מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בת 5 סרבנית שינה ומשמעתדנה18/10/2014
הבת שלי בת 5 מסרבת לישון במועדים נורמליים. אני מקפידה על סדר יום אשר לקראת סופו היא ואחיה בן שנתיים אוכלים מתקלחים ונכנסים למיטה כבר בשעה 8 והיא נרדמת בדרך כלל בשעה 22:30 עד 23:00. תירוצים : שתיה, אוכל, לא מצליחה להירדם, שיחות עם אחיה.
הדבר מאוד מכביד ואני מתעסקת איתה שעתיים ולא מצליחה לעשות שום דבר אחר עד שהיא נרדמת. אין לי פרטיות או נחת. אני הולכת לישון מאוחר ואז שוב אותה הסאגה בבוקר: היא מסרבת להתעורר. אני מרימה אותה מהמיטה ושמה בשירותים כדי שהיא תסכים להתארגן לקראת יציאה. הדבר מתיש וגורם לי לבעיות גב.
אני מגיעה באיחור מתמיד לעבודה והדבר מפריע לי לנהל את חיי בצורה תקינה ללא סדר יום- אין לי את השעות בין 8:30 - 22:00 לעבודות בית או סתם למנוחה.
הצילו!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 5 סרבנית שינה ומשמעת - תגובה
פז שפירא19/10/2014הי דנה,
זה נשמע באמת מאוד מתיש ומעייף. ראשית, אני מציעה לנסות ולהקדים את הזמן בו מתחילים להתארגן לשינה לפחות בשעה (גם אם בהתחלה זה ייראה מוזר לך ולילדים שהם נמצאים במיטה כבר בשש או שבע). זאת על מנת שההירדמות עצמה תהיה בשעה מוקדמת יותר.
שנית, אני מציעה לקיים עם ביתך שיחה בזמן רגוע ולא כאשר מתארגנים לשינה ולהסביר לה שבזמן האחרות היא נרדמת בשעה מאוד מאוחרת. הסבירי לה שזה לא טוב בשבילה כי אז היא מאוד עייפה בבוקר ובזמן שהיא נמצאת בגן. אימרי לה שאת רוצה לעזור לה להירדם בשעה מוקדמת יותר ולכן את תאפשרי לה, לאחר שהיא נמצאת במיטה מספר מוגבל של פניות אליך/בקשות. חישבי לשם כך כמה פניות או בקשות נראה לך סביר (אני מציעה עד חמש). בלילה, סיפרי יחד איתה כל פנייה או בקשה אליך - תני לבקשה מענה והזכירי לה כמה עוד בקשות יש לה. לאחר שמסתיימות הבקשות הזכירי לה שמעתה אין יותר בקשות או פניות ואת מצפה ממנה להיות במיטה ולא לקום עוד. כעת תצטרכי לעמוד בכך ולהציב גבולות בעניין זה. אם זה קשה - תוכלי להציע לה פרס קטן בבוקר אם היא תצליח לעמוד בכך.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה לא מפסיק לבכותאליס18/10/2014
הבן שלי בן שנה. מאז שהיה תינוק היה ילד לא קל, תמיד היה בוכה, צורח או מנדנד לאחר זמן קצר. פעם חשבנו שזה נובע מחוסר נוחות כלשהי: גזים, רצון לישון, שיניים. עכשיו כבר נראה לי שאולי זה שעמום או פינוק או עקשנות, אבל לא מצליחה להבין לגמרי ממה זה נובע- הרי כל התינוקות שאני רואה מסביב מצליחים לשבת בשקט ולהעסיק את עצמם בין אם בעגלה, בפארק או בבית. זו הסיבה שאנחנו לא יוצאים איתו לבילויים ומחכים שההורים ישמרו עליו. אבל גם סידורים כמו סופר, דואר או קניון ממש מעיקים. אין מה לדבר על ללכת לארועים. גם טיול נעים בפארק הופך לעתים לסיוט. גם בבית הוא "נודניק" ומתקשה לשחק לבד ולהעסיק את עצמו לאורך זמן כך שלפעמים זה מגיע למצבים של בכי והיסטריה אם לא ממהרים לתת לו את מבוקשו (שבגיל הזה אנחנו לא תמיד גם יודעים מהו). זה מאוד מתיש ומייאש, במיוחד בתקופת החגים כשכל המשפחה בבית ויש הזדמנות לצאת, לטייל ולבלות ביחד.
מהי הדרך הנכונה להתמודד עם המצב? האם יש שיטה לגרום לו להיות נינוח? האם זה נכון להתעלם מהבכי כדי ללמד אותו שכך לא משיגים דברים או שבגיל הזה זה עלול להזיק?
מאוד אשמח לתגובה של פסיכולוג/ית או איש/ת מקצוע, אבל גם לעצות מאמהות שעברו דבר דומה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנה לא מפסיק לבכות - תגובה
פז שפירא19/10/2014הי אליס,
תינוקות נולדים עם סוגי טמפרמנט שונים. הטמפרמנט משפיע על היבטים שונים של ההתנהגות כמו רמת הפעילות, רגישות, עוצמת התגובה לגירויים, מצב הרוח, היכולת להיות קשוב ולא מוסח ועוד. הטמפרמנט חולק בספרות המקצועית לשלושה: קל, מתחמם לאט וקשה.
ייתכן והמזג של בנך הוא קשה. גם אם נראה כי כל התינוקות מסביב הינם נוחים אין זה כך והורים רבים נתקלים בקשיים שתיארת. מה שאפשר לעשות הוא להיות שם בשבילו, לתמוך, למלא אחר צרכיו ככל שניתן ועל פי הבנתכם. איני ממליצה בגיל של בנך להתעלם מהבכי כיוון שזהו גיל שמילוי הצרכים הינו משמעותי לשם קיום הקשר המיטיב ביניכם לבינו ומידת האמון שלו בכם ובעולם.
מה שכן ניתן לעשות הוא לנסות ולבדוק היכן אתם כהורים יכולים להקל על עצמכם - האם תוכלו להשיג יותר עזרה, האם ישנם דברים שאתם דורשים מעצמכם כהורים ועליהם ניתן לוותר.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שני שמות לילדהפז שפירא18/10/2014
הי רעות,
אני לא מכירה את המנהג או מידע מחקרי/קליני בנושא. לכן, איני יכולה לומר איך הדבר ישפיע על זהותה, מה גם שישנם גורמים רבים ושונים המשפיעים על זהות האדם. אולם, לי באופן אישי זה נשמע טוב יותר לו יכולתם לקרוא לילדה בשני השמות יחד ולא שכל אחד יקרא לה בשם אחר, כיוון שזה יכול להקרין יותר אחדות ותוצר של פשרה ואיחוד דעות של שניכם.
כאמור, זוהי עצה שניתנת יותר מתוך התחושות שעולות מהכתוב ומהרעיון שהעלית ולא על סמך ידע פסיכולוגי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התגובה היא לשאלה שנמחקה בטעות.
פז שפירא18/10/2014השאלה הייתה כיצד לנהוג כאשר שני בני הזוג אינם מסכימים לגבי השם שיינתן לילדה - האם כדאי שכל אחד מבני הזוג יקרא לה בשם אחר. צויין כי זהו נוהג שקיים בחברה הדתית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריב בין אחיםיערה17/10/2014
יש לי 2 בנים בני 4.5 שנים ו3.5 שנים הגדול כל הזמן מציק לקטן : מכה אותו אם הוא לא מקשיב לו , צובט אותו וכו... הקטן לפעמים מנסה להחזיר לו ועל פי רוב מצליח ואז אחד מחזיר לשני עד שהקטן בוכה. אציין שהגדול מאוד מקנא בקטן כל דבר שהוא עושה הוא רוצה גם רק בגלל שהקטן לקח את זה או רצה את זה.
מה עלי לעשות האם להתערב במריבות ביניהם או לא? ואיך למגר את תופעת הקנאה הגדולה?.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריב בין אחים - תגובה
פז שפירא19/10/2014הי יערה,
לא ניתן למגר את תופעת הקנאה. מה שכן - ניתן דווקא לדבר עליה ולשקף אותה. למשל לומר: אתה מקנא עכשיו כי התייחסתי לאחיך, הנה עוד מעט אני מתפנה אליך".
אני ממליצה שלא להתערב באינטראקציה בין האחים אלא אם כן יש ביניהם אלימות פיסית. במקרים אלה כדאי להפריד ביניהם ולומר להם שכרגע הם משחקים בנפרד כיוון שהם רבים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שלוש עקשניתravit17/10/2014
ביתי בת שלוש, מאז ומתמיד היתה ילדה בעלת מזג סוער ועקשנית מאד. במיוחד בזמן האחרון, היא לא מוכנה לחלוק צעצועים, אם אחיה תפס קודם צעצוע שהיא רצתה היא תיכנס מיד להתקף זעם ואין עם מי לדבר. אני רואה אותה גם בהתנהלות מול חברים, תמיד צריכים לשחק במה שהיא רוצה, לא מוכנה להתפשר, היא לא יודעת לשתף פעולה, לשחק בתורות, לחלוק..אני מבינה שזה תפקידנו כהורים גם ללמד אותה את זה, אבל איך עושים את זה אם ישר נאטמת ומתחילה לצרוח כשמשהו לא לפי רצונותיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שלוש עקשנית - תגובה
פז שפירא19/10/2014הי ravit,
אפשר ללמדה את הנושא של "תורות" על ידי כך שאתם תשחקו איתה במשחקים שמצריכים זאת. הסבירו לה מראש שזהו משחק שצריך לחכות בו בתור, שאתם יודעים שזה קשה לה אך שאתם תעזרו לה בכך. תגמלו אותה על כל יכולת שהיא מפגינה של המתנה וחלוקה. למשל, אם הצליחה להמתין יפה במשך כמה שניות החמיאו לה על כך (כלומר, לא להחמיא לה רק אם חיכתה את כל התור יפה). לפני משחק עם חברים תוכלו להציב לה מטרות קטנות, לומר לה שאתם יודעים שזה קשה לה למשל לשחק במשחק שהיא לא בחרה או לתת משחק לילד אחר, אך שאם תעשה זאת אתם תתנו לה פרס קטן. החמיאו לה גם על כל צעד קטן שתעשה בכיוון למטרה שהצבתם לה לאחר שמסתיימת היאנטראקציה עם החברים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שני שמות לילדהרעות16/10/2014
אני ובעלי לא מסכימים על שם לתינוקת שנולדה לנו ושוקלים לתת לילדה שני שמות ושכלאחד מאיתנו יקרא לה בשם אחר.
רציתי לברר איך זה יכול להשפיע עליה מבחינת זהות.
כמו כן -מה יקרה כשתגיע לגן או מסגרת אחרת. איך ייבחרו לה את השם שם.
אני רוצה לציין שאינינו דתיים, אך אני יודעת שמנהג זה נפוץ אצל אנשים דתיים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שני שמות לילדה - תגובה
פז שפירא18/10/2014הי רעות,
אני לא מכירה את המנהג או מידע מחקרי/קליני בנושא. לכן, איני יכולה לומר איך הדבר ישפיע על זהותה, מה גם שישנם גורמים רבים ושונים המשפיעים על זהות האדם. אולם, לי באופן אישי זה נשמע טוב יותר לו יכולתם לקרוא לילדה בשני השמות יחד ולא שכל אחד יקרא לה בשם אחר, כיוון שזה יכול להקרין יותר אחדות ותוצר של פשרה ואיחוד דעות של שניכם.
כאמור, זוהי עצמה שניתנת יותר מתוך התחושות שעולות מהכתוב ומהרעיון שהעלת ולא על סמך ידע פסיכולוגי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשני שמות לילדה - תגובה
פז שפירא18/10/2014הי רעות,
אני לא מכירה את המנהג או מידע מחקרי/קליני בנושא. לכן, איני יכולה לומר איך הדבר ישפיע על זהותה, מה גם שישנם גורמים רבים ושונים המשפיעים על זהות האדם. אולם, לי באופן אישי זה נשמע טוב יותר לו יכולתם לקרוא לילדה בשני השמות יחד ולא שכל אחד יקרא לה בשם אחר, כיוון שזה יכול להקרין יותר אחדות ותוצר של פשרה ואיחוד דעות של שניכם.
כאמור, זוהי עצה שניתנת יותר מתוך התחושות שעולות מהכתוב ומהרעיון שהעלית ולא על סמך ידע פסיכולוגי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיואשת, אנא הכוונתכם.דינה16/10/2014
שלום
בתי נושקת לגיל חמש ובני לשנתיים. מאז שנולדה הינה בעלת מזג לא קל. תמיד התעקשה, לא הקשיבה ושום דבר לא הלך בקלות איתה. היא ילדה מפונקת, חכמה, בעלת אינטילגנציה רגשית גבוהה, חברותית מאוד ומוכשרת מאוד בעיקר בתחום האמנות. לאחרונה לא מקשיבה בכלל, עצבנית מתמיד (אפילו בדברים קטנים למשל אם לא מצליחה לצייר לב על הדף כמו שהתכוונה היא צורחת "אוף", רוקעת ברגליים מעיפה את הטושים לכל עבר), מתחצפת ולא מנומסת (למשל, צועקת עלינו אם לא מקבלת מה שהיא רוצה, משתמשת הרבה במילים "לא בא לי", זועפת ועוד). היא מאיימת שתרביץ לעצמה או לנו (למשל "את רוצה שאני אתן לעצמי בוקס בבטן?" "אתם רוצים שאני אפרק אותכם?") ואף לעתים עושה זאת בפועל. יש לציין כי הזוגיות בקשיים רבים, אבל גם זה לא דבר חדש או טרי. אנו בקושי מדברים ואם כן אז רק על הילדים/בית, רבים המון (לעתים גם ליד הילדים). ניתן לראות בשבועות האחרונים כי גם בני החל לצרוח ולהרביץ. אני מרגישה שאנחנו בלופ שקשה לצאת ממנו, אני עצבנית בטירוף והיא עצבנית בטירוף וכבר לא ברור לי איך לעצור זאת. אני מותשת מהתקפי הזעם שלה. היא יכולה לבכות על משהו שעות, לבקש משהו מליון פעם למרות שאין אותו או שהחלטנו שלא לתת לה אותו וזה מעייף כל כך. הסבלנות כבר מתמוגגת ואנו צועקים ואף מענישים (לא האמנו בשיטה זו אף פעם) בכך שאנו שמים אותה לחשוב או בכך שאנו לוקחים לה דברים שהיא אוהבת למשל את הצבעים שלה או האופניים. לציין כי בעלי אינו מוכן ללכת להדרכה הורית, טיפול זוגי וכו' ואני הולכת לבדי לטיפול. האווירה בבית מתוחה, מדוכדכת, אין אוויר. מיותר לציין כמה רגשות אשם ומחשבות יש. אנא עזרתכם הדחופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיואשת, אנא הכוונתכם. - תגובה
פז שפירא19/10/2014הי דינה,
המצב נשמע מורכב ונראה שכל בני הבית סובלים ממנו. אני מציעה לך ללכת להדרכת הורים, אפילו לבדך. כדאי לבדוק עם המטפל כבר בהתחלה אם הוא יוכל לנסות ולגייס את בעלך לטיפול. בכל אופן, ייתכן מאוד ותוכלי להפיק מהדרכת הורים גם אם רק את תגיעי אליה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיקוי בנותשירן16/10/2014
שלום,
ביתי בת ארבע החלה לפני כשלושה חודשים
לחקות בנות שגדולות ממנה ...
בהכל!!
גם מדברת כמוהן,רוצה לאכול כמוהן,רוקדת כמוהן
פשוט כמו תוכי ,אפילו מעתיקה מחברה בגן אותו ציור בדיוק
האם זה נורמלי?
עד גיל 3 היתה אסרטיבית ובוחרת בגדים לבד היום
היא אומרת לי אמא תחליטי את....
הגננת אמרה לנו להעצים אותה בבית שהיא חושבת על רעיונות
לבד..או מציירת בלי להעתיק ..עשינו זאת אבל לא עוזר כל כך!
מה עלינו לעשות? האם יחלוף לבד או לפנות למשהו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיקוי בנות - תגובה
פז שפירא19/10/2014הי שירן,
חיקוי לכשלעצמו הוא נורמאלי. נשמע שביתך בוחרת לה דמויות לחיקוי מהן היא לומדת כיצד לנהוג כבת וזה בסדר גמור.
אולם, עולה משאלתך נושא נוסף והוא הביטחון העצמי של ביתך והחשיבה העצמאית שלה. תוכלי לעזור לביתך בעניין זה על ידי כך שתבדקי איתה תחומים נוספים בהם היא תוכל לבחור - למשל מה לאכול, במה לשחק. תוכלי להתייעץ איתה ולשאול את דעתה - למשל איזו חולצה כדאי לך ללבוש. תוכלי לקחת אותה לחוג בתחום שהיא חזקה בו. תוכלי גם לתת לה לעזור ולקבל תפקידים בבית. כמו כן, בילוי זמן שלה איתך אחד על אחד יכול לחזק את הביטחון העצמי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד רגיש וסגוררוית15/10/2014
שלום רב,
יש לי ילד יחיד,בן שבע וחצי בכיתה ב'. השנה מאוד קשה לו בבית הספר.
הוא ילד רגיש מאוד, סגור ועקשן. שנה שעברה הם היו 24 ילדים בכיתה, ואילו השנה 37 ילדים (בית ספר צומח). שנה שעברה הייתה לו מורה די מתירנית, ואילו השנה מורה נוקשה יותר. שנה שעברה היה לו חבר טוב, שהיה מגיע אליו פעמים רבות לאחר בית ספר, ואני יודעת שהוא היה משחק איתו הרבה בבית ספר. השנה החבר הטוב, משחק עם ילד אחר בכיתה א', שנמצא בשכנות קרובה יותר (דלת מול דלת).
בבית הספר המורה אומרת שהוא בסדר גמור, והוא משחק עם הילדים לפעמים בהפסקות כדורגל. אבל... כלום לא בסדר. כשהוא מגיע הביתה הוא "פורק" את התסכולים שלו. עצבני, לא רוצה ללכת לבית ספר, רוצה לעבור בית ספר. יש לציין שהוא ילד מאוד שקט וממושמע בבית ספר. פעם אחת סייעת בכיתה אמרה לו משהו בטון גבוה והוא פחד ממנה. כל בוקר הוא לא רוצה ללכת לבית ספר, ואומר שכואבת לו הבטן והגרון.הוא נמצא בלחץ ממשי. מה לעשות ?
אני משתדלת לתמוך בו ולגלות אמפתיה לרגשותיו. מנסה להזמין לו חברים חדשים מהכיתה, הוא לא תמיד משתף פעולה.
תודה ,
אמא אוהבת ומודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד רגיש וסגור - תגובה
פז שפירא19/10/2014הי רוית,
נשמע שאת פועלת בצורה מיטיבה - מגלה אמפטיה לקושי של בנך ומשתדלת לעזור לו מבחינה חברתית. כדאי להמשיך כך. אנו נמצאים בתחילת השנה וייתכן שהניסיונות יניבוי לבסוף פרי. את נמצאת בקשר עם המורה וזה טוב, כדאי להתייעץ איתה ולנסות לחשוב יחד כיצד היא תוכל לעזור לו במסגרת בית הספר ומה היא ממליצה לך לעשות בבית. ייתכן שתגיעו יחד למסקנות נוספות לגבי האופן שבו ניתן לעזור לבנך.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משיכת שיער אצל בת שנהיוליה14/10/2014
שלום,
אשמח לקבל עצה. הבת שלי בת שנה וחודשיים ויש לה הרגל של משיכת שיער (של עצמה) על מנת להרגיע את עצמה. רופא הילדים טוען שזה ישתפר והיא תפסיק עם הזמן אבל בינתיים אני רואה שזה רק מחמיר. בעבר הייתה מלטפלת את הראש ועכשיו ממש מושכת את השיער (בהתחלה חלש וכאשר מגיעה לסוף השערה חזק יותר). אציין שלאחרונה התחילה למשוך גם בריסים. ייתכן והדבר קשור שנולד לה אח אבל זה היה לפני 4 חודשים. בנוסף לפני כחודש התחילה ללכת לגן. איך אפשר להתמודד עם התופעה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משיכת שיער אצל בת שנה - תגובה
פז שפירא19/10/2014הי יוליה,
תלישת השיער יכולה להיגרם ממתח וחרדה או מצורך בגרייה ובמגע. כאשר ביתך תולשת את שיערה נסי לגרום לה לעשות פעולה אחרת עם ידיה - לתת לה משחק, להפעיל אותה.
כמו כן כדאי לנסות כמה שיותר להרגיע אותה וכן לבדוק אם יש לה צורך נוסף במגע (חיבוקים, ליטופים). במידה וזה לא יעזור ותלישת השיער לא תעבור כדאי לגשת לפסיכולוג התפתחותי כדי לבחון אפשרות לטיפול.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה ממוצץשרון14/10/2014
שלום רב :)
יש לי תאומים בני שנתיים וחודשיים. מאז שנולד היה הבן מאוד קשור למוצץ שלו, וגם כיום הוא מאוד זקוק לו ולא מוותר עליו כמעט לרגע. בגן הוא בלי מוצץ, אך ברגע שיוצאים הביתה הוא מבקש אותו. הצלחתי לעבוד איתו על כך שהמוצץ מוגבל לבית בלבד, אך בבית הוא לא זז בלעדיו. אם הוא מוציא אותו כדי לאכול או לשתות, הוא מיד מחפש אותו. כך גם בלילה - אם הוא מתעורר ולא מוצא את המוצץ - הוא מגיע אלינו למיטה ובוכה. מאוד חרד כשאינו מוצא אותו.
אחותו התאומה, לעומת זאת, רק בחודשים האחרונים התחילה להתנהג עם המוצץ כמו אחיה, כשלפני כן נזקקה לו רק בשינת הלילה.
אני מניחה שיש כאן גם עניין של חיקוי, אך כרגע המצב הוא ששניהם לא מוכנים להיפרד לרגע מהמוצץ. לעתים אנחנו חוזרים הביתה מטיול בחוץ או מביקור אצל חברים, כיוון שהם רוצים את המוצץ, ואני מעדיפה כך מאשר לתת להם אותו גם בחוץ ואצל אנשים אחרים.
אשמח לעצה כיצד לגמול אותם בהדרגתיות מהמוצץ.
רציתי לציין ששניהם לא ינקו ואני מבינה את הצורך הרגשי שלהם, אך מאוד קשה לנו עם המרדף הבלתי פוסק אחרי המוצץ. יש לנו מספר מוצצים בבית, אך הם נקשרו למוצץ אחד או שניים ספציפיים, ואם הם אובדים לנו, יש חגיגה בבית.
תודה וחג שמח :)
שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה ממוצץ - תגובה
פז שפירא18/10/2014הי שרון,
ייתכן שכיוון שהתחלתם בגמילה הדרגתית, ילדייך מרגישים צורך להיות עם המוצץ כל הזמן בבית. כלומר, הם יודעים שלא יהיה להם המוצץ מחוץ לבית והם "משלימים" זמן מוצץ בבית. אני מציעה לאפשר להם להיות בבית עם מוצץ כמה שירצו, אלא אם כן יש דרך מובנית שאותה הם יכולים להבין היטב להגביל את זמן המוצץ, למשל: מוצץ רק אחרי ארוחת הערב וכו'. בהמשך, תוכלו להגביל את המוצץ רק לזמן השינה ולאחר מכן להפסיק גם את זה. תוכלו להשתמש בכלים פרקטיים כדי לאבד פחות את המוצץ כמו תופסנים למוצץ.
הצורך במציצה בגיל שנתיים הוא צורך רגשי ולפעמים המוצץ מהווה מעין חפץ מעבר. אולם, גם הצורך שלכם כהורים הוא חשוב ולכן נשמע שטוב שהתחלתם בגמילה ההדרגתית. כאשר תגיעו לשלב שמפסיקים לגמרי ממוצץ תוכלי לתת להם חפץ מעבר אחר מרגיע לישון איתו בלילה כמו בובה.
בהצלחה!
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות יתר לקולותחלי13/10/2014
אנחנו כבר חסרי אונים. בתי בת 7 עם בעיה שלא יכולה לשמוע אותנו לועסים או אוכליח לידה. כמו כן לחישות או קולות שונים כאשר שקט מסביב גורמים לה להצקף צעקות שנפסיק!!! אנחנו לא יודעם מה לעשות. והיא מבקשת כדור רוגע!!!היא מודעת למצב. למע לפנות בנושא? האם זה מוכר? לא מצאתי כלום באינטרנט בעניין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות יתר לקולות - תגובה
פז שפירא13/10/2014הי חלי,
ראשית, כדאי לבדוק אם מדובר בבעיה רפואית. אני ממליצה ללכת לשם כך לרופא אף אוזן גרון. לאחר קבלת תוצאות מהרופא, במידה והבעייה אינה רפואית, אנא פני שוב לצורך התייעצות מן ההיבט הפסיכולוגי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד עם גמגוםמרים מדהלה13/10/2014
שלום רז בני בן ארבע שמתי לב שבזמן האחרון בערך חודשיים כשהוא מדבר כאילו נתקעת לו אותה המילה ואז הוא ממשיך לדבר לדוגמא: שהוא אומר אני רוצה לשחק
הוא אומר אני בערך שלוש ארבע פעמים ואז ממשיך לדבר.
שוחחתי עם קלינאית התקשורת שאליה הוא הולך, והיא אמרה לי שמה שחשוב לה כרגע שיהיה לו אוצר מילים.
התשובה הזו לא נראית לי, ואני די מודאגת כי קודם לכן זה לא היה
אודה לתשובה מהירה
בכבוד רב מרים מדהלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד עם גמגום - תגובה
פז שפירא13/10/2014הי מרים מדהלה,
איש המקצוע הטוב ביותר שיוכל לענות על שאלותייך בנוגע לגמגום של בנך הוא קלינאי תקשורת. לכן, אני מציעה שתחזרי לקלינאית התקשורת של בנך ותדרשי הסבר מפורט. במידה והתשובה המפורטת לא תניח את דעתך תוכלי לקבל חוות דעת שניה אצל קלינאית תקשורת אחרת (ייתכן ותוכלי להתייעץ בנושא זה לבד, מבלי להביא אליה את בנך).
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן ארבע וקצת ש"דופק" את ראשויסכה11/10/2014
שלום רב,
בני, בן ארבע וחמישה חודשים, פיתח הרגל עוד כשהיה פעוט לדפוק את הראש כנגד המיטה/כרית/פוף כשהוא שוכב על הבטן. זה קורה לרוב לפני השינה, או כשמתעורר, יכול לקרות גם כשעייף מאוד ונשכב על הספה, או כשבוכה, ואז כחלק מההרגעה העצמית שלו עושה זאת.
זה נראה כאילו זה משהו שנעים לו ומרגיע אותו. לא מדובר בדפיקת ראש חזקה, אבל עדיין זה יכול להמשך זמן מה (2-3 דקות, אולי פחות, לרוב נאמר לו להפסיק עם זה). היו תקופות שזה היה יותר תכוף,ותקופות שפחות, יכול גם מתוך שינה בלילה להתעורר, ולהרדים את עצמו בחזרה על ידי מס' חבטות של הראש בכרית.
מעבר לזה הילד מפותח בהתאם לגילו ברוך השם, ורבלי, חברתי, וכו'...
למי לפנות על מנת לבדוק את העניין? האם צריך לבדוק? יש רעיון מה זה בעצם ואיך זה מרגיע אותו? להניח לו או להמשיך לבקש ממנו להפסיק כשהוא מתחיל לעשות זאת?
תודה רבה ושבוע טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילגו לי על השאלה... אשמח לתשובה
יסכה16/10/2014תודה וחג שמח :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן ארבע וקצת ש"דופק" את ראשו - תגובה
פז שפירא19/10/2014הי יסכה,
חבטות ראש תוך כדי שינה נחשבות להפרעת שינה. כדאי להתייעץ בנושא עם רופא הילדים, לבדוק אם יש צורך בבדיקה נוספת (למשל בדיקה במעבדת שינה) או בטיפול.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כסיסת ציפורניים אצל בני בן הארבעאסיל11/10/2014
שלום רב:
בני ,בן הארבע ,כוסס ציפורניים באופן מוגזם ,והוא מגיע אפילו לעור מסביב הציפורניים .
בנוסף הוא לועס את דפנות לחייו מבפנים (אני נהגתי לעשות זאת בילדותי)..
מה אפשר לעשות ומה יכולות להיות הסיבות מאחורי התנהגות זאת ?
אשמח לעזרה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כסיסת ציפורניים אצל בני בן הארבע - תגובה
פז שפירא13/10/2014הי אסיל,
בדרך כלל כסיסת ציפורניים נובעת ממניעים פסיכולוגיים של מתח וחרדה. ראשית, כדאי לנסות ולחשוב מהם הדברים שעלולים לעורר בו מתח וחרדה ולנסות לעזור לו כדי שאלה יפחתו. שנית, ישנם טיפולים שונים של מריחת חומרים על הציפורניים (כדאי להתייעץ לשם כך עם רופא הילדים/המשפחה). לבסוף כדאי לתת לו לעשות פעולה שתהיה חלופה לכסיסת הציפורניים. למשל – כדור שיוכל למעוך, שרשרת שיוכל לשחק עם החרוזים שלה וכו'.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה מקרב לב !!!
אסיל13/10/2014תודה ,אתם עושים עבודת קודש פה ,מאוד מודה על התשובה ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
