מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עובר קטן ומי שפיר בכמות גבוליתמירי13/09/2011
אז ככה אתן קצת רקע אני אמא לתאומים בני שנתיים . הריון שנגמר בשבוע 35 מכיוון שהעובר התחתון היה עם מיעוט מיי שפיר קיצוני וחוסר זרימות בחבל הטבור.
הריון נוכחי עוברית אחת . אתמול לא חשתי בתעונות העובר הגעתי לבית החולים כדי לבצע מוניטור ,המוניטור היה תקין עם הרבה תזוזה ותנועת שגם אני הרגשתי לאחר מכן ביצעו אולטרסאונד והרופאה ראתה שהעובר קטן (2200 שבוע 37) ולפי דברייה מיעוט מי שפיר AFI 6 . אציין ששני הממצאים האלה הרופא הטפל שלי מודה אלהים ושלח אותי לביקורת פעם בשבוע בבריאות האישה. הרופאה מהבית חולים החליטה שעם אני אחרי קייסרי קודם היא מכינה אותי ללדיה כי אין טעם להשאיר את העובר בפנים.אני נכנסתי להלם וחתמתי סירוב אישפוז והחלטתי הבייתה היום לאחר שיחה עם הרופא שלי הוא עדיין טוען שאין טעם לנתח כל עוד המים במצב גבולי.....
בבקשה אני ממש מבולבלת אנא תתנו לי עוד חוות דעת לאור הנתונים שרשמתי לכם תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עובר קטן ומי שפיר בכמות גבולית - תגובה
ד''ר אלי רימון13/09/2011אני תומך ביוד לאור משקל נמוך וכמות מים קטנה שמצביעים בד"כ על תפקוד שלייתי לקוי
הדבר חזר גם בהריון בקודם שלך
לכן לדעתי יש מקום לניתוח חוזר היות שנותחת בעבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על פרסולטדבי12/09/2011
אני בשבוע 32, הריון תאומים, לאחר אשפוז במשך שבוע 30 עקב קיצור צוואר , דינמיקה צוארית ו"יתד" ברחם (ומצוקה עוברית של אחד העוברים-פער גדילה וזרימה בחבל טבור). בשבוע 31 במעקב 3 ימים לאחר השחרור מבי"ח, הרופא שלי אמר לי נחרצות לא להמשיך לקחת פרסולט (בבי"ח המליצו לי להמשיך לקחת 3* 20 עד שבוע 35), היום בביקורת אצל רופא אחר שאיני מכירה (הרופא שלי יצא לחופש עד שבוע הבא , זה בתאום עמו ולבקשתו ) אורך צוואר 19-29 מ"מ, דינמיקה, נצפו צירים במוניטור , בנוסף בשבוע האחרון החמירו מאוד ההתכווצויות בתדירות ובעצמה, מידי פעם כאבי מחזור והתגבר הלחץ על צוואר הרחם למרות השמירה בבית, הרופא אמר לי מיד לקחת פרסולט בשם מסחרי אחר:"ניפדילונג", מינון 30*2, הרופא שלי יחזור רק בשבוע הבא ואני ממש מבולבלת – האם לקחת או לא ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על פרסולט - תגובה
ד''ר אלי רימון13/09/2011לא רק את מבולבלת!
אין הוכחה חד משמעית שהתרופה מונעת לידה מוקדמת
התרופה משפיעה חלקית וזמנית על תכיפות הצירים
אני חושב שמנוחה יותר חשובה ואינני משתמש בתרופה זו אך זוהי דעתי האישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה מכל הלב על הייעוץ
דבי14/09/2011המהיר, המקצועי והאכפתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איסוף שתן לחלבוןיעל12/09/2011
תשובות מעבדה
VOLUME URINE 2.10 L/24H
PROTEIN U CONC 11.20 MG/DL
PROTEIN U/24HR 235.20 MG/24H (20.00- 150.00)
כמות השתן 2100 CC
לחץ דם 123/75, סוכר נורמאלי. האם עדיין מדובר ברעלת הריון? אציין שהריון קודם היה עם רעלת הריון, חלבון בשתן וסכרת הריונית.
אם כן האם יש טיפול לכך?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איסוף שתן לחלבון - תגובה
ד''ר אלי רימון13/09/2011לדעתי בשלב זה לא מדובר ברעלת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון קלקסןלירון12/09/2011
שלום רב,
בהמלצת פרופ' קופרמינץ אני נוטלת קלקסן 60 מ"ג מבדיקת הריון חיביות לאחר שבבדיקות קרישה התגלה אצלי פקטור 2 הטרוגוזיט ולאחר היסטוריה של הפלות ו IUGR
שאלתי היא- האם כעט שמשקלי הוא 77 ק"ג האם אני צריכה לעלות את מינון הקלקסן ל80 מ"ג??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תתייעצי עם קופרמינץ
דקלה12/09/2011אני גם מטופלת שלו. התחלתי את ההריון במשקל 65 ק"ג עם מינון 60 קלקסאן וכשהגעתי למשקל 73 ק"ג הוא העלה לי ל-80 מ"ג (ואני ללא הפלות בעבר וללא IUGR) רק קרישיות יתר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמינון קלקסן - תגובה
ד''ר אלי רימון12/09/2011אני בטוח שקופרמינץ ידע להשיב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמינון קלקסן
לירון12/09/2011ד"ר שלום רב,
יש לי תור לקופרמינץ רק עוד שלושה שבועות ואני חוששת שהמינון כרגע הוא לא מספיק אשמח לשמוע מה דעתך
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידת מים בשבוע 33קרן12/09/2011
שלום רב,
אני נמצאת בשבוע 33 +1 עם ריבוי מי שפיר בשבוע 31. עשיתי שלפני שבוע וחצי בדיקת מי שפיר ובנתיים קיבלתי את התוצאה המהירה (פיש) שהכל בסדר.
לפני ימיים הרגשתי ירידת מים קטנה והעתי למיון ומאז אני מאושפזת.
המיים ירדו יותר כמו דליפה במהלך יום שישי בסביבות 3-4 פעמים יום שבת והיום לא היו ירידות מים.
בנתיים קיבלתי זריקות להבשלת ריאות,
עכשיו אנחנו בהתלבטות כי הרופאים מתחילים ללחוץ,
הלידה הראשונה הייתה ניתוח קיסרי ולכן אי אפשר לעשות זירוז יזום, והרופאים מבחינתם רוצים לבדוק בשילות ריאתית בדיקור מי שפיר ואם יש ממליצים לילד בניתוח.
אני ממש לא רוצה משתי סיבות קודם כל בשבוע מאוד מוקדם ושנית הייתי רוצה לנסות לידה רגילה.
הם אומרים שהסיקונים מירידת מים גדולים יחסית,
מה המצלתכם?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידת מים בשבוע 33 - תגובה
ד''ר אלי רימון12/09/2011היות שאינני מכיר את כל הפרטים לא אוכל ליעץ לך
אני מציע שתשוחחי עם הרופאים בבית החולים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העמסת סוכרעדי11/09/2011
עשיתי העמסת סוכר ה1 ויצא לי 134
הייתי אצל הרופאה והיא אמרה שזה גבולי ולעשות שוב האם באמת יש צורך??
ומזה בדיוק מראה אם יש לי סכרת???האם יש דרך אחרת לדעת??
כמו עלייה במשקל וכו....??
ריח רע מהנרתיק מרגישה ריח של שתן כמובן שמתקלחת כמה פעמים ביום ושומרת על הגיינה הרופאה בדקה אין דלקת או זיהום אז מזה יכול להיות??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העמסת סוכר - תגובה
ד''ר אלי רימון11/09/2011בדיקת הסוכר תקינה
בנשים הרות מאוד שכיח דליפת שתן ואולי זאת הסיבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה קשה וכואבתרות10/09/2011
שלום לרופאים הנכבדים
האם אוטיזם הוא גנטי? כלומר אם יש ילד שאובחן באוטיזם האם בהכרח הילד הבא יהיה גם כזה? או עם סיכויים גבוהים שהוא יהיה כזה? האם אפשר לאבחן אוטיזם בבידקות גנטיות מקדימות? האם בתהליך PGD אפשר יהיה לעלות על הבעייתיות שיכולה להיות (אם במידה וזה גנטי)?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה קשה וכואבת - תגובה
ד''ר אלי רימון10/09/2011למיטב ידיעתי רק 10% קשורים לשינוי גנטי
מציע שתפני לפורום יעוץ גנטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרב תודות על תשובתך המהירה
רות10/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המטומה גדולה, אני בחו"לנלה09/09/2011
שלום,
אני בשבוע 15 להריון, לפני 3 שבועות היה לי דימום רציני מאוד כמות גדולה מאוד של דם, ואח"כ גם כאבים במשך שעתיים. וכשנבדקתי, הרופא אמר לי שזה תוצאה של פלסמה נמוכה -אני חושבת שיליה נמוכה. ונתן לי כדורי פרוגרסטון ומנוחה.
נבדקתי שוב לפני שבוע והרופא אמר שמדובר בהמטומה מאוד גדולה, 3.5 ס"מ ושהתינוק בר מזל שהוא שרד. כרגע הוא ממליץ על מנוחה ופרוגרסטון.
זהו הריון שלישי, שני הריון קודמים היו ללא בעיות כלל ולי שני ילדים, ולא היו לי הפלות או כל דבר אחר בעבר.
השאלות שלי הן:
1. אני מעונינת לטוס לארץ לבצע בדיקות של סקירה מוקדמת ועוד,מה הסיכון בטיסה? מדובר בשתי טיסות קצרות: שעתיים ושעה
2. הוא אמר שהתינוק בסדר אך לא ראיתי שהוא ממש בדק את האיברים כמו שעושים בארץ, מה הסיכוי שהתינוק נפגע מכך?
3. מה הסיכון בשלב הזה? ומה מומלץ לעשות?
4. ממה זה נגרם? טסתי לארה"ב לפני המקרה, יכול להיות שזו הסיבה? יכול להיות שזה מעיד על בעיות אחרות שיש בהריון? או בעובר?
5. מתי מומלץ לבצע בדיקת מי שפיר?
תודה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני רוצה להוסיף
נלה10/09/2011שאני עדיין מדממת, דם בצבע אדום כהה עד חום עם קרישי דם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמטומה גדולה, אני בחו"ל - תגובה
ד''ר אלי רימון10/09/2011הן:
1. אני מעונינת לטוס לארץ לבצע בדיקות של סקירה מוקדמת ועוד,מה הסיכון בטיסה? מדובר בשתי טיסות קצרות: שעתיים ושעה- אין מניעה
2. הוא אמר שהתינוק בסדר אך לא ראיתי שהוא ממש בדק את האיברים כמו שעושים בארץ, מה הסיכוי שהתינוק נפגע מכך? נמוך
3. מה הסיכון בשלב הזה? ומה מומלץ לעשות? רק מעקב
4. ממה זה נגרם? טסתי לארה"ב לפני המקרה, יכול להיות שזו הסיבה? יכול להיות שזה מעיד על בעיות אחרות שיש בהריון? או בעובר? יתכן ולא ניתן לדעת כעת
5. מתי מומלץ לבצע בדיקת מי שפיר? 17-19 שבועות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה.
נלה10/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהפירית09/09/2011
שלום רב,
אני צריכה second opinion ...
אני בת 39, בריאה בדרך כלל בהריון בשבוע 6, עוד לא ניגשתי לבדיקת דופק.
הייתה לי הפלה של הריון לא תקין בינואר השנה ובהריון הקודם מ- 2008, הייתה לי סכרת הריון (יש לי ילד מהריון זה)
אני מתכננת נסיעה בסוף ספט' לקפריסין (טיסה של 40 דקות).
אם אצפה דופק (אנסה לגשת בשבוע ה- 7 ), האם הטיסה תהווה איזשהו סיכון עבור ההריון , בהתחשב בכך שאני כנראה גם עכשיו אהיה סכרתית הריון ,ובהתחשב בגילי? האין אהיה הריון בסיכון גבוה? האם יש מחקרים חד משמעיים לגבי בטיחות טיסה בטרימסר הראשון?
כמו כן, תהיתי מהי מידת הבטיחות של טיפולי שיניים בהריון? עברתי בהריון הלא תקין הרדמה בשל עקירה שהייתי חייבת לעבור :( הייתכן וזה גרם לאי תקינות ההריון?)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה - תגובה
ד''ר אלי רימון09/09/2011טפולי שיניים אינם בעיה
לא מכיר מחקר שבדק בטיחות טיסה בשליש ראשון לסוכרתיות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר רימון שלום רב,
פירית09/09/2011תודה על התייחסתותך. אנסח אחרת -
האין שילוב הגיל שלי, ההפלה בינואר והסכרת מציבות אותי במצב של הריון בסיכון גבוה
שבגינו עליי להמנע מטיסות בטרמיסטר הראשון ?
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר רימון שלום רב, - תגובה
ד''ר אלי רימון10/09/2011לא מונע טיסה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקסטזי בהריוןאורטל09/09/2011
אני בשבוע 15 ולקחתי אתמול כדור אחד של אקסטזי כמה מסוכן זה ומה אפשר לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקסטזי בהריון - תגובה
ד''ר אלי רימון09/09/2011פני למרכז טרטולוגי באסף הרופא או הדסה עין כרם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- texyzh cvrhuiאורטל09/09/2011
אני בשבוע 15 ולקחתי אתמול כדור אחד של אקסטזי כמה מסוכן זה ומה אפשר לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר texyzh cvrhui - תגובה
ד''ר אלי רימון09/09/2011פני למרכז טרטולוגי באסף הרופא או הדסה עין כרם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 3 שבועות ימי מחלה -שמירת הריון?מורן09/09/2011
שלום,
אני בהריון שבוע35 ,מזה כ3 שבועות אני במחלה מנוחה בבית כי יש לי צירים מוקדמים,האישור מחלה מהרופא הינו עד שבוע 36 (עוד שבוע) מבחינת ביטוח לאומי אני יכולה להגיש מסמכים רק לאחר 30 יום.
אני מניחה שהרופא יוכל להשלים לי עוד 3 ימים ואז אני אגיש את המסמכים.
השאלה מה אני עושה עם העבודה ,ככה אני לא יכולה לחזור לעבוד,הצירים מתגברים לי מיום ליום,ולא ניתן לדעת מתי אני אלד.
האם זה אומר שלאחר סיום ימי המחלה שלי מהרופא ,אני צריכה להגיד בעבודה שאני יוצאת לחופשת לידה מוקדמת כי אין לי ימי מחלה או ימי חופש .
או לחזור לעבודה כי אין לי ברירה?!?!.
אני ממש מבולבלת ואצלי בעבודה אני לא יכולה לשאול את הפרטים האלה כי אני לא מסתדרת עם המנהלת שלי ! גם ככה היא לא אהבה את זה שאני בבית בשמירה.
בבקשה אשמח לקבל תשובה או טלפון של מישהו שיכול לעזור לי .
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 3 שבועות ימי מחלה -שמירת הריון? - תגובה
ד''ר אלי רימון09/09/2011כדאי להוועץ ברופא המטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לידה מוקדמתקורי08/09/2011
שלום,
עשיתי מי שפיר בסבוף שבוע 18, שבועיים לאחר מכן בתחילת שבוע 21 התחיל דימום קל, שבוע לאחר מכן אישפוז עם צירים וקיצור צוואר ל1.6בתחילת שבוע 22, אינדומט ופרזולט לא עזרו ולבסוף לידה מוקדמת בסוף שבוע 22 - 4 שבועות בדיוק לאחר ביצוע בדיקת מי השפיר. ההירון היה מ IVF בשל בעיית מורפולוגיה בזרע. באולטראסאונד וגם בלידה לא נצפתה היפרדות (השליה היתה אחורית). ולכן הרופאים בבית החולים ואנחנו חשבנו שמדובר בבדיקת מי השפיר או לחילופין למרות הדימום שנמשך לפני הצירים - שאולי כן מדובר בכשל בצוואר הרחם ביחוד לאור הקוניזציה לפני שנתיים וחצי (CIN2). עכשיו התקבלו לעומת זאת תוצאות הפתולוגיה של השליה (העובר היה תקין, גם במי שפיר וגם למראית עין בלידה):
" חבל הטבור באורך 16 ס"מ ובקוטר 0.8, נאחז בשולי השליה. חבל הטבור עכור. הוא מכיל 3 כלי דם. הקרומים יוצאים משולי ובקועים במרחק 2 ס"מ מהשוליים. הקרומים בגוון עכור. דיסק השליה במשקל 120 גרם, במימדים 8*12 ס"מ ובעובי 2.0 ס"מ. הצד העוברי חלק, כלי הדם בצד העוברי דקים. הצד האימהי בלתי סדיר, קרוע. קריש דם צמוד ךשולי השליה. נמסרו לעיבוד היסטולוגי חתכים מייצגים מהשליה, הקרומים וחבל הטבור. תאור מיקרוסקופי:
Placenta' second trimester (120GR) showing:
- Autolytic changes
- Marginal retroplacental hematoma, associated with infracted villi.
- Marginal insertion of umbilical cord.
האם לאור התוצאות הבעיה בכלל בכל זאת סוג של הפרדות שליה, האם במקום תפר וזריקות פרוגסטרון לאור התוצאות הנ"ל אצטרך לקבל מדללי דם? האם ניתן לטפל בבעיה כך שלא תחזור על עצמה שוב? האם יש קשר בין מ השפיר למה שהתגלה בבדיקה המיקרוסקופית לשליה - אולי זיהום שגרם להמטומה?
אני מתכוונת להיות במעקב אצל אחד מכם באופן פרטי במהלך ההריון, ואכן כבר היינו בפגישת ייעוץ, אבל לפני שנשיג הריון בעזרת IVF יעבור זמן ונשמח בינתיים לדעת יותר.
בהרבה תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לידה מוקדמת - תגובה
ד''ר אלי רימון08/09/2011הנתונים לא חד משמעיים
הרושם באמת שקיים קשר לבדיקת מי השפיר
לגבי קלקסאן אני מציע לבדוק קרישיות יתר
לגבי פרוגסטרון- אף כי התמונה אינה מעידה בבירור על אי ספיקת הצואר מציע לקחת פרוגסטרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרבה תודה!
קורי08/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ב- IVIGמירי08/09/2011
שלום רב,
בני השני נולד עם טרומבוציטופניה קשה (9000 טסיות), הוא טופל במתן עירוי ivig בהצלחה. לאחר בירור ובדיקות גנטיות הסתבר שביני לבין בעלי יש אי התאמה הגורמת לאיבוד טסיות של העובר .
וע"כ במהלך ההריון עליי לעבור טיפול ivig שהוא ימנע את הפגיעה בעובר. רציתי לשאול , האם בעבר טופלו אצלכם נשים בעלות רקע זהה? האם הריון כזה מצריך אישפוז לצורך השגחה? מה התופעות לואי של הטיפול?
אני אשמח לשמוע אינפורמציה בנושא.
תודה מראש!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול ב- IVIG - תגובה
ד''ר אלי רימון08/09/2011נשים עם בעיה דומה טופלו אצלינו בעבר
אין צורך באשפוז וניתן לקבל במסגרת אשפוז יום קופ"ח
ת לוואי יתכנו בהחלט החל בהרגשה כללית לא טובה, חום , חולשה, שינוויים בבדיקות דם ותורו מקרים נדירים של אירועי קרישה בנשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהIVIG - GAMMAPLEX
שמירת הריון22/11/2011בוקר טוב,
בתינולדה עם טרומבוציטופניה אלאימונית קשה (6000 טסיות), היא טופלה במתן עירוי IVIG +סטרואידים בהצלחה. ולאחר בירור ובדיקות גנטיות ברמב"ם הסתבר שביני לבין בעלי יש אי התאמה הגורמת לאיבוד טסיות של העובר . כרגע אני בשבוע 20 להריון והתחלתי השבוע באישפוז יום בעירוי GAMMAPLEX (IVIG) טיפול שבועי במשך 5 החודשים הבאים. בית החולים ביקש שקופת החולים שלי תספק את העירוי ולהפתעתי הרבה ברגע שקיבלתי את אישור הקניה בישרו לי בבית המרקחת שעליי לשלם על כך כ-2000-3000 ש"ח לשבוע!!!!!!! יש לי מס' שאלות והן: האם קופת החולים מממנת את הטיפול? ואיך עושים זאת? למי לפנות? מאז תחילת מעקב ההריון אני עוברת המון ביורוקרטיה (טלפונים, פקסים, אישורים וכו'...) מרגישה מאוד מתוסכלת כאם עובדת... מחפשת בפורום זה תשובות והכוונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהIVIG - GAMMAPLEX - תגובה
ד''ר אלי רימון22/11/2011אינני יודע לענות בדיוק
בכל קופ"ח יש רופא מנהלתי שמאשר טיפולים חריגים
בררי בסניף הקרוב מי הרופא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזו קופת חולים את?
מירי22/02/2012אני בהריון, מקבלת את הטיפול ומשלמת כ- 750 ש"ח לרבעון על כל המינון .
את צריכה שבקופ"ח ישנו את הסטטוס שלך לחולה כרוני ואז יש סכום תקרה שהקופה יכולה לחייב אותך, והשאר הקופה מממנת (זה טיפול שהעלות שלו כרוךבאלפים רבים).
ולגבי זה שאת עובדת, על טיפול כזה את יכולה לקבל שמירת הריון מביטו"ל, כדאי לך לנסות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- gbs חיובישיר07/09/2011
שלום רב,
אני בשבוע 37+3 בהריון שני
עשיתי בדיקת gbs שיצאה חיובי.
האם כדאי לעשות ניתוח קיסרי על מנת לא להדביק את העובר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר gbs חיובי - תגובה
ד''ר אלי רימון08/09/2011לא , אין צורך
במהלך הלידה תקבלי אנטיביוטיקה שמפחיתה משמעותית את הסיכוי לזיהום עוברי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



