מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מיפוי עצמותבת 2804/11/2012
בוקר טוב ,
עשיתי בדיקת מיפוי עצמות TC99M MDPN בגלל כאבים בשתי הרגלים מהאצבעות עד המפצע וזה ממש חדש כבר רק כחודש אחרי בצקות בכל הגוף שחלפו ונשאר קצת .
ממצאים :
אין לראות ריכוזים פתולוגים פוקליים .
שינויייםנאוסטיאוארטריטיים בברך ימין הדגש בפטלה ותא לטרלי .
לא הודגם ממצא נוסף .
אם תוכל להסביר לי את הפיענוח של הבדיקה והאם יש צורך בטיפול או בבדיקות נוספות ?
תודה והמשך יום נעים
בת 28* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי עצמות - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ04/11/2012הבדיקה מדגימה התחלה של שינויים ניוונים ( שחיקת סחוס) בברך הימנית.
כדאי להגיע לבדיקה לאורטופד מומחה, עם צילומי רנטגן של שתי הברכיים שלך.
אין ממצא לגבי הבצקות של הרגליים או הכאבים המפושטים. לגבי הבעיות הנ"ל את צריכה להמשיך בירור אצל רופא פנימי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ברכיים - מבנה גוףאורן03/11/2012
שלום
יש לי כאבים בשתי הברכיים (מתחת לפיקה) כאבים המפריעים לי ביום יום
לדעתי כאבים אלו נובעים כתוצאה ממבנה הרגליים (עומס לא שוויוני)
לאיזה רופא מומחה אני אוכל לפנות כדי לאבחן שזו הבעיה ובנוסף גם שיעזור לי לפתור אותה כמובן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ברכיים - מבנה גוף - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ03/11/2012עליך לפנות לאורטופד מומחה, המתמחה בברכיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צלקת לאחר ניתוחאיתי29/10/2012
שלום
שמי איתי,בן 23.לפני 13 חודשים עברתי ניתוח לשחזור ACL,PCL ו-MCL בברך ימין (אלוגרפט) אצל ד"ר יפתח בר וד"ר גבריאל אגר בביה"ח אסף הרופא.
השיקום הוא איטי וקשה אבל הכל הולך בסדר (פרט לחולשה רצינית עדיין בשריר ירך אחורי מה שמונע כיפוף מלא),אבל דבר אחד מציק לי מאוד-הצלקת מהניתוח.
הצלקת נמצאת משמאל לפיקה ומעט למטה בחלק המדיאלי. בהתחלה התייחסתי אליה כנפיחות לגיטימית מהניתוח ולקח לה הרבה זמן לרדת.
כמובן שאני מדבר על החלק הפנימי של הצלקת,החיצוני לא רלוונטי.
האיזור של הצלקת הוא רגיש מאוד ומורגש בכל תנועה ונגיעה. כאשר הרגל נמצאת במצב סטטיי למשך כמה דקות,נניח בישיבה בשיעור ואז אני מיישר אותה,אני ממש מרגיש כאב של כמו הידבקויות שנפתחות (הבנתי שזו מתיחה של הצלקת).
פעמיים בשבוע בפיזיותרפיה אני מקבל טיפול של זרמים חשמליים בנקודה וגם של אולטרסאונד. פעם בכמה זמן הפיזיותרפיסט גם עושה לי שם משהו שקשור לגלים רדיאליים (או משהו כזה) ובהתחלה ה"ג'ולה" שהייתה מתחת לצלקת נעלמה,אבל הרגישות והכאבים פשוט לא עוברים ורציתי לקבל ייעוץ לגבי טיפולים נוספים חוץ מהפיזיותרפיה שיכולים לטפל ספציפית בעניין,כי בינתיים הפיזיותרפיה לא משפרת את המצב וכבר עברה מעל שנה מהניתוח!
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צלקת לאחר ניתוח - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי30/10/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצלקת לאחר ניתוח - תגובה - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי30/10/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצלקת לאחר ניתוח - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי30/10/2012שנה אחרי הניתוח הצלקת כבר צריכה להיות שקטה. שתף את ד"ר בר בתחושותיך. אם אמנם הוא ימצא שאכן הצלקת עצמה רגישה - שווה לנסות להזריק קורטיזון לצלקת.
לעיתים מאד מאד רחוקות, כששום דבר אחר לא עוזר והסבל גדול, יש צורך לכרות את הצלקת ולאפשר ריפוי מחדש. ההחלמה מניתוח כזה מהירה יחסית. האם שווה לך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח MPFL
הודיה08/01/2013עברתי לפני חודשים ארטוסקופיה+ניתוח לשיחזורMPFL כרגע ישלי הגבלה בכיפוף הברכיים עד 90 מעלות רופא רוטןפד אמר לי יש הדבקויות במקום הניתוח צרך לעבור ניתוח נוסף האם זההכרחי? אין טיפול אחר ? האם בעיה זאת נוף אחרי ניתוח ,מה סיבה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח mriאתי29/10/2012
מבקשת הסבר, אני מודאגת
הבדיקה בוצעה בחתכים אקסילים, קורונלים וסגיטלים בסדרות t1't2 fspgr עם דיכוי שומן ללא ולאחר הזרקת גדוליניום.
קיימים שינויים לאחר התערבות כירורגית בקונדיל הפורמלי הלטרלי ובפיבולה.
בצקת ניכרת של הרקמות הרכות בסמוך ולאורך המיקום האנטומי של הרצועה הקולטרלית הלטרלית, הרצועה עצמה אינה מודגמת ואינה רציפה.
גיד הביספס פמוריס נראה מעובה בחלקו הדיסטלי באזור המאחז של הפינה הפוסטרולטרלית.
קיימת רקמה סינוביאלית- צלקתית בצמוד למיקום האנטומי של האלמנטים הקולטרלים.
קיימת העשרה של ריקמת הסינוביום- צלקת באזור ההתערבות הכירורגית במיוחד בחלקה המקורב, לדוגמא חתך 13 סדרה 14.היפרטרופיה סינוביאלית פוקלית בשורש המניסקוס המדאלי, קורב לוודאי על רקע קרע שורש המניסקוס או גם כאן צלקת.
הרצועה הפיבולופמורלית קרוב לוודאי קרועה.
הרצועה הקולטרלית המייאלית רציפה
הרצועה הצולבת האחורית רציפה אך מפותלת.
קיים קרע מלא ישן של סיבי הרצועה הצולבת הקדמית .
גיד הקוודריספס וגיד הפתלה עם אות ועובי שמורים.
קיימת דפורמציה של הקרן האחורית של המיניסקוס המדאלי, אין קו קרע ברור.
המניסקוס הלטרלי עם אות וצורה שמורים.
מודגם נוזל בכמות מוגברת קלות במפרק.
שינויים ארטרוטים במדור הלטרלי עם פגם סחוסי בעובי מלא במרכז הקונדיל על פני כ-8 מ"מ רוחב, זיז גרמי בולט לאזור החסר.
לסיכום:
שיניים מרובים כמתואר באספקט הלטרלי של הברך כולל מעורבות של הפינה הפוסטרולטרלית והרצועות התומכות לאחר התערבות כירורגית .
הסתיידויות לאורך הרצועות התומכות הלטרלית ובמיניסקוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח mri - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי30/10/2012הבדיקה מראה שנויים נווניים ושינויי שחיקה בעקבות טראומה או ניתוח קודם. כמו כן קרע במניסקוס ופגיעה חלקית ברצועות. האם מדאיג? לא בהכרח. אין פה שום דבר מסוכן אך אולי יש דברים כואבים. תלוי בת כמה את . כמה זה מפריע, מה מוצאים בבדיקה הידנית. רק אחרי כל זה אפשר להחליט מה כדאלי להציע לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח mriמשה29/10/2012
קרע ידית הדלי של המניסקוס המדיאלי מניסקוס לטרלי תקין קרע בסחוס בקונדיל הפמורלי מדיאלי דרגה 1-2 קרע דרגה 4 בסחוס הפיקה עם בצקת לשדית מנגנון האקסטנסיה תקין הרטינקולום תקין בבקשה דעתכם עם יש אפשרות תיקון על ידי פיזיותרפיה או בלית ברירה חייב ניתוח ארתוסקופיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח mri - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ04/11/2012קרע של מניסקוס, בעיקר ידית דלי, לא מחלים.
כדאי לשקול ברצינות ניתוח ארטרוסקופיה ברך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחבושת אלסטיתגידי27/10/2012
היי,
רציתי לשאול אם מותר לחבוש גרב אלסטית על הברך עבור משחק כדורסל, ללא התייעצות עם אורטופד?
* האם ישנה סכנה בכך?
* האם צריך להתאים את הגרב , או שניתן לקנות מהמוכן?
תודה על התשובות מראש,
ושבוע טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחבושת אלסטית - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי28/10/2012רצוי להתייעץ עם אורטופד לפני הקנייה. ניתן לקנות מגן ברך אלסטי ללא התאמה אישית ולנסות אם זה עוזר. הסיכוי שהגרב תגרום לנזק נמוך מאד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרע אלכסוני לרוחב הקרן האחוריתרחל ממון27/10/2012
ד"ר שלום רב,
הבן שלי עשה mri
והתשובה היא : קרע אלכסוני לרוחב הקרן האחורית של המינסקוס המידאלי.
מה זה אומר?
האם הטיפול המומלץ?
האם זה נכון כמו שאני קוראת בפורום שחייבים ניתוח?
הוא סובל מכאבים חזקים מאוד מתקשה ללכת על הרגל.
תודה מראש
רחל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרע אלכסוני לרוחב הקרן האחורית - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי28/10/2012כאבים קשים + הממצא ב- MRI המראה קרע במניסקוס בהחלט מצדיקים ביצוע ניתוח אררוסקופי. זה לא ניתוח קשה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום ברכיים וכאביםמיטל25/10/2012
שלום רב.
בת 32 , עשיתי צילום ברכיים וקיבלתי את התשובה הבאה:
שינויים אוסטיוארטרוטיים ב3 חלקים (קונדולי אינטרקונדולרי ופטלרי) עם היצרות במרווחים בפרקי בירכיים דו צדדי.
מה זה אומר?
והאם יכול להיות שזה מה שגורם לי כאבים כל הזמן במיוחד בקור?
ויכול להיות שזה נגרם לי עקב תאונת דרכים שהיתה לי לפני כ4 חודשים?
תודה רבה.
מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום ברכיים וכאבים - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי28/10/2012לדעתי לא קשור לתאונת הדרכים. שנויים ארטריטיים מתפתחים לאורך שנים רבות. ייתכן והשנויים אכן גורמים לכאבים. כללית את צעירה מידי בשביל שיהיו לך כאבים על רקע שנןיים ארטריטיים. פני למומחה ברכיים שיבדוק וימליץ על הטיפול הדרוש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם כדאי לעבור ניתוח החלפת ברך?
אורית28/10/2012יש לי שאלה, עברתי תאונת דרכים לפני 30 שנה.
המצב שלי לאחר שבר בטיביה ופיבולה משמאל יש לי שינוים ארטרוטים קשים וזה מאוד מציק וכואב, אני בולעת כדורים ברקסין מורחת משחה וזה לא עוזר מה לעשות?!
יש לי שחיקת סחוס עוצמתית ומדברים על ניתוח להחלפת ברך והרופא הציע אורוטוסקיה
מה דעתכם? אני בת 52 והרופאים אומרים שאני צעירה בשביל החלפת ברך
תודה לעוזרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיקום מחדש אחרי מניפולציה לברךד``ר אליהו ליברטי24/10/2012
שלום ד"ר
שמי גדעון בן 60 כתוצאה מנפילה מאופניים לפני כ 4 חודשים נוצר לי שבר טיביאל פלאטו שצקר 2
מרוסק מאוד עברתי ניתוח בברך חיברו לי פלטה עם ברגים
אני עושה פיזיוטרפיה 3 פעמים בשבוע , וכיפוף הברך די תקוע בסביבות ה 80 מעלות .
המנתח המליץ לי לבצע מניפולציה לברך כלומר שבירת ההדבקויות בכוח
תחת הרדמה מלאה
האם הטיפול מסוכן , יש מצב לנזקים לברך , האם אני אמור להתחיל את כל השיקום מחדש לאחר המניפולציה ? האם יש דרכים אחרות לטיפול בהדבקויות ?
תודה רבה על תשומת הלב
גדעון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מניפולציה לברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי24/10/2012יש רמת סכון נמוכה, בשל עצם ההרדמה בעיקר. לעיתים ממש נדירות יכול להיות סבוך בצורה של שבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמניפולציה בברך אחרי אוסטיאוטומיה
ישראל02/10/2013אני בן 49 ובנובמבר האחרון עברתי אוסטיאוטומיה של הפמור משמאל בשיטת איליזרוב.מע' איליזרוב הוצאה ב-28.5.13 ונשלחתי לשיקום באשפוז.
לאחר חודש הוחלט על הפסקה זמנית של השיקום ללא הטבה משמעותית עם המלצה לביצוע מניפולציה לברך (כיפוף *50 בלבד)וניתוח להארכת אכילס.
אבקש לשאול 2 שאלות
1.האם מניפולציה לברך לא תזיק לניתוח שעברתי או לנזק נוסף?
2.האם לאחר ניתוח להארכת אכילס ולאור העובדה שהרגל תהיה מגובסת למשך 6-8 שבועות לא יתקצר הגיד שוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות mri לאחר חבלה בברךרבקה23/10/2012
נפצעתי בברך כתוצאה מנפילה מגובה. אני לא יכולה לקפל את הברך לאחר שקיבלתי טיפול של גבס לחשד שבר בברך. האורטופד שלח אותי לבדיקת mri לבדיקה של החבלה והרצועות של הברך.. זאת לאחר שטיפול הפזיותרפיה לא הועיל. וזה תוצאות הבדיקה:
איו כמות חריגה של נוזל בברך בצקת לשדית במדור המידיאלי בפמור ובטיביה וגם במדור הלטרלי בולט יותר בטיביה. בצקת ברקמה הרכה בשומן התת עורי בעיקר באספקט הקדמי והצדדי ופחות באספקט האחורי של הברך בצקת בין סיבי הווסטוס מדיאליס לא נראים קרעים ברצועות ובמניסקוס מנגנון האקסטנסיה תקין. לא נראה קרעים בסחוסים הרינטקולום שמור. לסיכום סימני חבלה ברקמה הרכה המתבטאים בבצקת וכן סימנים של קונטוזיה גרמית.
מה זה אומר? ומה הטיפול הנדרש? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות mri לאחר חבלה בברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי28/10/2012ממליץ להמשיך טיפול פיסיוטרפי. אין פגיעה ממשית או כזו הדורשת טיפול ניתוחי. רואים שמני חבלה בעצם. לדעתי יסתדר עם הזמן. לא מציע ניתוחים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת ברכיים.שירה22/10/2012
לפני כ-13 שנה קרעתי את המיניסקוס בברך ימין. לאחרונה הרגל נעשתה כבדה, הברך מעט נפוחה, יחסית לברך השנייה של נפגעה.כבר אין כאבים. אך אודה לך על "התרגום": "מעט חריקות בברך ימין. יציבות לטלרית. דו"צ מעט ירודה. אגב, באותו רגל כף הרגל התחילה לכאוב ואובחן: "מטטרסלגיה". תודה על הפענוח שאקבל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקת ברכיים. - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי24/10/2012יש לך חריקות בהנעת הברך בשל שחיקת סחוס. רצועות הברך כנראה הצדדית מעט רפויה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובת המשך
שירה24/10/2012ואם הרצונות כנראה רפויות, מה זה אומר ומה עושים?
לגבי הטטרסלגיה (משהו כזה) מה אפשר לעשות שזה כבר חודש ימים יש לי כאבים בחלק העליון של הכרית בקרסול בעיקר כשאני דורכת על הרגל וכמובן הולכת, האם מידרסים הוא הפיתרון לכאבים והאם אפשר להעביר את המדרסים מנעל למנעל?? תודה רבה על המענה שאקבל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובת המשך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי24/10/2012פורום זה עוסק בבעיות מפרקים ובעיקר ברכיים ולא בכל בעיה אורטופדית. לכן אדלג ולא אתייחס לנושא כף הרגל. לגבי השאלה מה עושים (בנושא הברך). חסרים לי המון פרטים כדי לאמר לך מה עושים. האינטרנט לצערי אינו תחליף לביקור אצל הרופא. גשי לאורטופד שאת סומכת עליו או שקבלת עליו המלצה. הוא יבדוק יאבחן ויגיד לך מה לעשות. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בברך ימיןגידי20/10/2012
שלום רב,
אני בן 46 שוקל 90ק"ג וגובה 1.75.
לאחרונה, שמתי לב שיש לי כאב עמום כזה מברך ימין באזור המפרק.
הכאב כרגע נעלם, אבל אתמול כשירדתי ממדרכה לכביש, לפתע הרגשתי שאין לי אפשרות לנעול את הברך עד הסוף.
אחרי כמה שעות הכל הסתדר.
שאלתי, האם זה עניין של גיל?
למי לפנות לטיפול?
האם מותר לבצע הליכות מאומצות?
תודה ויום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בברך ימין - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי20/10/2012התיאור שלך יכול להתאים לכל דבר. אינני מתרשם שמדובר באיזו בעייה גדולה אך פנה לאורטופד, רצוי מומחה לברכיים. לאחר בדיקה ובירור תקבל הנחיות מה מותר וכמה ובמה מדובר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בברך אחרי ניתוח ACL+מיניסקוסהראל מאיר17/10/2012
אהלן,לפני שנה וחצי נפצעתי במשחק כדורגל בברך ימין,ובMRI זוהו קרע ברצועה הצולבת ובמיניסקוס.
עברתי את הניתוח ב20.7.2011,ארטוסקופיה, והרופא קבע שצריך 9 חודשי החלמה שכוללים גם פיזיותרפיה. הניתוח בוצע בבית חולים אסותא,ע"י ד"ר יורם ליטבין.
השקעתי מאוד בפיזיותרפיה,ואכן לאחר 7 חודשים כבר נמצאתי ימים בודדים מסיום תהליך ההחלמה,כאשר רוכב אופניים פגע בי ברחוב,בברך הפגועה.
כתוצאה מכך החלו כאבים בצד הימני של הברך(הימנית),בעצם המנותחת(אני יודע את זה כי עוד נשארה לי צלקת באותו מקום).
בהתחלה זה כאב מאוד כך שלא יכולתי להמשיך בפיזיותרפיה,והאורטופד פסק על בדיקת MRI חוזרת.
אחרי 3 חודשים עברתי את הבדיקה,והתוצאות היו שיש חשד לקרע במיניסקוס,אך האורטופד הרגיע אותי ואמר שהמכונה לא יודעת להבדיל בין קרע במיניסקוס לבין הוצאה של חלק ממנו,שבוצעה בניתוח הראשון,והורה להמשיך בפיזיותרפיה באופן עצמאי וזה אמור לעבור.
עכשיו,חצי שנה אחרי,אני מרגיש טוב עם הרגל,היא חזקה ויציבה,אבל יש לי 2 בעיות:
עדיין נשארה נפיחות קלה בברך,שמסרבת לרדת.
ועדיין ישנם כאבים בעצם המנותחת,פחות מבעבר,בעיקר שאני נוגע בה.
הלכתי אליו שוב לפני שבוע הוא בדק את התוצאות MRI שוב, בדק את הברך ואמר שהיא אכן יציבה,ואין דליפה של נוזלים,אבל יש סיכוי שיכול להיות שיש קרע במיניסקוס(דבר שהוא לא ציין בפעם הקודמת..),דבר שכמובן הביא לאיבוד האמון שלי בו.
הוא הורה לנסות לחזור לפעילות ספורטיבית מלאה למשך חודש,בתור ניסיון,כיוון שאני רוצה לחזור לחיות חיים ספורטיבים מלאים,ולחזור אליו לאחר חודש.
אחרי משחק קצר של כדורגל אני יכול להגיד שהכאבים רק החמירו,ולכן אני חושש לנסות שוב כדי שהבעיה לא תחמיר. בנוסף הנפיחות לא יורדת,ואני עדיין מרגיש מין רדימות בחלק מסויים מתחת לפיקת הברך,או יותר נכון להגיד לא מרגיש.
השאלה שלי היא האם כדאי לי להמשיך ולנסות לבצע פעילות ספורטיבית למרות הכאבים.
ומהי החלופה האפשרית במקרה הזה?
בנוסף,קראתי קצת באינטרנט,האם זאת יכולה להיות תוצאה של שחיקת הברך?
אני ממש רוצה לחזור לחיות חיי ספורט מלאים,כדורגל כדורסל חדר כושר וכו',אני מרגיש שביזבזתי יותר מדי זמן ורוצה לסיים כבר את הסאגה הבלתי נגמרת הזו.
מקווה לתשובתך המהירה :)
נ.ב,מצטער על המגילה שרשמתי לך פה,רציתי לשקף את המצב בצורה הכי טובה שאפשר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בברך אחרי ניתוח ACL+מיניסקוס - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ19/10/2012שלום רב,
טוב עשה הרופא, שלא מיהר לנתח אותך שוב. גם סה"כ הניתוח הראשון הצליח. הוא גם לא אשם בתאונה שקרתה לך לאחר הניתוח.
בכל אופן, לא ניתן להמליץ לך על המשך טיפול בלי לבדוק אותך ולעיין בבדיקת ה-MRI.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוח ניתוח
קאלו109/08/2014שלום רב
לפני כחודש עבר בעלי(60)ניתוח ארתוסקופי במיניסקוס בברך שמאל. במכתב השחרור נכתב:
Findings:Medial Menicus:Deg.Partial Tear
MedialFemoral Condyle Gr/III
Patella:GrII
Lateral Meniscus:Deg.. Partial tear
Lateral Femoral condyle: Gr. II
Synovium: Inflamated
Procedure:Med. Meniascus: Partial Menisectomy
Lat.Meniscus:Partial Menisectomy
MFC:Debridment
MTP:Debridment
LFC:Debridment
LTP:Debri Partial Synovectomy
Injection: Amp. Marcain 0.5%8ccInj.Depo Medrol 80 mg.
Drain:(-)
Tourniquet:(-) Antibiotics:IV Monocef 1 gr.
השאלות:
מה עלול היה לגרום לנפיחות שנעלמה לשבוע אחרי הניתוח לחזור ביתר שאת בשבוע האחרון? (קוביות קרח מקלות מעט)
מדוע חל עיוות בצורת הברך והרגל אחרי הניתוח?
מדוע ממשיך לסבול מכאבים ומצליעה קשה ואינו מסוגל ללכת יותר מ10 מטר?
לא בוצעה בדיקת MRI
בתודה על תשובתך
לני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוח ניתוח - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ10/08/2014לא ניתן לענות על השאלה בלי בדיקה של הברך. רצוי לפנות למנתח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוח ניתוח - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ11/08/2014לא ניתן לעזור בלי בדיקה גופנית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדות לאוסטאוארתכאבי ברכיים16/10/2012
צוות הפורום שלום,
אני בן 20, פעיל יחסית ספורטיבית .
מזה כשנה, אני סובל מחריקות ברכיים, (חמורות יותר בברך ימין) , תוך כדי הנעת מפרק כף הרגל וגם תוך כדי הנעת הברך עצמה.
בנוסף, כאבי ברכיים בעת עליית מדרגות או ביצוע פעילות שמאמצת את הברכיים (למשל אופניים) ולעיתים כאבי תופת בחלק הלטרלי של הברך (ימין) המונעים ממני אפשרות לשאת עליה משקל כשהיא ישרה.
הברכיים ללא נפיחות, ללא בצקת וללא עדות לנוזל סינוביאלי.
טרם ביצעתי MRI , שכן התור לאורתופד ברכיים שקיבלתי הוא לעוד חודשיים.
בנתיים קיבלתי הפניה לצילום מרופאת המשפחה. אני אעלה את הצילומים בזה אחר זה כתגובות.
שאלתי היא- האם נראה בברך ימין אוסטאוארתריטיס (נראה כי יש היצרות בחלק המדיאלי של המפרק לעומת החלק הלטרלי שלו שנראה מורחב מעט...למיטב הבנתי זאת עדות לשחיקת סחוס ? ) ? האם נראים ממצאים פתולוגיים כלשהם ?
מה עליי לעשות בנתיים?
תודה לכם !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום AP 2
כאבי ברכיים16/10/2012
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום לטרלי ימין בשכיבה
כאבי ברכיים16/10/2012
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת קטנה
כאבי ברכיים16/10/2012בנוסף לתסמינים לעיל, אני סובל ממעין "קריסות " של הברך בעת הליכה [ הברך כאילו נשמטת לי לשנייה ] בתדירות יחסית גבוהה...
מקווה שזה עוזר לכם
תודה שוב ומקווה שתוכלו לעזור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת קטנה - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי24/10/2012הצילומים לבד לא מספיקים, עליך להבדק על ידי אורטופד. .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים ונוקשות בבוקר בפרק כף הידפנינה16/10/2012
שלום,
אני ארבעה חודשים אחרי לידה, סובלת מכאבים בפרק שורש כף היד שהחלו עוד בהריון, כחודש לאחר הלידה נוספו לכאבים נוקשות שמופיעה לאחר שהיד נמצאת בכיפוף למשך זמן, בעיקר בבוקר, ובעיקר כשאני מכופפת את היד מתחת לראש מתוך שינה. הנוקשות נמשכת כחצי שעה בבוקר ונעלמת בהדרגתיות תוך כדי שאני מפעילה את היד.
האם זה נשמע כמו דלקת מפרקים שגרונית? קבעתי תור לבדיקות דם אבל אני לחוצה מאד...
ארצה לדעת האם תסמינים אלו קורים לעתים לאחר הריון ולידה ועשויים להיות משהו אחר?
תודה רבה,
פנינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים ונוקשות בבוקר בפרק כף היד - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/10/2012לא נשמע לי כדלקת שגרונית. דלקות גידים שונות נפוצות בשלבי ההריון האחרונים ונמשכות גם תקופה של מספר חודשים לאחר הלידה. ברוב המקרים הם מסתדרות לבד אחרי שהגוף חוזר למאזן ההורמונלי הרגיל שלו. לעיתים רחוקות יש מצבים עקשניים בעיקר בגידים המיישרים את האגודל הדורשים התערבות ניתוחית פשוטה ובהרדמה מקומית. לא נראה לי על פי התיאור שזה מתאים למקרה שלך. היבדקי על ידי אורטופד ולא רופא משפחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)



.jpg)
