הפרעות קצב ונוגדי חרדה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפרעות קצב ונוגדי חרדה
    בתיה
    17/02/2013

    שלום רב
    מן המפורסמות היא שרוב האנשים עם הפרעות קצב סימפטומטיות כגון פעימות מוקדמות או פרפור פרוזדורים שרויים בחרדה גדולה.
    הבעיה היא שכל התרופות נוגדות הדיכאון והחרדה מסוג SSRI כגון ציפרלקס פרוזאק ואחרות כוללות בהתוויות שלהן השפעה על קצב הלב. מכאן שדווקא 'מופרעי הקצב' מנועים מליטול אותן.
    לעתים נעזרים בתרופות אד הוק כגון קסנאגיס או לוריוואן שהן ממכרות והשפעתן פגה עם הזמן.
    היש פיתרון למצב האבסורדי הזה? האם יודעה תרופה מסוג ssri המותרת לנטילה במצב של הפרעות קצב?

    תודה וברכה
    בתיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעות קצב ונוגדי חרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות קצב ונוגדי חרדה - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    17/02/2013

    פעימות מוקדמות הן תופעה שכיחה מאד כ 60% מהאנשים הבריאים לוקים בהן מדי פעם. רוב האנשים האלה לא סובלים מחרדה. רובם למעשה לא חשים בפעימות המוקדמות. אלה הסובלים מחרדה רצוי להסביר להם שלא מדובר בתופעה מסוכנת ואין קשר בינה ובין דום לב. במקרים רבים זה מוריד את החרדה. זה כמובן עדיף על טיפול בתרופות מסוג SSRI . תרופות כאלה נחוצות רק במקרים קיצוניים מאד. עדיף לתת טיפול בחוסם בטא כדי להקטין את מספר הפעימות המוקדמות ולא לתת תרופה שלא מטפלת בפעימות המוקדמות אלא מטפלת בחרדה שהן גורמות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו