מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פיברומיאלגיהבן 2812/08/2014
האם פיברומיאלגיה יכולה לגרום לבעיות בהשתנה מסוג קושי בהתרוקנות של השתן, השתנה מהוססת ואיטית, חסימה חלקית, לפעמים כמעט עצירת שתן, כבר כחצי שנה יש לי תופעות אלו בהשתנה ואני בינתיים לא יודע מה הגורם לבעיה, אני אמור לעבור בקרוב בדיקה פולשנית ציסטוגרפיה של צינור השתן שאני מאוד חושש ממנה... וחוץ מזה יש לי הרבה כאבים בגוף(צוואר, שכמות, צלעות, גב), עצירות ובעיות ביציאות, תחושות הירדמות בגפיים, תחושת שריפה בכף יד שמאל רוב הזמן, תחושת שורף בעין שמאל, השינה מאוד לא טובה, מרגיש שהגוף כאילו מזועזע, עברתי בדיקות דם, emg ובדיקות אחרות שיצאו תקינות, הרבה תופעות שיש לי מתאימות לתסמונת פיברומיאלגיה? רצוי להיבדק ראומטולוג? זה בכלל מצב שאפשר לשפר? עברתי גם בחיים דברים נפשיים טראומתיים, יש לי גם תסמונת אספרגר, יש קשר לפיברומיאלגיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברומיאלגיה - תגובה
ד''ר אנה קופרמן13/08/2014שלום רב
דבר ראשון ללא ספק אתה חייב בדיקה ובירור אורולוגי עקב תלונות - לצורך לשלול תהליך דלקתי או אחר
לגבי פיבראומיאלגיה- באמת תמונה לפי תאור שלך יכולה להציע על פיבראומיאלגיה לכן עדים להבדק עיי רופא ראומטולו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם נוגדניםאנונימית11/08/2014
שלום,
אני בת 21, בריאה. סובלת כבר שנים מנפיחות באצבעות הידיים כתוצאה מחשיפה לקור חזק בחורף. אין לבעיה שלי אבחנה ברורה. מכיוון שהתופעה חזרה בשנתיים האחרונות, לאחר שלא הופיעה כמה שנים (כנראה כי לא נחשפתי לקור חזק), חזרתי לרופא. לאחר בדיקת דופלר, הראומטולוג אמר שאין סימן למשהו ראומטולוגי, אבל ייעץ לי ללכת להמטולוג, מכיוון שבדיקת IGG גבוהה (2150, כאשר הנורמה היא עד 1600), גם שקיעת הדם גבוהה (37, כאשר הנורמה 35). בדיקות אלה יוצאות לי תמיד גבוהות.
לאחרונה עשיתי שוב בדיקות דם בהמלצת רופאת המשפחה לפני פנייה להמטולוג. התוצאות:
ספירת דם תקינה, IGG ושקיעת דם כמו שכתבתי קודם. שאר התוצאות גם תקינות. אלה התוצאות שאשמח לשמוע עליהן:
ANA TITER- POSITIVE כייל לעבודה 1:160, נעשה בשיטת IFA
DNA Ab CONF- NEGETIVE
ANTICENTROMERE Ab - שלילי 0.2
SmRNP- שלילי 0.5
כמובן שאלך לרופא לדון בעניין התוצאות, אבל עד אז ייקח זמן, אז אשמח לשמוע מה משמעות התוצאות שהובאו להלן?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם נוגדנים - תגובה
ד``ר יונתן וולמן11/08/2014המשמעות של הנתונים שציינת הם שכנראה ישנו קשר בין התלונות לבין בדיקות המעבדה. קשה להרחיב בשלב הזה מכיוון שישנו פאנל שלם של בדיקות שלא ציינת, כמו נוגדנים אוטואימונים אחרים.
בשלב הזה חשוב בעיקר להימנע מחשיפה לקור ולהמתין למפגש עם הראומטולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגיעו תשובות לבדיקות נוספות
אנונימית14/08/2014אם יש משהו להוסיף למה שנאמר בעקבות הבדיקות הנוספות האלה, אשמח לשמוע.
ANTINUCLEAR Ab_(ANA)- Borderline
DNA (ds) Ab - גבולי 6 (הערה- BORDERLINE BY BIOPLEX)
ANTICENTROMERE Ab שלילי 0.2
SmRNP שלילי 0.5
RNP <0.2
Sm (anti Smith Ab) <0.2
JO-1 <0.2
SCL-70 <0.2
SSA (Ro) SINGLE <0.2
SSB (La) SINGLE <0.2
RNP A <0.2
RNP 68 <0.2
SSA-60 <0.2
CHROMATIN <0.2
RIBOSOMAL P Ab <0.2
SSA-52 <0.2
כאמור, ANA TITER חיובי (הערה- 1:160 כייל, נעשה בשיטת IFA), DNA Ab CONF שלילי (נעשה בשיטת IFA).
המון תודה לך!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגיעו תשובות לבדיקות נוספות - תגובה
ד''ר אנה קופרמן14/08/2014שלום יעל
בדיקות דם נוספות עם שנווים לא משמעתים, אך חשוב מאד לקשור בדיקות לתץמונה קלינית
אני מאד ממליצה לך להפגש עם ראומטולוג
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנטיקרדיוליפין גבוהסיגי10/08/2014
לפני כשבועיים הובחנתי ע"י ראומטולוג כבעלת תסמונת לופוס או סיוגרן על סמך כאבי פרקים ותוצאות מעבדה: CRP תקין, שקיעת דם 50 ראומטיק פקטור 54, ANA חיובי מעל 160, C4 נמוך - 7 וSSA חיובי - 2. הופניתי להמשך ברור לצלום חזה, מיפוי בלוטות רוק, אקו לב ואסוף שתן -אין עדיין תוצאות ונתבקשתי להתחיל לקחת פלקנוויל 400 מ"ג.
היום קיבלתי תוצאות של אנטיקרדיוליפין של דגימה מלפני חודש: IGM בגובה של מעל 300!!יש לציין שמאז ההריון האחרון שלי לפני כעשר שנים התגלה בדמי אנטיקרדיוליפין ללא כל ארועי טרומבוזה וכו' ברמה של כ- 50 אך לא מעבר לכך!
האם התוצאה הגבוהה שהתקבלה כרגע מחזקת את האבחנה של לופוס לעומת סיוגרן או שלוקחת לכיוון אחר? האם יש צורך בטיפול נוסף מלבד זה? אני לוקחת אספירין 100 מ"ג מזה זמן מאז שהתגלה בדמי אנטיקרדיוליפין ופנקלווין החל מלפני מספר ימים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנטיקרדיוליפין גבוה - תגובה
ד``ר יונתן וולמן11/08/2014הי, במסגרת הברור שלך עולות מספר שאלות: האם לופוס?האם סיוגרן?האם קרישיות יתר?
נשמע שבזמן הברור שאת עוברת מאוד הגיוני להתחיל את התרופות שציינת- שתי תרופות שנחשבות קלות יחסית, כאשר התועלת עולה על הסיכון.
החשיבות רבה בעיקר במקרה של קרישיות יתר. גם אם אין ארועים קליניים ברורים, במידה ותוצאות המעבדה מאוד משכנעות, כדאי לקחת אספירין במינון נמוך(100 מ"ג), בעיקר כדי למנוע סיבוכים בעתיד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלקוונילאני09/08/2014
האם מקובל לתת את התרופה במקרה של חשד להפלות חוזרות על רקע APLA ללא לופוס? ברקע כן יש אנקילוזינג ספונדליטיס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלקווניל - תגובה
ד''ר אנה קופרמן09/08/2014שלום
APLA תסמונית אוטו אממונית ולן כן מקובל לתת טיפול ב PLAQUENIL כמו במחלות אחרות כמו זאבת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון בתחום הראומטולוגיהמינו05/08/2014
אני מתעניין בתחום הראומטלוגיה כבר זמן רב ורציתי לדעת, איזו מחלה בתחום הראומטולוגיה הכי קשה לאבחון?
או לא ניתנת בכלל לאבחון?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון בתחום הראומטולוגיה - תגובה
ד``ר יונתן וולמן06/08/2014ממה שידוע לנו ברפואה נוצרו קריטריונים לאבחנה. ברגע שיש מחלה שאינה עונה להגדרות המוכרות- הדבר מהווה אתגר אבחנתי וכמובן אתגר טיפולי. זה נכון לכל מחלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלקנווילסיגי05/08/2014
אובחנתי כבעלת לופוס או סיוגרן על רקע כאבים בפרקים, יובש בפה והרבה סמנים אימונולוגיים בדם.
הומלץ לי להתחיל לקחת פלקנווין 400 מ"ג.
שאלתי: האם כדור זה מקל רק על כאבי הפרקים או שהוא אמור לעצור את כל תהליך ההתקדמות של הזאבת, קרי פגיעה באברים נוספים שאינם מפרקים?האם הוא יכול להקל גם על תופעת היובש בפה? מה ניתן לעשות לגבי זה, מספר פעמים ביום אני מרגישה שהרוק נגמר לי ומדובר בתחושה מאוד לא נעימה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלקנוויל - תגובה
ד``ר יונתן וולמן05/08/2014התרופה יכולה לעזור לכאבי המפרקים ובמדיה וישנו חשד ללופוס, התרופה חשובה מאוד למניעת החמרה והתפרצות קשה יותר.
לגבי יובש בפה, פלקווניל אינו יעיל לכך. רוב האופציות הן טיפולים סימפטומטיים כמו למצוץ סוכריות חמוצות, שימוש בג'לים של תחליפי רוק (כמו ביוטן) או טיפות עיניים מלאכותיות במידה וישנו יובש בעיניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם עקב כאבים בשתי אצבעות בידייםד``ר יונתן וולמן04/08/2014
שלום רב,
אני בת 40 ובעקבות תלונות על כאבים בשתי אצבעות בידיים (במפרקים)נשלחתי לבדיקות דם.
מצ"ב התוצאות. אשמח אם תגידו לי האם הן תקינות.
תודה
ANA TITER שלילי ב- 1:160
ANA PATTERN Negative
ANTINUCLEAR Ab_(ANA) Negative
DNA (ds) Ab NEGATIVE <1
ANTICENTROMERE Ab NEGATIVE <0.2
SSA NEGATIVE <0.2
SSB NEGATIVE <0.2
Sm (anti Smith Ab) NEGATIVE <0.2
RNP NEGATIVE <0.2
SCL-70 NEGATIVE <0.2
JO-1 NEGATIVE <0.2
CHROMATIN NEGATIVE <0.2
RIBOSOMAL P Ab NEGATIVE <0.2
SSA-52 NEGATIVE <0.2
SSA-60 NEGATIVE <0.2
SmRNP NEGATIVE <0.2
RNP 68 NEGATIVE <0.2
RNP A NEGATIVE <0.2* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
ד``ר יונתן וולמן05/08/2014הבדיקות שצירפת בודקות נוגדנים עצמיים, כנראה לברור מחלת לופוס או מחלות רקמת חיבור אחרת. הבדיקות תקינות.
הברור לכאבי מפרקים כולל בדיקות דם נוספות וצילומים וכמובן הערכת ראומטולוג חוזרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשלי03/08/2014
באם בדיקת lac יכולה לצאת חיובית בזמן שptt תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר יונתן וולמן03/08/2014כן. זה תלוי באיכות הבדיקה של המעבדה.
בכל מקרה יש לחזור על הבדיקה בהפרש של 12 שבועות כדי לוודא ש LAC חיובי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ana ובדיקת roשלי03/08/2014
האם בדיקת ana ובדיקת ro יכולות להשתנות ,כלומר אם יוצאות שליליות האם במשך הזמן יכולות להפוך לחיוביות?
השאלה היא על כל בדיקה בנפרד.
תודה על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת ana ובדיקת ro - תגובה
ד``ר יונתן וולמן03/08/2014התשובה היא כן. על כל בדיקה בנפרד.
תלוי מאיזה סיבה נלקחה הבדיקה אבל בכל מקרה, לפחות דרוש מעקב אצל ראומטולוג.
במידה ואת בגיל הפוריות ומתוכנן הריון, יש לקחת זאת בחשבון מבחינת מעקב אחר העובר, מעבר למעקב אחר מצבך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקטמרהרינה02/08/2014
שלום
האם ייתכן ואקטמרה גורמת להשמנה?ואם כן מה אפשר לעשות ?
אני אוכלת באופן מאוד מבוקר ועושה פעילות גופנית.
תודה
ענה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקטמרה - תגובה
ד``ר יונתן וולמן03/08/2014יש דיווחים שאקטמרה גורמת להשמנה, עד 10% ממשקל גוף. הסיבה כנראה כרוכה בכך שבתהליך החלמה ממחלה דלקתית, בין היתר התיאבון גובר כי מרגישים יותר טוב.
מעבר לפעילות גופנית ודיאטה אין הרבה מה לעשות.
את יכולה ליצור קשר עם החברה עצמה ולהתייעץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת פרקים בצלעותאיציק20/07/2014
שלום דר אני חולה בראומטית ארטריתיס מטופל במטוטרקסט ופלקווניל מגי פעם אני מקבל כאבים בצלעות החזה בחלק הקידמי "במרכז " אני מורח קצת וולטרן באיזור וזה מקל אבל כול תנועה גורמת לכאב רק בתנועה (לא קשור ללב )גם נגיעה באיזור ולחיצה נקודתית יש כאב שאלה האם יש מצב לדלקת בצלעות האם יש שם מפרק והאם יש מצב לעיוותים כמו שיש בפרקים הרגילים והאם יש השלכה של הדלקת על קרום הריאה בתודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת פרקים בצלעות - תגובה
ד``ר יונתן וולמן22/07/2014הי, זה לא מקום אופייני לדלקת מהסוג שתיארת אבל הכל אפשרי. התיאור שלך יכול להתאים לבעיה במפרקים אבל כמו שכתבת, גם בעיה בקרום הלב או הראות שגם ה ם יכולים להיות מעורבים בדלקת.
הטיפול בMTX אמור לפתור דלקת מפרקים במקום שתיארת.
שווה לעשות צילום ואולי מיפוי עצמות ובכל מקרה, לפנות לראומטולוג המטפל שיבדוק אותך ויחליט האם זה נחוץ ואיזה ברור כדאי להשלים. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אני סובלת מסיוגרןאורית20/07/2014
אני בת 33, מאז ההריון הראשון אני חשה שינויים גופניים כמו יובש כרוני שלא עובר בעיניים ואפילו טיפות עיניים וג'לים למיניהם לא מקלים על ההרגשה,עדשות בעיניים אני לא יכולה לשים מאחר וזה שורף לי (הייתי שמה פעם ליציאות ערב) יובש בשפתיים באופן כרוני לא משנה כמה לחות אני מורחת...כמו כן קשקשים בקרקפת שחוזרים ולא עוברים וגורמים לגרד בראש,וסובלת מנשירה ושיער דליל מאד,
יובש בכפות רגליים וידיים...
בגלל שרוב חיי סבלתי מכאבי שרירים בצוואר וכתפיים באופן כרוני (בעבר אמרו שיש לי גמישות יתר)
עשיתי בדיקות ראומוטולוגיות שיצאו בסדר ותקינות,
כמו כן היו לי בעיות עם מפרק הלסת ועשיתי פיזיותרפיה כי היו לי כאבים וזה עבר.
האם זה קשור לסיוגרן? אני התיעצתי עם רופא המשפחה אמר שאין מה לבדוק או לעשות עם זה ....והאם בדיקות תקינות של ראומוטולוגיה מראות שאין לי ?
איך אדע אם אני סובלת מזה? איזה בדיקות צריך לערוך...איך מטפלים?
אני כרגע בהריון שני חודש 5* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד פרמטר חשוב
אורית21/07/2014לאחי הגדול יש מחלת קרון
ולאחי הקטן מחלת בכטרב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד פרמטר חשוב - תגובה
ד''ר אנה קופרמן31/07/2014שלום אורית
סיפור שלך מאד ארוך אני חושבת ללא ספק את צריכה להיות במעקב ראומטולוג
קודם כל עקב סיפור משפחתי שלך- מחלת קרוהן ו בכטרב
דבר השני סימני שלך כעת לא ספיציפים לכן מאד חשוב מעקה קליני ומעבדתי
סימנים לפחות לפי סיפור פחות מתאמים ל שיגרן , אך חשוב לשקול מחלות אחרות
ובסוף כעת בזמן הריון - פרט לבדיקות דם אין אפשרות לבצע בדיקות הדמיה , לכן תעברי בשלום הריון ותמשיכי בירור ראומטולוגי
בהצלחה
דייר אנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם אני סובלת מסיוגרן - תגובה
ד``ר יונתן וולמן22/07/2014האבחנה של סיוגרן נעשית ע"י מספר בדיקות- בדם: ANA, RF, אנטי RO ואנטי LA, בדיקת יובש בעיניים (מבחן שירמר) ולעיתים גם מיפוי בלוטות רוק ואפילו ביופסיית בלוטות רוק לברור היובש בפה.
ליובש כרוני כמו שאת מתארת יש סיבות אחרות שאינן קשורות לסיוגרן, כמו תרופות, מחלות ויראליות ומחלות סיסטמיות אחרות והרשימה ארוכה. כך שלגבי האבחנה המדויקת כדאי לעבור ברור מסודר אצל ראומטולוג.
לגבי הטיפול- ברוב המקרים הטיפול הוא סימפטומטי- בטיפות מלאכותיות לעיניים, תחליפי רוק ולפעמים כדורים שמעודדים הפרשת רוק ודמעות (סלאג'ן). במקרים מסוימים טיפול בכדור שנקרא פלקווניל שיכול להקל על כאבי המפרקים, במידה ומייחסים אותם לסיוגרן.
חשוב לציין במיוחד במקרה שלך כאשר את בהריון- לבדוק רמת נוגדנים שציינתי בתחילת התשובה- במידה וחלקם חיובי דרוש אקו לב עוברי במסגרת המעקב.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאחותי הייתה בעיה דומה בשיער
מיכל27/07/2014בכל מה שקשור לקשקשים וקרקפת רגישה. היא התחילה לחפוף עם שמפו מיוחד לשיער של מורז , הוא נגד קשקשים וזה עזר לה, אני גם זוכרת שכדי שהתהליך יעבוד כמו שצריך את צריכה במשך 3 דקות להשאיר את השמפו על השיער ולא מיד להרטיב ולשטוף אותו, כדי שזה יהיה אפקטיבי...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבוד שליטה בברכייםעידן20/07/2014
שמי עידן, בן 27, גובה 167, משקל 62. בריא בדרך כלל, שומר על תזונה בריאה.
בחודשים האחרונים שמתי לב שכשאני עומד, מידיי פעם אני מאבד את התחושה בברכיים ואני ״נופל״ לשבריר שניה, בעצם הברכיים לא מחזיקות את הגוף לשבריר שניה ואז הכל חוזר למצב רגיל. אני לא נופל פיזית אבל יש לי איבוד שיווי משקל לשבריר שניה.
זה קורה לי די הרבה בזמן האחרון ואני מרגיש שזה קורה לי לעיתים תכופות יותר ויותר ״והפיקים״ האלה נעשים ארוכים יותר לאט לאט.
ממה זה יכול לנבוע והאם ניתן לטפל בזה?
תודה רבה והמשך יום נעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבוד שליטה בברכיים - תגובה
ד``ר יונתן וולמן22/07/2014נשמע שצריך לעבור הערכה אורטופדית ונוירולוגית ובהתאם להחליט על פרוגנוזה וטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעת ריינו?מירי18/07/2014
שלום ד"ר,
אני בת 47 אובחנה אצלי תופעת ריינו התופעה היא כשקר האצבעות נעשות לבנות וקשות הרופאה המליצה לקחת כדור בשם פלוניקל פעמיים ביום.
1. האם היית ממליץ לקחת את הכדור הזה?
2. ובמידה ולא אטפל בזה עד לאיזה מצב זה יכול להידרדר והאם יכול לגרום לנזק בלתי
הפיך.
תודה ושבת שלום,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעת ריינו? - תגובה
ד``ר יונתן וולמן22/07/2014תופעת רנו יכולה להיגרם מהרבה סיבות, מחלות ראומטולוגיות- אך לא רק: תעסוקתי, תרופות, בעיות בכלי דם, מחלות אחרות ועוד. פלקווניל הוא לא טיפול לתופעת רנו אלא לבעיות אחרות "ראומטיות" שנילוות.
חשוב לאפיין את התופעה- האם החלה לאחרונה או קיימת מגיל צעיר, סימטרית או לא, האם יש נוגדנים בבדיקת דם ועוד. הטיפול- תלוי במקור הבעיה: תרופות שגורמות לכך צריך להפסיק, בעיה בכלי דם צריך לטפל לעיתים כירורגית, קרישיות יתר- בדילול דם, כך שהתשובה ארוכה ומפורטת.
תיאורטית, אם מדובר בבעיה קשה יכולים להיגרם פצעים בקצות האצבעות כתוצאה מחוסר אספקת דם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בכפות הידיים והרגליםיעל16/07/2014
ד"ר שלום,
בעלי, בן 32 בריא בדכ,
סובל מכאבים בכפות הידיים והרגליים ונפיחות החל מאתמול בבוקר
הכאב גם כשאין מגע וגם כשיש מגע בשתי הכפות ידיים ושתי כפות הרגליים. עשה היום בדיקות דם שיצאו תקינות
הוא חולה בפסוריאזוס ברמה קלה מזה שבע שנים (מאז האבחון)
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בכפות הידיים והרגלים - תגובה
ד''ר אנה קופרמן17/07/2014שלום יעל
אני ממליצה לכל חולה עם מחלת עור פסוריאזיס להבדק עיי רופא ראומטולוג
לגבי מצב הנוכחי של בעלך
כאבים במשך יום יומיים עוד לא דלקרת פרקים
יכול להיות תגובה למחלה וירלי , בכל זאת במידה וכאבי פרקים ממשיכים זמן לקבוע תור קודם כל לרופא משפחה ולעבור ביקות דם ובהמשך לפי החלטה רופא בדיקה ראומטולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




.jpg)