רגישות יתר

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • רגישות יתר
    מיואשת
    02/02/2012

    שלום,
    המקרה שלי קצת מורכב, ולכן ארשה לעצמי להרחיב מעט ואדמח לקבל התייחסות לכל המרכיבים.
    אני בת 23 אוטוטו וסובלת מתת פעילות בלוטת התריס ולא מטופלת באלתרוקסין, אלא רק נמצאץ במעקב... אתמול בבדיקת דם ראו שחלה החמרה בתת פעילות וכעת רמת ה- TSH עומדת על 9, אם כי T3 ו- T4 תקינים.
    בגיל 13 עברתי אבלציה מוצלחת ערב אירועי שSVT חמורים מאוד, ומאז לא היו התקפים.
    לפני כשנתיים לערך התחלתי לקבל מעין התקפי חרדה (במיוחד במבחנים ובמצבים של התרגשות גדולה) שמלווים בדופק מאוד ( מאוד!) מהיר וחזק, ולפעמים כמו תחושה של דופק לא סדיר, מעין פרפור בודד כזה , הרגשה של לחץ ומתח בגוף ושל "חסר אוויר".
    המקרים האלו לא היה רבים, עד לפני כשמונה חודשים. במאי האחרון עברתי תאונת דרכים לא פשוטה ומאז איכות החיים שלי נפגעה בצורה נוראית... התחילו לי התקפי חרדה קשים שמלווים בתסמינים פיזיולוגים מאוד מורגשים ואני סובלת מזה מאוד... בעיקר כי הדופק נורא נורא גבוה וחזק וכי יש לא מעט פעימות מוקדמות, ואז נוצר מצב שיכול להיות שאני יום שלם עם דופק גבוה וכאבים חזקים מאוד באזור החזה והסרעפת שמקרינים גם לגב. האם זה נורמלי שיכאב אחר כך החזה למשך יום שלם ? חשוב לציין שלפעמים כשהשילוב הזה של הדופק המהיר עם הדופק הלא סדיר גורם לי לתחושה של חולשה וכמעט עילפון לשניה.
    האם הדופק המהיר הזה והממושך(לפעמים ימים שלמים , כמובן עם הפוגות בעוצמה) ופרפורים האלה שאני מרגישה? מזה אני הכי מפחדת!! יכול לקרות לי משהו ?
    חשוב לציין כי החרדה קיבלה אופי כוללני וכיום אני כמעט תמיד בסטרס ומאוד דרוכה.. אפילו משהו משמח שמרגש אותי גורם לי לעלייה לדופק גבוה מאוד תוך מספר שניות בודדות!!
    אגב, עקב התלונות הללו עשיתי בחינת מאמץ שיצאה תקינה מעבר לפעימה מוקדמת חדרית בודדה שהייתה בבדיקה.
    כמו כן, ביצעתי הולטר שתוצאותיו : "הפרעות קצב חדריות- 65 בודדות".
    הציעו לי תרופות ממשפחת SSRI על מנת להרגיע את הסמפטומים הגופניים עש שתיפטר הבעיה... אך אני נורא נורא חוששת להיכנס למעגל התרופות הפסיכיאטריות.
    האם התופעה מסוכנת לטווח הקצר והרחוק?
    האם כדי להרגיע את הדופק המהיר והאי סדירות והכאבים יש מקום אולי לתת חוסמי ביתא??
    ואם כן, על איזה מומלץ ומה הסיכונים בלקחת ובמיוחד להפסיק עם חוסמי ביתא? והאם כבר אולי עדיף לקחת משהו ממשפחת SSRI ולא חוסמי ביתא?
    אני רוצה גם להתחיל לקחת אלתרוקסין אבל חוששת כי הבנתי שגם זה יכול לגרום לדופק מהיר וגם ככה כבר הלב שלי עובד שעות נוספת ויש עליו עומס... האם החשיבה שלי נכונה בעניין הזה?
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגישות יתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    02/02/2012

    ההולטר הראה פעימות מוקדמות זוהי תופעה לא מסוכנת. אם בזמן ההולטר חשת באותם סמפטומים של דופק לא סדיר ניתן להניח שהפעימות המוקדמות גורמות לכך ואם כך כאמור אין בכך סכנה. אם יש ספק כדאי לבצע בדיקת EVENT MONITOR מכשיר המאפשר לתעד קצב לב בזמן סמפטומים.
    אם אנדוקרינולוג סבור שיש להתחיל אלטרוקסין הרי שיש לעשות זאת. הבאת רמת ההורמון לנורמה לא תגרום לדופק מהיר- רק מינון גבוה מידי יעשה זאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר רוט- המשך

    מיואשת
    02/02/2012

    אשמח אם תוכל להתייחס ולענות האם דופק מהיר מאוד וחזק עקב סטרס וחרדות הוא מסוכן ללב לטווח הקצר והרחוק... והאם הכאבים והמועקות בחזה מסוכנים ועלולים לגרום להתקף לב בסופו של דבר ?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר רוט- המשך - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    03/02/2012

    את בת 23 ואני משער שאין לך גורמי סיכון כמו סכרת עישון או לחץ דם גבוה. אם כך מאד לא סביר שמקור המועקה בחזה הוא מחלה לבבית. ולא סביר שתיגרם מחלה לבבית בשל סמפטומים אלה. דופק מהיר בזמן סטרס אינו מסוכן במידה ומדובר בקצב סינוס מהיר כלומר הקצב התקין ולא בהפרעת קצב. לכן אני מציע שתפני לקדיולוג על מנת לקבל הפניה לבדיקת EVENT MONITOR לתעד קצב לב בזמן סמפטומים ולודא שמדובר בסינוס מהיר ולא בהפרעת קצב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבל אני מרגישה פרפור..

    אלרגיה
    05/02/2012

    הגיוני שיש תחושת פרפור ותחושת עילפון כשזה סינוס טכיקרדיה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבל אני מרגישה פרפור.. - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    05/02/2012

    לא ניתן לדעת בודאות עד שלא רואים רישום אקג בזמן סמפטומים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר - תגובה

    ד''ר שמעון רוזנהק
    05/02/2012

    אני מסכים עם התשובה הקודמת של ד"ר רוט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו