מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תגובה הפרטנסיבית ופעילות גופניתחיה08/12/2012
בת 55 יתר לחץ דם במעקב, נוטלת אמאלו 5 מ"ג לפני השינה. כרגע לחץ הדם לא כל כך מאוזן 145/75 במנוחה והגדילו לי ל-10 מ"ג, נראה בהמשך את ההשפעה. במסגרת בדיקת ארגומטריה הופסקה הבדיקה לאחר 2.5 דקות עקב תגובה הפרטנסיבית. הדופק היגיע ל-136 82% מדופק מרבי. לחץ הדם היה 240/60 עומס מרבי 4.6. mets . יש לציין שאני צועדת כל בוקר צעידה ברמה מאמץ בינונית ( דופק 132 בערך ) במשך שעה , בלי להרגיש בכלום, בלי כאב או מאמץ מיוחד או קוצר נשימה וגם עולה במדרגות בלי קוצר נשימה. בבדיקת אקו לב במאמץ שהיה לפני שנה וחצי היה תקין לחלוטין וכתוב בו שאני בכושר טוב, גם הולטר שהתבצע לפני שנה וחצי היה תקין. כל בדיקות הדם תקינות. בבדיקות המעקב שאני עושה אני מרגישה הקדמת פעימה, אבל זה לא מפריע לי בחיי יום יום ואם אני לא מודדת לחץ דם שבו אני שומעת את הפעימות אני לא מרגישה זאת
השאלות- האם התופעה ההפרטנסיבית מסוכנת ? האם אני יכולה להמשיך לצעוד כל בוקר ? אם כן באיזה דרגת מאמץ ( יש לי שעון דופק )
האם יש קשר בין פעימה מוקדמת לתופעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה הפרטנסיבית ופעילות גופנית - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר08/12/2012פעימות מוקדמות אינן קשורות למאמץ לרוב אין צורך בטיפול בפעימות המוקדמות. את לחץ הדם רצוי מאוד לאזן תרופתית ולא רצוי להעלות ל"ד לערכים מאוד גבוהים במאמץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקורלציה בין דופק ללחץ דם ופעילות גו
חיה08/12/2012איך אני יכולה לדעת מהו לחץ הדם שלי שאני עושה פעילות גופנית? האם יש קורלציה בין הדופק ללחץ הדם שיתן לי הערכה לגבי מידת המאמץ? הדופק ניתן למדידה בקלות בעזרת מד הדופק, אבל לחץ דם???. הבעיה הרי היתה התגובה ההפרטנסיבית שהעלתה מאוד את לחץ הדם במאמץ לא גדול כלל ובדופק של 136 .אני בת 55 גובה 180 משקל תקין 77 ק"ג. דופק במנוחה בערך 75.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקורלציה בין דופק ללחץ דם ופעילות גו - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר09/12/2012לאחר שאת מיוצבת עם טיפול לל"ד במנוחה חזרי על מבחן מאמץ ובדקי מה קורה עם ל"ד במאמץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהובינתיים מהי ההמלצה לגבי הפעילות הג
חיה09/12/2012ראשית תודה על ההיענות המהירה
בינתיים האם מותר להמשיך בהליכה כל בוקר במשך שעה בדופק ממוצע של 125 -135 או להפסיק בכלל פעילות גופנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



