מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שלום רב....שירן2502/10/2011
שלום רב,
אנחנו הורים לתינוק בגיל 8 חודשים, לפני מס' ימים הרגשנו בברך ימין של הילד תחושת רטט עם חריקות ונקישות הכוללת רעש עם תחושה שהעצם יוצאת ממקומה.לציין שהתופעות הנ"ל מלוות בכאבים תוך כדי ההתקפים של החריקות והרטט בברך.
לאחר יומיים התגברה התדירות בתופעות אלו, ופנינו אתמול בבוקר למיון בביה"ח באזור מגוריי אשר ביצעו צילומי רנטגן ובדיקות קליניות שוחררנו לאחר לילה אישפוז
באותו מצב שהתקבלנו למיון עם אותם כאבים עם אבחנה של חשד ל- ולפי הרופאים נאמר כי זהו מקרה נדיר וחשד ל- Discoid meniscus.
לדברי הרופאים אין דרך לטפל ולהקל על הכאבים מלבד משככי כאבים וכי ייתכן שעם הזמן התופעה תפחת/תתגבר ומדובר בתקופות וכי מומלץ מעקב בלבד.
אנו פונים אליך בתור הורים מודאגים .
האם התופעה מוכרת לך? האם יש דרך /פיתרון להקל על הסבל?, מתי זה צפוי להיעלם?, האם יש השלכות על התפתחות (זחילה/הליכה - עדיין לא זוחל על הבירכיים) ועל הליכה בגיל מאוחר יותר,האם מומלץ לבצע בדיקת MRI לאבחנה סופית? האם יש צורך התערבות כלשהי בשלב מאוחר יותר?
אשמח מאוד אם תיתן לנו קצת מידע.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב.... - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ02/10/2011יש תופעה של discoid meniscus , אבל לעיתים יש גם בעיה במבנה של הפיקה, שנוצרת בגיל צעיר.
כדי לבצע MRI יש צורך להרדים את הילד, אבל אם הכאבים ממשיכים, הייתי ממליצה על ביצוע בדיקה זו למרות הצורך להרדימו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בברךורד27/09/2011
יש לי דלקת בברך אטופן 800 ביום לא עוזר, גם ארקוקסיה 90 ליום לא עוזר, כיצד פותרים את הבעיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בברך - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ27/09/2011אני מציעה לך להגיע לאורטופד/ית ברכיים לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ברכיים אצל רקדניםליאור25/09/2011
שלום דוקטור, אני בת 15 ומגיל צעיר (בערך 7) אני רוקדת, ובשנים האחרונות באופן אינטנסיבי של כ-7 שעות בשבוע , בעיקר בלט.
לפני כשנה התחילו אצלי בעיות בברכיים- בהתחלה רק בזמן מאמץ אבל עכשיו הכאבים התגברו מאוד וגם ביומיום בפעולות בסיסיות כואב לי, כגון עלייה במדרגות, הליכה ממושכת ואף בזמן ישיבה.
בקרתי אצל אורטופד ולאחר צילומים הוא אמר לי שהוא לא רואה בעיה כלשהי ושכנראה אלו כאבי גדילה (למרות שלפי הצילום כבר הגעתי לשיא הגובה וההתפתחות), והמליץ לי על פיזיותרפיה ואף הפסקת העיסוק במחול.
לאחר שבדקתי באינטרנט ראיתי כמה אפשרויות של טיפול כמו "טייפינג" או פיזיותרפיה שונה.
אני מאוד מפחדת שזו בעיה בסחוס, האם ישנה אפשרות כזו ? ומה אתה מציע לעשות, להפסיק את הפעילות לגמרי או שישנה אופציה אחרת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ברכיים אצל רקדנים - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי26/09/2011קרטב לודאי שאם תפסיקי לרקוד הכאבים לאט לאט יחלפו. אבל מה עושים כדי לא להםסיק לרקוד והלעביר את הכאבים.לא תמיד יש פתרון. נכון פיסיוטרפיה וטייפינג זה הכוון. לצערי לא תא תמיד עובד. שווה לנסות. בנוסף כדאי לרקוד עם ברכיות, מןמלץ שחיית חתירה. אין קשר לגדילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות בקרסולייםשרון23/09/2011
אני בת 45. ומזה מס' שנים יש לי נפיחות בקרסוליים. לפני כחמש שנים הלכתי לאורטופד והוא אמר לי שכככה אני. שזה שומן. בזמן האחרון הנפיחות מתחילה להתפשט לי לאט לאט לצידי הרגל. זה מציק לי. לפעמים כואב. ממה זה יכול להיות. והאם יש דרך לשאוב את השומן? או להמיס אותו? והאם ישנם סיכונים? .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות בקרסוליים - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי24/09/2011הנפיחות יכולה להיות שומן או שינוי צורה האופיינית לגיל. היא גם יכולה להיות בצקת (הצטברות נוזלים ברקמה), בכל מקרה זו לא בעיה אורטופדית. פני קודם לרופאת המשפחה ואם צריך היא תפנה אותך הלאה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת CTרותם23/09/2011
שלום דוקטור אני פרקתי את הפיקה של ברך שמאל בבית וביגלל שזאת הפעם השניה הם שלכו אותי לעשות CT ואני קצת פוחדת מימה שהם כתבו שם הם כתבו.
מימין : המבנה הגרמי שמור וסימטרי ,ללא מימצא מוקדי. המפרקים שמופיעים בבדיקה הודגמו תקינים אין ליראות ממצא פתולוגי ברקמות רכות.
משמאל פרגמנט גרמי חופשי צמוד לפטלה ואי סדירות של שוליים באספקט מדיאלי,כנראה משני לשבר. נוזל תוך מפרקי.
האם יש בעיה משמעותית ? ואם כן איך מטפלים בה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקת CT - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי23/09/2011גוף חופשי היא חתיכת עצם או סחוס שכנראה נתלשה מהפיקה בזמן הפריקה. אני צריך לראות צילומים כדי לאמר לך מה לעשות. הנטיה שלי היא להמליץ על ניתוח ארטרוסקופיה בו תתבצע שטיפה טובה של הברך הוצאת כל חלקי הסחוס החופשיים והחלקת האיזור ממנו נתלשה חתיכת הסחוס. גשי לאורטופד ברכיים שיראה את הצילומים ויעזור לך להחליט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי עצמותורד23/09/2011
אם במיפוי לא יצא קרע מיניסקוס ולפי בדיקת רופא לא הבחין בקרע, אבל אני מרגישה תחושה של גוף זר במירווח וחוסר יציבות. במיפוי יצא דלקת מסביב לברך,.אפשר להגיד שאין קרע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי עצמות - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ23/09/2011תחושה של גוף חופשי בברך נגרמת לא רק מקרע במניסקוס.
יתכן שקיים גוף חופשי שמטייל בברך, או התעבות של רקמה שמפריעה בתנועה.
כדאי לבקש בדיקת MRI ברך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצב הברךורד23/09/2011
באיזה בדיקה אפשר לדעת אם יש פגיעה בעצב בברך? בצילום סיטי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצב הברך - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ23/09/2011תלוי בגודל העצב.
אם מדובר בעצב גדול, בדיקת MRI תדגים את העצב ופגיעה עצבית.
בדיקת CT לא מדגימה עצבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציר הברךורד21/09/2011
האם יש פתרון לבעיה שקשורה בציר הברך שמחבר לירך או לאגן? יש לי רעשים ותזוזות באגן ובברכיים וכאבים בעיקר בברכיים. כיצד ניתן לאבחן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציר הברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי22/09/2011אפשר לתקן סטיות בציר הברך רק עם ניתוחים (מוצדק רק בסטיות גדולות). אבחנה של הבעיות שאת מעלה מבוצעת על ידי בדיקה ידנית על ידי אורטופד מומחה + צילומים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה קצת אחרתחנן21/09/2011
האם לילד בן 13 מותר להשתמש בשקית קרח ל10 דקות על פגיעה בשריר לדוגמא?
האם מותר להשתמש בטכניקה של סטים של חום-קור על פגיעות ספורט לילד בגיל הזה?
אני רק שואל אם זה בסדר שבגיל כזה גם מותר לעשות טכניקות כאלה אחרי כאבים/פציעה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה קצת אחרת - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי22/09/2011כל פציעה דורשת את הטיפול המתאים לה. באופן כללי מותר לשים קומפרס קר על איזור חבלה גם לילד בן 12.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי עצמות-פיענוחורד20/09/2011
שלוםרב, בבדיקת מיפוי ספקט ברכיים, בברך שמאל יצא הדגשה קלה בקליטה באזור הטוברוסטי של הטיביה, יכול להתאים לתהלים דלקתי או נזק מאמץ שחיקה. למה הכווונה נזק מאמץ? מה זה יכול להיות? קרע מיניסקוס? ברך ימין גם כואבת אבל לא יצא כלום.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי עצמות-פיענוח - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי22/09/2011נזק מאמץ הוא מקום בו מתפתחת דלקת בעקבות מאמץ. לא מדובר בקרע במניסקוס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות ברכייםורד20/09/2011
שלום רב, בצילום סיטי אפשר לראות אם היתה תת פריקה בפיקה? באיזה צילום אפשר לדעת אם יש בעיה בעצב בברך?או בעצב בשוק? במיפוי אפשר לראות זאת?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות ברכיים - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ20/09/2011בדיקת CT יכולה להראות, אם יש תת-פריקה של פיקה.
בדיקת EMG יכולה להדגים בעיה עצבית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בפארפין למפרקי אצבעות הידייםרונית19/09/2011
שלום, הרופא רשם לי טיפול פיזיאותראפי למפרקי אצבעות הידיים. אני סובלת מנוקשות וכאבי מפרקים בידיים בעיקר בבוקר, אבל לא רק. בדיקות דם שנעשו בהמלצתכם- תקינות.
הפיזיאותראפיסט עשה לי טיפול בפארפין (השקעת הידיים בחומר וציפויים והמתנה של כחצי שעה עם "כפפת" פארפין עטופה).
שאלתי:
מה נותן טיפול זה?
האם הוא בא להחליף טיפול פ]יזיאותראפי?
עלי לציין, שבפועל לא חשתי הטבה לאחר הטיפול, וגם לא יום למחרת.
תודה לתשובתכם!
רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בפארפין למפרקי אצבעות הידיים - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי19/09/2011טיפול זה הוא אחד הטיפולים הניתנים במכונים הפיסיוטרפיים. לעתים קרובות הוא עוזר. המידה והכאב נמשך יש לפנות למומחה לכפות ידיים ובמקביל לראומטולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנתזופטיה של אזורי תאחיזה של ה PCLאלון16/09/2011
שלום רב למומחים. אני בן 50. מתעמל במינון בינוני. לאחר כמה חודשי ריצה בעצימות גבוהה יותר הופיעו כאבי ברכים. סיכום של מיפוי עצמות אומר "אנתזופטיה של אזורי תאחיזה של ה PCL ושל ה ACL דו צדדי". האורטופד הסביר לי שהסחוס בין המפרקים משופשף (לא חלק) ורשם לי DIACEREIN. טען שפיסיותרפיה לא תעזור כאן. מהסיכום של המיפו אני דווקא מבין שמדובר על רצועות...
שאלותי:
1. מה זו "אנתזופטיה של ה PCL ושל ה ACL"?
2. האם פיזיותרפיה רלוונטית במקרה כזה?
3. האם DIACEREIN רלוונטי במקרה כזה?
בברכה, אלון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנתזופטיה של אזורי תאחיזה של ה PCL - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/09/2011אנטזופטיה היא נקודת גירוי או דלקת המתפתחת באיזורי העגינה של גיד או רצועה בעצם. לעיתים מבחינים בה רק במיפוי ולעיתים גם צילום רנטגן רגיל יכול להראות מעין הסתידות או אפילו זיז גרמי בנקודת החיבור של הרצועה לעצם. במקרה שלך מדובר בנקודות האחיזה של הרצועה הצולבת הקדמית והאחורית בשתי הברכיים. הפתרון הוא פשוט הורדת עומס ורצוי שינוי הרגלי הספורט כדי להפעיל את הברכיים במוד שונה. שחייה למשל במקום ריצה או הליכה מהירה. האורטופד שלך מדבר על שחיקת סחוס וייתכן שגם מזה אתה סובל ולכך הוא מכוון את הטיפול. דיאצרין היא תרופה שאמורה להאט את קצב הופעת השנויים הנווניים בברך או בפשטות להאט את קצב הדרדרות המפרק. הדעות בדבר יעילות התרופה עדיין חלוקות. אין עדיין הוכחה מדעית חד משמעית שהתרופה אכן עוזרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה המהירה והמדוייקת
אלון16/09/2011תודה על התגובה המהירה והמדוייקת דר ליברטי. האם פרט לשינוי הרגלי הספורט ניתן לשפר את המצב על ידי פיסיוטרפיה כלשהיא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת מיניסקוסורד14/09/2011
שלום רב,
האם בצילום סיטי ברך אפשר לדעת אם יש קרע במיניסקוס? יש לי שתי נקודות לבנות בברך קצת בולטות וכשנוגעים הם כואבות, הן ממוקמות במירווח בברך ימין מצד שמאל, ויש לי גם תחושה של גוף זר באזור. מה זה יכול להיות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת מיניסקוס - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי15/09/2011צילום סי טי אינה הבדיקה המומלצת לאיתור קרעים במניסקוס. MRI טוב יותר למטרה זו וגם הוא טועה באחוזים גבוהים. אין שום בדיקת הדמייה המראה בבטחון גמור אם יש או אין קרע. למרבה הפלא בדיקה ידנית טובה אמינה לא פחות ואף יותר מהבדיקות לעיל. איני יכול לדעת מכאן מהן אותן הנקודות הכואבות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בראש פיבולהאברהם13/09/2011
שלום. בן 36 . לאחר פציעה במשחק אובחן שבר בראש פיבולה. כרגע 6 שבועות אחרי מצליח לעמוד , אך לא ליישר את הברך. בהתייעצות נאמר לי כי הפיבולה מחוברת לשריר הירך וכדי למנוע פגיעה באיחוי הגוף לא מאפשר יישור ברך. אבקש דעתך בנושא אילו טיפולים/ בדיקות כדאי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר בראש פיבולה - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי15/09/20116 שבועות זה הזמן בו בדרך כלל השבר מתחבר, כרגע הטיפול היחיד הוא טיפול פיסיוטרפי. חשוב קודם לבדוק ידנית את הברך עצמה כדי לוודא שלא מדובר בנעילה של הברך על רקע של קרע במניסקוס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




