מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גורה חדשה =]עדן08/03/2009
יש לי גורה בת חודשיים וחצי, האסקי-לברדור שחור.. הווטרינרטית אמרה לי שהיא נוטה יותר לכיוון ההאסקי, והמליצה ל מסרק להמרצת מחזור הדם. מה שכן,כרגע יש לה נשירה פשוט מטורפת, כל מקום שהיא הולכת אליו הי משאירה שיערות. הבנתי שאסור לספר בשנה הראשונה, יש משהו אחר שניתן לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גורה חדשה
ד''ר סמדר טל09/03/2009שלום עדן,
הנשירה נובעת ככל הנראה מהחלפה של הפרווה הגורית בפרווה בוגרת יותר. כדי להפחית את כמות השערות בבית כדאי לסרק אותה לעיתים קרובות. בשלב יותר מאוחר תוכלי גם לחפוף את הפרווה ולספר את הכלבה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יוניםגילה08/03/2009
יש לי קרוב לסלון על העדניה יונים שדוגרות כבר הרבה זמן על ביצים. החלטתי להשאיר ולצפות בתהליך, בבוקר גיליתי שהיונה נתפסה ברשת קרוב לחלון ומתה. כשאני אוציא אותה, האם אדבק במשהו? האם הביצים יפקעו בלי שהיונה דוגרת? ואם אני אשאיר את הביצים, האם הם יתייבשו מעצמם? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יונים
ד''ר סמדר טל09/03/2009שלום רוני,
פרט לטפילי עור שיכולים להימצא בין הנוצות לא ידוע לי על מחלות שיכולות לעבור מפגר של יונה. בכל מקרה, מומלץ לאסוף את הפגר עם כפפות או לפנות לעירייה או הדברת יונים שיגיעו לאסוף. גורל הביצים תלוי בגילן. אלא אם הביצים ממש לקראת פקיעה, ללא היונה הן אכן יתייבשו.
לפרטים נוספים תוכל לפנות לפורום העוסק בעופות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה אצל הכלבדנה05/03/2009
שלום, יש לי כלב בן 12 שנים, הוא מסוג קטן והוא לא מראה סימני זיקנה. אבל לכלב שלי יש בעיה שמאוד מטרידה אותי. זה התחיל ממתי ששמו לו את השבב.. התנפח לו העורף, כבר בערך שנה או אולי יותר.. שזה ככה נפוח. והיום, ממש עכשיו, פתאום שמתי לב שגדלה לו ג'ולה כזאת גם בישבן כזה, בצד אחד של הישבן קצת לפני הזנב. אני לא יכולה להסתכל עליו בלי לבכות. לא בא בחשבון ללכת לוטרינר..(מסיבות שונות ואישיות) בבקשה תגידי לי מה יש לכלב שלי!=( נ.ב יש לציין שהוא לא נראה סובל, וגם לא כואב לו כשנוגעים לו בנפיחות, לא בעורף ולא לפני הזנב, הוא מתנהג רגיל לגמרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסות
ד''ר סמדר טל07/03/2009שלום נועה
אני לא יכולה לומר לך מה יש לכלבך מבלי לבדוק את אופי המסות ותכולתן. באופן עקרוני, מסה שקיימת תקופה ארוכה ולא משתנה היא בסבירות גבוהה שפירה, אך לא ניתן לדעת בוודאות ללא בחינת תכולת התאים/נוזל.
אני ממליצה לקחת את הכלב למרפאה וטרינרית כדי שיוכלו לבצע אספירציה (דיקור ובחינה של התאים בתוך המסה) או ביופסיה (הסרה של המסה ושליחתה לבדיקה).
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תולעיםנטשה04/03/2009
חתולה שלי בת שנה וכמה חודשים..לפני כמה ימים שמתי לב שהיא לא מסוגלת ללכת,. כאילו כואבת לה הבטן או משו. היום אימא שלי אמרה לי שהיא ראתה שתולעים לבנים יצאו לה מהתחת. תולעים שזזים! מה זה יכול להיותת? צריך וטרינר דחוף?? היא יכלה למות מזה? כשאני נוגעת בה היא מנסה לשרוט אותי, היא לא מרשה לי להרים אותה כי כואב לה.!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תולעים
ד''ר סמדר טל05/03/2009שלום נטשה,
התולעים שאת מתארת הן בעייה די נפוצה בחתולים (ובכלבים). מדובר בתולעי סרט (tapeworms) והטיפול הוא בשני תילועים (טיפול נגד תולעים) בהפרש של 10 ימים זה מזה ולאחר מכן טיפול מניעתי אחת לחצי שנה.
מהתיאור שלך נשמע שיש בעיה אחרת שמציקה לה, תולעים בלבד בדרך כלל לא יגרמו לחתולה להיות כואבת ולא להסכים ללכת או להתנגד למגע. אני ממליצה לגשת עם החתולה למרפאה וטרינרית שם יבדקו את מקור הבעיה ויתנו לה טיפול נגד התולעים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיא בהריון
נטשה05/03/2009אולי זה קשור בזה שהיא לא יכולה ללכת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר סמדר טל07/03/2009היריון לא צריך לגרום לה להיות כואבת ולא לזוז אלא אם היא ממש לפני המלטה או שיש בעיה בהיריון. אני ממליצה לקחת אותה לבדיקה רפואית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זה טבעי שהבטן שלה נפוחה?איה03/03/2009
מישה בת החצי שנה עברה היום עיקור. האם זה טבעי שהבטן שלה נפוחה??? (אגב היא חלושה ומסכנה נורא...:()
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיקור
ד''ר סמדר טל03/03/2009שלום איה,
ביום העיקור היא אכן עלולה להיות כואבת וחלושה אך מסוגלת להיעמד, להרים את הראש ולהגיב לסביבה. יום למחרת היא אמורה כבר להיות בעלת תיאבון ופעילה יותר. מבחינת נפיחות, באזור התפרים תתכן נפיחות אך הבטן עצמה בדרך כלל לא נפוחה יותר מהרגיל.
במידה והחתולה עדיין נראית חלשה והנפיחות מקורה בבטן ולא באיזור התפרים מומלץ לגשת למרפאה וטרינרית שם יבדקו את מקור הנפיחות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך
איה04/03/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמות מזון מומלצתזהבית קרן02/03/2009
שלום, יש לי כלבה מעורבת ששוקלת 10 ק"ג, מאוד פעילה ושובבה. רציתי לדעת מה כמות המזון המומלצת היומית בגרמים שיש לתת לה ביום כדי שלא תשמין ( במיוחד בחורף כשהיא פחות פעילה) ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמות מזון
ד''ר סמדר טל02/03/2009שלום זהבית,
לכל סוג של מזון יש את הערך התזונתי שלו. הכמות שאת נותנת צריכה להספיק לכלבה מבחינה תזונתית. היצרן מספק טבלה של משקלים וכמות מזון בגרמים ליום. חפשי בטבלה כמה כלב במשקל של 10 ק"ג צריך לאכול וחלקי את הכמות למספר ארוחות. בחנויות לממכר ציוד לבעלי חיים תוכלי גם למצוא כוסות מדידה המתאימות למזון שאת משתמשת על גביהן יש סרגל מדידה מוכן.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתול אנמיג'ני01/03/2009
שלום,אני רוצה להתייעץ בקשר לחתול שלי. הוא בן 8 חודשים ולאחרונה התגלתה בו אנמיה במידה של 4.6 החתול לא אוכל,מאוד אדיש לסביבה,לא שותה בכלל וישן כל הזמן,בעבר הוא היה חתול מאוד שמח וקופצני ומלא. אני מאוד מפחדת ממצבו הבריאותי,הייתי רוצה לדעת אילו מחלות אולי גורמות לאנמיה? קראתי באינטרנט על המוברטונלה אבל רציתי לדעת אם יש מצב שהאנמיה וההדרדרות הבריאותית נגמרה מעוד סיבות אחרות שיכולות להיות.. בנתיים ההוט' שמטפל בו הזריק לו היום פניצילין ובמשך השבועיים הקרובים הוא יהיה מטופל בדוקסלין...והבנתי שזה הטיפול להמוברטונלה,אבל יכול להיות שמדובר בכלל בגורם אחר שגרם לו למחלה והוא צריך להיות מטופל בדרך שונה? המון תודה מראש,מקווה לתשובה בקרוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתול אנמי
ד''ר סמדר טל02/03/2009שלום ג'ני,
חוסר בתאי דם אדומים יכול להיגרם כתוצאה מגורמים רבים. האנמיה יכולה להיגרם מדימום באופן אקוטי או כרוני והפסד של תאים (כמו בהפרעות קרישה, דימומים פנימיים ואפילו נגיעות קשה בפרעושים), היא יכולה להיגרם מפירוק של תאים (כמו במקרה של המוברטונלה, מחלות אוטואימוניות, הרעלות ועוד) וגם על רקע של חוסר ייצור של תאי דם (חסרים תזונתיים מסויימים, מחלות כרוניות, והפרעות במח העצם).
מבחינת הסבירות יש סיכוי סביר יותר שהגורם הוא מיקופלסמה המופליס (המוברטונלה) מאשר גורמים אחרים ותגובה טובה לטיפול בדוקסיצילין יכולה לקצר את הדרך מבחינת אבחון.
בכל מקרה, אם החתול עדיין לא אוכל או שותה הוא זקוק לטיפול תומך וטיפול בנוזלים ובמידה ולא יגיב לטיפול כדאי להמשיך באבחון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בוקסר בן 11משה01/03/2009
שלום, יש לי בעיה רצינית עם הכלב שלי. הוא בוקסר בן 11 שגדל מאז ומתמיד בתוך הבית עם הרבה חום, אהבה וגם חופש, כי אני גרה בישוב. עד לפני שנה הוא היה מחונך מאוד ולא עשה לנו בכלל בעיות, תמיד ציית למה שאומרים לו. הוא היה גם כלב שמח. בשנה האחרונה חלה התדרדרות דרסטית בהתנהגות שלו ובמצב הרוח שלו. בהתחלה הוא נעשה אפתי לסביבה, הפסיק לאהוב שמלטפים אותו, הפסיק לשחק בחוץ ולמען האמת בעיקר ישן בפינה שלו. אח"כ כשהיינו הולכים לעבודה בבוקר וסוגרים אותו בחצר הוא היה תולש כביסה שתלויה על החבל. השלב האחרון התחיל בחודשים האחרונים לאחר שהוא עבר ניתוח להוצאת שני גידולים בעין ובאשכים וגם עקרו לו שתי שיניים. אחרי הניתוח באופן טבעי היו לו כאבים והוא סבל ויילל הרבה, הלכנו איתו לוטרינר והוא נתן לו משככי כאבים וגם טיפול לדלקת שלפוחית השתן שהתגלתה אצלו...בסוף הוא נרגע והרגיש טוב אבל הוא לא שולט בצרכים שלו. הוא משתין בבית כמעט כל יום בלילה והיום השתין גם על מיטה באחד החדרים של הילדים. בנוסף הוא התחיל לישון על המיטות של הילדים. כשאנחנו ישנים הוא נכנס לחדר של הבת שבצבא וישן על המיטה שלה. הוא מיילל ללא סיבה וגם אוכל מהאוכל של הכלבה השנייה שלנו...אני לא מצליחה להבין ממה ההתנהגות נובעת ומאוד מתוסכלת. מה עושים במצב כזה? חשוב לציין שהכלבה השנייה הגיעה לפני שנה לבית שלנו אחרי 10 שנים שהוא היה הכלב יחיד בבית. אבל הוא אוהב אותה והם חברים טובים,אז קשה להאמין שזה קשור אליה... אשמח מאוד לקבל עזרה, תודה מראש, חמוטל אורגד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינויי התנהגות
ד''ר סמדר טל02/03/2009שלום חמוטל,
שינויים בהתנהגות יכולים להעיד על תהליכים שעוברים על כלבך או מציקים לו. אני זקוקה לפרטים נוספים כדי לנסות ולעזור לך.
ציינת שהוסרו גידולים מעינו של כלבך ומאשכיו, האם הם נשלחו לבדיקה היסטופתולגית (ביופסיה)? האם בוצע גם סירוס במהלך הניתוח? לאופי הגידולים יש משמעות מבחינת מצבו הנוכחי והעתידי של הכלב, לסירוס יש משמעות מבחינת מצבו ההורמונלי וההתנהגותי.
מבחינת בעיות השתן, יש הבדל בין טפטוף שתן, השתנות מרובות וחוסר שליטה אמיתי במתן השתן. האם בוצעה בדיקת שתן סטרילית על בסיסה אובחנה הדלקת? האם בוצעו בדיקות דם כלליות טרם הניתוח, האם היו ממצאים חריגים בבדיקות?
פרטים אלו יכולים לסייע בעדי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתגובתך על הבוקסר
rachela_or03/03/2009הכלב עבר סירוס במהלך הניתוח, בנוסף כשהוא משתין בבית אלו לא טפטופים, זה קורה בד"כ בלילה כשאנחנו ישנים ולא יכולים להוציא אותו החוצה והוא פשוט לא מצליח להתאפק עד הבוקר...דיברתי עם ההורים שלי בקשר לסוג הגידולים ואם נשלחו למעבדה, אבל למיטב זכרוני הם לא נשלחו...הוטרינר שאבחן אצל הכלב דלקת שלפוחית השתן אבחן זאת על סמך בדיקת שתן, אם בוצעו בדיקות דם כלליות, אני לא בטוחה, גם את זה אני אברר עם הוריי... יש לי שאלה נוספת...הבדיקות דם לא אמורות להיות ממש כפריסט עבודה אצל כל וטרינר לפני שהוא מנתח? והגידולים- הם נשלחים לבדיקה רק אם הבעלים של הכלב דורשים זאת? תודה רבה על העזרה שוב, חמוטל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר סמדר טל03/03/2009שוב שלום חמוטל,
לסירוס יש בהחלט השפעה התנהגותית מסוימת, פחות בכלבים מבוגרים והיא בדרך כלל באה לידי ביטוי מספר שבועות לאחר הסירוס. לאופי הגידולים שהוסרו יש משמעות מבחינת היכולת שלהם להתפשט ולהשפיע על איזורים סמוכים כמו בלוטת הערמונית ושלפוחית השתן. הביופסיה נעשית במעבדות חיצוניות והרופא המטפל בדרך כלל ממליץ על שליחתה אך ההחלטה היא, כמו בכל דבר, בידי הבעלים. בכלבים מעל גיל 7 מבוצעות בדרך-כלל בדיקות דם כלליות ולעיתים גם א.ק.ג. וצילומי בית חזה טרם ההרדמה.
במידה וכלבך לא יגיב לטיפול האנטיביוטי כדאי להמשיך ולאבחן את מקור בעיית דרכי השתן.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לרופא/ה הוטרינרצייזלר ורד28/02/2009
שלום רב יש לי כלבה קטנה ציוואווה מעורבת מבוגרת בת 10 בערך הבעיות הרפואיות שלה הידועות לי הם דלקות חוזרות בבלוטות האנליות ואיוושה בלב היא כלבה שמחה בדרך כלל אוהבת לישון הרבה מאמש היא התחילה לצעוק כל פעם שמישהו מתקרב אליה היא יצאה בבוקר עשתה צרכים אכלה אנחנו גרים בירושליים ונורא קר כאן בימים אלו ולכן אני דואגת לחמם אותה כל הזמן והיא רוב היום מתחת לשמיכות הייתי מעוניינת לקבל יעוץ מה לעשות איתה כי בפעם הקודמת שזה קרה לקחתי אותה למרפאה של צער בעלי חיים והיא לא צעקה הוטרינרית אמרה שהיא לא רואה שום סיבה מיוחדת חזרנו הביתה וזה המשיך ונפסק כעבור כמה ימים אמש זה חזר שוב מצאנו אותה לפני 2 וחצי בערך לאחר שננטשה בתקופת מלחמת לבנון השניה היא כנראה שוטטה זמן רב בחוץ והיא מאד פחדנית אך עם זאת ידידותית היא מחוסנת כמו שעון יש לכם אולי רעיון מה קורה לה? ייתכן שבגלל מזג האוויר היא התקררה או נתפס לה שריר? איך אני יכולה להקל עליה?אני מפחדת לגעת בה כי היא צורחת אודה לתשובתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבה כאובה
ד''ר סמדר טל01/03/2009שלום ורד,
קשה לנחש מבלי לבדוק את הכלבה מה הסיבה לכאב שהיא חשה. כאב חריף כזה יכול לנבוע מכאב בטני או כאב גבי בדרך כלל. כדאי לגשת איתה בזהירות למרפאה וטרינרית שם יבדקו אם מדובר בכאב גבי. במידה וכן ישנם מספר גורמים העלולים להביא ללחץ בתעלת השדרה ולכן לכאב. לכל אחד מהם דרך אבחון וטיפול שונה. עד שתגשו למרפאה מומלץ להגביל את תנועתה למינימום אפשרי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שיניים לכלבהיסמין26/02/2009
שלום, כלבתי בת 13 ולאחר המלצה של הוטרינר ניגשתי איתה לבי"ח הוטרינרי בבית דגן לבצע ניקוי שיניים עקב כך ששיניה לא במצב טוב, גם מעט כואב לה אם נוגעים לה ליד הפה. בבי"ח אמרו שהדבר הכי מסוכן זו ההרדמה ועשו לה בדיקת דם וא.ק.ג. בבדיקת הדם נמצא כי אנזימי הכבד היו "מעט גבוהים מהרגיל", וזה יכול להיות איזשהו סיכון בהרדמה, הם אינם יודעים ממה זה נובע. עכשיו אחנו צריכים להחליט אם עושים או לא. רציתי לדעת מה יכולה להיות הבעיה באנזימי כבד גבוהים? האם אפשר לטפל בזה? האם כדאי לבצע עוד בדיקות לפני הניקוי שיניים ואז להחליט אם עושים אותו? האם זו באמת פונקציה שקשורה להחלטה להרדמה? אנחנו ממש פוחדים... תודה........
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניקוי שיניים
ד''ר סמדר טל27/02/2009שלום נרקיס,
במקרים בהם יש צורך בביצוע פרוצדורה שמסכנת את בעל החיים צריך לשקול האם הפרוצדורה הכרחית. אם כלבתך סובלת כרגע, ומצב השיניים והחניכיים שלה פוגע באיכות חייה מבחינת כאב וקשיים באכילה, נראה שיש צורך בביצוע הפרוצדורה. אם המצב אינו פוגע באיכות חייה, אין לה כאבים והיא אוכלת כהלכה אולי אפשר לדחות את הטיפול.
מבחינת הרדמה, הבדיקות שמבוצעות לכלב מבוגר לפני הרדמה הן בדיקות דם כלליות, א.ק.ג וצילומי בית חזה. ייתכן ואנזימי הכבד ה"מעט גבוהים" הם ממצא אקראי, בגיל מבוגר יש ירידה בתפקודי הכבד ופגיעה בו גם ללא מחלה ספציפית, כמו כן ייתכן שקיימת מחלת כבד שכרגע אינה קלינית, כלומר ללא סימנים, והיא עלולה להראות את סימניה בהמשך.
כדאי להתייעץ עם מחלקת ההרדמה בבית החולים שם תוכלי לקבל הסבר לגבי סיכוני ההרדמה והאמצעים בהם משתמשים כדי להפחיתם במידת האפשר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חולה בת חצי שנהנאנוווווווווו25/02/2009
יש לי חתולה בת חצי שנה ויש לה דלקת עיניים..כשהיא מתעוררת היא לא מצליחה לפתוח את העיניים ואני פותחת לה אותם..איך אפשר לטפל בזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת עיניים
ד''ר סמדר טל27/02/2009שלום,
ראשית יש להמשיך בניקוי ההפרשות באמצעות צמר גפן לח ובעדינות. תוכלי גם להניח קומפרסים של צמר גפן טבול בתה פושר כדי לסייע להחלמת הדלקת. אני ממליצה לרכוש במרפאה וטרינרית משחת עיניים המיועדת לדלקות עיניים של חתולים (גורמי המחלה שונים ולכן האנטיביוטיקה שונה מאשר בני אדם). במידה ויש גם סימנים של דרכי נשימה עליונות כמו שיעול, הפרשות מהאף והתעטשויות, כדאי לקחת את החתולה למרפאה כדי שיבדקו אותה ויתאימו לה טיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מסרו לי חתול פרסי בן 6ילנה23/02/2009
האם הוא נחשב לתחול זקן? אחרי שהבאתי אותו הביתה שמתי לב לכמה דברים... קודם כל הוא לא מפסיק לרעוד .. האם זה נורמלי? יכול ליהיות שזה חלילה אחד מתסמינים של מחלה כלשהי??.. בנוסף שמתי לב שהוא נורא שמן.. הוא לא מצליח לקפוץ מהמיטה לריצפה וכשהוא הולך הוא מטלטל... אשמח לתגובה ..הבעלים שמסרו את החתול אמרו שאין לו שום בעיה בריאותית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתול חדש
ד''ר סמדר טל24/02/2009שלום ילנה,
חתול בן 6 נחשב לחתול מבוגר.
מגיל 7 מתחילים להתייחס לחתול בתור מבוגר/זקן מבחינת המזון, מבחינת בדיקות דם לפני פרוצדורות וכו'.
כשמשנים לחתול את הסביבה שהוא רגיל אליה הוא יכול להגיב בתנועה מוזרה, גב שפוף בתנוחת זחילה ורצון להתחבא במקומות "בטוחים". אם ההתנהגות שלו ממשיכה להיות חריגה כדאי להביא אותו לבדיקה במרפאה וטרינרית שם גם יוכלו להעריך אם מדובר בחתול שהוא מעל המשקל הרצוי לו ויתאימו דיאטה בהתאם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סירוס לברדור בן עשרמירב23/02/2009
הלברדור שלי בן 10 והכי רגוע ונוח שיש - הסיבה שהסירוס עלה על הפרק היא שיש לו בעיה של דליפת טיפות שתן - בלי קשר לפעילות או לשמחה שלו - פשוט הולך או שוכב ומשאיר אחריו טיפות של שתן. אנחנו גרים בארה"ב והוטרינר הציעה - לאחר בדיקה שיטחית של הכלב לערוך לי סירוס שיכול לעזור ולמנוע גם מחלות עתידיות. האמנם יש קשר? האם לא מבוגר מידי? האם יש פתרון אחר לטיפות השתן? בתודה מראש מירב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טפטוף שתן בכלב מבוגר
ד''ר סמדר טל23/02/2009שלום מירב,
טפטוף שתן בכלב מבוגר שאינו מסורס יכול לנבוע מבעיה בבלוטת הערמונית, בעיה בדרכי השתן התחתונות, בעיה עצבית ועוד בעיות אחרות. כדאי לבצע בדיקת שתן שתילקח בצורה סטרילית (דיקור של השלפוחית ושאיבת שתן ישירות ממנה) ובהתאם לממצאי בדיקת השתן להתקדם באיבחון. בשלב הבא בדרך-כלל מבצעים אולטרסאונד בטן לבחינת השלפוחית ובלוטת הערמונית.
בכל מקרה (אלא אם מדובר בבעיה עצבית) סירוס יהווה חלק מהטיפול, אך מומלץ לאבחן ולטפל בבעיה הספציפית לפני ביצוע הניתוח.
במידה ויוחלט לסרס, יש לוודא שנלקחת בדיקת דם מלאה טרם ההרדמה ושמבוצע ניטור צמוד במהלכה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתולה נחנקתליזה23/02/2009
שלום, יש לי חתולה פרסית בת כ-6 שנים. בזמן האחרון היא במצב ממש לא טוב. נושמת בכבדות (כל הזמן), לא אוכלת כמעט, תשושה מאוד. ולעיתים יש לה התקפות חנק ממש מפחידות והלשון שלה נהיית סגולה. אחרי כ-10 דקות היא מתייצבת. לקחנו אותה למס' וטרינרים, הם נתנו לה כל מיני תרופות נגד אלרגיות שלא הואילו. אודה לכם מאוד אם תוכלו לייעץ לי בנושא. המון תודה מראש, ליזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות חימצון
ד''ר סמדר טל23/02/2009שלום ליזה
החתולה שלך נשמעת במצב הדורש טיפול מיידי. הכחלת הלשון מעידה על כך שיש לה בעייה לחמצן את עצמה והיא לא מקבלת אספקת חמצן מספקת. הבעיה יכולה לנבוע ממחלת דרכי נשימה או מבעיה סיסטמית אחרת. יש לבצע בדיקת דם לבירור ריכוז החמצן בדם, צילומי ריאות ובדיקות נוספות ולספק לה טיפול בחמצן עד לבירור הסיבה וטיפול בהתאם.
אני ממליצה לפנות למרכז רפואי בהקדם
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה-
ליזה23/02/2009עשו לה צילום רנטגן לריאות. רואים נקודות על 2 הריאות. מס' הוטרינרים שפנינו אליהם אמרו שזה לא משמעותי. בנוסף, עשו לה בדיקת שתן שיצאה תקינה. כרגע היא לוקחת חצי טבליה ביום של PREDNISONE. כעיקרון קניתי את התרופה בבית מרקחת, אך בהמלצת הוטרינר. היא מתאימה לחתולים? והמינון סביר? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוסף,
ליזה23/02/2009היא כלל לא אוכלת. החלפנו לה את האוכל להיפואלרגני. והיא מסרבת לאכול אותו. היא רעבה מאוד, אך אינה אוכלת. מה ניתן להביא לה לאכול? אולי מזון רטוב? הוטרינר אמר שהיות ויש לה אלרגיה (?), יש להביא לה רק מזון היפואלרגני. השאלה אם זה אכן כך. כי כבר כל העצמות שלה בולטות והיא ממש סובלת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר סמדר טל24/02/2009שוב שלום ליזה,
כפי שאמרתי, נשמע שהחתולה שלך זקוקה לטיפול דחוף!
מאחר והיא אינה אוכלת או שותה יש לאשפז אותה ולטפל בה בנוזלים דרך הוריד ובמזון, אם הבעייה בדרכי הנשימה מתבטאת בקשיי נשימה והכחלת לשון היא חייבת טיפול בכלוב חמצן ובגורם לבעיית הנשימה באופן אינטנסיבי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גורת לברדוררונית21/02/2009
קניתי גורת לברדור בת 4 חודשים מעוקרת ומחוסנת. אני חוששת שתתחיל להזיק לרהיטים כשנשאיר אותה לבד. איך ניתן למנוע ממנה לנגוס בכל דבר??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גורת לברדור
ד''ר סמדר טל22/02/2009שלום רונית,
לפני הכל תתחדשי! גורים בגיל הזה מחליפים את השיניים הזמניות ("שיני חלב") לשיניים הקבועות והם נהנים ללעוס כל דבר. כדאי לרכוש עבורה צעצועים מיוחדים שמתאימית ללעיסה ולא כאלו שהיא עלולה לבלוע! במידה והיא כבר התחילה לנגוס ולהרוס תוכלי להתייעץ עם מאלף/ת כלבים כיצד ללמד אותה התנהגות רצויה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









.jpg)
