מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עזרכתם - תודהיואל24/02/2015
שלום רב,
לפני מספר חודשים לאחר שינוי תזונתי תקופתי התפרץ בצידי הלשון שלי עטרת לבנה, כאשר מסתכלים מלמעלה זה מעוות מעט את הלשון והופך אותה למשוננת מעט, כמו כן היא מעט לבנה/צהובה ויש לי יובש די רציני בפה רוב הזמן. לפני מספר חודשים רופא אף אוזן גרון אמר לי שיש לי קנדידה בלשון ונתן לי דקטרין ג'ל שלא עזר ככ ומאז אבד לי חוש הטעם, מערות האף שלי מנופחות לפרקים ואני מצונן באופן כרוני. כמו כן שיעול הכולל ליחה מגיח מדי פעם בתום ארוחות.
במקביל אובחן אצלי הליקובקטר פילורי אשר נראה לי שעדיין לא עבר.
הסיבה שאני כותב כאן היא מכיוון שלפני כמה ימים הייתי אצל רופא מומחה לא.א.ג והוא אמר לי שהוא חושש שיש לי DRY SYNDROM. כל מה שמצאתי באינטרנט זה מידע על סיורגן סנדרום.
האם התופעות הנ"ל הנם תסמינים הגיוניים, מצד אחד ליחה וצינון מצד שני יובש...?
היכן אני צריך להיבדק...?
מהן הסכנות ודרכי הטיפול שיש בDRY SYNDROM ?
האם היא מדבקת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרכתם - תודה - תגובה
ד``ר יונתן וולמן25/02/2015סינדרום סיוגרן הינה בעיה שכיחה יותר בנשים ומתבטאת בין היתר ביובש בפה.
ישנם קריטריונים לאבחנה שכוללים ממצאים בבדיקות הרופא ובבדיקות הדם.
היובש יכול להיות גם בעיניים.
לציין כי ליובש בפה ישנה אבחנה מבדלת רחבה: סכרת, תרופות מסוימות, זיהומים שונים, רפלוקס של מיצי קיבה (מיצי קיבה עולים לכיוון הפה) ומחלות אחרות, כולל תסמונת סיוגרן. בקש מרופא המשפחה לשלוח בדיקות: ANA, RF, אנטי RO ואנטי LA. במידה ואחת מהם חוזרת חיובית בקש הפניה לראומטולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוס קל ללא תסמיניםמבולבלת23/02/2015
שלום ד"ר , לפני 3 חודשים בדיקות הדם נמצא anti dna חיובי (19) ולפני מס' ימים בבדיקה חוזרת התקבלה שוב אותה תוצאה (ANA וDNA חיובי, כל שאר הממצאים תקינים)
בנוסף ויטמין D קצת נמוך.
אני מרגישה טוב ואין לי תסמינים של לופוס כלל.
אני לוקחת כבר כחודשיים פלאקווניל 400 מ"ג ביום.
השאלה שלי היא מה בעצם יכול לקרות לי בהמשך? מה הסבירות שהמחלה תתפרץ וכיצד אדע לזהות התפרצות?
והאם העובדה שגיליתי את המחלה בשלב כה מוקדם והתחלתי טיפול תעזור לשמור על הלופוס במצב קל לטווח הארוך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לופוס קל ללא תסמינים - תגובה
ד``ר יונתן וולמן25/02/2015להבנתי קיבלת תשובה מפורטת בפורום אחר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בסטרואידיםשחר23/02/2015
שלום,
אני חולת פיברומיאלגיה כיום לפי הבדיקות יש חשד גם לדלקת פרקים.
לבחינת הנושא נתנו לי ל 10 ימים סטרואידים 20 מ"ג וביקשו שאפסיק ללא הורדה הדרגתית, לחכות מס' ימים ולדווח.
חייבת לציין שיש הקלה בנוקשות המפרקים והכאב.
השאלה כמה זמן נמשכת השפעת הסטרואידים בגוף/ הגוף מתנקה מהם?
האם הפסקה המידית תביא שינוי במצבי החמרה חוזרת או זה יכול לעזור למס' שבועות או חודשים.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בסטרואידים - תגובה
ד``ר יונתן וולמן25/02/2015בדר"כ טיפול בכדורי פרדניזון עוזר למשך ימי הטיפול והשפעתם פגה די מהר (ימים ספורים). אם ההקלה הייתה משמעותית מאוד- יתכן שלא מדובר בפיברומיאלגיה אלא במחלה דלקתית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת מפרקים תופעות לוואי...מקומיותזאבה21/02/2015
ערב טוב
אני חולה בדלקת מפרקים וסיוגרן מזה זמן מופיע לי כתם דמוי כוויה ביד
המקום מחוספס כואב ומגרד.לעיתים מופיע שלפוחית עם ראש לבן.
אבקש לדעת האם יש קשר לדלקת מפרקים. לאחרונה הזרקתי אנברל אולם הפסקתי
שאלתי האם יש קשר ואיזה בדיקות מומלץ לעשות??
המון תודה אם תאירו את עיני ותכוונו אותי איך להמשיך.
רופאת המשפחה העלתה סברה שזה מהאנברל אולם גם שהפסקתי התופעה חוזרת
נ.ב: מצורפת תמונה
תודה רבה
זאבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת מפרקים תופעות לוואי...מקומיות - תגובה
ד``ר יונתן וולמן25/02/2015חבל להכביר במילים- את צריכה לפנות לרופא עור, עדיף כזה המתמחה במחלות אוטואימוניות, להערכה.
הסיבות יכולות להיות רבות- מתגובה לתרופה, חלק ממחלת הסיוגרן או בעיה אחרת כמו פטרת למשל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ANAדינה19/02/2015
שלום רב!
אני בת 52 .סובלת כבר במשך שנתיים וחצי מהתקפי בצקות בעפעפיים עליונים.הבצקת מופיע בדרך כלל בעין אחת(כל פעם בעין אחרת).תדירות ההתקפים בתקופה האחרונה פעם בשבוע.היו מספר אירועים שההתקף בעין אחת בא אחרי ההתקף בעין השנייה בהפרש של 10 שעות.הבצקות נעלמות תוך 24 שעות.
נעשה בירור זיהומי ואוטואימוני.
הבדיקה היחידה שיצאה לא תקינה היא :
ANA Pattern Spechled
ANA TITER POS1:80.
האם יש סיכוי למחלה ראומטית?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ANA - תגובה
ד``ר יונתן וולמן25/02/2015תוצאת ANA חיובית, כמו אצלך, מעלה שאלות האם מדובר במחלה ראומטולוגית או לא. צריך להרחיב את הברור על ידי הערכה של ראומטולוג ובדיקות דם נוספות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומיאלגיה ועמוד השדרהבנימין19/02/2015
שלום,
קראתי קריטריונים לאבחון של פיברומיאלגיה שבין היתר היה כתוב בהם: " קריטריונים אלו הגדירו, כי חולה יסווג כלוקה בפיברומיאלגיה, בהתקיים כאב מפושט בכל חלקי הגוף (גפיים עליונות, גפיים תחתונות ועל פני עמוד השדרה)"
האם התיאור "על פני עמוד השדרה", מתכוון לכך כי הכאב הוא ממש בעמוד השדרה? באזור החוליות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגיה ועמוד השדרה - תגובה
ד``ר יונתן וולמן25/02/2015כן. מצד שני להדגיש שפיברומיאלגיה היא אבחנה שבשלילה, כלומר לאחר ששוללים מחלות דלקתיות. הכאב יכול לנבוע מעמוד השדדה אבל אין בהכרח בעיה בעמ"ש. הבעיה היא בעיבוד ותפיסת הכאב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון בשתןמבולבלת18/02/2015
שלום. אני חולת לופוס מטופלת בפלקווניל 400 מ"ג ביום. לפני כחודשיים בדיקת השתן הייתה תקינה.
בימים האחרונים אני מרגישה חולשה ועייפות רבה יותר מבד"כ, והשתן של הבוקר עכור מאד.
יתכן כי מדובר בהתלקחות?
במידה ואכן בבדיקת שתן יתגלה כי ישנו חלבון, מה הצעד הבא? האם אצטרך טיפול סטרואידי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון בשתן - תגובה
ד``ר יונתן וולמן18/02/2015בדר"כ שתן עם חלבון נראה קצפי (עם הרבה קצף). שתן עכור יותר מתאים לזיהום.
לפני שקופצים לאבחנות וטיפול- מציע לעשות את הבדיקות הבאות:
1- שתן לכללית
2- שתן למשקע (נקרא גם שתן למיקרוסקופ)
3- יחס חלבון לקריאטינין בשתן (בדיקה שמחליפה את איסוף השתן לחלבון ביממה)
תעדכני אותי עם קבלת התוצאות ואוכל לענות לך על השאלות
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך המהירה - דבר נוסף
מבולבלת18/02/2015לצערי בדיקת השתן תעשה רק מחר אך אני מאד לחוצה כי כעת ראיתי בשתן סיבים לבנים, לא מעט, ודי גדולים... סיבים לבנים הם חלבון בסבירות גבוה? אני מאד מפחדת מפגיעה כלייתית ולחוצה עכשיו מאד....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגיעו התוצאות, אשמח להסבר
מבולבלת19/02/2015שלום ד"ר. בבדיקת שתן רגילה (זה לא היה השתן הראשון של הבוקר) נמצא כי אין חלבון ואין דם, גם כל שאר הממצאים היו תקינים, למעט- Leukocytes - 75 small
אין לי צריבה בשתן או כל הרגשה חריגה אחרת.
האם עליי לבצע את הבדיקות האחרות (שקיעה וכו')?
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיוני17/02/2015
שלום אני חולה בדלקת פרקים מכמה שנים לוקח מטרוקסאט ופרינדזון ורימקד . לאחרונה יש פעילת יתר של מערכת השתן כאילו שאני הולך הרבה לשירותים והשלפוחית ריקה לאחר ביקור אורולוג אמר לי שזה בעיה במערכת העצבים של השלפוחית וזו בעיה שמשפיעה על הפיקוד שלה . אמר לי אולי זה ממטרוקסאט שמשפיע על מערכת העצבים של מערכת השתן האם לפי נסיון שלך האם יש קשר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר יונתן וולמן17/02/2015לא רואה קשר בין הדברים, כלומר בין מחלת המפרקים הדלקתית והתרופות שציינת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת תרופות מסוג NSAID לזמן ממושךיאיר16/02/2015
שלום ,
רציתי לדעת מה עומד מאחורי ההנחיה לאנשים שחולים בדלקות מפרקים , בעיקר מסוג דלקות פרקים במפרקי עמוד השדרה, להשתשמש בתרופות הנ"ל לארוך זמן בשלב הראשוני של האבחון?
איזה יתרון יש לתרופות אלו? טיפולי? מניעתי ? הפגת כאב ?
האם שימוש ממושך בתרופות אלו לא יכול לפגועי למעשה בגוף ? האם הן לא מעלות את הסיכונים לפגיעה נוספת בגוף כמו פגיעה בכבד ? חשש לארועי לב ? לשבץ?
מהי למעשה התועלת בשימוש בכדורים אלו ?
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטילת תרופות מסוג NSAID לזמן ממושך - תגובה
ד``ר יונתן וולמן17/02/2015NSAIDS היא תרופה אנטי דלקתית ועבודות הראו שמעבר לאפקט על הכאב עצמו הן יכולות לעכב במידה מסוימת את החמרת המחלה והופעת "גשרי" עצם בין החוליות. לפי ההנחיות, קו הטיפול הראשון למחלה דלקתית של עמוד השדרה (הכוונה לדלקת חוליות מקשחת או ankylosing spondylitis) הוא NSAIDS.
באנשים ללא גורמי סיכון לפתח תופעות לוואי (בדר"כ צעירים יותר, ללא יתר לחץ דם, ללא אולקוס, ללא בעיה בתפקוד הכליה או הכבד) אין מניעה לתת כטיפול קבוע מינון נמוך של NSAIDS. למשל, אם שוקל המטופל 80 ק"ג, אפשר לקחת 400 מ"ג אתופן או 60 מ"ג ארקוקסיה. צריך לבצע מעקב כל כמה שבועות ובהמשך חודשים אחר בדיקות המעבדה. אם ישנו קושי בהמשך הטיפול או חוסר תגובה, השלב הבא הוא טיפול ביולוגי בבולמי TNF.
אציין כי במטופלים ללא תלונות כלל (המחלה התגלתה במקרה)- אין אינדיקציה לטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ווסקוליטיסקרן15/02/2015
שלום הבת שלי בת ה19חיילת סובלת כבר חודשיים וחצי משטפי דם גדולים ופרופורות אדומות ברגליים היתה מאושפזת פעמיים ורק עכשיו לפי ממצא של ביופסיה ובדיקת אנקה חיובית הלכו לכיוון ווסקוליטיס החלה לקבל טיפול סטרואידים לפני חמישה ימים עדיין יש סימנים... יש לציין שגם האסקה מוגבר ויש חשד גם למחלת מעי דלקתית... רציתי לדעת:
אחרי כמה זמן של טיפול סטרואידים אמור להעלם השטפי הדם?
מחלה זו היא כרונית ועלולה לחזור?
איזה פרופיל בצבא היא אמורה לקבל בעקבות מחלה זו?
איזה סיבוכים יש למחלה כי הילדה סובלת מכאבי בטן חזקים?
והאם אסקה ואנקה חיובי זה סימן למחלת מעי דלקתית?
אשמח לתשובה מהירה תודה קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ווסקוליטיס - תגובה
ד``ר יונתן וולמן17/02/2015ככל הנראה מדובר בווסקוליטיס עם ANCA חיובי. אם ASCA מוגבר ויש תלונות של שלשולים וכאבי בטן צריך לעבור ברור שכולל בין היתר קולונוסקופיה ולהוכיח זאת. אבחנה של מחלת מעי דלקתית נעשית באנדוקסופיה וביופסיות.
הפריחה אמורה לעבור תוך שבועות תחת הטיפול, אמור לעבור בהדרגה.
לא יודע לגבי הפרופיל הצבאי
קשה לדבר על סיבוכים כשעדיין לא יודעים מה האבחנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כורכוםפאר13/02/2015
שלום,
קראתי רבות על הכורכום (כתוסף מזון, בטבליות) ועל יעילותו בטיפול בדלקות מפרקים, ועל כך שהוא אינו נופל מזו של תרופות ממשפחת הNSAID.
מה ידוע לרפואה הקונבנציונאלית על מוצר זה?
האם הוא כן יכול להחליף את תרופות הNSAID שנחשבות למזיקות בשימוש ממושך ולאורך זמן?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כורכום - תגובה
ד``ר יונתן וולמן14/02/2015לא ידוע לי על מחקר מדעי איכותי שמראה יתרון של כורכום במחלות מפרקים, במיוחד לא מול תרופות קונבנציונאליות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת מפרקים ספחתיתאורה12/02/2015
שלום,
רציתי לשאול אם כשקיים חשד לדלקת מפרקים ספחתית בעמ"ש , יש עוד בדיקות גנטיות לעשות פרט לבדיקת HLAB 27 ?
ואיזה בדיקות דם רצוי לעשות פרט לבדיקות גנטיות ?
תודה רבה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת מפרקים ספחתית - תגובה
ד``ר יונתן וולמן13/02/2015HLA-B27 זו הבדיקה הגנטית היחידה בהקשר של פסוריאזיס ודלקת מפרקים, בעיקר של עמוד השדרה והאגן.
בדיקות נוספות- תלוי מה השאלה- לצורך אבחנה או מעקב אחרי שנעשתה האבחנה?
בדר"כ הבדיקות למעקב, תוך כדי ניטור התגובה לטיפול התרופתי, כוללות מדדי דלקת (CRP ושקיעת דם), ספירת דם ותפקודי כבד וכליות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך- הכוונה היא לצורך
אורה13/02/2015האבחנה .
ובהזדמנות יש לי שאלה נוספת :
האם אותה דלקת יכולה להופיע רק בגידים ולא לפגוע במפרקים ?
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך- הכוונה היא לצורך - תגובה
ד``ר יונתן וולמן13/02/2015בהחלט כן
יכולה להיות מעורבות גידים (כמו גיד אכילס)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת מפרקים פסוריאטיתרון11/02/2015
שלום,
רציתי לברר בקשר למחלה זאת :
הבנתי כי במחלה זאת עלולה להיות גם התדלדלות העצם.(אוסטאופירוזיס).
1. האם בגלל התדלדלות העצם - המפרקת עלולה להישבר ?
2. האם יש דרך למנוע את התדלדלות העצם במצב של מחלה זאת, ואיך ניתן לשמר את העצם במצב טוב כדי למנוע מצבים של שבירת העצם?
תודה על תשובתך .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת מפרקים פסוריאטית - תגובה
ד``ר יונתן וולמן11/02/2015דווקא במחלות מסוג זה יש פחות אוסטיאופורוזיס (יחסית לדלקת מפרקים שגרונית) ושברים משניים לכך.
אם אתה בחור צעיר ותפקודי כדאי להרבות באכילת מזון עם סידן וויטמין D ולבצע פעילות גופנית סדירה.
אם אתה עדין טרוד בנושא אתה יכול להפנות את השאלה בפורום לאנדוקרינולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הסברתי את עצמי נכון
בנימין11/02/2015התכוונתי לדלקת מפרקים פסוריאטית שפוגעת בעמוד השדרה בצורה דומה לאנקילוזינג ספונדיליטיס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הסברתי את עצמי נכון - תגובה
ד``ר יונתן וולמן12/02/2015למרות שמדובר בשתי מחלות הקשורות לאותה "משפחת מחלות", מעורבות עמוד השדרה שונה לגמרי.
אם יש כאבים בצוואר שחשודים למחלה דלקתית צריך לעשות הדמיה- צילום ואפילו MRI. אז אפשר לדון במחלה- אם קיימת או לא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מור 11 גן יבנהמאשה בנט03/02/2015
נשלחתי על ידי הרופא לעשות בדיקת אנטי CCP מבקשת עזרה בפיענוח התוצאה
התוצאה היא 1 מתוך ערכי יחוס 0-20
הרןפא המטפל שלי יצא לחופשה ממושכת
אודה על העזרה בפיענוח
מאשה בנט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מור 11 גן יבנה - תגובה
ד``ר יונתן וולמן04/02/2015אם הטווח הוא בין 0 ל20 והתוצאה היא 1 המשמעות שהתוצאה בטווח הנורמה של הבדיקה, כלומר הבדיקה תקינה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בירוריוסי03/02/2015
שלום אני בן 24 חולה ב א ס מקבל רימקד ומטרוקסאט ו פרינדזון . אני בשלב הורדת פרינדזון בימים האחרונים יש לי מים מסביב הברך קצת האם זה קשור להורדת הפרינדזון ?? איך זה נעלם כי בניקור כואב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בירור - תגובה
ד``ר יונתן וולמן04/02/2015בעקרון אם מדובר במחלה דלקתית שמטופלת בטפולים אנטי-דלקתיים, אז סביר שאם יורדים במינון הטיפול, הדלקת יכולה להחמיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



.jpg)
