מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חשד לדלקת פרקיםיעל21/09/2014
שלום דר
אני סובלת מכאבים בירכיים החיצוניות ולעיתים גם במפסעה. כמו כן כאבים בפרקי האצבעות ללא נפיחות או מגבלה בתנועה? בדיקות המעבדה תקינות חוץ מאנא חיובי
..האם יד חשד לדלקת פרקים? רופא המשפחה טוען "שכאלו " הבדיקות לא נלקחו מאותו אדם. בשל התוצאות הסותרות. מה דעתך? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד לדלקת פרקים - תגובה
ד``ר יונתן וולמן21/09/2014אם הבנתי נכון את השאלה (יש סימן שאלה שכנראה לא נמצא במקום), אני לא רואה היכן הסתירה. יכולה להיות דלקת מפרקים עם "בדיקות תקינות ו ANA חיובי".
לכן המלצתי היא : 1) לחזור על הבדיקות 2) לפנות לראומטולוג כדי שיוכל גם שמוע ממך את התלונות/לבדוק אותך/לעבד את הנתונים ולהחליט לגבי הצורך בבדיקות נוספות וטיפול. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקת פרקים?
יעל21/09/2014תודה על התשובה המהירה . האם קיימת דלקת מפרקים ללא נפיחות או סימנים אחרים מלבד כאב? אני לא רגועה . קבעתי תור לרמטולוג ,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקת פרקים? - תגובה
ד``ר יונתן וולמן22/09/2014כן. יכולה להיות דלקת מפרקים ללא ממצאים בבדיקה גופנית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנברל פעילותדינה19/09/2014
לאחרונה אובחנתי בMRI דלקת פרקים סקרואי ליטיס אני מטופלת באנברל כ3 חודשים
לא מרגישה שינוי בכאבים לפי מה שנאמר לי עי הרופא וגם אחות של חברת התרופות אני אמורה להרגיש בשינוי 1.האם זה נכון האם זהמרפא נזק שנגרם או רק מניעת נזק עתידי
2.ואם זה אמור לרפא איך בודקים האם שוב ב MRI או לפי מדדי דלקת בדם
3.אולי יש תרופה אחרת שתשפיע טוב יותר איך מתקדמים בנושא כי יש לי אותם כאבים כמו לפני
4.כמה זמן לוקח לפעול האם צריך לחכות יותר מ 3 חודשים כדי לראות תוצאות
תודה ךתשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנברל פעילות - תגובה
ד''ר אנה קופרמן19/09/2014שלום דינה
מצב שלך מטפלים בתרופות מסוג חוסמי NF, ידוע על מספר - אנברל , יומירה, רמידיד , סימפוני
תגובה לטיפול שונה - מאד אינדיבידואלית . מקובל עד חצי שנה במידה ואין תופעות לוואי לא לשנות טיפול
אפשרי לעבור בכל הקבוצה מסוג אחד לסוג שני- כמובן לפי החטה ראומטולוג
בדרך כלל מעקב חשוב אחרי מצב קליני- רמת כעאבים ו נוקשות , ורמה מדדי דלקת בדם
טיפול ב קבוצה ANTI TNF- טיפול יחיד שיכול לעוצר תהליך דלקתי
אנברל תרופה מאד יעילה לכן אני ממליצה לך להמשיל עד חצי שנה ואחרי לךשקול החלפה יחד עם רופא ראומטולוג
בהצלחה
דייר אנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנברל כתרופה לAS
דינה22/09/2014האם זה מתקן נזק למפרק או רק מונע דלקת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון דלקת מפרקים שגרוניתסטפני17/09/2014
שלום,
אני בת 27. לפני 4 חודשים התעוררתי בבוקר עם כאבים בכל המפרקים בגוף. מאז לא היה לי יום אחד של הקלה מלאה והכאבים נותרו בעינם להוציא החמרות והקלות זמניות. חוץ מזה, אני בריאה. עשיתי בדיקת בלוטת תריס והתוצאות היו בתחום הנורמה. בדיקת נוגדנים שעשיתי הצביעה על צליאק, למרות שביופסיה בדרכי העיכול (גסטרוסקופיה) שעשיתי דווקא יצאה נורמלית. התחלתי דיאטה ללא גלוטן לפני חודש ללא הקלה בכאבים. בהוראת רופא, התחלתי ליטול נוגדי דלקות שונים. התחלתי לקחת Meloxicam לפני 3 חודשים ללא שיפור במצב, ועברתי לקחת Naproxen לפני כשבוע ימים, עדיין ללא שיפור במצב. בבדיקות דם שעשו לי, נמצא שריכוז חלבוני C-Reactive שלי גבוה, אבל פקטור ראומטידי (rheumatoid factor) לא נמצא בדמי. חוץ מזה, כל יתר הבדיקות היו בגדר הנורמה. הראומטולוג שלי רשם לי Humira ואמר לי שזה משמש לטיפול בסוגים שונים של דלקות פרקים, ומאחר שהמקרה שלי נראה כמו דלקת מפרקים שגרונית, הטיפול עשוי להועיל.
התסמינים שלי הם:
1. נפיחות וקישיון באצבעות הידיים סביב הפרקים האמצעיים, בעיקר בבוקר.
2. כאבים במרפקים. כאשר הכאבים במרפקים מחמירים ישנה הופעה של בליטות גדולות במרפקים. הבליטות נעלמות בד"כ תוך יומיים ואז הכאב שוכך וחוזר לרמה הבסיסית שלפני הופעת הבליטות.
3. חוץ מהנפיחויות באצבעות הידיים ובמרפקים, אין נפיחות אחרת נראית לעין במפרקים אחרים, אבל כל המפרקים מושפעים וכואבים ברמה זו או אחרת. כואב לי להחליף בגדים, לשאת דברים, להזדקף כשאני יושבת, ואפילו לישון שינה מלאה בלילה.
4. קול צרוד וכאבים בבליעה.
5. כאב שרירים קל.
6. קשיים בהליכה. ההרגשה בהליכה היא כאילו כף הרגל שלי חבולה.
השאלה שלי היא כיצד ניתן לאבחן דלקת מפרקים שגרונית כאשר נמצא בבדיקה שהפקטור הראומטידי (rheumatoid factor) שלי הוא שלילי ((sero negative ? האם טיפול ב-Humira הוא לדעתך יעיל במקרה שלי מבלי שאנו יודעים בדיוק מה יש לי?
תודה רבה,
סטפני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון דלקת מפרקים שגרונית - תגובה
ד''ר אנה קופרמן17/09/2014שלום סטפני
ישנם שני סיגים דלקת פרקים שיגרונתית
אחד SEROPOSITIVE כאשר בדיקת RF או ANTI CCP - חיובי
שני SERONEGATIVE כאשר נוגדנים שלילים- במספר מקרים סוג הזה קשור למחלות כמו פסוריאזיס , דלקת במערכת עיכול , לפעמים מחלת צליאק
אני בטוחה שבמקרה שלך במידה שראומטולוג מחליט על טיפול בילוגי- באמת מדובר בדלקת פרקים
HUMIRA אחד מטיפולים ביולוגוגים יעילים מאד וללא ספק הרופא קודם כול שולל כל האפשרןיות אחרות
כמובן במקרה של דלקת פרקים מאד חשובה תמונה קלינית - תיאור שלך מתאים לדלקת פרקים
היום כאשר אנו מטפלים בתרופות ביולוגיות אפשר להגיע למצב יציבות מלאה של המחלה
בהצלחה
דייר אנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת מפרקים תגובתית שלאחר סטרפטוקוקשון12/09/2014
שלום ד"ר,
רופא ראומטלוג אבחן אצלי דלקת מפרקים תגובתית שלאחר סטרפטוקוק, והורה לי ליטול ארוקוקסיה 90 לטווח ארוך, ויטמין D באופן קבוע ויומי, וכן טיפולי חום של המפרקים. לדבריו, סביר שכאבי המפרקים יעברו בתוך מספר חודשים.
רציתי לשאול האם הטיפול האמור הוא המקובל למצב המתואר? האם זה בסדר ליטול ארקוקסיה לטווח ארוך? ומהו הצפי להבראה מהמצב הזה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת מפרקים תגובתית שלאחר סטרפטוקוק - תגובה
ד``ר יונתן וולמן16/09/2014אם להתייחס לשאלת הטיפול- ארקוקסיה הוא טיפול מקובל במצבים כאלה ואפשר לקחת אותו זמן ממושך, בתנאי ששומרים עם מספר תנאים: כאשר אין מחלות רקע כמו יתר לחץ דם או כיב בקיבה.
לקיחת הכדור צריכה להיות עם האוכל, לשתות כוס מים, לא לשכב כחצי שעה אח"כ. אפשר להוסיף תרופה "ששומרת על הקיבה" כמו אומפרדקס או לוסק (שאותה צריך לקחת על בטן ריקה).
הצפי שאם הזמן התלונות יעבור לחלוטין. חשוב להיות במעקב ראומטולוגי עד אז.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MTXסמי09/09/2014
שלום אני מטופל ב MTX אבל יש תופעה מתי שאני לוקח את זה תופסים אותי כאבים ראש ותחושה של גועל והקאה חשוב לציין שניסית גם את הזריקות אבל אותו דבר האם יש תחליף ומה הסיבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר MTX - תגובה
ד``ר יונתן וולמן09/09/2014מדובר כנראה בתופעת לוואי של MTX. אפשר לנסות לפצל את התרופה לבוקר+ערב באותו יום ולפעמים לחלק את המינון ליומיים. דבר חשוב נוסף הוא להקפיד על חומצה פולית יום למחרת ה MTX, אפשר לעלות מינון (יומיים או אפילו שלושה בשבוע) כל עוד זה לא נלקח ביום של הMTX
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת ASסמי09/09/2014
שלום האבחנה שלי מכמה שנים היא AS אני בן 26 לקתי יומירה סימפוני רמיקד ואנברל משולב עם מטרוקסאט ופרינסדזון אבל לללא שיפור לאחקונה יש החמרה האם יש טיפול נוסף שאפשר לשאול את הרופא שלי כמו מה ??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת AS - תגובה
ד``ר יונתן וולמן09/09/2014לפעמים אפשר לנסות שוב את אחת התרופות, תלוי באיזה נסיבות הן הופסקו. טיפול נוסף הוא NSAIDS (ארקוקסיה, אתופן למשל) אך לא בשילוב עם MTX.
אפשרות נוספת, אם כי פחות מוכחת, ארדיה (AREDIA).
פיזוטראפיה, הידרוטראפיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת HLA B27סמי09/09/2014
שלום קבלתי תגבובת הבדיקה ונמצא אצלי האנטנגין HLA B27 אני חולה ב AS מה משמעות הדבר הזה על הטיפול והאבחנה ??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת HLA B27 - תגובה
ד``ר יונתן וולמן09/09/2014לחולים עם AS- ל 90% מתוכן HLA-B27 חיובי. אין לכך משמעות מבחינת הטיפול והאבחנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בירור בעיות אורטופדיותחיים09/09/2014
שלום רב,
לפני למעלה משנה עברתי תאונת דרכים בה כל גופי עבר טלטלה עם חבלה קשה בראש. מאז אני סובלת מבעיות בגפיים עליונות ותחתונות מלבד הפגיעה בע"ש צווארי , גבי ומותני.
לפני התאונה ידעתי על מעט בעיות ניווניות בשל הגיל (55) כיום מדברים אתי על:
ARTHRALGIA דו צדדית בכפות רגליים, ארטריטיס 3-1 TMT .
בבדיקת U/S הופיע קרע בשריר הברך ובצילום רנטגן הופיעו סדקים לאורך הרגל כמו אובחנה OSTEOARTHRITI SPINE ובלטי דיסק בצוואר ובמותניים.
מה מהבעיות הנ"ל הם עניין של גיל? ולמה לפני כשנה לא הופיעו בצילומים דומים ורק
אחרי התאונה הופיעו!
עברתי קופה ונתקלתי בחוות דעת שונות ומתסכלות.
מודה מראש על זמנך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בירור בעיות אורטופדיות - תגובה
ד``ר יונתן וולמן09/09/2014קרוב לוודאי שמדובר בשחיקה של מפרקים, בעיה שכיחה שמופיעה עם השנים, בעיה שאצלך החמירה אחרי התאונה. הטיפולים הם משולבים- פיזיוטראפיה, מרפאת כאב, הידרוטראפיה, קצת רפואה משלימה (דיקור) יכול לעזור ובמקרים קשים לשקול ניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
תמרה09/09/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים במפרקים וקושי בתנועהאתי03/09/2014
בבדיקת rheumatoid factor נמצאו ערכים של 110.
הבדיקה נערכה עקב כאב בעצם הברך בהליכה, במרפק כף היד אצבעות נפוחות
ובכפות הרגליים, שאר הבדיקות תקינות כולל בלוטת התריס
לפני כ 10 חודשים עשיתי את אותה בדיקה והערך היה 25
לאחר ביקור אצל ראומטולוג קיבלתי למשך חודש כדור celcox 100 וזה עזר לי איך יתכן שתוך 9 חודשים הבדיקות דם גבוהות פי 5.. האם זה דלקת פרקים? האבחנה המשוערת של רופא המשפחה:
rheumatold arthritis and other inflammatory polyarthopathues susp chronic
האם מדובר בדלקת חמורה? מכיוון שמאד מאד כואב ויש לי קושי בתנועה בעיקר בבוקר למשך שלש שעות.מקבלת מזה שבוע בטרן פעם ביום והכאבים לא עברו ..רק עשו לי כאבי בטן
יש לי הפניה לראומטולוג לעוד שבועיים..האם להמשיך בספורט? שחיה?
ערב טוב ותודה מראש על תשובתך
אתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים במפרקים וקושי בתנועה - תגובה
ד''ר אנה קופרמן04/09/2014שלום אתי
כנראה מדובר במחלה דלקתית פרקים אך כמובן בלי בדיקה קלינית גופנית של ראומטולוג אין אפשרות לדבר על מחלה מדויקת
טיפול התחלתי במצבי כמו שלך תרופות מסוג NSAID- אביטרן , נקסין , ארקוקסיה
ללא ספק שאת חייבת בדיקה ראומטולוג ו אז טיפול ספציפי
לצערי תורים לכל ראומטולוגים מאד ארוכים , אך שבועיים עד בדיקה שלך אפשרי רק טיפול סימפטומטי
מאד חשוב להגיעה לבדיקה ראומטולוג עם בדיקות דם כמה שאפשר קרובים לתאריך בדיקה . לכן תבדקי יחד עם רופא משפחה האם אין צורך בבדיקות חדשות
אני ממליצה גם לפני ביקור לבצע
צילום ריאות
צילום כפות ידיים
בבדיקות דם מאד חשוב - שייד , סייד , CRP, RF, ANA , תפקודי כבד ו כליות
בהצלחה
דיר אנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בגב התחתון, אגן אחורימאיה03/09/2014
שלום,
אני בת 29, בריאה בדרך כלל ומעולם לא סבלתי מכאבי גב, אולי ממש בקטנה וחלף במהרה.
בשבועיים האחרונים, יש לי כאב בגב התחתון, מעין כאב באגן האחורי בצד שמאל (פנימי כזה.. בישבן)
כמו כן, נרשמתי לפני כמה ימים (אחרי שהכאב החל) לחוג פילאטיס וזה החמיר לי את הכאבים, עד כדי כך שבקושי יכולתי ללכת..
בבוקר, אחרי השינה זה פחות כואב ואיך שמפעילה את הגוף זה מחמיר.
האם השריר נתפס? או שמדובר בבעיה בעמוד השירה, בעצמות?
מה עושים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בגב התחתון, אגן אחורי - תגובה
ד''ר אנה קופרמן04/09/2014שלום מאיה
כאבי גב לפי תיאור שלך קשורים לתנועה ובדרך כלל אצל אנשים צעירים כמך קשורים לתפיסת שרירים
את לריכה כעת להמנע מפעיולות גופנית , אפשרי לקחת תרופות מסוג משככי מכאבים
מאד עוזר חימום מקומי
בהמשך את צריכה להיבדק עיי אורטופד
בעיה שלך לא קשורה חמחלות דלקתיות
בהצלחה
דייר אנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקה או ריווח בשימוש באנברלמשה27/08/2014
סובל מפסוריאטיק אריטריטיס ומזריק אנברל מספר שנים.
שינוי מיוחד בהרגל יחיים שיפר מאוד את המצב ועכשיו אני עם זריקה אחת לשבועיים.
מה המשמעויות להפסקת התרופה לחלוטין והאם צפויה בעיה בחזרה לתרופה?.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקה או ריווח בשימוש באנברל - תגובה
ד``ר יונתן וולמן02/09/2014אם אתה נמצא בהפוגה קלינית מלאה לפחות חצי שנה יש הגיון בלנסות להוריד בהדרגה את המינון. הדרגה = מאחת לשבוע לעבור לאחת לשבועיים ואז אחת לשלושה וכן הלאה. הדבר חייב להיות בפיקוח הרופא המטפל.
מכיוון שהמהלך הטבעי של המחלה הוא לא קבוע (כלומר, יכולות להיות תקופות יותר ופחות טובות גם ללא טיפול) קשה לדעת איך תהיה התגובה להפסקת הטיפול.
יש סיכויים לא נמוכים שמתישהו המחלה תתלקח ואז צפויה תגובה טובה לחידוש הטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על הארתך
משה02/09/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים ועיוות היד והאצבעותלימור22/08/2014
שלום רב אני סובלת מדלקת מפרקים שגרונתית מטופלת במטוטרקסט,פלקווניל,סלזופירין כעת יש התקפת כאבים בכף יד ימין כולל עיוות באצבעות ואי יכולת להפעיל את היד והאצבעות , לקחתי אתופן והמצב לא השתפר , מה ניתן לקחת כדי להקל על הכאבים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים ועיוות היד והאצבעות - תגובה
ד``ר יונתן וולמן02/09/2014אם מדובר בהתלקחות של הדלקת אפשר לקחת מינון נמוך של פרדניזון לתקופת מה- גובה המינון ומשך הטיפול ייקבעו על ידי הרופא המטפל. אפשר גם לשקול לעבור לטיפול ביולוגי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרינדזוןמשה21/08/2014
שלום אני האבחנה שלי היא AS אני לוקח מ 5 שנים פרינדזון ו MTX ותרופה ביולוגית הבעיה ש הפרינדזון גרם לצפיפות בעצמות וגרם לקיב בקיבה ואני חושש שיגרום לעוד סיבוכים שאלתי האם הטיפול הפרינדזון הוא לכל החיים למרות שאני לא יכול בלעדיו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרינדזון - תגובה
ד``ר יונתן וולמן02/09/2014לא ברור לי למה אתה לוקח פרדניזון- זו לא תרופה ל AS. שאל את הראומטולוג שלך את השאלה הזו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהסמי20/08/2014
שלום רב
אני חולה ב AS ומטופל ב פרינזדון מ 6 שנים ו מטרוקסאט ו רימיקיד לאחרונה שמתי לב שהכתפים והשל נהיים כמו בן 16 למרות שאני בן 24 כאילו דלדול שרירים מה הסיבה לכך ומה הטיפול המתאים תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר אנה קופרמן20/08/2014שלום ולדימיר
ירידת במססה של שרירים אינו תופעה או סבוך של מחלה
אחד מהסברים למצב הנוכחי - חוסר פעילות עקה תהליך דלקתי ו כאבים לכן במידה שאתה במצב יציב מבחינת מחלה מאד חשוב פעילות גופנית כמו שחייה ו תרגילים לחיזוק שרירים אחרים
בדרך כלל בזמן הטיפול ברמיקיד ושיפור במצב אפשרי להפסיק בהדרגה פרדניזון- אחד מסיבות לחושה שרירים- תיבדוק הנושה עם ראומטולוג ובמידה שאין כעת סימני מחלה דלקתית פעילה אפשר לנסות להפסיק בהדרגה את פרדניזון
בהצלחה
דייר אנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין c ואימונוגלובוליןשלי17/08/2014
כיצד ויטמין c משפיע על רמת האימונוגלובולינים בדם? אם יש לי immunoglibulin g קצת גבוה זה אומר שלקיחת הויטמין עלולה לייצב אותו או להעלות אותו? (אני יודעת שיש סיבות שונות לעליה באימונוגליבולין זה,ש שאלתי היא באופן כללי מאחר וקראתי בכל מיני מקומות שהוא עלול להשפיע על המערכת של האימונוגלובולינים) תודה על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צפדינה-שאלה חשובה
שלי18/08/2014האם במחלת הצפדינה רמת האימונוגלובולינים בדם עולה או יורדת?
אודה מאוש על תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהויטמין c ואימונוגלובולין - תגובה
ד``ר יונתן וולמן23/08/2014הוכח בחיות שויטמין סי מעלה רמה של אימונוגלובולינים אולם בבני אדם, ככל הידוע לי, אין ממצאים ברורים של השפעת הוויטמין על מערכת החיסון. את יכולה להפנות את השאלה לפורום האימונולוגיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




