ברדיקרדיה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ברדיקרדיה
    אלי
    14/07/2014

    מהן הסיבות הידועות היום לברדיקרדיה.
    עשיתי בדיקות ולהן התוצאות:
    CT קורינרי ללא ממצא
    הולטר, נצפה ירידת דופק, ברדיקרדיה מתתת ל 40
    בלוטת תריס תקין

    אשמח לקבל את תשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ברדיקרדיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברדיקרדיה - תגובה

    פרופ` מיכאל אלדר
    15/07/2014

    ברדיקרדיה קבועה יכולה להיות מולדת (ואף משפחתית) ואז הקוצב הטבעי עובד באטיות, או עקב פעילות גופנית, משנית לתרופות, משנית לבעיה הורמונלית, או פתולוגית עקב הפרעה בהולכה החשמלית בלב. אם אני מבין נכון הדופק אצלך יורד לעתים מתחת ל 40 וזו יכולה להיות תופעה רגילה בשינה או משנית לאחד הגורמים שהזכרתי לעיל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברדיקרדיה

    אלי
    15/07/2014

    תודה על התשובה.
    הברדיקרדיה במקרה שלי נמדדה מייד לאחר סחרחורת שהתרחשה לאחר נהיגה ברכב (ללא עילפון). במקרה שלי הבריקרדיה שלי אינה מולדת.
    בתשובה להשערות שהעלית בתשובה:
    פעילות גופנית - פעמיים עד שלשה פעמים אימון אירובי לא בעצימות מלאה
    משנית לתרופות - תרופות קבועות, סטאטינים לכולסטרול מינון 10 מיליגרם.
    הפרעה בהולכת חשמל - נעשתה בדיקת לב במאמץ עד 80 אחוז עומס ללא ממצא.

    אכן ירידת הדופק מתרחשת במצב שינה אולם הבעיה שבכל מצב מנוחה הדופק יורד
    ל 40 ולמטה יותר גם במצב נהיגה וזה גורם לעייפות ותשישות עד כדי סחרחורות.

    אשמח אם:
    1. תוכל להמליץ על בדיקות נוספות
    2. מה הכוונה בבדיקה הורמונלית, במילים אחרות מהי הבדיקה המומלצת לזיהוי הבעיה.

    נ.ב
    אני בייעוץ קרדיולוגי פרטי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברדיקרדיה - תגובה

    פרופ` מיכאל אלדר
    15/07/2014

    הורמונלית - בעיקר תת תריסיות (אצלך תקין), האימון שאתה עושה אינו אמור להוריד דופק לערכים כאלו ולסרוגין. יש לרשום דופק בזמן סימפטומים (חולשה , סחרחורת) ונסה עם קרדיוביפר (אם התופעה נמשכת לפחות 2-5 ד') או loop recorder (אם התופעה קורית בתדירות גבוהה והיא קצרה (פחות מ 2 ד'). לפי הממצאים יהיה ניתן להתאים טיפול, אם נדרש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו