פורום וטרינריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעיות עור רציניות בפודל בן 10
    יולי
    08/02/2009

    שלום, יש לי פודל בן10, הוא בריא בדרך כלל, אני מאכילה אותו בפרו-פלאן סלקט לכלבים מבוגרים ושימורים של סיינם דיאט פעמיים בשבוע. לאחרונה הוא התחיל להתגרד המון טיפלנו בו בחומר נגד פרעושים ליתר ביטחון והתחלנו לרחוץ אותו בשמפו לבעיות עור והמצב רק מחמיר עכשיו התחילה לו נשירה, הוא הקריח באזור פי הטבעת וזה מטפס לו לכיוון הגו בנוסף לזה שמתי לב שבגו נהיו לו גם קשקשים כמו סבוריאה (באזור פי הטבעת האור לבן וחלק)הפרווה שלו התחילה להראות כמו של כלב רחוב ומדי פעם הוא בוכה לשניה או שתים בלי סיבה.רציתי לדעת מה זה יכול להיות ואם אפשר לחכות עוד שבוע או שאין ברירה וצריך לקחת אותו דחוף לווטרנר כי כרגע אני במצב כלכלי קצת קשה. מצד אחד אני רוצה לחכות קצת ומצד שני אני מפחדת שהבעיה נובעת ממשהו רציני בהרבה וכל יום שעובר יכול להיות קריטי, אני ממש מודאגת ופשוט לא יודעת מה לעשות. נ.ב הוא סובל מבעיות כרוניות באוזניים כבר שנים ולאחרונה גם זה החמיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד משהו

    יולי
    08/02/2009

    העור בגו גם אדום ואני לא יודעת אם זה בגלל המחלה או שזה בגלל שהוא כל הזמן מתגרד ופוצע את עצמו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות עור

    ד''ר סמדר טל
    09/02/2009

    שלום יולי
    בעיות עור יכולות לנבוע ממספר גורמים. הסימנים שאת מתארת (אדמומיות, קשקשים, וקרחות) נובעים בעיקר מהגירוד. ראשית יש לבדוק אם מדובר ברגישות יתר לפרעושים שמתבטאת בגירוד מסיבי בעיקר של החלק האחורי. כדאי לבצע טיפול בפרעושים (באמפולות) באופן קבוע ובתדירות גבוהה (אחת לשלושה שבועות) כדי לשלול אלרגיה לפרעושים. במידה וימשיך להתגרד יש לבצע מגרד עור במרפאה וטרינרית כדי לשלול הימצאות של טפילי עור בשכבות העמוקות יותר של העור.
    אם לא יימצא גורם לגירוד במגרד עור יש סיכוי שמדובר באלרגיה (מזון או אלרגנים באוויר) והשלב הבא יהיה מעבר לתזונה מיוחדת של מזון היפואלרגני לתקופה מסוימת. בדרך-כלל אלרגיה למזון מלוות גם בבעיות אוזניים.
    ללא קשר לגורם הראשוני, ברוב מצבי הגירוד יש דלקת חיידקית משנית שמצריכה טיפול אנטיביוטי, לעיתים ממושך. כדאי לפנות למרפאה וטרינרית להתחלת הטיפול והאיבחון.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית שמיעה + גידול על הראש (כלב).
    רועי קרוננפלד
    07/02/2009

    שלום, שמי רועי... בבעלותי כלב מעורב בן 13 וחצי שנים, זקן הבחור. לפני כשנה וקצת שמתי לב לגידול המתפתח לו על כיפת הראש...במקביל הכלב החל לאבד את שמיעתו בצורה איטית. כיום לאחר שנה וקצת, הגידול הגיע למימדים דיי גדולים (כמחצית מגודל הראש של הכלב) + הכלב אינו שומע כלום פרט לצלילים גבוהים מאד וגם אז ללא חוש כיוון. הזנחתי את זה מהסיבה שחשבתי שזה יעבור לו וכיום אני נמצא בסיטואציה לא נעימה כי הכלב סובל, אשמח לקבל ייעוץ ראשוני למצב ולדעת האם יש קשר בין הגידול לחירשות והאם נושא השמיעה זה דבר שניתן לרפא ולהחזירו. פרטים נוספים: הכלב מתפקד רגיל פרט למה שציינתי. הכלב לא סובל ממחלות נוספות. אין גירודים באיזור האזניים. הכלב מביע חוסר נעימות עם הגידול על הראש. הכלב הראה בשנה האחרונה סימני הזדקנות אבל לא בצורה קיצונית. הוא רץ, ישן, אוכל, מטייל. רואה, מריח וברוך השם אוכל בשביל 2. בתודה מראש, רועי קרוננפלד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית שמיעה

    ד''ר סמדר טל
    08/02/2009

    שלום רועי,
    ירידה באיכות השמיעה בכלבים מבוגרים היא תופעה שכיחה. כיום אין ברפואה וטרינרית טיפולים לשיפור השמיעה בכלבים, יחד עם זאת כלבים חרשים לא מראים סימני מצוקה מיוחדים ובדרך כלל יש התחדדות של חושים אחרים בנסיון לפצות על האובדן כמו ראייה טובה יותר וחוש טעם משופר.
    לגבי המסה באיזור הראש, קשה לי להאמין שהיא קשורה לירידה בשמיעה, אלא אם מדובר בגידול מוח וגידול שכזה גדל בתוך קופסת הגולגולת ולא בולט מעל לפני השטח.
    מאחר וכלבך נשמע כלב בריא ושמח, השיקול להסיר את המסה בניתוח צריך להיות תלוי בהכבדתה או הפרעתה של המסה לאורך חייו ואיכות חייו של הכלב, ובמצבו הגופני הכללי של הכלב ויכולתו לעמוד בהרדמה כללית. באם תחליט להסירה באופן כירורגי, תוך התייעצות עם הרופא המטפל, אני ממליצה לבצע בדיקות דם כלליות טרם ההרדמה, לדאוג להרדמה מנוטרת ובטוחה ככל האפשר ובתום הניתוח לשלוח את המסה לבדיקה היסטופתולוגית (ביופסיה) כדי ללמוד על אופי הגידול והשלכותיו העתידיות.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולים מקיאים
    קרני
    07/02/2009

    שלום, יש לי בבית שני חתולים ובזמן האחרון הם מקיאים בתדירות מאוד גבוה אוכל (לא שיער) אני לא בטוחה אם זה רק אחד מהם או שניהם. לפני חודש בערך החלפתי להם אוכל ל- royal canin persian 30 בנוסף הם אוכלים אוכל רטוב לה קט וטכניקל מה עליי לעשות ? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתולים מקיאים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולים מקיאים

    ד''ר סמדר טל
    08/02/2009

    שלום קרני,
    שינויים במזון הקבוע יכולים להביא לתגובת רגישות המתבטאת בהקאות. אני ממליצה לקחת את החתולים למרפאה וטרינרית שם ינסו להבין אם מקור ההקאות הוא על רקע תזונתי או שיש סיבה אחרת.
    בכל מקרה הקאות מרובות עלולות להביא את החתולים למצב של התייבשות וכדאי לוודא שהם לא זקוקים לתוספת נוזלים ומלחים (דרך הוריד או מתחת לעור)
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום שוב
    רונה
    05/02/2009

    תודה על התשובה דיברתי עם וטרינרית והיא אמרה לי לעשות לו אורז ועוף ולראות אם הקקי הרך נעשה קשה יותר ועם זאת גם הדימום. יש לי כמה שאלות: מה אני עושה לגבי הנשיכות הוא מאד אוהב לנשוך ולשחק עם כפות רגלינו וזה מאד לא נעים... וממתי מתחילים לאלפו לצרכים (לרדת למטה וכו') הוא עדיין לא קיבל חיסון תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום שוב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אילוף

    ד''ר סמדר טל
    06/02/2009

    שלום,
    לגבי הנשיכות, אל תתני לו לשחק עם הרגליים! רכשי צעצועים שמיועדים לנשיכה ותלמדי אותו לשחק איתם במקום לשחק עם איברי גוף.
    אילוף תוכלו להתחיל בתום סדרת החיסונים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום
    רונה
    04/02/2009

    יש לי גור כלבים בן 5 שבועות שמתי לב שמאתמול יש לו טיפה או שתיים של דם בקקי הוא מתנהג רגיל ואכל יפה דרך אגב הקקי שלו דיי כהה וגם קצת רך מה משמעות הדברים? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דם בצואה

    ד''ר סמדר טל
    05/02/2009

    שלום רונה,
    טיפות דם בצואה יכולות להיגרם מדימום אמיתי בתוך מערכת העיכול או כתוצאה מפציעה באיזור פי הטבעת. צואה כהה מאוד (שחורה) יכולה להעיד על דימום בתוך מערכת העיכול הקדמית.
    הסיבות לדימום ממערכת העיכול יכולות להיות קשורות לפגיעות כמו פציעות, בליעה של גופים זרים, מחלות זיהומיות (תולעים, זיהומים חידקיים וויראליים) ומחלות כלליות סיסטמיות כמו מחלות כבד, בעיות קרישה ועוד.
    בגור כלבים צעיר צריך לקחת בחשבון שמחלות גורים ויראליות (הנמצאות בחיסון המשושה) יכולות להביא להתדרדרות כללית מאוד מהירה ומסכנת חיים! אני ממליצה לגשת עם הגור למרפאה וטרינרית שם יבדקו אותו ויטפלו בו במידת הצורך.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלת קושינג
    סילבי
    04/02/2009

    שלום, כלבתי בת 12 ואובחן אצלה מחלת קושינג, החלה לקבל כדור ביום וטוריל, האם הכדור יחזיר אותה לשגרה? כלומר תפסיק לרעוד ...ולסבול מאי נוחות... תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחלת קושינג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושינג

    ד''ר סמדר טל
    05/02/2009

    שלום סילבי,
    וטוריל (Trilostane) הינה תרופה המעכבת את תהליך ייצור הסטרואידים בגוף ובכך מביאה להפחתה בהפרשה של אותם סטרואידים המופרשים ביתר מבלוטת יותרת הכיליה במהלך מחלת הקושינג. תפקיד הטיפול להפסיק את הסימנים הקליניים ולהחזיר את הכלבה לשיגרה.
    במידה והסימנים הקליניים לא ישתפרו, הוטרינר המטפל עשוי להחליף את הטיפול לטיפול אחר בקושינג (קיימים כמה).
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוכל רטוב
    טל
    04/02/2009

    שלום, יש לי חתולה בת שנתיים וחצי. אני נותנת לה מעט אוכל רטוב פעם ביום (ואוכל יבש באופן קבוע). לאחר שהיא אוכלת היא מקבלת מין אנרגיות מוזרות שגורמות לה לרוץ בכל הבית כאילו היא בלעה ספידים ולאחר כמה דקות היא הולכת לישון.... השאלה שלי האם ההתנהגות שלה נורמלית או אולי משהו לא תקין באוכל שאני נותנת לה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוכל רטוב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוכל רטוב

    ד''ר סמדר טל
    05/02/2009

    שלום טל,
    יש חתולים שמגיבים בצורה חריגה לחומרים מסויימים במזון, במשחקים (בעיקר כאלו המכילים קטניפ) וגם לחומרים באוויר. אני ממליצה להפסיק את השימוש במזון הרטוב בו השתמשת ולשמור את התווית כדי שתוכלי לאתר בעתיד מהו המרכיב שמשפיע עליה בצורה כזו.
    באופן עקרוני, אני ממליצה להאכיל בעלי חיים בריאים במזון יבש בלבד המסייע לשמור על בריאות הפה והחניכיים בצורה הטובה ביותר.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך בוחרים גור? איך אדע שהוא בריא?
    תמיר
    03/02/2009

    שאלה אליכם, בעלי מקצוע יקרים. כבר מספר ימים שאני מנסה לקבל תשובה מעט יותר מפורטת מ"תפנה לבית -גידול" ממרכזי גזע למיניהם. ואני, אני בכלל לא רוצה לקנות מבית גידול. מהמלטה של עמית במקום עבודתי נותר גור אחד ,זכר מסוג בוקסר, ואני מעוניין בגור אך חושד מדוע נותר אחרון? והוא כבר בן 3 חודשים ועבר חיסון ראשון. רציתי לדעת את דעתך, מה חשוב לבחון בגור ? האם ישנם סימנים שצריכים לאותת על בעיה כלשהי? האם העובדה כי הוא עבר חיסון מרמזת על כך שהוא נבדק על ידי וטרינר ונמצא בריא? אני מודע לכך שלא ניתן ללמוד וטרינריה במייל, אך בכל זאת, כל טיפ או עצה תתקבל בהערכה רבה. תודה רבה, תמיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בחירת גור

    ד''ר סמדר טל
    05/02/2009

    שלום תמיר,
    כדי לדעת אם הגור בריא יש לגשת איתו למרפאה וטרינרית שם יבדקו אותו ויוכלו לדעת אם הוא בריא בנקודת הזמן הנוכחית. לאחר מכן תצטרך לפקח עליו בביתך, לראות שהוא אוכל, נותן צרכים ומתנהג בשמחה ושובבות כפי שגור בריא צריך להתנהג.
    כדאי לשאול את עמיתך מה הסיבה שהוא נותר אחרון והאם הוא נבדק טרם מתן החיסון.
    באופן עקרוני, בבואך לבחון גור כדאי לשים לב שהוא פעיל ואנרגטי בזמן שהוא ער (גורים נוטים לישון זמן רב מהיום באופן נורמלי), אם הוא נמצא עם אחיו לשגר כדאי לראות אם הוא חלש או חזק מהם, ואם בחרת בכלב גזעי מומלץ לשאול וגם לקרוא קצת על הגזע ועל דרך הטיפול בכלבים מגזע זה כדי לבצע את הבחירה המתאימה ביותר.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספר שאלות
    קרולין
    02/02/2009

    שלום רב, יש לי שתי כלבות אחת מעורבת קטנה והשניה שיצו גזעית. הן מאושרות מאוד ומרבות לשחק יחד. השיצו בת 7 חודשים לא מעוקרת והמעורבת בת שנה וחצי מעוקרת. להלן מס' שאלות: 1. הן נוהגות ללקק ולהריח אחת לשניה את איבר המין. כמו כן המעורבת נוהגת לאונן על השיצו. האם תקין???? 2. הן משחקות המון ולפעמים נראה כי הן נושכות חזק מידיי (יותר נכון שהמעורבת נושכת חזק מידיי) . האם אני טועה? האם זה מסוכן???? 3. אנו מוציאים את הכלבות יחד כאשר השיצו עם רצועה והמעורבת ללא רצועה - מה שגורם לפעמים לכך שהיא מטיילת לבדה ועולה הביתה בעצמה. מה דעתך על כך??? 4. הן נשארות לבד בחדר כאשר הדלת סגורה עד שילדיי חוזרים מבית הספר . האם זה בסדר? 5. שמעתי שמומלץ להשאיר טלויזיה דולקת בקול רם. אם כן, האם באותו החדר או בחדר אחר של הבית? תודה מראש על התגובה, קרולין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מספר שאלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סליחה על העיכוב בתשובה- והרי היא

    ד''ר סמדר טל
    05/02/2009

    אני יכולה לענות על חלק מן השאלות -על חלקן האחר צריך לענות מאלף
    1.) נורמלי ותקין אלא אם מוגזם מאוד
    2.) זה מסוכן רק אם נושכות עד כדי פצע או פוגעות בעין או באיבר רגיש אחר. נשיכות הינן משחק טבעי של כלביים- ושוב- ניתן לברר זאת יותר לעומק עם מאלף
    3.) אני נגד לשחרר כלבים ברחוב- זהו מתכון לתאונות שונות ומשונות
    4. ייתכן- תלוי בכלבות- יש להוועץ במאלף
    4.) זו אחת משיטות הטיפול בחרדת נטישה בכלבים- שוב- כדאי להוועץ במאלף

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התגובה!!!

    קרולין
    08/02/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פציעת רגליים בשרקנים
    ריטה
    30/01/2009

    היום הרמתי את השרקנים שלי(2 זכרים בני מעלה מ-7 חודשים) וגיליתי שאצל אחד מהם הרגליים האחוריות נפוחות מאוד ובאמצע יש פצע פתוח עם דם שנקרש. אצל השני אני רואה שהרגל מתחילה להיות נפוחה אבל בלי פצע, עדיין. אני חושבת שהבעיה היא במצע שהתחלתי לשהשתמש בו לפני כחודש וזה cat's best האם אני יכולה למרוח יוד או לעשות משהו כדי להקל עליהם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פציעת רגליים בשרקנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פציעות רגליים אצל שרקנים

    ד''ר סמדר טל
    31/01/2009

    שלום ריטה,
    באופן עקרוני פציעות בכפות הרגליים של שרקנים יכולות להיגרם כתוצאה משימוש ממצע שאינו מתאים ( ל-cat's best יש מגוון מצעים, את צריכה לוודא שאת משתמשת במצע המתאים) או מצע שלא הוחלף בזמן. פציעות במיקומים אחרים ברגליים יכולות גם להיגרם כתוצאה מיריבות וקרבות בין השרקנים. ייתכנו גם פצעות על רקע של חוסר איזון תזונתי בשרקנים שלא מקבלים תוספת ויטמין C באופן שגרתי.
    את יכולה לשטוף את הפצעים בתמיסת סביעור. אני ממליצה לגשת איתם למרפאה וטרינרית המתמחה בטיפול בחיות אקזוטיות כדי לבדוק את הרגליים ולטפל בהן.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבה סובלת
    לי
    30/01/2009

    שלום, הכלבה בת 13 בריאה כל השנים.בשבוע האחרון חירחרה בעומצה כאילו אין לה אוויר , התקפות במשך חצי שעה וגם של רעד בבטן וחשה באי נוחות לשכב לישון.אין חום ושתתה ואכלה כרגיל.עשינו צילום חזה-תקין,בדיקות דם הראו בעיה של כבד מוגדל, כולסטרול, שומנים...בעיות בתפקודי הכבד. ובאולטרסאונד בטן, גוש שומני של 2 ס"מ באונה הימנית-שייתכן קשור לכבד הבעייתי, וזהו גוש שומני. יחס אשלגן.נתרן-25 (150 NA ו K 6 ) ביומיים האחרונים, חירחורים עברו אך הרעידות בפלג גוף תחתון ממשיכות וחולשה ללכת עדין קיימת ואף נראה כי אין לה כוח לזוז...הולכת באיטיות וממש כבדה וסובלת מאי נוחות.(יש לציין ע המקרה כלבה במרץ מלא, נמרצת, שמחה ,קלילה ובריאה מאוד) כיום קיבלה שני כדורים "זנזיטול" ואחד"אורסוליט" למשך שבוע ,השאלה היא האם באמת חולשה מפחידה כו אחרי ניתוח ורעידות במשך היום, ובטן נפוחה מעידים על הכבד ורק טיפול זה יעזור. או שפשוט קיימת מחלה אחרת (כמו שנאמר לי שקיימת מחלה שמגלים ע"י זריקות הורמונים ולקיחת דם כל כמה שעות ואולי מזה סובלת) כלומר, האם הכבד ככה משפיע על חוסר יכולת תנועה וחולשה ורעד בבטן? או שפשוט נראה כי אלו סימפטומים של המחלה הזו, יש לציין כי ראו אותה 4 וטרינרים שאחד מהם מעוניין לעשות בדיקה זו (השאר טוענים כי הכבד המוגדל אולי מכביד עליה והכדורים יעזרו) פשוט ל נראה לי שכל כבר 10 ימים צריך לחוש אי נוחות ורעד וממש סובל (בנוסף לא מעוניינת שיתקרבו אליה שזה מדאיג) אם תוכלי בבקשה לייעץ לי, תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלבה סובלת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבה חולה

    ד''ר סמדר טל
    31/01/2009

    שלום לי,
    כתבת שבאולטרסאונד בטן הודגמה מסה של 2 ס"מ באונה הימנית בכבד. לא ראיתי שכתבת כיצד אובחנה המסה כשומנית, האם נלקחה ביופסיה מהמסה? האם בוצעה דקירה של המסה ובחינה של התאים תחת המיקרוסקופ? ישנה משמעות לאופי המסה ולתאים המרכיבים אותה מבחינת מצבה הכללי של הכלבה.
    הגדלה של הכבד יכולה להיגרם ממגוון מצבים ביניהם מחלות אנדוקריוניות (לשם כך הומלץ לך לבצע הזרקה של הורמונים ולקיחת דם בפרקי זמן שונים), מחלות לב ומחלות כבד ראשוניות (זיהומיות, מטבוליות, גידולים ועוד). הכבד אחראי לתפקודן של מערכות רבות בגוף ביניהן מערכת קרישת הדם, פירוק תרופות, סילוק רעלים וייצור של חלבונים חיוניים. מחלת כבד יכולה להביא את הגוף למצב כללי קשה.
    כדי להבין את מצבה של הכלבה יש לבדוק האם הנפיחות הבטנית נובעת מהגדלה של הכבד או מהצטברות של נוזלים בחלל הבטן, האם היא צהבתית, האם יש פגיעה במדדי הקרישה שלה, האם יש מחסור בחלבוני דם ועוד בדיקות נוספות. אם בנוסף לחולשה היא גם מסרבת לשתות / לאכול יש צורך לאשפז אותה עם נוזלים ותוספות לפי החסרים שיימצאו בבדיקות הדם.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם כלבה בת 13 מנתחים?

    לי
    02/02/2009

    הומלץ לי לא לבדוק את הגוש שכן בגילה המופלג קצת קשה לנתח , אם במידה והגוש מזיק. מה דעתך? האם יש לבדוק בביופסיה או שזה בעייתי היות וכלבתי מבוגרת מה המלצתך? (וזאת בהנחה שכמובן שללנו את המחלה -אדיסון ועוד גורמים שונים) ושאר הממצאים תקינים...האם כדאי להסתכן? תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלטות קשות

    ד''ר סמדר טל
    02/02/2009

    שוב שלום לי,
    הגיל לכשעצמו אינו מהווה בעייה, כלבים מבוגרים בריאים יכולים לעבור פרוצדורות בהרדמה (בתנאי כמובן שמבצעים בדיקות דם לגילוי מוקדם של מצבים העלולים לסכן אותם בזמן ההרדמה וניטור רציף ומבוקר תוך כדי ההרדמה).
    ההחלטה האם לנתח או לא לנתח את הכלבה צריכה להיות מורכבת ממצבה הרפואי והיכולת של הגוף שלה לעמוד בהרדמה, מהרצון שלך להתמודד עם הניתוח עם הסכנות שכרוכות בהרדמה ובשיקום לאחריו, ובהשלכות שיהיו לתוצאות הניתוח, כלומר, האם הממצאים שיתגלו בניתוח ישפיעו ובאיזה אופן על החלטותייך לגבי המשך הטיפול בה.
    ממליצה לך להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי אפשרויות הטיפול והסיכונים האפשריים באופן ספציפי למקרה זה
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופה לפטריה אצל הגורה
    שני
    29/01/2009

    שלום וברכה, לפני כשלושה שבועות אימצנו גורה בת כחודשיים מביתמחסה לכלבים, אחרי יומים התגלה אצלה הפרוו... ואחרי כשבועים קשים של אנטיביוטיקה ועירויים יומיומים היא החלימה, חזרה לאכול לשתות והיות אנרגטית ומתוקה, בתחילת השבוע קיבלה משושה ראשון. היום גילתי עליה מין קרחות קטנות שניראות כמו אקזמה במספר מקומות בגוף ולאחר התיעעצות עם הוטרינר המליצה על אגיסטן למשך 10ימים וטענה כי אלו השלכות הפרוו. 1. האם משחה בשם דרמהקומביין קרם יכולה להוות תחליף לאגיסטן? 2. לגורה יש מין שיהוקים או נשימה מהירה (בצורה מוגזמת) מדי פעם האם זה תקין? האם יש קשר לפרוו? האם תופעות לוואי נוספות מממחלת הפרוו עוד צפויות? בתודה רבה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תרופה לפטריה אצל הגורה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גורה אחרי פרוו

    ד''ר סמדר טל
    30/01/2009

    שלום שני,
    סטרס אחרי מחלה קשה (כמו פרוו) יכול להביא לירידה בחיסוניות של הגוף ולהופעה של מצבים כמו פטרת או נגיעות בטפילים. לא אוכל להמליץ על טיפול ללא איבחון הגורם
    לא ציינת האם הכלבה גם מתגרדת, בכל מקרה, כדי לאבחן את יש צורך בביצוע של מגרד עור והסתכלות תחת המיקרוסקופ, כך ניתן לדעת אם מדובר בטפיל הממוקם בשכבות העור העמוקות יותר. כדי לאבחן פטרת בדר"כ מסתכלים על הלקויות בתאורה אולטרא-סגולה ובמידה ויש זריחה חיובית מבצעים תרבית לפטרייה.

    לגבי השיהוקים, ייתכן ואת למעשה מתארת שיעול. כדאי לקחת את הגורה למרפאה וטרינרית שם יוכלו לאבחן אם מדובר בשעלת (קומפלקס של גורמי מחלה ביניהם גם חיידקים וגם וירוסים) שמגיבה לעיתים קרובות לטיפול אנטיביוטי או שמא מדובר במצב אחר הדורש טיפול שונה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמות
    גליה
    28/01/2009

    שלום רב! אחיינית שלי קיבלה שיעורי בית ובו היא נתבקשה לרשום שמות של הנקבות של החיות הנ"ל: נשר, צב, תנין וצפרדע. אני לא חושבת שיש שמות לנקבות וגם באינטרנט לא מצאתי. תוכלו לעזור לי? תודה, גליה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שמות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמות

    ד''ר סמדר טל
    28/01/2009

    כדאי להפנות שאלה זו למי שעוסק בבלשנות עברית או וטרינר המטפל בחיות אקזוטיות ומכיר את המונחים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת אוזניים כרונית
    גלי
    28/01/2009

    לכלבה שלי (בת שנתיים) יש דלקות אוזניים חוזרות ונישנות, (נראה לי שזה עונתי, יש עונות שיותר ועונות שפחות) שום דבר לא עוזר, לפני כמה חודשים וטרינר הציע לי לנסות אוכל אחר כדי לבדוק אם האוכל הוא שגורם לזה, למרות שידעתי שלא האוכל זה הבעיה (כי כל פעם אני קונה לה משהו אחר) הקשבתי לעצתו וקניתי לה אוכל על בסיס סלמון, האוכל הזה גרם לה לפצעים בכל הגוף וגם האף שלה לאט לאט הפך לאדום ורוד לאט לאט, לקחתי אותה לוטרינר אחר שנתן לה אנטיביוטיקה לשבועיים ואוכל מיוחד יוקונובה דרמטוזיס, עברו כבר כ- 3 שבועות , הפצעים החלימו פחות או יותר בזכות האנטיביוטיקה אך הדלקת באוזן נוראית, הכלבה כל הזמן מתנערת ומתגרדת (פעם היא כבר פוצצה וריד באוזן ועשו לה ניקוז להוציא את הדם וקונוס ובלגן..) וחוץ מזה, היא מאוד מאודדדדד רזתה! רואים לה את כל הצלעות והגומות בגב והיא מחפשת אוכל בצורה כפייתית (היא לא היתה ככה לפני היוקונובה), וחוץ מזה שגם נהיתה לה נשירה לא נורמלית, דיברתי עם הוטרינר כדי שיהיה ברור לגבי כמות האוכל ליום והוא אמר שככה צריך וזה בסדר והנשירה זה בטח מהעונה וגם הבנתי שיוקונובה הוא אוכל שאי אפשר "לשחק איתו", כי זה אוכל רפואי ועדיף לא לתת מעל הכמות המומלצת. אני מוצאת את עצמי כבר שנתיים, כל הזמן מודאגת לגבי הכלבה ועכשיו אני גם מרגישה ממש רע , כאילו אני מרעיבה אותה. אז לסיכום, בעיית האוזן לא נפתרה, וחוץ מזה האוכל לא מספק אותה (ויש לי עוד הרבה ממנו) ונשירה (אגב אני מכירה את הכלבה שלי מגיל 3 חודשים, לא נראה לי שזו נשירה נורמלית...אבל עדיין אין לה קרחות). מה אפשר לעשות??!? תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת אוזניים כרונית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות עור ודלקות אוזניים

    ד''ר סמדר טל
    28/01/2009

    שלום גלי,
    דלקות אוזניים יכולות בהחלט להופיע על רקע של רגישות למזון. גם אם נהגת לשנות לה את המזון לעיתים קרובות, אלרגיה למזון יכולה להתפתח פתאום ללא התרעה מוקדמת. מאחר ויש לך ניסיון עם הסיבוכים האפשריים כתוצאה מניעורי אוזניים (aural hematoma), את וודאי מבינה שדלקת כזו חייבת טיפול. יש לבצע משטח ציטולוגי על מנת לאבחן את סוג הדלקת ולתת טיפול אנטיביוטי בהתאם (גם סיסטמי בכדורים וגם מקומי בטיפות אוזניים). במידה והדלקת לא תשתפר ייתכן ויהיה צורך בהחלפת האנטיביוטיקה בה נעשה שימוש עד לפתירת הדלקת.
    לגבי מצב העור, לא ציינת אם יש אדמומיות או גירוד של העור. במידה ויש כדאי לשלול גורמים טפיליים או מחלות עור זיהומיות כגורמי גירוד. במידה ומדובר בתגובה אלרגית כנראה ויהיה צורך בשימוש במזון היפואלרגני לתקופה ארוכה וכדאי למצוא כזה שיתאים לה. תוכלי להתייעץ עם רופא וטרינר לגבי המזונות ההיפואלרגנים הקיימים והיתרונות של כל אחד מהם.
    חשוב שתדעי שבעיות אוזניים ועור יכולות להיות לפעמים מייגעות ומעייפות ובהתמודדות איתן צריך הרבה סבלנות

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב מבוגר הסובל מבעיה במסתם השמאלי
    יובל
    27/01/2009

    כלבי בן ה-12.5 עבר אולטרסאונד ואובחן כסובל מאי ספיקה במסתם השמאלי בליבו. תוצאה זו מגיעה לאחר כחודשיים בהם הפסיק לאכול מהאוכל הרגיל שלו ועבר לאכול מעט אוכל מבושל (בעצת הוטרינר), ולאחר כשבועיים בהם התהלך בכבדות ובאיטיות וסבל מחולשה כללית. בחלל בטנו הצטברו נוזלים רבים אשר נוקזו בחלקם, ובבדיקת דם אחרונה התברר כי הוא סובל מאנמיה. לפני כשבוע החל טיפול בפוזיד. לאחר ניקוז הנוזלים התאושש וחזר לאכול ולטייל באופן סביר. לאחר תוצאות האולטרסאונד החל טיפול באנלדקס. - האם זהו הטיפול השגרתי במקרה שכזה? - מהו המזון שעליו לאכול כעת? (מאז ניקוז הנוזלים חזר לאכול מעט מזון יבש לכלבים) - מהי ההמלצה לגבי פעילות גופנית, בהתחשב במצבו ובגילו - האם יש להמעיט בהליכה או דווקא להישאר במסגרת טיוליו הרגילים? - מה עוד ניתן לעשות כדי להקל עליו ולשפר את איכות חייו במצבו? אודה לתשובותיכם, יובל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית לב

    ד''ר סמדר טל
    28/01/2009

    שלום יובל,
    בחיות מחמד הטיפול בבעיית לב באופן כללי ומסתמים באופן בספציפי הוא טיפול סימפטומטי בלבד. כלומר, מאחר ולא מבצעים ניתוחים להחלפת מסתם לבבי בכלבים (כמו שעושים בבני אדם) אין באפשרותינו לרפא את הכלב מבעיית הלב אלא לשפר את מצבו ואיכות חייו ע"י ריפוי הסימפטומים של המחלה ולא ריפוי המחלה עצמה.
    לגבי תזונה, ההמלצה היא בדרך-כלל להשאיר את המזון ולהשתדל לא להוסיף חטיפים עשירים במלח. אם כלבך יאהב לאכול מזון דל במלח אפשר להחליף לו את המזון.
    מבחינת טיפול תרופתי, הטיפול שהוא מקבל כרגע מבוסס על אנאלאפריל (אנלדקס), תרופה שמרחיבה כלי דם ומסייעת ללב להתמודד עם התנגדות כלי הדם ביתר קלות. במידה והנוזלים שהצטברו בחלל הבטן (מצב המכונה מיימת/אציטיס) יצטברו גם בריאות ויביאו לבצקת ריאות יתכן ויתווסף לטיפול הרפואי גם פוסיד באופן קבוע (ייתכן וכבר מקבל).
    בנוגע לטיולים כדאי להיות קשובים לכלב ולהתחשב בקצב שלו, לא להעמיס עליו יתר על המידה מצד אחד ולאפשר לו להנות מהטיול ולתת צרכים מצד שני.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום