מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שבר שני בגפיים לתינוק בן שנה ועשרהגיתית12/03/2010
בני שבר במהלך חייו הקצרים (שנה ועשרה חודשים) את השוק כתוצאה מנפילה. בפעם הראשונה שבר את השוק של רגלו השניה. תופעה זו של רבוי שברים מוכרת במשפחה של בעלי.
מבקשת לדעת האם יש איבחון גנטי לבעיה זו והאם ניתן לטפל טיפול מונע בתופעה ?
בברכה
גיתית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שברים מרובים
ד''ר אודי לבל13/03/2010גיתית שלום - שבר שני בגיל כזה בעיקר כשברקע יש מידע על בעיה דומה במשפחה בהחלט מעלה אפשרות של אחת התופעות המלוות בשבירות-יתר של עצמות. יש מספר מרכזים לנושא הזה בארץ, חלקם בניהול של אורתופד, חלקם ע"י רופא ילדים. אם תרצי יותר מידע - אפשר להכנס לאתר של עמותת אוסטיאוגנזיס-אימפרפקטה OI (אני חושב שעוד יש אתר פעיל) בארץ. באיזור י-ם מרכז את הנושא דר' קורניצר בבי"ח אלי"ן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כפות רגליים עקומותטל11/03/2010
הכפות רגליים של בני בן ה 9 נכנסות פנימה.
פנינו בעבר לאורטופדים שונים אשר אמורו שאין מה לעשות.
לדעתי הדבר החמיר.
האם יש טיפול לעניין?
בתודה מראש,
טל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיבוב פנימי בכפות
ד''ר אודי לבל12/03/2010טל שלום. ראשית כרגיל אני מפנה לאתר של שערי צדק או ל- global-help שם יש חוברת בעברית!! על הנושא. בגיל כזה העניין מורכב יותר מאשר בשנים המוקדמות - אז התופעה לרוב נעלמת עם הצמיחה. כיום: צריך לבדוק מאיפה נובעת הרוטציה (פיתול) של הגפה ולשקול אם יש הצדקה לטיפול (זה דיון שצריך להתרחש בינכם ההורים לבין הצוות המטפל). האם יש טיפול? בהחלט, אבל צריך לשקול אם הוא נחוץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכפות רגליים עקומות
טל24/03/2010בהמשך לשאלתי בעניין בני שלו כפות רגליים עקומות(בן 9), אציין כי
במועד שהלכנו לבדיקה - אמרו לנו שאין מה לעשות אלא שהעניין החמיר.
רציתי לדעת אם הבעיה הינה מהקרסול - מהוא סוג הטיפול?
אם הבעיה נובעת מכפות הרגליים? מהו הוא סוג הטיפול?
ואם הבעיה נובעת מהברך - מהו סוג הטיפול?
האם יש רופא אורטופדי עם התמחות ספציפית לעניין זה? ואם כן האם אתנ יכול להפנות אותנו?
בתודה מראש,
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמקור לבעיה סיבובית
ד''ר אודי לבל25/03/2010טל שלום. בנושא הזה מטפלים אורתופדים של ילדים. זה קצת מורכב לדיון בפורום. בגדול מקור הפיתול יכול להיות בירך, בשוק או בכף הרגל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה- רגליים עקומות
לירון21/04/2010שלום, בתי בת 3 סובלת מרגליים עקומות. אורטופד אמר לנו כי הבעיה נובעת מסיבוב באגן ושזה יחלוף מעצמו עד גיל 8 בערך. הבעיה היא שאני לא רואה שיפור בנושא (גם לא החמרה). אמרו לי שניתן לגבס וזה עשוי לפתור את הבעיה- מה דעתך?
בנוסף, היא מאוד מסורבלת בכל הקשור למוטוריקה הגסה- הייתי רוצה לחזק זאת אצלה. האם אתה חושב שניתן להשיג זאת על ידי חוג מסוים? על מה אתה ממליץ- שחיה, התעמלות לגיל הרך, ריקוד?
ואחרונה חביבה, האם זה ייעלם לגמרי או שתמיד תהיה "סטיה" הנראית לעין? (השאלה האחרונה היא לא ספציפית לילדתי אלא באופן כללי).
תודה רבה,
לירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקע באגןויקי11/03/2010
עשיתי לבני בן הארבע וחצי צילום אגן , לפי בקשת אורטופד, והאבחנה שהתקבלה היתה חשד לנקע דו צדדי באגן, מה זה אומר? ואם אכן זה כך, איך מטפלים? עליי לציין כי בני סובל מ-c.p ואיינו הולך / עומד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מפרק הירך אצל ילד עם שיתוק מוחין
ד''ר אודי לבל12/03/2010ויקי שלום. אתן סקירה קטנה על הגישה לנושא זה - וכמובן שצריך לדון בכך עם המטפל שלכם.
ילדים עם שיתוק מוחין סובלים מהיעדר איזון בפעולת שרירים שונים. הילדים שאינם הולכים (בעיקר) נוטים לפתח נדידה של ראש עצם הירך מתוך המכתש האגני. גם אם הילד לא הולך, חשוב מאוד שדבר כזה יימנע. הדבר חשוב כדי למנוע כאב בתנועה או בישיבה כאשר הראש אינו בתוך המכתש.
אנחנו מונעים תהליך כזה על ידי שמירת טווחים מלאים במפרק הירך, מתיחות, כרית פיסוק, השכבה נכונה, עמידה-טיפולית, הרבה טכניקות פיזיותרפיות, הזרקות בוטוקס, הארכות גידים, ולעיתים ניתוחי הטייה של עצם הירך או האגן.
לשיטתי - כל נקיעה ממשית (מלאה) היא כשלון גדול, כי הטיפול לאחר הנקיעה הוא קשה יותר.
[למרות זאת יש אסכולות אחרות שלא רואות בתהליך הזה בעיה גדולה - ואלה מעדיפים לטפל בנקיעה אחרי שקרתה. ויש גם מקרים בודדים שבהם יש נקיעה ואין כאב]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה עזרהרוני11/03/2010
יש לי בעיה בחוליות ואומרים לי שרק בגיל 16 אני יוכל לסדר את זה בניתוח ואני רק בת 12 אני צריכה לדעת עם יש אפשרות לעשות משהו לפני כי אור לי כמעט כלום ואני רוצה לעשות דבריים כמו ספורט לדוגמא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני ממליצה
רוני11/03/2010אני ממליצה לך על הרופא לגב של נערים ונערות דרור עובדיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה בגב
ד''ר אודי לבל11/03/2010אני מסכים, גשי לאחד מהאורתופדים שעוסקים בבעיות גב ושוחחי על העניין. (עם ההורים)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסימטריהיעל11/03/2010
בתי בת 4.5 חודשים. לאחרונה הבחנתי כי בירך אחת יש כפל שומן ובשניה אין. אין הבדלי עובי ניכרים בין הרגליים. בדיקת US של פרקי ירכיים לפני כחודשיים היתה תקינה. האם זה משהו מדאיג או שזה יעבור ברגע שיירד קצת השומן??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבדל בקפלים
ד''ר אודי לבל11/03/2010יעל שלום. אם את דאגנית - כמוני - בקשי לחזור על US ירכיים. זה לא כואב ולא כרוך בקרינה ומאוד מדויק. אם את לא: דעי שאצל רוב התינוקות שמופנים לבירור בשל אסימטריה - הכל תקין ואלה באמת סתם עודפי שומן עם מבנה מעט שונה מצד לצד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלקסיםמירב11/03/2010
שלום רב,
ביתי בת 2.5, עדיין לא הולכת עצמאית אלא רק בעזרת חפצים.
בבדיקה אצל אורטופד - לא המליץ על שום עזרים ו/או סדים.
אנחנו בבירור נוירולוגיה עקב איחור גלובאלי.
שאלתי היא בבדיקת רפלקסים שביצע נוירולוג הוא לא הצליח למצוא רפלקסים
ע"י פטיש בכפות הרגליים (בחלק האחורי)
ומצד שני כאשר דפק על ברך אחת הרגל השניה הגיבה גם מעט.
מה יכולות להיות ההשלכות של ממצא מסוג זה, האם דבר זה יכול למנוע ממנה
ללכת ללא עזרת חפצים בעתיד?
אנחנו דואגים מאד.
אודה באם תענו לי דחוף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצאים נוירולוגיים
ד''ר אודי לבל11/03/2010מירב שלום. אני מבין את דאגתך ונורא רוצה לעזור. אבל, החזרים (רפלקסים) הם חלק בתוך קבוצת ממצאים בבדיקה שכל אחד מהם חשוב. הילדה עוברת בירור שודאי יהיה בנוי ממספר שלבים ובכל אחד מהם תוכלי לקבל הסבר על מה שהתברר עד-כה. תצטרכי לדון בזה עם הרופא המברר, ואת צריכה להתכונן לכך שזה יהיה הדרגתי ומורכב. רפואה היא עניין סבוך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב לילדה בת 7חגית09/03/2010
בתי מתלוננת תקופה ארוכה על כאבי גב,
העיקר שהיא הולכת לישון.
נבדקנו אצל אורטופד שטען שאלו כאבי גדילה.
האם יתכנו כאבי גדילה למשך תקופה כה ארוכה מדי יום?
מה ניתן לעשות כדי להקל על כאבים אלו?
האם יש ספורט מסויים שמומלץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב אצל ילדים
ד''ר אודי לבל10/03/2010חגית שלום. את מעלה נושא שודאי מעסיק לא מעט הורים. אנחנו עדים להופעת כאבי גב בשכיחות גדולה אצל ילדים שדומה לתהליך מקביל אצל מבוגרים (שאצלם זו התלונה השכיחה ביותר אצל רופאי המשפחה חוץ מנזלת). בעבר התייחסנו מאוד לחומרה לכאבים כאלה ולכן ביצענו בירור מקיף שכלל - בירור בעיות בטן (עיכול, שתן, מערכת המין) ובירור אורתופדי מחמיר (צילומים, מיפוי עצם). היום בשל השכיחות הגבוהה אנחנו רואים יותר כאב גב שדמה לכאב אצל המבוגרים - "כאב שרירי"
גישתי היא כזאת - בביקור ראשון שיחה מעמיקה עם הילד/ה וההורים, בדיקה מפורטת. אם אין "דגלים אדומים" - רק מעקב, במקביל להדרכת תרגילים, והנחייה לרשום ביומן את מהלך הכאב, והאם תרופות פשוטות עזרו. בביקור השני אחרי חודש אני דן בממצאים ומחליט לאיזה כיוון לפנות (הדמיות, בירור בעיות בטן, פזיותרפיה). אני לא נוטה לראות בכאבי גב סוג של "כאבי גדילה". דגלים אדומים הם כל הסימנים שכבר בבירור ראשון לא נשמעים אופייניים לכאב רגיל (התעוררות משינה בשל כאב, הזעות ליליות, איבוד משקל)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
חגית10/03/2010תודה על התשובה המפורטת.
איזה תרגילים מומלץ לעשות?
האם יש ספורט כלשהו שכדאי שתעשה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרגילים לחיזוק גב
ד''ר אודי לבל11/03/2010חגית שוב שלום. כל ספורט מומלץ - העיקר לבצע בהתמדה. לגבי תרגילים אני מציע להתחיל עם כפיפות בטן כ- 10 תחילה וכל יום להוסיף כמה עד 30-40 כל ערב. בנוסף בשכיבה על הבטן להקשית גב לאחור עם ידיים מתוחות לפנים (אווירון), 5 שניות בכל פעם, 10 פעמים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כף רגל נכנסת פנימהravit09/03/2010
שלום , בתי בת שנה, הולכת כבר חודשיים. כשהיא הולכת יש לה נטייה לרגליים בצורת O. השאלה שלי היא: כף רגלה הימנית נוטה פנימה וזה גורם לה ליפול הרבה פעמים. האם צריך לטפל בזה או שזה יסתדר? בטיפת חלב אמרו לי שעד גיל 3 לא עושים כלום. זה נכון?
תודה
רוית, אמא קצת מודאגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגלי O
ד''ר מרק אידלמן09/03/2010בד"כ אכן יש שיפור בגיל 3-4 שנים
אין צרוך בשום טיפול מפני שב90 % ציר מסתדר יפה ללא טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אורך רגלייםמוטי09/03/2010
בני נולד פג .היום הוא בין שנה וחמישה חודשים,בנובמבר האחרון עבר ניתוך לשחזור מפרק הירך, במהלך הניתוך קיצרו וסובבו את עצם הירך . כדי שהמפרק יהיה במקום בצילום של המפרק נראה שהוא במקומו ,הגרעין האפפיזרי נראה שהוא מתחיל המפרק זה,המפרק השני תקין,הוא היה מגובס
בספייקה 3 חודשים, לא בוצע מדידה עי' אורטופד,אני מדדתי הפרש 1.5 ס"מ
שאלתי כמה זמן יעבור עד שהרגליים יהיו שוות באורכן,אם בכלל
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר LLD
ד''ר מרק אידלמן09/03/2010מוטי שלום
אל דאגה , עד גיל 5 שנים קיצור עד 3 ס"ם מסתדר לקראת הבגרות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ברצועות פבליקנמוש08/03/2010
שלום
ביתי בת חודשיים, מטופלת מזה כחודש ברצועות פבליק. לאחר חודש נעשה אולטראסאונד ונאמר לי כי המצב ברגל שמאל השתפר (בהתחלה היה פחות טוב מברגל ימין) וברגל ימין לא השתפר.
יש לי כמה שאלות:
מה יכול לגרום לחוסר שיפור בטיפול ברצועות?
האם יש קשר לזוית ההנקה?
האם מותר להשכיב ב"טרמפולינה" ( סל קל)?
מה יכול להשפיע על הטיפול ולעזור לו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפעת רקמת פבליק
ד''ר אודי לבל08/03/2010שלום, חודש של טיפול ברתמה הוא ממש זמן קצר וההבדלים כל כך קטנים במבנה האגן במשך חודש שאני מציע לא להתחיל לחפש סיבות לכך. אין כל מגבלה באופן ההשכבה. פשוט סבלנות, הכל יהיה בסדר, הקפידו על הטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך המרגיעה..
נמוש09/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת רנטגן חוזרת לצורך מעקבאמא מודאגת08/03/2010
בתי נולדה בניתוח קיסרי בגלל מצב עכוז. לכן נשלחנו לבדיקת אולטראסאונד שבה אובחנה כקנדדידטית לדיספלזיה בירכיים (הרופא התלבט לאחר קבלת התוצאות כי ככל הנראה היא היתה גבולית, אך לאחר ששמע שאני, האמא, הייתי עם רצועות כתינוקת) החליט לשים רצועות למשך חודשיים ליתר ביטחון. לאחר כחודשיים עברה בדיקת אולטראסאונד תקינה ובביקורת חצי שנה נערכה לה בדיקת רנטגן והכל נראה תקין.
בביקורת גיל שנה התבקשנו על ידי הרופא לעשות עוד צילום רנטגן אך אני התנגדתי מפחד לקרינה.
הרופא אמר שאפשר לדחות את הצילום בשנה נוספת.
בלי ששמנו לב חלפה לה עוד שנה ועכשיו לפני הביקורת של גיל שנתיים עולות בי שוב התהיות האם צילום נוסף באזור כל כך רגיש אומנם הכרחי? הילדה הולכת, רצה וקופצת ללא בעיה...
יש לציין כי אנחנו חיים בארה"ב וטיסות טראנסאטלנטיות הן חלק משיגרת חיינו (לפחות פעם בשנה) ואני מוטרדת מאוד מעניין הקרינה.
אשמח לשמוע על הצורך בצילום נוסף...
תודה,
אמא מוטרדת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ושכחתי להוסיף...
אמא מודאגת08/03/2010שבגיל תשעה חודשים, סבלה הקטנטונת מדלקת בדרכי השתן ולכן עברה הדמייה שבה נבחנה פעילות הכליות...
עוד ועוד קרינה באזור כל כך רגיש....
מה לעשות???
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם לצלם
ד''ר אודי לבל12/03/2010אמא שלום. בהחלט כן - בצעו צילום, זה מאוד חשוב. זה יכול להכריע לגבי הצורך בטיפול ב- DDH והסיכון כאן גדול בהרבה מהסיכון שבצילום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי סימטריהעידית08/03/2010
שלום!
שמי עידית ויש לי תינוק בן חודשיים . בבדיקה שגרתית בטיפת חלב הופנתי ע"י הרופא לאורטופד ילשים , עקב אי סימטריה בקפלי העור בשוקיים האחרויות . ? על מה זה מעיד והאם זה מצריך טיפול דחוףףף!!!
יום טוב וקסום
עידית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסימטריה בקפלי העור ברגליים
ד''ר אודי לבל08/03/2010עידית שלום. ממצא של קפלים לא סימטריים בירכיים מצריך בירור לבעיה במפרקי הירכיים - קחו את התינוק לבדיקת אולטרא-סאונד של מפרקי הירכיים. לא דחוף אבל לא לוותר!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כף רגל ימינהיפית08/03/2010
שלום,
הבת שלי בת שנה, היתה מטופלת בכרית פיסוק בשל בעיה קלה במפרק ירך שמאל.לפני חודש עשינו צילום והכל נראה בסדר (פרופ' פרטי). אך יש לעשות מעקב עוד כשנה. מפרק ימין היה בסדר גמור לאורך כל הדרך.
לאחרונה שמתי לב כי הילדה שעומדת קצת, הולכת סביב רהיטים והולכת כאשר אני מחזיקה לה את הידיים, כף רגל ימין שלה נוטה מעט ימינה. לעומת השמאלית, ישרה.
זה מורגש רק כשהיא הולכת (כשאני מחזיקה לה את הידיים, כי היא לא הולכת לבד) ושהיא עומדת.
האם זו בעיה?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סבוב פנימי ברגל
ד''ר אודי לבל08/03/2010יפית שלום. כתבנו כאן המון בעבר על מנח רגליים בסבוב פנימי. בגדול ובכדי לקצר- חכי להליכה עצמאית ללא תמיכה ובאופן יציב, ואז, אם משהו נראה חריג - התחילי לחפור בנושא. האופן שתינוקות מניחים את הרגליים בעמידה/הליכה ראשונית הוא ממש מקרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה נוספת -לגבי בניאסתר08/03/2010
שלום
כמו כן לבני בן ה-8 התגלה לפני כמה חודשים קליקים ברגליים לקחנו אותו לרופאה
שאמרה להפסיק לעשות את הקליקים וזה יעבור לבד -בגדול כך היה .
אולם לפני כמה שבועות תוך כדי ישיבה על המחשב ראיתי אותו מסובב את ראשו ימינה
ושמאלה כל פרק זמן מסויים ,(זה נראה לא טוב )והילד מצידו אמר שיש לו קליקים
אני מרגישה שהוא מרבה בתנועות אלו ???
האם מדובר בקליקים???
האם במשהו אחר ???
איך אדע אם מדובר "בתנועה לא רצונית" או קליקים בצוואר ???
(מה זה "טורת")* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים וקליקים
ד''ר אודי לבל08/03/2010דליה שלום. אני עונה לשני הנושאים -
בעניין כאבי הגדילה - כל עוד הם באופי שפיר אני לא ממליץ לברר לומק. מה זה אופי שפיר - כאבים סימטריים או דו"צ. מופיעים בערב או בלילה, חולפים עד הבוקר, מגיבים למשכך כאבים או למסאז', ואינם מלווים בשום דבר אחר.
בעניין קליקים וטיקים - הרבה ילדים לקראת גיל התבגרות או בחלקו המוקדם - מפיקים כל מיני קליקים או מבצעים תנועות חוזרות עם אופי אופייני. אני מציע לא לעסוק בזה - זה לא ממש מזיק וגם אם כן אין לנו יכולת לשכנע להפסיק. לגבי תסמונת טורט - אפשר למצוא מידע ברשת כולל אגודות. בגדול זו תסמנות שכולל גם תבניות פעילות חוזרות - אבל זה רק חלק מתסמונת מורכבת (מאוד פופולרית בסרטים ופחות בחיים).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נעליים ראשונות - מתי ואיזה?שרון07/03/2010
שלום רב
ביתי בת שנה ומזה כשבועיים היא הולכת לבד מרחקים של כ 10 צעדים
עד כה היא הולכת עם גרביים עם סולייה מונעת החלקה ו/או "נעליים" מבד (רכות, כמו נעל בית)
בחיפוש אחר נעליים עבורה, נתקלתי בשתי אסקולות:
1. נעל מאוד רכה מעור וזמש המדמה ככל הניתן רגל יחפה (שושוז, בובוקס)
2. נעל טרום הליכה עם סולייה רכה (פפיה, אלפנטה)
אשמח לחוות דעתך - ראשית, האם רצוי כבר לקנות נעליים, ואם לא - מתי
במידה וכן - איזה סוג כדאי יותר לקנות
תודה
שרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נעל ראשונה- הורים הביעו דעה!!!!!
ד''ר אודי לבל07/03/2010שרון שלום, אין כאן שום דבר מדעי. קני מה שנראה לך טוב. אני מזמין הורים לתרום מנסיונם. אני למטופלי ממליץ על גרב עם סוליה נגד החלקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)
