מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קרע במיניסקוס ותוצאות ארתרוסקופיהאלמוג25/12/2011
שלום ד"ר,
זו אני עם הריקודי עם, 3 ימים אחרי ארתרוסקופיה שתוצאותיה היו לא קלות (אפילו המנתח היה מופתע):
Complex Tear of Medial Meniscus Left Knee-Posterior horn
PATELLA-סדק עמוק בפצט הלטרלי
MM-קרע מרוטש של הקרן האחורית נכרת לשוליים יציבים.
MFC-פגם אובלי באורך 5-7 מ"מ שאינו חושף עצם.
MTP-איזורים של חשיפת עצם מתחת לאיזור שבו הייתה הקרן האחורית.
אני מאוד מודאגת מה ההשלכות של הפגיעות, המיניסקוס תוקן וייתכן שרוב הכאבים יחלפו ובעיקר תחושת הנעילה ותקיעה של הרגל בכל צעד. אבל מה עושים עם שאר הנזקים (שלא יודעת האם נגרמו מהתנועה הסיבובית החזקה שעשיתי בריקוד)?
האם יש טיפול לסדק? האם זה עלול להביא אותי להחלפת מפרק מוקדם (אציין שאני בת 42 ובעלת עודף משקל).
תודה שוב וחג חנוכה שמח,
אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרע במיניסקוס ותוצאות ארתרוסקופיה - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ25/12/2011אכן נמצא נזק סחוסי בברך, בעיקר בצד הפנימי, שם היה גם קרע של המניסקוס.
בד"כ לא ניתן לתקן זאת, רק ללמוד לחיות עם זה בשלום, כמו שמירה על משקל גוף תקין ופעילות פיזית מתונה.
יש לך סיכון מוגבר להופעת שינויים ניוונים מוקדים בברך זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרע במיניסקוס וממצאי ארתרוסקופיה
אלמוג26/12/2011תודה רבה ד"ר על תשובתך המהירה.
שאלה נוספת, האם הסדק ב-PATELLA הוא ממצא מדאיג ומה המשמעות שלו מבחינת הכאבים והחזרה לשגרת ספורט וריקודים?
תודה שוב,
רקפת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מניפולציהיהושע23/12/2011
בן 62 לאחר החלפת ברך , הגעתי ל 70 מעלות כיפוף עם בצקות. הרופא דורש לבצע מניפולציה (בהרדמה מלאה) באופן דחוף. מה הסיכונים ????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר חודש וחצי מהחלפת המיפרק
יהושע23/12/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמניפולציה - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ24/12/2011לאחר תקופה של חודש וחצי הית אמור להגיע לטווח מלא או כמעט מלא שלך (לפחות ל90 מעלות). אם תחכה יותר זמן, הסיכונים של מניפולציה יגדלו, כמו קרע של גיד פיקה, שבר של עצם מעל הפרוטזה, וגם קושי רב יותר להגיע לטווח תנועה אפטימלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי עצמות.סופיה22/12/2011
ממצאים:לא הודגם ריכוז פתלוגיממוקד של החומר לאורך עש צווארי ובאיזורים האחרים.
מוקדים קטנים של קליטת יתר ראספקט עליון של הפטלה דו צדדי וקליטה מוגברת דיפוזית בקונדיל פמורלי ובקונריל טיבאלי לטרלי מימין.
מה הבדיקה אומרת?
סיכום:אין עדות לפתלוגיה ממוקדת בעש צווארי.
הממצאים בברכיים יכולים להתאים לשינויים אוסטיוכונדרלים קלים
תודה
דרך אגב כשאני עושה הליכות יש לי כאבים בברכים לכן הפסקתי ללכת,איזה סוג של ספורט מתאים לי תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי עצמות. - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי23/12/2011הבדיקה מדברת על שחיקת סחוס קלה בברכיים. בדרך כלל ספורט אירובי לא מתאים לסובלים מבעיות ברכיים אלא שחייה. כדי לקבוע איזה ספורט מתאים לך ספציפית צריך לבדוק אותך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מושב אליפלטדיין אסתר22/12/2011
אני חולת זאבת... מעורבות פרקים עור ...
כפות ידיים עם עיוותים (דיפרמציה, ג'ייקובס)
בזמן האחרון כאבים עם מגבלות בהליכה במפרקי הירך(נוסף לקישיון בוקר שעתיים)
בצילום אגן התגלה טנטזופטיה בטרוכמטרים בשני צדדים.
שאלתי מה המשמעות של האבחנה והאם זה המקור להגבלה ולכאבים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מושב אליפלט - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי22/12/2011לא זה לא המקור לכאבים ולהגבלה. מדובר באיזורי דלקת או הסתיידות בנקודות חיבור גיד לעצם. המשיכי מעקב וטיפול אצל ראומטולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MRIאלי20/12/2011
תאור הבדיקה והממצאים להלן ממצאי בדיקת MRI של ברך ימין
התוויה קלינית : ברור אי יציבות
מודגם קרע מלא של רצועת ה AL לכל אורכה
מודגמת תזוזה קדמית של הטיביה
מודגם אות חריג אנכי בהיקף הקרן האחורית של המניסקוס המדיאלי - לא ניתן לשלול קרע פריפרי
מודגם חשד לקרע רדיאלי בגוף המניסקוס הליטרלי ( חתך קורונלי 16 סדרה 4 )
מה זה אומר ? ? ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MRI - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ20/12/2011ההודעה מציינת, שאתה סובל כנראה מקרע מלא של רצועה צולבת קדמית בברך ימין ומחשד לקרע של מניסקוס מדיאלי( סהרון פנימי).
לגבי טיפול, רצוי להתייעץ עם אורטופד/ ית ברכיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בברך ימין, עכשיו גם בשמאלאלירן20/12/2011
לפני כשלושה חודשים החלו לי כאבים עזים בקרסול, משם הכאבים עלו עד הירך, ונעצרו בברך. מדובר על רגל ימין
מבדיקה ראשונית של אורטופד, היה חשש לדלקת, ובכל זאת הופניתי לצילום רנטגן, בצילום הרופא לא ראה שום דבר חשוד, והמליץ לי להשתמש במשחת פנדלג'ל להורדת הדלקת והכאבים, ושימוש בארקוקסיה 90MG להפחתת הכאבים וכמו כן לטיפול בדלקת.
הומלץ לי על מנוחה בבית, ללא ספורט, מאמץ, ריצה, או כל דבר שכזה.
לאחר חודש וחצי שטיפלתי בעצמי ונחתי לפי המלצות הרופא, לא נראה שום שינוי
בשלב זה החלו לי כאבים גם בברך שמאל, אותם כאבים רק שלרוב הם נמצאים בימין.
הופניתי שוב פעם על ידי האורטופד המטפל שלי לאולטרסאונד, וגם שם לא נמצא שום דבר.
אני מתקשה ללכת, לפעמים יש לי "שיחרור" של השריר בירך ואני מועד.
כיום אני עדיין עם כאבים, ללא שינוי, ואני כבר מתוסכל, אני בערך כבר 3 חודשים בבית לא יכול לצאת לעבוד, מפני שהרגליים שלי כואבות כל כך שקשה לי ללכת, לעמוד, או כל דבר אחר.
אני מבקש מכם אנשי המקצוע או כל מי שנתקל בבעיה שכזאת, להפנות ולכוון אותי מה לבקש מהאורטופד המטפל שלי לעשות, איזה בדיקות כדאי ויכולות למצוא את מקור הבעיה.
תודה
אצרף צילומים של הברך במידת הצורך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בברך ימין, עכשיו גם בשמאל - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ20/12/2011כדאי להבדק גם אצל רופא פנימי או ראומטולוג, יתכן, שהמקור אינו אורטופדי.
אם הבדיקות הכלליות תהיינה תקינות, ניתן לבצע גם בדיקת מיפוי עצמות ספקט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרע במניסקוסאורן19/12/2011
בדיקת מיפויי אספקט הראתה קרע במדייל מניסקוס בברך התנועה של הרגל מלאה האם תמיד חייבים לנתח או שאפשר לשקם בפיסיותרפיה או במנוחה בתודה אורן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרע במניסקוס - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי19/12/2011לא תמיד חייבים לנתח, תלוי כמה הוא הקרע כואב או מפריע. במרבית המקרים מומלץ לנתח כדי שהנזק לא יגדל. אי אפשר לתקן את הקרע בפעולות שיקום ופיסיוטרפיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ברכייםmaya18/12/2011
שלום,
אני סובלת מכאבים בברכיים בעיקר בצד שמאל ובפרט בעת מעבר מישיבה "מזרחית" לעמידה שאז, אינני יכולה ליישר את הרגלים, ולוקח לי קצת זמן עד שאני מצליחה לעמוד. הכאבים גם בעת עליה במדרגות (ברך שמאל).
אני הייתי מדריכת כושר עד לפני מס' שנים במשקלים די גבוהים והרבה ריצות ,וכיום אני מתאמנת במשקלים פחותים בהרבה וכן על אופניים כאימון אירובי.
הכאבים הם במיוחד ממצב של מנוחה לפעולה ולא בזמן פעילות גופנית.
אשמח לחוות דעתך
תודה ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ברכיים - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי19/12/2011על פי התאור נראה שמדובר בכאבים ממקור הפיקה להם הטיפול העיקרי הוא פיסיוטרפי. לאימות ההשערה עלייך להיבדק אצל אורטופד מומחה ברכיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברךשי17/12/2011
שלום, שמי שי ואני בן 29. אני סובל מכאבים בברך שמאל, הכאבים מופיעים בעיקרם בעת פעילות אירובית, וכשהם מופיעים אינני יכול להמשיך, ומפסיק את פעילות מיידית. יש בידי ממצאים של MRI: באספקט התיכון של הקונדיל הפמורלי הלטרלי מודגמת בצקת לשדית פוקלית תת-קורטיקלית עם אותות חריגים מינימליים בסחוס המכסה. ממצא העשוי להחשיד לנזק אוסטאו כונדראלי התחלתי. הרצועות הצולבות והקולטרליות הודגמו תקינות. המיניסקוסים בעלי מראה וגבולות שמורים. מודגמת טנדינוזיס מינימלית בגיד הארבע ראשי הדיסטלי ובגיד הפיקה הפרוקסימלי. סחוס הפיקה שמור. הודגם נוזל תוך פירקי בכמות מינימלית, ללא עדות ליצירת ציסטה פופליטיאלית. הכאבים התחילו לפני כשנתיים לאחר שחזרתי מריצה, והתכופפתי להרים חפץ מן הרצפה, ובעת ההתרוממות שמעתי מין קליק כזה מהברך, ומאז אני לא מצליח לחזור לפעילות תקינה, אציין שקיבלתי לאחרונה סדרת זריקות קרבולת של תרנגול, וללא שיפור כל שהוא. אני אשמח לדעת מה אומר הפענוח של ה MRI? האם הכאבים עלולים להחמיר? מזה אומר "ממצא העשוי להחשיד לנזק אוסטאו כונדראלי התחלתי"? אילו דרכים קיימות בשביל לתקן את המצב? והאם יש צורך בניתוח?
תודה מראש שי :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברך - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ17/12/2011לפי בדיקת MRI אתה סובל מנזק בסחוס של הברך.
כשטיפול שמרני נכשל, כדאי לשקול גם טיפול ניתוחי, בכפוף לממצאי בדיקתך הגופנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברכייםורד15/12/2011
שלום, אני סובלת מכאבי ברכיים. בעליה וירידה במדרגות הרגל כואבת ומתקפלת. מה הסיבה לכך? יש לי גם נפיחות במרכז הפיקה מה הסיבה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברכיים - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי15/12/2011הסיבה הכי שכיחה לכאבי ברכיים בעליה וביחוד ביקידת מדרגות היא שחיקה או הפרעה אחרת בסחוס הפיקה. כמובן שיכולות להיות סיבות נוספות רבות. כדי לדעת ממה את ספציפית את סובלת יש לבדוק אותך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר החלפת מיפרק הברךיהושע14/12/2011
בן 62 ,נכה בשתי הרגליים , אבל היתה לי תנועה מלאה לפני הניתוח.לפני 6 שבועות החלפתי את מיפרק הברך (הפיקה שופצה ולא הוחלפה). היום עדיין הולך בקושי עם קביים (עד 200 מטר) ,ממשיך בפיזוטרפיה והגעתי לכיפוף 70 מעלות בלבד - יישור מלא. לפי הצילומים "עמדת התותבת תקינה".עדיין סובל מכאבים (שהולכים ופוחתים) שאלתי : האם ההתקדמות לא "איטית מדי "?. כמו כן שמעתי בשיקום שיש היום שיטה חדשה להחלפת המיפרק , כאשר הרופא שולח צילום לפני הניתוח לארה"ב ומקבל "חלקים מותאמים אישית" אשר מושתל בברך. אני שואל זאת מכוון שאני אמור להחליף גם את המפרק בברך השנייה. לי לא "לקחו מידות" לפני הניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר החלפת מיפרק הברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי14/12/2011נכון 70 מעלות כיפוף זה לא הרבה אבל זה עוד ישתפר. חסר יישור מהווה בעיה ממש קשה וכל מעלה היא מלחמה של ממש. אז ברוך השם אתה מיישר מלא. טווח הכפוף לעומתו ניתן לשיפור עם הזמן. 6 שבועות מהניתוח זה לא הרבה זמן. המשך לעבוד בפיסיוטרפיה והיה סבלני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קליקים בברכיים - כאב בברך ימיןנתנאל13/12/2011
אני בן 13 ויש לי קליקים בברכיים אך ורק שאני קם מישיבה .
אני מתעמל בהתעמלות קרקע כבר חודשיים, ומאתמול שמתי לב לקליקים מהברכיים .
היום התעמלתי בשיעור ספורט ובשיעור קפצתי קפיצה מסויימת והרגשתי כאב קל - בינוני בברך ימין .
שאלות :
יכול להיות שהחלו בעיות מסוימות בברכיים שלי ?
האם זה כאבי גדילה כלשהם או דלקת ?
יכול להיות שהכאבים הקלים והקליקים נובעים מהכניסה שלי לחוג התעמלות קרקע ?
אם לא מה זה יכול להיות ?
האם זה נורמלי שהפיקה זזה ( בעזרת היד ) כאשר הרגל ישרה ?
אשמח לתשובה בהקדם האפשרי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קליקים בברכיים - כאב בברך ימין - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי14/12/2011ספורטאים צעירים רבים סובלים מכאבי ברכיים על ממקור סחוסי הפיקה. לעתים הבעייה נובעת מחוסר איזון של שרירי הירך הקדמיים והטיפול העיקרי הוא טיפול פיסיוטרפי. כן זה נורמלי שהפיקה זזה כשהרגל ישרה. ענין הגובה והמשקל שלך לא משנה את תשובתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
נתנאל14/12/2011תודה על התשובה המהירה והמידע .
הטיפול הפיסיוטרפי הוא יכלול ניתוח , זריקות , או משהו דומה ?
האם אני יכול להמשיך להתאמן בימים שהברכיים כואבות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי שחזור רצועה צולבת קדמית+תפירהרועי13/12/2011
שלום אני רועי חייל בן 21 עברתי ניתוח שחזור acl בעקבות קרע מלא, ותפירה של המניסקוס המדיאלי (קרע הוירוזנטלי בקרן האחורית+ציסטה מניסקאלית ייתכן שהיה עוד משהו כי מה שציינתי זה היה רק מה שהיה ידוע לפי הMRI והוא בוצע לפני חמישה חודשים) , ידוע לי שנעשו 2 תפרים כי קראתי את דוח הניתוח.. כיום אני שבוע אחרי הניתוח ועדיין עם ברך מאוד נפוחה, האם זה לגיטימי? מה אני יכול לעשות על מנת להוריד את הנפיחות .? והאם כדאי כבר להתחיל עם טיפולי פיזיוטרפיה? ובגדול כמה זמן שיקום ייקח כל התהליך? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחרי שחזור רצועה צולבת קדמית+תפירה - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי13/12/2011נפיחות שבוע אחרי ניתוח כמו שעברת הוא ממצא שגרתי וצפוי. המנתח שלך אמור לתת לך תשובות לשאלות האחרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה במיניסקוסזיוה אורן12/12/2011
ציסטה במיניסקוס עם רגישות בסדק המדיאלי ץהאם כדאי לנתח או להסתפק בזריקה ?
תודה
זיוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה במיניסקוס - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי13/12/2011אף אחד לא מבטיח שהזריקה תעזור אבל אפשר לנסות. כשהציסטה גדולה יהיה צורך בטיפול ניתוחי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחיקת סחוסעידן11/12/2011
שלום רב
אני כבן 23 שובל משחיקת סחוס שמתלווה בכאבים אדירים (כנראה כתוצאה מזה שהייתי משחק כדורגל מקצועי...) השחיקה היא לא מוחלטת עדיין נותר סחוס והכאבים במיוחד ברגל שמאל שאלותיי הם:
האם מותר לי לעסוק בספורט? האם זה מומלץ לעסוק בספורט או שזה יזיק לי עוד יותר כאשר יש שחיקה בסחוס?
ואם כן האם מותר לעסוק בכל סוג של ספורט?
***יש לציין שזה מגביל אותי הכאבים האלו ומוריד לי את כל החשק לעסוק בספורט על אף
שזה היה חלק בלתי נפרד מחיי.
תודה מראש
עידן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחיקת סחוס - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי14/12/2011אל תחזור לספורט לפני שתבדק על ידי מומחה ברכיים שיקבע בדיוק מה האבחנה ומה דרך הטיפול. אחרי שתהיה אבחנה מבוססת גם תקבל הדרכה איזה סוגי ספורט טובים לך. אם יימצא שהבעיה היא בסחוס הפיקה, ההמלצה תהיה טיפול פיסיוטרפי לאיזון שרירי הירך וחיזוקם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




.jpg)