תגובה הפרטנסיבית ופעילות גופנית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תגובה הפרטנסיבית ופעילות גופנית
    חיה
    08/12/2012

    בת 55 יתר לחץ דם במעקב, נוטלת אמאלו 5 מ"ג לפני השינה. כרגע לחץ הדם לא כל כך מאוזן 145/75 במנוחה והגדילו לי ל-10 מ"ג, נראה בהמשך את ההשפעה. במסגרת בדיקת ארגומטריה הופסקה הבדיקה לאחר 2.5 דקות עקב תגובה הפרטנסיבית. הדופק היגיע ל-136 82% מדופק מרבי. לחץ הדם היה 240/60 עומס מרבי 4.6. mets . יש לציין שאני צועדת כל בוקר צעידה ברמה מאמץ בינונית ( דופק 132 בערך ) במשך שעה , בלי להרגיש בכלום, בלי כאב או מאמץ מיוחד או קוצר נשימה וגם עולה במדרגות בלי קוצר נשימה. בבדיקת אקו לב במאמץ שהיה לפני שנה וחצי היה תקין לחלוטין וכתוב בו שאני בכושר טוב, גם הולטר שהתבצע לפני שנה וחצי היה תקין. כל בדיקות הדם תקינות. בבדיקות המעקב שאני עושה אני מרגישה הקדמת פעימה, אבל זה לא מפריע לי בחיי יום יום ואם אני לא מודדת לחץ דם שבו אני שומעת את הפעימות אני לא מרגישה זאת
    השאלות- האם התופעה ההפרטנסיבית מסוכנת ? האם אני יכולה להמשיך לצעוד כל בוקר ? אם כן באיזה דרגת מאמץ ( יש לי שעון דופק )
    האם יש קשר בין פעימה מוקדמת לתופעה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה הפרטנסיבית ופעילות גופנית - תגובה

    פרופ` מיכאל אלדר
    08/12/2012

    פעימות מוקדמות אינן קשורות למאמץ לרוב אין צורך בטיפול בפעימות המוקדמות. את לחץ הדם רצוי מאוד לאזן תרופתית ולא רצוי להעלות ל"ד לערכים מאוד גבוהים במאמץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קורלציה בין דופק ללחץ דם ופעילות גו

    חיה
    08/12/2012

    איך אני יכולה לדעת מהו לחץ הדם שלי שאני עושה פעילות גופנית? האם יש קורלציה בין הדופק ללחץ הדם שיתן לי הערכה לגבי מידת המאמץ? הדופק ניתן למדידה בקלות בעזרת מד הדופק, אבל לחץ דם???. הבעיה הרי היתה התגובה ההפרטנסיבית שהעלתה מאוד את לחץ הדם במאמץ לא גדול כלל ובדופק של 136 .אני בת 55 גובה 180 משקל תקין 77 ק"ג. דופק במנוחה בערך 75.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קורלציה בין דופק ללחץ דם ופעילות גו - תגובה

    פרופ` מיכאל אלדר
    09/12/2012

    לאחר שאת מיוצבת עם טיפול לל"ד במנוחה חזרי על מבחן מאמץ ובדקי מה קורה עם ל"ד במאמץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ובינתיים מהי ההמלצה לגבי הפעילות הג

    חיה
    09/12/2012

    ראשית תודה על ההיענות המהירה
    בינתיים האם מותר להמשיך בהליכה כל בוקר במשך שעה בדופק ממוצע של 125 -135 או להפסיק בכלל פעילות גופנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו