מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חשוב ביותראורלי28/08/2011
שלום,הנני בהריון ראשון שבוע 41
ומשבוע 36 בערך פתאום ממידי הראש של העובר לא היו תואמים לגיל ההריון בשבוע 37 קטנים ב שלוש שבועות בשבוע 40מ קטנים ב-4 שבועות כאשר מימדי הראש היום -שבוע 41הם:
BPD-88 מ"מ
HC-317 מ"מ
האם מימדים הללו העובר נחשב למיקרוצפלי??
כמה סטיות תקן הממידים הללו מראים?
האם לפי המימדים ההלו ובהתחשב כי שאר מימדי גוף העובר תקינים הינך צופה לבעיה כלשהיא בעובר בעתיד?
האם כל תינוק המאובחן כמיקרוצפלי יהיו לו בעיות בעתיד או שישנם כאלה שאין להם ביטוי קליני בכלל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשוב ביותר - תגובה
ד''ר אלי רימון29/08/2011אין בידי הטבלאות-פני לפורום אולטראסאונד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם אתה יכול להתייחס לשאר השאלות ??
מורן29/08/2011היי,
התייחת לזה שאין לך טבלאות של סטיית תקן אך האם הינך יכול להתייחס לשאר שאלותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם אתה יכול להתייחס לשאר השאלות ?? - תגובה
ד''ר אלי רימון30/08/2011לא התייחסתי כי מיקרוצפלי אמיתי כרוך בסיכונים רבים לילוד
לכן לפני שפורסים את היריעה ה"מפחידה" של הסיכונים וסיבוכים כדאי לאשר את האבחנה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון תאומיםFF28/08/2011
שלום זו הפעם הראשונה שלי כאן בפורום הזה..
עד עכשיו הייתי בפורום של IVF.
אני בשבוע 8 עם תאומים היום הייתי במחלקה שלי של IVF עשיתי אולטרסאונד וראו שהכל בסדר ברוך ה' שהכל תקין ונתנו לי מכתב שיחרור ואמרו לי לקבוע למעקב הריון בקופת חולים.
והתקשרתי לקבוע למעקב הריון ואמרו לי להגיע ביום שלישי הבא ב6.9
אז השאלה שלי היא כזו
זה בסדר לא לבצע אולטרסאונד שבוע ויומים ?
ולא לבצע שום בדיקה אחרת עד יום שלישי ?
תודה רבה והמשך יום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון תאומים - תגובה
ד''ר אלי רימון29/08/2011כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך לשאלה של ר'ח'27/08/2011
אני עוברת בדיוק אותו דבר עכשיו, פתאום נעלמו לי הבחילות בשבוע 8 ו חמישה ימים.
האם אפשר להיות רגועים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך לשאלה של ר' - תגובה
ד''ר אלי רימון28/08/2011כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה
עמית28/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה של אורך צווארשלי27/08/2011
שבוע 26 אורך צוואר 28 מ"מ תחילת ההריון בי 48 מ"מ בעבר לידה מוקדת בשל צירים מוקדמים. אני מטופלת בנורת פרוגרסטרון . ברצוני לדעת כל כמה זמן אנני אמורה לבדוק את אורך הצוואר ....היות ואני מאד חוששת מלידה מוקדמת בעבר לא הרגשתי את הצירים וצוואר הרחם נפתח והתקצר.. האם פעם בשבוע זה בסדר? ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה של אורך צוואר - תגובה
ד''ר אלי רימון28/08/2011פעם בשבוע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובדת עצות..ליז26/08/2011
שלום לרופאים,
נמצאת בשבוע 38 עם תאומים לא זהים 2 שיליות זכרים ההריון טפו טפו הכל תקין עד כה.
אתמול הייתי בבדיקה באיכילוב במרפאה לסיכון גבוה לייעוץ כיצד ללדת .
הרופא שם היה מאוד נחמד והציע לי להתחיל לידה רגילה יש לציין שזו לידה שלישית הערכת משקל מלפני שבוע
עובר 1 הקרוב לתעלת הלידה מצג ראש 2.800 ק"ג
והשני מצג עכוז 2.700
הילדים הבוגרים שלי נולדו בלידות טבעיות כל אחד 4.5 ק"ג
הוא הסביר לי שהאגן רחב ואם ילדתי ילדים במשקלים כאלו אין שום סיבה לא להתחיל בלידה רגילה. גם שמין הסתם התאומים קטנים ב 2 ק"ג מהלידות הקודמות ויהיה לי יותר קל כביכול.
האמת שרציתי לשמוע גם את חוות דעתכם בנושא, מאוד בא לי לנסות לידה רגילה אבל אני פוחדת ולא ממש סגורה על זה.מה הייתם אתם מייעצים לידה רגילה או קיסרי.??תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אובדת עצות.. - תגובה
פרופ' יריב יוגב26/08/2011ברור שיעוץ על אופן הלידה אינו יכול להתבצע ללא בדיקה הערכה קלינית
ע"פ המתואר אין מניעה מלידה רגילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנדומטריןשיר26/08/2011
שלום רב,
אני בהריון תאומים שבוע 10+5 אחרי IVF ללא דימום, בת 34. נוטלת תמיכה הורמונלית של אנדומטרין 3 פעמים ביום. במחלקת IVF בעת השחרור רשמו להפסיק תמיכה בשבוע 10, אולם מעיון בפורומים גיליתי שממליצים להמשיך עד שבוע 12. אני מטופלת במחלקת הריון לסיכון גבוה באיכילוב אולם לצערי לא קיבלתי תשובה בעניין, כך שאין לי עם מי להתייעץ: האם להמשיך עד שבוע 12 ולהפסיק בהדרגה, או שלהפסיק לאלתר. שמעתי שעודף אנדומטרין יכול לגרום להרעלת התינוק. אשמח אם תוכלו לעזור לי בעניין. תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנדומטרין - תגובה
פרופ' יריב יוגב26/08/2011עד לקבלת תשובת הרופא המטפל המשיכי טיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הערכת משקל - בבקשה עזרתך ד"רקארין25/08/2011
שלום רב ד"ר,
בהערכת משקל מהבוקר (שבוע 30+5) קיבלתי את המדדים הבאים:
BPD 72 מ"מ מתאים לשבוע: 29.1
Head cir 267 מ"מ מתאים לשבוע: 29.1
AB cir 255 מ"מ מתאים לשבוע: 29.5
יחס HC/AC 1.04
Femure length 56 מ"מ מתאים לשבוע: 29.3
גיל הריון US 29.1
הערכת משקל: 1399 גר'
אחוזון: 32.1
--------------------------------------------------------
נראה כי העובר קטן מדי... האמת היא שזה לא היה מלחיץ אותי יותר מדי אלמלא לפני כשבוע עברתי מקרה שנלחצה לי הבטן וזה היה מלווה בכאבים. מיד לאחר מכן הלכתי לבדיקה במיון, שם עברתי מוניטור ואולטראסאונד, ונאמר לי ב"ה שהכל תקין ולא נגרם כל נזק. היום לעיתים אני מרגישה עדיין רגישות כשאני מעבירה יד על הבטן באיזור הטבור.
האם יש לי סיבה לחשוש בכל זאת לאיזשהוא נזק שנגרם באותו היום? או האם זה תקין? האם יש להישאר במעקב כלשהו?
תודה מראש לתשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הערכת משקל - בבקשה עזרתך ד"ר - תגובה
פרופ' יריב יוגב26/08/2011העובר אינו קטן ומתאים לאחוזון 30 משמעו כי הוא גדול מ 30% מהעוברים בגילו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהר'25/08/2011
אני נמצאת בשבוע שמונה להריון (הריון בסיכון).
בשבועיים האחרונים היו לי בחילות איומות, וביומיים האחרונים הם נרגעו.
אמרו לי שייתכן ויש ירידה בהורמונים ושכדאי לבדוק את זה. האם יש לי סיבה לחשוש או שאפשר לשמוח שאני מרגישה יותר טוב?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ' יריב יוגב25/08/2011אין קשר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CMVנטע25/08/2011
שלום רב,
קיבלתי תוצאות בדיקות מעבדה כדלקמן:
CMV-IGG 4.50 POSITIVE
CMV-IGM NEGATIVE
האם תוכלו לסייע לי בפענוח מה זה אומר? זה מסוכן?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CMV - תגובה
פרופ' יריב יוגב25/08/2011את מחוסנת. נחשפת בעבר לוירוס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נרות פרוגרסטרוןשלי25/08/2011
שלום . רציתי בבקשה לדדעת נטילת נרות פרוגרסטרון מחייבת לפני בדיקת דם לבדוק את הרמה של הורמון זה בגופי? או שניתן לקחת אותו ללא חשש?
בעבר ילדתי מוקדם בשל צירים מוקדמים היום אני בשבוע 22 הכל תקין הרופא המליץ על נטילת נרות . אני די חוששת היות וזה הורמוניים לפי מיטב ידיעתי אשה אצל אשה בהריון כמות הורמון זה הוא גבוה. האם נרות אלו יעילים בשבועות גבוהים יחסית להריון? חשבתי שנרות נוטלים רק בשבועות הראשונים למנוע הפלה
מה האפקטיביות שלהן בשלבים אלו ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נרות פרוגרסטרון - תגובה
פרופ' יריב יוגב25/08/2011אין צורך בבדיקת דם
הטיפול ניתן למניעת לידה מוקדמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סכרת הריוניתמיכל24/08/2011
שבוע 25 העמסת סוכר 50 תצאה 176 האם זה אומר שיש לי סכרת הריונית? או שמא אני נמצאת בקבוצת סיכון ?
דבר נוסף שמאד מעניין אותי...האם יש קשר בין נטילת נרות פרוגרסטרון לנרתיק לבין סכרת הריונית ?\
האם יש קשר לגודל העובר לבין נרות פרוגרסטרון ? פשוט העובר מאד גדול לגיל ההריון .. רציתי לדעת אם יש קשר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סכרת הריונית - תגובה
פרופ' יריב יוגב24/08/2011יש צורך לבצע העמסת סוכר של 100 גרם
נטילת פרוגסטרון מעלה הסיכוי לסוכרת הריונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקצרות צוואר רחםליאת24/08/2011
שלום, אני בת 26 בהריוני הראשון, שבוע 29+2
לאחר שבועיים של צירים ואשפוזיםבמחלקת הריון בסיכון מצאו היום כי אורך צוואר הרחם הינו 12.6 מ"מ (זה החלק הסגור) ומעליו חלק פעור באורך 18.5 מ"מ, חשוב לי לציין כי עד לפני כ 4 ימים סבלתי מצירים וכעת כבר לא.
כרגע אני מטופלת בפרסולט 3 פעמים ביום (2 כדורים כל פעם) ובנוסף לפני יומיים התחלתי טיפול בפרוגסטרון לנרתיק,
יש לי מספר שאלות:
1. האם ישנו איזשהו טיפול נוסף שיכול לעזור?
2. מה זה בדיוק אומר צוואר פעור?ת
3. האם ישנו דבר כזה של התארכות של צוואר הרחם, או שפשוט עכשיו עליי למנוע התקצרות נוספת
4. האם מניסיונכם ההריון יוכל להחזיק עוד 5 שבועות במצב כזה או שמחייב שהדבר יוביל ללידה מוקדמת (לפני שבוע 34)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקצרות צוואר רחם - תגובה
פרופ' יריב יוגב24/08/20111. כעיקרון אם אען כעת צירים אז לא
2. פתוח
3. בד"כ צוואר הרחם לא מתארך יותר ויש למנוע התקצרות נוספת
4. קשה לנבא
במידה ומעוניינת בייעוץ פרטני תאמי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון, פעילות גופנית ו-CMVליזה24/08/2011
אני בשבוע 5+0. לפני ההריון לא התעמלתי כמעט בכלל.
איזו פעילות גופנית מומלצת להתחיל בהריון?
בנוסף אין לי נוגדנים ל-CMV, האם מותר לשחות בבריכה? אין חשש לזיהומים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון, פעילות גופנית ו-CMV - תגובה
פרופ' יריב יוגב24/08/2011רצוי להתיעץ עם הרופא המטפל אך כעיקרון אין מגבלה לכל פעילות גופנית
מותר לשחות בבריכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוגסטרוןדנה24/08/2011
שלום. בהמשך לשאלתי מאתמול בשעה 14:11 כותרת ההודעה: פרוגסטרון.
היום הייתי במיון נשים בקהילה כדי להתייעץ לגבי לקיחת נרות האורטוגסטן200MG פעמיים ביום.(הרופא שלי בחופש).
הרופא אמר שזה לא תפקיד המיון והוסיף שתוספת של פרוגסטרון זה תמיד טוב.
רציתי לדעת:
1. אסיים את הטיפול בסוף שבוע 7 - האם בסיום הטיפול (בין אם הוא נחוץ או לא. אין לי את מי לשאול) תתכן ירידה ברמת הפרוגסטרון(נגמרת התמיכה)? במידה וכן - מה המשמעות?
2.האם נר אחד ביום של אוטרוגסטן 200MG יכול להספיק?(בסה"כ הכל נראה תקין ואני מעדיפה ליטול כמה שפחות תרופות).
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוגסטרון - תגובה
פרופ' יריב יוגב24/08/2011שוב לא ברור למה נוטלת מלכתחילה
התיעצי עם הרופא שהמליץ
במידה ומעוניינת תאמי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PTU ופרנטל 9 חודשים... מה לעשות?עמית23/08/2011
שלום רב,
אני בשבוע שמיני, הריון ראשון, מטופלת ב PTU אחד ביום ומאוזנת מבחינת כל מדדי הבלוטה (מחר בדיקה חודשית ואני מקווה שאני עדיין בסדר).
התחלתי לקחת תוסף מזון בשם פרנטל 9 חודשים והיום ראיתי שהוא מכיל יוד בכמות של 220 מק"ג. ככל היודע לי אסור לי לאכול יוד באופן כללי מאז שאיבחנו אותי עם היפר בבלוטה (גרבס).
האם לקחת את תוסף המזון? האם זו כמות קטנה וזניחה?
אודה לכל תשובה.
עמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PTU ופרנטל 9 חודשים... מה לעשות? - תגובה
פרופ' יריב יוגב24/08/2011ניתן לקחת פרנטל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)