תחושת אי יציבות ודופק מהיר בגרון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תחושת אי יציבות ודופק מהיר בגרון
    שירה
    17/06/2014

    ד"ר שלום רב,

    התייעצתי עמך בפורום זה, לפני קצת למעלה משנה בענין דום סינוס שהתגלה בהולטר שביצעתי אז, דום סינוס 3.6 שניות.
    אז כאשר התגלה הממצא זה היה מכיוון שסבלתי מזרמים/תחושת רטט בכל הגוף (דבר שלמדתי לחיות איתו לאחר שנעשו לי הרבה בדיקות כגון C.T. ו-MRI וכו' ולא נמצאה אבחנה לבעיה). לאחר שרופא בכיר בבי"ח החליט על אותו ממצא בהולטר להשתיל לי קוצב לב, מנהל היחידה באותו בית חולים החליט אחרת, וביקש שאבצע הולטר נוסף, בדיקת מבחן מאמץ, שיצאו תקינים נאמר לי שאין צורך בקוצב לב.
    מכיוון שכך, ומכיוון שלא חשתי אז סימפטומים שמתאימים להולטר עזבתי הבירור מאז.

    כעט, לפני כשבוע החלו לי מעין דפיקות מואצות שאותם אני חשה מידי פעם אך הרבה פעמים במהלך היום בגרון. מעין "ריצה" קלה מהירה בגרון ואז זה נעלם, ושוב חוזר חלילה ככה מספר רב של פעמים וכן תחושה של חוסר יציבות לא ממש סחרחורת, דבר שגורם לי לרצות לשבת או לנוח, וגורם לי לא לרצות להסתובב בחוץ!
    פניתי רופא המשפחה שביצע א.ק.ג. שיצא תקין.
    נשלחתי להולטר ליממה ונקבע לי תור לעוד 4 שבועות.
    רציתי לשאול את דעתך, האם הסימפטומים שאני מתארת יכולים להיות כתוצאה מהפרעת קצב?
    ההפרעה שהיתה אז בהולטר היה הבנתי דופק איטי, ובתחושה שלי אני מרגישה כאילו רצתי האם יש הסבר לכך?
    מה עלי לעשות ? אני די מודאגת הרי אני מבינה שהולטר זה או שעולים על הבעיה או שלא עולים עליה בזמן ההולטר? איך אני יודעת שהבירור שאני עושה הוא הנכון?

    אנא סבלנותך והמלצתך האדיבה.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת אי יציבות ודופק מהיר בגרון - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    18/06/2014

    יכל להיות שהסמפטומים שאת מתארת כעת נובעים מהפרעת קצב מהירה. העובדה שבעבר תועד דום סינוס שגורם להפרעת קצב איטית לא פוסל את האפשרות שכעת מדובר בארועי הפרעת קצב מהירה. הולטר עשוי לעזור באבחון אבל רק אם הסמפטומים תכופים מאד ויופיעו במהלך ה 24 שעות של בדיקת ההולטר. אפשרות נוספת עם יותר סיכוי לתעד קצב לב בזמן סמפטומים הוא מכשיר שנקרא EVENT MONITOR אותו ניתן לקחת בכיס במשך חודש או יותר ולהקליט קצב לב בזמן שחשים בסמפטומים. התיעצי עם הקרדיולוג שלך לגבי מכשיר זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך-אין לי קרדיולוג

    שירה
    18/06/2014

    ד"ר רוט שלום רב,

    תודה רבה על תשובתך.

    אין לי קרדיולוג שעוקב אחרי כלל וכלל. רופא המשפחה הוא זה שהפנה אותי להולטר.

    בשנה שעברה כשנשלחתי להולטר והתגלה דום סינוס, זה היה גם בהמלצת רופא משפחה ועקב תחושות רטט שחשתי ועקב כך נשלחתי באופן חד פעמי למרפאה להפרעות קצב בבי"ח.

    האם בקופות חולים של הכללית נמצאים קרדיולוגים אשר התמחותם היא אלקטרופיזיולוגיה? או שלא חשוב לאיזה קרדיולוג עם איזו התמחות שיש לו עלי לפנות.

    אנא המלצתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה שאלה נוספת שמטרידה אותי

    שירה
    18/06/2014

    ד"ר רוט שלום רב,

    לציין כי אני בת 60, ובמשפחתי שני הורים חולי לב (עברו צינתורים) ומשפחה בעלת היסטוריה של מחלות לב, מכיוון שאני די מודאגת כעט, עקב תחושת עייפות ומידי פעם לשניות ספורות ממש תחושת דופק חזק בגרון, רציתי לשאול האם זה שפעם אחת מצאו לי דום סינוס 3.6 שניות זה אומר שבטוח שיש לי הפרעות קצב?או שזה יכול להיות רק מיקרי? ז"א אם לא מצליחים ע"י הולטר "לעלות" על הפרעת קצב פעם נוספת, איך אני יכולה להיות "שקטה" שזה לא "יפתיע" אותי??? איך ניתן לשלול לחלוטין אם יש הפרעת קצב ואם אני בכלל בקריטריון של סיכון להפרעת קצב? אני מבינה שעלי לבקש מקרדיולוג את המכשיר כפי שהצעת לחודש ימים, אך במידה ולא "עולים" גם ע"י מכשיר זה על הבעיה ובמידה והיא קיימת, יש דרך נוספת לגלות?



    תודה לך מאד על ס ב ל נ ו ת ך!!!

    בברכה חמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשירה-מה זה אין לי קרדיולוג?

    שגב
    20/06/2014

    לשירה שלום-מאחר וקביעתך היא טכנית,או אינפורמטיבית ולא שאלה מקצועית,אני מרשה לעצמי להתייחס,

    אין דבר כזה "אין לי קרדיולוג",את מקבלת שרותי רפואה מקופת החולים הכי גדולה והכי ותיקה בארץ שהיא בעלת רוב בתי החולים בארץ,לכן זה יהיה הגיוני שלקופה שלך(הכללית) יהיו הכי הרבה רופאים קרדיולוגים מכל קופה אחרת,

    יכול להיות שטכנית את לא יודעת איך מגיעים לקרדיולוג שעובד עם קופ"ח הכללית,לכן.

    א,את יכולה לגשת לפקידה בסניף קופ"ח שלך ולברר איך מגיעים לקרדיולוג,(אתן לך טיפ,בדרך כלל הפקידות בסניף יודעות מי הקרדיולוג,הנפרולוג,או האורתופד הכי טוב באזור שלכם.)

    ב,את נכנסת לאתר של "קופת החולים הכללית" במחשב ומאתרת קרדיולוג קרוב לביתך ומתאמת תור(נכנסתי לאתר של קופ"ח הכללית ומצאתי שיש לכללית "רק"-54 קרדיולוגים באזור המרכז)

    לי בסניף(מכבי)יש רופא משפחה מצוין,אבל מידי פעם הוא שואל אותי אם אני ממשיך במעקב אצל הקרדיולוג שלי?,רופא המשפחה שלך היה חייב גם לשאול אותך,את חייבת להיות במעקב של קרדיולוג,רופא משפחה-לא מספיק,בטח כשיש לך סיפור משפחתי.

    המון בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה למר שגב -ומצפה לתשובה

    שירה
    20/06/2014

    מר שגב שלום רב,

    תודה רבה על תשובתך והתייחסותך.

    אסביר קצת יותר טוב את עצמי. אני מבינה ויודעת שיש בקופות חולים וכמובן גם בקופ"ח כללית רופאים קרדיולוגים, מה גם שחלק מבני משפחתי אכן מטופלים ובמעקב אצל רופאים כגון אלה.

    אך שאלתי את ד"ר רוט היתה שונה, האם כל קרדיולוג שיושב בקופ"ח הוא גם מומחה לאלקטרופיזיולוגיה?

    אני מבינה שבבתי חולים יש יחידה להפרעות קצב, אך שאלתי היא האם אני חייבת להגיע לאחד מבתי החולים ולהיות שם במעקב עקב הפרעות קצב או שמא כל קרדיולוג שיושב בקופ"ח גם הוא יכול לעקוב אחריי?

    עדיין ממתינה לתשובה בענין זה.

    תודה רבה מראש על ההתייחסות.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה למר שגב -ומצפה לתשובה - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    21/06/2014

    הקרדיולוגים המומחים בהפרעות קצב (אלקטרופיזיולוגים) עובדים בבתי חולים ומקבלים חולים במרפאות הפרעות קצב בבתי חולים. חלק מהם עובדים גם בקופות חולים. ניתן להגיע אליהם למרפאות חוץ בבית חולים (עם טופס 17 מקופת חולים) או לברר בקופה האם יש אלקטרופיזיולוג העובד בקופה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשירה-בהמשך לתשובת ד"ר רוט,תשובות -

    שגב
    22/06/2014

    לשאלותיך צריך לקבל מסניף קופת החולים שלך,מהפקידה,מרופא המשפחה,או מהאתרים במחשב,כל שם של רופא שתקבלי,תקלידי אותו בגוגל ומיד תקבלי 3-4 אתרים במחשב שיפרטו לך,היכן הרופא למד,היכן התמחה,במה השתלם,היכן הוא עובד,היכן מקבל קהל,באיזה קופות חולים הוא עובד,כל מספרי טלפונים להגיע אליו,אם צריך להגיע עם טופס 17,או רק עם הכרטיס המגנטי,האם להגיע לביקור עם בדיקת א.ק.ג.(יש רופאים המבקשים להגיע עם בדיקה ויש רופאים שמקבלים חולים במרפאות מומחים ששם האחות מבצעת לך את הבדיקה לפני כניסתך לקרדיולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו