מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חתלתול בעצירותיעל24/03/2009
שלום
יש לי חתלתול בן כמעט חמישה שבועות שאני מטפלת בו כבר בערך שלושה שבועות. בשבוע האחרון הוא עושה כמעט רק פיפי (עדיין בעזרתי) אבל אוכל המון. מההתחלה הוא היה צווח בזמן עשיית הצרכים אבל הוטרינרית אמרה שזה נורמלי. הצואה שלו כבר מוצקה ולא נראה שיש בה משהו מיוחד, חוץ מהתדירות בה היא מופיעה ואני חושבת שעכשיו הוא מפחד מארגז החול כי הוא די סובל מלנסות להוציא את זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיים במתן צואה
ד''ר סמדר טל25/03/2009שלום יעל,
בחתלתולים צעירים תיתכן תופעה של יללות בזמן עשיית הצרכים. חתולך כבר מספיק בוגר כדי לתת צרכים לבד ללא סיוע, אני מציעה לתת לו לגשת לארגז ולבדוק לאחר מכן אם הוא נותן שתן וצואה בכוחות עצמו. לא ציינת מה החתלתול אוכל, במידה והקשיים במתן הצואה ימשיכו להופיעו כדאי להתייעץ עם וטרינר/ית על שינוי המזון ועל מתן תילוע (שני טיפולים בהפרש של 10 ימים). במידה והוא לא ייתן שתן בכוחות עצמו כדאי לגשת איתו למרפאה וטרינרית כדי לבדוק את הסיבה לכך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רבדודי24/03/2009
שלום - האם כלבים -כלבי בית יכולים להיות נשאים של נגיף האיידס
או מחלות זיהומיות אחרות
השאלה קצת מוזרה אני מניח - ננשכתי על ידי כלב כלב ביתי שלי נשיכה הגונה שגרם ל פצע פתוח מדמם בזמן שהוטרינר ניסה להרדים אותו לצורך ניתוח .שחזרתי לאסוף את הכלב באתי במגע עם האזור המדמם של הכלב (תפרים) כאשר ניסיתי להרים את הכלב על מנת לקחת אותו שחזרתי הביתה נחרדתי לראות דם של הכלב על מקום הנשיכה שהייה פצע פתוח טרי -
אני בכל זאת קצת חושש כי ראיתי סימני דם טרי על אזור הנשיכה בכף ידי ?
בברכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלות מדבקות
ד''ר סמדר טל25/03/2009שלום דודי,
לא, כלבים הם לא נשאים של נגיף האיידס. בחתולים קיים נגיף דומה מאוד לנגיף האיידס שלנו אך הוא אינו מדביק בני אדם!
מחלות זיהומיות שמסוגלות לעבור ישירות מכלבים לבני אדם הן כלבת, בדר"כ ע"י נשיכה, וחיידק הלפטוספירה שיכול לעבור במגע עם שתן של כלבים. כנגד מחלת הכלבת קיים חיסון חובה, וחיסון ללפטוספירה נמצא בתרכיב החיסון המשושה שניתן כמעט לכל הכלבים המטופלים.
למידע נוסף אני ממליצה לפנות לרופא המשפחה שלך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלב בטראומהאורטל24/03/2009
שלום,
יש לי כלב בן שנה וחצי שלקחתי מצער בעלי חיים לפני מספר חודשים. הכלב פחדן מטבעו וסובל מחרדת הנטישה.
לפני מספר ימים הכלב ברח ונדרס על ידי רכב ונמצא על ידי מישהי שהחזירה לנו אותו למחרת (הוא נעלם בלילה). לאחר כיומיים במהלך טיול נפלה לי הרצועה והוא נבהל מרעש הנפילה וברח בשנית ונמצא רק לאחר מספר שעות.
מבחינה פיזית הוא מרגיש טוב אבל מאז האירועים הוא לא מפסיק לרעוד כאשר אנחנו בבית והוא לא אוכל ולא שותה.בנוסף הוא לא מפסיק ללכת אחרינו בבית והוא כל הזמן קשוב לרחשים מבחוץ.
כאשר לקחנו אותו מחוץ לעיר למושב הוא הרגיש הרבה יותר טוב והזנב שלו כשכש כל הזמן. אולם מרגע שאנחנו בבית כל התסמינים חוזרים..
איננו יודעים מה לעשות גם מכיוון חרדת הנטישה שהתגברה אצלו וגם מבחינת הרעידות.
מחכים לעזרתכן.
תודה רבה,
אורטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות
ד''ר סמדר טל25/03/2009שלום אורטל,
חרדת נטישה מתבטאת בזמן שאינכם נמצאים בבית והיא מתמשכת מכמה דקות אחרי היציאה מהבית ועד החזרה שלכם, היא יכולה לכלול נביחות בלתי פוסקות ו"חורבן בית". במקרה שלכם נראה שלכלב ישנן חרדות אחרות או נוספות על חרדת הנטישה שדורשות התייחסות וטיפול.
הדרך הטובה ביותר לטיפול בו היא התנהגותית ואילופית. אני ממליצה בחום להתייעץ עם מאלף/ת כלבים או מטפל/ת התנהגותי ולהתחיל בטיפול. במידה ובעיות ההתנהגות אינן נפתרות או משתפרות אפשר במקרים קשים להתערב גם עם טיפול תרופתי תוך התייעצות עם וטרינר כמובן.
אם כלבך עדיין נסער ולא מסכים לשתות או לאכול כדאי לפנות איתו למרפאה וטרינרית לקבלת נוזלים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום! שתי שאלות לגבי כלבי הקשישנמרוד24/03/2009
שלום,
כלבי בערך בן 14 (אומץ בגיל שנתיים ולכן ההשערה) מעורב בינוני -קטן. מהכלבים העצבניים... כמו רוב הקטנים..
השאלה הראשונה היא: התקופה האחרונה, כחצי שנה, הוא ממש-ממש רעב למרות שאני נותן לו את אותן מנות מזון. הוא בוכה ומבחינה התנהגותית, בכל פעם שאני רק זז לכל מקום שהוא בבית, הוא חושב שאני בדרכי למטבח לתת לו אוכל. גם עכשיו כשאני כותב שורות אלה -הוא בוכה..
כמה נקודות:1. לפני כשנה החלפתי לו את סוג האוכל מ ANF משום שלא מיובא יותר ארצה לבונזו. הוא מאוד אוהב את האוכל הזה(כנראה בגלל שהוא מתובל...), ואפילו הגדלתי לו את המנה ליום.
2. בשנה האחרונה הוא עבר שני אירועים מוחיים שבעקבותם הוא איבד באופן יחסי אך ניכר לכלב את הקורדינציה ושיווי המשקל, ולפי מה שאני מרגיש גם ראייתו ושמיעתו נחלשו.
3. יש לו אשך אחד בתוך גופו ואינו מסורס. (בגלל וטרינר שלא הבהיר לנו מספיק את הצורך והדחיפות בלהוציאו- כרגע בגילו ולאחר האירועים המוחיים אני לא מעוניין לנתחו).
מה יכולות להיות הסיבות לרעבונו המתמשך? גילו? אשמח לכל עצה...
שאלה שנייה: הוא קצת תוקפני במיוחד כאשר זרים מלטפים אותו, למרות שבשנים האחרונות מאוד נרגע(אולי בגלל גילו). בעוד כחודשיים נצטרך לקיים אירוע בבית ויהיו אנשים מבוגרים וילדים קטנים. אני מפחד שינשך אותם. בעבר נעלנו אותו במרפסת אך זה ממש לא היה הוגן כלפיו וגם כלפי השכנים כי הוא נובח הרבה. האם יש דרך להרגיע אותו ביום האירוע?
תודה רבה רבה, וסליחה על הפירוט הרב...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלב קשיש
ד''ר סמדר טל25/03/2009שלום נמרוד,
לגבי התיאבון המוגבר, ייתכן והמזון שאתה נותן לא מעניק תחושת שובע מספקת לכלבך או שהכמות שאתה נותן אינה מתאימה. כדאי למדוד בצורה מדויקת את הכמות ולתת לפי הוראות היצרן את הכמות המתאימה למשקל הכלב. לכלבים קשישים ההמלצה היא בדר"כ לתת מזון מאוזן ומלא מאיכות מצויינת המיועד לכלבים מבוגרים שכן טעמו וריחו חזקים יותר וההרכב שלו מתאים יותר לגיל הזהב.
לגבי טכניקות הרגעה, ישנם אמצעים כימיים (תרופות) המשמשים להרגעת כלבים סביב סיטואציות מסוימות כגון זו שציינת. אני ממליצה לגשת למרפאה וטרינרית ולהתייעץ עם הוטרינר/ית על אפשרויות ההרגעה. ייתכן ותתבקש לבצד בדיקת דם כללית לוודא שתפקודי הכבד והכליות תקינים טרם התאמת ההרגעה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיהום אצל עורב פצועהדס23/03/2009
שלום! לפני יומיים קיבלתי עורב פצוע שיש לו זיהום מתחת לכנף ובגוף. לקחתי אותו לוטרינר וזה אמר לי לשים לו פולידין, מה שאני עושה. הזיהום הזה מפיץ ריח רע מאוד וחריף מאוד והאמת שיש לי ספק שרק פולידין יעזור כאן. האם נהוג להשתמש באנטיביוטיקה כנגד זיהום בעופות ואם כן אז איזו ובאיזו דרך? תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פציעת עורב
ד''ר סמדר טל23/03/2009שלום הדס,
כן, בהחלט מטפלים בעופות בטיפול אנטיביוטי. הטיפול ניתן בזריקות תת-עוריות, כדאי לגשת למרפאה וטרינרית שם יבצעו את הטיפול או שילמדו אותך כיצד.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרציותתמר22/03/2009
שלום רב! שמי תמר כהן, אין לי כלב, אך רכשתי בית קרקע שלדיירים הקודמים היה כלב וחתול, שיפצתי במשך חודשיים את הבית, ושכבר באתי לגור בבית גילתי שיש קנים של קרציות, הזמנתי הדברה מקצועית, והקרציות פשוט לא נגמרות, הן יוצאות מכל מקום ברצוני לציין שיש לי 3 בנות, וביצעתי הדברה נוספת, למעשה רק לאחר חצי שנה הסכמתי לעבור לבית מכיוון שלא ניתן היה לגור, כרגע עדיין ישנם קרציות, אבל אני נוקטת אמצעי זהירות במיוחד עם הבנות, וכל פעם שאני נתקלת בקרציה אני הורגת אותה. אני כבר מיואשת אנא עזרו לי, אני כבר לא יודעת למי לפנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרציות
ד''ר סמדר טל23/03/2009שלום תמר,
צר לי לשמוע על בעייתך אך בנוגע להדברת קרציות הנסיון שלי מסתכם בהדברתם מגוף הכלב ולא באופן סביבתי...
כדאי לפנות לגורם הדברה אחר או לרשות מקומית/עירייה שאולי יכולים לסייע אם מדובר בפגע תברואתי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכלב שלי לא מרגיש טובאולי22/03/2009
שלום, יש לי כלב בן 3 חודשים עם 3 חיסונים ו2 תילוע והתחלתי להוריד אותו לפני שבוע ולפני כיומיים הכלב שלי הראה סימנים לא רגילים ממה שהוא מתנהג כל הזמן ז"א למשל שמתי לו אוכל בבוקר והוא לא אכל את כולו ורק בערב אחרי ששמתי קצת אורז אכל והוא גם ישנוני מדי למרות כשהוא ער הוא פעיל ושמח כרגיל, בעיקרון במשך יומיים וחצי האלו הוא אוכל אבל לא כמו שהוא צריך לאכול פחות למרות שהוא אוכל אוכל אחר הרבה יותר בשמחה, הוא מקבל יוקונובה לגורים וזה כבר סוף השק של 15 קילו,לפעמים הוא גם עושה קולות קצרים של בכי ונראה כאילו כואבת לו הבטן, בעיקרון היציאות שלו מעורבבות לפעמים זה שלשול ולפעמים זה רך, מה שכן כשאני מוציאה אותו הוא ממש כמו פח זבל מכניס את הכל לפה מה שאני שמה לב אני מוציאה. אני אודה לכם אם תגידו כמו מה זה נראה או תמליצו מה לעשות בינתיים אני שמה לו אורז באוכל. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גור לא מרגיש טוב
ד''ר סמדר טל22/03/2009שלום אולי,
ייתכן והכלב שלך אכל משהו בחוץ והוא סובל מ"הרעלת זבל" שיכולה להיות מלוות בהקאות, שלשולים, כאב בטן, חוסר תיאבון או תיאבון סלקטיבי כמו שהוא מפגין. מאחר ומדובר בגור צעיר, אף על פי שהוא מחוסן, אי אפשר לשלול מחלת גורים, ולכן אני ממליצה לגשת איתו למרפאה וטרינרית כדי שיוכלו לבדוק אותו ולהתחיל במעקב.
בינתיים כדאי להאכיל אותו, במידה והוא לא מקיא כמובן, במזון שמבוסס על עוף מבושל ללא עצמות ואורז לבן ללא תבלינים.
לכשיבריא מומלץ בחום להתחיל באילוף כדי להפסיק את תכונת "פח הזבל" שלו שעלולה לגרום לנזק רב!
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתלתול בן שבועיים - עיניים סגורותחמדה14/03/2009
שלום רב, לפני 5 ימית אימצתי גור יתום. הוטרינר אמר שהוא בן כשבוע וחצי. הוא ניזון מתחליף חלב לגורים וריקברי. מאז הביקור אצל הוטרינר עיניו לא נפתחו עדיין והאוזניים לא התיישרו. אין מוגלה באזור העיניים, הן נראות בולטות מתחת לעור. ניסיתי גם להעביר צמר גפן עם מים פושרים על הענייים האם הכל בסדר, או שייתכן שישנה בעיה כלשהי? מה לעשות? בנוסף הבטן של הגור נפוחה, והיציאות רכות (ואף היה שילשול פעם אחת). האם להפחית בכמויות המזון? תודה מראש ויום טוב, חמדה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתלתול
ד''ר סמדר טל14/03/2009שלום חמדה,
גידול חתלתול צעיר כל כך זו משימה לא פשוטה! העיניים יפתחו עוד כמה ימים, כל עוד אין הפרשות את לא צריכה לנקות אותן.
לגבי הבטן רוב הסיכויים שיש לחתלתול, כמו לכל הגורים, תולעי מעיים. תוכלי לרכוש במרפאה הוטרינרית חומר תילוע המיועד לגורים ולתת שני טיפולים בהפרש של 10 ימים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
חמדה15/03/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבה קצת מפוחדת...נחום13/03/2009
שלום רב, מזה שבוע ימים, הכלבה שלנו פשוט מפחדת לישון בלילה. היא בת 10 שנים בערך, היא פיקינז שמעורבת עם פודל, ועד לפני שבוע הכל היה בסדר, אבל לאחרונה, היא פשוט מפחדת לישון במקום שלה לבד. הדבר מגיע עד לידי מצב שהיא שורטת את הדלת על מנת שנכניס אותה לחדר שלנו כדי שהיא תוכל לישון. רציתי להתייעץ איתכם צוות המומחים למה זה קורה? איך אפשר לעלות על מקור הבעיה? חשוב לציין שמבחינת אוכל, אין שום בעיה היא אוכלת ושותה, אבל הנושא הזה של הפחד בלילה שהתחיל לאחרונה די מציק לנו. אשמח מאוד לשמוע את חוות דעתכם, ומה השלב הבא שאנחנו צריכים לעשות. תודה, ושבת שלום. נחום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי בדפוס התנהגות
ד''ר סמדר טל14/03/2009שלום נחום,
שינוי התנהגותי בכלבים מבוגרים יכול להצביע לעיתים על מצב פתולוגי או שינוי התנהגותי אמיתי. המלצתי היא בשלב הראשון לקחת את הכלבה למרפאה וטרינרית, שם יתחקרו אותך לגבי שינויים נוספים, במידה וקיימים, ויבצעו בדיקה מקיפה.
במידה ולא יימצא גורם אפשרי נוכל לנסות לטפל בבעיה (אם היא בכלל מפריעה) בגישה אחרת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתולה מקיאהרוצה לצבוע.12/03/2009
שלום רב, היום בבוקר 12.03.09 החתולה שלי (מעורבת סיבירית-אנגורה בת שנתיים וחצי) הקיאה גוש שער יחד עם גרגירי אוכל. היא אוכלת פרו פלאן דיאט. אני יודעת שזה נורמלי להקיא גושי שער (למרות שזה קורה לה לעיתים נדירות) אבל היא הקיאה כדורי אוכל שלמים. כילו היא לא לועסת את האוכל בכלל אלא בולעת אותו. ההקאה של גרגירים שלמים קרתה כבר בעבר מספר פעמים. החתולה מגרגרת הרבה וחזק ופעילה ולא נראה כאילו כואב לה או משהו מציק לה אבל אולי בכל זאת ישנה בעיה? למה היא לא לועסת את האוכל? תודה רבה!! ליטל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדורי שיער
ד''ר סמדר טל12/03/2009שלום ליטל,
לגבי כדורי השיער, זה אכן נורמלי בחתולים ארוכי שיער. ישנם תכשירים טעימים מאוד הניתנים דרך הפה ומאפשרים ריכוך של כדורי הפרווה ופינוי שלהם דרך מערכת העיכול בצורה חלקה יותר. תוכלי לרכוש במרפאה וטרינרית ולתת לחתולה בצורה רוטינית וכך להקל עליה.
לגבי גרגירי המזון, בדרך-כלל מזון מסוג דיאט מכיל גרגירים קטנים יותר מאשר מזון רגיל (וכך החתול מבלה יותר זמן באכילה ולא "שואב" את הקערה), ייתכן שהגרגירים קטנים מדי עבור החתולה שלך והיא לא מבצעת לעיסה. אם החתולה באמת זקוקה למזון דיאטתי תוכלי לנסות ולבחור במזון עם גרגירים גדולים יותר, אולי מחברה אחרת. ללעיסה יש תפקיד חשוב בניקוי מכני של השיניים וכדאי למצוא פיתרון עבור החתולה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהלי11/03/2009
שלום, יש לי כלב לברדור מעורב בן 6 וחצי. מאז היותו בן 3 חודשים אני עושה לו תילוע בהפרשים של חצי שנה כטיפול מונע. שאלתי היא האם יש צורך בטיפול המונע או שצריך לעשות תילוע רק כשמדובר באמת בתולעים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תולעים
ד''ר סמדר טל12/03/2009שלום לי,
אכן כן, יש צורך בטיפול מונע אחת לחצי שנה. תולעי המעיים של כלבים בוגרים מועברות דרך פרעושים. מאחר ואין ביכולתנו להעלים בצורה מוחלטת את הפרעושים אנחנו נוקטים באמצעים מניעתיים ולכן מתלעים.
במידה ומופיעות תולעים בצואה אנחנו מבצעים תילוע טיפולי המורכב משני טיפולים עוקבים בהפרש של 10-14 ימים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלב בוכה באמצע ניתוח?עפר11/03/2009
עשינו לכלב סירוס. אחרי שהכלב נירדם, יצאתי החוצה ומשם שמעתי את הכלב מיילל. איך זה שכלב מיילל כשהוא מורדם? ובכלל, איך ההרדמה של כלבים פועלת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרדמה
ד''ר סמדר טל11/03/2009שלום עפר,
הרדמה בכלבים מורכבת משלושה שלבים: השלב הראשון (פרה-מדיקציה) בזריקה לשריר, נועד לטשטש את הכלב ולאפשר להכניס לו קטטר לוריד. השלב השני ( אינדוקציה) במתן תוך ורידי, נועד להתחיל את ההרדמה הכללית ולאפשר הכנסה של טובוס (צינור לדרכי האויר), השלב השלישי והאחרון (שלב האחזקה) נועד לשמר את מצב ההרדמה המלאה והוא ניתן או בצורת גז או דרך הוריד.
ייתכן והיללות ששמעת היו באחד מהשלבים הראשונים ולא בזמן ההרדמה המלאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל הייתה רק זריקה אחת...
עפר11/03/2009בלי שני הנוספים והבכי ששמעתי היה בזמן החיתוך! כשנכנסתי, והכלב עדיין קצת בכה האשכים כבר היו בחוץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר סמדר טל12/03/2009פרוצדורות מסוימות, ביניהן גם סירוס, יכולות להתבצע תחת טשטוש עמוק (השלב הראשון בלבד). ישנם מיקרים בהם שיקולי ההרדמה משתנים ולפיהם מבוצעות החלטות מסוימות.
תוכל להתייעץ עם הרופא שלך לגבי שיקולי ההרדמה במקרה הנדון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכלב בדיכאון?אביבה11/03/2009
עקב פורים (הבא עלינו לטובה)כבר שבועות שהילדים בשכונתינו לא מפסיקים להשתמש בנפצים ואקדחים למיניהם, ובקיצור גורמים לרעשי פיצוץ במשך כל שעות היום. הכלב שלי (פודל בינוני בן 7 ) מפחד מהם כל כך עד שכרגע הוא לא מוכן לצאת החוצה. הוא לא משחק, הוא לא רץ, הוא ישן רוב היום ומתחבא מתחת לכל מה שאפשר. בנוסף לכך, בזמן האחרון הוא החל לעשות פיפי על עצמו ברחבי הבית, משהו שהוא לא עשה מאז שהיה בן כמה חודשים. האם יכול להיות שכל התסמינים האלה הם תוצאה של דיכאון? ואם כן מה עושים? האם שווה לקחת אותו לבדיקה אצל הוטרינר בנוגע להשתנה, אף על פי שזה לא קורה באופן יומיומי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה
ד''ר סמדר טל11/03/2009שלום אביבה,
כלבים רבים סובלים מחרדה הקשורה ברעשים כמו נפצים, זיקוקים (ממש בקרוב) ותושבי הדרום מדווחים גם על כלבים שפיתחו חרדה בעקבות רעש הפיצוצים.
הטיפול בחרדה רגעית, כזו שמופעה בסיטואציות מאוד מסוימות, הוא בדרך כלל תרופתי והוא ניתן תקופה קצרה לפני הזמן בו יופיע הרעש אם ניתן לחזותו. טיפול בחרדות שאינן ספצפיות וקשורות בפחדים כלליים הוא בדרך כלל התנהגותי ולעיתים גם בשילוב של תרופות.
לגבי השתן, ייתכן והתופעה קשורה בחרדה אך מומלץ לבדוק שאין סיבה רפואית אחרת לכך.
אני ממליצה לגשת עם כלבך למרפאה, ייתכן ותתבקשי לבצע בדיקות דם כדי להתאים את הטיפול התרופתי בצורה הבטוחה ביותר ויוכלו לבצע בדיקה למערכת השתן כדי לברר את מקור הבעיה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נמאס לי!!!!שה09/03/2009
נמאס לי מכל החתולים האלה שתמיד באים לחתולות שלי!!! באלי לבעוט בהם!!!! אבל אני לא מסוגלת, אני אוהבת חתולים יותר מדי =/ מתי מסתיים עונת הרבייה הזאת?!?!?!?!?!?!?!? הם גרמו לחתולה שלי לדמם בעין =[
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עונת הייחום
ד''ר סמדר טל10/03/2009שלום
זהו הטבע וכך הוא פועל...
כדי למנוע פגיעה בחתולות כדאי למנוע מהן לצאת מהבית בתקופה הזו
כדי להתמודד עם הזכרים את יכולה לפנות לעירייה שיגיעו ללכוד אותם, לסרס ולהחזירם
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה...
שה10/03/2009חתולה שלי מיוחמת(בת חצי שנה) היא תמיד מתגלגת בחול,משמיעה קולות מוזרים והיא לא נותנת לי לגעת בה! היא תמיד נמצאת בבית שלי אבל אני לא רוצה שהיא תעשה את הצרכים שלה בבית..לכן אני מוציאה אותה והזכרים מתחילים לרדוף אחריה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחתולה מיוחמת
ד''ר סמדר טל11/03/2009שוב שלום,
את יכולה לעשות אחד משניים: 1. לסגור אותה בבית עד לסיום הייחום, לרכוש עבורה ארגז וחול וללמד אותה לעשות צרכים בארגז 2. לבצע עיקור כבר עכשיו בזמן הייחום.
לאפשר לה לצאת כשהיא מיוחמת בהחלט יכול לפגוע בה, אני ממליצה לגשת איתה למרפאה, לוודא שהיא גדולה מספיק לעיקור ולבצעו.
חשוב לדעת שגם אם תבחרי לחכות, יש סיכוי סביר שהיא כבר הורבעה ותאלצי לבצע עיקור או שתזכי בהמלטה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבה - פרוויעל09/03/2009
הכלבה המעורבת שלנו בת 3 חודשים נפטרה מפרוו לאחר אשפוז של מס' ימים שבו ניתן טיפול תומך. 2 שאלות: 1. האם זה הגיוני שהכלבה קיבלה 2 חיסוני משושה (או כך לפחות נאמר לנו על ידי הבעלים) ועדיין נפטרה מפרוו? 2. מתי נוכל לאמץ שוב? נאמר לנו כי וירוס הפרוו שוהה בבית במשך זמן רב. תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוו
ד''ר סמדר טל09/03/2009שלום יעל,
צר לי מאוד לשמוע על האובדן שלכם. מדובר במחלה קשה מאוד שגובה מחיר יקר מכלבים ומבעליהם.
לשאלותייך:
1. כן, בשביל להביא את הגורה לרמה חיסונית מספקת, כזאת שתאפשר לה להתמודד עם מחלות, יש צורך בשלושה חיסונים. החיסון הראשון ניתן בסביבות גיל 6 שבועות, בתקופה זו נימצאים בגוף הגורה נוגדנים שהגיעו מאמא שלה דרך הדם והרמה שלהם מתחילה לרדת. בכלבים בהם רמת הנוגדנים שהגיעה מהאמא לא ירדה מספיק החיסון לא יקלט. החיסון השני מיועד בשביל אותם כלבים שהחיסון הראשון לא נקלט בהם. החיסון השלישי הוא למעשה המגבר שמאפשר להגיע לרמת חיסוניות מספקת.
בגור החדש שתאמצו הקפידו לא להוציאו מהבית עד להשלמה של תוכנית החיסונים באופן מוחלט.
2. נקו את הבית היטב, כבסו את הציוד של הגורה בהרתחה ואת הכלים נקו בחומרי חיטוי שמכילים אקונומיקה (ולאחר מכן מים וסבון כמובן). הוירוס אומנם מסוגל לשרוד זמן רב, אך ברוב המקרים חיטוי ראוי מספיק.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










