מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פחד לילד בגיל10קרן15/11/2014
בוקר טוב, יש לי ילד ב10 יש לו פחד מאז ומתמיד להישאר בבית לבד הוא לא הולך לחברים כי הוא מפחד גם אם הוא הולך לבית ספר הוא מדבר איתי כול הדרך עד שהוא מגיע ניסתי את כול הטיפולים האפשרים שנה טיפול רגשי ועוד טיפולים אני כבר לא יודעת למי לפינות אשמח לעזרה וכיוון תודה קרן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד לילד בגיל10 - תגובה
פז שפירא15/11/2014הי קרן,
אני ממליצה לפנות למרפאה/מכון המתמחה בחרדה אצל ילדים כדי לטפל בעניין.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
קרן15/11/2014אשמח אם תיתני לי מרפאה מסוימות או רופא שמטפל בזה באזור השרון תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פז שפירא16/11/2014לא ניתן לקבל בפורום זה המלצה למרפאה ספציפית. אולם, תוכלי לבדוק בבתי החולים בסביבתך היכן ישנה מרפאת חרדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום...שאלה לגבי אחייןמישהי14/11/2014
יש לי אחיין בן ארבע וההורים שלו רואים ביחד איתו את התוכנית בייבי בום שלדעתי לא מתאימה בכלל לגילו...נשים בגילאים הרבה יותר גדולים רואות את זה ומתחילות לפתח חרדה סביב נושא הלידה...אז ילד בגיל כזה בכלל לא יכול להכיל דבר כזה אני צודקת?האם כדאי לי לפנות אליהם בנוגע לזה?
תודה מראש..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום...שאלה לגבי אחיין - תגובה
פז שפירא15/11/2014להערכתי זוהי אכן תוכנית שאינה מתאימה לגיל 4 ויכולה לעורר פחדים ואף אשמה (ילדים מפותחים עלולים לחשוב על כך שהם גרמו סבל לאימם בלידה). במידה וההורים בכל זאת צופים עם ילדיהם בתוכנית זו רצוי מאוד ללוות את הצפייה בהסברים - למשל להסביר שהנשים מאוד סובלות וכואבות אך זה משתלם כי בקרוב ייוולד לזוג התינוק לו ציפו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה עזרת מאוד
מישהי21/11/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל חמש וקצתמירה14/11/2014
הבת שלי בת חמש וקצת
ילדה מקסימה
לפעמים כשמשהו לא מסתדר כפי שרצתה היא מתחילה לבכות, לצעוק ולצרוח בצורה חזקה
אנחנו כמובן נשארים רגועים, לא מוותרים על מה שהחלטנו ואומרים לה בכל כמה דקות שאנחנו רוצים לעזור, שכשתרגע נוכל לדבר ולעזור לה
הצעקות לפעמים בלתי נסבלות עד שאני מבקשת ממנה לעשות זאת בחדרה מכיוון שאי אפשר להיות לידה במצב זה
1. האם זה בסדר לשלוח לחדר או שזה מעביר מסר של כשעצוב לי מתרחקים ממני ?
2. אנחנו מתלבטים כיצד להגיב, האם לחבק אותה (מבלי לומר מילה ומבלי לוותר על החלטתינו) בידיעה שזה מרגיע ועוזר לה (במטרה שיום יבוא והיא תדע לבקש זאת לבד) או לתת לה לבכות, לצרוח ולהרגע לבד על מנת ללמד אותה להרגע בכוחות עצמה ולבוא לבקש עזרה
3. האם בגיל 5 הם מסוגלים להרגע לבד או שעדיף לעזור להם ל"רדת מהעץ"?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל חמש וקצת - תגובה
פז שפירא15/11/2014הי מירה, הייתי ממליצה, אם זה אפשרי (למרות הקושי הגדול והמובן) להיות נוכחים לצידה כאשר היא צועקת אך לא לוותר. אפשר לשאול אותה, כשהיא רגועה מה היא חושבת שיוכל לעזור לה במצבים שהיא לא מקבלת משהו ומתחילה לצעוק ולבכות ולהציע שתחבקו אותה. אני אישית אוהבת את הרעיון שתחבקו אותה ותגלו אמפטיה לקושי שלה ולצד זה תעמדו על שלכם ועל הגבול שהצבתם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך
מירה16/11/2014היא אומרת שיעזור לה חיבוק וברור לי שזה יעזור לה
השאלה שלי אם בתור הורים לא צריך לתת לה להרגע לבד ? לבוא לבקש בעצמה את העזרה בגיל הזה
ללמד אותה להרגע ולבקש עזרה, לא בכל מקום יחבקו אותה
וגם ללמד התמודדות עם תסכול... זה יכול להיות תסכול ממשהו ממש פעוט
אני לא שולחת אותה לחדר אלא אם זה צרחות בלתי נסבלות...היא פה בסלון ואני אומרת לה בכל כמה דקות שאני פה בשבילה ומחכה שתרגע ותבוא להגיד מה יעזור לה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך - תגובה
פז שפירא01/12/2014הי מירה,
את יכולה להרחיב את היכולת שלה להתמודד על ידי כך שתציעי לה דרכים נוספות להירגע: לנשום עמוק, לקחת צעצוע שהיא אוהבת, לדבר על איך היא מרגישה וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכאותנטע13/11/2014
שלום רב,כיצד אוכל לעזור לביתי בת ה5 שמכה ילדים בגן.הגננת מספרת שבמהלך משחק כאשר משהו לא מסתדר היא מרביצה באןפן קבוע.בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכאות - תגובה
פז שפירא15/11/2014הי נטע,
כיצד הגננת מגיבה כיום כאשר ביתך מכה ילדים? האם היא מרחיקה אותה ומושיבה אותה בצד?חשוב להראות לביתך שיש קשר בינך לבין הגננת ולהסביר שהציפייה שהיא לא תכה היא ציפייה המשותפת לך ולגננת. כמו כן, חשוב להראות לה שלהתנהגות שלה בגן יש תגובה מצידך. תוכלו בסוף כל יום לסכם בנוכחות ביתך אם היא הרביצה היום או לא. במידה והרביצה כדאי להגיב לכך. במידה ולא הרביצה כדאי לעודד אותה על כך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העברת ילד גן באמצע שנהשרון13/11/2014
הי,
הבן שלי בן 3 וחצי ועד היום נמצא בגן פרטי - אותו גן מאז גיל שנה. בעוד כחודשיים אנחנו עוברים לישוב חדש והוא יצטרך להיכנס לגן החדש - גן מועצה. אני מאוד חוששת מהמעבר ומאיך שבני יקבל את כל השינויים - גם בית חדש, גם גן חדש בו הוא לא מכיר אף ילד, לא מכיר את הגננת, זהו גן מועצה כך שיש כללים שונים והכי משמעותי - הוא עובר ממסגרת מאוד חמה אוהבת ומחבקת למסגרת של גן מועצה, שם הגננת נחמדה אך הוא לא יקבל את כל החום שהוא מקבל היום. החשש הגדול שלי שהוא לא ירצה להישאר שם לבד, יבכה ולא יקבל את התמיכה שהוא צריך מהגננת (שיש לה עוד 24 ילדים לטפל בהם..).
אשמח לעצות איך להתמודד, איך להכין אותו לשינוי? האם יש המלצות לאופן ההסתגלות הנכון לסיטואציה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת ילד גן באמצע שנה - תגובה
פז שפירא16/11/2014ראשית, ישנו ייתרון מסויים של מעבר גן באמצע השנה כיוון שבזמן זה רוב הילדים כבר הסתגלו לגן ולצוות יש יותר משאבים להשקיע בילד שעבר.
אני מציעה שכחודש לפני המעבר תסבירי לו שאתם עוברים דירה והוא יהיה בגן חדש. הסבירי שבגן החדש תהיה גננת חדשה ששמה.. ויהיו איתו הרבה ילדים, יותר מבגן הנוכחי. אימרי שאת מכירה את הגננת, שאת אוהבת אותה והיא מאוד נחמדה. אימרי לו שאולי בהתחלה לא יהיו לו מיד חברים ולא יכיר את הגננת אך שלאט לאט הוא יכיר את הילדים ואת הגננת. במידת האפשר, לכו לראות יחד את הגן כשבוע לפני המעבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 6ראניה12/11/2014
שלום רב
אני לא יודעת מאיפה להתחיל.
אני אם ל3 ילדים, 2 בנים והקטנה בת. הבן האמצעי,בן 6 בכתה א, מאוד מקנה מכל דבר ובמיוחד מאחותו הקטנה. למרות שאני ואבא שלו מתיחסים לכולם אותו דבר ומנסים לשתף אותו בכל דבר ולדבר על העניין ולספר סיפורים לפצות על כל התנהגות טובה. כל הזמן הוא טוען שיש לו כאבים פעם ראש פעם בטן.... בשנה שעברה היה כל יום בבית הספר טוען שיש לו כאב בטן כדי שיחזור הבית כי אחותו בבית. לא השארנו בדיקה ולא עשינו וכולם ללא ממצא ,בסוף טענו שהילדה הולכת לגן למרות שהיא בבית , פחת העניין אבל נשאר. השנה הילדה בבית היא בת שנתיים ועכשיו לא ניתן לטעון ,כי היא החלה לדבר.
הבעיה שמדאיגה אותי שהוא מאוד מפחד מכל דבר, מפחד מקול של זיקוקים , מסירנות, אם יש משהוא בחדשות או אפילו ריב ברחוב באותו לילה הוא לא ישן ואם הוא נרדם הוא קם נבהל ובוכה. ואם יש מופע לילדים בבית הספר והוא מופיע עם הכיתה, לפני יום הוא לחוץ וקם משינה בביכי. אם אני מגיעה לבית הספר ליום פתוח או מסיבה ואפילו למסיבת היומולדת שלו רק הוא רואה אותי הוא מתחיל לבכות ואם אני מתחבת והוא כבר לא רואה אותי הוא מפסיק לבכות. ובשאר הימים הוא רגיל נורמלי. יש לו חברים וללא בעיה עם התחברות, אפילו מספר למורות כל מה שקורה בבית איפה הלכנו ומה קנינו.
המורות אומרות שהוא תלמיד טוב שכל הציונים שלו מעל 9 ,אבל גובר עלו הפחד. לפי דברי המורה: " מרוב פחד שיטעה הוא טועה" שהוא עושה מבחן כתיבה מביא 10 וגם שעונה עם שאר הכיתה ,אבל שקוראים לו לענות או לקרוא לבד מתחיל להתבלבל ,ולא מתוך אי ידיעה אלא מפחד
ביקשתי עזרה של יועצת בית הספר שאוכל לשבת ולהתיעץ איתה. עד היום לא יצרה קשר איתי. אבל ישבה איתו פעם אחת כהכרות לא יותר
אינני יודעת מה עלינו לעשות כדי לעזור לו
תודה על הסבלנות והעזרה
בכבוד רב
ראניה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 6 - תגובה
פז שפירא16/11/2014הי ראניה,
אנא כיתבי כיצד אתם מגיבים כאשר בנכם מטא פחד, בהלה ולחץ. זאת על מנת שאדע מה כבר ניסיתם ואוכל להמשיך ולייעץ לכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 6
ראניה17/11/2014היי
אנחנו בהתחלה היינו יושבים איתו ומדברים על הפחדים ממה הוא מפחד ועד כמה הדבר מהווה איום עלו ( כמו זיקוקים שהם נראים יפה בשמים ורק שומעים קול שלא מזיק לנו)
דנרנו גם שאנחנו הגדולים לפעמים מפחדים , בכל פעם שהוא מתעורר בבכי לוקחת אותו ונותנת לו המון חיבוקים ואומרים לו שאני ואבא שלו נמצאים בחדר ליד ונשמור עלו תמיד ונהיה לצידו
והיינו מספרים סיפורים נעימים וקלילים, ונותנים לו בדמיון החרב של פיטר פן כדי שישמור עלו
עכשו אני רק במהלך היום מנסה לתת לו לעזור לי במסימות בעבודות הבית ( הקלות ושהוא אוהב לעזור בהם כנו ההכנות לעוגה .. דמויות בבצק סוכר.. כלים....) ואבא שלו שאפשר לוקח אותם למחסן לעזור לו . אבל ללא תחושות של רחמים
אבל בשתי השיטות לא הצלחנו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 6 - תגובה
פז שפירא01/12/2014הי ראניה,
המצב שאת מתארת דורש לדעתי התייעצות מפורטת ומעמיקה יותר, עם איש מקצוע המטפל בילדים ומדריך הורים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ראניה02/12/2014תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרדנות גיל שנתיים וחצירוית12/11/2014
שלום,
אני אמא לילדה בת שנתיים וחצי,בגן היא ממושמעת
בבית לאבא שלה היא די ממושמעת אבל לי ממש לא,אני מנסה בטון תקיף לדבר איתה וזה לא עוזר,בקול עדין לדבר איתה וזה לא עוזר,אני לא יודעת מה לעשות???
היא עושה דווקא,איך אני יכולה להתמודד עם זה,ידוע לי שאני צריכה לפנות להדרכת הורים,אבל כרגע אני רוצה טיפ ממכם
היא ממש לא מתרגשת שאני אומרת לה "אם תתנהגי ככה את לא תקבלי......"
מחכה לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרדנות גיל שנתיים וחצי - תגובה
פז שפירא12/11/2014הי מאיה,
ראשית, חשוב הגיבוי מבן זוגך במצבים אלה. שנית, חשוב שלא רק תדברי אלא גם תעשי שכן יש למעשים משפעה רבה יותר, בעיקר בגילאים הצעירים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך-מחכה לתשובה
רוית13/11/2014אני לא רוצה לפעול בכוח איתה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך-מחכה לתשובה - תגובה
פז שפירא13/11/2014הי מאיה,
תגובה אינה חייבת להיות כוחנית. את יכולה למשל להראות לה שאת נעלבת ממעשיה. את יכולה להתרחק ממנה אם היא נוהגת בתוקפנות וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זהות מינית בגיל 10יוגי11/11/2014
שלום
בן 9 וחצי ביקש לשתף אותי בכתב בכך שהוא רואה בנים ערומים הוא מקבל זקפה.הוא ציין שזה קורה לו כבר מכתה א .ששאלתי אותו איפה הוא רואה בנים ערומים סיפר לי שחיפש באינטרנא עירום בנים ואחכ מחק היסטוריה.הגבתי בצורה נעימה שזה תהליךתטבעי והוא עדיין צעיר מידי שאלתי אם זה קורה שגם רואה תמונות ערומות של בנות והוא אמר שזה לא מעניין אותו.אמרתי לו שאני שמח שהוא שיתף אותי ואני לרשותו גם בעתיד.בקשתי מחברת האינטרנט כרגע להגביל תכנים במחשב ואני שואל איך להמשיך.להתייחס לנושא .תודה אב מודאג...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זהות מינית בגיל 10 - תגובה
פז שפירא12/11/2014ראשית, נשמע שיש בינך ובין בנך תקשורת פתוחה והוא סומך עליך גם בעניינים אינטימיים.
תגובתך נשמעת לי טובה - נתת לגיטימציה לסקרנות ולתגובה שלו לעירום גברי, נתת פתח להמשך הדיאלוג ולצד זה דיברת איתו על הציפיות שלך ממנו ושידרת את הצורך שלך להגן עליו מפני תכנים שאינם מתאימים לו כיום. אני מציעה להסביר לו שהגבלת את התכנים במחשב ואת הסיבה לכך. אם זה מתאים לשיח בינכם, תוכל לדבר איתו על משיכה מינית ולהסביר שמשיכה מינית לנשים ולגברים שתיהן לגיטימיות.
באופן כללי, אין לדעת כרגע מה תהיה הנטייה המינית של בינך אך חשוב שירגיש שהוא ימשיך וישאר אהוב על ידך עם כל בחירה שלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחות גדולה ששונאת את אחיה הקטןלא יפה11/11/2014
שלום,
יש לי 3 ילדים :
בת בגיל 9
בן בגיל 6
בת בגיל 2
הבעיה היא שהבת הגדולה , בערך מלפני כשנה או יותר, מתעבת את אחיה הבינוני.
היא מעירה הערות מעל ראשו על חסרונות שלו (בנוכחותו כמובן).
היא לא אוהבת את ריח הפה שלו, את המגע שלו, אם הוא נגע במשהו שקשור לאוכל שלה היא לא תאכל את האוכל.
היא מתייחסת אליו בצורה הכי מזעזעת שיש וזה אפילו לא כדי להרגיז או להקניט, זו התנהגות כנה לגמרי וככה היא מרגישה.
הוא מצידו ילד די תמים, שמאוד העריץ אותה עד שכל זה התחיל, ודי רוצה בקרבתה, אבל לאחרונה הוא הבין שהיא באמת לא אוהבת אותו, הוא מנסה להכות אותה לפעמים כשההערות שלה מוגזמות (כמובן שאנחנו עוצרים את זה!).
אנחנו עושים הכל כדי שהיא לא תתנהג כך אבל זה גדול ממנה וזה תמיד בורח לה, וגם אם היא מתאפקת לא להעיר הערות, אי אפשר להסתיר את הדחיה הפיזית שלה ממנו .
חוץ מזה שניהם ילדים מוצלחים , יש להם חוגים והם ילדים די שמחים.
אנחנו אובדי עצות, למי לפנות, ומה בכלל ניתן לעשות במצב כזה ?
אשמח לקבל הצעות, או הפניה למשהו ספציפי.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחות גדולה ששונאת את אחיה הקטן - תגובה
פז שפירא15/11/2014הי,
כיצד אתם עוצרים את ההערות מצידה והאם זה עובד? לדעתי זה צריך להיות מוקד הטיפול שלכם בעניין. זאת כיוון שלא ניתן לומר לביתכם להרגיש בנוח במחיצת בנכם אך ניתן לעצור אותה מלהתנהג כלפיו בזלזול.
אנא כתבי לי כדי שאוכל להמשיך ולייעץ לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות מיניתחדווה11/11/2014
בני בן שש עוד מעט, ילד חכם וחברותי אך מתמודד עם קשיים בויסות התחושתי וקשיי קשב וריכוז. בשנה האחרונה מדי פעם כשנפגש עם חבר הוא יוזם לסגור את הדלת ולהוריד מכנסיים ולגעת אחד לשני בבולבול. בעבר דיברנו איתו על זה והסברנו שכל אחד נוגע באיבר מינו וגבולות הגוף וכו וכו ויכול להיות שהוא עכשיו מפחד שהסקרנות שלו היא דבר רע. אתמול כשחזר מחבר הוא סיפר לי ש״עשה דבר רע״ הוא וחברו נגעו אחד לשני ואפילו נתן לחבר נשיקה באיבר המין. הוא ביקש ממש שלא אספר לאביו. מה עלי לעשות במקרה כזה? אשמח להכוונה מה לומר לבני ואיך להתמודד
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות מינית - תגובה
פז שפירא12/11/2014הי חדווה,
אני מציעה להסביר שוב לבנך ולומר שהסקרנות שלו אינה רעה, היא טבעית לגמרי אך שאתם ההורים גדולים ממנו ויודעים יותר טוב ממנו מהם הגבולות הנכונים בעניין זה. אני מציעה שתאמרי שאתם לא מוכנים למגע כזה יותר עם חברים ושמעתה דלת החדר תהיה פתוחה ואתם תעברו מידי פעם לראות מה קורה. אני מציעה לבקש גם מההורים של החבר לנהוג כך.
לגבי בקשתו של בנך, על פניו לא נראה סביר שתסתירי זאת מאביו, אולם עולה השאלה מדוע הוא מבקש זאת. אולי כדאי לספר ולדאוג לכך שהתגובה תהיה מתונה ותגיע משניכם יחד?
אמליץ גם להתייעץ עם איש מקצוע המטפל בילדים ומדריך הורים, בעל הכשרה בתחום ההתנהגות המינית בקרב ילדים על מנת לבדוק את מקור ההתנהגות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנה וחצי מתנהגת בעקשנות.מאיה10/11/2014
היי.
אני רושמת בשם אחותי.
אחיינית שלי בת שנה וחצי מתנהגת בצורה פשוט איומה היא צורחת וצועקת ללא סוף.
כל דבר שהיא רוצה עד שהיא לא מקבלת היא לא מרפה.
זה הגיע למצב שהזמינו משטרה כבר (מהצעקות שלה)
יש לציין שבגן היא לא מתנהגת ככה.
חשבתי בהתחלה שכואב לה משהו אבל הרופא אמר שהכל בסדר.
מה זה יכול להיות אנחנו אובדי עצות. ומה אפשר לעשות??
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שנה וחצי מתנהגת בעקשנות. - תגובה
פז שפירא12/11/2014ראשית, העובדה שבגן היא אינה מתנהגת ככה מעודדת - שכן ניתן ללמוד מכך שביתך מסוגלת בהחלט לשלוט בהתנהגותה. אני מציעה לומר לאחייניתך שהיא תקבל דברים רק אם תבקש מבלי לצעוק. כעת, זה עשוי להיות קשה, אך יש לעמוד בכך. יש לציין שבמידה והיא תצליח לבקש משהו מבלי לצעוק כדאי מאוד לתת לה אותו, על מנת לחזק אצלה את ההבנה שזה משתלם.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעוט בן 3-מישוש להירגעNoale10/11/2014
שלום רב.מזה מספר חודשים,בני יחידי בן ה- 3 פיתח התנהגות חדשה ומביכה:כשהוא עייף/חסר מנוחה,מרים את חולצתו וממשש את הפיטמה שלו.שמתי לב שזה מרגיע אותו אבל אותי כאמו זה מאוד מביך ואינני יודעת כיצד להתנהג.אני מסבירה לו שזה לא יפה ושאם הוא צריך משהו להרגיע אותו הוא יכול לקחת בובה/שמיכה ולמשש וזה לא עוזר.גם מתוך שינה, כשהוא מתעורר לפעמים ובוכה, אני רואה שזה מרגיע אותו וכך הוא נרדם. אינני יודעת אם זה קורה גם בגן והאמת היא שאני נבוכה מלשאול את הצוות. כיצד מגיבים ? ואיך גורמים לו להיפטר ממנהג זה ? אני רוצה לציין שאני אם יחידנית. בתודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעוט בן 3-מישוש להירגע - תגובה
פז שפירא15/11/2014הי,
האם יש אפשרות להלביש אותו באופן שיקשה עליו לגעת בפטמתו? (למשל, להכניס את החולצה לתוך המכנסיים, להלביש בחולצה צמודה יחסית). בנוסף, כדאי לנסות ולגשת אליו מהר כשאת רואה שהוא עייף או חסר מנוחה ולתת לו מענה - לומר לו שהוא עייף/לא רגוע, לחבר ולהרגיע. לגבי המבוכה לשוחח עם הצוות - האם ישנה אפשרות לומר לגננת שיש משהו שאת נבוכה לגביו ולתת לה מכתב עם שאלתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שלוש ושמונה חוד' התקפי זעםנועה10/11/2014
שלום,
ביתי בת שלוש ושמונה חודשים, נכנסה לגן עירייה בספטמבר ונולדו לה אחיות תאומות לפני שמונה חודשים (יש גם אחות גדולה בת 7).
מספטמבר היא חווה קשיים רגשיים רבים אשר באים לידי ביטוי בהתקפי זעם מלווים באלימות, תוקפנות וצעקות. מתקשה מאוד להסתגל לגן החדש ובאופן כללי מתקשה להיפרד ממני ( כל אלו לא היו בעבר). מדובר בילדה מאוד חכמה, בוגרת, ומפותחת לגילה, בעלת ביטחון עצמי אשר השתנתה.
כלפי אחיותיה הקטנות אינה מוציאה כל אגרסיות..
אני בטוחה שללידת אחיותיה ולכניסה לגן החדש כמו גם לחוסר בשנת צהריים יש השפעה רבה על כך אולם אני אובדת עצות איך לסייע לה (ולנו).
אני מנסה למצוא זמן איכות איתה לבד אך הדבר קשה מאוד בתקופה עמוסה זו, מנסים לתת לה תשומת לב רבה ככל האפשר.
אודה על ייעוצכם בנושא,
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שלוש ושמונה חוד' התקפי זעם - תגובה
פז שפירא16/11/2014הי נועה,
כדאי ליזום פגישה עם הגננת בה תשוחחו על האופנים שבה תוכלו, אתם והגננת, להקל עליה ולעזור לה להסתגל בגן. בידקו איך היא מתפקדת בגן מבחינה חברתית, לימודית ורגשית. בידקו האם הצוות יוכל לעזור לה בהשתלבות חברתית ובהענקת יותר תשומת לב וחום. כמו כן, אולי ניתן להציע לה לנוח על מזרון או כורסה אם היא עייפה. ייתכן שבמסגרת השיחה תוכלו למצוא עוד רעיונות שיוכלו לעזור. בבית, ניתן לשוחח איתה על רגשותיה ועל הדברים הטובים בגן על גם על הקשיים. לצד זאת כדאי לנסות ולשמור על הגבולות ולא לאפשר לה לנהוג בתוקפנות.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתפות באירועיםחסוי10/11/2014
שלום,
בני בן ה-5 לא רוצה ללכת לימי הולדת של בני כיתתו שמתקיימים אחר הצהריים
הוא גם לא שש ללכת לאירועים אחרים של הכיתה מחוץ לשעות הכיתה
הוא חושש לפני האירוע וכשכבר הולכים החשש עובר ולרוב הוא נהנה
מה אפשר להגיד לו לפני כדי להרגיע את החשש ולגרום לו ללכת אפילו לקצת כדי שלא יפספס וישאר מאחור
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתפות באירועים - תגובה
פז שפירא12/11/2014הי,
כדאי לנסות ולשאול את בנך ממה בדיוק הוא חושש. האם הוא חושש מהצפיפות, מהרעש, מכך שילד הים הולדת יקבל מתנה והוא לא, מכך שיראה ילד שאינו אוהב וכו'.
במידה ובנך יסביר לך את חששותיו באופן מדוייק יותר, תוכלי לנסות ולעזור לו.
תוכלי לכתוב זאת על מנת שאוכל להמשיך ולייעץ לך בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
חסוי23/11/2014שלום,
תודה על המענה,
הבן שלי לא יודע להגיד לי למה הוא לא רוצה ללכת לאירוע, או מה באירוע לא נעים לו,
עכשיו לקראת מסיבת חנוכה בגן הוא לא רוצה ללכת ואפילו מנסה לקבוע עם אבא שלו
יום חופש ביום הזה.
דיברתי עם הגננת וביקשתי שתשים לב איך הוא בחזרות כי הוא טוען שמכריחים אותו
לרקוד והוא לא רוצה. (הוא הראה לי ביית והוא מכיר את הריקוד והשיר ועושה אותם ממש טוב)
שאלתי אותו אם הוא רוצה להיות זה שמדליק את החנוכיה עם אבא
שלו אבל זה לא עזר הוא לא רוצה
הגננת אמרה שחשוב שיהיה בכיתה גם אם לא ישתתף, כך גם אני חושבת
מה את חושבת ?
מה ניתן להגיד לו או לעשות על מנת להוריד את הלחץ שלפני האירוע
יש לציין שאני ואביו גרושים ותמיד מגיעים שנינו לאירועים אבל בעיה זו לא צצה רק
באירועים בהם שנינו מגיעים אלא גם בכאלה שאני לוקחת אותו לבד ..
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פז שפירא01/12/2014הי,
אני מסכימה עם כך שכדאי שיבוא לאירועים גם אם לא משתתף. מתוך דברייך אני משערת שבנך מתקשה עם ההשתתפות באירועים שדורשת ממנו להציג. אולי בנך מופנם וזה באמת לא נעים לו. אפשר לומר לו שאתם מבינים שהוא לא רוצה שיכריחו אותו להציג או לרקוד. כמו כן אולי אפשר להציע לו להשתתף בדרך שלא דורשת ממנו הצגה מול כולם, למשל, להכין את התפאורה, לעזור לגננת להביא דברים וכו'.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסתגלות לגןיעל10/11/2014
שלום,
בני בן ה2.3 נכנס לגן לפני שבוע ימים. בוכה בבוקר בגן ולא רוצה שאלך (לפני כן היה במשפחתון 3 ימים בשבוע). גם לגן הנוכחי הכנסתי אותו ל3 ימים בשבוע, לא מסכים לאכול בגן (מדובר בילד שאוהב מאוד לאכול ולפני כן לא עשה בעיות עם האןכל במסגרת). לפי דברי הצוות הבכי נפסק לאחר שאני הולכת אבל מה שמוזר לי שכשאני חוזרת לקחת אותו וברגע שרואה אותי או את אבא שלו מתחיל בכי שמאוד קשה לעצור. הבכי נפסק ברגע שיוצאים מהגן. במהלך היום הוא משחק ומשתתף לדברי הגננת. דבר נוסף הוא גמול מחיתולים ולא מוכן לעשות פיפי בשום פנים ואופן בשירותים של הגן. מתאפק עד 12:30 ורוב הפעמים בורח לו. האם התופעות שסיפרתי עליהן מוכרות? הוא אף פעם לא בכה כשהייתי חוזרת לקחת אותו....איך אפשר להקל עליו? תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסתגלות לגן - תגובה
פז שפירא16/11/2014הי יעל,
התופעות שאת מתארת מוכרות, בעיקר כשמדובר בכך שנכנס רק לפני זמן קצר לגן. מעודד לשמוע שבמהלך היום רגוע ומשחק. בכי בפרידה וכאשר ההורים מגיעים לאסוף הינו טבעי - הראשון נובע מהקושי להיפרד ומהשני נובע מכך שהוא מרשה לעצמו לפרוק את המתח והקושי (גם אם אין קשיים מיוחדים בגן הרי שילדים צריכים להשקיע מאמצים רבים יותר כדי להתאים את התנהגותם לנדרש בגן).
ניתן להקל עליו על ידי כך שאתם תהיו יותר רכים, מגילים וסובלניים איתו בתקופה זו של הסתגלות ושתבלו איתו זמן רב יותר. כמו כן, נסו להראות לבנכם שאתם אוהבים את הצוות והגן ומרוצים מהם. במידת האפשר, נסו בהמשך להכיר לו חברים על ידי יזימת מפגשים אחר הצהריים. תוכלו לתאר לצוות מה עוזר לו להסתגל במצבים חדשים ומה מרגיע אותו. בעניין השירותים, כדאי לנסות לברר ולחשוב מה מפריע לו. האם בשירותים בגן אין ישבנון לעומת השירותים בבית? האם השירותים גבוהים ויעזור אם יהיה שם שרפרף? אולי הוא חושש מכך שהשירותים מלוכלכים ואז ניתן להציע לו לשים נייר טואלט על המושב?
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
