מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הרדמות של רגל ימיןאנסטסיה קוק04/03/2010
שלום, שמי אנסטסיה ולבת המקסימה שלי בת שנה ושמונה חודשים התחילה להרדם רגל ימין. הבחנתי בכך לפני כחודשיים, לעיתים , אחרי ישיבה על הסיר (מסוג "סיר הסירים" - גבוהה ונוח לישיבה) התינוקת התלוננה על כאבים בכף רגל ימין. אחרי עיסוי קל וקצר בכף הרגל והעצבאות היא שוכחת מזה. אך הדבר עלה שוב היום בבוקר כאשר אטל התעוררה בבכי ומילים "אימא כואב" על השאלה מה? היא ענתה "הרגל" ושוב נגע באצבעות של כף רגל ימין. אטל ילדה בריאה, התפתחות פיזיאולוגית תקינה התואמת את שלבי התפתחות התינוק (זחילה בגיל 8 חודשים, עמידה וישיבה בגיל 9 חודשים, 11 חודשים צעדים ראשונים). מה קורה לה? למה? איך אפשר לעזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים ברגל
ד''ר אודי לבל05/03/2010אנסטסיה שלום. נתחיל בזה שאת הסיבה אני לא יודע!. יש לנו בעיה קשה עם תלונות של ילדים בגיל המאוד צעיר ואני מניח שהרבה תופעות של הגיל הזה פשוט לא ידועות לנו בהעדר דיבור ודיווח. בהחלט ייתכן שישיבה על הסיר גורמת לה לחץ על העצב שעובר בעכוז ויורד לרגל. זו תופעה מוכרת אצל ילדים/מבוגרים עקב ישיבה. אפשר לנסות לשנות את תנוחת הרגל, או לעודד ישיבה יותר על הירך מאשר על העכוז. אפשר גם לקצר את זמן הישיבה על הסיר (אם ניתן), או לרפד את המושב. סה"כ זו לא תופעה מסוכנת (אנו מה שאנחנו חושבים הוא אכן מה שמציק לה), והיא חולפת תוך כדקה מהפסקת הלחץ על העצב. אם זה יימשך או יופיע גם ללא לחץ - יהיה מקום לבירור מעמיק יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על ההתייחסות!
אנסטסיה קוק08/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בקונדיל הליטרליאוגי03/03/2010
שלום.
אני בן 15. במהלך שיעור ספורט בדצמבר נפלתי על מרפק ימין ושברתי את ה"קונדיל הלטרל של ההומרוס".
מאז הכניסו דרך הבשר שלשה מחטי קירשינר. לפני כחודש סיימתי שלשה שבועות של מחטי קירשינר ואלו נשלפו החוצה. מאז הנפילה, ובשל כך שהיד הייתה נעולה בגבס כחודש+, ננעל המרפק שלי בזווית של תשעים מעלות, וזאת - רק בגלל השריר שהתקצר.
לא מעט זמן אני עובר טיפולי פיזיותרפיה.
כעת, כשלשה חדשים אחרי הניתוח ועבודת פיזיותרפיה מאומצת - השגתי רק 30 מעלות יישור ו-70 מעלות כיפוף.
בזמן האחרון, הבנתי שהמועד האחרון שלי להצליח ליישר את היד אינו עולה על חודש.
בעוד חודש לא אוכל לשפר כלל את תנועת היד.
האם זה נכון? כיצד יש לנהוג לפני שיהיה מאוחר מדי?
אני מרים משקולות בנות 3 ק"ג בבית כהמלצת המאמן של הפיזיותרפיה, אך אני רוצה לשמוע חוות דעת מקצועית נוספת.
שלמי תודה,
אוגי המודאג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר במרפק
ד''ר אודי לבל03/03/2010אוגי שלום. כמובן שאני לא יכול לחזות את העתיד וכל שבר ונה מהאחר, וכל ניתוח נראה שונה מניתוח אחר, אבל דווקא טווחי התנועה לרוב חוזרים למצב מצוין, רק צריך זמן. הסיבה לאיבוד הטווח היא העצם החדשה שצומחת סביב השבר ותופסת מקום שמקשה מאוד על הכיפוף היישור. לכן אני לא ממליץ להתאמץ לשפר טווחים בצורה אגרסיבית אלא בעדינות. זה ישתפר ככל שהעצם החדשה תיספג ותיעלם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעודדת אותי מאוד.
אוגי04/03/2010שלמי תודה וערב טוב!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עמידה על הרגלייםשירה03/03/2010
שלום. האם מותר להעמיד על הרגליים (עם תמיכה) תינוק בן תשעה חודשים שעדיין לא יודע לעמוד בכוחות עצמו? יש הטוענים כי זה יוצר לחץ על עמוד השדרה ועל כפות הרגליים. האם נכון? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לטלי
ד''ר מרק אידלמן03/03/2010למה לא!
בוודאי שמותר,לא יהיה שום עיוות בע"ש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסתגלות לרצועות פאבליקאמא03/03/2010
בני בן ארבעה וחצי חודשים. החל מאתמול מטופל בעזרת רצועות פאבליק.מאז אתמול בקושי מצליח לישון ובוכה כמעט ללא הפסקה.האם כך זה בהתחלה?האם עתיד לחלוף?האם ללכת לרופא המטפל? (כל הצהרים והלילה הוא ינק כדי להרגע)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סתגלות לרצועות
ד''ר מרק אידלמן03/03/2010שלום רב,
אני מבין את המצב, בעייה שאין אלטרנטיבה.
לא לדאוג, ילד הסתגל ב200 % ,
הכל יהיה בסדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!!!
אמא03/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר אצל תינוקימית02/03/2010
בתי בת השנה שברה יד ורגל וכרגע היא מגובסת רציתי לשאו מה הסיכוי שזה ישפיע על ההתפתחות שלה? הילדה כבר החלה ללכת רציתי לדעת האם הפציעה תחזיר אותה אחורה? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שברים אצל תינוק
ד''ר מרק אידלמן02/03/2010לא לדאוג ,
"איחור התפתחותי " לא יהיה מעל יומיים !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאביב01/03/2010
האם שמעתם על סויס רליף? המליצו לי עליו
האם אפשר להשתמש ללא הגבלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משכך דלקת
ד''ר אודי לבל01/03/2010אביב שלום. swiss relief זה שם מסחרי של חומר בצורת ג'ל שמתיזים על איזורי דלקת (זהה לחלוטין ל-וולטרן-אמולג'ל, רק ריכוז החומר יותר גבוה) מה ההשפעה במריחה על העור אני לא ממש יודע, החברה טוענת שזה נספג מצוין לאיזור הדלקת. אני מציע לא למרוח על כל הגוף, אבל במריחה על איזור של כ- 10 ס"מ מרובע לא נראה לי שצריכה להיות בעיה, קרא/י את העלון המצורף!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגליים עקומות - ילד בן שנה וחמשקרן01/03/2010
שלום, בני בן שנה וחמישה חודשים, בגל שנה וחודשיים לאחר שהחל ללכת לקחתי אותו לאורטופד ילדים בגלל רגליים עקומות-שתי כפות הרגליים פונות פנימה והדריכה כל כף הרגל לא ישרה.
הוא אמר שיש שתי אפשרויות שוות מבחינת הטיפול-לחכות לחורף הבא ולשים נעליים אורטופדיות (במידה וזה לא יסתדר במהלך הקיץ) או לשים נעליים מיוחדות שמחוברות ביניהן בזמן השינה (דבר שיקשה על הילד בשינה.
בחרתי באפשרות השניה - לחכות עד החורף הבא...
אני ממש לא רגועה עם ההחלטה, חזרתי שוב לרופא אבל זה היה הפתרון שהוא המליץ לי.
אני מרגישה שאם אני לא אטפל עכשיו הבעיה תחמיר (הרגליים ממש עקומות)
מה אפשר לעשות?????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סבוב של כפות הרגליים
ד''ר אודי לבל01/03/2010קרן שלום. סבוב של הכפות יכול לנבוע ממפרקי הירכיים, מפיתול של עצם השוק או מהכף עצמה - צריך לברר מהי הסיבה בקמרה שלכם. אני מציע לפנות שוב אל האורתופד ולברר את הסיבה. אני נוטה לא לטפל במצב הזה כי לרוב חולף עם הצמיחה אבל אולי אצלכם יש משהו מיוחד - היבדקו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד ספורטי-סובל מבעיות ברכייםזוהר28/02/2010
שלום,בני בן 10 מתאמן באופן קבוע בכדורגל (3-4 פעמים בשבוע-קבוצה),לאחרונה החלו כאבי ברכיים מלויים ב"קליקים"+כאבים,אנא עצתך -מתגוררים באזור חדרה קופח מאוחדת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לזוהר
ד''ר מרק אידלמן01/03/2010אני חושב שכדאי מאוד להגיעה איתו לאורטופד ואולי גם לעשות צילומי ברכיים
יש מספר סיבות לכאבים שאתה מספר, אך בלי לבדוק את הילד קשה להגיד מה הסיבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי מומלץ לילד להתחיל לישון עם כריתיניב27/02/2010
שלום,
אנו הורים לילד בן 7.
עד היום הילד אינו ישן עם כרית בלילה.
רצינו לדעת האם יש גיל מסוים שבו מומלץ להתחיל לישון עם כרית? במידה וכן, האם יש כרית מסויימת שכדאי לקנות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כרית
ד''ר אודי לבל27/02/2010יניב שלום, אני ממש לא מכיר כל דיון רפואי על הנושא הזה. זה עולה כאן מידי פעם ובכלל בעניין תנוחות שינה אין דיון בתחום האורתופדי. כולנו זזים המון בשינה כך שזה גם נושא שכמעט לא אפשרי לחקור אותו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי עצמות לבת 15בת 2725/02/2010
ערב טוב ,
בגלל כאבים עזים בכף רגל שמאל ואבצסים חוזרים עשיתי היום מיפוי עצמות והנה התשובה .
בבקשה אם אפשר הסבר במלים פשוטות את הממצאים והאם הם מצדקים תלונותי ?
תודה וחג שמח ,
סיכום ומסקנות :
מיפוי עצמות - כל גופי .
חומר TC-MDP
בשלב הדינמי הודגמה פרפוזיה מוגברת לכף הרגל משמאל , בעיקר לאיזור הטרזלי המדיאלי ולאיזור המלאולוס הלטרלי .
במיפוי הסטטי המיידי (שלב ה- BLOOD POOL ) הודגמו קליטות מוגברות באיזור העצמות הקוניפורמית המיאלית , בבסיס המטטרזוס 1 ובמלאולוס הלטרלי של הפיבולה משמאל .
המימצאים מתאימים לתהליך דלקתי גרמי פעיל .
פרט לך לא הודגמו מימצאים פתולוגיים משמעותיים נוספים בשאר עצמות השלד שנסקרו .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצאי מפוי
ד''ר אודי לבל26/02/2010אריג שלום. היות שאין לי כל נתון רקע על הבריאות הכללית (וגם איני חושב שזה המקום לדון בהם), ממצאי המפוי מראים על המצאות תהליך דלקתי בכף הרגל, קרוב לודאי לא בעצם אלא במה שסמוך אליה. צריך לגשת בהקדם לרופא ולטפל!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליכה לפני זחילת שש והתיישבותאביטל25/02/2010
שלום רב,
בני בן 9 חודשים זוחל גחון מצויין כבר מגיל חצי שנה מטפס/יורד ללא קושי רב מעל מכשולים עומד על ברכיים כשנתמך ומושך עצמו לעמידה וכבר שבועיים שלושה הולך סביב רהיטים.
הבעיה היא שהוא דילג על שלבים
1.הוא לא מתיישב לבד- הוא מנסה להתיישב דרך הצד אבל לא מצליח לעבור את חצי הדרך (למרות שיושב יציב אם מושיבים הודות לכך שמגיל צעיר התיישב בכל הזדמנות, על אף שניסיתי למנוע, דרך שרירי הבטן)
2. הוא לא זוחל על שש הוא מצליח להעמד על שש לעשות צעד וחצי עד שלושה ואז קורס.
בפורום התפתחות נכתב לי כי יתכן שהוא בעל זקיפת יתר בעמוד השדרה ובעל הגבלה מסוימת ביכולת הכפיפה ודרוש אבחון.
האם ניתן לעשות אבחון שכזה אצל אורטופד?
בתודה מראש,
אביטל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סדר רכישת פעילויות
ד''ר אודי לבל26/02/2010אביטל שלום. אין טעם לפנות עם בעיה כזו לאורתופד. ראשית אנחנו מודאגים פחות מההורים מהשונות הקלה בין ילדים מבחינת סדר ביצוע הפעילויות השונות (מטבע הדברים אנחנו רואים המון תינוקות שיש ביניהם שונות רבה). שנית - זה לא ממש התחום שלנו, אנחנו כירורגים בהכשרתנו ולא עוסקים בהפתחות הילד. לכן אם יש דאגה ממשית - כדאי לגשת לאבחון באחד ממכוני התפתחות הילד של קופ"ח שלך. ולאחר כל זה - אני לא ממש מודאג מהבדלים קלים בסדר הדברים. אם את מתרשמת שבנך בסה"כ מתפתח יפה וכל העניין הוא ש"זה לא לפי הספר" - קרוב לודאי שהכל בסדר וזו שונות רגילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיד אכילס קצראלכס25/02/2010
שלום
בני בן העשר סובל מגיד אכילס קצר - בכ 1 ס"מ בשתי הרגליים, האם מדרסים יכולים לפתור את הבעיה או שצריך ניתוח?
תודה
אלכס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר "גיד אכילס קצר"
ד''ר אודי לבל25/02/2010אלכס שלום. העניין מורכב יותר מסתם "קיצור" ואסביר לך ולעוד הורים שנתקלו בבעיה הזו.
גיד אכילס הוא הגיד העבה בגוף, הוא מחובר לעצם העקב ומרים את העקב (סביב ציר הקרסול) בעת הדחיפה לפנים של סוף הצעד. אצל ילדים (וגם מבוגרים לעיתים) אנו מזהים קיצור יחסי של הגיד (לרוב בשל בעיות עצביות כמו שיתוק מוחין), אי אפשר להגדיר זאת בסנטימטרים... הקיצור מתבטא בהליכה ללא הנחת העקב על הקרקע, או שהוא מונח אך עולה מוקדם מדי. לפני טיפול צריך לאבחן!!!
למה הופיעה התופעה?? יש מגוון סיבות וצריך לברר, אין טעם לטפל בבעיה בלי להבין את סיבתה.
לפי האבחנה יבוא הטיפול - מתיחות, רק השגחה, הזרקת בוטוקס, סדים או מדרסים כלשהם, או הארכה ניתוחית. (או שיטות אחרות)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צעד ראשוןאושרית24/02/2010
שלום,
בתי בת 11 וחצי חודשים החלה ללכת ברצוני לדעת האם אני יכולה כבר לקנות לה נעליים.
כולם אומרים לי שלפי המלצות אורטופד צריך לחכות עד שהילדה הולכת חודש לפחות יחפה/גרביים
האם כדאי לקנות?או להמתין
אם כן האם צריך נעל מיוחדת כגון צעד ראשון/אורטופדית?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרמי
ד''ר מרק אידלמן24/02/2010אתה יכול לקנות נעליים ,
אם כי אצל שחורים באפריקה איפו אין נעליים כפות רגליים בסדר גמור.
בזמן קנייה תבדוק אם סוליית הנעליים מספיק גמישה:אם אתה מסוגל לקפל נעל בקלות -תקנה(לא חייב להיות מותג,חבל לבזבז כסף סתם)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרום הליכה על קצות האצבעותאפרת21/02/2010
ערב טוב,
בתי בת שנה וחודשיים, בתחילת תהליך ההליכה.
היא נעמדת תוך כדי אחיזה בחפצים (שולחן, ספה וכד') - הבעייתיות היא שלרוב עמידתה היא על קצות האצבעות.
פניתי עם הנושא לטיפת חלב, האחות המליצה להמשיך לעקוב ולהתייעץ עם אורתופד ילדים בהתאם.
חברה המליצה לי לנעול לה נעליים על מנת למנוע מצב שהיא תעמוד על קצות האצבעות
אשמח לקבל המלצתך בנושא.
האם לנעול נעליים? האם לפנות לאורתופד בשלב זה או להמתין זמן מה?
בברכה,
אפרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאפרת
ד''ר מרק אידלמן23/02/2010שלום ,
בינתיים אין לך מה לדאוג , בגיל 14 חודשים היא יכולה לעמוד איך שבא לה.
אם עמידה על קצות האצבעות תמשך אחרי גיל שנתיים ,כדאי לבדוק אוטופד ילדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחיקה לא סימטרית של הנעלייםנינה20/02/2010
בתי בת ה-9 שוחקת את הנעלים בצורה לא סימטרית ו סובלת מכאבי רגים תקופה ממושכת מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנינה
ד''ר מרק אידלמן20/02/2010קודם צריך להבין למה יש שחיקה:האיים בעייה בכפות רגליים , שוקיים , פרקי ירכיים?
כדי לענות לך על שאלתך חשוב לבדוק ילדה.
תגשי לאורטופד ילדים ואולי תמצאי תשובה לשאלתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)
