פורום וטרינריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גידולי עטין
    יוסי
    21/02/2009

    שלום יש לי כלבה בת 15 פלוס ויש לה גידול עטין סכרת האם זה מסוכן לעשות לה ניתוח להסרת הגידול? האם היא תשרוד את ההרדמה? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גידולי עטין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידולי עטין

    ד''ר סמדר טל
    22/02/2009

    שלום יוסי,

    לא ציינת אם בוצע צילום ריאות, לפני ששוקלים לבצע ניתוח להסרת גידול עטין חשוב לדעת מה מצב הריאות. במידה והגידול ממאיר ישנה אפשרות שהוא התקדם ושלח גרורות לשטח הריאות. על כן יש לבצע צילום ריאות (רצוי בשלוש זוויות שונות) ובהתאם לממצאים לשקול את ההחלטה.
    לגבי הסכרת, לא ציינת האם הכלבה מטופלת באינסולין והאם הסכרת מאוזנת. מרכיב נוסף בשיקול הוא גודל הגידול ומידת האגרסביות הצפויה של הניתוח.
    לאחר שכל אלו יובהרו תוכל לשקול יחד עם הרופא המטפל את הסיכונים בביצוע ניתוח שכזה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    יוסי
    22/02/2009

    אין גרורות אני מזריק לה אינסולין 5 UNIT כל 12 שעות סכרת מאוזנת גידול אליפטי בקטרים 5,3 ס"מ מה הסיכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסרת גידול עטין

    ד''ר סמדר טל
    23/02/2009

    כלבה עם סכרת יכולה לעבור הרדמה מלאה בתנאי שמדובר בסכרת מאוזנת. כמו בכל בעל חיים מבוגר גם במקרה זה ישנם מקדמי סיכון. יש לבצע בדיקת דם מלאה טרם ההרדמה וייתכן וידרשו בדיקות גלוקוז נוספות במהלך הניתוח וניטור צמוד ורצוף במהלך ההרדמה. את המסה שתוסר יש לשלוח לבדיקה היסטופתולוגית (ביופסיה) על מנת לתכנן את המשך הטיפול אם יידרש.
    אני ממליצה להתייעץ עם הרופא/ה המטפל/ת שמכירים את הכלבה ואת הרקע הרפואי שלה לפני קבלת החלטה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריח רע מהפה לחתול בן 7 חודשים
    גלעד
    18/02/2009

    שלום, לחתול יש ריח רע מהפה מה לעשות? האם זה מעיד על מצב בריאות השיניים שלו? הוא כמובן אוכל מזון איכותי של רויאל קאנין לפרסיים גורים, מידי פעם אוכל שימורים או מעדן או טונה לעיתים יותר רחוקות. מה זה אומר על בריאות שיניו או הפה? האם עליי ללכת לוטרינר? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריח פה

    ד''ר סמדר טל
    19/02/2009

    שלום גלעד,
    ריח רע מהפה (הליטוזיס) יכול להיגרם כתוצאה מבעיות שיניים וחניכיים וכתוצאה ממחלות כלליות בהם לא מפורקים מרכיבים מסויימים המשפיעים על היווצרות אבן השן. כדאי לגשת למרפאה וטרינרית שם יבדקו אם קיימת דלקת חניכיים ויעריכו אם מידת אבן השן היא בגדר נורמלית.
    אם לא מדובר במצב קיצוני, ולא קיימת דלקת חניכיים, הריח הוא ככל הנראה ריח הפה הטבעי של החתול. אני ממליצה להתחיל בצחצוח שיניים במשחת שיניים המיועדת לחתולים על בסיס יומיומי כדי למנוע דלקות חניכיים בעתיד, לדחות טיפולי שיניים במידת האפשר ולשפר את הריח.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ייעוץ בבקשה
    רונה
    17/02/2009

    יש לי כלב שאני מאכילה ביוקונובה בן 6 שבועות אני רוצה להעביר אותו למזון זול יותר וחשבתי על כיוון דוגלי או בונזו מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום ייעוץ בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    רונה
    18/02/2009

    לגבי נשיכות איך אפשר למנוע אותם יש לי ילדים קטנים וכלבי כל הזמן רוצה לשחק ולנשוך כאמור הוא בן 6 שבועות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גור כלבים

    ד''ר סמדר טל
    18/02/2009

    שלום רונה,
    לגבי המזון, כל מזון "מאוזן ומלא" מכיל את הרכיבים הנחוצים לתזונת הכלב בכמות וביחס המתאימים. חשוב להקפיד על רכישת מזון המיועד ספציפית לגורים, ואם מדובר בגור מגזע גדול מומלץ לתת מזון לגורים מגזעים גדולים.
    מבחינת נשיכות, כדאי לרכוש צעצועי נשיכה וללמד את הגור לשחק רק עם הצעצועים ולא עם אברי גוף
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם מומלץ להוסיף ירקות למזון?

    רונה
    18/02/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין צורך במידה והמזון "מאוזן ומלא"

    ד''ר סמדר טל
    19/02/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחזור לכלבה
    ורד
    15/02/2009

    שלום רב לכם !! יש לנו כלבת צ'אוצ'או בת יותר מ-13 ועדיין מקבלת מחזור מלא מדי כמה חודשים , ושאלתי היא האם הדבר נורמלי עדיין בגיל כזה. תודה והמשך יום נעים. ורדה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחזור לכלבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייחום בגיל מבוגר

    ד''ר סמדר טל
    16/02/2009

    שלום ורדה,
    כן, כלבה יכולה להמשיך במחזורי ייחום גם בגיל מבוגר.
    חשוב לדעת שבכלבות שאינן מעוקרות יש לשים לב להפרשות ממערכת המין בין מחזורי הייחום שעלולות להיגרם כתוצאה מדלקות רחם, ובנוסף חשוב גם לבדוק את מצב העטינים בזמן הביקורים השגרתיים במרפאה לאיתור מוקדם של גידולי עטין
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית גב חוזרת לחתולה בת 8 חודשים
    עדי
    15/02/2009

    היי, לפני כשלושה חודשים אימצנו חתולה גורה בת כחצי שנה. מדובר בחתולה שנמצאה ע"י מישהי, הייתה לה רגל שבורה ולכן אותה אישה לקחה אותה לוטרינר ששם לב פלטינה ברגל (יכול להיות שלא הבנו נכון?..). כאשר היא חזרה לוטרינר הוא אמר לה שכבר אי אפשר להוציא אותה כי היא גדלה מהר מדי. כאשר אנחנו לקחנו אותה לא היתה לה שום בעיה- היא הלכה, רצה וקפצה כרגיל ללא שום מוגבלות. לפני כחודש פתאום נתפס לה הגב (זה מה שאנחנו חשבנו)- היא הייתה נמרחת על הרצפה, מיילת המון וכשהיינו לוקחים אותה לידיים היא לא נתנה לנו לקפל אותה וכל הזמן מתחה את הגב. זה עבר לאחר כשבוע וחזר שוב כשבוע אחרי למשך שבוע נוסף. בהתחלה חשבנו שזה בגלל שאנחנו משאירים לה חלון פתוח והיא כל הזמן יושבת עליו ולכן סגרנו אותו. לפני מס' ימים (ושבוע לאחר שעבר בפעם השנייה) זה קרה שוב. עדיין לא לקחנו אותה לוטרינר כי האמנו שזה פשוט גב שנתפס. עכשיו שזה חזר פעם שלישית אנחנו מתחילים לדאוג. האם יכול להיות שזה בגלל הרגל? אולי זה משהו שקשור לזנב? נראה שהוא מציק לה. מה הסיבות שיכולות לגרום לכך? אשמח לעזרתך.. תודה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית גב

    ד''ר סמדר טל
    16/02/2009

    שלום עדי,
    לפי המידע שמסרת נראה המשתל שנמצא ברגל שנשברה הוא ככל הנראה פין מתכת רפואי. הדרך היחידה לדעת בוודאות היא לבצע צילום רנטגן.
    בגורים בגדילה הרבה פעמים לא מוציאים את המשתלים והם אינם מפריעים להמשך התיפקוד. ישנם מצבים בהם הפין מתחיל "לנדוד" בתוך העצם בלי שום סיבה ואז בדר"כ החתול כאוב או לא מרגיש טוב, מעבר לכך אינני חושבת שיש קשר בין הסימפטומים שאת מתארת.
    לא ציינת אם החתולה מעוקרת והאם כבר ראיתם אותה בתקופת ייחום. אם לא, ייתכן והסימנים של ההימרחות על הריצפה, היללות והרמת החלק האחורי של הגוף תוך קימור משמעותי של הגב הם סימני הייחום שלה והם אינם מבטאים בעייה רפואית. כדי להיות בטוחים כדאי לקחת את החתלתולה למרפאה וטרינרית שם יבצעו לה בדיקה נוירולוגית ויבדקו האם קיים כאב גבי.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיקור

    עדי
    16/02/2009

    תודה רבה על ההתייחסות המהירה. החתולה אכן לא מעוקרת. הבנו מהוטרינר שאפשר לחכות עם זה עד גיל שנה. במידה והבעיה היא שהיא אכן נמצאת בתקופת יחום- הבעיה תפתר אם נעקר אותה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיקור

    ד''ר סמדר טל
    17/02/2009

    אם ה"בעיה" היא אכן התייחמות אזי עיקור יפתור אותה. כדאי לוודא שאכן אין בעייה רפואית אמיתית לפני שמסיקים מסקנות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וטרינריה
    אניה
    15/02/2009

    שלוווום, אני בת 15 ואני מאוד מתעניינת בוטרינריה. מה צריך ללמוד בשביל לעסוק במקצוע זה? כמה שנים צריך ללמוד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    וטרינריה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לימודי וטרינריה

    ד''ר סמדר טל
    15/02/2009

    שלום אניה,
    בישראל לומדים וטרינריה בבית-הספר לרפואה וטרינרית השייך לפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית. תוכלי למצוא באתר בית הספר את המידע לגבי דרישות הקבלה.
    באופן עקרוני מתחילים בלימודי תואר ראשון באחד ממקצועות הביולוגיה. לימודי מדעים (ביולוגיה, כימיה, פיסיקה) בתיכון יוכלו להקל עלייך בעתיד
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרונטליין פלוס
    לוטם
    14/02/2009

    נתתי פרונטליין פלוס לכלבתי השוקלת קצת פחות מעשרה ק"ג. לאחר 5 ימים רחצתי אותה ונפלו ממנה המון פרעושים חיים. היום, שבוע וחצי אחרי הטיפול, היא שורצת פרעושים. למה? למי אני יכולה להפנות טענותי? מותר לתת לה מנה נוספת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרונטליין פלוס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלחמה בפרעושים

    ד''ר סמדר טל
    15/02/2009

    שלום לוטם,
    את טענותייך המוצדקות את יכולה להפנות אך ורק לציבור הפרעושים... לצערינו הרב פרעושים מגלים יכולת הסתגלות טובה לחומרים המוצעים בשוק והם מפתחים עמידות לחלקם. אין לדעת איזה חומר יעבוד על איזה פרעוש ולעיתים חומר שעבד מצויין מפסיק בשלב מסוים את מלאכתו.
    המלצתי היא להמתין עוד שבוע וחצי (עד להשלמת שלושה שבועות) ולהחליף את החומר בו את משתמשת. במרפאות וטרינריות תוכלי למצוא חומרים נוספים, חשוב לוודא שאת משתמשת במינון הנכון למניעת הרעלה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת עיניים
    בן
    14/02/2009

    חתולת רחוב שאני מאכיל הגיעה היום כאשר עינה הימנית כמעט סגורה ויורדות ממנה דמעות או מוגלה..היא זזה לאט והיללות שהיא משמיעה צרודות....אודה לך אם תייעצי לי מה אוכל לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת עיניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות עיניים בחתולים

    ד''ר סמדר טל
    15/02/2009

    שלום בן
    דלקות עיניים בחתולים נגרמות בעיקר מגורמי מחלה זיהומיים: וירוס ההרפס (של חתולים), חיידק הקלמידיה והמיקופלסמה.
    צרידות היא אחד הסימנים למחלת דרכי נשימה עליונות בחתולים. בין מגוון גורמי מחלה שיכולים להביא ביחד וכל אחד בנפרד לסימנים של מערכת הנשימה: וירוס ההרפס, וירוס הקליצי, קלמידיה, חיידק הבורדוטלה ועוד חברים אחרים. הסימנים יכולים להופיע בדרגות חומרה שונות, מצרידות קלה ועד דלקות ריאה קשות, בעיקר כתלות במצבו החיסוני של החתול.
    את העיניים כדאי לנקות בעדינות עם צמר גפן במים פושרים, אם החתול נחמד אפשר גם להניח קומפרסים של תה פושר. מומלץ לרכוש משחת עיניים במרפאה וטרינרית שמיועדת ספציפית לדלקות עיניים של חתולים.
    מבחינת המצב הכללי והצרידות, במידה והסימנים לא יחלפו תאלץ לקחת את החתולה למרפאה על מנת שיבדקו אותה ויתאימו לה טיפול אנטיביוטי שמטרתו לטפל בזיהום החיידקי הראשוני והמשני.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה
    חסוי
    13/02/2009

    אני מאכילה חתולי רחוב ולפני בערך 3 חודשים נתתי לאחת מהחתולות אוכל והיא בטעות שרטה אותי שריטה שלא השאירה סימן, הציפורן שלה תפסה את היד שלי וישאר שטפתי את היד בכוהל ושטפתי ידיים בסבון היה לי שיפשוף בעור. שאלתי היא החתולה עדיין באה מידי פעם לאכול והיא לא ניראת חולה, האם אני עדיין צריכה לעשות זריקה נגד כלבת, האם יכול להיות שיתפתח לי משהו עם לא עשיתי? הבנתי שבצבא עושים זריקת טטנוס והתגייסתי בשנת 2003 העם הטטנוס תקף? אני גרה באזור השרון ברעננה. בזמן האחרון יש לי הרגשה של נפיחות בגרון באזור בחוץ לא הפנימי, הלכתי לרופא אא"ג והיא אמרה שיש לי קצת גירוי בשקד הימני, אין חום, עוד כמה ימים אני עושה בדיקת דם אך רציתי לדעת האם זה סימן לטטנוס? כדאי לידע את הרופא על מה שקרה או שכניראה שאין קשר למקרה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתולה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שריטת חתול

    ד''ר סמדר טל
    15/02/2009

    שלום לך,
    שאלות אלו תצטרכי להפנות לרופא המשפחה שלך, אינני מוסמכת לטפל או לייעץ לגבי מחלות הומניות של בני אדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב בן 12 משלשל
    יעל
    12/02/2009

    שלום, יש לי כלב בן 12 שמשלשל כבר יומיים, ב36 השעות הראשונות הוא היה בצום ולאחר מכן אכל כמות קטנה של מזון יבש. השלשול בתדירות גבוהה מאוד, כ10 פעמים ביום ובשעות הראשונות לווה גם ב3 הקאות, אך מלבד זאת הכלב חיוני יחסית. היום נבקר אצל הוטרינר אך היות ומדובר בכלב מבוגר אנו מוטרדים מאוד, נשמח לקבל עצה. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלב בן 12 משלשל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלשול

    ד''ר סמדר טל
    12/02/2009

    שלום יעל,
    במידה והוא לא מקיא תוכלי לסייע למיצוק השלשול אם תאכילי אותו במזון המבוסס על עוף מבושל ואורז לבן נקי. כדי להבין את מקור הבעיה יש צורך בבדיקות נוספות כמו בדיקות דם ולעיתים צילומי רנטגן ואוטרסאונד בטן, תלוי בחומרת הסימנים, בתיחקור, ובבדיקה הפיסיקלית שיבצע הוטרינר.
    ישנם מקרים פשוטים של הרעלת מזון קלה שחולפת עם טיפול תומך תוך מספר ימים וישנן מחלות מורכבות שהסימנים הקליניים הראשונים יכולים להיות סימני מערכת עיכול. הבדיקות יוכלו לענות על חלק מהשאלות ויש להמתין ולראות.
    בכל מקרה יש לתמוך בו מבחינת נוזלים, טיפול אנטיביוטי וטיפול תומך למערכת העיכול מאחר והיא נמצאת במצוקה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    יעל
    12/02/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה לאחר עיקור- מתנהגת מוזר
    הילה
    11/02/2009

    שלום, החתולה שלי היא חתולה פרסית בת 12 שעברה עיקור לא מזמן. העניין הוא כזה- החתולה אוכלת מעט ושותה הרבה, לא עשתה קקי כבר שבוע (רק היום קצת אחרי משחה שהבאנו לה מהוטרינר). שחזרתי הביתה שמתי לב שהחתולה לא יכולה ללכת ולעמוד יותר מכמה שניות. הכרית בכף הרגל שלה מכווצת ולא יכולה לדרוך עליה. האם זה קשור לניתוח? יכול להיות שהוטרינר פגע בעצב כלשהו של הרגל בזמן הניתוח?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיקור חתולה מבוגרת

    ד''ר סמדר טל
    12/02/2009

    שלום הילה,
    לא ציינת מה הסיבה שבחרתם לעקר את החתולה בגיל מבוגר, האם היא סובלת ממחלות כלשהן והאם בוצעו בדיקות דם טרם הפרוצדורה.
    באופן כללי, הסיבוכים האפשריים לאחר ניתוח פתיחת בטן יכולים להיות דימומים, זיהום ופתיחה של התפרים. מבחינת ההרדמה, בבעלי חיים מבוגרים (וגם בצעירים) יש סכנה לפגיעה כלייתית בעקבות הירידה בלחץ הדם במהלך ההרדמה והשימוש בחומרי ההרדמה.
    שתייה מרובה (ובעקבות כך השתנה מרובה) היא סימן קליני המופיע בעקבות פגיעה במגוון מערכות בגוף, ביניהן גם פגיעה כלייתית. לגבי הרגל, יש לבדוק אותה מבחינה אורתופדית, עצבית ומבחינת אספקת הדם אליה כדי להבין מה מקור הבעיה.
    אני ממליצה לקחת את החתולה למרפאה וטרינרית כדי שיוכלו להמשיך בבדיקה ולבצע בדיקות נוספות בהתאם לצורך
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבקשת תשובה דחוףףףף
    תמי
    11/02/2009

    שלום רב, אני חדשה בתחום גידול כלבים, הכלבה שלי בת חצי שנה שובבה מאוד... רצה הבוקר לכביש וחטפה מכה ברגל אחורית שמאלית שלה, מיהרנו לוטרינר שבדק ומצא שיש שבר בירך קרוב לברך וצריך ניתוח של רופא אורטופד וזאת מלבד תפרים שהיה צריך לבצע בשל הפצע הפתוח שנגרם. שאלותיי הן: האם מחייב ניתוח? מה עלות של ניתוח כזה? מהם הסיכונים? האם תצלע?איך מטפלים עד הניתוח ולאחריו? תודה מראש, תמי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מבקשת תשובה דחוףףףף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר פמור

    ד''ר סמדר טל
    12/02/2009

    שלום תמי
    אני שמחה לשמוע שהפגיעה בשלד היא הפגיעה היחידה, תאונות דרכים יכולות להסתיים בתוצאה גרועה הרבה יותר...
    נשמע מהתיאור שלך שמדובר בשבר בעצם הפמור (ירך) שזהו שבר שלא יכול להתאחות ללא סיוע. כדי לאפשר לשבר להתאחות בצורה הטובה ביותר מומלץ לבצע ניתוח בו יקבעו את השבר מבפנים. ישנן אופציות גם לקבע מבחוץ (גבס למשל) שפחות מומלצות במקרה של שבר פמור.
    הסיכונים בניתוח שכזה הם סיכוני הרדמה, כמו בכל ניתוח אחר, ובניתוחי שלד יש גם תוספת סיכון של זיהום ודחיית המשתלים בהם נעשה שימוש לשם הקיבוע. הטיפול לפני הניתוח הוא בשיכוך כאבים ומניעת תזוזה, הטיפול לאחר הניתוח תלוי בשיטת הקיבוע בה יבחר המנתח, תוכלי להתייעץ איתו על האפשרויות השונות ועל העלויות.
    בהצלחה ובעתיד לטייל רק עם רצועה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרטים על הניתוח

    תמי
    13/02/2009

    ראשית - תודה על תשובתך, מה עלות של ניתוח כזה? ומה קורה אחרי הניתוח? צליעה? איחוי מושלם? הטיפול בכלבה? ובינתיים מה עם הצרכים שלה? ובאיזו תנוחה הכי נכון לה להיות? ושוב תודה ושבת שלום תמי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח לתיקון שבר

    ד''ר סמדר טל
    15/02/2009

    שוב שלום תמי,
    כפי שאמרתי, עלות הניתוח תלויה במידה מסוימת בטכניקה שהמנתח יבחר ובעלויות ההרדמה. גם תוצאות הניתוח, מידת האיחוי וההתנהגות של הכלבה ושלך אחרי הניתוח תלויים בטכניקה הנבחרת. לפני הניתוח הכלבה תבחר בעצמה את התנוחה הטובה לה
    מידע נוסף ומפורט יותר תוכלי לקבל מהרופא המטפל או שתפני לחוות דעת נוספת במרפאה
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתול שמיילל בזמן עשיית הצרכים שלו
    איריס
    10/02/2009

    שלום, יש לי גור חתולים בן 6 חודשים בערך, ובזמן האחרון כשהוא הולך לעשות צרכים בחול הוא מתחיל ליילל, ומפסיק רק כאשר הצואה שלו יוצאת.. חוץ מזה נראה שהכל בסדר איתו, הוא משחק כרגיל, אוכל את אותו האוכל כבר כמה חודשים. הוא גם עבר טיפול נגד תולעים לפני חודשיים בערך. האם צריך לדאוג? לקחת אותו לרופא? אשמח אם תוכלו לעזור לי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מילל בארגז

    ד''ר סמדר טל
    11/02/2009

    שלום איריס,
    יש חתולים שנוהגים לילל בזמן מאמץ (מתן צואה) ובמקרים אלו זו אינה תופעה שמעידה על בעייה רפואית כלשהי.
    יחד עם זאת, חשוב מאוד לוודא שהחתול אינו סובל מבעיה בדרכי השתן התחתונות שלפעמים הביטוי הראשון שלה הן יללות בארגז. אני ממליצה לגשת עם החתלתול למרפאה וטרינרית שם ימששו את שלפוחית השתן ויוודאו שהיא בגודל סביר ושיש זרימת שתן חופשית דרך צינור השופכה (אורתרה).
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צואה דמית
    דנה
    10/02/2009

    שלום לך ד"ר סמדר רציתי בבקשה לשאול יש לי כלבה קטנה פקינזית מעורבת בת 7 שלאורך תקופה ארוכה מדי פעם מקיאה ומשלשלת לעיתים עם דם בשלשול. כמובן שלקחתי אותה לוטירנר והיא קיבלה טיפול לא היה לה משהו רציני, כך נאמר לי בכל אופן. כשהסימפטומים המשיכו עשיתי לה בדיקות מקיפות כולל בדיקות דם ספירות דם סוכר האם יש גידולים סרטניים וכו' - הכל היה תקין אצלה לשמחתי כמובן ! אולם מדי פעם היא ממשיכה להקיא קיא רירי צהבהב ויש לה צואה רכה דמית נאמר לי כי התזונה שלה לא טובה (היא אוכלת רק אוכל של בית לפעמים גם יבש אבל לעיתי רחוקות היא מאוד מפונקת ) והיום כשלקחתי אותה לעשות את צרכיה הצואה שלה היתה רגילה אבל מעט רירית ובצבע של דם אבל ללא דם "טרי" (לא יודעת איך לתאר זאת ). הייתי שמחה מאוד אם תאמרי לי מה היא דעתך בעניין שכן אני מפחדת שזה משהו יותר רציני מסתם תזונה לא נכונה למרות שלפי הבדיקות שנערכו לא מזמן לא הופיעו סימנים לגידול סרטני או משהו בכיוון אבל זה בכל זאת מדאיג אותי שכן אלו סימנים שחוזרים על עצמם לאורך זמן מודה לך מקרב לב על עזרתך בעניין דנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צואה דמית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות מערכת עיכול כרוניות

    ד''ר סמדר טל
    11/02/2009

    שלום דנה,
    את מתארת בעיות כורניות במערכת העיכול, כלומר לאורך תקופה ארוכה. כדי לרדת לשורש הבעיה ולדעת מה הסיבה לתופעות אלו יש להמשיך ולבצע בדיקות פולשניות יותר. ניתן לבצע אנדוסקופיה לחקירת מערכת העיכול העליונה וקולונוסקופיה למערכת העיכול התחתונה.
    לפעמים התמונה אינה חד משמעית או שהבעיה ממוקמת באיזור שאין אליו גישה חזותית ואז יש לקחת באופן כירורגי פיסה של מעי ולשלוח אותה לבדיקה היסטופתולוגית (ביופסיה) שבדרך-כלל מספקת תשובה סופית והחלטית.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושינג בכלבה בת 13, גידול במוח
    לי
    08/02/2009

    מה עושים במידה והגדול הינו במוח? ייתכן וזה הסיבה לתופעות שממשיכות אצל כלבתי למרות שמקבלת וטוריל אחת ליום. אני אעשה לה אוחטרסאונד אך עדייין אשמח לשמוע מה תייעצי לי..כי ככל הנראה זו הסיבה ולא גידול באדרנל תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושינג - המשך

    ד''ר סמדר טל
    09/02/2009

    שלום לי,
    ביותר מ-80% מהמקרים סינדרום הקושינג נובע מגידול בבלוטת יותרת המוח Pituitary)Dependent Hyperadrenocorticism) וכתוצאה מכך יש הגדלה באופן משני של בלוטת יותרת הכיליה (אדרנל) והפרשה ביתר של סטרואידים. ביתר המקרים הסינדרום נובע מגידול פונקציונאלי ראשוני באדרנל שמביא באופן ישיר להפרשה ביתר.
    במקרה ומדובר בגידול במוח הטיפול הוא תרופתי ומטרתו להפחית את ייצור הסטרואידים באופנים שונים. במידה ומדובר בגידול באדרנל לפעמים ניתן לנסות ולהוציאו באופן כירורגי ובמידה ולא מטפלים גם בו תרופתית.
    האולטרסאונד יאפשר לדעת אם מדובר בגידול באדרנל.
    בכל מקרה, אם אין שיפור בסימנים הקליניים בעקבות שימוש ב-Trilostane כדאי לדווח לרופא המטפל שאולי ינסה טיפולים תרופתיים אחרים שפוגעים בייצור הסטרואידים בדרכים שונות.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לך על ההתייחסות המהירה

    סילבי
    09/02/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום