פורום דלקת פרקים, ראומטולוגיה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • Like lupus
    גוי
    27/07/2015

    אני לא מבין למה חום ולחות גורמים לי לכאבי פרקים וצריבה בעיניים , אפילו גם בחדר סגור ולחות גבוה וחום עושה לי כאבי פרקים שורש כפות הידיים ועייפות, שנתיים אני מסתובב ללא אבחנה של מחלה אוטואומונית בן 33 בריא כמו שור עד לפני שנתיים הכל נהרס, השתגעתי ללא אבחנה להבין מה זה , שנתיים עם פלקווניל, 10 ראומטלוגים אחד כן והשאר לא , גרד בכל הגוף הכאבי פרקים רק בלחות גבוה ובשרירים של הברכיים, מרגיש שהרגליים הולכים לצאת מהמקום, כל בדיקות הדם תקינות חוץ מ Ana חיובי rnp2 חיובי וssa חיובי כל השאר תקין , אני כבר לא יודע מה לעשות עם הכאבים וההרגשה הזו , מה זה רקמות חיבור מעורבת? לופוס? סיוגרן? ,,מה כאילו מחכים שיקרא משהוא ואז יאבחנו ואני בנתיים רק סובל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    Like lupus

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Like lupus - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    28/07/2015

    יתכן ומדובר בתמונת סיוגרן שביטוייה יכולים להיות יובש בעיניים וכאבי מפרקים. הטיפול המתאים במקרה זה הוא פלקווניל. לעיניים יכולים לעזור טיפות- תחליפי דמעות. לפעמים כדורי סלאג'ן (מגבירים הפרשת דמעות).
    במידה ואין שיפור משמעותי ניתן לשלב תרופות נוספות לכאבים (סימבלטה, איקסל ועוד). כמובן, צריך לוודא שאין מעורבות איברים נוספים כמו כליות ,כבד וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון לופוס ע"ס ממצא מעבדתי בלבד
    מאיה
    26/07/2015

    שלום. אני בת 25. בריאה לחלוטין. לפני כחצי שנה נשלחתי לבדיקות דם שגרתיות ע"י רופא משפחה מחליף שמסיבה שאינה ידועה לי החליט לעשות בדיקות קצת יותר מקיפות. בבדיקה נמצא לי ana חיובי ואנטי דנ"א חיובי (19 IU). כל השאר תקין כולל בדיקות נוגדנים נוספות שניתנו כהמשך בירור. נשלחתי לראומטולוג שקבע שלמרות שאין שום תסמינים, יש לי לופוס. (ההסבר שלו היה שאני בחורה ואני בגיל המתאים אז זה מתאים שיהיה לי לופוס ואין צורך בבדיקות נוספות.לו הייתי גבר בן 60- היה שולח לעוד בדיקות) הוא נתן לי פלאקווניל 400 מ"ג ביום ואמר להזהר מהשמש. כעבור 3 חודשים ערכתי שוב בדיקת דם שכללה שוב בדיקת אנטי דנ"א (בelisa) ו- ana, ובנוסף בדיקה אימונופלורסנטית FANA שכפי שהבנתי עד כה נחשבת מדויקת יותר. הבדקיות הרגילות חזרו עם תוצאה זהה לבדיקה הראשונה אך בדיקת FANA חזרה שלילית! הראומטולוג אמר לא לייחס לזה חשיבות ולהמשיך עם הפלקווניל, זאת למרות שביקשתי לקבל בדיקות נוספות שיוכלו להכריע בעניין. שוב אציין, אני בריאה, מרגישה טוב, עושה ספורט, אין לי כלל רגישות לשמש או כל תסמין אחר המתאים ללופוס. אני מרגישה שרופא המשפחה והראומטולוג "כופים" עליי את הלופוס אך עד שלא אקבל תשובה חד משמעית אינני רוצה להפסיק את השימוש בפלאקווניל או להיחשף לשמש. שאלתי היא דבר ראשון אילו בדיקות נוספות ניתן לעשות ע"מ לקבל תשובה יותר ברורה לגבי היותי חולה?
    ובנוסף אשמח לשמוע חוות דעת נוספת - האם יתכן לופוס שהוא מעבדתי בלבד ללא התפרצויות/ תסמינים??
    ובכללי- מה אפשר לעשות? אני מאד מתוסכלת מאז האבחון ומהיחס של רופא המשפחה והראומטולוג אשר מתנערים מבירור מעמיק.
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון לופוס ע"ס ממצא מעבדתי בלבד - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    26/07/2015

    כפי שציינת, יש בדיקות מדויקות יותר וכאלה מדויקות פחות.
    ANA: הבדיקה המדויקת יותר היא האימונופלורוסנציה (IF) ואם היא חוזרת שלילית, כנרה שהתשובה הסופית שלילית.
    אנטי ds-DNA: גם כאן - הבדיקה המדויקת יותר היא קריטידיה והמדויקת פחות היא ELISA.

    חשוב להדגיש שבדיקות המעבדה הן נדבך אחד באבחנה של לופוס ויש עוד מרכיבים כמו תלונות, סיפור משפחתי ובדיקה גופנית, כך שקשה לי להתייחס ספציפית למקרה שלך.

    את תמיד יכולה לפנות לחוות דעת נוספת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משך זמן התפתחות מחלה ראומטולוגית
    יונה
    20/07/2015

    כמה זמן מקסימום יכולה להתפתח מחלה ראומטולוגית , האם יכול להיות שמחלה כזו מתפתחת במשך 20 שנה בהדרגה ורק אחרי 20 שנה מאבחנים ומגלים שזו מחלה בקשת המחלות הראומטולוגיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משך זמן התפתחות מחלה ראומטולוגית - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    20/07/2015

    אין על כך תשובה אחת. יש הרבה מחלות ראומטיות וכל מחלה מתאפיינת בצורה קצת שונה מחולה לחולה. למשל, הופעת נוגדנים עצמיים (auto antibodies) יכולים להופיע בבדיקות הדם עשרות שנים לפני המחלה עצמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב בעצם האליום
    יונה
    20/07/2015

    האם יש מחלה ראומטולוגית שהסימפטום שלה הוא כאב באזור או בעצם האליום או דלקת באזור או בעצם האליום ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאב בעצם האליום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב בעצם האליום - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    20/07/2015

    ישנו מפרק שמחבר את האגן עם עמ"ש, בין הסאקרום לאילאום, והוא נקרא באנגלית:
    sacroiliac joint. מחלות מסוימות מתאפיינות בדלקת במפרק הזה (פסוריאזיס, מחלת בכטרב ועוד).
    חשוב לזכור שיש עוד סיבות לכאבים במפרק הזה שהן אינן דלקתיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה דעתך?
    מירי
    16/07/2015

    שלום,

    אני בת 48 אובחנה אצלי תופעת ריינו מזה כמה חודשים אני לוקחת פלקוניל ואמדלופין. בזמן האחרון לעיתים ממש קרובות יש לי צמרמורות בידיים וברגליים גם במקום שלא קר מה שממש מקשה עלי. עדיין לא יצא לי לעדכן את הראומטולוגית בעניין אני מניחה שזה קשור לתופעת הריינו האם לדעתך זה סוג של החמרה? מה זה אומר שסוג הטיפול צריך להשתנות?

    במידה וזה לא קשור - מה זה יכול להיות איזה כיון צריך לבדוק?

    תודה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה דעתך?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה דעתך? - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    19/07/2015

    קשה לאמר מהתיאור שלך.
    פלקווניל אינו טיפול לרנו (אמלו דווקא כן) כך שאולי ישנה אבחנה אחרת או אבחנה יותר ספציפית.
    מציע לנסות להקדים ולשאול את הראומטולוג המטפל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ana חיובי
    ana חיובי
    13/07/2015

    שלום רב,
    הנני בהריון בתחילת חודש שלישי, לאחר 2 הפלות. נוטלת קלקסן ואספירין בשל נטיה לקרישיות - Mthfr הומוזיגוטי, BETA2 GPI IGM, חיובי ערך 61, CARDIOLIPIN IGM חיובי ערך 61. לפני כשלושה חודשים, טרם ההריון, שלחו אותי לבדיקת ana שיצאה שלילית ולפני מספר ימים כשחזרתי על הבדיקה יצא לי ערך אחד חיובי: ANTI SM/RNP, רצ"ב יתר התוצאות. חשוב לציין שהבדיקה נעשתה בסמוך ללקיחת קלקסן ואספירין (כשעה אחרי), האם זה יכול לשבש את התוצאות?
    אודה לעזרה מה המשמעות של זה, האם יש לי זאבת? האם יש לזה משמעות עלההריון ועל התרופות שעליי ליטול בהריון ובכלל?
    תודה!

    ANA MULTIPLEX POSITIVE
    (ANTI DS DNA Negative 2.00 IU/ML ( 0.00- 5.0
    (ANTIRIBOSOMAL P <0.2 ( 0.00- 0.90
    (ANTI RNP <0.2 ( 0.00- 0.90
    (ANTI RNP-A <0.2 ( 0.00- 0.90
    ANTI SM <0.2 ( 0.00- 0.90
    (ANTI SM/RNP Positive 1.20 AI ( 0.00- 0.90
    (ANTI SCL-70 <0.2 ( 0.00- 0.90
    (ANTI RNP 68 <0.2 ( 0.00- 0.90
    (ANTI RO (SS-A) <0.2 ( 0.00- 0.90
    (ANTI LA (SS-B) <0.2 ( 0.00- 0.90
    (ANTI SS-A 52 <0.2 ( 0.00- 0.90
    (ANTI SS-A 60 <0.2 ( 0.00- 0.90
    (ANTI CHROMATIN <0.2 ( 0.00- 0.90
    (ANTI JO-1 <0.2 ( 0.00- 0.90)
    (ANTI CENTROM .B <0.2 ( 0.00- 0.90

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ana חיובי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ana חיובי - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    14/07/2015

    הי
    נתחיל מהסוף- על סמך מה ששלחת - לא ניתן לקבוע שיש לך זאבת !
    אבחנה של זאבת נקבעת על בסיס מספר פרמטרים- בדיקות מעבדה, אנמנזה, בדיקה גופנית. במקרה שלך- בדיקת המעבדה שעשית אינה אמינה ויש לחזור עליה בשיטה של אימונופלורוסנציה (IF).
    מציע: 1- לעבור הערכה מסודרת אצל ראומטולוג 2- מעקב הריון במסגרת גניקולוג המתמחה בהריון בסיכון (את וודאי נמצאת כבר במעקב כזה)
    בהצלחה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סימפוני
    איריס
    12/07/2015

    שלום, אני מקבל תרופה בשם סימפוני מה זה אומר לגבי טיפולי שיניים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סימפוני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סימפוני - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    12/07/2015

    תלוי איזה טיפול שיניים.

    לדעתי אין על כך נתונים אולם מכיוון שזו תרופה שנוטלים פעם בחודש ובמידה וטיפולי השיניים הם משמעותיים יחסית, כמו עקירה והשתלה, אפשר לתזמן את הטיפול כך שיהיה בדיוק בין 2 זריקות, כלומר שבועיים אחרי האחרונה ושבועיים לפני הבאה.

    אם מדובר בטיפולים רגילים- טיפול שורש, שיננית וכו' אין צורך לעשות דבר מבחינת הטיפול בסימפוני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פלקווניל
    גיא
    03/07/2015

    ערב טוב מזה שנה אני נוטל פלקווניל 2 כדורים,
    התרופה עשתה לי אלרגיה בכול הגוף וגרד דלקת אטופית כשאני נחשף לשמש,
    השאלה שלי האם יש תחליף לפלאקווניל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פלקווניל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פלקווניל - תגובה

    ד''ר אנה קופרמן
    03/07/2015

    ערב טוב גיא
    קודם כול אתה חייב להפסיק פלווקיניל כמו כל תרופה שגורמת לתגובה אללרית
    אתה לא כתבתה מה המחלה שאתה סובל
    במידה ואתה סובל מדלקת פרקים שיגרונתית - אפשרי להחליף ל תרופות אחרות כמן מטוטרקסת או סלזופירין
    במידה ומחלה אחרת אפשרי להחילף לטיפול אחר מתאים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשד ללופוס

    גיא
    03/07/2015

    תודה על התשובה המהירה
    מדובר בחשד ללופוס מזה שנתיים לא רקע אנא חיובי rnp ssa חיובי , anti dna שלילי
    בדיקות דם כל הזמן תקינות לחלוטין,

    הסימפטומים יש לי צריבה קלה בעיניים וכאבי פרקים שורש כפות ידיים במצבי לחץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשד ללופוס - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    06/07/2015

    הי, אם מדובר בלופוס, הטיפול בפלקווניל חשוב מאוד! אם ישנו חשד לתגובה אלרגית והראומטולוג שלך חושב שיש סיבה להתעקש על הטיפול בפלקווניל, כדאי לפנות למרפאת אלרגיה מכיוון שישנן דרכים לטפל באלרגיה מסוג זה.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי a.s וטיפולי לייזר
    תמרה
    01/07/2015

    שלום רב
    בת 62, מאובחנת עם דלקת פרקים מקשחת ומטופלת כשש שנים בזריקות אנברל.
    ידוע שהמערכת החיסונית אינה במיטבה ושאלתי היא, אם מותר לעשות טיפולים אסתטיים שמחייבים שימוש בלייזר.
    בברכה
    תמרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי a.s וטיפולי לייזר - תגובה

    ד''ר אנה קופרמן
    01/07/2015

    שלום תמרה
    לא ידוע על התנגדות לטיפולי לייזר במצבי דלקת כמו AS
    בהצלחה
    דייר אנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • CPK גבוה
    יוגב
    29/06/2015

    שלום רב
    אני בן 67. רמת ה-CPK שלי עלתה ל-329. בפעמים קודמות 180-190. אני סובל מ-דרמטומיוזיטיס (אחרי ניתוח גידול במעי הגס, לפני 5 שנים , וגם ANTI MI2 ו-ANA חיוביים). תופעה דומה היתה לי גם בעבר , אך נרגעה. איני מרגיש בעיה בשרירים, אך המופע העורי קיים. אני במעקב אונקולוגי.
    האם הקפיצה הזו בערכים מחייבת פנייה מיוחדת לראומטולוג ? ולאונקולוג?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    CPK גבוה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • CPK גבוה - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    30/06/2015

    חד משמעית. עליך לפנות לראומטולוג והמקרה צריך להיות מנוהל גם על ידיו מכיוון שמדובר במחלה ראומטולוגית (שיתכן וקשורה למחלה אונקולוגית)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הראומטולוגית טוענת שזה "יציב"

    יוגב
    22/10/2015

    שלום רב
    מאז פנייתי עלה ה-CPK ו"התייצב" על 766. הראומטולוגית טוענת שיש להמשיך בשיגרה ולמדוד אחר חודשיים. איני סובל מבעיית שרירים. אני נוטל סימבסטין 10 מ"ג..
    1.האם רמה כזו (של CPK) אינה מזיקה ?
    2.עשיתי קולונוסקופיה ב- 26/6/2014 ו- CT ב- 15/12/2014. אני מוזמן ל-CT ב- 1/12/2015. האם עלי "לזרז" בדיקות?
    3. מה יכולה להיות סיבת העליה ב-CPK?
    בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הראומטולוגית טוענת שזה &quot;יציב&quot; - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    25/10/2015

    יש סיבות רבות לCPK מוגבר אבל אם ישנה אבחנה קודמת של דרמטומיוזיטיס, אז המחשבה על התלקחות חייבת להילקח בחשבון.
    כדי לאבחן אפשר לבצע בדיקת EMG של השרירים ולפעמים עושים MRI וביופסיית שריר חוזרת (תלוי בתלונות).
    ההדמיות לעוד חודש כך שאם אתה מרגיש טוב ואין דברים אחרים מלבד המעבדה, נשמע סביר לחכות למועד שציינת
    הCK עצמו אינו גורם נזק אלא הוא מדד לנזק לשרירים. הרמות שציינת אומנם גבוהות מהנורמה אבל לא בהרבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברומיאלגיה
    הילה
    21/06/2015

    חייבת להבין האם קפיצות שרירים הם אחד מהתסמינים של פיברו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיברומיאלגיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברומיאלגיה - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    22/06/2015

    התכווצויות שרירים איננה חלק אופייני מהתסמונת של פיברומיאלגיה אולם יכולה להתלוות לכל תלונות הכאב.
    אפשרויות נוספות הן הפרעות במלחים בדם (מגנזיום, סידן, אשלגן ועוד), תרופות (שיכולות לגרום לשינויים ברמות המלחים, כמו משתנים, תרופות להורדת כולסטרול), מחלות שריר או מחלות נוירולוגיות והרשימה ארוכה.
    תריך לקחת הכל בחשבון כשמבצעים הערכה לתלונה הזו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפרמילסט
    שרון
    20/06/2015

    שלום,
    האם אפרמילסט שמיועדת לטיפול בדלקת מפרקים פסוריאטית מיועדת גם לדלקת מפרקים פסוריאטית בעמוד השדרה מסוג ספונדילוארתרופתיה?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אפרמילסט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפרמילסט - תגובה

    ד''ר אנה קופרמן
    20/06/2015

    אפרמילסט לפי סקרים מתאים לטיפול תהליך דלקתי במערכת מוסקולו סקלטל כולל פרקים ועייש מסוג פסורייאטי
    אני מקווה שתרופה תכנס לסל בשנה הבא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברומיאלגיה - אלטרולט
    שרון
    19/06/2015

    שלום ,

    רציתי לשאול אם בפיברומיאלגיה עשויים להיות כאבים נויורופתים בכפות הידיים ובתחתית כפות הרגליים, תחושת שריפה/דקירות ובעיקר בלילה על סף הרדמות,
    ואם כן, האם האלטרולט עשוי להשפיע גם עליהם בהפגת הכאבים.
    האם נוירופתיה מסוג זה באה לידי ביטוי רק בכאבים, או שדרוש טיפול מסוג אחר בכאבים ?


    ת ו ד ה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיברומיאלגיה - אלטרולט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברומיאלגיה - אלטרולט - תגובה

    ד''ר אנה קופרמן
    19/06/2015

    שלום לירן
    סימנים כמומ צריבה , נמלים בגפיים - יכילים חהיות כי חלק סימני פיבראומיאלגיה
    סימנים האלו רק קלינית דומים לנאוארופיה , אך אף בדיקה לא יכולה להוכח סימני הנייל
    סימני כמו צריבה ,
    רגישות בשרירים , התכוצויות שרירים- עם כאבים , בלי מדדי דלקת יכולים להתיאם לפיבראומיוךלגה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם לאיתור מחלות ראומטיות
    הילה
    19/06/2015

    האם כאשר הכאבים נרגעו כדאי להמתין ששוב יחזרו הכאבים ורק אז לערוך את הבדיקות דם לדלקות מפרקים ? שמעתי בעבר שכאשר הכאבים קצת פחות כואבים וכשבזמן נתון יש פחות דלקת אז לא תמיד רואים תשובה מדוייקת והתשובה היא כאילו שאין דלקת מפרקים? האם זה נכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם לאיתור מחלות ראומטיות - תגובה

    ד''ר אנה קופרמן
    19/06/2015

    שלום הילה
    כאשר מדובר בדלקת פרקים- י באמת אני מבצעים בדיקות ספציפיות לצורך אבחנה
    למשל ראומטולוד פקטור
    כאשר מדובר במחלה כרונית עם טיפול כרוני חשובס לבצענ בדיקות כמו ESR ן CRP
    לצורך להיות בטוחים בתגובה לטיפול
    גם בזמן התלק'חות מחלה מדדי דלקת כמו CRP ו שייד עולים
    לכן לכלך בדיקה יש מקום ו זמן
    דייר אנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה במפרק הלסת
    ארנה
    19/06/2015

    האם יש מחלה בתחום הראומטולוגיה שבה נפגע מפרק הלסת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פגיעה במפרק הלסת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה במפרק הלסת - תגובה

    ד''ר אנה קופרמן
    20/06/2015

    שלום אורנה
    פגיעה במפרק לסת יכולה להיות מסוג דלקתית במסגרתמחלה כמו דלקת פרקים שיגרונתית
    אך
    כן פגיעה יכולה להיות מסוג נוונית סחוסית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום