מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הערכת איזורי צמיחה על-פי רנטגן ברך.דניאל19/03/2010
שלום רב,
מצ"ב שתי תמונות של צילום רנטגן לברך.
סימנתי בחצים אדומים את מה שזיהיתי כאיזורי הצמיחה (Growth Plates).
נראה שהם אינם סגורים.
ברצוני לדעת מהי הערכתם לגבי הצמיחה העתידית עד סגירתם המוחלטת של איזורים אלה.
מצ"ב צילום הרנטגן, וכן הגדלה של צילום הברך.
אלפי תודות,
דניאל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמיחה
ד''ר אודי לבל25/03/2010דניאל שלום, לוחית הצמיחה כמעט סגורה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך. האם תוכל להעריך
דניאל11/04/2010כמה ס"מ של צמיחה נותרה עד לסגירתם המוחלטת?
לאור נסיונך, מהו פרק הזמן המקובל לסגירת הפער באיזורי הצמיחה שבתמונה?
תודה רבה,
דניאל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנא, הגיבו לשאלה בתגובת ההמשך.
דניאל18/04/2010תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלוחיות
ד''ר אודי לבל21/04/2010דניאל שלום
אין צמיחה בשלב הזה בלוחיות סביב הברך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צליעה קלה - אנא התייחסותך.גל19/03/2010
בני בן השנתיים ו- 11 ח' נפל ביום שישי שעבר בצאתו מהגן. הוא החל לצלוע לאחר מכן וכמעט שבוע חלף והוא עדיין צולע. נשלחנו לצילומי רנטגן. האם ניתן להבחין בסיבה לצליעה? (מצרפת צילומים)
תודה
אם מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגל
ד''ר מרק אידלמן19/03/2010לא ראיתי שברים , אם עדיין יש צליעה הייתי מבצעה גם US פרקי ירכיים כדי לשלול נוזל בפרק ירך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריקהו19/03/2010
שלום
לבני בן ה-4.5 יש פריקה ב-2 צידי האגן, מה אפשר לעשות?(לא מולדת)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריקה
ד''ר מרק אידלמן19/03/2010אם הוא בן 4.5 חודשים קרוב לוודאי הוא יצתרך טיפול ברצועות/גבס ספיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא מודאגתאמא מודאגת18/03/2010
בני הוא בן ארבע חודשיים הוא נולד עם ליפומה
תת עורית ובבדיקת mri של עמוד השידרה נמצא כי
התעלה בגובה s5 -l3 ומרחיבה את התעלה ל5.4 ס"מ
הלכתי למרפאה ניו כירורגית והמליצו לי על
ניתוח האם כדאי לעשות ?מה הפתרון אחר?ואיך זה
תבצע? זקוקה בדחיפות לתשובה
תודה ויום טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליפומה ע"ש
ד''ר מרק אידלמן18/03/2010הייתי מתיעץ עם נירוכירורג ילדים באיכילוב-אם יגידו לנתח -אז אין ברירה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגיעה בקצה אצבע שניים של יד ימיןאבא מודאג18/03/2010
שלום ד"ר
ילדתי בת 8 נפגעה בקצה אצבע 2 יד ימין.
בעקבות כך נוצר שבר פתוח ונפרקה העצם הקיצונית באצבע זו.
הילדה טופלה ע"י כירוג כף יד. הרופא ציין שייתכן פגיעה בלוחית הגדילה הנמצא בקצה העצמות .
שאלתי:
כיצד ניתן לאבחן (באיזה טכנולוגייה) בצורה מהירה את נושא הפגיעה במרכז הגדילה? אם המרכז נפגע , האם יש מה לעשות בתקוופה הקרובה.
בפגיעות מסוג זה עד כמה המקרה של פגיעה נפוץ?
כיצד מוודאים שלא נפגע העצב המורה על תנועתיות של קצה האצבע?
תודה על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאבא מודאג
ד''ר מרק אידלמן18/03/2010תחקה-אם בצילומים בעוד מספר חודשים יהיה סגירת לוחית הצמיחה בגליל המרוחק -אז כנירא שאכן יש סגירה( לא כזה בעייה נוראית ).
לגבי העצב-סבירות שיש פגיעה בעצב בגובה הפגיעה הזאות לא גדול, בד"כ אין הגבלה בתנועות גם אם יש פגיעה עצבית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בלידה בעצם הבריח ימיןאיריס כ.18/03/2010
הנסיך שלי בין שבעה חד" ,בלידה נגרם לו שבר בעצם הבריח ימין, נאמר לי שזה מתאחה לבד.
התינוק התחיל לזחול בגיל 4.5 חוד" {הוא מרים את פלג גופו העליון ,ומושך את עצמו קדימה} אתמול הייתי אצל נוירולוג {נשלחתי בגלל אי סימטריות בידים בצורה לא בתיפקוד}והוא אמר לי שהזחילה שלו חריגה ,יש אחוזים גדולים שזה בגלל שהשבר לא התאחה נכון או שלא נדע כתוצאה מפגיעה מוחית.
הילד פעיל,חייכן,מתוק.
ואני מאוד דוגת
אשמח מאוד לדעתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאיריס
ד''ר מרק אידלמן18/03/2010לא חושב שבגיל הזה יכולים להיות בעיות עם חיבור של עצם הבריך (אף פעם לא ראיתי ).
שבר יכול לגרום לפגיעה בעצב ושיתוק זמני ביד , אך אם תינוק מזיז יד כנירא שזה לא הבעייה.
הייתי ממתין כעת , סבירות שיש לו בעייה רצינית לפי תאורך לא גדול .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
איריס כ.18/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הארכת גפייםתמר16/03/2010
שלום,
אני בת 18 עוד מעט...
ברצוני לעשות ניתוח להארכת גפיים.גובהי הוא 1.48 .
האם יש בישראל אחדים שעשו ניתוח זה או יותר?או בכלל לא?
הניתוח הוא קוסמטי בלבד,חשוב לי מאוד.
כמה עולה ניתוח כזה מבעיות קוסמטיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הארכת גפיים
ד''ר אודי לבל16/03/2010תמר שלום. יש מספר מרכזים בארץ עם נסיון בתחום. מטבע הדברים מעט מאוד אנשים פונים לטיפול כזה שהוא מורכב, ארוך, כואב, ולא פשוט. התייעצי במרכז הרפואי הסמוך למקום שבו את גרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש לדלקת במפרק הירך לתינוקרחלי16/03/2010
ביום שישי הבחנו כי בני בן ה-11 חודשים לא מכופף את רגל ימין ויש לו חום גבוה,ביום ראשון נשלחנו בדחיפות למיון ילדים בסורוקה,שם עשו לו בדיקות דם שיצאו תקינות ואתמול אורטופד מומחה עשה לו אולטרסאונד שבו לא נמצא נוזל. נתבקשנו מחר לבקר שוב אצל האורטפד ולעשות לו מיפוי עצמות ביום חמישי.מאתמול בבוקר כבר אין חום והילד התחיל מעט מאוד לכופף את הרגל לבד, אך כשנוגעים ברגל הוא מקשיח אותה ולא מוכן להזיז אותה.אנחנו מאוד מאוד מודאגים ורציתי לדעת האם חייב לעשות את המיפוי ואולי בכל זאת הסימנים מראים שזו דלקת תגובתית כמו שאני מקווה מאוד.ואם יש לך איזושהי המלצה כלשהי, אודה מאוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד לזיהום במפרק או בעצם
ד''ר אודי לבל16/03/2010רחלי שלום. השאלה לדעתי אינה אם דרוש מפוי או לא (זוהי אחת מהאפשרויות להתקדם בבירור) אלא האם יש חשד לזיהום או לא. אני מציע שהוא ייבדק קודם כל שוב, ורק לאחר שקלול כל הממצאים תשקלו עם הרופא הבודק האם להתקדם למפוי או לא. אני ממעט מאוד להשתמש בבדיקה הזו. מצאתי ששיחה לעומק, ובדיקה קפדנית בדרך כלל מייתרת את המיפוי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיבוב כף רגל ימין ימינהאלכס16/03/2010
דיר היקר שלום רב!
ביתי כיום בת שנה עוד שבוע. ושמנו לב בשבועיים אחרונים שכף רגלה ימנית נוטה ימינה בזמן עמידה והליכה על הליכון. היא טרם הולכת, ולא עומדת לבד אלא רק בהיעזר חפץ מסויים. גם כשהיא עומדת היא מעמידה את כף רגלה הימני על צד החיצוני של כף הרגל. בזמן ניסיון הליכה היא מתהלכת על קצות האצבעות ומדי פעם סוטה עם כף רגלה ימנית כמו שתיארתי. נראה כי כאשר היא עומדת היא מכופפת את רגלה הימנית ומפנה את כל רגלה ימינה כאשר רגלה שמאלית ישרה לחלוטין ואנו חוששים שרגלה הימנית ארוכה יותר!
היא נולדה בניתוח קיסרי עקב מצג עכוז ללא סיבוכים. בגיל חודשיים נבדקה על ידי אורטופד לשלילת DDH וזה היה שלילי.
בדיקת US דאז הנה- פרקי ירכיים לפי שיטת גרף גג אצטבולרי מספק עבר אליאו אצטבולרי חד זווית אלפא 72 מעלות.
קבענו תור לאורטופד בעוד שועיים אך אנו מודאגים מאוד, האם זה מסוכן או מה תוכל להמליץ לנו. תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סבוב של הרגל
ד''ר אודי לבל16/03/2010אלכס שלום. לפני הכל - אין כל סיבה לעודד את התינוקת ללכת. הליכה מתרחשת כאשר המוח מוכן לכך ולא לפני כן. אני מציע להמנע מהליכון או כל צורה אחרת של הולכה מאולצת!. להיפך תנו לה לזחול, זה שלב חשוב של ההתפתחות ואז גם לא תתעסקו בצורת העמידה שלה. לגבי צורת הנחת הרגל- אני מציע לא לקבוע שמשהו לא בסדר לפני שהיא הולכת באופן עצמאי וללא תמיכה (קרוב לודאי עוד לפחות 3 חודשים). בשלב הזה כבר תראו האם משהו לא סימטרי או חריג ותחליטו אם לפנות לבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכף רגל
אלכס19/03/2010תודה- נמשיך לעקוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם נעלי שורש מומלצים לילדים?הדס16/03/2010
שלום,
יש לי ילדה בת שנתיים והייתי רוצה לדעת האם הסנדלים שחברת שורש (source) הוציאו לילדים מומלצים.
עד כה נעלה נמרוד ואלפנט אבל כעת כבר השתנו הנעליים במידה שלה לסנדלים פשוטים שמחזיקים את הרגל פחות טוב.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סנדלים
ד''ר אודי לבל16/03/2010הדס שלום. אני לא מכיר את הסנדלים שלהם. כמו שנכתב כאן פעמים רבות מאוד, המידע על השפעת סוג מסוים של מנעלים על הרגליים הוא מועט ביותר, ולכן אנחנו לרוב מציעים להשתמש במה שנוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
הדס17/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק שהולך על קצות אצבעותמגי15/03/2010
בני בן שנה ו-8 המאז שהחל לעמוד עמד על רגל אחת על קצות האצבעות, אחרי בדיקות ואבחונים כולל MRI מח לא מצאו את הסיבה. המליצו על נעלי טימברלנד, רכשנו לו וגם עם זה הוא הולך על קצות האצבעות ולאחרונה החל להרים וללכת גם עם רגל ימין על קצות האצבעות. טוענים שכנראה הגיד מקוצר קצת. מבחינה מוטורית הוא מצויין בהכל. היום במכון להתפתחות הילד החליטו שאולי כדאי לגבס אותו בשתי הרגליים. האם זה יכול להיות פיתרון טוב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליכה על קצות אצבעות
ד''ר אודי לבל15/03/2010מגי שלום. נראה שאתם כבר בעומקו של בירור, הרבה מעבר למה שאוכל כאן להבין ולהעמיק לפרטי המקרה. אני מציע כרגיל להיצמד לרופא/ה שבהם יש לכם אמון וללכת איתם בתהליך הבירור והטיפול. התחום הזה נוגע בעיקר לנוירולוגים של הילד, ופחות לתחום שלנו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קנאקים בברךמיכל15/03/2010
בני בן 7 חודשים, זוחל גחון ועולה על 6 עם עזיבת ידיים לסירוגין...
העניין הוא שיש לו צאין "קנקים" מאזור הברך/כף רגל אני לא בטוחה מהיכן, הוא לא מתלונן על זה ולא מפריע לו לבצע פעולות אבל זה מטריד אותי. האם זה נורמלי בגלל גמישות המפרקים? לאן עלי לפנות? איזו בדיקה ניתן לעשות לשלול בעייה?
תודה מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קנאקים
ד''ר אודי לבל15/03/2010מיכל שלום. בגיל חצי שנה עד שנה יש הרבה תינוקות שנשמעים או מורגשים אצלם קליקים שונים לרוב סביב אזור הברך. לרוב זה לא קשור לכלום, ובכל זאת כדאי פעם אחת להיבדק אצל רופא ילדים או אורתופד ילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי השכבה על הבטןנמוש15/03/2010
שלום
האם מותר להשכיב על הבטן עם רצועות פאבליק?
אם לא - האם יש דרך אחרת מומלצת כדי לחזק את רצועות הכתפיים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנוחה בריתמת פבליק
ד''ר אודי לבל15/03/2010נמוש שלום, אין כל מגבלה מיוחדת להשכבה עם הריתמה. דוקא ההשכבה על הבטן נותן פיסוק מצוין לרגליים. בהחלט מדי פעם כדאי להשכיב כך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום לד"ר-שאלהHappyMother14/03/2010
בתי כיום בת שנה ושלושה חודשים, הולכת מזה כחודשיים וחצי.
רק אחרי שמשפחתי העירה שמנו לב שהיא הולכת כשכפות רגלייה מופנות קצת פנימה.
האם זה משהו שיסתדר עם הזמן או שנדרש טיפול? היא הולכת יפה מאוד וזה לא מפריע לה .
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאמא מאושרת
ד''ר מרק אידלמן14/03/2010שלום ,
תמשיכי להיות מאושרת , קקוב לוודאי יש לבתך סיבוב פנימי של השוקיים , דבר שמסתדר עד גיל 4-10 שנים כמעט בטוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת חצי שנה -עומדתלודה13/03/2010
התינוקת שלנו בת חצי שנה
אחרי לידה גילו שיש פריקת ירך והייתה ברצועות פבליק עד לפני חודש וחצי
עדיין לא זוחלת והתהפחה פעמיים עד עכשיו, אך אם נותנים לה אצבעות, היא קמה ועומדת תוך אחיזת האצבעות (לא לבד) ומנסה לשמור על שיווי משקל.
השאלה אם זה לא יעשה נזק בהמשך, בגלל פריקת ירך שהייתה ו/או בגלל הגיל הקטן.
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללודה
ד''ר מרק אידלמן13/03/2010אל תדאגי,
לפי מה שאת מספרת על יכולות שלה -זה נורמה לגילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










.jpg)
