בעיה לבבית או ריאתית?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעיה לבבית או ריאתית?
    אילן
    24/12/2014

    שלום

    בחולה מבוגר (שאינו מתקשר)מזה זמן משתעל, משמיע אנחות, נשמעים חרחורים בנשימה, לפעמים נושם בקצב מואץ ומאומץ.
    איך ניתן להבדיל האם מדובר בדלקת ריאות או בבעיה לבבית כמו אי ספיקת לב וכדומה?
    עקב חום הוחל בטיפול אנטיביוטי, אם כי ספירות דם יצאו תקינות, וכן תרבית דם ללא צמיחה, רק תרבית שתן חיובית, אבל זה חיידק שהיה קיים עוד לפני.
    בצילום ריאות אין אבחנה של דלקת ריאות:

    בוצע צילום AP בלבד, בישיבה
    ציור אינטרסטציאלי וברונכוווסקולרי מוגבר דיפוזי
    שערי הריאות בולטים
    אין עדות לתפליט פולירלי

    לחולה אין רקע לבבי מלבד קוצב לב עקב ברדיקרדיה, וכן מספר אירועים של פרפור פרוזודורים במסגרת אשפוז חריף עקב ספסיס, ומטופל בפרוקור)

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה לבבית או ריאתית?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה לבבית או ריאתית? - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    25/12/2014

    אם הסמפטומים מלווים בחום זה מכוון לבעיה זיהומית בדרכי הנשימה כי אי ספיקת לב לא גורמת לחום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    אילן
    26/12/2014

    שלום

    כמובן שהמטרה בשאלה היא לא לקבל ייעוץ אישי מקצועי, אלא קצת רקע על הנתונים הנ"ל.
    לפי בדיקות הדם והצילום נראה שלא מדובר היה בדלקת ריאות, אף שהמשיכו את הטיפול האנטיביוטי. החום היה רק ביום הראשון.
    רציתי לשאול האם ממצאים כפי שיש בפענוח בצילום מצריכים בירור נוסף? זה מעיד על בעיה או שזה ממצא שאפשר לראות אצל חולים מבוגרים ללא משמעות?
    והאם יכול להיות שבעיות הנשימה והממצאים בריאות קשורים לנטילת פרוקור מזה 5 חודשים? יצא לי לקרוא שיש לפרוקור תופעות לוואי כאלו. האם צריך להתייחס לזה?
    הקושי בביצוע אקו זה לנייד את החולה למקום שמבצעים, אך אם זה הכרחי ויכול לתרום לטיפול כמובן שזה ייעשה.

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    26/12/2014

    קוצר נשימה יכל לנבוע מסיבות רבות. כל האבחנות שהעלת אפשריות כלומר זיהום ראתי, אי ספיקת לב או נזק לראות בשל פרוקור. מבין אפשרויות אלה היחידה שמלווה בחום היא זיהום ראתי. אם החום ירד לאחר התחלת אנטיביוטיקה זה אומר שיש תגובה לטיפול.
    כדי להגיע לאבחנה מדוייקת במצב זה צריך רופא יתרשם באופן בלתי אמצעי ממצבו ואם צריך יחליט לגבי בדיקות נוספות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו