מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צילומי CT ו US לבדיקת רצועה בברךיובל21/10/2011
האם לבדיקת קרע ברצועה בברך ,ACL , הבדיקות הבאות יעילות :
US (אולטראסאונד)
CT* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילומי CT ו US לבדיקת רצועה בברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי22/10/2011א.ס. ו- CT אינן בדיקת הבחירה לאבחון קרעים ברצועות. הבדיקה המתאימה היא MRI וגם שם אחוזי הטעות די גדולים. סיפור החולה + אבחון בבדיקה ידנית הוא המשמעותי והקובע ביותר אם ניתוח שחזור או כל פעולה אחרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ברכייםורד20/10/2011
יש לי כאבים בברכיים. בעליה וירידה במדרגות החמרה, כאבים בצורת מתיחה וצביטות. במיטה בזמן ישור וכיפוף והסתובבות מצד לצד רעשים. סיטי יצא תקין ומיפוי יצא קצת דלקת ברגל שמאל בחלק שמתחת לברך. מה הסיבות לבעיות שציינתי וכיצד פותרים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ברכיים - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ20/10/2011לעיתים הכאבים מופיעים כשהעומס על הברך עולה על כוח השרירים של הרגליים.
אם לא מטפלים בבעיה מהר, הכאבים הופכים להיות כרוניים.
רצוי לחזק את שרירי הרגליים, בין היתר בעזרת פיזיותרפיה, ולבדוק אם לא הייתה לאחרונה עליה במשקל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך כאבים בברכיים
ורד20/10/2011כיצד מטפלים חוץ מתרגילי פיזיוטפיה? התחלתי גם לעשות דיקור. האם כדאי לקבל זריקת קורטיזון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך כאבים בברכיים - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ20/10/2011תשובה לכך ניתנת רק אחרי בדיקה גופנית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת MRI לברךיובל18/10/2011
האם בבדיקת MRI ניתן לדעת אם מדובר על צילום של נערה ( בת 15) או אדם מבוגר ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת MRI לברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי18/10/2011יש איזורים שונים כמו למשל קצות העצמות הארוכות של הברך או הירך שיראו שונה בהשוואת MRI של מבוגר לצעיר. בתנאי שהצעיר לא סיים עדיין את ההתפתחות והגדילה שלו. זה בקשר לצילום עצמו. ועוד סימן בדוק שתמיד עובד - בפינה של כל צילום יש את פרטי החולה ותאריך הלידה שלו. מה דעתך.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ברכיים ובעצם ברגלעמית16/10/2011
שלום אני בן 17,
בשבועיים האחרונים התחלתי לרוץ ריצות ארוכות של כ4 ק"מ כל יומיים שלושה ימים,
והתחילו לי כאבים בשני הברכיים ובעצם שמתחת לברך אני מרגיש כאבים בנקודות ספיציפיות
שמתי לב שהברכיים שלי טיפה אדומות וחמות
מה זה? יש דרך לטפל בזה ולא להפסיק בריצות? אשמח אם תעזרו
אם זה עוזר עסקתי בעבר בסוגי ספורט שונים ועכשיו חזרתי אחרי חצי שנה בלי פעילות רצופה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ברכיים ובעצם ברגל - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ17/10/2011סביר, שהברכיים כואבות עקב עומס יתר.
רצוי לחזור לכל פעילות ספורטיבית, כמו ריצה, בהדרגה. גם להקפיד על נעלי ריצה חדות ומתאימות.
כך, שאני ממליצה על הפחתה בריצה, נעלי ריצה חדשות וביצוע מתיחות לאחר ספורט.
לקרר את הברכיים לאחר הריצה.
אם לא ישתפר- בדיקה אצל אורתופד ברכיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריקת פיקהיגאל15/10/2011
ילדתי בת ה -16 עברה פריקת פיקה (ראשונה) במהלף ריקוד. לפני כ 3 חודשים. מאז היא החלימה והברך במצב טוב. הבעייה שבמהלך הפריקה ניתק פרגמנט שנמצא ב: "הפרגמנט המנותק שמחבר בין הריצס הקדמי של המפרק לפאוץ' התחתון של הריצס הסופרהפטלרי, בתוך כרית השומן ע"ש הופה" (טקסט נלקח מפענוח ה -MRI). ברור לי שלולא הימצאו של הפרגמנט לא היה נדרש ניתוח. השאלה היא האם נדרש ניתוח להוצאתו כעת או אפשר לחכות ולקוות לטוב ולהוציא אותו לכשהידרש. ואם לא, מה הנזק הפוטניאלי מהמצאותו בברך (בבחינת "פצצה מתקתקת"?)
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריקת פיקה - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי15/10/2011לא כל פרגמנט צריך למתח ולהוציא. צריך לשמוע ממה הילדה סובלת, לבדוק אותה ידנית, לראות את בדיקת ה- MRI ןלא רק לקרוא פענוח ורק אז לקבל החלטה מבוססת ואחראית. הניתוח המומלץ הוא כמובן ארטרוסקופי להוצאת הפרגמנט והערכת הנזק בפיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ברכיים ואין תשובותרותם14/10/2011
שלום ד"ר.
לפני מספר שנים התחלתי להתאמן בריצות ארוכות והגעתי ליעדים מרשימים ומספקים לאצן החובב. אבל, לצערי ובטפשות כמובן, בצעתי זאת באופן לא מבוקר, כך שעם גיוסי לצבא החלו לי כאבים עזים בעצמות הקרסוליים (עד כדי קושי לעמוד וללכת) ועלה חשד כי יש לי שברי מאמץ. לאחר בדיקות מרובות ומייגעות החליטו מספר הרופאים שעברתי דרכם כי דחיסות העצם שלי מאד נמוכה כתוצאה מהפעילות הגופנית הרבה שבצעתי וכי עדיין אין לי שברי מאמץ, אך אם אמשיך בפעילות יהיו לי שברים שיופיעו מייד. באותו הרגע הפסקתי הפעילות לשנתיים וחצי הקרובות (עד עכשיו). כיום הכאבים שהיו לי אז נעלמו אך במהלך הזמן שעבר עברו הכאבים לקרסוליים כשבשלב מסויים נעלמו הכאבים ברגל שמאל ונשארו רק בימין. כיום אני סובל מכאבים שהולכים וחוזרים עם הפוגות לא מוגדרות אבל הפעם בברך ימין. בבדיקה אצל אורטופדים נאמר לי כי אין לי כלום וזה מבנה העצמות שלי. אחד מהם אף אמר שכנראה ויש לי דלקות חוזרות בברך בשל המבנה הלא סמטרי שלי (ביחס לשאר הגוף) ברגל ימין.
אני לא כל כך מבין איך יש לי כאבים בברך ימין, הד"ר אומרים שזה המבנה שלי, אך מעולם לא סבלתי מכאבים בכלל. לפחות לא עד שהתחלתי לרוץ.
אני די חסר אונים בנושא, אני אדם פעלתן שחייב להיות בפעילו גופנית אבל אף רופא לא נתן לי תשובות ברורות בנושא. חלק אומרים שזה המבנה שלי, חלק שיש לי שחיקה של הסחוס. אני יכול לתפקד חודש נפלא ואז יום אחד, ללא שום סיבה, הברך תכאב לי מאד.
תעזרו לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה נוספת..
רותם14/10/2011אוסיף ואומר כי האורטופד האחרון שהייתי אצלו אמר כי הברך שלי וכל רגל ימין שלי מעין מסובבת לעומת הגוף ונמצאת ב45 מעלות סטייה.
הוא טוען כי זו הסיבה לכאבים שלי וכי רגל שמאל מאזנת אותה.
האם מדרסים בהזמנה יתאימו לי ויקלו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת.. - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי15/10/2011סיבה מוזרה לכאבים. מדרסים לא יעזרו אם זאת הסיבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבי ברכיים ואין תשובות - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי15/10/2011כמובן שאין לי אינפורמציה מספקת על מנת לבחן. גש לאחד ממומחי הברכיים לבדיקה, ייתכן והוא יזדקק לבדיקות נוספות כמו צילומים, MRI או מיפוי ספקט לברך, לאחר מכן תהיה מספיק אינפורמציה כדי להתקדם ולעזור לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזרקת קורטיזוןיהושע13/10/2011
בן 62 בריא בדרך כלל , סובל מארטריטיס ב 2 הברכיים. עברתי ארטוסקפיות (הטריות) בשתיהן לאחרונה , ללא שיפור. לפני יומיים הזריקו לי דיספרוספאן 2 מ"ג לברך שמאל וזה מקל עלי. שאלתי : האם ניתן להזריק לי זריקה דומה גם לברך ימין לאחר שבוע ? (מההזרקה לברך שמאל)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזרקת קורטיזון - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ16/10/2011התשובה חיובית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחבושת אלסטית לברךדניאל11/10/2011
שלום
לפני כ-3 שנים הפסקתי להתאמן (אימוניי ריצה קלה בלבד) בגלל כאבים בברך ובקרסול שהרופאים לא הצליחו לזהות. זאת למרות שעשיתי אולטרהסאונד, CT, צילום ופזיוטרפיה ואפילו ניתנו לי כמה כדורים (שאני לא זוכר את שמם, לטיפול בדלקת).
לאחרונה חזרתי להתאמן, האימון הוא אימון קל המשלב הליכה מהירה וריצה קלה, שעה בערך, יום כן יום לא.
למרות ההפסקה הכאבים חזרו ולאחר כל אימון יש לי כאבים בקרסול ובברך.
הכאב עובר לאחר מנוחה אבל הרגישות נשארת.
האם ישנה בדיקה נוספת או חדשה ששווה לי לעשות?
בינתיים האם יהיה בסדר להתחיל להשתמש בתחבושות אלסטיות לאימונים?
האם זה יחליש לי את המפרקים עוד יותר? או שאין בעיה להשתמש בזה לאימונים בלבד?
לתשובתכם אודה.
דניאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחבושת אלסטית לברך - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ16/10/2011לאחר שעברת בירור מקיף קשה להמליץ על בדיקה נוספת ללא שאבדוק אותך גופנית.
בינתיים אתה יכול להשתמש בחבישות אלסטיות בזמן אימונים בלבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבלה בברך ימין כתוצאה מאימון כדורגלדנה11/10/2011
היי שמי דנה בת 29 שחקנית כדורגל
ולפני כחודש הפילו אותי במשחק כדורגל, מהצד הפנימי (מדיאלי אם אני לא טועה)
כאבי תופת ,הברך התנפחה ישר, והתחממה...
הייתי במיון, עשיתי רנטגן לא נמצא שבר, הרופא אמר לי ללכת עם קביים שאם חס וחלילה יש לי קרע במיניסקוס שלא אחמיר את הפציעה, וגם המליץ על MRI
עשיתי CT שם נמצא בצקת,ומעט נוזלים
הייתי אצל אורטופד מומחה ספורט שאמר לי בCT לא ניתן ממש לראות וכדאי שאעשה אולטראסאונד , ביצעתי זאת וקיבלתי את התוצאות :
הגיד הקואדריספס : ב.מ.פ
הגיד הפלטרלי: ב.מ.פ
הLCL : ב.מ.פ
MCL : ב.מ.פ
בורסה סופה פטרלית : אין עדות לנוזל.
בורסה פטרלית: אין עדות לנוזל
PES ANSERINUS : ללא נוזל אין נוזל תוך פרקי.
איזור פופליטאלי: לא הודגמו שינויים פתלוגיים,אין עדות לציסטה על שם BAKER
רציתי לשאול מה זה אומר,והאם כדאי בכל זאת לבצע MRI על מנת להיות רגועה שאין לי קרע במיניסקוס או משהו דומה
אני אציין בנוסף כי עדיין ישנם כאבים וקשה לי להתכופף כמו בתרגיל סקוואט בחדר כושר..
מה ניתן לעשות במצב כזה, האם התוצאות בסדר? האם למען הסר ספק כדאי לבצע MRI? והשאלה החשובה ביותר, מתי אוכל להתאמן, כלומר כמה זמן אצטרך לחכות...וגם בנוסף קבעתי פיזוטרפיה...אמורה להתחיל בקרוב
בתודה...דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חבלה בברך ימין כתוצאה מאימון כדורגל - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ16/10/2011אם מצב הברך עדיין לא השתפר, רצוי לבצע בדיקת MRI של הברך, ולטפל בה בהתאם לתוצאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלי דם בברךורד11/10/2011
הברכיים נראות אדומות. יש כאבים. ראומטולוג אמר שזה כלי דם.האם יתכן שיש בעיה בכלי הדם בברך? אם כן זה עושה כאבים?איזה בדיקה צריך לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלי דם בברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי15/10/2011האינפורמציה שאת מספקת היא ברכיים אדומות וכואבות. זה ממש מעט כדי לאבחן ואני מצטער שלא אוכל לפתור לך את כתב החידה עם כל כך מעט אינפורמציה. . אני רק יכול לומר שאם הבעייה בשתי הברכיים, כך אני מבין, אז הבעיה כנראה בתחום הראומטולוגי. המשיכי עם הראומטולוג ובקשי ממנו הסברים לאבחנותיו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח H.T.Oיפה יוגב10/10/2011
שלום. בני בן 28 ולפני שלושה חודשים עבר ניתוח ארטוסקופיה.
ממצאי הניתוח: נזק סחוסי דרגה 3 ב MFC WBA גודל 10 על 10 ממ באבמגע עם MM ANT HORN בעת יישור – לא התאים למיקרו שברים. פליקה מדיאלית נרחבת הוצאה. שאר הברך בסדר. יש לו רגלי O מאוד משמעותיות.
כעת מצבו הוחמר עד מאוד: מדרגות זה סיוט מבחינתו, עמידה ממושכת גורמת לו באופן מידי לכאבים קשים. לאחר הניתוח הומלץ ע"י הרופא המנתח לעבור ניתוח H.T.O.
שמענו שיש מספר טכניקות ניתוחיות, מהן? במה תלויה בחירת הטכניקה? מהי הנפוצה? מי לניסיונכם יעילה יותר? מה מידת ההצלחה שלהן?
הוא מאוד מודאג ממשך זמן תקופת השיקום, בכמה זמן מדובר? אחרי כמה זמן אני יוכל לחזור למסגרת עבודה כלשהי? האם אחרי הניתוח יוכל לעשות ספורט?
תודה רבה מראש יפה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח H.T.O - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי10/10/2011השיטה הנפוצה לניתוח HTO בארץ היא הוצאת משולש עצם מהצד החיצוני של השוק, או ניסור ופתיחת משולש מהכוון הפנימי של השוק. חפש שרטוטים באינטרנט, השיטות נקראות open or closed wedge HTO, יש שיטות נוספות. ה'יטה הטובה הטובה ביותר היא השיטה שהמנתח הספציפי שלך יודע לעשות. אם הוא עשה מספר מקרים מספיק ויש לו נסיון טוב עם התוצאה אז לך על זה. ההחלמה הראשונית היא כ- 6 שבועות קבוע, בדרך כלל גבס, אחר כך פיסיוטרפיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי עצמות ספקטורד09/10/2011
ביצעתי מיפוי עצמות ספקט ברכיים תוך כדי לקיחת אטופן. האם האטופן יכול להוריד מאפקט הזריקה הרדיואטבית המוזרקת בביצוע מיפוי עצמות?
תןדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי עצמות ספקט - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי10/10/2011לא. אין קשר בין השניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד למניסקוסאלעד06/10/2011
שלום רב,
אני אדם המנהל חיים ספורטיביים ומרבה בריצות, מזה כשנה וחצי שאני סובל מכאבי ברכיים אך לא טיפלתי בנושא, השבוע ניגשתי לאורטופד דרך קופת החולים והוא שלח אותי למיפויי עצמות ספקט והסיכום מהבדיקה שניתקבל הוא:
"קליטות בברכיים, יכול להתאים לתהליך דלקתי אריתריטי, חשוד לפגיעה במינסקוס לטרלי בשתי הברכיים, לקורלציה קלינית"
העם החשד הוא למה שנקרא בשפת העם "קרע במניסקוס" ?
וגם איני מבין מדוע הבדיקה העלתה את אותו חשד שהעלה האורטופד ולא נתנה תשובה חד משמעית, הרי למה שלח אותי לבדיקה זו אם לא לקבל תשובות על החשדות שלו?
בברכת שנה טובה
אלעד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד למניסקוס - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי09/10/2011תוצאת הבדיקה חיזקה את האבחנה שלו. אין שום בדיקה הנותנת תשובה חד משמעית. כל בדיקה יכולה להגדיל את הבטחון באבחנה. רק במהלך ניתוח הארטרוסקופייה גם יאבחנו באופן וודאי וגם ייתקנו מה שאפשר לתקן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת מפרק ירך בגיל צעירנטלי06/10/2011
שלום,
אני בת 24. לפני כ15 שנים סבלתי מפרטס ברגל ימין. טופלתי שמרנית, הלכתי שנתיים על קביים עד לבנייה חדשה של מפרק הירך.
במשך 5 השנים האחרונות אני סובלת מידי פעם מכאבים. זה מופיע למשך תקופה של חודשיים שלושה ,בתקופה זו אני הולכת עם קב כדי לתת מנוחה לרגל. כמו כן אני מוגבלת בחיי היום יום- קשה לי ללכת למעלה מ10 דק' ברציפות. קשה לי לעמוד על הרגליים במשך זמן ממושך ולהתכופף- מה שמפריע לי גם בעבודות הבית. שאלתי היא האם במצבי ובגילי הצעיר ניתוח להחלפת מפרק מומלץ? מה ההשלכות של ניתוח להחלפת מפרק בגיל צעיר כשלי? האם לאחר ניתוח כבר לא אהיה מוגבלת כמו לפני הניתוח? ומה לגבי הריון-כובד משקל על הרגל- האם מומלץ לעשות ניתוח לאחר לידה או שמא לפני כדי "להכין את הרגל לכובד המשקל"?
לתשובה אודה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת מפרק ירך בגיל צעיר - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי09/10/2011העקרון הוא לדחות את הניתוח כמה שאפשר. הניתוח יתן לך 10-15 שנה טובות. כמעט ללא כאבים ומעט הגבלות (אולי קצת יותר, תלוי כמה תשמרי על המםרק המושתל) בשנים האחרונות לעיל, יתחילו כאבים שיחמירו עד לצורך בניתוח שני שיחזיק צעצד כמחצית הזמן מהניתוח הראשון. כך שאם תתחילי את הניתוחים היום אזי בסביבות גיל 5 שזה עדיין גיל מאד צעיר, כבר תהיה לך בעייה רצינית שאין לה פתרון. לכן כל שנה שתדחי את הניתוח היום, היא שנה שתרוויחי בהמשך. נושא ההריון לא משנה הרבה את התמונה ואינו שיקול בהחלטה מתי להינתח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בברךחני03/10/2011
מזה כשבוע יש לי כאבים בברך ימין בעיקר בלילה בזמן השינה הכאב מציק וחזק ועלי לשנות במהלך השינה את תנוחת הרגל כדי להקל.
מה זה אומר ? אודה על המלצה למניעת הכאב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי03/10/2011התאור יכול להתאים למגוון רחב של בעיות ואינני יכול לפי התאור הקצר לקבוע אבחנה. כאבים במנוחה ובעיקר אם הם מעירים בלילה (ןלא רק מפריעים להירדם) הם כאבים המחייבים בדיקת רופא, צילומים וברור הסבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, חשבתי שפרוט תוצאות MRI
אילן05/10/2011יכול לסייע גם בעזרה באינטרנט
אמשיך לחכות לתור אצל הרופא
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)

.jpg)



.jpg)
