מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צליעה פתאומית והופעת אפטות לתינוקעינת20/04/2010
בני בן שנה ו-4 חודשים , החל לצלוע באופן פתאומי , לפני 10 ימים לערך היה חולה עם חום גבוה , מה הסיבה לצליעה והאם יש קשר בין הצליעה לאפטות ? לאחר ביקור במיון ועריכת בדיקות דם ובדיקות אורטופדיות שיצאו תקינות הומלץ על מתן נורופן למשך שבוע , אשמח לתשובה.
עינת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צליעה
ד''ר אודי לבל21/04/2010עינת שלום. השילוב הזה חשוד תמיד לזיהום ממשי כלשהו במערכת השלד, מכיוון שפצעים בפה הם מקור טוב לפיזור חיידקי לוע לזרם הדם ומשם לשלד או למפרק. אני מבין שנערכו בדיקות בכיוון זה ולא נמצאה עדות לכך. אז נשארה האפשרות השניה שהיא כאבי-מפרקים בעקבות זיהום בוירוס (סינוביטיס ריאקטיבית).
בכל מקרה אם יש חום או החמרה חיזרי מייד להערכת רופא חוזרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קנאקים משונים...רחל19/04/2010
שלום רב,
לבני בן השנה ושלושה חודשים יש תופעה של מעין קנאקים בכל מפרקי הגוף, ההרגשה היא כאילו משהו יוצא מהמקום, היינו אצל אורטופד שלא התרגש מהתופעה ואמר שזה יחלוף. בינתיים אני שמה לב שזה מחמיר בכל פעם שהילד חולה אן לא מרגיש טוב. האם זאת תופעה מוכרת??? האם יכול להיות איכשהו קשר בין ה"קנאקים" למערכת החיסון?
אשמח לקבל תשובה במהרה..
בתודה הורים קצת מודאגים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרחל
ד''ר מרק אידלמן19/04/2010לא לדאוג,
זאת תופעה שחיכה יחסית.בגילך לא יהיו שום "קנקנים"
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיקול אצבעות בכף הרגלעדי18/04/2010
מהן ההשלכות לתופעה של תינוק שנולד עם שתי אצבעות מסוכלות בכל כף רגל.
האם יש צורך בהתערבות רפואית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיכול אצבעות
ד''ר אודי לבל18/04/2010עדי שלום, אנחנו קוראים לזה אצבע-רוכבת, לרוב זו אצבע חמישית או רביעית ולעיתים זו לא ממש רכיבה אלא אצבע כפופה curly-toe - לרוב זה לא דורש טיפול.צריך לחשוב על טיפול אם זה יגרום לבעיה בנעליים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מפרק ירךסיגי16/04/2010
שלום רב
בתי מטופלת ברצועות פבליק לבעיות מפרק ירך כחודשיים וחצי.
היתה לה בעיית פישוק ובעיה בשני הרגליים, כרגע לאחר כחודשיים וחצי של טיפול ברצועות רגל שמאל תקינה והפישוק כמעט תקין, רגל ימין עדיין לא החלימה, עשיתי לה בנוסף לאולטראסונד צילום רנטגן ובצילום מופיע שברגל ימין העצם חזרה למקום אך מה שאמור לעטוף אותו נשאר עדיין בצורה ישרה ולא עוטף (כך הסביר לי הרופא) כרגע בהמלצתו עדיין היא נשארת עם הרצועות לעוד שבועיים. רציתי לדעת האם לדעתך המשך הטיפול ברצועות יכול לעזור למקרה הזה (היא כבר איתם כמעט 10 שבועות)?
כמה זמן מותר להיות עם הרצועות הללו?
ומהו הפתרון הבא לבעיה זו?
בתודה מראש סיגי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסיגי
ד''ר מרק אידלמן16/04/2010שלום,
אין ברירה , בתך חייבת להמשיך עם רצועות עד שפרק ירך ימין לא יהיה תקין לגמרי.10 שבועות זה לא הרבה,בממוצא בפריקה של פרק ירך לפי ספר חישוב תקופת שימוש הרצועות צריך להיות גיל +3 :לדוגמה בת חודשיים-2+3 =5 חודשים ברצעות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמפרק ירך
סיגי18/04/2010תודה על התשובה
מנסיונך כאורטופד אולי תוכל להעריך כמה זמן היא תצטרך להשאר עוד עם הרצועות על מנת לפתור את הבעיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלסיגי2
ד''ר מרק אידלמן18/04/2010שלום , אני מפחד שלא אוכל לתת לך תשובה מדוייקת: אני צריך לראות US
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרקי ירכייםאבינועם16/04/2010
הנני שואל שוב היות ושאלתי ב- 13/4/10 אך אין תשובה כנראה שהתפספס
בתי עברה בדיקת אולטראסאונד פרקי ירכיים להלן תוצאות ה- US:
IIA מימין IIC משמאל, ללא גרעינים.
פישוק מוגבל משמאל, פירקי ירכיים יציבים, גליאצי שלילי, טווח צווארי מלא.
הטיפול שניתן לבתי הינו רצועות פבליק. (צד שמאל אלפא 45 ביתא 51 ו- 2C, צד ימין אלפא 52 ביתא מצויין 0 ו-C לא מצויין)
היות והנני חוששת שהרצועות יציקו לה רציתי לדעת האם לא ניתן לטפל בבעיה ע"י החתלה כפולה האם חייב את הרצועות ?
האם הדרגה חמורה ?
כמה זמן בדרך כלל נזקקים לרצועות על מנת לפטור את הבעיה ?
לתשובתכם אודה.
יש לציין שהיא בת שמונה שבועות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רצועוצ בגל חודשיים
ד''ר מרק אידלמן16/04/2010שלם, בתך מקבלת טיול מתאים לבעייה.
בד"כ משך הטיפול לא עובר חודשיים שלוש.זאת לא דרגה חמורה , אלא אחד מהמצבים הקלים .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיוות בירךאביבה15/04/2010
שלום רב.הבן שלי בן ה-7 שבועות נולד עם עיוות ברגל שמאל נאמר לי שחסר כשליש מעצם הטיביה ובמקומו יש סחוס דק וזה בחיבור של כף הרגל וכף הרגל גדלה פנימה שאלתי היא האם נתקלת בזה ומה זה אומר? מה ניתן לעשות? והאם זה שהוא עדיין תינוק יכול להשפיע על המצב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבנה חריג של השוק
ד''ר אודי לבל16/04/2010אביבה שלום. את מתארת חסר בעצם הטיביה בחלק המרוחק הקרוב לקרסול. לרוב החסר הזה מוחלף על ידי רקמה רכה כלשהי (סחוס או משהו פיברוטי). בהעדר ייצוב גרמי לקרסול - הוא בדרך כלל מעוות גם כן - גם אם כל העצמות בו קיימות. הבעיה מוכרת (אבל לא נפוצה) ויש מספר דרכים לטפל בה לפי דרגת החומרה שלה.
אני מציע בנושא כזה לקבל הצעה טיפולית ממספר רופאים - זה לא מהדברים שיש להם פתרון פשוט וקצר. כאן צריך להיקשר לצוות מטפל למשך זמן ארוך וכדאי לבחור בקפידה צוות שתרגישי איתו נוח ושיהיה לך ביטחון שהכיוון הטיפולי ברור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהעינת15/04/2010
בתי בת שנתיים הולכת מגיל שנה וחודש.רגל ימין שלה נוטה פנימה לצד ימין,הגוף שלה נוטה קדימה.
ביקרנו החודש אצל אורטופד הוא הסתכל עליה ואמר שעם הזמן זה ישתפר.
השאלה האם יש פיזיותרפיה או כל דבר אחר שיכול להועיל?
משום שאני מרגישה שההליכה שלה לא יציבה והיא לפעמים נתקלת ברגליים של עצמה ומועדת.
אודה לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליעינת
ד''ר מרק אידלמן15/04/2010אני מסכים עם אורטופד שלך.יש מספר סיבות להליכה שאת מתארת , אך צריך להמתין עד גי 3.5 שנים לפחות .רוב הבעיות עוברות לקראת גיל הזה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרקי ירכיים - כרית או רצועותטל14/04/2010
שלום
תינוקתי בת 3.5 חודשים אובחנה כ B/C וקיבלנו "כרית" לשים לה בין הירכיים.
שמענו מחברים שהיו אצל רופא מומחה שרצועות הינו טיפול יותר יעיל.
מה ההבדל בין שתי צורות הטיפול? האם כדאי לראות רופא שני/ה ולקבל חוות דעת לגבי רצועות?
תודה,
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לטל
ד''ר מרק אידלמן15/04/2010אין קונסנסוס בספרות מה טוב יותר כרית או רצועות.
אני אישית משתמש ברצועות ,אך ניתן להסיג לפי ספרות מקצועית שלנו אותם התוצאות בעזרת כרית גם כרית וגם רצועות מאפשרות פיסוק רחב יותר, לכן מכניסים ראש הפרוק בתוך האגן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 7 כף רגל קטנה ומקושתתאמא מודאגת14/04/2010
ד"ר אידלמן שלום רב,
בתי בת 7 יש לה שתי כפות רגליית מאד קטנות (מקסימום מידה 25) כאשר הרגל השמאלית היא במידה וחצי יותר קטנה מרגל ימין והיא מאד מקושתת (העצם בצורת קשת) אפשר להגיד שזה ההפך מפלטפוס.
היא נבדקה בעבר ונאמר כי זה ישתפר עם השנים ובשלב מסוים היא תמטרך מדרסים מיוחדים.
מאז שהיא נבדקה נראה כי המצב מחמיר הרגל לא גודלת בכלל וזה נראה מדאיג. יש לציין כי היא הולכת ורצה נפלא ונראה כי הרגל לא מפריעה לה. כשאני שואלת אם כואב לה היא תמיד עונה בשלילה. אני מודאגת מכאבי גב בעתיד.
האם יש טיפול שצריך לבצע? באיזה גיל כדאי להכין לה מדרסים? איך היא יכולה להיות במעקב צמוד אצלך?
אודה המאד על קבלת תשובות.
בברכה.
אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ,אפשר לקבל תשובה?
יונית מטרסו14/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נעלים אורטופדים בהזמנה לילדה בת 3 ושרה אבאי13/04/2010
היי
הבת של בת 3וחצי עם אחור התפתחותי פזי
ובעיות הכילה
לפני 7 חודשים התחילה ללכת
היה חשד לתסמונת ברד יולי אבל נישלל
השבוע באה לגן רופאה ממשרד הבראות
בפרוש אמרה שצריך נעלים אורטופדים כי הרגל לא גודלת כבר שנתיים
בנוסף הילדה נראת כמו התסמונת
וצרך לחזור על הבדקות שוב לגבי התסמונת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נעליים
ד''ר אודי לבל16/04/2010שרה שלום. קודם כל - לא שאלת שאלה...
פרט לכך אני מציע לא להכניס לאתר תמונת פנים שפוגעת בחסיון הרפואי של הילדה. הנושא שאת מעלה - מורכב מידי לאתר. בכדי להתאים נעל לילדה עם בעיית התפתחות צריך לבדוק אותה ולאתר מה בדיוק מפריע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגללים נוטות פנימהמארי13/04/2010
ביתי בת השנ הו-5 חודשים הולכת מגיל 9 חודשים וכבר בהתחלה שמנו לב שירכיה מעוגלות וכפות רגליה נוטות פנימה בעיקר הימנית.
סביב 11 חודשים ביקרנו אצל אורטופד שקבע אין צורך בטיפול ורוב הסיכויים שהכל יסתדר מעצמו עם הזמן.
בגיל שנה וחודש משנראה שהבעיה מחמירה לפחות למראית עין פנינו לקבלת חוות דעת מאורטופד אחר וזה המליץ על נעלים הפוכות ומעקב לאחר 3 חודשים.
היום ביקרנו אותו שוב והוא תחת "תלונת החולה" : "הליכה עם וולוס בברכיים ו- ANTEVERTED HIPS + ITT. בנוסף FFA דו צדדי בעיקר מימין" ותחת "אבחנה" - severe intoeing bilateral.
ציין שיש 2 אסקולות - לא לעשות כלום או לעשות סד - המליץ מכשיר DENNIS BROWN ללילה.
אשמח לקבל את דעתך בנושא. במיוחד נוכח גילה של הילדה (היום כבר בת שנה ו-5 חודשים) כך שסד הלילה לא יעבור בקלות.
תודה
מארי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סבוב פנימי של הרגליים
ד''ר אודי לבל16/04/2010מארי שלום.אני לא נכנס בכלל לכל המושגים שהוזכרו, ולא מנסה לתהות מה מהם מדויק ומה פחות - אי אפשר להעריך זאת בלי לבדוק. בגדול מידת ההצלחה של נעל הפוכה - מזערית, של מכשיר דניס-בראון גם כן (בגלל שלרוב לא לובשים אותו), ובכלל השפעתנו על הפרעות סיבוביות היא מזערית. ובכל זאת אם הבעיה משמעותית - ייתכן שהיא דורשת טיפול. אני מציע לשמוע עוד דעה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת שנה- רגל שמאל פונה החוצהאיילת13/04/2010
בתי בת השנה הולכת מסביב לחפצים החל מגיל 8 חודשים , בחודש האחרון עומדת לזמנים קצרים לבד ועושה צעד אחד או שניים. גם כשהיא עומדת או הולכת רגל שמאל שלה פונה החוצה ורגל ימין הולכת רגיל. רציתי לדעת האם מדובר בבעיה או שזו תופעה נורמלית ? ומה עלי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנח הרגליים
ד''ר אודי לבל16/04/2010איילת שלום, בשלב הזה של הליכה עם תמיכה הרבה תינוקות מניחים את הכפות באופן מוזר. חכו להליכה עצמאית במשך כחודש ואז, אם עוד תיוותר אסימטריה - כדאי לבדוק אותה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרקי ירכייםאבינועם13/04/2010
בתי עברה בדיקת אולטראסאונד פרקי ירכיים להלן תוצאות ה- US:
IIA מימין IIC משמאל, ללא גרעינים.
פישוק מוגבל משמאל, פירקי ירכיים יציבים, גליאצי שלילי, טווח צווארי מלא.
הטיפול שניתן לבתי הינו רצועות פבליק. (צד שמאל אלפא 45 ביתא 51 ו- 2C, צד ימין אלפא 52 ביתא מצויין 0 ו-C לא מצויין)
היות והנני חוששת שהרצועות יציקו לה רציתי לדעת האם לא ניתן לטפל בבעיה ע"י החתלה כפולה האם חייב את הרצועות ?
האם הדרגה חמורה ?
כמה זמן בדרך כלל נזקקים לרצועות על מנת לפטור את הבעיה ?
לתשובתכם אודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך פרקי ירכיים
אבינועם13/04/2010שכחתי לציין כי בתי בת שבעה וחצי שבועות האם ניתן להמתין או שכדאי ייעוץ נוסף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגליים לא באורך שווהנורית13/04/2010
לפנינ 3 שנים נפל בני (אז בן 6) ושבר את עצם הירך שלו בצידה החיצוני מעל הברך. הוא נותח ושמו לו 3 ברגים. הוא היה עם ספייקה קרוב לחודש. אחרי חצי שנה, הוציאו לו את הברגים והאורטופד ראה כבר הבדל בין 2 הרגליים- כ-2 ס"מ. הוא אמר לבדוק אחרי שנתיים, כי זה יכול להסתדר לבד- זה לא (לפחות לא בינתיים).
במדידה שלי יש הבדל של כ-3 ס"מ בין שתי הרגליים. קבעתי תור לאורטופד, אבל יש עוד כמה שבועות עד אז.
מהן האפשרויות שהוא יעלה בפני והאם יש סיכוי שבכל זאת זה יסתדר לבד.
אודה מאוד להבהרות בנושא.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי שיוויון באורך רגליים
ד''ר אודי לבל16/04/2010נורית שלום. את מתארת הפרש אורך של כ- 3 ס"מ בגיל 9. ישנן בגדול 3 אופציות - לא להתערב ולחכות לקראת סיום הצמיחה (ולהסתמך על התיקון העצמוני), להאיט צמיחה בארוכה, או להאריך את הקצרה. כל האופציות כרוכות בבירור של אורך הרגליים -את זה יבצע האורתופד (במידה שיימצא שיש הפרש בעל משמעות קלינית).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנוחת צפרדע ברצועותתמר13/04/2010
שלום רב.
בתי נמצאת ברצועות מזה שבוע, רגל שמאל בתת פריקה 3. רגליה פשוקות מאוד בתנוחת צפרדע.רגל שמאל כמעט לא זזה במפרק, וימין די פעילה, בעיקר מתיישרת הצידה, לא נסגרת. האם זה בסדר או שחוסר התנועתיות עשוי להוביל לבעיה?
אם עשויה להיווצר בעיה - הביקורת שלנו היא בעוד שבוע ויום - האם כדאי להקדימה?
האם בעת ההחתלה כדאי לקרב מעט את הרגליים הכפופות זו לזו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנוחה ברתמת פבליק
ד''ר אודי לבל16/04/2010ליטל שלום. התנוחה בריתמה תמיד קצת מוזרה. על פניו הכל נשמע בסדר. מותר בהחלט להזיז את הרגליים - בכל התחום שהרתמה מאפשרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)




.jpg)
(1).jpg)