מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קשיי נשימה. רקע לבבי?ניר22/08/2014
שלום
חולה בן 65 דמנטי סיעודי, פונה לבית החולים עקב אספירציה קשה באמצע הלילה בזמן שינה, היה כחול ועם סיטורציה נמוכה וקוצר נשימה.
בבית האבות עשו סקשן ופונה בנט"ן למיון כשהוא בקוצר נשימה ונושם כמו טרקטור.
במיון קוצר נשימה קשה, חירחר מאוד, דופק 145, קיבל טיפול בחמצן - אינהלציה - סקשנים (יצא המון הפרשות, אך ייתכן והוא כל הזמן שאף עוד ועוד הפרשות שעלו באמצעות הקאה, לא הכניסו זונדה במיון) והוחל טיפול אנבטיוטי, בהמשך היה ניסיון בסיוע של בי פאפ.
לאחר כתשע שעות לערך הוחלט לבצע אינטובציה ולהנשים עקב נפילת לחץ דם.
לאחר הנשמה ירידת הלח"ד הוחמרה, טופל בדופמין ונור אדרנלין. וכמובן טיפול אנטיביוטי, טיפול תומך במשתנים עקב ירידה בתפקוד כליות.
היה מונשם כשבועיים, אך גם לאחר סיום ההנשמה עדיין מתקשה בנשימה, נשימות מהירות ושטחיות, שימוש בשרירי עזר לנשימה, רואים זאת בצוואר, וכן ניתן לראות תנועות "סחיטה" של הבטן, ריבוי ליחה (שמטופל ע"י סקשנים ופיזותרפיה נשימתית, בצילום יש עדיין תמטים, מחובר באופן קבוע לחמצן.
רציתי בבקשה לשאול:
1. האם העובדה שתשע שעות הוא נשם עם מאמץ קשה מאוד בכוחות עצמו, עם דופק של 145 גרם לנזק לריאות? ללב (עומס על הלב, התקף לב)?
לשרירי הריאות? או לשרירים אחרים?
2. האם העומס הנ"ל זו הסיבה לנפילת הלחץ הדם וקריסת הכליות? או הספסיס?
3. האם העובדה שהוא מתקשה בנשימה ונושם מהר, זה בגלל התמטים והליחה? או עקב פגיעה בשרירי הנשימה? ניתן לבדוק את זה? יש משהו לעשות במקרה של פגיעה בשריר?
4. יש סיבה לחשוד שקוצר הנשימה הוא על רקע לבבי? במיוחד לאור השעות הארוכות במיון עם דופק גבוה מאוד ומאמץ נשימתי גדול.
5. יש סיכוי שיחזור לנשום כמו שצריך וללא חמצן?
זה יצא קצת ארוך, אך אעריך מאוד אם אקבל מענה על הכל.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיי נשימה. רקע לבבי? - תגובה
פרופ` דוד רוט24/08/2014לפי המהלך שתארת הסיבה לדרדרות היתה אספירציה ודלקת ריאות שבאה בעקבותיה.
מצב זה גורם לעומס רב על מערכות הגוף ועלולים להיות סיבוכים בינהם גם התקף לב. נפילה בלחץ דם לאחר התחלת הנשמה היא תופעה מוכרת.
אין לי אפשרות לקבוע האם במקרה זה היה גם התקף לב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



