שינוי מינון תרופה והופעת תופעות לוואי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שינוי מינון תרופה והופעת תופעות לוואי
    רמי
    08/07/2016

    בן 58 MVP לפני שנתיים PAF היצירות קרוטיס 25% צד אחד, י.ל.ד יתר שומני דם
    הטיפול, מיקרופירין 75 טריטייס 10מג ליום טמבוקור 100 ליום , קרדילוק 1.25 ליום, ליפיטור 20 ליום
    לפני כ3 חודשים מינון הליפיטור הועלה ל 30 בעקבות עליה בLDL
    בהתחלה לא הורגשה שום תופעת לוואי, אך לאט הופיעו תחושות שונות בשרירים
    מזה כ3 שבועות הפכה ההרגשה לעייפות איומה, חולשה כללית, ועייפות עם כאב בשרירים בכל הגוף בעיקר ברגליים, תחושה בשרירים הדומה למה שמרגישים בשפעת, או כשהולכים הרבה ללא הפסקה,
    השאלה האם השינוי הוא בגלל העלאת מינון הסטטין,אז כייצד מוודאים את מקור התחושות האלה? אולי זה מהסטטין ואולי לא,
    אם חושבים להחליף את הסטטין, האם יש להחליף ולהמשיך בנטילה באופן רציף בין 2 התרופות, הקודמת והחדשה, או שיש להפסיק את נטילת הסטטין ולראות מה קורה?ואחר כך לקחת סטטין אחר?
    האם הפסקה של שבוע - 10 ימים בנטילה, עשויה להביא להשלכות שליליות בפלאק בקרוטיס?
    האם מקובל להפסיק סטטין במקרה שיש תחושות בשרירים, או שלא?
    תודה רבה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי מינון תרופה והופעת תופעות לוואי - תגובה

    פרופ` מיכאל אלדר
    08/07/2016

    אם רופא המשפחה אינו מזהה סיבה סבירה אחרת, בהחלט יתכן שמדובר בתופעת לואי להגדלת מינון הליפיטור. אין שום בעיה להפסיק את הליפיטור לשבוע- שבועיים ואם הכל חולף ניתן לחדש מינון הליפיטור שאינו גורם בעיות, ואם ה LDL עדיין מוגבר לשלב עם אזטרול. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו