מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ניתוח כפתורים באוזנייםקניג אסתר23/09/2011
שלום רב!
נכדי ילד בן 3 עבר ניתוח כפתורים באוזנים השבוע. האם מותר לו לטוס טיסה בת 5 שעות ?
בעוד שבועיים.
תודה
אסתר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח כפתורים באוזניים - תגובה
ד``ר יהושע דנינו24/09/2011שלום גברת קניג,
כפתורים מהווים פתח בין אוזן תיכונה לעולם החיצון, במידה והם פתוחים הם מאפשרים השוואת לחצים ולכן לא צריכה להיות בעייה בטיסה.
לכן רצוי לבדוק לפני הטיסה האם הכפתורים פתוחים.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח אדנואיד, כפתורים והקטנת שקדיםריבי21/09/2011
שלום רב, בננו בן השנה ותשע מזה חודשים רבים מריק כל הזמן, הוא נושם בעיקר מהפה ולכן פיו פתוח כל הזמן עם הלשון בקדמת הפה. לאחר בדיקות ספציפיות התגדלו התוצאות הבאות; ישנו אדנואיד מוגדל, השקדים מוגדלים, יש נוזלים ב 2 האוזניים מה שפוגם בשמיעתו. בנוסף לאלו הוא נוחר בלילות.
התייעצנו עם רופא מומחה והוא המליץ על ניתו כפתורים, הוצאת אדנואיד והקטנת שקדים בלייזר.
אשמח לקבל דעה רפואית נוספת על כך.
אדנואיד זהו ניתוח פשוט שיוכל לפתור מס' בעיות אך לא בהרכח את כולם מה גם שהשיקום מהניתוח קל למדי.
אם כן, מהו ניתוח הכתפורים? במה יועיל? מה מצריכה החלמה מניתוח זה? האם יש סיכוי שניקוז הנוזלים יהיה בעייתי לאחר ניתוח זה?
והכי חשוב, הקטנת שקדים שזה הניתוח המורכב יותר מבין השלושה, האם הוא נשמע לכם נצרך? האם יש סיכוי שהילד יגדל והשקדים יגדלו איתו למרות הניתוח? מה הקטנת השקדים תועיל לו? מה הסיכון בניתוח שכזה?
סליחה על מורכבות השאלות אבל אנחנו ממש לקראת הכרעה על איזה מהניתוחים ללכת וזה נורא מבלבל ומלחיץ.
תודה מראש,
ריבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח אדנואיד, כפתורים והקטנת שקדים - תגובה
ד``ר יהושע דנינו22/09/2011שלום ריבי
אם אכן השקדים מוגדלים לדרגה +3,או+4,וליקוי השמיעה משמעותי,מסכים שדרוש הניתוח.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נחירות בן 3ליז16/09/2011
שלום לרופאים,בני בן 3 נוחר בלילה ונושם כבד
כל זה החל לפני משהו כמו חצי שנה הייתי אצל רופא שבדק ומצא שהשקדים מוגדלים.הוא אמר לי בואי נחכה חודשיים ונבדוק אם המצב לא משתפר צריך לנתח.יש לציין שעברו מאז חודשיים ודבר לא השתנה הוא ממשיך לנחור בשינה.הוא גם נושם דרך הפה.שאלתי היא האם יש טיפול נוסף או גם אתם הייתם ממליצים על ניתוח פוליפים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נחירות בן 3 - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי18/09/2011ליז שלום רב.
מומלץ בהחלט לבדוק את ההשפעה שיש לשקד השלישי (אדנואיד), על ההפרעה הנשימתית אצל בנך.
יש לבדוק את השקד השלישי בדיקה אנדוסקופית, או בצילום רנטגן פשוט, ועל פי המימצאים, להחליט אם יש צורך בניתוח.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות מעבדת שינהילדה14/09/2011
שלום,
עשינו בדיקת מעבדת שינה לילדה בת 2.7 עקב נחירות בלילה .
משקלה כ- 11.5 ק"ג גובה כ- 90 ס"מ
נולדה עם שקדים מוגדלים
תוצאות: משך הרישום 7 ש' 18 דק', במהלכן אובחנו 2 הפסקות נשימה מלאות ו- 24 חלקיות, בצפיפות של 3 ארועים לשעה. נרשמו 83 ירידות ברמת ריווי החמצן בדם מתחת ל-90%, מרמה בסיסית של 96% עד למינימום של 72%. אחוז הזמן בו ריווי החמצן מתחת ל- 90% 3%. בוידאו נצפתה נוחרת.
סכום והמלצות:
בבדיקה נמצאה הפרעת נשימה חסימתית קלה בשינה.
לפי פירוט הבדיקה זה נראה לא טוב.
תוכל לתת לי את חוות דעתך?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות מעבדת שינה - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי14/09/2011שלום רב.
לא מדובר בבדיקה "לא טובה", אלא במצב של דום נשימה בחומרה קלה.
מה שמפריע לי זה המשקל הנמוך, וההימצאות בתחתית עקומת הגדילה.
לאור הבעיה השניה, הייתי ממליץ לשקול כריתת שקד שלישי ושקדים, פעולה שתשפר את קצב גדילתה, וכמובן את האירועי הפסקות הנשימה.
לצורך זה יש לפנות למומחה א.א.גרון.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ילדה14/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צינוריות קבועותרעות12/09/2011
שלום,
בני בן ה6 סובל מנוזלים באוזניים. עבר ניתוח צינוריות בגיל שנה וחצי ובגיל 5.
כעת שוב יש נוזלים וירידה בשמיעה. רופא אאג המליץ על ניתוח נוסף אך שימוש ב "צינוריות קבועות" ולא זמניות כמו בניתוחים הקודמים.
אשמח לדעת מה המשמעויות וההבדלים בין שני סוגי הצינוריות.
תודה מראש
רעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צינוריות קבועות - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי12/09/2011רעות שלום רב.
לפני שאסביר את ההבדל בין סוגי הצינוריות, מנסיוני, אין למהר לבצע ניתוח בצינוריות ארוכות טווח (אינן נקראות -קבועות).
את מדברת על עבר של שני ניתוחים, ואני מניח שלפחות באחד מהם נכרתה גם רקמת השקד השלישי, עם התבגרות הילד, האיוורור של האוזן התיכונה משתפרבאופן טבעי , ולכן לעניות דעתי , צינורית רגילה שאמורה לאוורר את האוזן משך כשנה, תהווה מענה טוב, עד להתרחבות המבנים האנטומיים.
ההבדל בין הצינוריות: השוליים של צינוריות ארוכות הטווח הינן רחבות בהרבה מאלה של הצינוריות הרגילות. ועקב כך הסיכוי שלהן לצאת (להיפלט) לבד, הינו אפסי. על - כן, יהיה צורך בניתוח חוזר, להוצאתן, (ובכך לא חסכנו כלום לילד).
הצינוריות ארוכות הטווח, חסרונן הנוסף, הוא שעקב שהותן לזמן ממושך, הסיכוי שהנקב לאחר הוצאתן - ייסגר, אינו גדול, (מה שלא בצינוריות רגילות).
לאור הדברים, וההסבר, אני מקווה שהחלטתך תהיה נבונה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היצרות בנתיב האוירשיר12/09/2011
ביתי בת 7 חודשים , נושמת רוב היום עם פה פתוח וגם כך בשנה , קול הבכי שלה קצת שונה והיא עושה לפעמים קולות של ילללה במקום בכי , או קולות כמי שיש לו עצירות.
לאחר בדיקה אצל רופא הוא שלח אותנו לעשות צילום דרכי הנשימה וזאת התשובה שקיבלנו:
היפרטרופיה אדנואידית עם היצרות בנתיב האויר
מה זה אומר? האם עלינו לנתח אותה? או שבגיל הזה לא מנתחים ? האם יש סכנה של איבוד נשימה ? האם זה מצריך דאגה מרובה ושימת לב אליה 24/7 ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היצרות בנתיב האויר - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי12/09/2011שיר שלום רב.
לא הייתי מצפה שבצילום השקד השלישי לא תהיה הגדלה שלו, אלא שלנתח, לדעתי, אין
להחפז. , אין כל סכנה באיבוד הנשימה ולכן מיותרת השמירה 24/7.
קולות בכיה של בתך מצריכים גם בדיקה של דרכי הנשימה התחתונות, ועל-כן המלצתי היא, לפנות למומחה א.א.גרון לבדיקה אנדוסקופית של דרכי הנשימה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסרת שקדים ואנדאודייםרוני07/09/2011
בתנו בת השנה ו 5 חודשים אמורה לעבור בעוד שבועיים ניתוח להסרת שקדים + שקד שלישי. מעבדת השינה שלה לא היתה טובה ונצפו שקדים גדולים, נזלת כרונית, עצירה בגדילה כבר קרוב ל 8 חודשים
שמעתי היום מחבר שלפני שנה הסירו בנו שקדים ושקד שלישי בשיטה אחרת, באלישע: צריבה ושאיבה.. הוא סיפר שבנו לא אושפז (לנו "הבטיחו" לילה בטיפול נמרץ) ושלמחרת כבר הלך לגן. באיזו שיטה מדובר והאם היא מומלצת, בהנחה שהעלות לא תגביל אותנו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסרת שקדים ואנדאודיים - תגובה
ד``ר יהושע דנינו08/09/2011שלום רוני,
ניתוח שקדים עם או בלי שקד שלישי מחייב אישפוז והשגחה של 24 שעות לפי הוראות משרד הבריאות, לא משנה באיזו שיטה מבצעים את הניתוח.
רק ניתוח שקד שלישי בלבד מאפשר להשתחרר לאחר מספר שעות ומאפשר ללכת למחרת לגן.
השיטה שעליה אתה מדבר נקראת קובליישיין, יתרונה בכך שאמורים להיות בה פחות כאבים (דבר שאינו משמעותי בילדים קטנים כי גם בשיטה הקלאסית הכאב אינו משמעותי. כמובן שאבחנות אלה רלוונטיות רק לילדים קטנים) והדימומים בשיטה זו לא שונים מדימומים בשיטות אחרות.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה, עזרת לנו...
רוני09/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לד"ר דנינו בבקשהאביטל04/09/2011
בני בן שנה ו3 לפני חצי שנה עשינו צילום נזופרינקס עקב נזלת כרונית ודלקות אוזניים חוזרות רופא אאג אמר שצריך לנתח. כעבור כמה חודשיים הגענו לטרום ניתוח ודיווחנו שהנזלת פחתה משמעותית וש4 חודשים לא סבל מדלקת אוזניים. כעת הנזלת חזרה נושם דרך הפה שאלתי- אני מעוניינת להגיע אלייך האים דרוש צילום חוזר? אם כן האים לעשותו כשבני בריא ולא גדוש? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לד"ר דנינו בבקשה - תגובה
ד``ר יהושע דנינו08/09/2011שלום אביטל,
צילום לאדנואיד מומלץ לעשות לא בזמן שיש לילד נזלת, ולכן כדאי לתת תחילה ספרי של מי מלח בין שבוע לשבועיים, ולבצע את הצילום כשתחלוף הנזלת.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריבת נימיםאלון04/09/2011
שלום,
בתי בת ה 6 סובלת באופן די תדיר מדימום באף.
רופא אף אוזן גרון עשה לה "צריבה" לפני מס' ימים
באמצעות צמר גפן (קיסם אזניים) טבול בחומר כלשהו.
כתוצאה מכך נוצרו כתמים חומים על האף ועל השפה העליונה.
כמו כן יש מאז סוג של נזלת דמית מאותו נחיר.
א. האם הכתמים יעברו - ומתי ?
ב. מה לגבי הנזלת הדמית ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריבת נימים - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי04/09/2011אלון שלום רב.
הנוזל שבו בוצע הטיפול (צריבה) הוא ארגנטום-ניטרט, חומר זה בבואו במגע עם רירית ועור הוא משחיר.
הנזלות שהופיעו לאחר הפעולה, גרמו ל"גרירת" הכתם השחור אל מחוץ לאף, ולמראה הלא אסטטי.
כתמים אלה יחלפו לאחר מספר ימים ולא ניתן להסירם בעזרת סבון או מי חמצן.
מעט סבלנות.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר ענתבי בבקשה עוד שאלה קטנההדס02/09/2011
תודה לך על תשובתך המהירה , ואם רק תוכל להגיד לי מה בדרך כלל עושים במקרה של מימצאי נזופרינקס כאלו, בגיל שנתיים וחצי. אכן, הבן שלי התחיל לדבר רק לאחרונה, לא בצורה ממש ברורה, סובל לפעמים מדלקות אזניים, מטופל לפעמים באנילציה.
יש לי תור לרופא אף אוזן גרון, אך לא בקרוב.
שוב תודה,
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד"ר ענתבי בבקשה עוד שאלה קטנה - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי02/09/2011אורית שלום רב.
איחור בהתפתחות הדיבור, והדלקות אכן מחייבים הרחבת הבירור כולל בדיקת שמיעה.
בחלק ממקרים כאלה יהיה צורך בניתוח כפתורים - צינוריות איוורור לאוזניים, עם או ללא כריתת השקד השלשי, (על פי החלטת הרופא המקצועי המטפל).
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום מהאוזן- המשךרווית02/09/2011
אני לא משוכנעת שמישהו הבין מה הבעיה עם האוזניים של הבת שלי. כל פעם שקיבלתי תיקווה שהבעיה היא זניחה וחולפת, חלה החמרה במצבה של בתי. היא סובלת נורא, קשה לי לראות אותה כך, ולא לתת מענה למכאוביה. יתרה מזו, אני חוששת שזה פוגע בהתפתחותה הקוגנטיבית והפיזית. היותה מתקדמת לגילה תקשורתית לא מייחסים חשיבות לבעיות האוזניים. היום אני מרגישה ירדה חמורה בתקשורת שלה. על אף שכבר בגיל 9 חודשים הייתה בעלת אוצר מילים גבוהה לבני גילה. היא הייתה משלימה משפטים מספרים שהקראתי לה עוד בהיותה בת שבוע, היא החלה לספור בגיל שנה ו-5 חדושים ואף דיקלמה חלקית את אותיות האלף בית וה-ABC. היום היא לא מתקדמת כלל באוצר מילים ואף בקושי מחקה נכון מילים. היא לא מצליחה לחבר משפט עצמאי או לבטא את רצונה. ורק מדקלמת מילים שהיא זוכרת מספרים,שירים ופירסומות. היא לא זוכרת את הצבעים כפי שידעה טרם. לא מבחינה בן זכר לנקבה, היא לא מבחינה בין גופים- גוף ראשון שני רבים או יחיד. היא פחות רגועה מבעבר, בקושי ישנה בשוני מהעבר ואף הפכה לרזנית נורא, היא אומנם בעלת "סקיל'ס" עם בני גילה אך הילדים שבתחילת שנה לא דיברו כבר מתקשרים יפה מאוד וורבלית והיא לא מצליחה לתקשר איתם כי היא לא מבינה אותם ,. קשה לי לראות איך היא רצה אחרים בגן ציבורי מנסה לתקשר והם דוחים אותה מכיוון שהיא לא מבינה כשאומרים לה "תתפסי" או "תתחבאי" היא בוהה באוויר ומחייכת אליהם, זורקת לעברם דיקלומים ששיננה לא קשורים לשייח. לא מתייחסת לדברים שנאמרים לה .כשקואים לה היא לא מגיבה, רק אם צועקים ואז היא צועקת לעברם בחזרה את אותה מילה. היא מנסה בכל כוחה ולא מייאשת היא רודפת אחרי ילדים כי אין לה אחים או אחיות, וקשה לי לראות שדוחים אותה. במשך שנה שלמה לא רק שלא עלתה במשקל היא אף ירדה ב-300 גרם. וזו על אף שגבהה בערך 6 ס"מ( די גבוהה לגילה כ-94ס"מ) היא הייתה בקושי ב-40% השנה בגן. היא כל הזמן נופלת ונחבלת ואני לא יודעת כבר אם זה בשל ההליכה בקצות האצבעות או בשל בעיות האיזון מהאוזן כפי שאמרו לי. בכל אופן הייתה רוצה לקבל "סקנד אופניין" לגבי זה. כפי שכנראה שמתם לב, אני מתוסכלת מהמצב, אך אני רוצה לטפל בזה, לפני שבתי תבחין בכך, ותהיה אף היא מתוסכלת או תחול התדרדרות נוספת בתפתחותה או גרוע מכך בבריאותה. אנא עזרו לנו!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום מהאוזן- חלק א'
רווית02/09/2011בתי בת שנתיים וחצי. לא עברה מבחני שמיעה בטיפת חלב בגיל 8 חודשים התחילה ללכת מאוחר, בערך בגיל 1.2הלכה עצמאית (נאמר לי שיש לה היפוטניה קלה), חודשיים מאוחר יותר החלה ללכת על קציי האצבעות. בגיל 3 חודשים כשהייתה שכובה על הבטן הייתה מרימה את ראשה כשהוא מוטה לצד אחד, מקשה להרים את כל פלג גופה ונופלת.עם קושי להתהפך, אך ישבתה הייתה יציבה. בערך בגיל 1.8 חודשים נעשו לה בדיקות שמיעה שהם אמרו ששמיעתה תקינה אולי בעיה באוזן אחת שמחפה על השנייה, ואת זאת אפשר לגלות רק בגיל 21. לצערי,,אני וגם לא טיפת חלב השתכנענו כי היא עדיין לא הגיבה כשקראתי לה ואף לא הנידה עפעף. והיא הייתה מתייחסת רק לצלילים מסויימים גם היום היא מגיבה רק לצלילים מסויימים. במאי השנה התגלה ע"י רופא תורן, שיש לה נוזלים באוזן אחת ודלקת בשניה - הוא הגדיר את זה כדלקת כרונית . ויצאנו למסע בדיקות מחודש. מאי יוני יולי- בהפרש של כ- 3.5 שבועות היא סבלה מדלקות אוזניים שלשם כך השתמשנו במוקסיפיין ביוני לא יכולנו להשתמש בשל הסמיכות בשמוש באנטיביוטקה. עד שהגיעה התור לבדיקות במכון השמיעה האוזניים שלה היו "פריי" דלקות או נוזלים. ונאמר לי שאיכות השמיעה שלה נמוכה במעט באוזן ימין, אך בגדר הנורמה והשמאלית איכותה מעולה(אשתקד לטענת האוזן השמאלית היא הייתה האוזן ה"בעייתית" ואילו האוזן הימנית הייתה האוזן ה"מחפה".) . ועל אף שהתאוננתי על שמיעה באוזן שמאל- כמו האבחנה של טיפת חלב.אתמול שבוע וחצי אחרי הובלנו לבית החולים עם דימום מסיבי בצד שמאל- לטענתה של הרופאה או ליתר דיוק מתמחה של ש א.א.ג שלא הצליחה לבדוק לעומק בשל התנגדותה של בתי שסבלה מכאבים. יש קרע בתוף באוזן שמאל עקב חדירה של גוף זר. היא שחררה אותנו בתום האיבחון עם מרשם לאותה אנטיביוטקה שנטלנו קודם, עם הנחייה של לא לבוא במגע עם מים. כעבור כמה שעות שבתי התעוררה בבוקר. הכרית הייתה ספוגה בדם באוזן השנייה, האוזן הימנית, רצתי לקופ"ח, רופאת המשפחה אמרה לי שיש פצע בשני האוןזניים והפנתה אותי לרופא א.א.ג פרטי. שטען שאין קרע בתוף בשום אוזן רק פצע חיצוני. עד כה רצתי לכל בדיקה אפשרית, נירולוג, התפתחות הילד, א.א.ג בירה ועוד. תשובה חד משמעית לא קיבלתי ולצערי, אחרי היום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדימום מהאוזן- חלק א' - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי02/09/2011רווית שלום רב.
מאחר ומדובר בקומלקס של בעיות, אתייחס להפרעה באוזניים, השמיעה והדימום.
יש מקום לבצע בדיקת BERA (הבנתי בסיפא של התוספת למכתבך) שבדיקה זו נעשתה, ושאלתי האם ניקבע בבדיקה סף שמיעה לגבי כל אוזן, אם לא יש לפנות שוב לבדיקה חוזרת.
הדימומים או כתמי הדם באוזניים, אינם מדאיגים, ובדיקת רופא א.א.גרון מצביעה על הגורם לדימום.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לד''ר יצחק ענתבי
רווית03/09/2011אני מודה לך על תגובתך המהירה! כמו כן, אני מודה על ההרגעה. כיוון שפרץ הדם מאוזניה של בתי הלחיצוני נורא, וטרם הוסבר לי מידת חומרת מצבה.
לשאלתך-שבועיים טרם לכן,אכן בוצעה בדיקת בירה BERA, . עפ"י תוצאות הבדיקה- אוזן ימין בגדר הנורמה עם סטייה של 500 הירץ. ואילו שמאל בגר הנורמה. . עפ"י הטימפנומטריה הPeak pressur בימין עומד על( -35) ובשמאל על (-15). נתוני הגרף של ה"אקוסטיק רפלקס", בבדיקה זו מראים הבדלים מיינורי בין אוזן שמאל לימין אך לעומת נותני הנורמה(אני מניחה) הצבועים בשחור- יש פער אדיר (בגובהה העקומות, בנקודות השיא שלהם והשפל שלהם לעומת העקומות של הבת שלי ).כאשר נקודת השיא בעקומת הגרפים השחורים היא על 0 ואצל הבת שלי היא שמאלית ל0 בציר לכיוון (-100). בבדיקת הPure Tune Audiometry יש אקסומות הפוכות של ימין ושמאל כאשר שמאל בעלת מיתון מה15/500 , עד שלב של ה15/2000 ועולה עלייה מתונה 10/4000 שם נפגשת עם גרף אוזן ימין- שאוזן ימין מתחילה ב-15/25 עולה עלייה מתונה לנקודת 20/1000 עלייה פחות מתונה לנקודת 10/2000 וממשיכה מיתון עד 10/4000הירץ הירץ. יש הצטלוות שלשני הגרפים ימין+שמאל בנקו' 1500/15שאלה-
האם להערכתך, יש צורך בבדיקה נוספת לאור הנקבים בתוף (שקראו אחרי הבדיקה)?ממה יכול לנבוע פרץ דם זה,באמצע הלילה? אני מניחה שלא גוף זר נכנס לאוזניה, בשל הסיכוי הנמוך שנכנסו חרקים לשני אוזניה בטווח של פחות מיממה.ומכיוון שבתי הייתה ישנה בשתי הפעמים, אז אני מניחה שהיא לא הכניסה דבר לאוזניה.
הערה נוספת:
בבדיקה-זו בדקו את אוזן ימין לפי מיטב הערכתי(בדיקה ע"י תמונות) על אף שהלנתי על אוזן שמאל. זאת אני יודעת עפ"י תגובתה של בתי. כיוון שביקשו ממנה להצמיד חפץ לאוזנייה ולפעול בהתאם בעת שמעת צליל כל שהוא. בתי היא שמאלית. היא השתמשה ביד ימין, לפי הנחיית, הקלינאית. הבדיקה החלה באוזן ימין (כפי שנכתב במכתב ההפנייה מא.א.ג עליו הסתכלתי דיעבד.). הערתי לקלינאית על כך במהלך הבדיקה. והיא טענה שהם מתחילים עם ימין ועוברים הלאה.באמצע הבדיקה הובלנו למקלטים בשל מטח גרדים. ושוב חזרנו לבדיקה. בתי עדיין פעלה אותו דבר והצמידה את חפץ לצד שמאל. בתום הבדיקה ניסיתי לשאול שוב. ולא נעניתי.בשלב מסויים בתי כנראה לא שמעה דבר מהאוזנייה והחלה להצמיד בכוח את החפץ לאוזנייה בצד ימין וביטאה סימני מצוקה וסטרס. עד שהקלינאית הבחינה בכך והגבירו כנראה את הקול. משלב זה בחנתי במהלך הבדיקה, שבתי המתינה מס' רגעים והחלה להסתכל בפניה של הקלינאית שבתוך החדר, כאשר פניה של זו,פונת כלפי הקלינאית החיצונית לאישור. ברגעים אחרים בתי צייתה ישר להוראות שקיבלה קודם לכן מבלי להסתכל על הקלינאית. ושוב חזרה התופעה כל פעם שהקשתה את גופה (היא ישבה על ברכיי) המתינה רגע הביטה בקלינאית והשחילה את החפץ וחזרה חלילה כך בכל הבדקה. בשום שלב לא ראיתי את בתי מחליפה צד בהחזקת החפץ והצמדתו לאוזן השמאלית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לד''ר יצחק ענתבי - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי04/09/2011רווית שלום רב.
התיאור במכתבך הוא של בדיקת שמיעה וטימפנומטריה, ולא בדיקת BERA.
על פיה מצב השמיעה של הבת תקין, והלחצים (טימפנומטריה) תקינים גם הם.
לפני החלטה על בדיקת שמיעה נוספת או בדיקת BERA, יש לפנות למומחה א.א.גרון אשר יקבע אם הנקב בתופית סגור ואם יש צורך באחת משתי בדיקות אלו.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
רווית09/09/2011שוב תודה על תשובתך המהירה!ועל איחוליי הבריאות.
רציתי ברשותך לשאול עוד מס' שאלות.
בתשובה לבדיקת הBERA- עפ"י ההפניות( זו וקודמתה)- הופנתי לבדיקה זו במקביל לשאר הבדיקות. אך ההמצאים שניתנו לי הן רק עמוד 1. ייתכן ולא היבנתי איה חלק בעמוד מתייחס לבדיקה זו(לא כתוב BERA בעמוד זה)- ועל כן רציתי לשאול מהי בדיקת הBERA? כיצד מבצעים בדיקה כזו? ומה תכליתה?
שאלתי השנייה- מתייחסת לריבוי האנטיביוטיקה-בתי נוטלת זה החל ממאי 2011 מדי חודש את אותה האנטיביוטיקה(מוקסיפין) וחודש זה גם ניתן לה במקביל טיפות אנטיביוטיקה נוספות. DEX-OTIC 2 טיפות 3 פעמים ביום למשך 5 ימים. השנייה סילוקסן 3 טיפות 3 פעמים ביום למשך 10 ימים. אני מפחדת נורא בשל גילה משקלה וגם בשל העובדה שהיא לוקחת במקביל כ"כ תרופות שיכולות להזיק לכבד. יתרה מזו לפי תייעצות ם אני מפחדת שהעמידות של האנטיביויקה לא תהיה אפקטיבית היום או בעתיד- מכיוון שהא נוטלת את אותו אנטיביוטיקה(מוקסיפן) מדי חודש. נכון לאירוע האחרון (דימומים מהאוזן), לא היו תופעות לוואי שמלוות בחום וכאבים למעט בעת פרץ הדם (החד פעמי) ובעת שהיא מנסה לשכב.היא מתנהגת כרגיל כבר מהיום הראשון בו חזרנו מבית החולים.
לגבי טיפות האנטיביוטיקה "דקס-אוטיק"- היבנתי שהיא עלולה ליצור פטרייה באוזן, לפי הבדיקות האוזניים שלה היו "פריי" דלקות אודם או נוזלים, לשם שינוי- האם אין בכך סיכון שאני מריעה את מצבה?
רציתי אף לשאול האם זה נכון שאומרים שריבוי אנטיביוקה כמו בריבוי אספרין יכולים לגרום לצלצולים באוזנים? איך אני יכולה לדעת אם בתי סובלת מכך? מהן ההשלכות של ציצולי אוניים, על השמיעה/מה הן מבטאות?
בתי מתלוננת לאחרונה ש"כואב לה הפיפי" בעת מתן שתן- האם זה קשור לאנטיביוטיקה?( כי השתן שלה ואפילו הגוף שלה מריח מוקסיפין, יותר מהמוקסיפין עצמו. ואף כמות מתן השתן שלה מבחינת כמות ואף תדירות. על אף הקפדה על ריבוי שתייה ואכילה).
היא מקבלת כיום 6.5CC 3 פעמים ביום למשך 10 ימים. על אף שבפעם האחרונה שנטלה את המוקסיפן זה היה 5CC 3 פעמים ביום למשך שבוע ימים בלבד! ואז זה היה מלווה בחום כאבים דלקת+ אודם באוזן 1 ושנייה עם נוזלים. והיה שיפור מיידי כבר יום המוחרת, החום ירד והיא התנהגה כרגיל. ולא הריחה מוקסיפין רק ביומים האחרונים.
סילחה על אורך הודעה
ותודה מראש על הסבלנות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי09/09/2011רווית שלום רב.
אכן מכתבך ארוך, יורד לפרטי-פרטים, ולצערי לא אתייחס לכולם.
בדיקת ה BERA, היא בדיקת שמיעה ממוחשבת, שאינה מצריכה שיתוף פעולה של הנבדק, יכולה להתבצע עם טישטוש, ובה ניתן לקבוע את סף השמיעה ואת סוג ליקוי השמיעה, ובנוסף, אם נמצא נזק שמיעתי, למקם את איזור הנזק.
אני בהחלט מסכים שהטיפולים החוזרים והממושכים באנטיביוטיקה אינם מיטביים לבתך,
ועל-כן כדאי להתייעץ עם מומחה א.א.גרון, כי יתכן שפיתרון לדלקות יהיה דווקא בניתוח כפתורים (צינוריות), לאוזניים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה! עזרת לי מאוד!
רווית12/09/2011אני מצטערת על האורך וירדה לפרטים..עד כה אלו הפרטים שקיבלתי במקום תשובה ממוקדת. אני שמחה על המיקוד והסדר שעשית בכל עומס האינפורמציה. אני אדרוש לעשות בדיקת BERA- על פי ה תיאור לא נעשת בדיקה זו, לפי מיטב הבנתי היא אף אובייקטיבית יותר וכן מהימנה יותר, בייחוד בגילכזה! שוב תודה מקרב לב!!
ויישר כוח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום חזק מהאףשמשון01/09/2011
שלום
הבן שלי בן 11 ובד''כ בקיץ הוא סובל מדימומים מהאף מדי פעם והיום הוא חזר מבית ספר וישב בספה ופתאום התחיל לצאת לו דם מהאף. הוא אמר ששיחק כדורגל בשמש לפני שהגיע הביתה.
מה שהלחיץ אותי זה שבמשך יותר מחצי שעה לא הצלחנו לעצור את הדם. לדעתי ירדה לו כמות גדולה של דם. לבסוף הנחנו שקית עם קרח על המקום והדם נעצר. השאלה שלי אם כמות הדם שירדה לו זה לא מסוכן. בדר''כ אנחנו מצליחים לעצור את הדם תוך מספר דקות והיום זה היה מאוד מלחיץ.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום חזק מהאף - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי01/09/2011שמשון שלום רב.
ההתנהגות הראשונית במצב של דימום באף היא להכניס צמר-גפן (בלחץ) לאותו נחיר מדמם, לא לשכב ! ואם יש קרם רפואי עדיף למרוח על הצמר-גפן לפני הכנסתו אל הנחיר.
לרוב קרח על האף אינו יעיל, מפני שמרבית הדימומים מקורם במחיצת האף ולא לכנף האף.
אם יש לך חשש שבנך איבד כמות גדולה של דם כדאי לפנות לרופא הילדים לבצע בדיקת דם פשוטה -ספירת דם.
אין ספק שחשיפה לשמש תוך מאמץ גופני - משחק כדורגל - יכולים להוות זרז לדמום, לאור הסיפור החוזר של דמומים, כדאי לבדוק גם את תיפקודי הקרישה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
שמשון04/09/2011תודה רבה על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאי צילום נזופארינקסהדס01/09/2011
שלום רב,
בצילום אובחנו הממצאים הבאים:
תפיחות ברקמות הרכות (האחוריות) של הנזופרינקס והיצרות תעלת האוויר.
אדנואידים מוגדלים.
מה ההשלכות?
תודה לכם,
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצאי צילום נזופארינקס - תגובה
ד``ר יצחק ענתבי01/09/2011אורית שלום רב.
המימצא הרנטגני מצביע על הגדלה של השקד השלישי, ועל היצרות בנתיב האוויר במקום בו הוא נימצא - לוע האף.
יש חשיבות לגיל הניבדק/ת, בתלונות, -נזלות, נחירות, וכו', בהפרעה להתפתחות הרגילה, ויכולים להיות גם השלכות על האוזניים, ליקוי שמיעה ו/או דלקות חוזרות.
אם אכן קיימות בעיות בגלל המימצא ניתן לטפל כירורגית, ועל-כן מומלץ לפנות למומחה א.א.גרון.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי אוזנייםמריה26/08/2011
שלום רב , לפני שבוע לבני בן ה 11 חודש יצא הפרשה מוגלתית צהובה מהאוזן זה כשבוע הוא מקבל טיפות CILOXAN פעמיים בים 5 טיפות , רופא הילדים רשם לו את הטיפול ל 7 ימים אך לצערי אינני רואה שיפור , עדיין יוצאת לו הפרשה מוגלתית וכאשר אני מטפטפת לו את הטיפות הוא בוכה- כנראה בשל כאב שחש בעת הטפטוף , רציתי להתייעץ מה ניתן לעשות ע"מ להקל אליו , האם קיים טיפול נוסף היכול לעזור לזירוז ההחלמה? חשוב לי לציין שרופא הילדים לא בדק את האוזן בשל ההפרשה המוגלתית האם כדאי לקחת אותו לרופא א.א.ג. ע"מ שיבדוק אותו?
תודה מראש
מריהה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי אוזניים - תגובה
ד``ר יהושע דנינו28/08/2011שלום מריה,
הפרשה מוגלתית מצביעה על קיומה של דלקת באוזן. הטיפול בדלקת כולל טיפות כמו שאת משתמשת, אך לעיתים יש צורך גם בשאיבה של ההפרשות על מנת שהטיפות יגיעו לעומק האוזן ו/או צורך במתן טיפול אנטיביוטי פומי. לכן, יש לפנות למומחה א.א.ג שיבדוק ויחליט אם יש צורך לשאוב את ההפרשה וכן על המשך הטיפול.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרחורים בגרוןשרון25/08/2011
שלום.
אני בת 16 ועולה לכיתה יא.
בכיתה ו' היו לי חרחורים בגרון בפעם הראשונה, בכיתה ז לא היה בכלל, בכיתה ח, ט ו-י - היה בחורף (והיה לי שיעול ממש מהגרון, וכל שנייה השתעלתי).
יש לציין שאני לא חולת אסטמה ולא ידוע על כך שיש לי אסטמה בכלל.
גם בחופש הזה (בקיץ) לעיתים קרובות יש לי את החרחורים בגרון ושיעולים כתוצאה מאותם החרחורים.. אני לא יודעת מה זה, כשאמרתי לרופא המשפחה שזה קורה לי כבר כמה שנים הוא אמר שאין מה לעשות, משהו כזה..
אני רוצה לשאול איך נפטרים מהחרחורים בגרון שמביאים איתם שיעולים אינסופיים... תודה רבה!
יש לציין גם שחסר לי ויטמין D, יכול להיות קשר? צריך לאכול אוכל מסוים?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרחורים בגרון - תגובה
ד``ר יהושע דנינו28/08/2011שלום שרון,
הסיבה לחרחורים הינה הצרות במעבר האויר בזמן הנשימה המלווה לעיתים בהפרשות.
כדי לבדוק האם יש הפרעה כזו בנשימה יש צורך להיבדק אצל מומחה א.א.ג ובהתאם לממצאים ניתן לתת תרופות שמרככות הפרשות או מרחיבות את דרכי
האויר. ויטמין די ואוכל אינם קשורים לתופעה, אלא אם כן מדובר במזון הגורם לאלרגיה.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
