טסטוסטרון ומחלות לב וכלי דם

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טסטוסטרון ומחלות לב וכלי דם
    נעם
    10/06/2015

    שלום

    אני בן 40, סובל מטסטוסטרון נמוך 5.80 (ערכי הנורמה- 5.80 - 28.00)
    בבירור שעברתי לפני מספר שנים לא נמצאה הסיבה לכך (אם כי כעת זה הגיע לרמה הנמוכה ביותר שהיה לי)
    קראתי שיש קשר בין רמות נמוכות של טסטוסטרון להתפתחות מחלות לב וכלי דם ועוד.
    אלו בעיות מלבד התפקוד המיני יש בטסטוסטרון נמוך? ועד כמה זה משמעותי לעניין הלב מבחינת הסיכונים?
    האם יש המלצה לטפל בטוסטסטרון נמוך בגלל הבעיות האחרות מלבד הליבידו?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טסטוסטרון ומחלות לב וכלי דם - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    10/06/2015

    אמנם נמצא קשר נסיבתי בין רמות נמוכות של טסטוסטרון ומחלת לב אך לא מדובר בקשר סיבתי לכן לא ניתן להסיק שרמת הטסטוסטרון הנמוכה גורמת לעליה השכיחות מחלת לב וטרשת עורקים. לעומת זאת מתברר ממחקרים שטיפול בטסטוסטרון מעלה סיכון להתקף לב, במיוחד בגברים מבוגרים או עם מחלת לב קודמת. לכן טיפול בטסטוסטרן לא מומלץ כטיפול למניעת מחלת לב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו