פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בן שש שלא מבין סיטואציות
    גלי9
    15/09/2014

    שלום, יש לנו ילד בן שש חכם ומסיק מסקנות מאירועים שונים, אך נראה שאינו מבין איך להתנהג בסיטואציות שונות ולכבד סמכות של אחרים מלבד ההורים. הוא מסרב לומר שלום לאנשים אפילו לא לסבא וסבתא. נמנע משיחות עם מבוגרים שאינם הוריו (דודים, שכנים חברים שלנו)אך כן מתקשר יפה עם ילדים בגילו ואף בני תשע חברים של אחיו. עלה לכיתה א׳ יוצא מהכיתה כשרוצה, מפריע למורהומרעיש כשהיא מנסה ללמד. הוא נוטה להיפגע בקלות, בעל רגישות למגע. האם בגיל כזה ועקב הקושי בהתנהלות נכונה מול מבוגרים מומלץ לקחת אותו לטיפול פסיכולוגי? סביר להניח שלא ישתףפעולה עם המטפל...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שש שלא מבין סיטואציות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שש שלא מבין סיטואציות - תגובה

    פז שפירא
    23/09/2014

    הי גלי9,

    חסר מידע רב שיעזור לגבש עמדה לגבי המצב ולגבי דרכי הטיפול. למשל, חסר מידע לגבי ההתפתחות והיכולות השונות של בנך לאורך השנים. אני מציעה לשם התחלה להיפגש עם פסיכולוג (יש פסיכולוג מטעם בית הספר או באופן פרטי) ולהתייעץ איתו. פסיכולוג שישמע מידע רב לגבי בנך יוכל להחליט יחד איתכם מהי ההתערבות הרצוייה. ההתערבות יכולה להיות למשל החלטה על אבחון, שיתוף פעולה מסויים ביניכם ובין המורה, המלצה על פעילות מחוץ לבית הספר שתוכל לחזק את בנך ועוד.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבן שלי לא מוכן לעשות את המטלות שאנ
    maggi54
    15/09/2014

    שלום רב אני אם יחידנית מבחירה.
    יש לי ילד בן7 הלומד בכיתה ב'
    אני עובדת במשך כ9 שעות עבודה ביום.
    אני נותנת לבני מטלות כאשר הוא מגיע אל הבית לאחר הלימודים.
    אחת המטלות שאני מבקשת ממנו היא להתקלח כשהוא מגיע ולאחר מכן להכין את השעורים.(ברצוני לציין שאימי שהיא מבוגרת היא שומרת על בני)
    לא עוזרת במטלות לבני (היא רק נוכחת בבית)
    כשאני מגיעה אני רואה את בני יושב מול המחשב, מול הטלוויזיה.
    כשאני שואלת את בני אם הוא הכין את השעורים? התקלח?
    ילדי עונה לי בשלילה.
    נקטתי בעמדות שונות על מנת שיבין שיש מחיר לכך שאינו עומד במטלות
    1. לא לצפות ולא לשחק במחשב במשך מספר ימים
    2. לא ללכת לגינה במשך כמה ימים
    3. לא ללכת לחבר טוב
    4.ניסיתי בדרכים חיוביות כמו
    1.טבלה למשך שבעה ימים ובכל יום שבני עומד במטלות ציירתי חייכן
    ולאחר שבוע ימים בהם עמד במטלות קניתי לו הפתעה
    ללכת ביחד לגלידריה
    הבעיה העיקרית היא :שכל עוד אני מביאה לו את ההפתעות הוא מכין שעורים ומתקלח
    אך ברגע שאני מפסיקה הוא לא מכין שעורים
    ולא עוזרים ההסברים שאם הוא לא ילמד הוא ימצא את עצמו בלי השכלה
    פשוט אני מוצאת את עצמי מדברת עם בני שלכל הסבר או טענה יש לבני תשובה
    אני נמצאת במבוי סתום, אובדת עצות , די מיואשת מהמצב שבני רק בכיתה ב' והלימודים הם לא בראש מעיינו .
    אודה לכם באם תוכלי לעזור לי
    בכבוד רב
    maggi

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבן שלי לא מוכן לעשות את המטלות שאנ - תגובה

    פז שפירא
    23/09/2014

    הי Maggi,

    יש כמה שאלות שאשמח אם תעני עליהן. עד כמה אימך יכולה לעזור לך בענייני משמעת ולאכוף את הבקשה שלך מבנך? אני מתרשמת שלא כל כך אך אשמח אם תעני בעניין. כמו כן – האם יש אפשרות שבנך יתחיל להכין את שיעורי הבית כאשר את מגיעה? ייתכן שאם תקבעו שברגע שאת חוזרת הוא יתחיל להכין את שיעורי הבית, יתקלח וילך לישון, הנוכחות שלך והאפשרות שתעזרי לו במידה ויצטרך יקלו עליו. כך, תוכלי לאכוף את הכנת שיעורי הבית בעצמך.

    אנא עני על שאלות אלה כדי שאוכל להמשיך ולייעץ לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית הסתגלות,
    יבגניה
    15/09/2014

    בוקר טוב, בת שלי בת 3 ורק עכשיו עד עכשיו הייתה מה שנקרא ילדת חממה, ביומיים הראשונים היה בסד3 גמור, רצתה ללכת ואפילו מאוד התלהבה, וזה כל עוד אנחנו היינו איתה, איך שנישארה שם לפרק זמן נה אנו יכולה על מנת לעזור לה להיתעקלם יותר מהר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית הסתגלות,

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים? זה די דחוף!

    יבגניה
    15/09/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית הסתגלות, - תגובה

    פז שפירא
    22/09/2014

    הי יבגניה,

    לא פשוט להכניס ילדה לגן חדש והצורך שלך לראות אותה מתאקלמת מאוד מובן. תוכלי לעזור לה להתאקלם על ידי שתראי לה ותאמרי לה שאת אוהבת את הגן וסומכת על אנשי הצוות ועל ידי פרידה מהירה בבוקר. כמו כן, נסי ליצור קשרים טובים עם אנשי הצוות. תוכלי לעזור לביתך להסתגל גם על ידי יצירת קשרים עם ילדים בגן בשעות אחר הצהריים. תוכלי לשאול את ביתך את מי היא הייתה רוצה להזמין ואז לדבר עם ההורים ולהזמין את הילד או הילדה אליכם הביתה. במידה וביתך לא תגיד את מי היא רוצה להזמין, תוכלי להציע את.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 10.5 עם בעיות רגשיות
    עמית
    15/09/2014

    שלום רב
    אנו הורים לשלושה: ילד בן 10.5, ילדה בת 14 וילדה בת 4.
    התנהגותו של בני היקר מדאיגה אותי. הוא מתנהג בצורה ילדותית, נאיבי (תמים) ו"דבוק לאמא", נוטה להתפרצויות זעם ובכי אם אינו מקבל משהו בזה הרגע, כמעט ללא יכולת לדחות סיפוקים, כל הזמן מבקש שיקנו לא צעצוע זה או אחר, נלחץ ממצבים מעט מורכבים, כמו לקבוע מפגש עם חבר ("שאת תתקשרי"). אם חבר לא יענה לו הוא לא ינסה שנית אלא יוותר. הוא לא מתמודד עם ילדים שמציקים לו ונעלב במהרה.
    אני מזהה קושי רגשי וגם "אוטיזם חברתי". מצד אחד הוא רוצה להיפגש עם חברים אך כשהם נפגשים הוא לא תמיד יודע איך להתנהג אליהם, הוא יכול להעליב חבר סתם כי לא חשב שהוא פוגע בו או להיעלם לחבר בגינה כי "שכח לומר שהוא הולך". לעומת ילדים בני גילו שאני מכירה הוא ילדותי ו"בכיין". אני גם מרגישה שבני כיתתו לא כ"כ רוצים להפגש אתו, לא ממש מעריכים אותו וזה כואב לי נורא.
    ברור לי שילדים בסביבתו מזהים את חולשתו ומנצלים זאת לרעה. הוא מתנהג באופן קורבני ומאד קשה לו ולנו עם זה.
    יש לציין כי הוא ילד מוכשר וחכם, מצייר בדיוק רב וכותב בכישרון. רגיש ואהוב על המורות.
    בעקבות עצתה של יועצת ביה"ס (הוא פנה אליה לאחר שהמחנכת המליצה לאור התנהגותו בבי"ס) פנינו לטיפול פסיכולוגי . לאחר 6 מפגשים בני טוען שהפסיכו' לא עוזרת לו.
    אני תוהה האם לא היה צריך קודם לשלוח אותו לאבחון רגשי ורק אחכ' להחליט מה עושים.
    לגבי מערכת היחסים בבית, המצב גם לא פשוט. אני האם "התומכת והמכילה " ובעלי "הרע והביקורתי", עובדה שלא מוסיפה לביטחון ולדימוי העצמי של בננו.
    יש לי ריבים רבים עם בעלי על היחס שלו אל הילד ואין לי ספק שיחסו של בעלי אליו תרם רבות במהלך השנים לדימוי העצמי הנמוך שלו.
    אודה לכם על התייחסותכם לעניין ואולי תמליצו לי מה לעשות.

    בתודה
    איילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 10.5 עם בעיות רגשיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 10.5 עם בעיות רגשיות - תגובה

    יאיר סהר
    24/09/2014

    שלום איילה,
    תחילה אני מתנצל על העיקוב בתגובה.

    את אכן מתארת סוגיה מאוד מורכבת וקשה, כאשר את מזהה התנהגות לא מותאמת חברתית אצל בנך, ממנה הוא סובל באופן ברור. זאת לצד תחושת חוסר אונים בנוגע ליכולת שלכם לעזור לו.

    ניכר שמאוד חשוב לך להקל עליו ולמצוא עבורו את הדרך שתביא לצמצום הקשיים שלו. העובדה שהמחנכת הפנתה אותו אל יועצת בית הספר, מעידה עבורי יותר מכל על כך שהחששות שלך מעוגנים במציאות.

    עם זאת, בשונה מעצתה של היועצת, גישתי לעניין היא שונה, ולכן לא הייתי ממהר לשלוח את בנך לטיפול אצל פסיכולוג. לא מפתיע אותי שבנך הרגיש שהטיפול לא עוזר לו, ומשמח אותי לדעת שהרגיש בנוח לשתף אותך ולהפסיק את הטיפול.

    לפי תפיסתי ונסיוני, הורים עשויים להיות הדמויות הטיפוליות המשמעותיות ביותר כאשר מנסים לייצר שינוי אצל הילדים. הרבה יותר מאשר כל איש מקצוע חיצוני.
    עם זאת, לרוב ההורים אין את הידע או את הכלים שיעזרו להם לבחור התנהלות יעילה אל מול הילד - כזו שתעזור לו לפתח את אותן יכולות להן הוא זקוק. והדבר נכון במיוחד כאשר מתעוררים קשיים תפקודיים ברורים.

    לכן אני ממליץ לך לפנות יחד עם בעלך לאיש מקצוע העוסק בהדרכת הורים, על מנת לבחון האם וכיצד תוכלו שניכם יחד להביא לשינוי המיוחל בהתנהלותו של בנכם.

    בהצלחה ושנה טובה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה יאיר, ועוד...

    עמית
    07/10/2014

    שלום יאיר
    הפסיכו' איתה נפגש בני גם עוסקת בהדרכת הורים אבל, היא נפגשה אתנו רק בתחילת הטיפול ומאז פגשה אותו כבר 11 פעם. אני מרגישה שאין כל שיפור בהתנהגותו וגם הוא חש כך.
    אנחנו זקוקים להדרכה כי בעלי אינו משפר את יחסו כלפיו וגם לא מוכן לקבל ממני ביקורת על יחסו אליו ואז אנחנו רבים מול הילד...שזה גרוע ביותר.
    הבן שלנו הוא ילד רגיש ברמות-על ומאד מאד חכם אבל, נטייתו להתפרצויות והעונשים שהוא מקבל בעקבות זאת אינם מביאים לשום מקום.
    השאלה היא אחרי כמה מפגשים אצל פסיכו' אמורים לראות שינוי אצל הילד, אולי אנחנו צריכים לתת צ'אנס. אני ממש לא יודעת.
    בנוסף, האם יש צורך לעשות לו אבחון רגשי?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה
    דנה
    15/09/2014

    ביתנו המקסימה,בקרוב תהיה בת 11.לפני כמה חודשים היא סיפרה לנו שהיא לא בטוחה שהיא אוהבת אותנו.זה מאד הציק לה שהיא מרגישה ככה,והיתה בוכה לעתים קרובות מיזה.במקביל ,בהתנהגותה,היא נהייתה מאד כרוכה אחרינו-מחבקת המון,אומרת כל הזמן ,משאירה לנו פתקי אהבה בכל מקום...לאחרונה,היא פיתחה סוג של כפיתיות-היא מחליטה למשל שהיא חיבת ללכת בדרך מסוימת ,למרות שהיא ארוכה יותר,כי אם היא תלך בדרך זו זה סימן שהיא אוהבת אותנו.בנוסף,היא מאד מפחדת שנמות ובוכה לעיתים מכך.במיוחד קשה לה להרדם בלילה כי היא מפחדת שנמות.הייתי רוצה לטפל בה.האם צריך?איזה סוג טיפול מתאים?בעבר הלכה לתרפיסטית באומנות שעזרה לה(לא בנושא זה).האם טרפיסטית באומנות מטפלת במקרים אלו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה מדלגים ולא עונים?

    דנה
    21/09/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה - תגובה

    פז שפירא
    23/09/2014

    הי דנה,

    נשמע שביתך סובלת מחרדות שונות. ייתכן שדבריה שפוחדת מכך שאינה אוהבת אתכם מבטאים פחד שתפסיקו לאהוב אותה. נשמע שכדאי לעזור לביתך בטיפול. תוכלי לפנות לתרפיסטית באומנות, לפסיכולוג, לעובד סוציאלי. חשוב לבחור איש מקצוע מתחום הטיפול בעל הכשרה נכונה, שהוא מומלץ ומנוסה בעבודה רגשית עם ילדים ואם אפשר – ניסיון בעבודה טיפולית עם ילדים הסובלים מחרדות.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיניות?
    אדוה
    12/09/2014

    הבן שלי בן שמונה
    התחיל היום לבכות וסיפר לי שכבר משנת הלימודים הקודמת חבר שלו מהכיתה נוגע לו באבר המין ובטוסיק ומבקש ממנו גם לגעת לו
    הוא סיפר שהם נוגעים עם הלשון אחד לשני באבר המין ושחבר שלו מבקש ממנו להוריד את המכנסיים ולשבת עליו
    הוא בכה וכעס על עצמו שהסכים לזה אבל אמר שהיה לו קצת נעים ומסקרן
    אני לא יודעת מה לעשות
    דיברתי איתו והסברתי לו שלאף אחד אסור לגעת בגוף שלו ושלא יסכים לזה יותר
    דיווחתי למורה שגם אמרה שזה חמור ושצריך לטפל בזה
    מה לעשות? איך להיתנהג ? אני ניגנבת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מיניות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה דילגת עלי?

    אדוה
    14/09/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיניות? - תגובה

    פז שפירא
    14/09/2014

    הי אדוה,

    הדאגה והפחד שלך מאוד מובנים כי את רוצה להגן על בנך מפני מגע לא מתאים ובוודאי חרדה מכך שדבר כזה יקרה שוב.

    טוב שבנך מרגיש שיכול לשתף אותך בדברים אלה שקרו, כדאי לעודד אותו ולומר לו שטוב שהוא משתף. כמו כן, טוב שהסברת לו על גופו הפרטי ושלא יסכים למגע כזה שוב.

    תוכלי לומר לו שזה טבעי שהוא סקרן לגבי גופו והגוף של אחרים ושהדרך הטובה לספק את הסקרנות היא לשאול שאלות ולקרוא ספרים בנושא. תוכלי להביא לבנך ספרים בנושא מיניות המותאמים לילדים, לתת לו לקרוא או לשבת יחד איתו. תוכלי להזמין אותו לשאול כל שאלה שירצה ולענות לו.

    אני מציעה לבקש מהמורה לערוך שיעור לכל הכיתה בנושא הגוף הפרטי, מבלי לדבר על המקרה הספציפי של בנך. כמו כן, כדאי לשתף את פסיכולוגית בית הספר כדי לשקול התערבות ספציפית (למשל, להזמין את הורי הילד השני לשיחה/הדרכה, אולי לערוך הדרכה קבוצתית לכל ילדי הכיתה וכו').

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ניקול
    24/09/2014

    שאלו אותי אם אני רוצה הפנייה למרכז לילדים נפגעים מינית
    אני לא רוצה להעמיס על הילד מה דעתך?
    לא מספיק כמה שיחות עם פסיכולוגית בית הספר, והדרכה בכיתה?
    התקשר אלי גם חוקר ילדים וביקש לדבר עם בני ואני הסכמתי, הבן שלי לא סיפר לו יותר מידי מכיוון שהתבייש ובגלל זה החוקר המליץ על טיפול מקצועי במרכז לתקיפה מינית
    אבל במחשבה שנייה ברור שהילד לא יספר לחוקר פרטים הוא לא מכיר אותו וטיבעי שיתבייש
    איתי הוא חופשי מספר לי הכל ואפילו אומר שעכשיו שאמרתי לו שזה חמור הוא יודע שלא יסכים לזה שוב
    מאוד מבולבלת אשמח לדעתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    פז שפירא
    26/09/2014

    הי ניקול,

    החלטה אם לקחת את בנך לטיפול היא החלטה מורכבת שדורשת לדעתי התייעצות של פנים אל פנים עם איש טיפול. כדאי שתבחרי, במידת האפשר, מטפל שעובד גם עם מבוגרים וגם עם ילדים ושמבין בתחום הפגיעות המיניות. לאחר שתמצאי איש מקצוע, בדקי איתו אם אפשר להתייעץ עימו באופן ממוקד בנושא ספציפי זה (הכוונה אם בעל המקצוע נותן גם אפשרות לייעוץ קצר וממוקד או אם הייעוץ חייב להיות ארוך ונוגע בתחומי חיים שונים).

    זהו מצב הדורש פגישה עם איש מקצוע שכן השיקולים הם שונים וצריך לבדוק את תגובותייך לעיניין, את תחושותיו של בנך, האם קיימים סימנים משמעותיים למצוקה, מה היו היחסים בין הילד השני לבנך ועוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובתך

    ניקול
    26/09/2014

    הבן שלי לא לוקח את זה קשה ומכאן ההתלבטות שלי לגבי המשך הטיפול
    אני לא רוצה לעשות פיל מנמלה
    פשוט אמר שלא ידע שזה כל כך חמור ושלא יעשה את זה שוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיפי בלתי נשלט בזמן בכי
    רויטל
    11/09/2014

    שלום, אני אמא לילדה בת שנתיים וחצי, גמולה .
    אני עוברת עם הילדה תופעה נורא מוזרה שבכל פעם שהיא בוכה בורח לה פיפי... אין לי מושג אם זה במכוון או שזה פשוט יוצא ולא נשלט כי לאחר המעשה היא צועק
    פיפי , פיפי...
    זה לא קורה חד פעמי זה קורה המון כשמדובר בבכי ממשי ולא בכי של פינוק.
    היום זה קרה ללא הגזמה קרה כשש פעמים ביום.
    אשמח לקבל ייעוץ/ הכוונה אם יכול להיות שזה מצב פיזיולוגי או פינוק או סיבה אחרת.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיפי בלתי נשלט בזמן בכי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיפי בלתי נשלט בזמן בכי - תגובה

    פז שפירא
    12/09/2014

    הי רויטל,

    לעיתים ילדים מרטיבים במצבי חרדה. את מתארת שהיום שש פעמים ביתך בכתה והרטיבה. האם ייתכן וביתך חווה יותר חרדה לאחרונה בשל אירוע כלשהו או אווירה בבית או בגן?

    אם כן, כדאי לנסות ולהפחית את המתח ולהגביר את החום והתמיכה ולראות אם המצב ישתפר בעקבות כך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 10
    שרה
    11/09/2014

    יש לי ילדות תאומות בנות 10.
    אחת מהן ילדה מאוד רגישה, אינטליגנטית. מאוד מאוד חשה את הסביבה. ומאוד רגישה. מאידך, יש לה קושי להתמודד עם תסכול. אם אני אוסרת עליה משהו (אייפד, דמי כיס וכד') היא לעיתים פוצחת בבכי יללני ומעצבן "תני לי עוד הזדמנות", "הזדמנות שניה". שלרוב ניתנת, אך לאחרונה כבר הפכה לכלי משחק בידה. ולאחרונה אני מסרבת לתת.

    הבעיה שמטרידה אותי היא שאם היא נכנסת לאיזה התקף טנטרום של תסכול (זה מתחיל ביללות של הזדמנות שניה, עובר לצרחות, השתטחויות ותוך כדי היא מאיימת בבכי "אוף, אני רוצה למות ! בא לי למות ! אני רוצה להתאבד..."

    אני מאוד מוטרדת מהביטויים האלה. לא ברור לי איך אני אמורה להגיב. מצד אחד, לא רוצה לעשות סיפור גדול מדי. מעדיפה להתעלם. מצד שני, כן רוצה להבהיר לה שאלו לא אימרות לגיטימיות. ובכלל, גם בשעת כעס יש דרך להגיב. ולא באיומי התאבדות.

    אז מה הדרך הנכונה להבהיר לה את זה ??
    אני בלחץ מהביטויים האלה (שחוזרים על עצמם בתדירות מסויימת ובעיקר כשמשהו לא מתנהל לפי רצונה...)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 10

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 10 - תגובה

    פז שפירא
    23/09/2014

    הי שרה,

    נשמע מאוד מלחיץ לשמוע את ביתך צורחת ואומרת שהיא רוצה למות. אני מציעה, בזמן שהיא עושה זאת לחבק אותה ולהביע אמפטיה רבה לקושי שלה שבעקבותיו היא אומרת שרוצה למות. לומר לה למשל: "את כל כך מתוסכל וכל כך קשה לך עכשיו"/ "אני רואה כמה שאת כועסת וכואבת עד כדי כך שאת מרגישה שאת רוצה למות". החיבוק והשיקוף האלה לא באים על חשבון עמידה איתנה והצבת הגבולות באותו הרגע.

    שיקוף כזה יכול להסביר לביתך את רגשותיה ולאפשר לה למידה שאפשר לתקשר את הרגשות במקום לומר שהיא רוצה למות. כמו כן דיבור כזה יראה לה שאת לא מפחדת מהאמירות האלה שלה ושאת רואה את הכאב שעומד מאחוריהן.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 4 לא רוצה ללכת לחוג
    שרון
    11/09/2014

    שלום, בני הבכור בן 4 ביקש כבר משנה שעברה ללכת לחוג אחרי ששמע שכמה חברים הולכים לחוגים. השנה הלכתי איתו ליריד חוגים והוא בחר לנסות 2 חוגים.
    הלכתי איתו לשיעור ניסיון וברגע שהוא ראה את המדריך הוא ביקש ללכת הבייתה.\
    ניסינו גם את החוג השני ושוב ברגע שהמדריך ביקש להכיר את הילד הבן שלי ישר נלחץ וביקש ללכת הביתה. משיחה עם הילד הבנתי שהוא מפחד מהמדריכים כי הם נותנים הוראות וזה מלחיץ אותו. מה עליי לעשות במקרה כזה ? אינני מבינה מדוע יש לו את הפחד הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 4 לא רוצה ללכת לחוג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 4 לא רוצה ללכת לחוג - תגובה

    פז שפירא
    14/09/2014

    הי שרון,

    יכולות להיות סיבות שונות לפחד של בנך מקבלת הוראות. יכול להיות למשל שהטון של קבלת ההוראות נשמעת לו תקיפה. יכול להיות שהוא חושש שלא יצליח למלא אחר ההוראות. ייתכן שלא נעים לו שאדם זר אומר לו מה לעשות.

    בכל אופן, כדאי להיכנס לחוג בהדרגה. בהתחלה רק לצפות במה שקורה בחוג. אולי אפשר אחרי שתצפו בשיעור לתרגל בבית כשאת נותנת את ההוראות והוא מבצע וגם להיפך: שהוא ייתן הוראות ואת תבצעי. אם המדריך סבלני, הוא יאפשר לכם לצפות בכמה שיעורים שתצטרכו. אם בנך ישתף פעולה, תוכלי לשלבו בהדרגה בשיעור. אם ישתתף אפילו במשהו קטן מהחוג עודדי אותו על כך.

    אם כל זה לא יצליח נסי שלא להראות לו את האכזבה מכך, גם אם קיימת (וזה טבעי מאוד). תוכלו גם ללכת לחוגים נוספים ולצפות. לפעמים הציפייה מחוג לאחר הדברים שרואים ביריד אינן תואמות את התחושות בחוג עצמו. ואולי דווקא בחוגים אחרים, אותם לא ראה ביריד ואולי כאלה שבנך לא חשב שיהנה מהם דווקא יהיו אלה מהם הוא יהנה בסופו של דבר.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פונדקאית
    נועה
    11/09/2014

    בוקר טוב, אני פונדקאית בחודש רביעי להריון.
    יש לי ילדה בת 3 והייתי רוצה לדעת איך אתם ממליצים לי לדבר איתה על התהליך או לא לדבר איתה? אשמח לכל עזרה בנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פונדקאית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פונדקאית - תגובה

    פז שפירא
    12/09/2014

    הי נועה,

    אני ממליצה לדבר איתה על התהליך. תוכלי להסביר שלהביא ילדים לעולם זה דבר שמאוד משמח אנשים. תוכלי לומר שרוב האנשים יכולים להביא ילדים אבל יש מעט אנשים שלא יכולים בעצמם ושאת עושה משהו כדי לעזור ולשמח אותם. תוכלי לספר שיש בבטן שלך יש תינוק שבסוף יצא מהבטן ואז את תתני לאנשים האלה ושזה מאוד ישמח אותם.

    אם יש לה שאלות, השתדלי לענות לה בשפה המותאמת לה, תוך הצגת העובדות העיקריות ומבלי להכביר בפרטים שאינם רלוונטיים.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צחצוח שיניים לילדה בת שנתיים וארבע
    רוית
    11/09/2014

    שלום,
    הבת שלי מסרבת לצחצח שינייים,
    ממש קשה לי עם זה,אני מדברת אליה בצורה יפה ומסבירה לה שכל הילדים מצחצחים שיניים וזה חשוב,מראה לה שאני מצחצחת שיניים,היא מורחת את הזמן בבוקר למרות שאני מבקשת הרבה פעמים,ואז מתחילה התקיפות מצדי ובקול אסרטיבי אני פונה אליה שתבוא,והיא לא באה,לצערי אני צריכה להפעיל כוח שזה לא עוזר לי,אני משכיבה אותה על הספה,היא בוכה וכהפה פתוח אני מכניסה אתה המברשת ומצחצחת קצת אבל היה מתהפכת ולא נותנת לי,היום בבוקר במשך עשר דקות זה היה כך,הייתי אצל רופאת שיניים והיא אמרה לי שיש לה דלקת,אני לא יודעת מה לעשות?אני רוצה להקפיד על צחצוח אבל יש הילדה לא נותנת לי,מה לעשות,אני ממש מתוסכלת,בבוקר אני ממהרת לעבודה ואני לא יכולה יותר מדיי להתעקב
    ממש לא נעים לי המלחמה הזו וכואב לי הלב שאני מפעילה כוח שבעצם לא עוזר לא לי ולא לה
    מחכה לתשובה

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צחצוח שיניים לילדה בת שנתיים וארבע - תגובה

    פז שפירא
    14/09/2014

    הי יעל,

    אפשר להבין את הכאב והתסכול שלך. מצד אחד את רוצה לדאוג לבריאותה של ביתך ומצד שני את לא רוצה לנהל איתה מאבק כוחני סביב עניין זה.

    נסי, למרות המתח סביב הנושא להפוך את כל העניין לכיף. נסי ללכת איתה לקנות לה מברשת ומשחה, תני לה לבחור אותן (יש משחות ומברשות עם כל מיני דמויות שאולי היא אוהבת). אם זה ימצא חן בעיניה, תוכלי לתת לה לבחור גם לך מברשת ומשחה ואמרי לה שבערב אתן תצחצחו שתיכן עם המברשות שהיא בחרה לכן. נסי גם לתת לה לבחור פרס קטן שהיא תקבל אחרי הצחצוח (מדבקות שהיא אוהבת או משהו בסגנון).

    כמו כן, אם ביתך לא תסכים לצחצח, חזקי אותה על התחלת הפעולה. למשל אם היא מסכימה לאחוז את המברשת אמרי לה איזה יופי שהיא התחילה. בפעם הבאה חזקי אותה אם תסכים להכניס את המברשת בפה ולטעום את המשחה המתוקה. וכן הלאה.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בהכנת שיעורי בית
    קרן
    10/09/2014

    הבת שלי התחילה כיתה א', ואנו מתקשים מאוד בנושא שיעורי הבית. היא פשוט מסרבת להכין אותם. תמיד יש לה תירוצים למה אי אפשר- פעם כואבת לה היד, פעם היא עייפה, פעם כואב לה הראש, היא רעבה (למרות שבדיוק אכלה..) ועוד, אפילו שאני מנסה לעזור לה ולעודד אותה, זה לא עוזר. זה נמשך שעות עד שהיא מסיימת.
    כשהיא חוזרת מביהס היא אוכלת ונחה ורק אז עושה שיעורים. אני מסבירה לה את השיעורים ונמצאת באיזור למקרה שהיא זקוקה לעזרה. אני אומרת לה שעד שהיא לא תסיים היא לא תוכל לראות טלוויזיה, אבל זה לא עוזר (אפילו שאני עומדת מאחורי זה). קראתי קצת מאמרים על הנושא והכל יפה בתאוריה, אבל זה פשוט לא עובד. למשל, אומרים לא לאיים ולא להעניש- אבל איך אני יכולה לתת לה לראות טלוויזיה אם היא לא עשתה שיעורים? זה לא עונש, זו תוצאה- אם לא מסיימים את השיעורים, אין זמן לדברים אחרים..
    מה אני אמורה לעשות ת'כלס?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קושי בהכנת שיעורי בית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בהכנת שיעורי בית - תגובה

    פז שפירא
    14/09/2014

    הי קרן,

    כדאי להבין מה קשה לה בהכנת שיעורי הבית. ייתכן שהיא זקוקה לעזרה נוספת, של לשבת איתה ממש ולהכין אותם. בישיבה משותפת איתה על כל השיעורים תוכלי להתרשם מרמת ההבנה שלה ומהקשיים הספציפיים. ייתכן גם שיש לה קושי רגשי לשבת ולעשות מטלה לגמרי לבד כרגע ואז ישיבה משותפת איתה בהתחלה תוכל להרגיע אותה ולפנות אותה רגשית ללמידה.

    אני מציעה לשבת להכין את שיעורי הבית מייד כשנכנסים הביתה לאחר הלימודים. אם ביתך רעבה אולי אפשר להציע לה משהו קל שתאכל תוך הכנת השיעורים כמו פירות או משהו בסגנון. לגבי הטלוויזיה, איני רואה כל רע בכך שאת מתנה את הצפייה בטלויזיה לאחר הכנת שיעורי הבית.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי פרידה בגיל שנה וארבעה חודשים
    מירב
    10/09/2014

    שלום רב, בני בן שנה וארבעה חודשים. מגיל ארבעה חודשים הוא היה אצל מטפלת פרטית באופן חלקי (ארבעה ימים קצרים בשבוע). השנה (מלפני שבוע ימים) הוא התחיל אצל מטפלת חדשה ואצלה יחד איתו ארבעה ילדים סה"כ בני אותו הגיל. הוא מאוד מתקשה להפרד ממני ומרבה לבכות. לא השארתי אותו יותר משעתיים וחצי לבד אצל המטפלת וביומיים הראשונים אף נשארתי איתו (ביום השני בעלי הגיע כדי להחליף אותי בשהייה איתו אצל המטפלת והוא בכה לו איתו למרות שהוא קשור אליו מאוד). במהלך היום הוא בוכה ונרגע לסרוגין. יש לציין כי המטפלת מעניקה לו חום ומנסה להסיח את דעתו בעזרת הפעלות אך הוא לא נרגע לחלוטין.
    יש לי שתי שאלות . האחת היא האם קשיי הפרדה שהוא חווה עלולים לפגוע בו באיזו שהיא דרך ועדיף להחזיר אותו למטפלת פרטית שאליה הוא רגיל. השניה היא מה אני יכולה לעשות כדי לסייע להסתגלות שלו.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי פרידה בגיל שנה וארבעה חודשים - תגובה

    פז שפירא
    14/09/2014

    הי מירב,

    החרדה והקושי שלך מובנים, התחלה של מסגרת חדשה אצל ילד גורמת לקושי לא רק אצלו אלא גם אצל ההורים. לגבי שאלתך הראשונה, להערכתי מדובר עדיין בשלב ראשוני ביותר של הסתגלות ולכן איני מציעה להתייאש ולחפש כבר מסגרת חלופית. קשיי הפרידה של בנך הינם טבעיים ואם המטפלת היא טובה וחמה סביר להניח שהוא יוכל להתרגל לפרידה ולגן החדש. בדקי אם ההסתגלות שלו לגן משתפרת בחודש הקרוב ואם לא התייעצי בשנית.

    על מנת ולסייע לו להסתגלות כדאי לשדר ולומר לו שהגן הוא מקום טוב, שאת אוהבת ומעריכה את הגננת. בבוקר כדאי להיפרד באופן קצר: לומר שאת הולכת לעבודה והוא נשאר עם הגננת עד שתבואי לקחת אותו, לתת נשיקה ולצאת.

    המשיכי לעקוב לגבי התנהגותו של בנך בגן, תני לכך קצת זמן ואם ההסתגלות לא משתפרת, כאמור התייעצי בשנית.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי ובחילות והצטננות
    שרון
    10/09/2014

    ביתי טליה בת ה5 נבונה ומאוד מקסימה מה שקורה שהיא מקבלת מכה נופלת או שאומרים לה לא או כל סיבה שהיא היא בוכה.כמובן שזה נורמלי והגיוני
    מה שקורה אחרי זאת הבעיה היא בוכה ומראה סימנים שהיא רוצה להקיא אני רוצה להדגיש שהיא לא בוכה יותר מ2 דקות וכבר עומדת להקיא ולא מספיק זה היא עם נזלת ישר עם הבכי ואחריו זה המשך ימים שהיא עם טישו בידים
    מה הטיפול לזה?והאם צריך לעדות בדיקה יסודית ולפנות לרופא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בכי ובחילות והצטננות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי ובחילות והצטננות - תגובה

    פז שפירא
    12/09/2014

    הי שרון,

    אני מסכימה איתך ומציעה קודם כל לפנות לרופא על מנת לבחון האם המקור לבעייה הוא פיסיולוגי. ידוע לי למשל שילדים הסובלים מאסתמה עלולים לפתח סימפטומים גופניים מעין אלה בעת לחץ. אולם, זוהי דוגמה למצב שיכול להיות ולא אבחנה. רופא יוכל לשמוע את כל הפרטים ולאבחן האם המקור לבעייה פיסיולוגי.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעייה חברתית
    בר טנא
    10/09/2014

    שלום רב,

    אני סבתא של הילדה אני פונה בפורום להתיעצות ללא ידיעת ההורים.
    (יכול להיות שיכעסו אם ידעו) אני פונה כי ל א יכולה לראות את נכדתי סובלת
    נכדתי ילדה חכמה אינטלגנטית יצירתית מאד.
    זאת שנה שנייה שיש לה מורה שנכדתי סומכת עליה ונתלית בה ולא תמיד המורה עוזרת לה..
    וזאת למה? לנכדתי אין חברים וחברות בכיתה. בהפסקות יושבת לבד..
    המורה, היעצת , המנהלת לא עושות כלום.כל הילדים קבלו חניך מכיתה א' לחנוך אותו ורק לה אין. גם את זה המורה לא יודעת לפתור.
    אתמול נודע לי שמספר בנות ניסו ואפילו דחפו אותה לשרותים של הבנים.
    ואני שוב שואלת. היכן המורה?, היכן המנהלת? היועצת? צוות חסר אונים לא מודע לבעיות החברתיות של הילדים בבית הספר.
    ומחכים שיקרה משהו חמור .? מבקשת מכם חוות דעת וייעוץ מה לעשות ? כי אני דואגת לנכדתי .
    תודהמראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעייה חברתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעייה חברתית - תגובה

    פז שפירא
    23/09/2014

    שלום בר טנא,

    נשמע שאת סבתא איכפתית שרוצה לעזור. אמליץ לך על דברים שניתן לעשות ואת תוכלי לבחור כיצד להמליץ להורים, על פי מערכת היחסים שלך איתם.

    אני ממליצה לבקש פגישה יחד עם המורה ופסיכולוגית בית הספר כדי לבדוק איך ניתן לעזור לנכדתך במסגרת בית הספר. כדאי לחשוב ביחד עם המורה והפסיכולוגית כיצד ניתן לעזור לנכדתך, בין אם בתגובת המורה למקרי אלימות כלפי נכדתך ובין אם בעזרה להורים ולנכדה, על ידי מתן כלים להתמודדות עם הדחייה וליצירת קשרים חברתיים. כדאי לשקול ולבדוק האם זהו מצב שבו כדאי לקחת את נכדתך לטיפול פסיכולוגי פרטני או לקבוצת מיומנויות חברתיות, כדי לאפשר לה ללמוד ולקבל כלים להתמודדות עם המצב הזה שבוודאי קשה לה מאוד.

    לגבי עניין החניך, כדאי לברר מהי הסיבה לכך שנכדתך לא קיבלה חניך. במידה ואין תשובה מספקת, כדאי לדרוש שתקבל חניך ולו כדי שנכדתך לא תהיה חריגה בעניין זה.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום