מה זה אומר דום סינוס?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מה זה אומר דום סינוס?
    פרופ` מיכאל אלדר
    19/05/2013

    בת 55. בריאה בד"כ. ללא כולסטרול ו/או שומנים בדם, לא מעשנת לא לוקחת כדורים, לא מעשנת רזה מאד, במשפחתי מחלת לב מובהקת מצד שני הוריי ובני משפחה נוספים.

    עקב נימולים בכפות הרגליים ורטט בחלק עליון של בית החזה מצד שמאל נשלחתי להולטר לב ולהלן התוצאות:

    הפרעות קצב חדריות VPC'S - לא נצפו.
    הפרעות קצ על חדריות APC'S- נצפו סה"כ 1 APC'S בודדים במשך הבדיקה.
    הפרעות הולכה- נצפו קטעים במרווחי R-R עד 3.6 שניות מתאים לדום הסינוס, לדוגמא שעה 21:51.

    שינויים משמעותיים בקטע ST-לא נצפו.
    תלונות הנבדק-לא צויין.
    הערות/סיכום:
    נצפו אירועים חוזרים של דום סינוס בשעות הערנות עם מהירות מינימאלית של 26 לדקה. לדוגמא בשעה: 21.51.
    יש לגשת בהקדם לרופא המטפל להמשך בירור.

    מה זה אומר דום סינוס? האם בכלל יש בדופלר הנ"ל ממצאים כלשהם? למה לגשת בהקדם עם ממצא כזה לרופא להמשך בירור? האם יש קשר לממצא הנ"ל לבין תלונותיי בכלל?

    אודה לתשובותיך.

    ב ב ר כ ה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה זה אומר דום סינוס?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הולטר לב - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    20/05/2013

    דום סינוס זו הפסקה בפעולת הקוצב הטבעי של הלב. הסמפטומים למצב כזה עלולים להיות חולשה, סחרחורת, תחושת עילפון. ממצא כזה מחייב חזרה לרופא המפנה לבדיקה כיון שיתכן ודרוש קוצב לב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך

    שירה
    20/05/2013

    ד"ר רוט שלום רב,

    תודה על תשובתך. מכיוון שאני כבר 10 חודשים "בחיפוש" אחר אבחנה של מה יש לי וטרם נמצאה אבחנה לבעיה שלי ואנסה לפרטה בקצרה, שאלתי היא האם יתכן שהסימפטומים שאני מתארת יכולים להיות ממצא כמו זה שנמצא בהולטר לב כדום סינוס יכול להתאים?
    ואפרט:

    לפני 10 חודשים החל לי מעין רטט/ויברציה (קשה לי לתאר ממשה את התחושה אך זה מה שאני פחות או יותר יכולה להגיד, מעין מערבולת סיבובית באזור שד/צלעות/חזה מצד שמאל. זה מצב של 24 שעות ביממה ממש כל היום וללא שום הפסקה!.

    אחרי שזה התחיל לי בצורה כזו נוספו סימפטומים של נימולים בקצות אצבעות הידיים ונימולים בכפות הרגליים כשבכף רגל ימין זה יותר. אך לציין כי מרגיש לי בגוף מעין זרם חלש וקבוע שעובר ממש על כל הגוף, כולל בטן, עורף ושפתיים.

    הייתי אצל מגוון אחב של רופאים אשר שללו בעיה מבחינתם כגון: אורטופד, כירורג שד, ו-4 נוירולוגים שאמרו שמבחינה נוירולוגית אין לי בעיה נוירולוגית. פניתי גם לפסיכיאטר אף על פי שאני בחורה עם רגליים על הקרקע, אך רופא המשפחה שמצא עצמו "תקוע" ומשלא אובחנה בעיה נוירולוגית אמר שזה מצב פסיכוסומטי. הפסיכיאטר שלל אף הוא בעיה ואמר שאין צורך בטיפול תרופתי. אף על פי שרופא המשפחה מתעקש שאקח ציפרלקס.

    וכעט, ביצעתי גם א.ק.ג. שיצא תקין ואקו לב שיצא תקין. רק הענין הקטן הזה בהולטר שנקרא דום סינוס.

    האם יכול להיות קשר בין הדברים?

    אתה מציין שאגש לרופא שהפנה אותי לבדיקה וכך אעשה, אך אתה מציין כסימפטומים סחרחורת, חולשה ואין לי את זה.

    האם יכול להיות מצב של משהו מהתיאור שתיארתי שיכול להתאים לזה?

    האם אותו דום סינוס קשור להולכה חשמלית? והאם יש קשר?

    שוב אציין כי במשפחתי מחלת לב מובהקת של כמה דורות.

    מה דעתך?

    אשמח לתשובתך.

    תודה מראש

    ב ב ר כ ה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תור לבירור נקבע לחודש דצמבר

    שירה
    21/05/2013

    ד"ר שלום רב,

    פיקססתי לבי"ח את מכתבה של רופאת המשפחה לזמן אותי כפי שאף ציינה בהקדם למכון להפרעות קצב הלב בבי"ח (במרכז הארץ), והפרופסור של אותו המכון להפרעות קצב ביקשה לזמן אותי (כמובן לאחר שראתה את הדו"ח של ההולטר, כפי שרשמתי לך במייל הקודם שלי), וזימנה אותי כתור רגיל לחודש צדמבר.

    כפי שציינתי ו/או שלא, איני סובלת מסחרחורת, חולשה והתופעות שאתה ציינת שיכולות להתלוות לממצא כזה, אך יש לי סימפטומים אחרים כפי שציינתי בשרשור קודם להודעה זו, כגון רטט בחזה עליון ונימול בכפות הרגליים, איני יודעת אם יש ו/או אין קשר מה גם שאותם סימפטומים מופיעים אצלי באופן קבוע 24 שעות ולא לסירוגין,
    מה דעתך? והאם נראה לך זמן סביר וניתן לחכות עם הממצא הנ"ל לחודש דצמבר?

    אודה על תשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תור לבירור נקבע לחודש דצמבר - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    05/06/2013

    לא סביר שהסמפטומים שאת מתארת נובעים מדום סינוס.
    לא סביר להמתין למרפאת הפרעות קצב עד דצמבר נסי לקבל תור מוקדם יותר במקום אחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו