מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אנמיה וספורט תחרותיאילן21/09/2011
שלום,
אני ספורטאי מצטיין בצה"ל (שחקן כדורעף) ותמיד הבריאות שלי היתה בסדר גמור. לפני שנה וחצי בערך בבדיקות דם שעשיתי מצאו לי ברזל קצת יותר נמוך מבד"כ. זה אף פעם לא היה לי. בבדיקות דם לפני חודשיים יצא די דומה. השאלה שלי היא אם זה יכול לפגוע בי ובעתיד שלי כספורטאי? אני כן משתדל לאכול מזון עם ברזל לפי ההמלצות אבל נראה שהמצב לא כל כך השתנה בעקבות זה. האם המחסור בברזל יכול להחמיר ולפגוע בי אפילו שאני מטפל בו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנמיה וספורט תחרותי - תגובה
ד``ר אורי רוביו22/09/2011רמת הברזל בדם בלבד מהווה פרמטר בודד. חשוב בעיקר רמת ההמוגלובין שלך, המוגלובין תקין ורמת הברזל נמוכה עלול לכוון למצב ביניים שבו מאגרי הברזל מדלדלים אך עדין אין אנמיה. ממה שאתה מספר לא נראה לי שיש בעיה קשה, כמו כן יש חשיבות לכמה נמוך הברזל והשלמת מדדים כמו טרנספרין וסטורציית טרנספרין.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה עם מעט ברזלדריה21/09/2011
היי,
נראה לי שיש לי בעיית עם ברזל, ככה יצא לי בבדיקות דם שעשיתי בעבר.
נאמר לי לאכול דגנים, אגוזים, פירות יבשים, בשר וירקות ירוקים.
הבעיה שאני מאד בררנית באוכל ומדובר במזונות שאני לא אוהבת בכלל.
חלקם אפילו עושים לי בחילה...
מה עוד אופציות שיש? הבנתי שיש כדורים, זריקות וכו' - זה מומלץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה עם מעט ברזל - תגובה
ד``ר אורי רוביו22/09/2011דריה שלום,
לא ציינת מה רמת הברזל ומה ההמוגלובין שלך. אם את כבר סובלת מאנמיה של חוסר ברזל אזי אין מנוס ואת צריכה השלים את החוסר. כפי שהבנת ישנם מאכלים עשירים בברזל. אופציה אחרת תכשירי ברזל בכדורים (כתרופה או תכשירים טבעיים). האפשרות למתן ברזל בוריד קיימת רק במצבים קיצוניים, בד״כ לאחר הערכת המטולוג.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוגלובין נמוך מאודמ20/09/2011
שלום , ילדתי לפני כ3 שבועות ובזמן ההריון המוגלובין שלי היה מאוד נמוך ( הגיע ל7.6)
קיבלתי בנופר לוריד 6 מנות, המוגלובין עלה ל8.6 , לאחר הלידה עוד בבית חולים הוא ירד ל7.2 ונתנו לי ברזל בבית חולים ושחררו אותי אם מוגלובין 7.9 , עכשיו רציתי לדעת גם בהריון הבא יהיה לי אותו דבר ואני יהיה עם מוגלובין מאוד נמוך ואיך אפשר למנוע את זה ???, כדורי ברזל במהלך ההריון לא עזר ולא הבנופר .... ורציתי לדעת עם זה תקין גם מבחינת בית חולים לשחרר עם מוגלובין מאוד נמוך??
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום מאיה,
Gramse21/09/2011בעת היריון חשוב לקחת תוסף ברזל כדי להקל על הגוף ובשביל למנוע מצב של ירידה ברמת ההמוגלובין בגוף. ייתכן וכדורי הברזל שלקחת לא נספגו כמו שצריך, לכן מומלץ לנסות תוסף ברזל נוזלי בשם פלורדיקס - ברזל טבעי לחלוטין אשר נספג בצורה אופטימלית וגם אינו גורם לקשיים במערכת העיכול. לאחר חודש שימוש קבוע, הוא מעלה את רמות הפריטין (מאגרי הברזל) בגוף.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוגלובין מאוד נמוך !!!
מ21/09/2011תודה רבה על התשובה , אני אנסה את הכדור הזה, אני מקווה שזה יעזור לי :)
בגלל המוגלובין הנמוך יש לי הרבה התעלפויות , ועכשיו שאני עם ילד בבית אני ממש מפחדת להתעלף ...
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוגלובין נמוך מאוד - תגובה
ד``ר אורי רוביו21/09/2011שלום רב,
ללא ספק את סובלת מחוסר ברזל, שהחמיר בזמן ההריון. עם זאת יתכן מרכיב של דימום נוסף סביב הלידה שהחמיר האנמיה. איני יודע האם את סובלת מאנמיה שלא בהריון והאם יש סיבות נוספות ל-HB נמוך אצלך כמו תלסמיה.
מכיוון שקבלת לוריד VENOFER כ-6 מנות אני חושד שקיים חוסר נוסף או כאמור דימום. אם את מניקה אזי שדרישת הברזל וחומצה פולית ממשיכים להיות גבוהים ואת זקוקה לתוספת. אני ממליץ במצב זה לאחר הלידה ברור אצל המטולוג או פנימאי-
1) להעריך שוב מאגרי ברזל ורמת חומצה פולית
2) לבדוק HB ולשלול אנמיה ממקור אחר
3) אם לאחר הברור מדובר בחוסר אזי להשלים תוסף ברזל ו/או חומצה פולית.
לגבי התוסף שהקורא GRAMSE המליץ- זה תוסף טבעי מתמציות צמחים שמכיל ברזל וויטמינים נוספים- איני בטוח שזה מספק.
בברכה,
ד"ר רוביו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה שמבוססת על לחם, ירקות, מ. חלברעות18/09/2011
היי, אני משתדלת להמנע מתזונה מהחי והתזונה שלי מורכבת בעיקר מלחם, מוצרי חלב, ירקות, פירות, פסטה וכד'. לעיתים רחוקות אוכלת ביצים/דגים/טופו/עדשים. אם אין לי נטייה לאנמיה יש לי סיבה לחשוש?
אני יודעת ש- B12 זה בעיקר מהחי אבל אני כן אוכלת ביצים ודגים (אחת לשבועיים בערך).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה שמבוססת על לחם, ירקות, מ. חלב - תגובה
ד``ר אורי רוביו18/09/2011רעות שלום רב,
לא ציינת בת כמה את, בכל מקרה אם בדקת בספירת דם ואין לך אנמיה ואת מרגישה טוב, איני חושב שיש סיבה שתפתחי אנמיה. אם תקפידי כפי שנראה שאת עושה על תזונה מגוונת ועשירה בברזל (לאו דווקא מהחי) לא רואה סיבה לבעיה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ותשובה
רעות21/09/2011אני בת 29. אני לא בטוחה שאני מקפידה על תזונה מגוונת ועשירה בברזל - אני אוכלת בעיקר לחם, פסטה, ירקות, פירות ומוצרי חלב. אחת לשבועיים גם דגים/טופו/ביצים/עדשים. זה מספיק מגוון ועשיר בברזל?
התוצאות שלי בבדיקות דם האחרונות שעשיתי -
Vitamin B12 - 391* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ותשובה - תגובה
ד``ר אורי רוביו21/09/2011שלום רעות רמת B12 תקינה,
אין לך ממה לחשוש, תאכלי מגוון ואני מניח שלא תסבלי מאנמיה
אורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמיה לא מטופלתשמרית14/09/2011
שלום. לאמי בת ה-65 נאמר לאחרונה שהיא סובלת מאנמיה חריפה (אחרי מספר מקרים של התעלפויות בשנתיים האחרונות) שכנראה יש לה כבר מספר שנים ולא טופלה. אציין שאמי קצת סרבנית רופאים, ועל פניו היא בריאה חוץ מההתעלפויות, ולכן עד כה לא רצתה להיבדק וזה לא אובחן. היינו צריכים ללחוץ עליה שתיבדק כי ההתעלפויות הלחיצו אותנו. השאלה היא אם לאנמיה שהוזנחה יש השלכות רחוקות טווח? היא כמובן תתחיל עכשיו בטיפול אבל אנחנו תוהים אם עצם העובדה שלא טופלה מספר שנים תשפיע על מצב הבריאותי בהמשך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנמיה לא מטופלת - תגובה
ד``ר אורי רוביו14/09/2011שמרית היקרה שלום רב,
לא ציינת איזו סוג אנמיה יש לאימך, בהנחה שמדובר באנמיה של חוסר ברזל הרי שהיא צפויה להעלות המוגלובין ולא צפוי השפעות ארוכות טווח. אם מדובר באנמיה של חוסר בויטמין בי 12 או חומצה פולית אזי תלוי מאד כמה זמן ומה היו הסימפטומים.
אם תצייני את סוג האנמיה אוכל לתת תשובה יותר מדויקת. כמו כן , חשוב להדגיש שיש לאבחן מדוע נוצר החוסר- אם זה ברזל חשוב מאד לשלול איבוד דם במערכת העיכול משנית חס וחלילה לגידול או סיבה אחרת.
בברכה ד״ר רוביו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמיה קלה ופתרונותסיון13/09/2011
שלום
אני בת 29. כמה פעמים במהלך חיי קרה שהתעלפתי - בדרך כלל במצבים בהם הייתי במקום מחניק או צפוף אבל לא בהכרח. התחוש היא של מעין בחילה ואז ריצודים שחורים בעיניים. לא בכל הפעמים איבדתי הכרה בחלקן הרגשתי שאני בהכרה פשוט רואה שחור מול העיניים. ההתאוששות היא תוך מספר דקות. בעבר נאמר לי שאני סובלת מאנמיה קלה ובבדיקות דם שעשיתי לאורך השנים תמיד היה לי ברזל בערך מעט נמוך. עם זאת, לא נאמר לי ליטול כדורים או זריקות אלא פשוט להקפיד על תזונה עתירת ברזל (דגנים, קטניות , אגוזים) מה שאני אכן עושה.
רציתי לדעת האם אנמיה קלה יכולה להחריף עם השנים או שהיא תישאר כמות שהיא? יש לציין כי אין לי בעיות בריאותיות אחרות; אני צמחונית אך משתדלת לאכול בריא ומאוזן (מעולם לא אותר אצלי מחסור ב-B12); אני שותה לפחות כוס קפה אחת ביום; איני מעשנת; אני עושה פעילות ספורטיבית באופן קבוע.
ההתעלפויות החלו עוד לפני שנהייתי צמחונית ואציין כי כבר אז נאמר לי שיש לי מחסור קל בברזל.
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנמיה קלה ופתרונות - תגובה
ד``ר אורי רוביו13/09/2011סיון שלום,
קרוב לודאי שאם את סובלת מאנמיה הרי שמקורה בחוסר קל של ברזל. לא ציינת ערכי ההמוגלובין שלך. אני מניח שלא נמוך כ״כ. אם יש חוסר ברזל שאינו מתוקן באישה צעירה עם מחזור הרי שהחוסר עלול לגדול והאנמיה תחמיר עם הזמן.
ניתן לברר זאת בבדיקות פשוטות ולטפל תו״כ מעקב שיפור המדדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברזללירי12/09/2011
היי,
הרופא שלי אמר שעליי ליטול תוסף B12, אך אינני מעוניינת בכדורים.
האם יש מאכלים (מלבד בשר), העשירים בויטמין זה?
בנוסף, האם יש קשר בין תת פעילות של בלוטת התריס לאנמיה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברזל - תגובה
ד``ר אורי רוביו12/09/2011הי לירי,
מלבד כדורים של ויטמין b-12 ישנה אפשרות יעילה לקבל זריקות.
ישנו קשר ברור לחוסר בויטמין זה ולמחלות של בלוטת התריס- לרוב מדובר במחלות אוטואימוניות הפוגעות ברירית הקיבה בתווך נוגדנים וכך נמנעת ספיגת ויטמין זה ובמקביל נוגדנים כנגד בלוטת התריס הגורמת לתת-פעילות שלה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאכלים עשירים בברזל
Gramse21/09/2011ניתן להעלות ברזל עם מזון מן הצומח אשר עשיר בברזל אבל חשוב לאכול אותו יחד עם מזון עשיר בויטמין C כדי לעזור לספיגה, שממקורות צמחים הינה חלשה יותר. מזונות צמחיים עשירים בברזל הם טחינה, גרעינים לבנים, משמשים יבשים ותאנים. כמו כן פירות עשירים בברזל הם פרי הדר, תות שדה, קיוי, פלפל אדום ועגבניה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמיה היא תורשתית?אריק12/09/2011
שלום,
גם אני וגם אישתי סובלים מאנמיה. לאחרונה ביתנו הגדולה בת ה-10
מתחילה להתלונן על חולשה ועייפות, האם יתכן כי אנמיה היא תורשתית
והיא ירשה אותה מאיתנו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנמיה היא תורשתית? - תגובה
ד``ר אורי רוביו12/09/2011אריק שלום רב,
יש סוגי אנמיה שונים. ישנן בהחלט אנמיות שבבסיסן מנגנון גנטי העובר בתורשה כמו טלסמיות. על מנת שאוכל לענות יותר בדיוק עלי לדעת נתוני ספירת הדם.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספיגת ברזלתומר04/09/2011
איך יודעים אם יש בעיה בספיגת ברזל?
קראתי שיש בעיה כזו לאחוז גדול מאוד מהאוכלוסייה, ללא כל קשר לתזונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספיגת ברזל - תגובה
ד``ר אורי רוביו04/09/2011שלום תומר,
אכן ספיגת ברזל בצורה פיזיולוגית תקינה הינה רק 10% מתכולתו במזון ולכן כל שינוי קטן ברירית הקיבה והתריסריון שם נספג הברזל עלול לגרום להפחתה בספיגתו. כמו כן ישנה השפעה ברורה של רמת החומציות על ספיגת יוני הברזל- ככל שהיא חומצית יותר הספיגה יעילה יותר ולהפך. לכן מאכלים מסוימים בסיסיים כמו מוצרי חלב יורידו ספיגת ברזל מאד, פגיעה בחומציות הקיבה כמו באנשים המטופלים בנוגדי חומצה כנ״ל יקטין ספיגת ברזל. ניתן בבדיקות מסוימות לבדוק תקינות ספיגת הברזל וזאת ע״י מתן תכשיר ברזל פומית ובדיקת רמת הברזל שעה לאחר מכן בדם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקורות לברזלעמית04/09/2011
שלום.
ידוע לי שאין כל קשר בין תזונה צמחונית לבין אנמיה, אבל רציתי לוודא -
אם אני לא אוכלת בשר וכן אוכלת דגים זה מספיק מבחינת כמות הברזל?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקורות לברזל - תגובה
ד``ר אורי רוביו04/09/2011הי עמית,
בדגים כמות הברזל פחותה משמעותית לעומת בשר בקר. לכן עליך להשלים ברזל ממקורות צמחיים ויתכן גם תוספי ברזל פומיים וזאת על מנת למנוע מצב של מאזן ברזל שלילי כלומר איבוד ברזל בכמות גדולה מזו שנספגת בתזונה מצב שבצורה קיצונית יביא לאנמיה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

