מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אולטרסאונד ב 6 שבועותmaya21/07/2009
היי
מחזור אחרון ב 5.6
בידקת בטא ב 8.7 הייתה 365 ב 12.7 הייתה 2035
היום הלכתי לאולטרסאונד ראשון (שלפי החישוב מדובר כבר בשבוע 6) והרופא אמר כי כרגע הכל נראה תקין אך הכל קטן מדי ועוד אי אפשר לראות דופק ושאני אחזור אליו עוד שבועיים לבדיקה נוספת
כשהתסכלתי על המסך ראיתי צורה מאורכת עם 2 נקודות לבנות בפנים
האם זה תקין שעוד לא ניתן לראות דופק בשלב זה של ההריון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיוק הגבול
ד''ר יזהר בן שלמה21/07/2009ואפשרי לחלוטין שהכל תקין אך לא ניתן עדיין לראות דופק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- BETA-32diana21/07/2009
זה תוצאות הבדיקה שיצאו לי....
האם זה הריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזרי על הבדיקה מחרתיים
ד''ר יזהר בן שלמה21/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה?
diana21/07/2009למה לחזור? יש בעיה?
אני באיחור של 4 ימים סה"כ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאל תתיחסו טעיתי בכתובת...
diana21/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכי העליה חשובה
ד''ר יזהר בן שלמה21/07/2009ואם רצית לדעת לגבי תקינות, ההכפלה כל יומיים מלמדת על התקינות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק עובר חלש ושק הריון שנראהגלי21/07/2009
לא תקין .
אלה תוצאות האולטרסאונד שקיבלתי בשבוע שבע וחצי להריון .
מה זה אומר האם ניתן לפסוק חד משמעית לגבי המשך ההריון ?
אם לחכות כמה לחכות ?
זה ההריון השלישי שלי . יש לי שני ילדים בהריונות תקינים לגמרי .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרוב לוודאי שלא תקין
ד''ר יזהר בן שלמה21/07/2009חכי 3-4 ימים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיקור מי שפיראני21/07/2009
ד'ר שלום רב
אני בהריון בשבוע 16+3 בבדיקת הדם סקר ביוכימי ושקלול בדיקת השקיפות עורפית יצא סיכון לתסמונת דאון לפי גיל ובדיקות 1:75
סקירת מערכות מוקדמת יצאה תקינה והשקיפות ללא הבדיקת דם רק אולטאסאונד יצא סיכון של 1:2670 ונמדד הנוזל בעורף 1.8 מ"מ.
אני ביום שני אמורה לבצע דיקור מי שפיר. אני מאוד לחוצה מהעניין והייתי רוצה לבצע בדיקת פיש. האם הבדיקה אמינה? או שעדיף לעשות דיקור רגיל ולחכות 3 שבועות לתוצאות?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבדיקה אמינה
ד''ר יזהר בן שלמה21/07/2009אבל למה לשאת עלות חריגה, כשרוב הסיכויים הם שהכל תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימוםחני21/07/2009
האם דימום קל בזמן ביוץ מעיד על בעיה כל שהיא והאם זה יכול להקשות על הכניסה להריון ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא
ד''ר יזהר בן שלמה21/07/2009ולא צריך להקשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה?
diana21/07/2009למה לחזור ? יש בעיה כלשהי? או שזה משהו רגיל?
אני באיחור של 4 ימים סה"כ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון אחרי קיסרינועה21/07/2009
כמה זמן אני צריכה לחכות אם אני מעונינת להיכנס שוב להריון אחרי לידה קיסרית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש הממליצים על
ד''ר יזהר בן שלמה21/07/2009שנתיים בין הלידות, ויש שאינם מייחסים לכך כל חשיבות (כמוני, למשל)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוטרוגסטןאילאיל21/07/2009
לרופאים שלום,
אני לוקחת אוטרוגסטן 3 ליום משבוע 4 לאחר עקב דימום קל (הכתמות). בשבוע 8 היה דימום ממשי אך הדופק בסדר ולכן הרופא שלי המליץ להמשיך עם האוטרוגסטן עד שבוע 12.
היום אני בשבוע 11(מאז שבוע 8 ללא דימומים), רציתי לשאול האם לדעתכם יש צורך בהמשך הטיפול באוטרוגסטן? האם יכול להגרם נזק כלשהו?
תודה רבה מראש
אילאיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוטרוגסטן.
ד``ר איילון לחמן21/07/2009לאילאיל שלום.
קבלת עד היום טיפול טוב ומקובל מרופאך,שעזר לך ולהתפתחות ההריון.מדוע לכן לא להמשיך על פי הוראות הרופא?????.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
אילאיל21/07/2009דר' לחמן תודה על תגובתך,
כפי שאתה בטח מכיר ויודע הריון (ובמיוחד ראשון) מלווה בחששות ותהיות רבות,
תמיד מרגיע לשמוע חוות דעת נוספת...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקירת מערכות שלישיתלונה21/07/2009
ב"ה כל הבדיקות עד כה נמצאו תקינות. כולל שקיפות (משולבת עם חלבון עוברי הראתה 1:20000), סקירה ראשון ושניה. אני כעת בשבוע 23 פלוס 2. מרגישה תנועות עובר והכל עובד כשגרה. בגלל דופן בטן היה קצת קשה לראות בסקירה השניה אבל פרט לכך ד"ר בולדס אמר שהכל נראה תקין.
שאלתי, אם מבחינה כספית אין לי בעיה לבצע זאת, האם יש אינדיקציה לביצוע סקירה שלישית? ואם כן, באיזה שלב?
בנוסף, האם יש מניעה לשחות בים או בבריכה? אני מניחה שאין אבל רוצה להיות רגועה. כי הגלים די גבוהים וחובטים קצת בבטן:-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלישית.
ד``ר איילון לחמן21/07/2009ללונה שלום.
דר בולדס הוא רופא מצוין לדעתי.לכן הייתי הולך לפי עצתו. לגבי השחיה אין בעיה.כמובן בחוף מותר ונקי עם מציל וכו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאגב:-)
לונה21/07/2009מסרתי לו דרישת שלום ממך כפי שביקשת. הוא שמח לשמוע ממך ומסר בחזרה:-)
תודה שהמלצת עליו, אני מאוד מרוצה.
ד"ר בולדס אמר שהכל נראה תקין אבל שיש דברים שמתפתחים גם בהמשך ההריון, בעיקר בכל הנוגע להתפתחות המוח. ושאם רוצים אפשר לשקול סקירה שלישית.
אני מניחה שזה משהו שאומרים לכל המטופלות שעוברות סקירת מערכות (זה לדעתי כהמשך למסמך עליו חותמים על הידיעה שהUד הוא אמצעי מוגבל ואינו מחייב במאה אחוזים).
הוא לא אמר שיש אינדיקציה רפואית ספציפית לגבי אבל כן העלה את האפשרות לבצע סקירה שלישית. לא צורך אלא אפשרות.
מה דעתך לאור זאת? יש טעם לקבוע תור לסקירה שלישית? ואם כן, באיזה שבוע מומלץ?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאריך לסקירה מוקדמתeinat21/07/2009
שלום
נקבעה לי סקירה מוקדמת כאשר אהיה בשבוע 14+3 (כלומר שאני כבר בתוך שבוע 15) רופא המעקב אמר לי לקבוע לשבועות 15 או 16. האם זה בטווח האופטימום לסקירה או שמה זה מוקדם מדי... ?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תקין
ד''ר יזהר בן שלמה21/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף!!!! פצע (חיצוני) באיבר המיןענת21/07/2009
בוקר טוב. אני בהריון, בשבוע ה -27. כבר שבועיים אני סובלת מגירודים ומתחושה לא נעימה באיזור איבר המין (יש לציין שאין הפרשות ) . אתמול ,לתדהמתי, גיליתי פצע חיצוני באיבר המין, ממש כמו עקיצת יתוש אבל בצבע שחור! מה עליי לעשות? האם זה הרפס? האם יש סכנה לעובר?
תודה מראש....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף.
ד``ר איילון לחמן21/07/2009לענת שלום.
בבקשה לגשת לרופאך כדי להיבדק,לאבחן ולטפל בפצע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחותק21/07/2009
שלום, - אני נמצאת בשבוע 33 להריון ואזור הוגינה שלי מרגיש ונראה יחסית נפוח וגדוש,כאילו כל האזור עומד לצאת החוצה..בנוסף ישנה תחושה כללית בכל הגוף של נפיחות -רגליים בעיקר.
אין לי בצקת ...
האם אחד מהמומחים יכול להביע דעתו? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נורמלי
ד''ר יזהר בן שלמה21/07/2009והמשיכי במעקב אצל הרופא המטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדידותגילי20/07/2009
שבוע 33+3, להלן מדידות שבוצעו :
BPD 8.51 מתאים לשבוע 34+2, אחוזון 70.2 (טווח הנורמה 31+1 - 37+2)
HC 31.88 מתאים לשבוע 35+6, אחוזון 76.8 (טווח הנורמה 32+6 - 38+6)
AC 31.84 מתאים לשבוע 35+5, אחוזון 96.8 (טווח הנורמה 32+6 - 38+5)
FL 6.16 מתאים לשבוע 32+0 אחוזון 9.0 (טווח הנורמה 32+6 - 38+5)
TIB 5.4 מתאים לשבוע 31+6 אחוזון 22.1 (טווח הנורמה 29+0 - 34+6)
HL 5.47 מתאים לשבוע 31+6 אחוזון 18.4 (טווח הנורמה 29+0 - 34+4)
ULNA 5.16 מתאים לשבוע 32+4
RAD 4.54 מתאים לשבוע 32+3
1. מי שמכיר את הטבלאות, יכול בבקשה לומר האם הטווחים הנ"ל לא פחות מחמירים ?
(זכור לי שראיתי טבלאות שבהם הטווחים פחות מרווחים)
2. האם במדידת עצמות ארוכות נהוג למדוד עם או בלי הסחוס ?
3. הכל אמנם בטווח הנורמה, אך ניתן לראות בבירור שהעצמות הארוכות
(היקף הראש והיקף הבטן) מתאימות לכשבוע וחצי לפני גיל ההריון
ואילו קוטר גולגולת והיקף הבטן מתאימים לשבועיים וקצת מאוחר מגיל ההריון.
למרות שהכל בנורמה, האם הקיצוניות הזו לשני הצדדים לכשעצמה לא מהווה בעיה ?
אקו לב ומי שפיר תקינים, נבצע סקירה מכוונת שלד, אך בינתיים אשמח לקרוא חומר/התייחסות לנושא.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי הבנה
ד''ר יזהר בן שלמה21/07/2009כל הטבלאות הן ממוצעי אוכלוסיה, שהופקו בארצות שונות ובסוגי אנשים שונים. ההיטפלות להפרשים, כאשר הכל בטווח הנורמה, נובעת מאי הבנה בסיסית של הקונספט. כמו שיש אנשים, אשר בגיל 18 הם קצרים ורזים, או שמנים וגבוהים, או כל צירוף אחר נורמלי, כך גם בגיל המוקדם של 33 שבועות הריון. האחידות המרשימה בגודל, שרואים בעוברים עד סוף השליש הראשון, גם היא נובעת ממוגבלותם היחסית של מכשירי המדידה בתפיסתם של הבדלים קטנים.
ולסיכום, אין לך שום סיבה לדאגה. נסי ליהנות מהריונך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנועות העובראווה20/07/2009
אני בת 25 הריון ראשון אני נימצאת בשבוע 21 ואני עדיין לא מרגישה תנועות
עד איזה שבוע מקובל להרגיש בתנועות העובר בהריון הראשון?
אשמח לקבל תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנועות עובר
טלי20/07/2009אני בהריון שבוע 32 , הרגשתי תנועות עובר רק בשבוע 22.
זה מאוד תלוי אם יש לך עודף משקל . או שילייה קדמית אז מרגישים תנועות עובר
קצת יותר מאוחר.
תני לעצמך עוד שבוע , בכל מקרה שווה לעשות אולטרסאטונד כדי להרגע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוך שבוע שבועיים
ד''ר יזהר בן שלמה21/07/2009יעלמו תהיותייך, כי תרגישי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמיניםdana20/07/2009
שלום. אני בתחילת הריון והרופא שלי המליץ לי ,כמו לכל המטופלות שלו, ליטול פרנטל-מולטי ויטמין לנשים ואלספה- כמוסות אמגה 3 וחומצה פולית.
ראשית- רציתי לשאול האם באמת על כולן ליטול זאת? אם אין לי מחסור בויטמינים- האם עדיין כדאי ליטול את הכמוסות?
כמו כן, הרוקחת שמכרה לי אותן המליצה ליטול עם ארוחת הבוקר, אך ציינה כי לא מומלץ עם מוצרי חלב. (ומה אוכלים לארוחת בוקר אם לא מוצרי חלב??). האם יש אמת בדבריה?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משרד הבריאות
ד''ר יזהר בן שלמה21/07/2009ממליץ רק על חומצה פולית לפני ההריון ובמהלך 3 חדשיו הראשונים (עד שבוע 13). בהמשך יש לעבור לתכשיר ברזל עם חומצה פולית. כל השאר, אף אם מבוססים על מחקרים מרחבי העולם, לא הגיעו לכלל הבשלה של המלצה ממשרד הבריאות, ולכן אפשר בבטחה לוותר עליהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עובר ללא דופקרינה20/07/2009
שלום
עשיתי היום אולטרא סאונד. נצפה שק הריון עם עובר בגודל 4 מ"מ וללא דופק. הרופא אמר שאחזור עוד שבוע ושלא אלחץ כי יתכן פשוט שהתעברתי מאוחר.
האם זה שכיח שעדיין אין דופק בשלב זה??? עד כמה אני צריכה להיות מודאגת?
אני מעדיפה להכין את עצמי מאשר להיות ביתר אופטימיות...
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין שלפי ת.ו אני שבוע 7+ 3
רינה20/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתלוי
ד''ר יזהר בן שלמה21/07/2009אם הוסת שלך הרגיל מצייר מחזור של 35 ימים, יתכן שבייצת מאוחר, והרית מאוחר. אם הוסת הרגיל שלך הוא 28 ימים, יתכן בהחלט שההריון לא תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
