מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבים בפיקה אחרי ניתוח החלפת ברךארדל פיני04/11/2011
ברצוני לדעת האם אפשר להתגבר על תופעת הקלאנק שמלווה בכאבים חזקים בפיקה ללא צורך בניתוח אורטוסקופי או בניתוח עם פתיחת ברך, עברתי ניתוח להחלפת ברך לפני כ 8 חודשים והכאבים שיש לי הן בעיקר ביישור ברך ממצב של כיפוף ובעיקר בקימה מהכיסא. האם זאת תופעה נפוצה לאחר החלפת הברך ולמה זה קורה? האם כתוצאה מחוסר זהירות של המנתח או כתוצאה ממבנה לא טוב של המפרק המושתל?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בפיקה אחרי ניתוח החלפת ברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי04/11/2011למעלה מ- 90% מרוצים ואין להם כאבים כלל, אך מבין אלה המתלוננים על כאבים - התלונה על כאבים בפיקה נפוצה. נסה להתגבר על הכאב עם פיסיוטרפיה, תרופות וזמן. רק באפשרות אחרונה לשקול טיפול ניתוחי נוסף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים במפשעהנילי02/11/2011
שלום, מזה כחודשיים וחצי אני סובלת מכאבים במפשעה.
בבדיקה אצל אורטופד ולאחר צילום וסיטי עלתה ההשערה שיש פגיעה 0הרופא הגדיר זאת "המיניסקוס של המפשעה"). אני ממתינה לבדיקת MRI ולאחריה החלטה על דרך הטיפול. האם בתקופה זו הליכה ופעילות יומיומית רגילה עשויה להגביר את הנזק למפרק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים במפשעה - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי03/11/2011מומלץ פעילות רגילה ללא ספורט עד קבלת התוצאה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח ממצאים בבדיקת MRIד``ר אליהו ליברטי01/11/2011
שלום,
לאחר נפילה ומכה ישירה לברך שמאל,ובעקבות כאבים,קיבלתי הפנייה לMRI,ובבדיקה נמצאו הממצאים הבאים:
1.אזור של בצקת מח העצם באספקט העליון מדיאלי של הפטלה,מלווה בבצקת ברקמות הסמוכות.מדובר כנראה בחבלת עצם.
מעט בצקת בקצה הדיסטלי המדיאלי של הקוודריספס,בסמוך לאזור החבלה בפטלה. הגיד הפטלרי תקין
2.מעט בצקת מח עצם גם בפמור, בעיקר באספקט המדיאלי של הMFC.
לא זוהתה חבלה סחוסית.
3.כמות קטנה של נוזל במפרק ובבורסות הסופרה פטלריות.
4.הPCL,ACL והרצועות הקולטרליות בגדר התקין.
5.לא זוהתה פגיעה במניסקים.
לסיכום:
חבלת עצם באספקט העליון המדיאלי של הפטלה ובמידה קלה גם בMFC
אני מאוד אשמח אם תוכלו להסביר לי במילים פשוטות מה זה אומר,האם המצב הפיך ומה הטיפול,והאם אוכל לחזור להתאמן באיגרוף תאילנדי,שכן לפני הפציעה הייתי אמור להתחיל להתחרות ואני רוצה לדעת האם בעתיד אוכל.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח ממצאי MRI - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ03/11/2011MRI מדגים סימני חבלה גרמית בפיקה, ומול הפיקה בברך.
התופעה תחלוף עם הזמן, ותוכל אז לחזור לפעילות מלאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה
עומר03/11/2011תוכלי אולי לתת הערכה גסה של כמה זמן בערך,ואם יש דרך להאיץ את ההחלמה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ03/11/2011לא ניתן לדעת או להאיץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף מבקשת עזרהיונית01/11/2011
שלום
לאחר חודשים של כאבים בירך, קבלתי היום את תוצאת בדיקת הmri
שינויים אוסטאורטריטים מתקדמים באספקט הצדדי של פרק הירך המתבטאים בהצרות ניכרת של המרווח הפרקי,דלדול הסחוס הפרקי ויצירת ציסטה סוב-כונדראלית.
האספקט הקדמי של האצטבולום הימני בקוטר 1.5ס"מ בציר הסגיטלי ובקוטר 1.2ס"מ במישור הצידי הפנימי.
מודגם נוזל תוך פירקי בכמות מתונה עד גדולה
מודגמים אותות חריגים ועיבוי של הלברום הקדמי עליון מימין - הממצא עשוי להחשיד לשינויים ניוונים
אין עדות לavn בראשי הפמור ד"וצ
אני בת 63, היות והרופא שלי בחו"ל וחוזר רק עוד 3 שבועות, אודה לכם באם תאירו את עיני א. האם המצב דורש נתוח?
ב. מה זה אומרת התוצאה
תודה תודה
יונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף מבקשת עזרה - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי03/11/2011עלי לראות הצילומים במו עיני , לשמוע אותך ולבדוק אותך ורק אז אוכל לקבוע חד משמעית אם צריל ניתוח או לא. הממצאים ששלחת יכולים להתאים לכאן או לכאן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצואות MRI ברך שמאליואל בוקשפן01/11/2011
שלום רב
אני בן 55 וסובל מכאבים הבאים בגלים בברך שמאל
עשיתי mri ולהלן התוצאות
שינויים בצקתיים סובבונדרליים פמורו טיביאלים מדיאלים
המניסקוס המדיאלי אקסטודד ניווני עם קרע הוריזונלטי בקרן האחורית
נוזל יתר תוםך מפרקי בכמות יחסית גדולה ובבורסה SP
סיכום
אוסטאוארטריטיס פמורו טיביאלי מדיאלי במדיה קלה עם קרע של המניסקוס באותו צד
נוזל יתר תוך מפרקי ובבורסה SP
האם זה דורש התערבות כירוגית או טיפול משמר ?
תודה
יואל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצואות MRI ברך שמאל - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי03/11/2011בשל הקרע במניסקוס נראה שעליך לעבור ניתוח ארטרוסקופי. כמובן שהחלטה סופית תתקבל רק לאחר שהמנתח שתבחר ישמע מה מפריע לך ויבדוק אותך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם שמעתם על טיפול אפוס? מה זה?דליה31/10/2011
שלום רב
אני בת 54 ובשנתיים האחרונות סובלת מכאבי ברכיים קשים ותחושת נוקשות שמאד מגבילים את חיי. מאשה פעילה וספורטיבית הפכתי לאדם שמאד קשה לו לעסוק בספורט ולטייל מה שכמובן משפיע גם על המשקל ועל המורל. אורטופד אבחן שחיקת סחוסים בשתי הברכיים ובשלב זה אינו ממליץ על התערבות ניתוחית. רופאת המשפחה סיפרה לי על טיפול בשם אפוסתרפיה. רציתי לדעת אם שמעתם על זה ואיך זה בכלל עובד? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם שמעתם על טיפול אפוס? מה זה? - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי31/10/2011מדובר בשמוש בנעליים מיוחדות המסיטות את נקודות הלחץ בברך מאיזורים שחוקים לאזורים פחות שחוקים. הטיפול לא מתאים לכולם ולרבים הכאבים חוזרים לאחר הפסקת השימוש בנעליים. גשי לאורטופד שלך לקבוע אם את מתאימה לטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח..29/10/2011
שלום אני לאחר ניתוח של חצי שנה של תפירת מיניסקוס והוצאת ציסטה.. אני עדין סובלת מכאבים ויש ניפחות קטנה.
לאחר בדיקה אצל רופא מומחה הוא שלח אותי לMRI עקב חשד לקרע בLM+ציסטה.
ברצוני לדעת מה הקרע הזה?
ובאיזה דרכים ניתן לטפל?
ואיך יכול להווצר מצב שהוא נקרע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ29/10/2011יתכנו מספר אפשרויות:
קרע נוסף במניסקוס.
קרע במניסקוס השני באותה ברך.
חוסר איחוי של הקרע שנתפר.
אם אכן יש קרע נוסף או חוסר איחוי, יש צורך בארטרוסקופיה וכריתת החלק הקרוע של המניסקוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזרקת קורטיזוןאינה28/10/2011
ברצוני לדעת האם קיימים כיום קורסים להזרקת קורטיזון לרופאי משפחה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזרקת קורטיזון - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי28/10/2011שאלה זו אינה שייכת לפורום זה. רופא משפחה אינו צריך קורס כדי ללמוד להזריק. אם מדובר בהזרקות מיוחדות כמו למפרקים שונים עדיף שהדבר יעשה על ידי מומחה בתחום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות MRI בברךאלמונית כואבת26/10/2011
במהלך חודש אוגוסט נפשתי והחלקתי על רצפה רטובה . כתוצאה מכך נחבלתי בברך . הופנתי לבדיקת MRI ולהלן התוצאות .
1.אותות חריגים מלשד הדיאפיזה הדיסטאלית של הפמור.
2. באספקט הקידמי של הקונדיל הפמורלי המדיאלי מודגם נגע אוסטאט-כונדרלי שטוח בקוטר 9 מ"מ במישור הצדדי פנימי-חתך אקסיאלי 17 סדרה 6 ובקוטר 5 מ"מ בציר הסגיטלי - חתך סיגטלי 12 סדרה 7 עם אי סדירות של הקורטקס ואותות חריגים בסחוס המכסה בסמוך.
3. מודגם שינוי ניווני מינימלי בקרן האחורית של המיניסקוס המדיאלי .
4. הודגם נוזל תוך פירקי בכמות מינימלית ללא עדות ליצירת ציסטה פופליטיאלית.
אשמח להבין בעיברית קלה למה הכוונה בסעיפי המימצאים השונים .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות MRI בברך - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ27/10/2011מדובר בחבלה בסחוס ובעצם של הירך המרכיבה את הברך. עקב כך יש גם נוזלים בברך. כמו- כן יש שינויים ניוונים במניסקוס בצד הפנימי של הברך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נגע קיקלופשי25/10/2011
שלום,
לפני 8 חודשים עברתי שחזור רצועה a.c.l מגיד הפיקה לאחר קרע מלא.
ב-4 החודשים האחרונים הרגשתי נסיגה במצב הברך, כאב ביישור ובהעמסת משקל, ותחושה כי משהו מפריע לברך מלהתיישר לגמרי, למרות הקפדה על תהליך השיקום, פיזיותרפיה והידרותרפיה.
לפני חודש נשלחתי ל m.r.i נוסף, על מנת לאתר את המקור לכאב ולאי-היכולת להגיע ליישור (נע בין 5-15 מעלות, משתנה מיום ליום ולעתים משעה לשעה).
בבדיקה אובחן נגע קיקלופ, ולאחר שעבר על הממצאים וביצע בדיקה פיזית, החליט המנתח כי יש צורך לבצע ארתרוסקופיה בכדי להסיר את הרקמה העודפת וכן לשייף מעט את עצם הירך בכדי ליצור מרווח נוסף.
רציתי לדעת האם באמת תופעה זו אינה ברת-חלוף ולא יכולה לעבור מעצמה, והאם ניתוח הוא האלטרנטיבה היחידה.
ברור לי כי אין אפשרות לחוות דעת פרטנית אך האם ככלל זהו הטיפול המקובל לתופעה?
תודה על התייחסותכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נגע קיקלופ - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי25/10/2011נגע קיקלופ - הוא ביטוי ציורי לקצה החופשי של רצועה צולבת קרועה. מדובר כנראה בשארית הרצועה הישנה שלך. לגבי החלטת המנתח שלך אין לי מספיק נתונים לקבוע שזה פתרון הכרחי אך במקרים רבים של הגבלות תנועה נדרשת ארטרוסקופייה לזיהוי הגורם המגביל ותיקונו אם אפשרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח ארתרוסקופיה מפרק הירךסהר דהן24/10/2011
לרופאים שלום רב,
לפני כחודשיים עברתי ניתוח ארתרוסקופיה במפרק הירך בשל קרע בלברום , עד כה (כחודשיים) ההחלמה התקדמה בצורה נפלאה ומיום ליום פחתו הכאבים..אני משלב טיפולי פיזיוטרפיה, אך לאחרונה אני חש בכאבים שלא היו באיזור הירך (המפשעה , מעל איבר המין וכו').. חשוב לציין כי במהלך אימון כגון : סקוטים אני חש בקליקים בברך ברצועה הצידית (הוסבר לי שהיא מתחברת לירך) , האם לדעתך יש צורך בחשש ? מה לעשות בנידון ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח ארתרוסקופיה מפרק הירך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי24/10/2011ייתכן וכל תלונותיך אינן קשורות לניתוח שעברת. תתחיל בכך שתתיעץ עם המנתח שלך. אחר כך, אם יהיה צורך פנה למומחה המתאים (כירורג? מומחה ברכיים?). נראה לי שהקליקים בברך אינם קשורים לרצועה שציינת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MRIאלמוני24/10/2011
עשיתי MRI ואשמח לחוות דעת על התוצאות..לפי מה שהבנתי זה מחייב ניתוח, האם זה נכון? והאם יש אפשרויות טיפול אחרות?
הבדיקה בוצעה לבירור חבלה סיבובית. קרע אלכסוני בגוף המיניסקוס המדיאלי נוגע גם בשול התחתון וגם בשול העליון. בצקת לשדית תת קורטיקלית בפלאטו הטיביאלי המידאלי.
נוזל משני צידי ה MCL כביטוי לנזק חלקי לרצועה. אי סדירות שטחית בסחוס הפיקה סביב הטרוכלאה עם מוקד קטן של כונדרומלציה גרמית בפסט המדיאלי.
כל השאר תקין.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MRI - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי24/10/2011ממש לא נראה שמחייב ניתוח. החלטה מבוססת יותר תתקבל לאחר שמיעת תלונותיך, בדיקה ידנית של הברך, ועיון בצילום עצמו,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
אלמוני25/10/2011קשה לי ללכת ולדרוך על הרגל,במנוחה הרגל לא כואבת..אבל בהליכה אפילו ללא דריכה על הרגל הברך והכף רגל מתנפחות..
זה גם לא מחייב אורותוסקופיה? כי הבנתי שזה גם סוג של ניתוח.
איזה אפשרויות טיפול יש חוץ מזה במצב הזה?
ניתן לקבוע אצלך תור באיזור חיפה או שאתה מקבל רק בראשון?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי25/10/2011לא אוכל לקבוע בהתכתבות אם אתה צריך ארטרוסקופייה או לא. אני מקבל רק במרפאה שלי בראשון לציון ומנתח בהרצליה ובבית חולים אסותא החדש בתל אביב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת מפרקי הברכייםיהושע23/10/2011
בן 62 סובל מראטריטיס "קשה" בשתי הברכיים. עברתי ארטרוסקופיות , הזרקות ועוד. בחודשיים האחרוניםלא מתפקד , כאבי תופת וחי על משככי כאבים נרקוטים , כדורים נוגדי חרדה ונוגדי דלקת.הכבד והלבלב מראים "סימני מצוקה". הוצע לי להחליף את 2 המפרקים בניתוח אחד !!! האם זה מקובל ? האם לא מסוכן ? האם אתם מכירים מישהו שעבר החלפת 2 הברכיים בניתוח אחד ? מה זמן ההחלמה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת מפרקי הברכיים - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ23/10/2011אנשים צעירים ובריאים יכולים לעבור ניתוח בשתי הברכיים בו זמנית. בדרך כלל מגיעים לניתוח זה אנשים מבוגרים יותר ולא בריאים, והמאמץ הכרוך בניתוח גדול עליהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת לשאלה
יהושע24/10/2011אבל - האם מבצעים בארץ ניתוחים כאלה בארץ ?ומה זמן ההחלמה (לעמוד על הרגליים) ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ברכייםנטלי23/10/2011
שלום רב,
הנני בת 27 ומעולם לא סבלתי מכאבי ברכיים ו/או מפרקים בכלל. לפני כשבועיים התחתנתי ובמהלך האירוע קפצי המון, מה שהוביל לכאבי תופת בברכיים ביום שלמחרת. לא יכולתי לעמוד אפילו- דקירות קשות שבאו והלכו כשניסיתי לעמוד, אבל לא חשתי בכאב כאשר ישבתי או שכבתי. כך כשבוע הכאבים נחלשו והתגברו כל יום משהו אחר.
בשבוע שעבר הייתי אצל אורטופד שאמר לי שאלו בסך הכל כאבי מאמץ יתר ורשם לי acroxia 140 mg למשך שבוע בכל יום כדור.
ברגע שנטלתי כדור הרגשתי בהקלה למשך כל היום אך בשעות הערב הכאבים התחדשו וללא הקלה, כמו לפני הכדור. כך כשבוע היה. כעת סיימתי את החפיסה ועדיין אני סובלת מכאבים, לא יכולה ללכת ישר, לנעול ברכיים או לעלות מדרגות. כעת אף כואב לי כאשר אני יושבת - מה שלא היה קודם.
מוזר לי שעברו שבועיים ואחרי טיפול תרופתי עדיין יש כאבים ואין שיפור. מה ניתן לעשות והאם התופעה שכיחה? מתי אני אמורה לחוש בהקלה באם אלו באמת כאבי מאמץ בלבד?
תודה מראש,
נטלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ברכיים - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ23/10/2011אם את סובלת מכאבי מאמץ, וסביר שכך בגלל הופעת כאבים בשתי הברכיים באותו הזמן ובאופן שווה ייקח כ3-4 שבועות עד לתחילת שיפור ממשי בכאבים.
כדאי ללכת מינימום הכרחי, ולנוח.
אם הכאבים לא פוחתים לאחר מכן, יש לגשת לבדיקת אצל אורטופד ברכיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח להחלפת מפרק הברךפבל ק22/10/2011
שלום רב.
סבתא שלי עברה ניתוח להחלפת מפרק הברך לפני כשבועיים וחצי. (יש לציין שהניתוח עבר לא בארץ).
לאחר הניתוח היא נשלחה למרכז שיקום בו נאמר שאין עליה לעשות תרגילים עם הברך עם תום הניתוח. האם זה באמת המצב וההנחיה הגיונית? שמעתי על הנחיות סותרות אשר דוגלות בלעשות תרגילים כמעט ישר אחרי הניתוח כדי שהברך תשתקם כמו שצריך.
מה מבין הגישות היא המומלצת יותר?
באם יש לעשות תרגילים, אילו תרגילים מומלצים?
האם יש מצב שכעבור שבועיים וחצי ללא תרגילי שיקום נגרם נזק כלשהו?
בתודה מראש,
פבל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח להחלפת מפרק הברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי22/10/2011אני דוגל בהפעלה מיידית לאחר הניתוח. את המנותחים שלי אני מוריד מהמיטה יום אחרי הניתוח בהדרכת פיסיוטרפיסט הם לומדים ללכת עם הליכון ומבצעים תרגילים שונים מייד לאחר הניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




.jpg)