מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קבלת האימייל שלך.שלומית04/01/2009
תודה רבה על הסיוע ד"ר סמדר טל. אשמח לקבל את האימייל שלך .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראי באתר :-)
ד''ר סמדר טל08/01/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בטיפול בחתולי רחוברווית03/01/2009
שלום! אני ואבי מאכילים חתולי רחוב דואגים להם מהקור, ומטפלים בהם כאשר הם אינם חשים בטוב או נפצעים. לפני כשבוע טיפלנו בחתולה שסבלה מקרדיות באזניים ובחתול אשר נפצע בידו. הבעיה היא שהווטרינר אליו אנו הולכים למרות הידיעה שהם חתולי רחוב לוקח לנו מחירים שאנו פשוט לא יכולים לעמוד בהם. אנחנו מאד רוצים לעזור לחתולי רחוב שלעיתים חסרי אונים. שאלותי הם: האם קיים וטרינר שאולי קשור לעמותה כלשהי שיכול לטפל בחינם? האם אפשר לקבל מידע לגבי סוגי אנט' , מינונים ואיזה טיפול לתת למחלות שכיחות. אני אחות מוסמכת במקצועי ואשמח לטפל בהם בעצמי . אשמח לקבל יעוץ כזה מוטרינר או מידע כזה בפורום זה. אשמח לתשובה מהירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רווית שלום
ד''ר סמדר טל04/01/2009בבעיות מסויימות נשמח לתת לך עזרה במסגרת הפורום, אולם קיימות בעיות רבות אותן יש ראשית לאבחן על מנת לתת טיפול מתאים.
פעמים רבות ניתן לגשת לוטרינרים אשר מתנדבים במסגרת עמותות, או שעובדים בעמותה- בתלות במקום מגורייך ואם תפני למייל שלי אשמח לנסות למצוא עבורך פתרון.
כה לחי על העזרה לחתולי הרחוב.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלחמה בדרום והכלב .מאי02/01/2009
שלום. יש לנו בוקסר בן שנתיים. אנחנו גרים בדרום, ובכל פעם ששומעים אזעקה או נפילה של גראד הבוקסר שלנו מאוד מפוחד. הוא מקפל את הזנב, מנסה לברוח מהממ''ד, ולמרות כל החום והאהבה הוא מאוד מפוחד. מה אפשר לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשיר
ד''ר סמדר טל04/01/2009ראשית - אני מחזקת את ידיכם בזמנים קשים אלה, ומתבוננת בהערצה על העמידה האיתנה שלכם תושבי הדרום, ותמיכתכם המלאה במבצע המתנהל בימים אלה.
אכן - לחיות המחמד קשה לעיתים להתמודד עם קולות ורעשים ואזעקות. בדרך כלל העצה הרגילה הינה להכניס למרחב קטן וחשוך - לא להתייחס בזמן הארוע - ולשבח התנהגות רגועה. אבל- במקרה שלכם- אין די זמן לעשות רק תרגולי רגיעה ולכן אני ממליצה לכם לבדוק את כלבכם ובאם הוא בריא ולא סובל ממחלות כרוניות כלשהם- לתת לו כדורי הרגעה לפי המלצת וטרינר, אפילו 3 פעמים ביום, על מנת שלא יסבול מחרדות ושאתם לא תצטרכו להתמודד עם החרדות הללו. אפשר לנסות לפני כן לתת מספר פעמים ביום משהו טבעי כמו רסקיו רמדי במינון של כ10 טיפות 3-4 פעמים ביום, אבל אם אין הדבר מניב תוצאות- אזי כדורי הרגעה או כדורים אנטי חרדתיים הם התשובה.
מחזקת את ידיכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה..יובל31/12/2008
שלום. שמי יובל ואני בת 14. -יש לי תוכי מסוג קוניור שמש כבר שנתיים וקצת, מאז ומתמיד היה לי איתה קשר מיוחד במינו, שהיא הייתה לרגע על אחד מבני המשפחה היא הייתה עפה עליי חזרה,כאשר היא בכלוב בחדר אני יוצאת לרגע מהחדר היא מתחילה "לדפוק" צרחות שגורמות לבני משפחתי להתעצבן, ולהעריד את הבית חח.. בכמה ימים האחרונים היא כל פעם עפה ממני לחדר של ההורים שלי-לאבא שלי, פתאום שהיא עליי היא עפה על אבא שלי כאילו היא כבר לא ממש אוהבת אותי, היא כברלא רוצה להיות עליי וכל פעם מחפשת את אבא שלי. 1.מה אפשר לעשות?איך לחזק את הקשר שלי איתה?למה היא כבר לא אוהבת אותי וכל פעם הולכת לאבא שלי? 2. איך "להשתיק" אותה מהצרחות הנורראיות שהיא דופקת, כי את האמת זה בלתי נסבל?3. היא לבד בכלוב שלה בחדר שלי,בזמן שאני בבית ספר איך לגרום לה לא להשתעמם ושתיהיה עסוקה, וזה גם שאין לי זמן אלייה או שאני לא בבית.מה אפשר לעשות לגבי זה? 4.אילו פרות/ירקות וכו' אפשר לתת לה שתאהב חוץ מגרעינים..?5. לפני כשנתיים וקצת שקנינו אותה- אני זוכרת כי מהמישהו שקנינו אותה ממנו אמר לנו שאין לה צמיד ברגל בגלל איזשהו משהו אני לא ממש זוכרת מה הוא אמר.מה זה אומר שאין לה את הצמיד?6. לפעמיים היא מכניסה את הפה שלה לתוך הפה שלי-תיסלחי לי על הדוחות אבל חח היא משחקת לי עם הפה שלה בלשון שלי.האם יכולה להיות מחלות מזה ? האם זה מסוכן.? -בעיה נוספת היא: יש לנו גאקו כבר כ-5 שנים מדבר, הוא קשור אלינו למשפחה מאוד,הוא נמצא בכלוב גדול בסלון מול הטלויזיה כך שהוא לא משתעמם,עוברים לידו אנשים, יש פעולה הוא לא משתעמם.הבעיה היא שהוא מאוד "סנוב" ולא חברותי בכלל, שאורחים מתקרבים אליו הוא נבהל ו"דופק" צעקה כאילו זה מפחיד אותו. 7. מה לעשות עם זה?אפשר לגרום לו להיות יותר חברותי עם אנשים? 8.שאנחנו באים אליו ושואלים אותו שאלה הוא לא עונה, אלא אם כן יש לנו אישהו חטיף בשבילו,רק בשביל זה הוא עונה(למשל אני רואה סרטונים באינטרנט של ג'קואים מדברים,שהבעלים שלהם שואלים אותם מבלי לגרות אותם במשהו והם עונים, רק שלנו לו:( ..)מה אפשר לעשות? 9.אילו מאכלים תמליצי לי חוץ מגרעינים להביא לו שהוא יאהב ושיזין אותו ובריא בשבילו? 10.אני עד היום מפחדת ממנו בזה של לעשים לו יש שיבוא אלינו ולקחת אותו קצת אליי,ניסיתי מלא פעמיים אמנם אף פעם לא הצלחתי בגלל שהוא כל פעם בא לנשוך אותי.. מה לעשות? נ.ב: מצטערת שכתבתי הרבה.. אשמח שתעני לי תשובה מסופקת לכל שאלה.. שיהיה שנה חדשה טובה- 2009~ תודה מראש יובל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוכיים
ד''ר סמדר טל01/01/2009אני ממליצה להפנות את שאלה זו לוטרינר המתמחה בחיות אקזוטיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה..??
יובל01/01/2009וההיכן יש פורום כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאממ שוב.
יובל02/01/2009מצטערת שאני ככה מטריחה.. אבל ניכנסתי לשני האתרים ואין שם פורומיםם.. תמליצי על משהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב אני..
יובל19/01/2009חיפשתי פוומים לחיות אקזוטיות ולא מצאתי.. כמו כן מה שאמרת לי הסתבכתי וקיצר: האם יש פורום לחיות אקזויטיות ב- beok או באתים כלשהם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא עונים למה??
יובל02/02/2009???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחיות אקזוטיות
ד''ר סמדר טל02/02/2009שלום יובל,
כפי שאמרתי, אינני יכולה לייעץ לך לגבי תוכים מאחר וזה לא תחום עיסוקי. ממליצה לך לחפש ולפנות לפורום/אתר העוסק בחיות אקזוטיות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החתול שינה את קולופיתי30/12/2008
שלום רב... יש מאהב קטן בשם סטיישן זהו גור חתולים בן שנה וחצי ג'ינג' בהיר בבוקר מעיר אותי מבעד לחלון (רומאו קטן) ואף כמות לא מוגבלת של פינוקים לא מספיקה לו.... אך כבר כמה ימים המיאוווווו שלו לא אותו הדבר , כאילו צרוד או כואב איני יודעת מה לעשות , כי סטיישן כל כך מפחד מהווטינר כמעט כמו שהוא מפחד שהחבר שלי יחזור הביתה ויגנוב לו את תשומת הלב. אשמח לקבל פרטים מה יכול לגרום לשינוי כזה ..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החתול שינה את קולו
ד''ר סמדר טל31/12/2008שלום פיתי
שינוי קול כפי שאת מתארת (צרידות) די מתאים לקומפלקס של מחלות נשימה בחתולים. ישנם מגוון גורמי מחלה שיכולים להביא ביחד וכל אחד בנפרד לסימנים של מערכת הנשימה: וירוס ההרפס, וירוס הקליצי (calicivirus), קלמידיה, חיידק הבורדוטלה ועוד חברים אחרים. הסימנים יכולים להופיע בדרגות חומרה שונות, מצרידות קלה ועד דלקות ריאה קשות, בעיקר כתלות במצבו החיסוני של החתול. כמעט כל גורמי המחלה שתיארתי נמצאים בחיסון המרובע הניתן לחתולים באופן שנתי ומצליח להגן על רוב החתולים בהצלחה.
אני מציעה לעקוב אחרי סטיישן, ובמידה ומופיעים תסמינים נוספים כמו הפרשות מהאף, הפרשות מהעיניים, ריור עקב כיבים או החמרה של הסימנים הנוכחיים, לא תוכלי להימלט מהפגישה עם הוטרינר לשם טיפול תומך ואנטיביוטי
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף דחוף דחוףמיקי29/12/2008
יש לי חתולה פרסית שהמליטה אתמול (המלטה רביעית) 6 גורים (אחד נולד מת) הם נולדו בגודל סביר אבל משום מה הם מסרבים לינוק למרות שיש חלב וכל זמן מיללים מה הבעיה איתם? ומה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גורים לא יונקים
ד''ר סמדר טל31/12/2008שלום מיקי
לא ציינת אם בהמלטות הקודמות ההנקה התבצעה בצורה תקינה. בהנחה שכן, ייתכן והבעיה היא בגורים עצמם ולא בעטינים או בייצור החלב. ייתכן והגורים חלשים או פגועים, אולי רק באופן זמני, ועל כן מסרבים לינוק. אני ממליצה לנסות תחליף חלב מיוחד לחתולים ובמידה ומסרבים לינוק גם אותו יש לפנות בדחיפות למרפאה וטרינרית לבדיקת הגורים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכלב שלי - פיקרועי29/12/2008
שלום רב, יש לי כלב mעורב העונה לשם "פיק". פיק הוא כלב מעורב שנראה כמו פוינטר או לברדור ממש רזה. הוא בן 5 ונראה מאוד בריא - אוהב מאוד לרוץ ולקפוץ. אינטילגנטי מאוד. בחודשים האחרונים נראה שהוא לא שומע טוב או לא רואה טוב כי הוא נתקל בדברים, לא נזהר, כשאני קורא לו בטיול ( משוחרר בפארק ) הוא מגיב ורץ לצד השני, מחפש בכל מקום עד שהוא מזהה את מקור הקול. יש לו אוזניים גדולות שמכסות לו חצי מהפרצוף - אבל פעם הוא היה מגיב בסדר. עכשיו - אני לא יודע. האם הוא מתחרש או מתעוור ? מה עושים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכלב פיק
ד''ר סמדר טל31/12/2008שלום רועי,
כדאי להגיע עם פיק למרפאה וטרינרית לבדיקה פיסיקלית כדי להבין אילו חושים פגועים ובאיזו מידה. בהתאם לממצאי הבדיקה יוכל הווטרינר למקד את המשך הבדיקות ולתת לך ייעוץ רפואי מבוסס יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חופשה בחו"למשה29/12/2008
האמת היא שמאז (שנתיים+) אימצתי חתולה בביתי (אני גרוש בלי ילדים) ,לא יצאתי לחו"ל וזה בהחלט חסר לי. החתולה (בוגרת ,בערך 6-7 שנים) מאוד קשורה אלי מאוד ,ישנה איתי כל לילה ורגילה לראות אותי בבביתרוב שעות היום (אני עובד מהבית). אני חייב לצאת לחופשה בחו"ל ,לפחות ל-5-7 ימים ואני לא יודע אם אפשרי להשאיר אותה בבית עם מלאי של מזון (יבש )ומים ושרותים נקיים למשך 5-7 ימים. אני לא מרגיש שקט להשאיר אותה בפנסיון כי אני לא סומך על האנשים ואני חושב שהיא ממש עלולה לסבול ולהיות מדוכאת בסביבה זרה והכלוב קטן. עד היום ויתרתי על היציאה לחו"ל מתוך חשש לגורלה . כמו שאת מבינה היא מאוד יקרה לי -היא כמו ילדה קטנה בשבילי . מכייוון שהיא חתולת רחוב לשעבר ,יכול מאוד להיות שהיא תשרוד אם תהייה בחוץ ,אבל השכנים מאוד עויינים כלפי חתולים ,מה גם שמסתובבים לאחרונה הרבה כלבים גדולים בסביבה עם בעלים לא אחראיים וזה מדאיג אותי . מה המלצתך לאור מה שציינתי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חופשה בחו"ל
ד''ר סמדר טל31/12/2008שלום משה,
המסירות והאהבה שלך נוגעים ללב. לא כתבת אם החתולה היא חתולת בית בלבד או שגם יוצאת החוצה, בכל מקרה, אם היא שנתיים חיה במתחם הבית אני לא חושבת שכדאי להוציא אותה, היא עלולה להיפגע משלל הגורמים השליליים שתיארת או פשוט להתרחק למקומות מסוכנים אחרים ואולי גם להיאבד.
לגבי השארתה בבית ללא השגחה, גם כאן אני חושבת שיכולה להיווצר בעיה, חתולים יכולים להיות מאוד רגישים, במיוחד אם החתולה קשורה אליך כפי שתיארת.
הפיתרון האידיאלי, לפי דעתי, הוא עזרה מאדם שאוהב ומבין חתולים וכזה שניתן לסמוך עליו שיגיע לביתך לפחות פעם ביום לתת אוכל, מים טריים, להחליף חול ולהעניק תשומת לב וזמן איכות לחתולה. במידה ומדובר בקרוב משפחה או אדם קרוב מאוד, אולי גם לגור בביתך לפרק זמן הנסיעה.
כדאי לבקש מהחבר/ה להגיע לפחות פעם אחת לפני הנסיעה על מנת שתיעשה הכרות עם החתולה, מיקום המזון, ארגז הצרכים וכו'. בצורה כזאת, במידה ומתעוררת בעיה בזמן היעדרותך כמו חוסר תיאבון או בעייה רפואית אחרת, ניתן יהיה לתת לחתולה עזרה וטיפול בזמן.
בהצלחה ונסיעה טובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכלב מיוחםדודי28/12/2008
שלום יש לי האסקי בן 8 והוא נפגש לפני כמה ימים ברחוב עם כלמה מיוחמת ומאז הוא משגע אותנו בבית כל הזמן בוכה ומיילל והוא כל הזמן רוצה לצאת החוצה . מה עושים במצב שכזה איך אפשר להפסיק את זה ? דחוף דחוף דחוף תודה מראש דודי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלב מיוחם
ד''ר סמדר טל31/12/2008שלום דודי
באופן עקרוני כלבים זכרים נוטים להגיב לנקבות מיוחמות, בדר"כ הרחקת הגירוי (הנקבה המיוחמת) מספיקה להרגעת כלבך. אם בנוסף לנביחות וליללות הכלב גם קופץ על דיירי הבית אפשר לשקול סירוס (במידה ואינו מסורס) או טיפול התנהגותי.
חשוב רק לציין שסירוס של כלב מבוגר כרוך ביותר סיכון מסירוס של כלב צעיר. יש להקפיד ולבצע בדיקת דם מלאה (ספירה ובדיקה ביוכימית) וא.ק.ג. לפי שיקול הוטרינר לפני ההרדמה, ולוודא שההרדמה בטוחה ככל האפשר ובמרפאה משתמשים באמצעי ניטור בזמן הניתוח.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון לכלב פנצ'ר ננסיננדוס23/12/2008
אבקש לדעת מתי צריך חיסון ראשון לפנצ'ר ננסי בן חודשיים , ואיזה טיפולים מיוחדים צריכים לבצע בשבילו { אמבטיה ....}
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון לכלב פנצ'ר ננסי
ד''ר קרן פרץ27/12/2008לפני החיסונים מומלץ שהכלב יהיה אצלך שבוע על מנת לוודא שהוא בריא ולא סובל ממחלות כלשהן .יש לתת לו שני טיפולים כנגד תולעי מעיים בהיותו גור. את החיסון הראשון מומלץ לתת בגיל 6-8 שבועות. גורי כלבים צריכים לקבל חיסון ראשון פרוו ולאחריו שלושה חיסוני משושה. כמו כן הם צריכים לקבל חיסון כנגד כלבת ושבב. בתום חמשת החיסונים יש להתחיל במתן טיפול כנגד תולעת הפארק.
עד שהוא לא מקבל את כל חיסוני המשושה שלול מומלץ לא להוציאו מהבית מאחר והוא חשוף לכל מיני מחלות ועלול להידבק בהם בקלות.
בתור כלב בוגר עליו לקבל פעם בשנה חיסון משושה וחיסון כלבת, תילוע פעם בחצי שנה וטיפול מונע כנגד תולעת הפארק אחת לשלושה חודשים.
לגבי רחיצה מומלץ לחכות שיהיה קצת יותר גדול. בכל מקרה חשוב לרחוץ אותו עם שמפו המיועד לכלבים, להיזהר מכניסה של מים וסבון לעיניים ולאוזניים וחשוב מאוד להקפיד לייבש אותו היטב לאחר המקלחת על מנת שלא יתקרר.
רק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשול ירוק .עמית20/12/2008
שלום.יש לי כלבה בת שנה, ויש לה שלשול ירוק כהה מאוד. במשך השעה הזאת היא שלשלה כבר פעמיים . ובנוסף,באמצע השלשול היא בכתה קצת. הכלבה עצמה נראת בסדר,היא משחקת ומשתוללת כמו המצב הרגיל שלה,אבל בכל זאת אני דואג מה אתם ממליצים לעשות? תודה,עמית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשול ירוק
ד''ר קרן פרץ27/12/2008האם הכלבה שלך מחוסנת? איזה מזון היא אוכלת? האם היא גם מקבלת תוספות של אוכל של אנשים? שלשול יכול לנבוע מהרבה מאוד גורמים, מאכילה של מזון שונה מהרגיל, טפילי מעיים, מחלות מדבקות למיניהם וכו'. אם השלשול עדיין נמשך כדאי לקחת אותה לוטרינר לצורך בדיקה ואבחון של מקור השלשול. אם נראה שכמות ותדירות השלשול ירדה ובסך הכל הכלבה מתנהגת כרגיל, ללא הקאות, אוכלת שותה ובעלת מצב רוח טוב, כדאי לתת לה לאכול מזון עדין למשך מספר ימים. אופציה אחת הינו מזון מסחרי מסוג intestinal , אופציה שניה היא להכין לה בבית אורז לבן ללא תבלינים עם חתיכות קטנות של עוף (ללא תבלינים, עור או עצמות). בכל מקרה של שינוי במצבה כדאי לקחת אותה לבדיקה אצת וטרינר.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשימה עם חרחורמשה19/12/2008
יש לי חתולה שאספתי אותה מהרחוב לפני שנתיים, כשהיא הייתה בערך בת 4-5 שנים. אין לי מושג אם זה בגלל כדורי שיער והניקוי הבלתי פוסק בפרווה או משהו אחר ,אבל לעיתים קרובות נראה כאילו משהוא יושב לה בקנה הנשימה ולפעמים כאשר היא ישנה נשמעים קולות מעין נחירות \ חיחורים כמו של אדם. לעיתים ממש רחוקות היא פולטת אוכל דקה אחרי שסיימה לאכול. אני נותן לה מזון פיריסקיז מעדני הבית שמיועד בעיקר לחתולי בית שמרבים להתלקק , כמו כן הפריקיס מכיל (לפי מה שכתוב )- מעט חומר נגד כדורי שיער. חוץ מזה , החתולה מתנהגת כבריאה ,היא אוכלת , לפעמים משחקת- מתי שבא לה ועירנית רוב הזמן . אני לא חושב שזאת מחלה מכיוון שהתופעה אותה אני מתאר כבר קימת לפחות שנתיים . ד.א החתולה מעוקרת וכמובן אחת לשנה מקבלת חיסון . מה זה יכול להיות ???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשימה עם חרחור
ד''ר קרן פרץ27/12/2008אני שמחה לשמוע שבסך הכל החתולה מרגישה טוב ובעלת תאבון ומצב רוח תקינים. האם היא יוצאת מהבית? באיזו תדירות יש לה את החרחורים שאת מתארת?
לחתולים רבים יש לתת תוספת של חומר מיוחד על מנת למנוע כדורי פרווה. החומר הזה הוא מעין משחה שנותנים לחתול ללקק (זה טעים להם). במידה והחתול לא מעוניין ללקק את החומר יש למרוח לו כמות קטנה על הרגל או האף ואז הוא ילקק את זה מעצמו. ציינת שבמזון שאתה נותן לחתולה יש תוספות למנוע כדורי פרווה אך במקרים רבים זה לא מספיק ואז יש צורך לתת תוספת של המשחה.
במידה והחתולה עדיין מחרחרת/ מקיאה מומלץ לקחת אותה לבדיקה אצל הוטרינר. החרחורים יכולים לנבוע מבעיה בדרכי הנשימה העליונות או התחתונות וזה משהו שכדאי שוטרינר יבדוק.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה :)לי18/12/2008
שלום. יש לי כלב מקסים, לברדור מעורב עם גולדן. והבעיה היא כזאת: הוא מטייל הרבה לבד בחוץ. הוא תמיד חוזר ואין מה לדאוג. הבעיה היא שפעמים רבות הוא חוזר רטוב או עם לכלוך בוצי על גופו דבר המצריך מקלחת. אני יודעת שזה לא טוב לקלח כלב הרבה פעמים אבל אין לי ברירה , אני לא אשאיר אותו מלוכלך. בזמן האחרון שמתי לב שיש לו על העור מעין פצעים אדמדמים (ללא דם) ויש לו גם המון קשקשים. שאלתי היא האם הדבר נגרם כתוצאה מהמקלחות המרובות? ומה ניתן לעשות בעניין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצעים אדומים וקשקשים
ד''ר קרן פרץ27/12/2008אני שמחה שכלבך תמיד חוזר הביתה לאחר טיול אך צריך מאוד להיזהר עם טיולים עצמאיים שכאלו. פעמים רבות כלבים עלולים לחזור פצועים עקב תאונות דרכים או מפגשים עם כלבים אחרים. מסיבה זו תמיד רצוי שהטיול יהיה בטיול איתך או עם בן משפחה אחר.
לגבי הרחצה- חשוב שתרחצי את כלבך עם שמפו המיועד לכלבים ולא שמפו של אנשים וזאת מאחר וחומציות העור של הכלבים שונה משלנו. לא מומלץ לרחוץ את הכלב בתדירות של יותר מפעם בחודש מאחר וזה עלול לייבש את העור והפרווה. אם יש צורך לרחוץ בתדירות גבוהה יותר יש להשתמש בשמפו רפואי עדין בהתאם להמלצת הוטרינר.
הפצעים האדומים והקשקשים עלולים לנבוע מרחצה מרובה אך גם מגורמים נוספים כמו מזון לא איכותי, טפילי עור למיניהם, אלרגיות וכו'. אני ממליצה לקחת את הכלב לוטרינר לבדיקה על מנת שיוכל להתרשם מהמצב העורי של כלבך ולהתאים את הטיפול המתאים ביותר.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארנבתנועה14/12/2008
שלום.האם ישנן מחלות מסויימות שעלולות לעבור מארנבות או מוציפורי אהבה ושמסכנות הריון? (אני בשבוע 25). תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארנבת
ד''ר קרן פרץ16/12/2008מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה / הנשים שלך. כמו כן ניתן להתייעץ גם עם וטרינר המתמחה בחיות אקזוטיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות לכלבשושי14/12/2008
שלום הכלבה שלי בת 8 מיום שבת שעבר הסתימו לה שילשולים מאז היא לא עושה יש לה עצירות היא אוכלת שותה הכל בסדר מה עושים? את עזרתך תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצירות לאחר שילשול
ד''ר קרן פרץ16/12/2008לא הצלחתי להבין כמה ימים הכלבה לא מעבירה צואה. זה שהיא אוכלת ושותה, נותנת שתן ובעלת מצב רוח תקין הינו סימן חיובי. עם זאת, יש לבדוק במשך כמה ימים היא לא העבירה צואה. הרבה פעמים לאחר שילשול יש הפפסקה של מספר ימים במתן הצואה אך לאחר מספר ימים תפקודי המעיים חוזרם לתיקונם והם מצליחים להעביר צואה. אך לעיתים יש צורך לתת גם טיפול. במידה והבעיה נמשכת כדאי לקחת אותה לבדיקה אצל וטרינר ובהתאם לתוצאות הבדיקה להחליט על טיפול הולם.
בהצלחה ורק בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










