מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפרדות קרומיםאווה24/05/2010
שלום רב,
אני בהריון בסיכון בשל דימומים החל מהשבוע ה6 עד ה13, נצפתה הפרדות קרומים.
כרגע אני בשבוע 22 וללא דימומים כבר 9 שבועות! בUS נצפית בקצה השיליה המטומה קטנה וללא שינוי במימדים 11X26 מ"מ מזה 8 שבועות.
בשל הסיכון שבהריון נמנעתי מדברים רבים , שאלתי היא האם לאור עצירת הדימומים ניתן להגדיר את ההריון כלא בסיכון ולחזור לפעילות הכוללת:
קיום יחסי מין מלאים
אורגזמה
הליכות
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרדות קרומים
פרופ' יריב יוגב25/05/2010דמומים והמטומה בתחילת ההריון עדיין מעלים סיכון ללידה מוקדמת והיפרדות שליה העובדה כי גודל ההמטומה יציב וללא דימום מעודד
אין מניעה בשלב זה מקיום יחסי מין הליכה או אורגזמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צוואר רחם קצרשולי24/05/2010
היי, בעברי לידה מוקדמת בשבוע 17 עקב היבלטות קרומים. היום אני בהריון שני בשבוע 21+ עברתי תפר צווארי בשבוע 14 להריון. בשבוע 19 הגעתי למיון עקב דימום שהפסיק יום למחרת וצירים מוקדמים בבדיקה צוואר עמד על 1.9 עם פאנלינג. (לא עשו לי מוניטור, פשוט יוצאים מנקודת הנחה שיש פעילות רחמית מאחר והצוואר התקצר(היה על 3.2 בתחילת ההריון)
מאז ועד היום אני מטופלת בכדורי אוטרוגסטן, 2 כדורים 100 מ"ג כל אחד דרך הנרתיק.
יש לציין שעדיין יש דינמיקה צווארית, כשהגעתי למיון הצוואר עמד על 1.6 מ"מ ובבדיקת אולטרסאונד שבוצעה אתמול הצוואר נע בין 1.2-2.2 לדעת הרופאים אין מה לעשות בשבוע כזה, צריך להיות במנוחה מוחלטת. שאלותיי הם- בכל מקום אני קוראת על זריקות פרוגסטרון, האם הם ידועות כיותר יעילות? ואם כן האם דאי לדרוש להחילף אותם?
2. קראתי על נשים שמקבלות את הכדורים בתחילת ההריון, בשבועות מוקדמים, אם כך מדוע אני בשבוע 21 מקבלת והאם לדעתך כדאי להגדיל את המינון?
באולטרסאונד אתמולתוך כדי מדידה היא רואה שיש פעילות והצוואר כל פעם משתנה, האם באמת אין מה לעשות יותר והאם לא מומלץ לנסות טיפול אחר ולמנוע את הצירים ע"מ שהצוואר לא יתקצר יותר?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צוואר רחם קצר
פרופ' יריב יוגב25/05/20101. במקרה הפרטי שלך טיפול נרתיקי בפרוגסטרון עדיף על זריקות
2. לא המינון תקין
3. לצערנו אין טיפול אחר בשלב זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון תקין? דחוף תודהשלומית24/05/2010
שלום רב,
להלן התפתחות בדיקות בטא עם גילוי הריון, תאריך וסת אחרון 09/04
09/05 - 145
11/05 - 95
12/05 - 73
20/05 - 414 (בU.S לא נצפה הריון חוץ רחמי או תוך רחמי)
23/05 - 751
מה אומרת הירידה באמצע התקופה? האם ההריון תקין?
במידה ויתגלה שק הריון עם דופק, האם הירידה לא מעידה על מום/ בעיה כלשהי?
אודה על תשובתכם
שלומית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון תקין? דחוף תודה
פרופ' יריב יוגב25/05/2010קצה העליה נמוך מהתקין
חזרי על הבדיקה יחד עם בדיקת אולטראסאונד עוד שבוע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בסיום מתן שתןפנינה23/05/2010
בשבוע 17+3 כאבים לקראת סיום מתן שתן בבטן תחתונה כמו מן משיכות כלפי מטה, לא צורב או מגרד. לציין כי לא קורה בכל הטלת שתן אבל לעיתים מאוד קרובות. האם יכול להעיד על דלקת או שהכאבים אופייניים להריון? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בסיום מתן שתן
פרופ' יריב יוגב23/05/2010בצעי תרבית שתן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעוט מי שפיר דחוףפסיה23/05/2010
אני נמצאת בבית חולים בשבוע 33 רמת מי השפיר היא 3 מה זה אומר ? מה הסיכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעוט מי שפיר דחוף
פרופ' יריב יוגב23/05/2010מדובר במיעוט מי שפיר יחסית לגיל ההריון
התייעצי עם הרופאים במחלקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קלקסאןדקלה22/05/2010
שלום,
אני בהריון מזריקה קלקסאן בגלל קרישיות יתר. נוטלת במקביל אומגה 3 ממקור דגי (כבר 10 שנים). דיברתי עם היצרן והוא הסביר לי שהאומגה מגבירה ייצור טרומבוקסן A3 ומחלישה ייצור טרומבוקסן A2. האם מותר ליטול את האומגה במקביל לשימוש בקלקסאן? אני משתמשת במינון גבוה של אומגה 3 (למניעת דיכאון - אפקטיבי ביותר) מינון של 3 גר' ליום. האם יש סכנה לדימום יתר?
תודה
מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלקסאן ואומגה
ד''ר אלי רימון22/05/2010למיטב ידיעתי לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לרופא.שני21/05/2010
בת 30 אחרי IVF עם מיקרומניפולציה בגלל שאיבת ביצית בודדת (FSH ביום שלישי לוסת הגיע עד רמות של 20)
בסקירת מערכות מוקדמת נתגלה הרחבה של אגן הכלייה בשמאל של 4 מ"מ
1.האם יש קשר לרמות FSH הגבוהות?
2.האם זה מעלה את הסיכון לתסמונת?
3.האם יש קשר בין ממצא זה למיקרומניפולציה?
4.האם יש הצדקה לדיקור מי שפיר רק בגלל ממצא זה?כל השאר תקין
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשני
ד''ר אלי רימון22/05/2010.האם יש קשר לרמות FSH הגבוהות? לדעתי לא
2.האם זה מעלה את הסיכון לתסמונת? כן
3.האם יש קשר בין ממצא זה למיקרומניפולציה? לדעתי לא
4.האם יש הצדקה לדיקור מי שפיר רק בגלל ממצא זה?כל השאר תקין - לדעתי לא
תשובה מסודרת תוכלי לקבל ביעוץ גנטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השראת לידה - בי"ח בילינסון וליסדרלין21/05/2010
שלום,
אני אמורה לעבור השראת לידה בשבוע הבא, עקב סכרת הריון לא מאוזנת. הבנתי שהשיטה להשראת לידה (בלון, נרות וכו') תלויה בבית החולים. רציתי לשאול מה השיטה הנהוגה בבי"ח בילינסון? מה השיטה בליס?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דרלין
ד''ר אלי רימון22/05/2010בליס נירות ואחכ בלון+ פיטוצין
בילינסון- העלי השאלה לדר יוגב ביום א* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשראת לידה - בי"ח בילינסון וליס
פרופ' יריב יוגב23/05/2010בבילינסון באופן זהה לליס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקות צלסטון בהריוןלו21/05/2010
שלום רב,
אני אמא לפעוטה מקסימה ובריאה (טפו טפו) שנולדה בשבוע 36, הייתה קטנה 2460 אך לא הייתה בפגיה. רציתי לשאול לגבי זריקת צלסטון שקיבלתי בתקופת ההריון בגלל סכנה ללידה מוקדמת (2 קורסים , בכל פעם 2 זריקות): לפני מספר ימים שמעתי שזריקות אלה גורמות להגבלת גודל ראות.
1. האם זה נכון? איך זה בא לידי ביטוי?
2. אם כן, מה אפשר לעשות כדי בכל זאת לגרום לראות להתפתח לגודל תקין בילד ומבוגר אח"כ?
בברכה,
לו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללו
ד''ר אלי רימון22/05/2010מתן 2 קורסים לא נקשר בסיבוכים להמשך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלת המשךלילך21/05/2010
בנוגע למחלת חום, ענית לי כי
"במחלת חום נהוג לבדוק מספר וירוסים שידועים כמסוכנים לעובר- פני ליעוץ הרופא המטפל ... נכון שברב המקרים לא ניתן לדעת מהו הגורם לחום"
רופא הנשים שלח אותי לבדוק נוגדני טוקוסופלסמה, ואמר שאני מחוסנת ל CMV ואדמת, ואלו הוירוסים המסוכנים לעובר.
האם לדעתך יש לבדוק וירוסים נוספים?
תודה שוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדינה
ד''ר אלי רימון22/05/2010פרבו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדות- שאלה קצת מוזרה...אילנה21/05/2010
שלום
לאחר טיפולי פוריות- אני בהריון . סוף שבוע חמישי, שבוע הבא אולטרסאונד ראשון
אני חרדה מאוד להריון, מדמיינת כל מיני סיטואציות קשות של הפלות- הדבר מתבטא בדופק מואץ, מצבי רוח רעים במיוחד. נכנסת חרדה לשרותים בפחד למצוא סימנים לאי תקינות ההריון...
התחושות בלתי נשלטות
שאלתי היא- האם מחשבות שליליות הבאות לידי ביטוי גם מבחינה פיזית- יכולת להשפיע לרעה על התפתחות העובר?
תודה, מיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למיקה
ד''ר אלי רימון22/05/2010לא יזיק לעובר
כדאי לנסות לשוחח עם עובדת סוציאלית שקשורה למכון הפריון או בקופח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרומבוציטופניה הריוניתיפית21/05/2010
שלום
אני בת 28, אם לשלושה.
בכל שלושת ההריונות לקיתי בטרומבוציטופניה הריונית (ערכים שהגיעו עד 60000 במקרה הגרוע) אני יודעת שאין בכך סכנת חיים לי או לעובר, אך בכל פעם מחדש אני נלחצת מהאפשרות שלא אקבל אלחוש אפידורלי בלידה.
כרגע אני ממש אחרי לידה, כאשר בסוף ההריון קיבלתי פרדניזון ע"מ להעלות את רמת הטסיות כדי שאוכל לקבל אפידורל, אך ההשפעה של הסטרואידים אינה מלהיבה אותי להשתמש בהם בפעם הבאה...
האם ישנה דרך לתקן מראש מצב כזה כדי שלא אגיע בהריון הבא לאותו מצב?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליפית
ד''ר אלי רימון22/05/2010לצערי לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העמסת סוכררבקה21/05/2010
שלום. אני בתחילת שבוע 25 בהריון שלתאומים mc ba. אני עדיין מקיאה, ומקבלת אומפרדקס בניסיון להקל על כך.
1. במהלך בדיקת העמסת סוכר 50 מג אני מקיאה את תמצית הסוכר. האם מותר לי לקחת פרמין לפני הבדיקה, מבלי שהדבר יפגע בתוצאותיה?
2. במידה ואקח פרמין, האם אוכל לערוך בדיקת תפקודי כבד, כליות וספירת דם באותו זמן?
3. לעיתים בשבועות האחרונים אני חשה תחושת לחץ בחזה מלווה בתחושה של החסרת פעימה או שינוי קצב ודפיקות חזקות. האם התופעה נורמלית?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרבקה
ד''ר אלי רימון22/05/2010. במהלך בדיקת העמסת סוכר 50 מג אני מקיאה את תמצית הסוכר. האם מותר לי לקחת פרמין לפני הבדיקה, מבלי שהדבר יפגע בתוצאותיה? כן
2. במידה ואקח פרמין, האם אוכל לערוך בדיקת תפקודי כבד, כליות וספירת דם באותו זמן?כן
3. לעיתים בשבועות האחרונים אני חשה תחושת לחץ בחזה מלווה בתחושה של החסרת פעימה או שינוי קצב ודפיקות חזקות. האם התופעה נורמלית? קשה לאמר, יש לפנות לרופא לבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קלקסאןדקלה20/05/2010
שלום,
האם קלקסאן יכול לגרום לדימום מוחי? אם כן, כיצד יודעים? האם יש לנטר רמתו בדם? מהם הסיכונים העיקריים והנפצים בשימוש בו והאם מעלים מינון עם העלייה במשקל בהריון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלקסאן
ד''ר אלי רימון22/05/2010האם קלקסאן יכול לגרום לדימום מוחי? אם כן, כיצד יודעים? נדיר ביותר
האם יש לנטר רמתו בדם? בדכ לא
מהם הסיכונים העיקריים והנפצים בשימוש בו? קשורים לאיזור ההזרקה
והאם מעלים מינון עם העלייה במשקל בהריון? רק אם עליה משמעותית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון מחוץ לרחםנטלי20/05/2010
שלום
לפני כ 3 חודשים עברתי הריון מחוץ לרחם והוצאת חצוצרה שמאל רציתי לשאול האם זה נכון שכל חודשיים רק אני יכולה להיקלט להריון ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון חוץ רחמי
ד''ר אלי רימון20/05/2010אין ככלים מוגדרים בנושא זה
כדאי לנסות כל חודש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



