מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- DNA sd ab חיוביאילנית29/12/2014
שלום רב
אני אישה בת 40 עקב נשירת שיער ( לא חזקה במיוחד) ושיער שהתדלל לאחר שלוש לידות, פניתי לרופא עור ששלח אותי לבדיקות דם.( בלי לראות אותי - דרך הטלפון קבלתי את הבדיקות)
באחת הבדיקות קבלתי חיובי ל DNA SD AB
כאשר הטווח 0-6 קבלתי 14
אני לא סובלת משום בעיות רפואיות, אני בריאה ומרגישה טוב ושום סימן
מהסימפטומים של לופוס ( שקראתי באינטרנט ) לא קיים אצלי.
האם יכול להיות שיש לי זאבת? עכשווית או מחלה בעתיד
האם יכולה להיות מחלה אוטואימונית ללא תסמינים גופניים?
בת דודה של אבי נפטרה מזאבת מוזנחת שלא גילו בזמן האם יש קשר לסיפור?
אודה לתשובתכם המהירה
אני ממש בלחץ
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר DNA sd ab חיובי - תגובה
ד``ר יונתן וולמן29/12/2014הי אילנית.
לא הייתי ממהר לקבוע אבחנה בשלב זה.
הסיפור המשפחתי באמת מדליק "נורה אדומה" וכדאי להיבדק אצל הראומטולוג נוכח הבדיקה החריגה/התלונות שציינת/וכאמור, הסיפור המשפחתי.
מצד שני, חשוב להבין שהבדיקה שחזרה חיובית אינה אמינה (!!) וצריך לבצע אותה בשיטה נוספת, כדי לוודא שהיא חיובית (או לשלול). הבדיקה צריכה להיתבצע אוטומטית, כך שיכול להיות שהיא "בעבודה". בכל מקרה- תבררי את הנקודה הזאת עם הראומטולוג (השיטות האמינות הן "קריטידיה" או "RIA").
בהצלחה ושנה אזרחית טובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהDNA ANA
אילנית31/12/2014שלום רב ותודה עבור התשובה המהירה
אשמח לקבל את חוות דעתך לגבי הבדיקות המעודכנות
תודה
אילנית
ANTINUCLEAR Ab_(ANA) ראה פרוט להלן הערות והסבר
DNA (ds) Ab 14.0 IU/ml
טווח 0.0-6.0
DNA Ab CONF Negative
ANA PATTERN Speckled
ANA TITER POS 1:80
RNP <0.2
Sm (anti Smith Ab) <0.2
RNP A <0.2
RNP 68 <0.2
SmRNP <0.2
SSA-60 <0.2
SSA-52 <0.2
CHROMATIN 0.2 Index
0.0-0.9
JO-1 <0.2
SCL-70 <0.2
ANTICENTROMERE Ab <0.2
SSA (Ro) SINGLE <0.2
SSB (La) SINGLE <0.2
RIBOSOMAL P Ab <0.2
הערות לבדיקות
ANTINUCLEAR Ab_(ANA)
לרופא: הסבר באתר המעבדה
DNA (ds) Ab
See DNA Ab CONFIRMATION
לרופא: הסבר באתר המעבדה
DNA Ab CONF
Confirm By IFA Crithidia* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהDNA ANA - תגובה
ד``ר יונתן וולמן01/01/2015כמו שכתבתי בתגובה הקודמת, אנטי DS-DNA אכן חזר שלילי כך שהסבירות לאבחנה של לופוס עקב נשירת שיער וANA חיובי ירדה משמעותית.
ANA חיובי- כדאי להרחיב את הברור ולקחת תפקודי בלוטת תריס, נוגדנים מתאימים אנטי TPO ואנטי TG ולראות מסודר ראומטולוג לפחות להערכה אחת טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהana pos
אילנית06/01/2015שלום ד"ר ותודה עבור התשובה
ברשותך שאלה אחרונה לי אליך
אכן היתה לי דלקת בבלוטת התריס לאחר כל לידה - 2 לידות( היפרתיירואיד)
שערכה כשמונה חודשים ונעצרה ללא טיפול.
בלידה האחרונה לפני שנה ותשעה חודשים כן נבדקו הנוגדנים הבאים
ANTI THYROID PEROXID 2801.00 IU/ml
0.00 -35.0 טווח
האם יכולה להיות השלכה ל ana החיובי להיום
כיום בלוטת תריס תקינה לגמרי
האם יכולה להיות מחלה אוטואמונית ללא שום סימפטומים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהana pos - תגובה
ד``ר יונתן וולמן07/01/2015מאוד יתכן שה ANA החיובי קשור לנוגדן של בלוטת התריס.
הנוגדנים ילוו אותך כל החיים ולא בהכרח צריכה להיות לכך משמעות קלינית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהdna conf
אילנית09/01/2015שלום דר ושוב תודה רבה עבור התשובות
יש לי עוד שאלה אליך אשמח לקבל תשובה
לפני כשנה ותשעה חודשים כשהיתה לי בעיה בבלוטת התריס נבדק גם tg אנטי
0-40 הנורמה לי היה 58
האם גם נתון זה יכול להשפיע על ana החיובי
שאלה נוספת כאשר בודקים את ה dna sd ab בפעם השניה עם התוספת
conf איזו בדיקה קובעת הראשונה או השניה?
( כמו במקרה שלי האם אני יכולה להיות בטוחה שהתשובה שלילית?)
שוב המון תודה
אילנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהdna conf אשמח לקבל תשובה
אילנית12/01/2015שלום דר ושוב תודה רבה עבור התשובות
יש לי עוד שאלה אליך אשמח לקבל תשובה
לפני כשנה ותשעה חודשים כשהיתה לי בעיה בבלוטת התריס נבדק גם tg אנטי
0-40 הנורמה , לי היה 58
האם גם נתון זה יכול להשפיע על ana החיובי ?
שאלה נוספת כאשר בודקים את ה dna sd ab בפעם השניה עם התוספת
conf איזו בדיקה קובעת הראשונה או השניה?
( כמו במקרה שלי האם אני יכולה להיות בטוחה שהתשובה שלילית?)
שוב המון תודה
אילנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה בקריאת הבדיקה
אגם07/07/2015עשיתי בדיקת ANA ולהלן צילום של התוצאות.
אני לא מצליחה להבין האם קיימת חשיבות לכך שבערך DNA ds Ab יצא 18 כאשר טווח התקינות הוא 0-6.
18 נחשב להרבה? מה זה הרבה ברמה שניתן לראות מחלה? 50?
או האם העובדה שהכל יצא NEGATIVE יכול להרגיע אותי.
ביקרתי אצל ראומטולוג מומחה לאחר התוצאה החיובית של ה-18 הזה, אך הוא ציין שנמתין לכל התוצאה של ANA, ואמר שאם ייצא שלילי "ניתן לזרוק את זה לפח ושהכל בסדר"
אשמח לקבלת תשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה בקריאת הבדיקה - תגובה
ד``ר יונתן וולמן08/07/2015הנוגדנים לבלוטת התריס שמוגברים אצלך יכולים להסביר את ANA החיובי
אנטי ds-DNA : הבדיקה השניה, confirmed, היא הבדיקה הקובעת והיא שלילית אצלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות אורטופד
אפי24/02/2016רציתי לדעת עם הבדיקות בסדר כי רשום לי הערה ואני לא מבין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות אורטופד - תגובה
ד``ר יונתן וולמן24/02/2016בדיקת אנטי DS-DNA יצאה גבולית בשיטה לא אמינה.
קופ"ח ביצעה בדיקה חוזרת (confirmation) שיצאה תקינה.
לסיכום, הבדיקה תקינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קליקיםבנימין28/12/2014
שלום,
זה נכון שכאשר יש דלקת ראומטית במפרק כלשהו, אותו מפרק לא יכול לייצר קליק/קנאק?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קליקים - תגובה
ד``ר יונתן וולמן29/12/2014לא נכון.
ה"קליקים" שנובעים משחיקת סחוס/ניוון של המפרק, יכולים להופיע גם במפרק עם דלקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלקווניל ופרדניזוןאני25/12/2014
שלום
1)האם יש צורך או טעם לשלב בין 2 התרופות במקרה של הפלות חוזרות עם APLA קלה וללא לופוס? (אנטיקרדיוליפין נמוך עד בינוני וLAC גבולי מאוד מעל הנורמה) כמובן בנוסף לטיפול בקלקסן ואספירין.
2) אם מספיק אחת מהן מי המועדפת? (הן מבחינת יעילות והן תופעות לוואי)
3) האם יש חפיפה במנגנון הפעולה שלהן?
4) מה המנגנונים שבהם 2 התרופות מדכאות את מערכת החיסון.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלקווניל ופרדניזון - תגובה
ד''ר אנה קופרמן25/12/2014במקרה של APLA עם הפלות חוזרות טיפול מניעתי כולל אספירין ו קלקסן מהתחלת הריון
בשבוע 34 מפסיקים אספירין וממשיכים קלקסן עד 6 שבועות לאחר לידה
במקרים כאשר תיסמונת APLA קשור למחלות א6וטו אממוןניות אחרות וכאשר בלי תמונה קלינית בבדיקות דם ישנוגדנים אחרים כמו ANA , SSA, SSB , RNP
אפשרי להוסיף גם פלקיניל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
אני25/12/2014תודה על התשובה, אבל מדובר במצב שההפלות החוזרות קרו תחת טיפול בקלקסן ואספירין? מה האופציות לתוספת טיפול?
מה השוני במנגנונים של הפלקווניל והסטרואידים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד''ר אנה קופרמן26/12/2014במידה ויש הפלות חוזרות בעיקבות תימונת APLA
טיפו ידוע הוא - אספיריען ו קלקסן
לגבי תוספת פלקויניל רק במקרים נדירים כאשר בדם יש עוד נוגדנים אחרים
אין צורך בפרדניזון
כמובן במידה שאין סימנים מחלה אוטו אממונית אחרת
אני מקווה שאת כבר עבת כל הבדיקות ו יעוץ רואמטולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזרקת טכניציום בעת מיפוי עצמותיונית22/12/2014
שלום,
אני עומדת לעבור מיפוי עצמות כלל גופי, עם דגש על הברכיים.
שאלתי היא האם החומר המוזרק טכנציום, הוא מסוכן לבריאות האדם? יש לו תופעות לוואי? הוא מסרטן ?
יש בו איזה שהם סיכונים כמו בהזרקת הגדולונים ?
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזרקת טכניציום בעת מיפוי עצמות - תגובה
ד``ר יונתן וולמן24/12/2014הי. כמו ברוב הבדיקות (וכל הטיפולים) תמיד צריך לשקול עלות מול תועלת. באופן עקרוני הבדיקה בטוחה אבל כשמזריקים חומר לווריד יכולות להופיע תופעות לוואי כמו הזעה, תחושת חום, הסמקה ועוד, מרמז על תגובה אלרגית לחומר.
לגבי אפשרות שהחומר מסרטן- רק כשנחשפים לכמות גדולה של חומר רדיואקטיבי. מבדיקה בודדת לא צריכה להיות בעיה, אבל גם כאן תלוי לכמה בדיקות הדמיה נחשפת לאחרונה (CT, צילומים ואולי מיפויים אחרים).
תחום המיפויים הוא עולם ומלואו והתמחות בפני עצמה. אם יש לך עוד שאלות מציע להפנות לרופאים שמבצעים את הבדיקה. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גאוטשלמה18/12/2014
אני בן 74 לפני כ-10 שנים נתקפתי בפעם הראשונה בהתקף שאובחן כגאוט! לאחר מכן היו לי עוד שתי התקפות ולא יותר. אני נוטל כל יום! כדור אלוריל 300.
ברצוני לדעת האם כל החיים צריך לקחת את הכדור הנ"ל???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גאוט - תגובה
ד''ר אנה קופרמן18/12/2014שלום שלמה
טיפול בגאוט חשוב ביותר ו כמבון מתרה הטיפול להוריד עד הנוןרמה רמה חומצת שתן בדם ושמור על יציבות
אללוריל לפי מנגנון פעולה מוריד את הרמה, ברוב המקרים טיפול באללוריל שנים רבות
במקרה שלך אני ממליצה לבדוק אצל רופא המשפה - מה הרמה של חומצת שתן ובמידה רמה תקינה זמן רב - אפשרי להוריד מינון אך לא להפסיק טיפולח
הפסקה טיפול יכולה לגרום לעלייה והתקף
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאילה של שלמה ותשובתה של ד"ר
רפי גולדשטיין28/07/2015ד"ר אנה קופרמן ושלמה שלום רב!
אני סובל מאותה בעיה ורציתי לדעת אם יש צורך גם בדיאטה ובאיזה דיאטה משתמשים בנוסף לALLORIL 300 .
בתודה מצפה לתשובה
בתודה
רפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאילה של שלמה ותשובתה של ד"ר - תגובה
ד''ר אנה קופרמן01/08/2015שלום רפי
במידה ואתנ חולה גיאט עם התקפים חוזרים ועלית חומצת שתן בדם חשוב להמשיך טיפול ב אללוריל
לגבי דיאטה
אתה יכול להיפגש עם דיאטנית בקיח
או לבדוק באינטרנת
רשימה ארוכה של דברים שלא כדאי לאכול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקרואליטיס - כאבי תופתרחלי18/12/2014
פונה לעזרה דחופה אני בת 40, סובלת ב-3.5 שנים האחרונות מסקרואליטיס שאובחן ע״י פרופסור ויינברגר, ראומטולוג. בדרך כלל הדלקת שקטה ולא מפריעה למהלך החיים שלי. ביומיים וחצי חוויתי 3 התעלפויות כתוצאה מכאבים איומים. אני שוכבת ולא יכולה לשבת או לעמוד (כשניסיתי - התעלפתי). מה שאומר שאני לא יכולה להגיע לרופא כלשהו כרגע. האם מנוחה מעלימה/מרגיעה את הדלקת? יש סיכוי שבלי טיפול אוכל בימים הקרובים לשבת/לעמוד וללכת? מה ניתן לעשות כדי שאוכל לחזור לחיים תקינים במיידי? אודה לתשובה :).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקרואליטיס - כאבי תופת - תגובה
ד''ר אנה קופרמן18/12/2014שלום רחל
התקף שאת מתארת מתאים ביותר לבעית גב אולי עם בלט דיסק ולחץעל העצב, הרבה פחות התמונה מתאימה לסקרויאליאטס
מנוחה עוזרת , את יכולה לקחת משככי כאבים
במקרה הנוכחי יש צורך בבדיקה עיי אורטופד
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התיחסותך המהירה
רחלי19/12/2014האבחנה נעשתה ע״י מיפוי עצמות. קיבלתי 2 מחזורים של טיפולים בארקוקסיה שלא עזרו ולכן ההמלצה היתה לטיפול ביולוגי. דחיתי את העניין בגלל ההשלכות שיש לטיפול מסוג זה. בהתחשב במצבי הנוכחי, כנראה שאצטרך כן לפנות לטיפול זה. האם מנוחה עוזרת לדלקת הספציפית הזו להעלם? כי בנתיים זה היום השלישי שאני שוכבת ולא מסוגלת לעמוד על רגליי מגודל הכאבים. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גילוי מוקדם למחלת ASזהבה16/12/2014
האם החומר גדוליניום המוזרק בעת בדיקת MRI, לגילוי מוקדם של מחלת A.S, הוא מסוכן?
כי קראתי שהוא עלול, לגרום למחלת nsf - דבר שהתגלה רק לאחרונה - ודבר זה מדאיג מאוד.
האם הוא הכרחי בעת בדיקה לגילוי מוקדם של מחלת AS ?
האם אפשר לעשות את הבדיקה ללא החומר וזאת על מנת לבדוק אם המחלה קיימת ?
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
זהבה16/12/2014האם קיים ערך אבחנתי לבדיקת MRI לברור לגבי AS, גם ללא הגדוליניום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת - תגובה
ד''ר אנה קופרמן17/12/2014MRI עם גדוליניום יותר מדויק
אך במיקרים כאשר יש התנגדות לחומר אפשרי בלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגילוי מוקדם למחלת AS - תגובה
ד''ר אנה קופרמן17/12/2014
שלום
גילוי מוקדם ו מדויק בעזרת הדמייה בדרך כלל הוא MRI
חומר ניגודי כמו גדוליניום יכול לגרום לתופעות לווא אף באחוז מאד נמוך
כמובן באבחנה AS חשוב מאד מה הם סימנים קלינים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פולינוירופטיה אקסונלית ודמילינאטיביא.16/12/2014
בן 47 שנים. ללא מחלות רקע. בדיקות דם תקינות.
אין סוכרת. HBAC1 תקין. למעט מחסור ( חמור)בויטמין b12 וגם מחסור בויטמין D.
מזה כחודשיים כאבים עזים בחלק הקידמי של כף רגל שמאל כולל 3 אצבעות, עם הקרנה לברך. כאבי גב תחתון מינוריים ולא קבועים. .
בבדיקת רנטגן של הברך : הכל תקין ושמור.
בU.S כף רגל : " גידים מיישרים ומכופפים המשכיים ללא נוזל סביב.
פסטציה פלנטריס תקינה ללא גושים בתוכה. ברקמות לא הודגמו תהליכים מוגדרים סולידיים או ציסטיים או הסתיידויות פתולוגיות. במפרקים 1,2,3, MTP נוזל בכמות בינונית. ללא נוזל ביתר המפרקים. גיד אכילס, הסתיידויות בגודל 0.4 ס"מ באיזור אחיזה, דורבן בגודל 0.6 ס"מ.
בבדיקת EMG : פולינוירופטיה אקסונלית ודמילינאטיבית סנסורית מוטורית קשה. שינויים נוירוגניים כרוניים , בפיזור S1 L 5 מימין ו- S1 משמאל .
האם מדובר על מחלה אוטואימונית או פריצת דיסק בגב תחתון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פולינוירופטיה אקסונלית ודמילינאטיבי - תגובה
ד''ר אנה קופרמן17/12/2014תמונה קלינית מתאימה יותר לרדיקולופטיה פגיעת עצבית עקב בעיות גב, אך חשוב לךבצע בדיקות דם נוספות , בדיקה רופא נאורולוג ו ראומטולוג
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת פרקיםטובה14/12/2014
עומדת לקבל את התרופה enbrel בזריקה תת עורית . האם יש בעיה במקרה של חוסר g6pd.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת פרקים - תגובה
ד``ר יונתן וולמן14/12/2014אין שום בעיה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חומר bcg לחולי RAשולי10/12/2014
אני חולה בדלקת מפרקים שיגרונית RA. לאחרונה עברתי ניתוח לכריתת גידול בשלפוחית השתן TURBT . כאחד מאמצעי הטיפול המומלצים לאחר הניתוח הוא חומר שמכניסים לשלפוחית השתן הנקרא BCG תרופה שכנראה מעוררת את מערכת החיסון.
שאלתי היא האם התרופה מותרת לחולי RA . ואם כן מה הסיכונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חומר bcg לחולי RA - תגובה
ד''ר אנה קופרמן11/12/2014שלום
ידוע שBCG יכול לגרום לדלקת פרקים תגובתית
לא מומלץ BCG לחולים עם דלקת פרקים ובמיוחד חולים שמקבלים טיפול ביולוגי
אתה צריך להתיעץ עם אורולוג על אפשרויות אחרות בטיפול
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בגפייםעירית07/12/2014
שלום,
בחודש האחרון אני סובלת מכאבים מפושטים בידיים / בעיקר באזור המרפק וברגליים בדגש על הברכיים .
כאבים אילו מתגברים כאשר אני נחשפת לקור / לשינוי טמפרטורה .
ההרגשה היא כמו כאב בעצמות + עקיצות מידי פעם.
אני סובלת מזה שנים מבעיות בגב על רקע יציבה לקויה אך אילו כאבים שונים שכאמור מתמקדים יותר בגפיים.
אני נוטלת סימבלטה מזה שנתיים על רקע כאבי הגב במינון נמוך 30 מ"ג.
האם עלי לעבור בירור רפואי ?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בגפיים - תגובה
ד``ר יונתן וולמן08/12/2014הי, ללא ספק תלונות כמו שאת מתארת דורשות ברור, על אחת כמה וכמה אם התלונות חדשות (בחודש האחרון).
הטיפול שאת מקבלת (סמבלטה) הוא טיפול סימפטומטי, כלומר אם יש סיבה לתלונות, למשל דלקת או בעיה אוטואימונית, קרוב לוודאי שהיא לא מטופלת, בהנחה שאת לא לוקחת עוד תרופות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומיאלגיהבן 2906/12/2014
יש לי חשד לפיברומיאלגיה, בעיית שינה קשה, שינה מועטה, לא רציפה ומכאיבה, כאבים בכל הגוף, צוואר, אגן, לאורך הזרועות וכו׳, תחושות שריפה הרבה בעין ובכף היד, בנוסף הרגשות כלליות מעיקות בגוף שמתגברות באימוץ המחשבה... ראומטולוג בדק אותי ואמר שבבדיקה הגופנית זה לא חד משמעי(למרות ששהוא נגע באזורים בגוף שאכן הכאב ממוקד בהם, פשוט הוא לחץ ממש חלש וזה לא הפעיל את הכאב), בכל זאת הוא נתן טיפול כאילו יש פיברומיאלגיה ורשם אלטרולט... הבעיה היא שאני חושש לקחת את האלטרולט, כי קראתי שזה מסוכן להשתנה, כשגם כך יש לי בעיות השתנה של קושי והיסוס עם חשד כבד להיצרות בשופכה וכנראה צורך בניתוח(למעשה כל הכאבים והתופעות בגוף התחילו אחרי שהבעיה בהשתנה נוצרה, היו כמה פעמים שהגעתי למצב של כמעט עצירת שתן והתעלפות, כנראה הגוף נכנס לטראומה ונוצר הפיברומיאלגיה שגורמת לי לסבל לא אנושי שכל יום אני מחזיק את עצמי לא להתאבד)... האם אכן מסוכן בשבילי לקחת במצב שלי כדור אלטרולט לפני השנה? האם עדיף לבקש מהרופא להחליף לליריקה? באופן כללי מה עדיף כטיפול קו ראשון לפיברומיאלגיה, אלטרולט או ליריקה? מה יותר עוזר ומשפר את השינה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגיה - תגובה
ד''ר אנה קופרמן06/12/2014במידה ואתה אובחן כיחולה פיבראומיאלגיה- בהחתלה טיפול באלטראלת ורק אחרי אפשרי ליריקה . צימבלטה ,איקסל
לגבי בעיות במתן שתן אתה חייב בדיקה אורולוג
טיפול באלטרולת יכול לשפר שינה
אבל כל הטיפול תרופתי לא עוזר ב100%
חשוב לשלב עם טיפול כמו יוגה , רפלקסולוגיה , דיקור ,BIOFEEDBACK* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זה תסמונת SAPHO?שרון03/12/2014
שלום
כרגע אני נמצא בחשד לA.S בגלל כאבי גב בבוקר באזור החוליות של עמוד השדרה החזי.
נשלחתי לmri של האגן ושל עמוד השדרה המותני והחזי ולאחרונה יש לי כאבים בבוקר וגם במשך היום בעצמות הבריח ורופא המשפחה טען שיש לי בעצמות הבריח דלקת מסויימת.
בנוסף יש לי כאבים במפרק הירך הימני , במפרקי הכתפיים, וגם בשתי הברכיים.
האם כל זה מעלה חשד לתסמונת sapho?
בבדיקת MRI של האגן רואים גם את מפרקי הירך?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם זה תסמונת SAPHO? - תגובה
ד''ר אנה קופרמן03/12/2014שלום מוטי
באבחנה מבדלת AS במקרים מסוימים חושבים גם על SAPHO
במיוחד כאשר מדובר בפריחות דומות לסבחתו פגיעת פרקים פרפרים
תמונה של יותר מתאימה ל AS
חשובה בדיקת MRI , בדיקה HLA B27 ו כמובן בדיקה רופא ראומטולוג
בMRI אפשרי לבדוק גם פירקי ירכיים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Mcp 1,2,3,4,5 בכף הרגלחיים03/12/2014
שלום רב מזה כחודש סובל מכאבים חזקים בגב כף רגל שמאל
לאחר צילוםus
תוצאות הבדיקה
בדורסום כף הרגל הודגמה רקמה בצקתית
Mcp 1,2,3,4,5 הודגמה תפיחות רקמה רכה
אשמח להבין במה מדובר והאם מדובר בדלקת במפרקים
וכמובן האם טיפול תרופתי יכול להעלים את התופעה לתמיד
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Mcp 1,2,3,4,5 בכף הרגל - תגובה
ד''ר אנה קופרמן03/12/2014שלום חיים
תפיחות בריקמה סביב המפרק או תת עורי , או תוך שריר
יכולה להיות כיתוצאה מטראומה.דלקת בגיד.
בדרך כלל טיפול אנטי דלקתי ומנוחה עוזרים
חשוב מעקב ובמיוחד בדיקה קלינית של רופא- רק בדיקה קלינית נותנת תשובה לגבי דלקת פרקים
בכל זאת תיאור של US לא מתאים לדלקת פרקים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ANTI TNFשרון29/11/2014
שלום,
הבנתי שאצל חולי אנקילוזינג ספונדליטיס יש רמה גבוהה בגוף של החלבון TNF, לכן במקרים מסויימים מקבלים החולים במחלה זאת את התרופות הבילוגיות, האנטי TNF.
האם יש בדיקת דם שמודדת את הרמה בגוף של הTNF?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ANTI TNF - תגובה
ד``ר יונתן וולמן30/11/2014הבדיקה הספציפית הזו נבדקת למטרות מחקר בלבד ולא כחלק מהמעקב אחר הטיפול.
בשנים האחרונות בהדרגה נכנסות בדיקות חדשות שבודקות בדם את רמת התרופה ורמת הנוגדנים שהגוף מייצר כנגד התרופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)




