מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבי ברכיים למרות MRI תקיןשירה04/02/2012
שלום,
יש לי כאבי ברכיים מזה כשנה וחצי שהתחילו בצבא, הייתי חובשת בפלוגה קרבית. זאת אומרת לא עברתי אימונים פיזיים של חייל קרבי אבל הייתי בשטח בקור, ישנתי על האדמה, בישיבה בתוך האמרים, במשך שבועות ארוכים במהלך השירות שלי.
האבחנה הראשונה של הרופא הייתה שחיקת סחוסים.
הרופא המליץ על להוריד עומסים ובחצי השנה האחרונה לא עשיתי שום פעילות אירובית ולא הקלה שבקלים על מנת להביא את הברכיים לידי שיפור.
עשיתי פיזיותרפיה במשך חודש עם tape שהשאיר לי עד היום כאבים בנקודה מסוימת בברך ימין.
מזה 3 חודשים עושה פילאטיס בדגש על חיזוק השרירים התומכים או העוטפים של הברך. יש לציין ללא שיפור- לא בטווח תנועה ולא בכאבים.
טופלתי באיבופן וכשהוא לא עזר קיבלתי אטופן 400 שגם לא עזר לכאבים.
בבדיקה אחרונה- סימנים מניסקיליים חיוביים, רגישות בסדק פנימי בברך ימין. רגישות בברכיים באופן כללי. הגבלה בתנועה.
ויותר מהכול כאבים גם כשאני שוכבת במיטה ללא שום סיבה נראית לעין.
כרגע- מיפוי עצמות תקין, MRI תקין.
מה עוד יש לעשות? איך יכול להיות שיש כאבים ואין בעיה? (לפי הMRI לפחות, שנעשה ללא חומר ניגוד יש לציין). יש עוד בדיקות שאפשר לעשות? עוד טיפולים?
האם יש אבחנות נוספות שיכולות להתאים? או בעיות אחרות שצריך לחשוב עליהם- בעיה ראומטולוגית למשל?
תודה מראש,
שירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ברכיים למרות MRI תקין - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ04/02/2012שירה שלום,
אם הייתה לך בעיה ראומטית בברך, היו לכך ממצאים גם ב- MRI.
אם כל הבדיקות תקינות, הדרך הנכונה לצאת ממצבך היא לבצע תרגילים לחיזוק שרירים סביב הברכיים, למשך תקופה של למעלה מ- 3 חודשים.
על מנת לייעץ מעבר לכך, יש צורך בבדיקתך הגופנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה לכאבי ברכייםגל03/02/2012
שלום רב,
מכרה מבוגרת (60+) שלי סובלת מכאבי ברכיים והיא מחפשת אחר תרופה ו/או משחה שתעזור לה, לטענתה היא ניסתה כל מיני תרופות ומשחות אך ללא הועיל...על מה היית ממליץ לה? איזו תרופה היא צריכה לחפש? מהי התרופה ו/או המשחה היעילה ביותר כיום?
אנו כמובן מבינים שאי אפשר ליטול את התרופה כך סתם ועליה לראות רופא שייתן לה מרשם ספציפי (במידה ומדובר בתרופת מרשם) אך היינו שמחים לפחות לדעת יותר על תרופות בתחום ולקבל יותר מושג וכיוון.
רב תודות :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופה לכאבי ברכיים - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ04/02/2012בלי לדעת מה מכאיב ומה גורם לכאבים, לא ניתן להציע טיפול לברכיים שיהיה אפקטיבי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים עזים בברך שמאלאודי02/02/2012
שלום רב רופאים נכבדים. אני בן52. לא מעשן. מזה כחצי שנה אני סובל מכאבים עזים בברך שמאל,היתכווצויות שרירים וכאבים לאורך הקרסול וכף הרגל,גם כשאני נוגע בברך שמאל ומעסה מסביבו ולאורך הקרסול וכף הרגל. בהליכה רגלית אינני חש בכזה כאב. הכאבים חזקים יותר במהלך עליה במדרגות,בישיבה ממושכת וכל בוקר הכאבים מעירים אותי. לפי צילומי רנטגן של ברכיים וקרסוליים ואולטראסאונד ברכיים ודופלר עורקי רגליים+emg,הכל תקין. לפי מיפוי עצמות של כל השלד-שינוים ניווניים קלים בברך שמאל. לא מבין לא ברור ולא נקלט למחשבה בריאה ולוגית- איך זה שכל מה שצולם ורואים במיפוי עצמות של כל השלד,לא רואים ברנטגן ואולטראסאונד? עוד שאלות:לדעתכם הערכתכם ממה אני סובל? מה גורם למה,מה קשור למה ומה מקרין לאן בהקשר לדבריי שציינתי לעיל? האם עליי לבצע בדיקה נוספת כלשהי? טיפול כלשהו? זריקת אפידורל בברך במקום ספציפי? ניתוח כלשהו? כל יום מהבוקר עד הלילה אותם כאבים במקומות שציינתי לעיל. תודה רבה מראש עבור התייחסות ותגובתכם בהתאם לשאלותיי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים עזים בברך שמאל - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ04/02/2012יתכן שיש לך בעיה בגב תחתון, שגורמת לכאבים והתכווצויות ברגל. כל שאר הבדיקות בסך הכל תקינות, ולא עולה מהן סיבה ברורה לבצע לך זריקה לברך.
מעבר לכך יש צורך בבדיקתך הגופנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משמעות תוצאות MRI לברךאור02/02/2012
שלום,
נשלחתי ע'י האורטופד לMRI, ואני ממתין לתור בחזרה אליו.
נשלחתי לMRI בגלל כאבים בלתי מוסברים בברך ימין.
לאור הממצאים הבאים, מהי דרך הטיפול ? האם נדרשת התערבות ניתוחית ? אם כן איזו ? עד כמה היא מסובכת ומה זמן ההחלמה הצפוי ?
הממצאים:
נראה אות גבוה, אלכסוני בקרן האחורית של המיסקוס המדיאלי. ככל הנראה נזק בתווך המניסקוס ללא קרע מלא.
המניסקוס הלטרלי תקין.
ה- ACL המשכית
ה- PCL המשכית
ציסטה תת קורטיקלית באספקט האחורי של האמיננציה של הטיביה סמוך לאחז ה-PCL.
ציסטה לובולרית גדולה למדי באספקט האחורי של הברך מקיפה את ה-PCL.
תתכן ציסטת גנגליון של הרצועה אם כי לא נראה נזק ברצועה עצמה.
הרצועות הצדדיות תקינות.
סחוס הפיקה וגידי מנגנון הישור תקינים.
אות מח העצם שמור פרט לאמור.
ללא נוזל מוגבר משמעותית במפרק.
לסיכום:
מוקד ציסטי גדול למדי באספקט האחורי של הברך בהיקף ה-PCL. תיתכן ציסטת גנגליון אם כי לא נראה נזק לרצועות הצולבות.
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משמעות תוצאות MRI לברך - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ04/02/2012תשובת MRI אינה חד משמעית, וכדי לאבחן את מצבך ולהחליט על סוג הטיפול, יש צורך בבדיקתך הגופנית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפילה ופגיעה בברךהנרייטה הופמן01/02/2012
שלום
לפני 3 שבועות נפלתי חזק ממדרגה של אוטובוס וקיבלתי מכה חזקה במיוחד בברך.
בצילום שנעשה מיד אחרי זה בבית חולים לא גילו שבר אבל הרגל הית נפוחה. הכאבים
במיוחד בברך ומסביב לו. עדיין יש לי קצת נפיחות .לפי דברו של אורטופד הרקמות נפגעו ואין טעם לעוד צילום לכן אין מה לעשות אלא מנוחה ולשים תחבושת אלסתטית עם אני הולכת. אני בקושי יכולה לדרוך על רגל שמאול ונעזרת בהליכון. אם אני מסתובבת קצת בבית יש כאבים ממש לא נעימים.
שאלתי: האם זה הטיפול במכה כזאות ובאמת עיניין של זמן . פשוט אני נוראה פוחדת שלא אצליח ללכת רגיל ובלי כאבים.
אני שמעתי שבדיקה M.R.I היה נותן אולי יותר תשובות. האם זה נכון?
תודה
הנרייטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפילה ופגיעה בברך - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ02/02/2012אם את משתפרת עם הזמן, אין צורך בבדיקות נוספות.
כדי להחליט, אם יש צורך בבדיקת MRI, כדאי להיבדק אצל אורטופד/ית ברכיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בברךעליזה01/02/2012
שלום
לפני כשנתיים החלו לי כאבים בברך ימין לסרוגין,בזמנו לא נבדקתי ברנטגן או משהו אחר הרופא אמר שיכול להיות שזה בעיה נפשית ,לחץ וכדומה לאחרונה הכאבים החלו שוב
כאבים חזקים ביותר במיוחד בלילה לא יכולי לקפל את הרגל.
הופנתי לצילום ואולטרסונד - עדין לא עשיתיץ
האם יתכן שכאבים אלו נגרמים עקב מתח,חרדות ? יש תופעה כזו????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בברך - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ01/02/2012בהחלט יתכן, שהכאבים נגרמים בגלל בעיה בברך עצמה.
כדאי להגיע לבדיקה אצל אורטופד/ ית ברכיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרע במיניסקוסמירי31/01/2012
שלום.אני בת 59. לפני שנתיים וחצי אובחן אצלי חשד לקרע במיניסקוס המדיאלי גם בבדיקה קלינית וגם במיפוי עצמות ו-MRI.
כתוצאה מהכאב אני צולעת ומוגבלת בהליכה. הבעיה לא נפתרה בפיזיותרפיה ולכן אני שוקלת ביצוע ארתוסקופיה. האורטופד אמר לי שיתכן שקיים מצב של אי ספיקה בגלל הגיל ואולי גם בגלל הזמן שחלף ואז יתכן שהניתוח לא יעזור לפתור את הבעיה. כמו כן הוא אמר שגם בזמן ביצוע הפרוצדורה הניתוחית אי אפשר לדעת , אלא רק לאחר מכן לפי התוצאות של הניתוח. לאור זאת אני מתלבטת, במיוחד שלא ברור מה הסיכוי להצלחה.לא ברור לי מה זה אי ספיקה. אודה לעזרתכם להבנת המצב.בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרע במיניסקוס - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ01/02/2012למירי שלום,
המנתח שלך צודק בהסבריו.
מצד שני, מדובר בניתוח קטן יחסית, עם סיכוי גבוה להטבה במצבך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרע במיניסקוס
מירי02/02/2012תודה רבה ד"ר הורוביץ.
מה זה אי ספיקה ? אי ספיקה של מה ?
אני מבינה שעקב אי ספיקה יתכן והניתוח לא יעזור אבל מצד שני הוא גם לא יזיק. האם נכון?
ושוב תודה רבה לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרע במיניסקוס - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ02/02/2012נכון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח ארטרוסקופירווית30/01/2012
אבי עשה בדיקת MRI שלאחריה נאמר לו שאין מנוס אלא לעשות ניתוח ארטרוסקופי.
תוכל להסביר לי בבקשה קצת מה זה הניתוח הזה? האם פולשני? האם מסוכן? הרדמה מלאה/ חלקית? זמן החלמה? יש השלכות לאחר הניתוח?
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח ארטרוסקופי - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי30/01/2012על ניתוח הוא פולשני. בניתוח זה מחדירים לברך מצלמה וכלי ניתוח דרך חתכים קטנים בברך ובצעים תיקון של מה שניתן לתיקון. הניתוח בהרדמה כללית או בזריקה אפידורלית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפיענות מיפויי עצמותריקי חדד30/01/2012
שלום קיבלתי תשובה על מיפוי עצמות שביצעתי והתוצאות מראות על :
1. אין לראות ריכוזים פתולוגיים פוקליים
2. אין לראות אסימטריה משמעותי בריכוז בעצמות ובפרקים שנסרקו.
3. סקוליוזיס טורקו לומבלי
אשמח לעזרתכם
תודה ריקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בפיענות מיפויי עצמות - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי30/01/2012המיפוי תקין, כממצא לוואי יש לך עקמת, פני לאורטופד שלך לייעוץ אם בכלל צריך לעשות משהו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך מיפוי
ריקי חדד30/01/2012ביצעתי את המיפוי בגלל שבר בצלעות אם אכן המיפוי תקין אז אין שבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך מיפוי - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי30/01/2012בתוצאה החלקית שרשמת כתשובת המיפוי לא מוזכרים שברים בצלעות. לפי מה אם את יודעת שהיו לך שברים בצלעות, כמה זמן אחרי השברים בוצע המיפוי. שברים בצלעות ממשיכים להראות במיפוי גם חודשים רבים לאחר יום השבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- RSD עזרהעמי26/01/2012
אובחנתי כסובל RSD בברך מה זה הדבר הזה יש לזה טיפול אני לא לא יכול לחיות עם דבר כזה סובל רצח לא יושן מהכאבים אתה יכול להמליץ לי מה לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר RSD עזרה - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ26/01/2012מחלת RSD גורמת לתגובה חריפה של כאבים ונפיחות לאיזור, שעבר פגיעה, קלה או קשה יותר.
התגובה אינה רצונית, אינך אשם בתגובה זו.
קיים קושי רב בטיפול במחלה. מומלץ להעזר במרפאת כאב או בטיפולים אלטרנטיביים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפיענוח רנטגןריקי25/01/2012
אני סובלת מכאבים בברך
בצילום רנטגן אובחן:
השטחת טיביאל פלאטו מדיאלי,
מה זה אומר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בפיענוח רנטגן - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ25/01/2012ריקי שלום
למימצא בצילומי הרנטגן, כשלעצמו, אין כל משמעות.
יש צורך בבדיקה אצל אורטופד/ית ברכיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזק OCD לברךרותי25/01/2012
שלום
שאלתי אתכם לפני מספר שבועות שאלה לגבי הבן שלי. חוזרת על מנת שתדעו במה מדובר.
הוא בן 15.5 בגיל 13 וחצי כמעט עבר ניתוח לזיה סחוסית בברך, האורטופד ניסה לעשות כביכול סחוס שהלך לאיבוד בעקבות סיבוב ברך של הבן שלי בזמן טיול, למעשה הכול התחיל מהטיול שנתי.
לפני כן ניסינו כל דבר, פיזיותרפיה, הידרותרפיה, התעמלות וכו'.. שום דבר לא עזר.
לצערי הכאבים החריפו לאחרונה, היה שיפור קל לאחר הניתוח, אך כעת המצב החריף, ויש כבר סימנים של OCD בברך.
האם יש אפשרות של השתלת סחוס בגיל שלו, מה האפשרויות? הניתוח שעבר היה ניתוח מאוד קשה לילד בגילו. וממש לא הייתי רוצה לראות אותו שוב סובל, אך אם זה מה שיגרום לו לאיכות חיים, כדאי לחשוב על זה.
תודה לכם
רותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזק OCD לברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי25/01/2012השתלת סחוס אפשרית בגילו. השאלה אם זה הדבר הנכון לעשות. לשם כך צריך לעבור על כל הצילומים הבדיקות והצילומים ממהלך הניתוח עד עכשיו ולקבל החלטה. ניתוחי השתלת סחוס בנויים בשני שלבים הראשון הוא ניתוח ארטרוסקופי, והשני הוא ניתוח פתוח שההחלמה ממנו קשה יותר מארטרוסקופיה ממוצעת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה
רותם25/01/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלת סחוסעידן22/01/2012
ד"ר שלום רב
הניתוח ראשון שציינתה ארטסקופיה מה זה אומר? והאם יש ניתוח של השתלת סחוס שלא משאיר צלקת? מה זה אומר שזה לא כלול בסל הבריאות שאין החזרים וכד'ו?
וכמה עלות פחות או יותר של ניתוח מסוג זה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלת סחוס - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי25/01/2012ארטרוסקופייה הוא ניתוח בהרדמה מלאה בו נכנסים לברך דרך נקודות דקירה ולא דרך חתך גדול. אין ניתוחי השתלת סחוס שלא משאירים צלקת. לא בסל פרושו שהניתוח לא יבותע ביית חולים ציבורי דרך קופת חולים, אלא כניתוח פרטי. זה מאד מאד יקר, עשרות אלפי שקלים וההצלחה לא מובטחת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחיקת סחוס בברךעידן22/01/2012
ד"ר שלום רב.
אני כבן 24 סובל משחיקת סחוס חלקית בברך שמאל(הייתי כדורגלן מקצועי לשעבר),שאלתי היא האם אני יכול לעסוק בספורט של אופני כושר ביתיים,או שעדיף שלא זה רק יחמיר את המצב או שאין כל בעיה לעסוק בכך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלת סחוס נקודתית
עידן22/01/2012ד"ר שלום רב
יכול להיות שאני יהיה מיועד להשתלת סחוס בברך, אני יודע שקיים אפשרות לחתוך סחוס בריא ולגדל אותו במעבדה ואז בניתוח להשתיל לחולה?
רציתי לדעת כל פרט שידוע לכם הניתוח הזה בבקשה מה אחוזי הצלחה שלו?מה הסיכונים? האם זה כדאי? נשארת צלקת? מה המומחיות של הרופאים בארץ לניתוח מסוג זה ? איך ההצלחה שלו לאורך זמן?
תודה רבה מראש...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשתלת סחוס נקודתית - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי22/01/2012אין עדיין נסיון של שנים רבות בהשתלת סחוס. השיטה מבוצעת גם בארץ, אינה בסל הבריאות. מדובר בשני ניתוחים. הראשיון ארטרוסקופיה רגילה לקחת דגימת סחוס ולהחליט שאתה מתאים להשתלה, השני להשתיל את הסחוס שהתקבל מהמעבדה לגידול סחוס. הניתוח השני פתוח ומותיר צלקת באורך כ- 10 ס"מ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בברך בעקבות ריצהאריאל18/01/2012
שלום וברכה,
בעקבות כאבים בברך כתוצאה מריצה הפנו אותי לעשות מיפוי עצמות SPECT של הברכים ורציתי להבין את התוצאות:
כתבו לי : "המיפוי הדגים קליטת יתר ב.rt. femoral protuberance
קליטת יתר קלה בראש הפיבולה השמאלית. אין עדות על קיום לנזק מניסקיאלי."
מה זה אומר?
ומה עושים בנידון?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בברך בעקבות ריצה - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי18/01/2012כללית לא נשמע שיש בעיה מיוחדת, האורטופד שלך צריך לבחון צילומי ברך רגילים ולהשוותם עם תוצאות המיפוי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



.jpg)
