גורמי סיכון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גורמי סיכון
    בינה
    21/03/2014

    שלום רב
    כולסטרול רע גבוה יחסית (150) וכולסטרול כללי סביב 230, בנוכחות כולסטרול טוב גבוה: 75 וטריגליצרידים נמוכים: 65.
    בת 64, לחץ דם נמוך 100/70, סוכר 96.
    שאלתי: האם מומלץ (בחום) ליטול סטטינים?
    כשנה ושבעה חודשים אחרי אבלציה מוצלחת של רפרוף פרוזדורים.
    ואולי אפשר לנסות דיאטה ולהגביר פעילות גופנית?
    ידוע לי שכמעט תמיד קיימות תופעות לוואי עם הסטטינים בעניין שרירים וכדו'.
    בתודה וברכה
    אריאלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גורמי סיכון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גורמי סיכון - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    21/03/2014

    חישוב הסיכון שלך להתקף לב ב 10 השנים הבאות (על פי הנתונים שמסרת ובהנחה שאת לא מעשנת ולא נוטלת תרופות ללחץ דם או סכרת) הוא 1%
    כלומר סיכון נמוך. לכן אין המלצה חד משמעית להתחיל סטטין.
    אבל: 1. כולסטרול רע של 150 הוא גבוה וכן מומלץ להוריד אותו לפחות על ידי תזונה דלת שומן רווי.
    2. הסטטינים הם תרופות מהבטוחות ביותר המוכרות כיום. תופעות לואי יש לחלק קטן מהנוטלים אותם: כאבי שרירים עד 10% ועליה באנזמי כבד ב 2% שתי התופעות הפיכות כלומר הפסקת הסטטין פותרת אותן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו