פורום דלקת פרקים, ראומטולוגיה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פיברומיאלגיה
    בן 28
    12/08/2014

    האם פיברומיאלגיה יכולה לגרום לבעיות בהשתנה מסוג קושי בהתרוקנות של השתן, השתנה מהוססת ואיטית, חסימה חלקית, לפעמים כמעט עצירת שתן, כבר כחצי שנה יש לי תופעות אלו בהשתנה ואני בינתיים לא יודע מה הגורם לבעיה, אני אמור לעבור בקרוב בדיקה פולשנית ציסטוגרפיה של צינור השתן שאני מאוד חושש ממנה... וחוץ מזה יש לי הרבה כאבים בגוף(צוואר, שכמות, צלעות, גב), עצירות ובעיות ביציאות, תחושות הירדמות בגפיים, תחושת שריפה בכף יד שמאל רוב הזמן, תחושת שורף בעין שמאל, השינה מאוד לא טובה, מרגיש שהגוף כאילו מזועזע, עברתי בדיקות דם, emg ובדיקות אחרות שיצאו תקינות, הרבה תופעות שיש לי מתאימות לתסמונת פיברומיאלגיה? רצוי להיבדק ראומטולוג? זה בכלל מצב שאפשר לשפר? עברתי גם בחיים דברים נפשיים טראומתיים, יש לי גם תסמונת אספרגר, יש קשר לפיברומיאלגיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיברומיאלגיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברומיאלגיה - תגובה

    ד''ר אנה קופרמן
    13/08/2014

    שלום רב
    דבר ראשון ללא ספק אתה חייב בדיקה ובירור אורולוגי עקב תלונות - לצורך לשלול תהליך דלקתי או אחר
    לגבי פיבראומיאלגיה- באמת תמונה לפי תאור שלך יכולה להציע על פיבראומיאלגיה לכן עדים להבדק עיי רופא ראומטולו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת דם נוגדנים
    אנונימית
    11/08/2014

    שלום,
    אני בת 21, בריאה. סובלת כבר שנים מנפיחות באצבעות הידיים כתוצאה מחשיפה לקור חזק בחורף. אין לבעיה שלי אבחנה ברורה. מכיוון שהתופעה חזרה בשנתיים האחרונות, לאחר שלא הופיעה כמה שנים (כנראה כי לא נחשפתי לקור חזק), חזרתי לרופא. לאחר בדיקת דופלר, הראומטולוג אמר שאין סימן למשהו ראומטולוגי, אבל ייעץ לי ללכת להמטולוג, מכיוון שבדיקת IGG גבוהה (2150, כאשר הנורמה היא עד 1600), גם שקיעת הדם גבוהה (37, כאשר הנורמה 35). בדיקות אלה יוצאות לי תמיד גבוהות.
    לאחרונה עשיתי שוב בדיקות דם בהמלצת רופאת המשפחה לפני פנייה להמטולוג. התוצאות:
    ספירת דם תקינה, IGG ושקיעת דם כמו שכתבתי קודם. שאר התוצאות גם תקינות. אלה התוצאות שאשמח לשמוע עליהן:
    ANA TITER- POSITIVE כייל לעבודה 1:160, נעשה בשיטת IFA
    DNA Ab CONF- NEGETIVE
    ANTICENTROMERE Ab - שלילי 0.2
    SmRNP- שלילי 0.5
    כמובן שאלך לרופא לדון בעניין התוצאות, אבל עד אז ייקח זמן, אז אשמח לשמוע מה משמעות התוצאות שהובאו להלן?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת דם נוגדנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת דם נוגדנים - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    11/08/2014

    המשמעות של הנתונים שציינת הם שכנראה ישנו קשר בין התלונות לבין בדיקות המעבדה. קשה להרחיב בשלב הזה מכיוון שישנו פאנל שלם של בדיקות שלא ציינת, כמו נוגדנים אוטואימונים אחרים.
    בשלב הזה חשוב בעיקר להימנע מחשיפה לקור ולהמתין למפגש עם הראומטולוג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הגיעו תשובות לבדיקות נוספות

    אנונימית
    14/08/2014

    אם יש משהו להוסיף למה שנאמר בעקבות הבדיקות הנוספות האלה, אשמח לשמוע.
    ANTINUCLEAR Ab_(ANA)- Borderline
    DNA (ds) Ab - גבולי 6 (הערה- BORDERLINE BY BIOPLEX)
    ANTICENTROMERE Ab שלילי 0.2
    SmRNP שלילי 0.5
    RNP <0.2
    Sm (anti Smith Ab) <0.2
    JO-1 <0.2
    SCL-70 <0.2
    SSA (Ro) SINGLE <0.2
    SSB (La) SINGLE <0.2
    RNP A <0.2
    RNP 68 <0.2
    SSA-60 <0.2
    CHROMATIN <0.2
    RIBOSOMAL P Ab <0.2
    SSA-52 <0.2
    כאמור, ANA TITER חיובי (הערה- 1:160 ‎כייל, נעשה בשיטת IFA), DNA Ab CONF שלילי (נעשה בשיטת IFA).
    המון תודה לך!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הגיעו תשובות לבדיקות נוספות - תגובה

    ד''ר אנה קופרמן
    14/08/2014

    שלום יעל
    בדיקות דם נוספות עם שנווים לא משמעתים, אך חשוב מאד לקשור בדיקות לתץמונה קלינית
    אני מאד ממליצה לך להפגש עם ראומטולוג
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנטיקרדיוליפין גבוה
    סיגי
    10/08/2014

    לפני כשבועיים הובחנתי ע"י ראומטולוג כבעלת תסמונת לופוס או סיוגרן על סמך כאבי פרקים ותוצאות מעבדה: CRP תקין, שקיעת דם 50 ראומטיק פקטור 54, ANA חיובי מעל 160, C4 נמוך - 7 וSSA חיובי - 2. הופניתי להמשך ברור לצלום חזה, מיפוי בלוטות רוק, אקו לב ואסוף שתן -אין עדיין תוצאות ונתבקשתי להתחיל לקחת פלקנוויל 400 מ"ג.
    היום קיבלתי תוצאות של אנטיקרדיוליפין של דגימה מלפני חודש: IGM בגובה של מעל 300!!יש לציין שמאז ההריון האחרון שלי לפני כעשר שנים התגלה בדמי אנטיקרדיוליפין ללא כל ארועי טרומבוזה וכו' ברמה של כ- 50 אך לא מעבר לכך!
    האם התוצאה הגבוהה שהתקבלה כרגע מחזקת את האבחנה של לופוס לעומת סיוגרן או שלוקחת לכיוון אחר? האם יש צורך בטיפול נוסף מלבד זה? אני לוקחת אספירין 100 מ"ג מזה זמן מאז שהתגלה בדמי אנטיקרדיוליפין ופנקלווין החל מלפני מספר ימים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנטיקרדיוליפין גבוה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנטיקרדיוליפין גבוה - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    11/08/2014

    הי, במסגרת הברור שלך עולות מספר שאלות: האם לופוס?האם סיוגרן?האם קרישיות יתר?
    נשמע שבזמן הברור שאת עוברת מאוד הגיוני להתחיל את התרופות שציינת- שתי תרופות שנחשבות קלות יחסית, כאשר התועלת עולה על הסיכון.
    החשיבות רבה בעיקר במקרה של קרישיות יתר. גם אם אין ארועים קליניים ברורים, במידה ותוצאות המעבדה מאוד משכנעות, כדאי לקחת אספירין במינון נמוך(100 מ"ג), בעיקר כדי למנוע סיבוכים בעתיד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פלקווניל
    אני
    09/08/2014

    האם מקובל לתת את התרופה במקרה של חשד להפלות חוזרות על רקע APLA ללא לופוס? ברקע כן יש אנקילוזינג ספונדליטיס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פלקווניל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פלקווניל - תגובה

    ד''ר אנה קופרמן
    09/08/2014

    שלום
    APLA תסמונית אוטו אממונית ולן כן מקובל לתת טיפול ב PLAQUENIL כמו במחלות אחרות כמו זאבת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון בתחום הראומטולוגיה
    מינו
    05/08/2014

    אני מתעניין בתחום הראומטלוגיה כבר זמן רב ורציתי לדעת, איזו מחלה בתחום הראומטולוגיה הכי קשה לאבחון?
    או לא ניתנת בכלל לאבחון?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבחון בתחום הראומטולוגיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון בתחום הראומטולוגיה - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    06/08/2014

    ממה שידוע לנו ברפואה נוצרו קריטריונים לאבחנה. ברגע שיש מחלה שאינה עונה להגדרות המוכרות- הדבר מהווה אתגר אבחנתי וכמובן אתגר טיפולי. זה נכון לכל מחלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פלקנוויל
    סיגי
    05/08/2014

    אובחנתי כבעלת לופוס או סיוגרן על רקע כאבים בפרקים, יובש בפה והרבה סמנים אימונולוגיים בדם.
    הומלץ לי להתחיל לקחת פלקנווין 400 מ"ג.
    שאלתי: האם כדור זה מקל רק על כאבי הפרקים או שהוא אמור לעצור את כל תהליך ההתקדמות של הזאבת, קרי פגיעה באברים נוספים שאינם מפרקים?האם הוא יכול להקל גם על תופעת היובש בפה? מה ניתן לעשות לגבי זה, מספר פעמים ביום אני מרגישה שהרוק נגמר לי ומדובר בתחושה מאוד לא נעימה.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פלקנוויל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פלקנוויל - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    05/08/2014

    התרופה יכולה לעזור לכאבי המפרקים ובמדיה וישנו חשד ללופוס, התרופה חשובה מאוד למניעת החמרה והתפרצות קשה יותר.
    לגבי יובש בפה, פלקווניל אינו יעיל לכך. רוב האופציות הן טיפולים סימפטומטיים כמו למצוץ סוכריות חמוצות, שימוש בג'לים של תחליפי רוק (כמו ביוטן) או טיפות עיניים מלאכותיות במידה וישנו יובש בעיניים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם עקב כאבים בשתי אצבעות בידיים
    ד``ר יונתן וולמן
    04/08/2014

    שלום רב,
    אני בת 40 ובעקבות תלונות על כאבים בשתי אצבעות בידיים (במפרקים)נשלחתי לבדיקות דם.
    מצ"ב התוצאות. אשמח אם תגידו לי האם הן תקינות.
    תודה
    ANA TITER שלילי ב- 1:160
    ANA PATTERN Negative
    ANTINUCLEAR Ab_(ANA) Negative
    DNA (ds) Ab NEGATIVE <1
    ANTICENTROMERE Ab NEGATIVE <0.2
    SSA NEGATIVE <0.2
    SSB NEGATIVE <0.2
    Sm (anti Smith Ab) NEGATIVE <0.2
    RNP NEGATIVE <0.2
    SCL-70 NEGATIVE <0.2
    JO-1 NEGATIVE <0.2
    CHROMATIN NEGATIVE <0.2
    RIBOSOMAL P Ab NEGATIVE <0.2
    SSA-52 NEGATIVE <0.2
    SSA-60 NEGATIVE <0.2
    SmRNP NEGATIVE <0.2
    RNP 68 NEGATIVE <0.2
    RNP A NEGATIVE <0.2

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    05/08/2014

    הבדיקות שצירפת בודקות נוגדנים עצמיים, כנראה לברור מחלת לופוס או מחלות רקמת חיבור אחרת. הבדיקות תקינות.
    הברור לכאבי מפרקים כולל בדיקות דם נוספות וצילומים וכמובן הערכת ראומטולוג חוזרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    שלי
    03/08/2014

    באם בדיקת lac יכולה לצאת חיובית בזמן שptt תקין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    03/08/2014

    כן. זה תלוי באיכות הבדיקה של המעבדה.
    בכל מקרה יש לחזור על הבדיקה בהפרש של 12 שבועות כדי לוודא ש LAC חיובי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת ana ובדיקת ro
    שלי
    03/08/2014

    האם בדיקת ana ובדיקת ro יכולות להשתנות ,כלומר אם יוצאות שליליות האם במשך הזמן יכולות להפוך לחיוביות?
    השאלה היא על כל בדיקה בנפרד.
    תודה על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת ana ובדיקת ro

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת ana ובדיקת ro - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    03/08/2014

    התשובה היא כן. על כל בדיקה בנפרד.
    תלוי מאיזה סיבה נלקחה הבדיקה אבל בכל מקרה, לפחות דרוש מעקב אצל ראומטולוג.
    במידה ואת בגיל הפוריות ומתוכנן הריון, יש לקחת זאת בחשבון מבחינת מעקב אחר העובר, מעבר למעקב אחר מצבך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקטמרה
    רינה
    02/08/2014

    שלום
    האם ייתכן ואקטמרה גורמת להשמנה?ואם כן מה אפשר לעשות ?
    אני אוכלת באופן מאוד מבוקר ועושה פעילות גופנית.

    תודה

    ענה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אקטמרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקטמרה - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    03/08/2014

    יש דיווחים שאקטמרה גורמת להשמנה, עד 10% ממשקל גוף. הסיבה כנראה כרוכה בכך שבתהליך החלמה ממחלה דלקתית, בין היתר התיאבון גובר כי מרגישים יותר טוב.
    מעבר לפעילות גופנית ודיאטה אין הרבה מה לעשות.
    את יכולה ליצור קשר עם החברה עצמה ולהתייעץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת פרקים בצלעות
    איציק
    20/07/2014

    שלום דר אני חולה בראומטית ארטריתיס מטופל במטוטרקסט ופלקווניל מגי פעם אני מקבל כאבים בצלעות החזה בחלק הקידמי "במרכז " אני מורח קצת וולטרן באיזור וזה מקל אבל כול תנועה גורמת לכאב רק בתנועה (לא קשור ללב )גם נגיעה באיזור ולחיצה נקודתית יש כאב שאלה האם יש מצב לדלקת בצלעות האם יש שם מפרק והאם יש מצב לעיוותים כמו שיש בפרקים הרגילים והאם יש השלכה של הדלקת על קרום הריאה בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת פרקים בצלעות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת פרקים בצלעות - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    22/07/2014

    הי, זה לא מקום אופייני לדלקת מהסוג שתיארת אבל הכל אפשרי. התיאור שלך יכול להתאים לבעיה במפרקים אבל כמו שכתבת, גם בעיה בקרום הלב או הראות שגם ה ם יכולים להיות מעורבים בדלקת.
    הטיפול בMTX אמור לפתור דלקת מפרקים במקום שתיארת.
    שווה לעשות צילום ואולי מיפוי עצמות ובכל מקרה, לפנות לראומטולוג המטפל שיבדוק אותך ויחליט האם זה נחוץ ואיזה ברור כדאי להשלים. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אני סובלת מסיוגרן
    אורית
    20/07/2014

    אני בת 33, מאז ההריון הראשון אני חשה שינויים גופניים כמו יובש כרוני שלא עובר בעיניים ואפילו טיפות עיניים וג'לים למיניהם לא מקלים על ההרגשה,עדשות בעיניים אני לא יכולה לשים מאחר וזה שורף לי (הייתי שמה פעם ליציאות ערב) יובש בשפתיים באופן כרוני לא משנה כמה לחות אני מורחת...כמו כן קשקשים בקרקפת שחוזרים ולא עוברים וגורמים לגרד בראש,וסובלת מנשירה ושיער דליל מאד,
    יובש בכפות רגליים וידיים...
    בגלל שרוב חיי סבלתי מכאבי שרירים בצוואר וכתפיים באופן כרוני (בעבר אמרו שיש לי גמישות יתר)
    עשיתי בדיקות ראומוטולוגיות שיצאו בסדר ותקינות,
    כמו כן היו לי בעיות עם מפרק הלסת ועשיתי פיזיותרפיה כי היו לי כאבים וזה עבר.

    האם זה קשור לסיוגרן? אני התיעצתי עם רופא המשפחה אמר שאין מה לבדוק או לעשות עם זה ....והאם בדיקות תקינות של ראומוטולוגיה מראות שאין לי ?
    איך אדע אם אני סובלת מזה? איזה בדיקות צריך לערוך...איך מטפלים?
    אני כרגע בהריון שני חודש 5

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם אני סובלת מסיוגרן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד פרמטר חשוב

    אורית
    21/07/2014

    לאחי הגדול יש מחלת קרון
    ולאחי הקטן מחלת בכטרב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד פרמטר חשוב - תגובה

    ד''ר אנה קופרמן
    31/07/2014

    שלום אורית
    סיפור שלך מאד ארוך אני חושבת ללא ספק את צריכה להיות במעקב ראומטולוג
    קודם כל עקב סיפור משפחתי שלך- מחלת קרוהן ו בכטרב
    דבר השני סימני שלך כעת לא ספיציפים לכן מאד חשוב מעקה קליני ומעבדתי
    סימנים לפחות לפי סיפור פחות מתאמים ל שיגרן , אך חשוב לשקול מחלות אחרות
    ובסוף כעת בזמן הריון - פרט לבדיקות דם אין אפשרות לבצע בדיקות הדמיה , לכן תעברי בשלום הריון ותמשיכי בירור ראומטולוגי
    בהצלחה
    דייר אנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אני סובלת מסיוגרן - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    22/07/2014

    האבחנה של סיוגרן נעשית ע"י מספר בדיקות- בדם: ANA, RF, אנטי RO ואנטי LA, בדיקת יובש בעיניים (מבחן שירמר) ולעיתים גם מיפוי בלוטות רוק ואפילו ביופסיית בלוטות רוק לברור היובש בפה.
    ליובש כרוני כמו שאת מתארת יש סיבות אחרות שאינן קשורות לסיוגרן, כמו תרופות, מחלות ויראליות ומחלות סיסטמיות אחרות והרשימה ארוכה. כך שלגבי האבחנה המדויקת כדאי לעבור ברור מסודר אצל ראומטולוג.
    לגבי הטיפול- ברוב המקרים הטיפול הוא סימפטומטי- בטיפות מלאכותיות לעיניים, תחליפי רוק ולפעמים כדורים שמעודדים הפרשת רוק ודמעות (סלאג'ן). במקרים מסוימים טיפול בכדור שנקרא פלקווניל שיכול להקל על כאבי המפרקים, במידה ומייחסים אותם לסיוגרן.
    חשוב לציין במיוחד במקרה שלך כאשר את בהריון- לבדוק רמת נוגדנים שציינתי בתחילת התשובה- במידה וחלקם חיובי דרוש אקו לב עוברי במסגרת המעקב.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאחותי הייתה בעיה דומה בשיער

    מיכל
    27/07/2014

    בכל מה שקשור לקשקשים וקרקפת רגישה. היא התחילה לחפוף עם שמפו מיוחד לשיער של מורז , הוא נגד קשקשים וזה עזר לה, אני גם זוכרת שכדי שהתהליך יעבוד כמו שצריך את צריכה במשך 3 דקות להשאיר את השמפו על השיער ולא מיד להרטיב ולשטוף אותו, כדי שזה יהיה אפקטיבי...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבוד שליטה בברכיים
    עידן
    20/07/2014

    שמי עידן, בן 27, גובה 167, משקל 62. בריא בדרך כלל, שומר על תזונה בריאה.
    בחודשים האחרונים שמתי לב שכשאני עומד, מידיי פעם אני מאבד את התחושה בברכיים ואני ״נופל״ לשבריר שניה, בעצם הברכיים לא מחזיקות את הגוף לשבריר שניה ואז הכל חוזר למצב רגיל. אני לא נופל פיזית אבל יש לי איבוד שיווי משקל לשבריר שניה.
    זה קורה לי די הרבה בזמן האחרון ואני מרגיש שזה קורה לי לעיתים תכופות יותר ויותר ״והפיקים״ האלה נעשים ארוכים יותר לאט לאט.
    ממה זה יכול לנבוע והאם ניתן לטפל בזה?
    תודה רבה והמשך יום נעים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איבוד שליטה בברכיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבוד שליטה בברכיים - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    22/07/2014

    נשמע שצריך לעבור הערכה אורטופדית ונוירולוגית ובהתאם להחליט על פרוגנוזה וטיפול

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעת ריינו?
    מירי
    18/07/2014

    שלום ד"ר,

    אני בת 47 אובחנה אצלי תופעת ריינו התופעה היא כשקר האצבעות נעשות לבנות וקשות הרופאה המליצה לקחת כדור בשם פלוניקל פעמיים ביום.

    1. האם היית ממליץ לקחת את הכדור הזה?

    2. ובמידה ולא אטפל בזה עד לאיזה מצב זה יכול להידרדר והאם יכול לגרום לנזק בלתי
    הפיך.

    תודה ושבת שלום,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תופעת ריינו?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעת ריינו? - תגובה

    ד``ר יונתן וולמן
    22/07/2014

    תופעת רנו יכולה להיגרם מהרבה סיבות, מחלות ראומטולוגיות- אך לא רק: תעסוקתי, תרופות, בעיות בכלי דם, מחלות אחרות ועוד. פלקווניל הוא לא טיפול לתופעת רנו אלא לבעיות אחרות "ראומטיות" שנילוות.
    חשוב לאפיין את התופעה- האם החלה לאחרונה או קיימת מגיל צעיר, סימטרית או לא, האם יש נוגדנים בבדיקת דם ועוד. הטיפול- תלוי במקור הבעיה: תרופות שגורמות לכך צריך להפסיק, בעיה בכלי דם צריך לטפל לעיתים כירורגית, קרישיות יתר- בדילול דם, כך שהתשובה ארוכה ומפורטת.
    תיאורטית, אם מדובר בבעיה קשה יכולים להיגרם פצעים בקצות האצבעות כתוצאה מחוסר אספקת דם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בכפות הידיים והרגלים
    יעל
    16/07/2014

    ד"ר שלום,
    בעלי, בן 32 בריא בדכ,
    סובל מכאבים בכפות הידיים והרגליים ונפיחות החל מאתמול בבוקר
    הכאב גם כשאין מגע וגם כשיש מגע בשתי הכפות ידיים ושתי כפות הרגליים. עשה היום בדיקות דם שיצאו תקינות
    הוא חולה בפסוריאזוס ברמה קלה מזה שבע שנים (מאז האבחון)
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בכפות הידיים והרגלים - תגובה

    ד''ר אנה קופרמן
    17/07/2014

    שלום יעל
    אני ממליצה לכל חולה עם מחלת עור פסוריאזיס להבדק עיי רופא ראומטולוג
    לגבי מצב הנוכחי של בעלך
    כאבים במשך יום יומיים עוד לא דלקרת פרקים
    יכול להיות תגובה למחלה וירלי , בכל זאת במידה וכאבי פרקים ממשיכים זמן לקבוע תור קודם כל לרופא משפחה ולעבור ביקות דם ובהמשך לפי החלטה רופא בדיקה ראומטולוג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום