תוצאות מבחן מאמץ לב-ריאה מורכב

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תוצאות מבחן מאמץ לב-ריאה מורכב
    מור
    23/05/2015

    אני בת 21 והבדיקה ניתנה ע''י רופא ריאות בשל קשיי נשימה והתקפים (יש אסתמה) שהפכו ממופיעים כמה פעמים בשבוע ליומיומיים וקשיים חדשים במאמץ ובתנועת כיפוף החל מאוגוסט של שנה שעברה, על אף ירידה (בלתי רצונית, בבירור המטולוג ומתוכנן ניתוח ביופסיה בקרוב מאוד) של 16 קילו במשקל, וכאשר במשקל המלא לא הייתה בעיה בכלל.
    מבחינה נשימתית אין כל בעיה, אבל מבחינה המודינמית נכתב בטופס כך:
    "כושר גופני שמור ירוד, ספירומטריה תקינה. רזרבה לבבית נוצלה.
    ECG-DOMINANT R IN V1, LARGE P IN II.

    יישום הממצאים-כושר ירוד ומגבלה לבבית, עליה מתונה בDEADSPACE, ממליץ לבצע אקו לב להערכת לחץ דם ריאתי ותפקוד לבבי כללי".

    המשונה כאן הוא שעשיתי אקו באוקטובר שנה שעברה כשאז כבר היו קשיי הנשימה המדוברים בשל אוושה סיסטולית 1 מ 6 ששמעו במיון אליו הגעתי בשל התקף שלא הגיב למשאף, והוא פוענח כתקין לגמרי (השורה היחידה שלא מפורשת כתקינה לחלוטין-"מסתם ועורק ריאתי-אי ספיקה טריוויאלית, המפל התחילת דיאסטולי 12 ממ''כ").

    אם כן איך ישנה מגבלה לבבית ונוצלה רזרבה לבבית? האם כדאי לפנות לקרדיולוג ולחזור בכל זאת על הבדיקה (במיוחד כי אני אמורה לעבור ניתוח ביופסיה בקרוב וכדאי להבין מה קורה כאן לפני הרדמה)? ומה פירוש השורה באק''ג-ECG-DOMINANT R IN V1, LARGE P IN II?

    המון תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות מבחן מאמץ לב-ריאה מורכב - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    23/05/2015

    כדי להעריך את ממצאי הבדיקה ולהחליט האם צריך בדיקות נוספות יש לבחון את כל ממצאי הבדיקה לכן יש לפנות לקרדיולוג עם תוצאות הבדיקה ותוצאות האקו ויתר הבדיקות שעשית. תמונת האקג של R ב V1 מחשידה ללחץ ראתי גבוה לכן הומלץ אקו להעריך לחץ ראתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וגם אי ספיקה ימנית?

    מור
    24/05/2015

    לא מבינה איך זה אפשרי עם אקו תקין מלפני 7 חודשים כשאז עוד היו התופעות האלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וגם אי ספיקה ימנית? - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    24/05/2015

    מבחן לב ריאה מראה ממצאים שיכולים לכוון למספר אבחנות הוא לא מצביע על אבחנה אחת ברורה , לכן ההמלצה להמשיך בבדיקות נוספות לשם אבחנה מדוייקת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדכון קטן

    מור
    30/05/2015

    אחרי ששלחתי לקרדיו' בלינסון את תוצאות מבחן המאמץ שכתבתי לך למעלה מיד הקדימו לי את התור מספטמבר ליום רביעי... מדאיג נורא

    מה דעתך על הקרדיולוגים בבלינסון (קבעו לי לד''ר מורנינקס)?

    שבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדכון קטן - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    30/05/2015

    לא מכיר אישית את הרופא אך המחלקה בבלינסון נחשבת לטובה מאד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו