה צודק בהחלט, כאן מדובר ברפלקס תגובתי של סגירת וכיווץ העפעפיים בתגובה לקירבה עם חפץ כלשהו לאזור הקרוב לריסים או לעפעפיים, גם ללא מגע.
כדור הרגעה יעיל יכול להקטין משמעותית רפלקס מצמוץ מסוג זה.
בברכה,
פרופסור ישראל קרמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- אודם בעיןאלומה20/03/2011
דר' שלום
בני בן 9 חודשים, התגלה לו אודם בעין, בחלק הלבן, ללא הפרשות ונראה כי גם ללא גירוי.
הלכנו לרופא עיניים שנתן טיפול בFML 3 פעמים ביום למשך שבוע טיפלנו כל יום אך לעיתים רק פעמים (מחר יום ב' יעבור שבוע). העין משתפרת אך לא עובר לגמרי ועכשיו יש אותו אודם בעין השניה . מה עלי לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אודם בעין - תגובה
פרופ' ישראל קרמר22/03/2011שלום רב,
אני ממליץ להמשיך הטיפול בFML לעין הראשונה לעוד שבוע, ולהתחיל טיפול זה בעין השניה- שבוע אחד כפול 3 פעמים, ושבוע שני כפול פעמיים. בסה"כ שבועיים טיפול.
במידה והדלקת לא עוברת אחרי שבועיים, יש לעבור בדיקה.
בברכה,
פרופ' קרמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- ניתוח מומלץיאיר19/03/2011
לפי מה שהבנתי, אחרי ניתוח מסוג לאסיק.. מסוכן מאוד לקבל מכה חזקה באיזור העיניים.. גם הרבה שנים אחרי הניתוח.. כי אז יש סיכוי שייגרם נזק חמור.
השאלה אם גם בניתוח מסוג PRK יש סיכון כזה.. שבמידה ומקבלים מכה חזקה באיזור העין, שגם ייגרם נזק כמו אחרי ניתוח לאסיק.
ושאלה נוספת- לפי מה שהבנתי גם.. אחרי שמסתכלים על כל הדברים- ניתוח מסוג PRK הוא עדיף על לאסיק, נכון?
אמנם בניתוח מסוג PRK יש כאבים ואי נעימות ימים רבים אחרי הניתוח.. אבל הוא ניתוח יותר בטוח וקל לביצוע..
ככה שבמידה ואני מתאים לשני סוגי הניתוחים.. עדיף לעשות PRK? (במידה ולא מתייחסים לכאבים שיש אחרי הניתוח.. כי זה עובר)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח מומלץ - תגובה
פרופ' ישראל קרמר23/03/2011יאיר שלום רב,
נכון הדבר שלאחר ניתוח לאזיק או אינטראלאזיק הקליפה שנחתכת בשלב הראשון של הניתוח, איננה עמידה בפני מכה ישירה בקרנית באיזור הקליפה ועלולה להינזק במקרה זה. לוקח לקליפה זו להדבק למצע שלה ע"י תהליך של איחוי-זמן רב, ולא ידוע כמה שנים תהליך זה לוקח: יתכן 4-5 שנים, עד אשר היא עמידה בפני מכה ישירה.
לגבי PRK, אין בעיה כזו, היות ובPRK אין חיתוך קליפה, אלא ליטוש שטחי בלבד עם צמיחת תאי ציפוי המכסים את שטח הליטוש כמו בשפשוף בעור של גופינו.
נכון הדבר שאמרת, PRK הוא ניתוח יותר פשוט ויותר בטוח מניתוח הלאזיק או אינטראלאזיק, אך ההחלמה שלו לא נעימה מס' ימים, עם אפשרות של כאבי עיניים והחלמה ראייתית איטית יחסית.
בברכה,
פרופ' קרמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- האם עדיף לעשות שתי בדיקות התאמה?גלית18/03/2011
שוב שלום
עשיתי בדיקת התאמה אחת רציתי לדעת אם אתם ממליצים לעשות עוד בדיקה ?
או שזה מיותר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם עדיף לעשות שתי בדיקות התאמה? - תגובה
ד''ר נדב בלפר19/03/2011לדעתי, ביחרי מקום/מנתח שאת סומכת עליו ... ושם תישארי
אינך יודעת את החומר מספיק טוב ושתי בדיקות רק יבלבלו אותך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהלמה 2 בדיקות יבלבלו אותה?
יאיר19/03/2011אם במקום X אמרו לה שהיא מתאימה לניתוח.. ובמקום Y אומרים לה שלא.. אז מן הסתם שאחד מהמקומות טעה.
ככה שעדיף ללכת לפי דעתי ל2 מקומות לפחות.. כי אולי המקום הראשון שאמר לה אם היא מתאימה/או לא מתאימה נתן לה תשובה שגויה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- איזה שיטה הכי קלה ועדיפה לניתוחגלית18/03/2011
שלום אני עשיתי בדיקת התאמה ואמרו לי שאני מתאימה לכל השיטות היות והקרנית שלי עבה. ביקשתי שיטה ללא כאבים והכי מהירה ואז הם הציעו לי את שיטת סופר לאסיק
האם זו השיטה הכי טובה והכי בטוחה (נראה לי שזה בעצם חיתוך הקרנית תתקן אותי אם אני טועה)
תודה רבה על ההיענות גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איזה שיטה הכי קלה ועדיפה לניתוח - תגובה
פרופ' ישראל קרמר23/03/2011גלית שלום רב,
שיטת האינטראלאזיק הקיימת במכון שאני עובד בו (עיניים) בלבד, היא השיטה הבטוחה בקרב ניתוח הלייזר מהסוג של החלמה מהירה מאד וללא כאבים, היות ובה חותכים בשלב הראשון קליפה ומבצעים את ליטוש מס' המשקפיים מתחתיה.
במכון עיניים חותכים את הקליפה ע"י לייזר מסוג אינראלייזר ואילו בכל המכונים בארץ, למיטב ידיעתי חותכים את הקליפה עם סכין. ניתוח הנקרא לאזיק או סופרלאזיק שזהו ניתוח פחות בטוח.
בברכה,
פרופ' קרמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- שאלהיאיר18/03/2011
כמה זמן לפני בדיקת התאמה לניתוח צריך להפסיק להשתמש בעדשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ' ישראל קרמר22/03/2011שלום רב,
לגבי עדשות רכות-בערך 3 ימים.
לגבי עדשות קשות-שבוע עד 10 ימים.
בברכה,
פרופ' קרמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- שיטת a s a . הסרת משקפייםאסף17/03/2011
שלום,
אני בן 30 מעוניין לעבור הסרת משקפיים .
מספר 3.5 בשתי העיניים, ללא צילינדר.
המליצו על שיטת שיוף a s a .
האם השיטה טובה ?
האם היא בטוחה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיטת a s a . הסרת משקפיים - תגובה
פרופ' ישראל קרמר18/03/2011אסף שלום רב,
שיטת ה - ASA דומה או זהה לשיטת ה - Lasek או ה - PRK, כלומר ליטוש שטחי של שטח פני הקרנית (שיוף שטחי), כלומר החלמה ראייתית איטית מאוד ואי נעימות במשך 4 ימים ראשונים עם כאבים חזקים לעיתים.
לעומת שיטות אלו, אנו מבצעים ניתוח מסוג אינטראלאסק שהוא קיים אך ורק במכון שלנו עד היום, אשר בו חותכים קליפה מהקרנית בשלב ראשון ע"י לייזר מתוחכם מסוג Intralaser ואח"כ מבצעים את ליטוש המספר במיטת הקליפה ומחזירים את הקליפה למקומה.
ההחלמה הראייתית ורפואית לוקחת 24 שעות בלבד.
יש לקבוע התאמה לשיטה זו ע"י בדיקה מקדימה.
בברכה,
פרופ' קרמר ישראל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- ניתוח בעין אחת שלא הצליחה..עידית17/03/2011
שלום רב,
לפני שבוע עשיתי ניתוח לייזר בשיטת לאסיק. עין אחת הצליחה, והעין השנייה לא בטענה שהחתך לא היה מספיק עמוק ושצריך לתת לעין להתאחות ושהניתוח יהיה רק עוד 3-4 חודשים. הסבירו לי שזה סיבוך נדיר אך שיכול לקרות. בוצע חיתוך אך לא בוצע לייזר. ואמרו שהעין לא נפגעה.. בנוסף, אמרו לי שאין צורך במשקפיים בעין שלא נותחה ושזה יסתדר... (אני קיבלתי את זה קשה והייתי מאוד היסטרית ולחוצה)
ברצוני לדעת האם סיבוך מסוג זה מוכר? האם יהיה נכון לנתח את העין בעוד 3-4 חודשים? זה לא יהיה מסוכן עבורי?
אודה לתשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח בעין אחת שלא הצליחה.. - תגובה
ד``ר עמי הירש17/03/2011שלום רב,
בניתוחי לאסיק אחד הסיכונים הוא חיתוך לא סדיר של הכיפה הטיפולית וטוב עשה הרופא המנתח שלא ביצע את פעולת הליטו של הקרנית.
בעוד מס' חודשים ניתן יהיה לבצע טיפול חוזר אך הקפידי לשאול את הרופא המנתח שלך איזה סוג של ניתוח הוא מתכוון לבצע (האם לחזור על פעולת הלאסיק או לבצע ליטוש חיצוני מסוג PRK או LASEK). מקובל במצב זה לבצע ליטוש של שטח הפנים החיצוני של הקרנית ולא לנסות חיתוך פעם נוספת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- חצי שנה אחרי ניתוח PRKהילה16/03/2011
שלום,
אתמול הייתי בבדיקה אחרי חצי שנה מהניתוח - יש לי עין עצלה לפני הניתוח ראיתי 6:40 ואחרי הניתוח ראיתי 6:14 עם מרחב ראייה גדול יותר. אתמול בבדיקה ראיתי כמעט אותו דבר כמו לפני הניתוח. ונאמר לי שאני רואה עכשיו 6:18 . השאלה שלי האם זה חלק מתהליך ההחלמה או שהעין חוזרת למה שהייתה? או שזה מקודמם מלקבוע?
והרופא אמר לי להמשיך עדין להשתמש בטיפות FML. למה משתמשים כל כך הרבה זמן בסטרואידים(FML)?
תודה,
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חצי שנה אחרי ניתוח PRK - תגובה
ד''ר נדב בלפר16/03/2011מציע לך לשאול את הבודק - יש כאן יותר מדי נעלמים ואופציות ....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהחצי שנה אחרי הניתוח prk
הילה17/03/2011הרופא הנתח אמר לי שאי אפשר לדעת עדין האם זה חלק מההחלמה או שהמספר חוזר?
הוא אמר שזה עוד יכול להשתנות...
האם זה יכול להיות חלק מהתהליך? ההחלמה? גם חצי שנה אחרי הניתוח?
תודה מראש הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהחצי שנה אחרי ניתוח PRK - תגובה
פרופ' ישראל קרמר25/03/2011שלום רב,
לעיתים יש צורך להמשיך טיפול בטיפות סטרואידים כגון FML כאשר יש בקרנית עכירות בתגובה לליטוש הלייזר או בעיה של נסיגת אפקט הלייזר, וזאת כדי לעכב תהליכי ריפוי בקרנית.
לגבי העין העצלה, היא תמיד תשאר עצלה ולכן התחושה היא שהראייה השתפרה. כדאי לנסות טיפול של NEUROVISION לטיפול בעין עצלה, במידה ואת מתאימה לטיפול זה הקיים במכון שבו הנני עובד הנקרא "עיניים".
בברכה,
פרופסור ישראל קרמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- שיטת-INTACSMH16/03/2011
שלום רב
שמעתי שיש שיטה להסרת משקפיים ללא התערבות של לייזר בשם :INTACS
1.מה השיטה?מה יתרונות ומה החיסרונות?
2.האם אני מתאים לשיטה בנתונים:
עין ימין 1.50 צילנדר 1.25
עין שמואל 1.50 צילנדר 1.50 .
נא תשובתך ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיטת-INTACS - תגובה
ד''ר נדב בלפר16/03/2011שלום
זו טכניקה בה משתילים טבעות בקרנית על מנת לשטחה
משמשת בעיקר לטיפול במקרים בהם יש מחלה בקרנית - בעיקר קרטוקונוס
המספרים שציינת יכולים בהחלט להתאים לניתוח לייזר
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהשיטת-INTACS - תגובה
פרופ' ישראל קרמר25/03/2011שלום רב,
זו שיטה ישנה יחסית ובה משתילים 2 חצאי טבעות בקרנית, המותחות אותה כמיתרים ומשטחות את מרכזה האופטי. לצערי אתה לא מתאים לשיטה זו, היות וטבעות אלו לא מבטלות צילינדר ואינן נותנות פיתרון לבעייה אופטית זו, אלא רק ליטוש עם קרן הלייזר יכול לתת מענה יעיל, בזכות טכנולוגיית ה-WAVEFRONT או C.V.
בברכה,
פרופסור ישראל קרמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- טכנולוגית z לייזרליז15/03/2011
שלום, אני מעוניינת לעבור ניתוח לייזר להסרת משקפים. עשיתי את בדיקות התאמה ונמצא שאני מתאימה.
בנוסף שמעתי שיש טכנולוגיה שקוראים לה z לייזר ומבצעים את זה בת"א והמכשיר הזה הוא היחידי בישראל.
אני רוצה לדעת יותר פרטים על המכשיר הזה
הבנתי הניתוח באמצעות המכשיר הוא ללא כאבים והוא מצוין מבכל הבחינות.
אשמח לשמוע את דעתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
ליז15/03/2011לשיטה שציינתי קוראים z lastic, עושים אותי באסותא אופיק שמעתי שהגיע להם מכשיר חדש ורציתי לדעת אם יש המצלצות לעשות את השיטה הזאת.
בבדיקת התאמה התאימו לי את השיטה LASEK OPD OU
רציתי לדעת מה יותר טוב..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירההמשך - תגובה
פרופ' ישראל קרמר16/03/2011שלום רב,
כפי שאמרתי, אינני מכיר את שיטת הz lasik ואולי הכוונה לintralasik שבה חותכים את הקליפה בשלב הראשון של הניתוח ע"י לייזר מתוחכם במקום סכין.
לנו במכון "עיניים" יש ניסיון בשיטה זו כבר מעל 6 שנים, ואם בשיטה זו מדובר, יקח למכון אסותא אופטיק זמן ממושך להגיע לרמת המיומנות של שיטה זו, הנמצאת אצלנו זמן רב.
יתכן מאד ומדובר בשם מסחרי או שיווקי לאינטרא לאזיק. בשיטת הlasek ההחלמה הראייתית היא איטית וכואבת בימים הראשונים, ואילו לאחר ניתוח האינטראלאזיק שאני מבצעים ב"עיניים", ההחלמה היא כ-24 שעות.
בברכה,
פרופ' קרמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהטכנולוגית z לייזר - תגובה
פרופ' ישראל קרמר16/03/2011שלום רב,
טכנולוגיה זו קיימת למיטב ידיעתי בפרסומות של העיתונות בלבד או באנטרנט השיווקי או בערוצי שיווק אחרים. לא נתקלתי עד עצם היום הזה בטכנולוגיית z לייזר בספרות המקצועית ולא במקורות ספרות רפואית אחרים. קיימות שתי אפשרויות:
או שהכוונה היא לטכנולוגיה הקיימת שקיבלה שם שונה או שם מסחרי ע"י מכון מסוים בארץ המפרסם אותה, או שהם רכשו טכנולוגיה חדשה שאין להם ולא לאף אחד בארץ נסיון עימה והם מנסים להחדירה ע"י פרסום ושיווק. בכל מקרה אני מציע לחכות עד שיקבלו נסיון מספק להשתמש בה, ובינתיים אברר מה פשר טכנולוגיה זו.
בברכה,
פרופ' קרמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- PRK-שאלה לפרופ' קרמרעדי15/03/2011
עברתי ניתוח מסוג PRK בעין אחת, מספר לפני ניתוח -4.25 ללא צילינדר. לאחר בדיקה של חודש וחצי לאחר ניתוח יצא שבניתוח הוסר עובי שכבה כולל של 95. הראיה עדיין אינה מושלמת ולקרוב יש בעיה, אינני רואה טוב לקרוב וחפצים מקרוב נראים קטנים יותר ודהויים יותר בצבעם (העין השניה לא נותחה עדיין כך שיש עם מה להשוות). בבדיקה אצל אופטומטריסט נאמר שיש +1 בערך.
1. עד כמה שידוע לי עובי ממוצע של קרנית שמוסרת עבור כל דיופטר ב PRK זה בסביביות 10-15. הכיצד יתכן שעבור מס' שלי ירד 95?
2. יתכן שהורדה שכבה גדולה מדי ולכן נוצרה הבעיה של ה +?
3. כיצד עלי לנהוג לגבי ניתוח של העין השניה, אם בזו שנותחה אייני רואה טוב לקרוב וגם לרחוק הראיה עדיין לא 100%.
אודה על תשובתך המפורטת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PRK-שאלה לפרופ' קרמר - תגובה
פרופ' ישראל קרמר16/03/2011שלום רב,
1. העומק הכולל של הליטוש מגיע לעיתים ל-20-20 מיקרון, תלוי ברוחב הליטוש, בסוג הלייזר ושיטת הליטוש.
2. לא, אין קשר בין עומק הליטוש עצמו לבין ה+ הנותר לאחר הניתוח.
3. כדאי להמתין עד שחלק גדול מה+ יירד עם הזמן, ולהרכיב עדשת מגע אופטית בעין הלא מנותחת.
אני מאמין שה+ יירד בהדרגה עם הזמן ויש להפסיק טיפות סטרואידים כבר עכשיו(במידה והנך משתמש בהן).
לחילופין, ניתן לעשות כבר את העין השניה ולקוות שה+ יירד מהר. אם לא ירד תוך 6 חודשים- יש לשקול תיקון אם זה יפריע מאד.
בברכה,
פרופ' קרמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- האם אחרי הלידה זה חוזר?אילנה14/03/2011
אני בת 19 וחצי מעוניינת ללעשות ניתוח עיניים,האם זה יחזור לי אחרי הלידה?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אחרי הלידה זה חוזר? - תגובה
ד``ר עמי הירש17/03/2011שלום רב,
הלידה אינה מהווה סיכון בנושא ניתוחי הלייזר.
בשל גילך הצעיר העובדה החשובה ביותר צריכה להיות יציבותה של האופטיקה הנוכחית (שלא הייתה עליה במס' בשנה האחרונה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- PRKעדי14/03/2011
מהו עובי של שכבת הקרנית אשר מוסרת בניתוח מסוג PRK במכשירי הלייזר הקיימים אצלכם במכון עבור כל דיופטריה?
עברתי בינתיים רק עין אחת ועובי ממוצע שהוסר עבור כל דיופטר אצלי היה 22.5,(סה"כ הוסר 95) לאחר ברור נשמע לי הרבה מאוד. לכן את העין השניה אני רוצה לעשות במכון אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PRK - תגובה
ד``ר עמי הירש17/03/2011שלום רב,
העובי הוא 14 מיקרון.
-זכור שככל שהקוטר הטיפולי רחב יותר, כמות הליטוש גבוהה יותר ויתכן כי קוטר הליטוש שלך יהיה גדול מהמקובל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- 4 ימים לאחר ניתוח PRKאבנר13/03/2011
שלום רב.
לפני כחמישה ימים עברתי ניתוח אצל פרופ' טובה ליפשיץ. כאשר לפני זה היה לי מספר של מינוס 3 בשתי עיניי.
בעין אחת אני רואה טוב ובעין השניה אני רואה ברמת טישטוש של אולי מינוס שתיים רק שהבעיה היא שאני לא רואה טוב גם מקרוב וגם מרחוק, אותו טישטוש ללא תלות במרחק.
האם לדעתך זה נורמאלי?
רב תודות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PRK
עדי14/03/2011אחרי 4 ימים זה בסדר גמור, אני עברתי ניתוח דומה לפני חודש וחצי ועדיין הראיה לא מושלמת ולקרוב עדיין קיימת בעיה. נאמר לי שזה עניין של זמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירההי סיוון
אבנר14/03/2011מה המייל שלך?
רוצה לשאול אותך מספר שאלות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהPRK
א.14/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהPRK - תגובה
ד''ר נדב בלפר16/03/2011מסכים
זה בהחלט נשמע סביר
ההחלמה לא קצרה
אך הסבלנות משתלמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה10 ימים אחרי PRK
אבנר18/03/2011תודה רבה לד"ר הנכבדים על העידוד :) אך עברו עוד חמישה ימים והמצב נשאר כפי שהוא.
נשאר רק לקוות לטובה.
כל טוב ותודה שוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה10 ימים אחרי PRK - תגובה
ד''ר נדב בלפר19/03/2011נכון
ובכל מקרה של ספק - פנה למקום בו נותחת - היבדק ושאל שאלותיך
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה4 ימים לאחר ניתוח PRK - תגובה
פרופ' ישראל קרמר14/03/2011שלום רב,
4 ימים לאחר ניתוח PRK לא ניתן לראות חד באופן כללי, לכן לא ניתן לקבוע מה סיבת הטשטוש - זה מוקדם מידי. יתכן ויש תיקון יתר או תת תיקון.
ממליץ לגשת למכון שבו נותחת לבדיקה של הקרנית המלוטשת, היות ויתכן והאזור של הליטוש לא התרפא באופן חלק, יש להמשיך טיפול כרגיל בינתיים
בברכה,
פרופ' קרמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



