מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהרנית22/04/2015
שלום רב,
אני בת 30 סובלת מכאבים בעצמות ובמפרקים מזה כמה חודשים, וגם כאבי חזה וגרון ממושכים ומקשיי נשימה, כל בדיקות הדם אצלי תקינות חוץ מ CRP מוגבר קצת שקיעת דם 22 ובדיקת דם לPR3 חיובית. אני צריכה להמשיך בירור אבל הפרוצדורה לוקחת זמן כנראה, השאלה שלי האם יש מקרים של PR3 חיובי בדם ו c-ANCA שלילי בביופסיה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר יונתן וולמן26/04/2015לא ברורה השאלה לגבי הביופסיה. כאשר PR3 חיובי ובעיקר בנסיבות שנלקחה הבדיקה (במקרה שלך), עולה חשד למחלה דלקתית של כלי הדם (ווסקוליטיס). גם אם ANCA שלילי. חשוב להמשיך את הברור והטיפול במסגרת ראומטולוגית הדוקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקיעת דם בפיברומיאלגיהדן20/04/2015
שלום,
האם בפיברומיאלגיה יכולה להיות שקיעת דם מואצת
36 ( כשהנורמה היא 2-20).
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקיעת דם בפיברומיאלגיה - תגובה
ד``ר יונתן וולמן21/04/2015שקיעת דם הינה בדיקה לא ספציפית ויכולה להיות מוגברת במצבים שונים כמו דלקת בדרכי השתן, מחלה ויראלית ואפילו באנשים עם משקל עודף.
בדיקה יותר אמינה היא CRP שמשקפת בצורה יותר טובה וספציפית מצב דלקתי. גם היא יכולה להיות מוגברת בזיהום אולם אם האבחנה היא פיברומיאלגיה וCRP מוגבר ללא הסבר מניח את הדעת, צריך לבצע הערכה נוספת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך - ה CRP בבדיקה זו -
חני21/04/2015ה - CRP בבדיקה זאת תקין .
מה המשמעות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלה אוטואימונית דלקתיתדני19/04/2015
שלום רב
לפני 11 חודשים הותקפתי ע"י נשא HIV, שהזריק לי דם בישבן( נראו "שבילי דם" מתחת לעור ופצע שהגליד לאחר שבועיים)- קיבלתי טיפול מונע ל-HIV,
לאחר 3-4 שבועות היו המון תסמינים: בלוטות לימפה מוגדלות בצוואר, לימפוציטים מעל הנורמה, חוסר תיאבון, חולשה , כאבי בטן, תחושת "בעירה" באיזור הכבד,פריחה בצורות שונות, פצעים בפה+כיב אדום ועיקצוץ נוראי בפנים,
ניבדקתי לאחר 3 חודשים ל-HCV נוגדנים+PCR-שלילי,
ל-HIV ניבדקתי מס' רב של פעמים, החל מ-4 שבועות לאחר חשיפה ועד 10 חודשים לאחר החשיפה-שלילי.(בפעם האחרונה אף עשיתי גם בדיקת PCR ל-HIV בכמה אלפי שקלים- שלילי)
החל מחודשיים לאחר האירוע ועד היום כפות רגליי "שורפות" צורבות כמו אש קוצים, כמו שדורך על אבנים, עיקצוצים במיוחד כפות הרגליים, כאב , צריבה, שריפה, שמקרין לכיוון השוקיים, תחושה לא נעימה ברגליים כמו חום, קור, וכל מגע לא נעים לי,
הופניתי ע"י נורולוג לביופסייה בשאלה של הסיבים הדקים, התגלה נירופתיה קלה, ירידה בכמות הסיבים הקטנים שיכול להיגרם בשל מחלה דלקתית אוטאימונית, בה מערכת החיסון תוקפת את מערכת העצבים הפריפרית(ההיקפית)
כמוכן כבר יותר מ-7 חודשים בלוטות לימפה בשני בתי השחי(התגלה ב-US בקטר כ-2 ס"מ )
כפות ידיים אדומות מוכתמות במיוחד בערב,
בספירת דם :ESR 14,
RBC והמטוקריט נמוכים ממש לאחר חודש מהאירוע, בבדיקה אחרונה RBC 4.41, המטוקריט 40.2, הומוגלובין 13.5(לפני האירוע היה 14.9)
כמוכן ה-WBC ירד ל-5.2(עדיין בנורמה, אך לפני האירוע היה-6.6)
כבר נואש, לא יודע במה מדובר לאחר שנישלל סופית HIV, עשיתי גם בדיקה ללופוס,
הייתי בייעוץ אצל זיהומולוגים , לדעתם לא מדובר בהדבקה ב-HIV, אם כך במה מדובר? שהרי רואים בבירור שהשתבשה תמונת הדם,
שריפת רגליים, בלוטות לימפה בבתי שחי וכפות ידיים ורגליים מוכתמות מדם....
האם עניין כזה קשור לראומוטולוגיה?
לתשובתך אודה, כמה שיותר מפורטת אם ניתן....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלה אוטואימונית דלקתית - תגובה
ד``ר יונתן וולמן19/04/2015כלל איני בטוח שהתמונה שאתה מתאר מתאימה למחלה ראומטולוגית.
כדי לענות על השאלה צריכים להתבצע מספר דברים:
הערכה מסודרת אצל ראומטולוג שתכלול קבלת כל הפרטים, בדיקה גופנית מדוקדקת ומעבר על כל בדיקות שעשית. בנוסף, חשוב לבצע פאנל רחב של בדיקות נוגדנים עצמיים (בטוח שביצעת לפחות חלק, למשל ANA, אבל יש עוד הרבה) ואז לבצע הערכת מצב נוספת.
בגלל בלוטות לימפה מוגדלות כדאי לעבור הערכה של המטולוג
בגלל נאורופתיה מוכחת בביופסיה- מעקב נוירולוגי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחנה מבדלתפז18/04/2015
שלום,
רציתי לברר בקשר לאבחנה מבדלת (בין שאר הבדיקות) :
האם ניתן לצורך אבחון מדוייק בין דלקת מפרקים כלשהי לבין פיברומיאלגיה לתת מנה אחת של טיפול/הזרקה של תרופה ביולוגית, ואז לראות אם יש שיפור או לא, וכך להסיק מסקנות, אם קיימת דלקת או לא ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחנה מבדלת - תגובה
ד``ר יונתן וולמן19/04/2015הקונספט נכון ואפילו ישים אבל מרחיק לכת לעשות זאת עם טיפול ביולוגי.
בדר"כ מקובל לבחון תגובה לתרופות אנטי דלקתיות שאינן סטרואידים (כמו למשל נקסין, ארקוקסיה וכו') ועל פיה להחליט האם הקליניקה מתאימה לדלקת או לא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים כתוצאה מפעילות גופניתורדה17/04/2015
רציתי לברר אם למי שיש פיברומיאלגיה, יכולים להיות/להופיע כאבים בזמן פעילות גופנית, כתוצאה מהפעילות הגופנית הזאת ?
בתודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים כתוצאה מפעילות גופנית - תגובה
ד``ר יונתן וולמן19/04/2015יכול להיות. פיברומיאלגיה יכולה להיות בפני עצמה (כלומר, כתסמונת יחידה) או נילווית למחלה אחרת (כל מחלה), כולל בעיות אורטופדיות. למשל, שכיח יחסית לראות הופעת פיברומיאלגיה במטופל עם בעיות אורטופדיות בגב.
אדגיש כי כאבים במאמצים שחולפים במנוחה אופייניים לבעיות אורטופדיות (שחיקה של סחוס)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיאטיקהמייקל15/04/2015
שלום,
האם סיאטיקה (באנגלית Sciatica) יכול להופיע במחלות דלקתיות של עמוד השדרה? והאם זה גם יכול להופיע בפיברומיאלגיה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיאטיקה - תגובה
ד``ר יונתן וולמן19/04/2015סיאטיקה היא גירוי של העצב הסיאטי ויכול להיגרם מגירוי ישיר של העצב, למשל ע"י בלט דיסק. מחלות דלקתיות פחות מתאפיינות בקליניקה כזו ולכן כשיש הופעת תלונות מתאימות לסיאטיקה, הם עוזרות דווקא להבדיל בעיות אורטופדיות ובעיות דלקתיות בעמ"ש.
פיברומיאלגיה יכולה להופיע בפני עצמה או משנית לבעיות רפואיות שונות, כולל בעיות אורטופדיות בעמ"ש- אבל הכאב הנובע מגירוי סיאטי אינו קשור ישירות לפיברומיאלגיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נואש מהמצב-עזרה?אבי04/04/2015
שלום רב
אני בחור בן 33 מאובחן כ3 שנים עם קוליטיס. לפני כשנה וחצי התחילו מיחושים באצבעות ידיים ורגליים ויובש בפה,בהמשך נשאר היובש, לפני כ4 חודשים שוב התקף שהתחיל באותם מיחושים החמרה ביובש הפה שירד לגרון ויובש בעיניים הולך ומתגבר. החיים שלי הרוסים באיכותם. ביצעתי את כל בדיקות הדם, ssa,Ssb,crp,esr,c3,amylase ועוד ועוד... שחזרו תקינות. עשיתי גם ביופסיה משפה תחתונה שחזרה עם תשובה של דלקת קלה לא ספציפית לסיוגרן. מבחן שירמר חיובי, הראומטולוגית לא מראה כוון לעזור לי וההתקפים נמשכים , מיחושים בבלוטות וכאב שורף בכפות ידיים ורגליים. מבקש עזרה בדרך כלשהיא. מוכן לבדיקה פרטית או מה שנדרש. שכחתי לציין גם בעיות של קפיצות שרירים ורעידות לא רצוניות וסחרחורות שאני משייך ליובש בעיניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עניתם? דילגתם עליי
אבי20/04/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה לא עניתם? דילגתם עליי - תגובה
ד``ר יונתן וולמן21/04/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברומיאלגיהתלמה01/04/2015
שלום,
האם ידוע איזשהו קשר או זיקה בספרות הרפואית, או על סמך מחקרים רפואיים ידועים, בין פסוריאזיס לבין פיברומיאלגיה ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגיה - תגובה
ד``ר יונתן וולמן01/04/2015וודאי.
פיברומיאלגיה במקרים רבים נילווית לבעיות רפואיות כאלה ואחרות, כולל פסוריאזיס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם - פיברומיאלגיהחן24/03/2015
שלום,
ידוע לי שאין בדיקת דם ספציפית לגילוי מחלת הפיברומיאלגיה,
אבל האם יש בכל זאת איזה שהם בדיקות דם שרצוי לבצע על מנת לחזק חשד למחלה זאת ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - פיברומיאלגיה - תגובה
ד``ר יונתן וולמן25/03/2015פיברומיאלגיה היא אבחנה שבשלילה, כלומר, צריך לשלול מחלות ראומטיות אחרות. כמובן כל זאת בהנחה שיש תלונות שיכולות להתאים לפיברומיאלגיה.
הבדיקות כוללות בדיקות דם, שתן והדמיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסוריאטיק ארטריטיס-אנברלניר23/03/2015
שלום, אני בן 40 סובל כאבים כמה שנים ב-SIJ ,דורבנים, וברכיים. לפני חצי שנה כאבו לי פרקי האצבעות אך עברו ללא סימנים. אובחנתי ע"י MRI כדלקת פרקים , ויש לי פסוריאזיס. כל בדיקות הדם שלי נקיות ולא מעידות על דלקת, אני פעם בכמה שבועות מפתח צליעה בגלל הכאב בסקרו אלייק, שהוא נמצא ברקע כל הזמן. קיבלתי מהרופא המטפל אנברל, ואני בקונפליקט- לא לקחתי עד היום תרופות וטיפלתי בעצמי באמצעות תזונה דיקור ויוגה. מלחיץ אותי לקחת תרופה זו- לא ממש מכיר את ההשלכות , יש כל מיני דעות. איפה ישנם מקורות מוסמכים ללמוד על העינין? ומה דעתכם לאור ממצאי בדיקות הדם שלי? האם לקחת או לחכות?,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פסוריאטיק ארטריטיס-אנברל - תגובה
ד``ר יונתן וולמן24/03/2015אבחנה של דלקת במפרקי סאקרואיליאק נעשית לפי MRI ואני מבין שאצלך התשובה חיובית. בדר"כ בסוג המחלות הזה לא בלתי שכיח לראות מדדי דלקת תקינים כך שזה פחות פקטור לגבי תחילת הטיפול.
אם הכאב דלקתי (ליילי, יותר במנוחה ופחות במאמצים, נוקשות בוקר של כשעה) יש מקום לטיפול ביולוגי מסוג בולמי TNF* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה פסויאזיס ארטריטיס
ניר25/03/2015הכאב אצלי בעיקר מופיע בתנועה, הליכה , הרמה, עמידה .. פחות במנוחה חוץ ממקרי קיצון . וכמובן שכל בוקר יש נוקשות וכאב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול תרופתי לדלקת מפרקים פסוריאטיתחן20/03/2015
שלום ,
רציתי לדעת מה יכול לעשות חולה במחלה הנ"ל, שתרופות ה- NSAID לא משפיעות עליו לטובה מבחינת המחלה, ואינו מעוניין לקחת תרופות ביולוגיות ?
איזה תרופות הוא יכול לקחת?
האם הוא יכול לקחת את התרופה אפרמילסט? לדלג על הביולוגיות ? יש שיווק שלה כבר בארץ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול תרופתי לדלקת מפרקים פסוריאטית - תגובה
ד``ר יונתן וולמן24/03/2015לאחר כשלון של NSAIDS (שאותם לוקחים למחלת מפרקים קלה והן כלל לא עוזרות לדלקת בעור)- הטיפול הבא למחלת המפרקים הוא מקבוצת ה DMARDS- תרופת מטוטרקסאט (MTX) היא תרופת הבחירה שיכולה לעזור גם לעור. במקרה של כשלון אפשר לנסות ערבה.
אפרימילסט היא תרופה מסוג small molecule (לא תרופה ביולוגית) שנכנסה לסל השנה ויתכן שכבר זמינה בקופות החולים ואפשר לנסות אותה לפני טיפול ביולוגי ולאחר כשלון DMARDS- למחלת מפרקים (לא בעור).. אמורה להיות טובה ויעילה, קצת פחות מהטיפולים ביולוגים, על פי העבודות שנעשו.
כקו טיפולי אחרון יש את התרופות הביולוגיות - בעיקר מסוג בולמי TNF- אמורות להיות טובות מאוד למחלת המפרקים והעור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אני צריך לחשוש?בנימין17/03/2015
שלום,
אני בן 20 ולאחרונה יש לי כאבי גב ומפרקים והראומטולוגים חושדים שיש לי דלקת מפרקים פסוריאטית (משום שיש לי גם פסוריאזיס בעור)
בהמלצת הרבה מאוד רופאים שהמליצו לי לקחת ארקוקסיה 90 מ''ג לעשרה ימים, לקחתי.
ביום שבת בבוקר זה היה היום העשירי והאחרון לנטילת הכדור.
ביום שבת בלילה כשהלכתי לישון הייתי על סף הירדמות, ופתאום שכחתי מה עשיתי באותו יום, ואיפה אני נמצא וחשתי בלבול פתאומי שבאותו רגע מאוד הבהיל אותי.
מייד קמתי מהמיטה והרכבתי את משקפיי הראיה שלי, פתחתי את האור בחדר והלכתי לספר להוריי מה קרה. הלכתי מייד למראה וראיתי שאני מחייך בצורה מאוזנת, יכול להרים את שתי הידיים ביחד, הדבר היחידי שכל כך הבהיל אותי זה שלא זכרתי ל5-10 שניות מה עשיתי באותו יום ואיפה אני. מאז אני חושש מאוד שמדובר במיני אירוע מוחי כתוצאה של תופעת לוואי של הארקוקסיה.
הייתי אצל נוירולוג למחרת והוא טען כי לדעתו לא מדובר באירוע מוחי.
מאז קשה לי להירדם, ואני מאוד בחרדה (באופן כללי אני אדם די חרד) ומאז המקרה שכחתי לכמה דקות שם של שחקן ידוע, ושם של קרובת משפחה רחוקה.
האם ייתכן שמדובר במיני אירוע מוחי? ואם כן מה עליי לעשות? האם כדאי ליטול אספירין/קרטיה לכל החיים או לתקופה מוגבלת?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אני צריך לחשוש? - תגובה
ד``ר יונתן וולמן18/03/2015לא רואה קשר לפסוריאזיס או לתרופה שלקחת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת סיוגרן?שיר09/03/2015
בת 26, סובלת מעייפות גדולה, יובש בשפתיים ורגישות רבה למגע. בבדיקת דם נמצא ערך חריג בנוגדני SSB - ראה קובץ מצורף. האם חריגה כזאת יכולה להתאים לתסמונת סיוגרן, או שבמקרה של התסמונת , רמת החריגה מהנורמה אמורה להיות יותר גדולה?
האם כדאי לבצע בדיקות נוספות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסמונת סיוגרן? - תגובה
ד``ר יונתן וולמן10/03/2015יובש בשילוב עם אנטי SSB יכול להיות מתאים לסיוגרן.
מציע בשלב הראשון לעבור הערכה מסודרת אצל ראומטולוג ואז להחליט על המשך הברור- אם וכאשר.
העייפות יכולה להיות קשורה לכך. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- dissecting cellulitis of the scalpכרמי03/03/2015
ערב טוב דר אבחנה של dissecting cellulitis of the scalp, מעל כמה שנים יכולים לעורר כאבי פרקים ונוגדנים אוטואומניים?? כמה מעל 3 שנים לא מצלחים לפתור לי את הבעיה הזו , אין תרופה של נתנו לי, עקב כאבי הפרקים והנוגדנים האוטואומניים היה חשד ללופוס, אך כל הראומטלוגים טענו שזה מהפולוקוליטס הקשה שיש לי בקרקפת, אשמח להכוונה לאין עלי לפנות לפתור את המצוקה הזו, היא הרסה לי את החיים, אני בן 33 בריא ללא מחלות בדיקת דם נעשת בקופת חולים Ana חיובי Dna שלילי Rnp חיובי Sm היה חיובי רק בשתי בדיקות הראומטלוג שלי מבית חולים בני ציון שלח אותי לבדיקות דם בנושא בטענה שהם יותר אמינות בבית החולים ויצא Ana חיובי Rnp חיובי Ssa חיובי sm שלילי וכל שאר הבדיקות שליליות, לציין אני מטופל בפלאקווניל ואני לא רואה שהוא עוזר לי , אין לשום ראומטלוג אבחנה חד משמעית ללופוס , לציין כשהדלקת בקרקפת מופיעה מופעים כאבי הפרקים בשורש כפות הידיים, וצריבה בעיניים והרגשת חולה, כל בדיקות הדם שלי תקינות לחלוטין ללא שום סימן דלקתי, אשמח שתעזרו לי בנושא כי אני מיואש
חזור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם
כרמי04/03/2015אלו בדיקות דם של היום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת דם
כרמי04/03/2015
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהdissecting cellulitis of the scalp - תגובה
ד``ר יונתן וולמן04/03/2015העצה הטובה ביותר היא לפנות לרופא עור המומחה במחלות אוטואימוניות. נראה שיש מקום למרפאה בבית חולים, כזאת שיש לה קשר עם ראומטולוגים.
מכיוון שהבעיה העיקרית שאתה מציג היא בעיית עור- הרופא המוביל את המקרה צריך להיות רופא עור.
לגבי ראומטולוגיה- צריך לוודא שאין מערכת אחרת מעורבת במחלה (כליות, כבד וכו').* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדר וולמן
כרמי04/03/2015תודה דר על התשובה,
לגבי מערכות אחרות אין לי פגיעה במערכות אחרות ולא בכליות, אין חלבון בשתן והממדים תקין בכול המשורים
2 זה נראה שזה לופוס?
3 אני עושה כל 3 חודש בדיקות דם למה נוגדן sm רוב הזמן שלילי ובבדיקות אחרות חיובי, האם זה קשור לדלקת שיש לי בקרקפת, או שהלופוס שאצלי הוא היא בעיה בפני עצמה אשר פרצה מהדלקת
אני מטופל אצל דר גלב סלוודין בני ציון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיפה אני יכול למצוא רופא עור
כרמי04/03/2015איפה אני יכול למוצא רופא עור המתמחה במחלות אוטואומוניות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדר וולמן - תגובה
ד``ר יונתן וולמן05/03/2015יכול להיות שמדובר בלופוס.
תוצאות שונות של אותה בדיקה יכולות להיות מוסברות ע"י שיטת מעבדה שונה.
יש לך רופא מעולה.
שאל אותו לגבי רופא עור מתאים באותו מרכז רפואי.
תמיד יש אפשרות לחוות דעת נוספת של רופאי עור אחרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת פרקים ונוגדי קרישהא.28/02/2015
ערב טוב,
בת 68 שנים. מטופלת בפלאוויקס+ אלטרוקסין קבוע לאחר אירוע מוחי ותת- פעילות בלוטת התריס.
כאבים ונפיחות בקרסול שמאל , מטופלת כעת בבריקסין לתקופה של 5 ימים בלבד.
מה הפתרון לחולה כמוני מבחינה תרופתית במידה ואצטרך טיפול ארוך יותר ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת פרקים ונוגדי קרישה - תגובה
ד``ר יונתן וולמן02/03/2015הפתרון הוא לראות ראומטולוג להבין מדוע יש דלקת מפרקים.
לא טוב להמשיך זמן רב יותר עם הרקסין או תרופות דומות. במידה ואין רגישות עדיף אקמול או אופטלגין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)




.jpg)