פורום וטרינריה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חתולה חולה מאד
    אריק
    25/01/2009

    שלום רב, מתחת לביתי ישנה חתולה מקסימה שנראה שיש לה משהו כמו דלקת ראות. היא מנוזלת קשות, ללא הפסקה(מיד לאחר שאני מנקה את אפה הוא ממשיך לנזול) ואפשר לשמוע את קשיי הנשימה שלה.היא לא מצליחה לייל בקול ומסרבת לאכול הכל חוץ מחביתה, ולכן היא מרזה מיום ליום. אין באפשרותי לשלם לוטרינר כרגע ואשמח לדעת אם אוכל לעשות משהו בכדי להקל עליה ולעזור לה להחלים. אגב , היא נראת די אנרגטית ואולי היא הגיעה לרחוב מבוייתת. מודה לך מאד, אריק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתולה חולה מאד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולת רחוב חולה

    ד''ר סמדר טל
    26/01/2009

    שלום אריק,
    מהתיאור שלך נשמע שהחתולה סובלת מאחד או יותר גורמי מחלה המרכיבים את קומפלקס מחלות הנשימה של חתולים (וירוס ההרפס, וירוס הקליצי, קלמידיה, חיידק הבורדוטלה ועוד חברים נוספים). בתקופת החורף יש בדרך כלל עלייה בתחלואה של מחלות הנשימה בקרב חתולי הרחוב.
    במידה ולחתולה יש מערכת חיסון פעילה ותקינה, והיא לא סובלת מ-FIV (האיידס של החתולים), תוכל לעזור לה בתמיכה תזונתית וחימום. אם אינך יכול לממן ביקור אצל הוטרינר תוכל אולי לרכוש במרפאה וטרינרית טיפול אנטיביוטי עבורה ולנסות לתת לה.
    במידה ולחתולה יש כשל חיסוני כלשהו ייתכן ולא תוכל לעשות הרבה עבורה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכלב מנער כל הזמן את הראש והאוזניים
    מרי
    25/01/2009

    הכלב מנער כל הזמן את הראש והאוזניים מה יכול להיות?אין ריח של דלקת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספות -בדקתי את האוזנים ומיששתי

    חדוה
    26/01/2009

    בדקתי את האוזנים ומיששתי והכלב לא הביע כאב או התנגדות אין לו עצם זרה והוא כל הזמן מתחכך הכלב לא נראה סובל הוא פעיל ואוכל ולא בוכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניעור אוזניים

    ד''ר סמדר טל
    26/01/2009

    שלום מרי,
    ברוב המקרים של דלקות האוזניים הכלבים אינם "חולים", כלומר, הם מרגישים טוב, התיאבון שלהם תקין, הצרכים תקינים וההתנהגות הכללית שלהם בריאה.
    הסימן היחידי לפעמים לבעיית אוזניים הוא ניעור האוזניים לעיתים קרובות וגירודן. לא בכל הדלקות הכלבים מגיבים בכאב או התנגדות למגע כך שהבדיקה שביצעת אינה שוללת קיום של דלקת אוזניים.
    אני ממליצה לגשת עם הכלב למרפאה וטרינרית, שם יבדקו את האוזניים באופן יסודי ויסתכלו על תעלת האוזן באמצעות אוטוסקופ שמאפשר לזהות דלקות בשלב מוקדם.
    הניעור שאת מתארת יכול לגרום לנזק לאפרכסות האוזניים ועל כן חשוב לטפל בדלקות אוזניים גם אם הן קלות יחסית.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתול רחוב משלשל
    ריטה
    24/01/2009

    שלום לכן, אני מאכילה חתולי רחוב בשכונתי ומשתדלת לתת להם טיפול במצבים בהם נדרש אחד,לאחרונה אחד מהחתולים,שאותו ספציפית כבר הוצאתי מסכנת חיים בהיותו בן כשלושה חודשים,משלשל ונראה די מותש, זה חתול שחי בדרך כלל, כלומר אקטיבי מאד בהתאם לגילו,אני אשמח לדעת איך אני אוכל לעזור לו בלי לקחת אותו לוטרינר, האם ישנו טיפול שאוכל לספק לו נגד השלשול. החתול היום כבן חצי שנה. חייבת לעזור לו אם יש לכן תשובות חוץ מפנייה לוטרינר אשמח מאד לשמוע. תודה מראש!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתול רחוב משלשל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלשול

    ד''ר סמדר טל
    24/01/2009

    שלום ריטה,
    שלשול הוא סימן קליני כללי שיכול להיגרם כתוצאה ממצבים רבים. גם מחלות סיסטמיות כלליות שאינן קשורות ישירות למערכת העיכול יכולות לגרום לכך, ובחתולי רחוב מגוון המחלות יכול להיות נרחב.
    ראשית חשוב לאושש את החתול ולוודא שהוא מצליח להשלים את כמות הנוזלים המופסדת בשלשול ע"י שתייה. אם הוא לא מעוניין במים רגילים תוכלי לבשל עוף בסיר מים ולתת לו את מי הבישול (לאחר קירור כמובן). לגבי תזונה, רצוי לתת לו תזונה המבוססת על עוף ואורז (בישול נקי ללא שמן, תבלינים או עצמות כמובן) ולקוות שבכך תוכלי למצק את הצואה. תוכלי לרכוש אצל וטרינר טיפול כנגד תולעים ולתת לו, לאחר שיתאושש, שני טיפולים עוקבים כדי להוריד את עומס תולעי המעיים שוודאי קיים.
    חשוב שתדעי שייתכן ולא יהיה די בטיפול קונבנציונאלי זה ויידרש טיפול יותר אגרסיבי בנוזלים במרפאה וטרינרית כדי לאוששו מהמצב בו הוא נמצא
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעית חתולים בגינה
    שגית
    24/01/2009

    יש לנו גינה אשר אחד מחתולי הרחוב החליט לעשות בה את צרכיו. ניסינו בקבוקי מים, פלפל... מה אפשר לעשות? הוא עושה את צרכיו בסביבה מסוימת ולא בכל הגינה. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעית חתולים בגינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתול מסמן

    ד''ר סמדר טל
    24/01/2009

    שלום שגית
    נשמע שהחתול החליט לבצע סימון טריטוריה של חצר הבית שלכם. האם יש חתול/ה בתוך הבית שמהווה מטרה או סיבה לסימון?
    כאשר חתולי בית מבצעים סימון ההמלצה היא ראשית לנטרל את הגורם המאיים או המדרבן, לנקות היטב את השתן כדי לבטל את ריח השתן הקיים ולהשתמש בחומרים מיוחדים המבוססים על פרומונים במטרה לחקות את פעילות הסימון כך שלא יהיה צורך בה.
    מאחר ומדובר בחתול רחוב קשה לנטרל את גורמי האיום. חנויות לבעלי חיים מחזיקות בדרך כלל חומרים המיועדים להרחקה סביבתית בטוחה של בעלי-חיים, כדאי גם לשוחח עם מאכיל/ת החתולים השכונתי ולבקש אותו/ה לדאוג לסירוס החתול אם לא נעשה כבר
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוףף החתולה שלי!!!
    מתן
    23/01/2009

    שלום לכם. אתמול הבאתי לה לשתות יופלה 360. מהיום בצהריים היא התחילה ליילל ולהקיא ולשלשל. היא בקושי זזה מהמיטה היא רועדת כולה. אנא מכם תתנו לי חוות דעת ומה הטיפול. נ.ב הבאתי לה מעט נורופן לילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוףף החתולה שלי!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה מקיאה ומשלשלת

    ד''ר סמדר טל
    24/01/2009

    שלום מתן,
    אכילת יוגורט לבדה לא תגרום לחתולה שלך להרגיש כך. חשוב לדעת אם היא יוצאת החוצה ואם יש לה גישה למזון פרט לזה שאתה מאכיל, בת כמה היא והאם היא מחוסנת. ישנם גורמים רבים להקאות ושלשולים, לא כולם קשורים ישירות למערכת העיכול.
    אני ממליצה להביא את החתולה למרפאה וטרינרית שם יטפלו בה טיפול ראשוני על מנת ליצבה (נשמע שיש צורך בכך) ויתחילו בתהליך איבחוני לבירור הגורם למצבה.
    לגבי הטיפול שנתת, ברפואה וטרינרית לא משתמשים בנורופן (Ibuprofen) לטיפול בכלבים וחתולים באופן שגרתי. וכדאי לציין בפני הוטרינר את הכמות שנתת כדי שהוא יוכל לבדוק האם המינון נמצא בטווח הבטוח.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    מתן
    24/01/2009

    היי סמדר החתולה שלי היא לא יוצאת לבחוץ היא בבית ויש לה חולות בבית כך שאין לה גישה למזון מלבד המזון שאנחנו מביאים לה. החתולה שלי בערך בת 4 חודשים. אבל להופתעתי היא החל מאתמול הלילה התחילה לחזור לשגרתה. היא חזרה לשחק לאכול ולתפקד כרגיל. את חושבת שבכל מקרה להפנות אותה ליעוץ וטרינרי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר סמדר טל
    25/01/2009

    אני ממליצה להמשיך לעקוב אחר המצב. במידה ומגמת השיפור שאתה מתאר תיעצר או שתחול החמרה כדאי לקחת אותה למרפאה.
    כשהיא תחזור לעצמה לחלוטין חשוב להשלים את סדרת החיסונים, אם לא סיימתם אותה, ולהגיע באופן שגרתי למרפאה לצורך חיסונים (פעם בשנה) או טיפול נגד תולעים (אחת לחצי שנה) כך גם תבוצע בדיקה כללית באופן שגרתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוב תודה

    מתן
    26/01/2009

    בנתיים היא מרגישה מצויינת ואם תחול בעיה אני יפעל לפי ההוראות שלך. תודה רבה לך ויום טוב.!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האכלת גורה-שאלה
    ספי
    22/01/2009

    שלום , לפני כשבועיים אימצנו גורה כנענית מעורבת מקסימה בת כ 3 חודשים .הבעיה היא שהיא כל הזמן מורעבת והיא לא רזה מדי ולא שמנה. אנחנו נותנים לה לאכול ע"פ הכמויות שכתובות על אריזת המזון היבש והיא מסימת את זה (בערך 100 גרם פעמיים ביום) תוך 15 שניות ורוצה עוד. קראתי ברשת באתר של בעלת פנסיון לכלבים שעד גיל חצי שנה ניתן לתת לגורים לאכול כמה שהם רוצים וקראתי גם שכמות המזון שכתובה על האריזה אמורה להספיק לכ 10 דק' אכילה... האם זה נכון? בינתיים במשך 24 שעות ביממה כל מה שנראה כמו אוכל (כל דבר שלוקחים בידיים בעצם..) גורם לה להשתגע ולחשוב שהנה הגיע שעת האוכל הנכספת. האם להמשיך עם המנות הקצובות או להגדיל את כמות? אוסיף רק שלקחנו אותה מצער בעלי חיים ואולי היא התרגלה להילחם על האוכל שלה בכלוב ואולי לא תמיד אכלה מספיק ויש לה איזושהי בעיה פסיכולוגית? תודה מראש ספי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האכלת גורה-שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האכל גורה

    ד''ר סמדר טל
    23/01/2009

    שלום ספי,
    ראשית כל מזל טוב על אימוץ הכלבה! ייתכן ויקח לה קצת זמן להתרגל למספר קצוב של ארוחות, אני הייתי ממליצה להעלות את מספר ההאכלות אבל לא להשאיר מזון באופן חופשי.
    חשוב שהמזון יהיה מאיכות טובה ומיועד באופן ספציפי לגורים. שקלי את הכלבה והתאימי לפי משקלה את הכמות הכללית המתאימה, תוכלי לחלק ל-3-4 ארוחות.
    כדאי גם לוודא שהכלבה קיבלה שני טיפולים עוקבים נגד תולעי מעיים בהפרש של 10 ימים עד שבועיים. חשוב להגיע עם הכלבה למרפאה וטרינרית כדי לוודא שהיא באמת במשקל הרצוי ולא רזה/שמנה מדי.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלבת פודל ענק חולה בסרטן הלימפומה
    glatzio
    22/01/2009

    שלום ברצוני לברר האם ניתן לטפל בכלבתי היקרה ברפואה אלטרנטיבית בכדי לגרום לנסיגה במחלה הנוראית הזו (הבראה..ואמן) . כיום מטופלת בכימותרפיה ccnu +,פרדניזון .האונקולוגית "נותנת" לה כחצי שנה בלבד !! האם ישנה המלצה כלשהיא ? כמו טיפול במי-כסף ? צזיום כלוריד ? משהו ...שנשגב מבינתי ? האם ישנו מיקרה שכלב/ה "ניצח/ה" את המחלה הארורה הזו ? בדרך זו או אחרת ? אשמח לתגובות והארות ,ואם תוכלו להמליץ לי בנושא בתודה לכולם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לימפומה

    ד''ר סמדר טל
    22/01/2009

    שלום.
    צר לי לשמוע שכלבתך חולה ואני שמחה שפנית לרופאה מומחית באונקולוגיה על מנת לטפל בה.
    חשוב לי מאוד להסביר לך שעקרונות הטיפול האונקולוגי שונים בצורה מהותית בין בני-אדם לבעלי-חיים. בבעלי-חיים אנחנו לא יכולים, וגם לא מנסים, "לנצח" את הסרטן. בשביל לנסות ו"להבריא" אחנו צריכים לתת טיפולים אגרסיבים מאוד במינונים גבוהים שיביאו לתופעות לוואי קשות (בדומה לבני-אדם) שאינן מקובלות עלינו כמטפלים בבעלי-חיים.
    כלבים המטופלים בכימותרפיה צריכים להיות כלבים בעלי תיאבון, שמחת חיים, שמסוגלים לצאת ולהנות מטיול קצר עם הבעלים,כלומר, להישאר כלבים. אם המצב לא כזה, כנראה שהטיפול לא מתאים להם ועדיפה האפשרות להמתת חסד.
    אני בטוחה שהאונקולוגית שלך תוכל לענות לך לגבי שילוב של רפואה אלטרנטיבית ותרופות נוספות בפרוטוקול הטיפול שהיא נותנת. מסגרת הזמן שהיא "נותנת" היא למעשה ממוצע שנבדק במחקרים קליניים בהם בדקו את התגובה וזמן השרידות של כלבים בשלבי מחלה דומים לפרוטוקול הטיפול בו היא משתמשת. חשוב לדעת יש כלבים ששורדים יותר זמן ויש גם כאלו שפחות...
    אני ממליצה לך בחום להנות איתה מהזמן שנותר, לשפר את איכות חייה ככל שניתן ולראות את עצמך בר-מזל שניתנה לך האפשרות לבלות את התקופה המיוחדת הזו איתה בתנאים הטובים ביותר מבחינתה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • במבה בדיכאון
    חני
    21/01/2009

    שלום, הכלבה שלי, לברדור מעורבת זאב לבן. לא עצמה לאחרונה. היא יותר שקטה, יותר לבדה. יש לציין שבן זוגי נקע את הרגל ועל כן היא יורדת למטה פחות. מעבר לעובדה זו היא במחזור. מה עושים? האם יכול להיות שמשהו לא תקין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    במבה בדיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון

    ד''ר סמדר טל
    21/01/2009

    שלום חני,
    לא ציינת בת כמה הכלבה והאם היא התייחמה בעבר. חשוב לדעת שלא כל דימום מהוגינה הוא בהכרח חלק מהייחום, ייתכן וטפטופי הדם בבית (אם אכן אלו הסימנים שאת רואה) הם בכלל ממקור של מערכת השתן.
    אני ממליצה לגשת עם במבה למרפאה וטרינרית, שם יבוצע תיחקור טוב של היסטוריית ההתנהגות בייחומים קודמים (אם היו), בדיקה פיסיקלית כללית, ואולי גם בדיקות נוספות כמו בדיקת שתן, משטח וגינלי, בדיקות דם וכו'.
    דיכאון הוא סימן כללי מאוד, לעיתים הוא יכול להיות הסימן היחידי שמאותת לנו שמשהו באמת לא בסדר ולפעמים אין מאחוריו הרבה... חשוב לבדוק מה קורה עם במבה
    בהצלחה ורק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעט דם בצואה של חתולה ללא שינוי התנ
    נועה
    18/01/2009

    שלום רב, אתמול גילינו ליד ארגז החול של החתולה כמה טיפות דם. מאוחר יותר גילינו כמה טיפות חדשות והיה גם מעט דם בצואה עצמה. החתולה מתנהגת כרגיל - אוכלת, שותה, משחקת, מתפנקת, הכל כרגיל. יש למישהו מושג מה זה יכול להיות? האם צריך לקחת אותה לוטרינר? תודה, נועה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צואה דמית

    ד''ר סמדר טל
    18/01/2009

    שלום נועה,
    לא ציינת מה גילה של החתולה ואם קדמו לאפיזודה הזו סימנים אחרים של מערכת העיכול (צואה רכה, שלשול, הקאות). באופן עקרוני, יש להבין מה סוג הדימום, האם מדובר בדם מעוכל (גוון שחור בדרך-כלל) שמקורו במערכת העיכול העליונה, או בדם טרי (אדום, כמו דם רגיל). אם מדובר בדם טרי יש לבדוק מה מקורו (מערכת השתן, מערכת העיכול, מערכת המין או דימום חיצוני באיזור פי הטבעת). הגורמים שיכולים לגרום לדימום ממקור של מערכת עיכול הם רבים מאוד, החל מטפילים, דלקות מעיים (חיידקיות או ויראליות), כיבים, הרעלות מזון, גידולים וכלה במחלות סיסטמיות שונות והפרעות קרישה שמשפיעות בין היתר גם על מערכת העיכול.
    אני ממליצה לגשת למרפאה וטרינרית ולהתחיל בסדרת בדיקות. תוכלי להביא איתך דגימת צואה של החתולה כדי לזרז את התהליך.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסון לחתולה שגרה ביחד עם גור כלב
    לביא
    14/01/2009

    שלום ד"ר. יש לי חתולה בוגרת (3 שנים) בבית ועכשיו הביאו לי גור לברדור (בן 5 חודשים). הכלב מחוסן והוא יוצא החוצה , החתולה יושבת בבית (מעוקרת) ולא מחוסנת. האם עכשיו אני אהיה חייב לחסן את החתולה בגלל שהכלב יוצא החוצה והאם היא יכולה להידבק ממנו במשהו? האם יש צורך בחיסון\טיפול מונע מיוחד כלשהו בגלל חיים משותפים של כלב וחתולה? תודה מראש. לביא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסון חתול

    ד''ר סמדר טל
    14/01/2009

    שלום לביא,

    חתולי בית שנשארים בבית אינם מוגנים בפני גורמי מחלה, במיוחד לא כנגד הגורמים הויראליים המצויים בחיסון (פנלויקופניה, הרפס וקליצי) שעוברים גם באוויר. חיידק הכלמידיה שחיסון כנגדו נמצא בתרכיב המרובע, נחשב כגורם מחלה המדביק בעיקר חתולים שיוצאים גם החוצה.
    לכן, ללא קשר לתוספת החדשה לביתך, אני ממליצה בחום לחסן את החתולה בהקדם האפשרי לפחות בתרכיב המשולש. גם תילוע (טיפול נגד תולעים) וטיפול כנגד פרעושים ניתן באופן שגרתי ומניעתי בחתולים שנשארים בבית.
    לגבי הכלבלב, יש לוודא כמובן שסיים באופן מושלם את סדרת החיסונים טרם יציאתו החוצה. מעבר לכך אין גורמי מחלה העוברים באופן ישיר מכלבים לחתולים. הבאת גורמי מחלה מהחוץ יכולה להיעשות דרך הכלב, דרככם או סתם כך דרך האוויר.
    הערה אחרונה וחשובה: החומרים לטיפול נגד טפילים חיצוניים (פרעושים וקרציות) שונים בין כלבים וחתולים. יש לוודא לפני המתן שאתה משתמש בחומר המתאים לבעל החיים הנכון.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתולה שלא נותנת לישון
    עדי
    13/01/2009

    שלום רב למומחים היקרים, אני צריכה להתייעץ בנושא התנהגותי של החתולה שלי, נונה. אנחנו זוג, ונונה איתנו כבר חודשיים וחצי. היא לא גורה, אלא בת 10 חודשים בערך (לפי הערכת הוטרינרית) היא מאוד אוהבת קירבה, פינוק ותשומת לב. עד כדי כך, שבלילה היא ממש עושה לנו צרות מרוד רצון להיות איתנו. ניסינו בהתחלה לחנך אותה לישון מחוץ לחדר שלנו וסגרנו את הדלת. היא עומדת שעות מחוץ לדלת, מייללת ובוכה ולא מוותרת עד שנפתח לה (למרות שהיינו עקשניים ומספר לילות לבנים עברו בלי לוותר לה בתקווה שהיא תלמד). כאשר אומרים לה "לא" בקול סמכותי היא מבינה ונסוגה אבל אחרי זמן מה חוזרת ליילל ליד הדלת. בשלב מסוים נשברנו והשארנו את הדלת פתוחה, היא ישנה איתנו במיטה וזה בסדר אבל לפעמים היא באמצע הלילה מתחילה לטייל, על הגב, על הראש, על הכרית... מוצאת בחדר איזו גרב ומתחילה לשחק איתה ולעשות רעש... ויוצא שגם ככה אנחנו לא ישנים!! מה עושים? האם יש דרך לחנך אותה? תודה מראש, עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתולה שלא נותנת לישון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לעדי

    ד''ר סמדר טל
    18/01/2009

    חתולים צעירים טיבם שהם פעילים יותר מחתולים בוגרים (אשר מבלים כ60% מהיום בתנומה). וחתולים בכלל טיבם שהם פעילים יותר בלילה ואז בדיוק כשרוצים לישון הם רוצים לשחק.
    הדרך שבה ניתן לנסות ולהתגבר על המצב הינה להפעיל את החתול יותר במשך היום עם פעילויות שונות ומשחקים שונים (בסבב - לא שיהיו כל המשחקים לרשות החתול כל הזמן), לנסות לתת משהו שיעסיק את החתול בלילה. באם כל אלה לא עוזרים אפשר להתייעץ עם וטרינר או יועץ התנהגות לחתולים ולמצוא דרכים אחרות בהן תוכלו לישון.
    אבל נקודת אור בקצה המנהרה- סביר להניח שכאשר החתולה שלכם תתבגר - היא לאט לאט תרגע ותתרגל לסגנון חיים שליו יותר.

    רק בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצאתי גוש תת עורי אצל הכלבה שלי
    ריוי
    10/01/2009

    יש לי כלבה בת 5 מעורבת, עם פינצ'ר בין היתר. לפני כמה ימים הבחנתי בגוש קטן מתחת לעור באיוזר הרגל. מה זה יכול להיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסה תת-עורית

    ד''ר סמדר טל
    11/01/2009

    שלום ריוי,
    כדי להבין מה מקורו של הגוש צריך לבצע מספר בדיקות. ראשית כל צריך להבין לאיזו שכבה בדיוק הוא שייך (עור, תת-עור, רקמות עמוקות יותר), האם הוא נייד או קבוע (מעל הרקמה או חלק ממנה), האם הוא משנה את גודלו, אם כן באיזה קצב, האם הוא ממוקם מעל מפרק, ועוד. לאחר שהוטרינר יעריך וימדוד את המסה הוא ידקור אותה עם מחט, ישאב מהתוכן שלה ויבצע בדיקה ציטולוגית להערכת התאים/הנוזל. במקרים מסוימים הוטרינר יעדיף לבצע ניתוח להסרה של המסה ובדיקה היסטופתולוגית שלה (ביופסיה) במעבדה מקצועית.
    המסה יכולה להיות קשורה לתהליכים רבים, החל מציסטה של נוזלים, אבסס סביב גוף זר, סרומה, שטף דם, עקיצה, וכלה בתהליכים פחות סימפטיים כמו גידול (שפיר/ממאיר). המלצתי היא לגשת למרפאה וטרינרית לביצוע הבדיקות הנחוצות ומעקב.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב בעל סימנים לחרדות נטישה
    קארין
    09/01/2009

    היי! ראשית כל, תודה רבה על עצם הפורום: הוא נפלא ומסייע מאוד. ובכן, אנחנו זוג צעיר ויש לנו פינצ'ר בוגר, שאימצנו מצער בעלי חיים לפני כשנתיים. הוא מקסיםםם ונבון ואנחנו אוהבים אותו מאוד מאוד. הבעיה מתחילה ונגמרת איתו כשיוצאים מהבית בלעדיו.. הוא נסער מאוד ומשתולל מלחץ, הוא בוכה נורא ומרעיש בכל דרך. שורט את הדלת ובעיקר מייבב עד כאב. אנחנו כתגובה, משתדלים להימנע מהלשאיר אותו לבד.. אך כמובן שבגבולות הנורמל. העניין החמיר עוד יותר מהיום שעברנו דירה, ושיערנו שייקח לו מעט זמן להסתגל, אך הזמן חלף והעניין רק החריף: לעיתים, הוא אף עושה את צרכיו בבית (דבר שמאוד לא אופייני לו). העניין מקשה עלינו מאוד (וגם על השכנים..). ראוי לציין, כי אנחנו דואגים כמובן להשאיר לצידו את מיטתו האהובה, אוכל ושתייה וכמה צעצועים אהובים עליו. ולאחרונה, גם השארנו לו רדיו דולק (בווליום נמוך), כי נאמר לנו שזה עשוי לעזור. זה לא ממש עוזר. נשמח ונודה עד מאוד לעצתכם האדיבה. שבת שלום ותודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה

    ד''ר סמדר טל
    11/01/2009

    שלום קארין,
    התופעה שאת מתארת היא אכן חרדת נטישה והיא בעייה מוכרת ונפוצה במסגרת בעיות התנהגות של כלבים. הדרך להתמודד איתה היא בלימוד הכלב להתמודד עם אותם אירועים שגורמים לו לחרדה בלי לפחד מהם. ראשית צריך להרגיל את הכלב לסימני עזיבה שלכם (לקיחת מעיל, מפתחות, תיק וכו') ולתת חיזוק להתנהגות רגועה. בשלב הבא יש לתרגל עזיבות קצרות של הבית של מספר דקות ולאט לאט, בתנאי שהוא נשאר רגוע בין עזיבה לעזיבה, להעלות את אורך ההעדרות שלכם. בכניסה הביתה לאחר ההעדרות צריך למנוע התרגשות יתר, להיכנס באופן רגוע (בלי הכרזת נוכחות "אנחנו כאן") ולצאת באופן רגוע. לאורך כל הדרך יש לעודד ולחזק את ההתנהגות הרגועה של הכלב. במקרים בהם אין הצלחה בטיפול ההתנהגותי או שהנזקים קשים במיוחד ,אנחנו שוקלים גם טיפול תרופתי. למידע נוסף את מוזמנת להמשיך ולהתייעץ גם עם מאלפים ומטפלים התנהגותיים.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנחנו מודים לכם מאוד על העזרה!

    קארין
    17/01/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה!!! דחוף!!!
    אביה שרביט
    08/01/2009

    שלום, יש לי זוג צ'ינצ'ילות, זכר (בן 5 חודשים) ונקבה (בת 7 חודשים). לאחרונה הנקבה החלה לעשות צואה הנראת לי כשלשול, והיום הזכר החל לחפור במצע שיש בכלוב. רציתי לדעת האם השלשול של הנקבה הוא מפני ש: -היא חולה. או -שהיא בהריון ולכן גם הזכר חופר. אשמח אם תענו לי במהרה על מנת שאוכל לבדוק אותה אם זה תסמין של מחלה. תודה מראש!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה!!! דחוף!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צ'ינצ'ילות

    ד''ר סמדר טל
    08/01/2009

    שלום אביה,
    מערכת העיכול של הצ'ינצ'ילות מאוד רגישה, שלשול יכול להיגרם משינויים בתזונה (אפילו קטנים), מטפילי מעיים (בעיקר ג'יארדיה) ומצבים נוספים. אני ממליצה לגשת עם הצ'ינצ'ילות לוטרינר שמטפל בחיות אקזוטיות כדי שיבצע משטח צואה. אם הנקבה בהריון מתקדם (לפחות 90 יום) הוא גם יוכל לאבחן זאת.
    למידע נוסף את יכולה לפנות לפורומים שעוסקים בחיות אקזוטיות
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתול עם דופק נמוך, אישונים מוגדלים
    מיקי
    07/01/2009

    שלום, אבקש לקבל חוו"ד שלכן למקרה : החתול שלי כבר למעלה מ 30 שעות אינו מתפקד כראוי. הדבר מתבטא באישונים מורחבים (מקפיד לעצום את עיניו) , דופק נמוך, שינה טרופה ויללות כאב מדי פעם המלוות בטלטלות ראש ו/או גרוד באוזן. הוא אינו אוכל או שותה ואף לא עושה צרכיו. הוא נבדק בבית ע"י רופאה אולם בבדיקה כללית לא נמצא מקור הבעיה - אין לו חום וקשה היה לבדוק לעומק את אוזניו באם קיימת דלקת כלשהי, אין לו חבלות או פצעים חיצונים נראים לעין. האם תופעה כזו מוכרת לכן ? כרגע קיבל זריקת אנטיביוטיקה רחבת טווח וטיפות אוזניים וכמובן נוזלים. אשמח לקבל מכן חוו"ד למצבו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוות דעת

    ד''ר סמדר טל
    07/01/2009

    שלום מיקי,
    בשביל לתת חוות דעת מקצועית עליי לבדוק את החתול בעצמי וסביר שיהיה צורך בבדיקות מעבדה נוספות.
    יש שלל רב של גורמים שיכולים להביא את חתולך למצב שכזה, לא ציינת את גילו והאם הוא חי בבית או בחוץ.
    אם חתולך עדיין לא אוכל, שותה ולא מתפקד כראוי אני ממליצה לגשת בדחיפות למרפאה וטרינרית ולבצע אבחון וטיפול בהתאם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום