פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • הבדל בין טיפולים
    נטע
    09/11/2014

    שלום רב
    מהו ההבדל בין טיפול רגשי על ידי פסיכולוג התפתחותי לבלעומת טיפול אצל פסיכולוג קליני (לילד)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הבדל בין טיפולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבדל בין טיפולים - תגובה

    פז שפירא
    09/11/2014

    הי חלי,

    טיפול בילדים נערך בדרך כלל על ידי משחק כך שמבחינת הטכניקה ככל הנראה לא יהיה הבדל. אולם, פסיכולוג התפתחותי הינו פסיכולוג שמומחיותו היא בתינוקות ובגיל הרך והוא בעל ידע רב בכל הנוגע בהתפתחות התקינה של ילדים. פסיכולוג קליני של הילד עובד עם גילאים שונים והייחודיות במומחיותו היא בעיקר בעיסוק בקשיים נפשיים והפרעות נפשיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה עם הבת
    PAZ
    09/11/2014

    הבת שלי בת 5 בגן חובה. בת בכורה לעוד 2 אחים בני 3.5 ושנתיים. היא ילדה מאד פיקחית ומאד חזקה הבעיה שאני נלחמת איתה כל הזמן על בעיות התנהגות. על פניו היא ילדה טובה ומקסימה ומוזמנת להמון חברות אבל אז מתגלה לי שלמשל לחברה הכי טובה שלה היא מאיימת שאם תהיה חברה של בנות אחרות היא תדאג שאף אחת לא תהיה חברה שלה. או לילדה מקבילה היא לא מרשה להיות חברה של בת אחרת. אני ממש מתנגדת להתנהגות שלה וזה לא משהו שמקובל בבית אצלנו. איך עלי לנהוג איתה? מחר תהיה לי שיחה עם הגננת אבל במקביל מה עלי לעשות??? מעבר לשיחה והסברים שאני כל הזמן עושה האם עלי גם להעניש בצורת שלילת חוגים או לא ללכת לחברות?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה עם הבת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה עם הבת - תגובה

    פז שפירא
    09/11/2014

    הי,

    נשמע שביתך אכן פקחית ומבינה סיטואציות חברתיות. כמו כן נראה שביתך נהנית מהכוח שברשותה ומהיכולת שלה להשפיע ולשלוט במצבים חברתיים. אין בהתנהגותה של ביתך להעיד על משהו שלא תקין בבית.

    לצד זאת זוהי באמת התנהגות שלא ניתן לקבל. במידה והשיחות וההסברים אינם עוזרים הרי שיש צורך בפעולות שיעבירו את המסר לביתך. התגובה המעשית תלוייה בהשקפותייך כהורה.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    PAZ
    09/11/2014

    תודה על התגובה...
    מתחילה לפעול בעניין בתוספת שיחות אישיות ושיתוף הגננת.
    חושבת על עונשים שיגרמו לה להבין כמה לא נעים... כמו לא ללכת לחברות או לחוג שהיא אוהבת האם זה נכון לתת את העונשים האלה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה - תגובה

    פז שפירא
    12/11/2014

    אני ממליצה שאם את בוחרת לתת עונש, שיהיה לו קשר להתנהגות הלא רצוייה. לכן, אפשר להסביר שבמידה וביתך נוהגת באופן לא יפה עם חברות, את לא תרשי לה להתראות איתן, על מנת שהן לא תיפגענה ממנה שוב.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיטוט באף
    ליאת
    09/11/2014

    יש לי ילדה בת חמש וחצי , ואחת " ההנאות " הגדולות שלה זה חיטוט באף , היא לא מסוגלת שיהיה לה ליכלוך מיותר באף , העניין מתעצם לאחר קירור או שפעת כי אז יש לה הרבה עניין , שמתי לב שזה כבר סוג של אובססיה , והיא לא ככ שולטת על זה , ( זה נמשך כבר די הרבה זמן ) אני מפחדת להשתמש במילה טורדני ... אבל האצבע שלה נמצאת בנחיריים מרבית היום , והיא סיפרה לי שהסייעת העירה את תשומת ליבה ...
    אני מעירה לה , אבל לא רוצה להשתמש בהפחדות של יהיה "לך אף גדול או נחיריים גדולות "...השאלה שלי איך אני מסיטה אותה מעניין בלי שתפתח אובססיה חלופית ... אשמח לעצה מהירה !!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיטוט באף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיטוט באף - תגובה

    פז שפירא
    09/11/2014

    הי ליאת,

    תוכלי לומר לביתך משהו בסגנון: "שמתי לב שלאחרונה את מחטטת הרבה באף ולא כדאי לעשות את זה כי זה לא מנומס וגם כי זה מונע ממך לעשות דברים אחרים. לכן בכל פעם שאראה שאת מחטטת באף אני אגיד לך להפסיק ואתן לך משהו אחר לעשות עם הידיים".
    נסי לתת לה משהו אחר שתוכל להתעסק איתו כאשר היא מחטטת באף - בצק, שרשרת עם חרוזים וכו'. תוכלי לבקש גם מצוות הגן לנהוג כך. זה עשוי לדרוש הרבה התעסקות סביב הנושא אך להערכתי זה משמעותי להעביר את ההתעסקות בידיים למשהו שהוא נורמטיבי יותר.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד מעט בן 7
    שלום
    09/11/2014

    שלום ,אמא ל 3 ילדים 26,19, ו 7 .הוא אוהב את אבא שלו מאד. וזה נפלא.
    אבא שלו מספר לו סיפורי דימיון רבים הוא "מארגן אותו לבית הספר" סנדוויץ
    פרי (כאשר הכל נשאר מבולגן במטבח--כמה גברי מצידו)לרוב הילד הולך לבד לבית הספר
    קרוב לבית (ביישוב).חזרה עצמאית מבית הספר . כאשר לא תמיד האבא מגיע בזמן
    לקבל אותו בבית.האבא חופשי בזמן מנהל עסק זעיר מצהרים עד ערב מאוחר.
    כאשר אני מגיעה מהעבודה ב16 "אוספת "את כל האי סדר" שיעורים אוכל ניקיון מקלחת ארוחת ערב בילוי שיחה דאגה צחצוח וכללים.ובסוף שבוע זה הילד אומר:אני אוהב את אבא יותר ואותך אני לא אוהב. אבא בצבע חום ולכן הוא חם ומחמם אותי ואת בצבע לבן
    מה שאבא שלו אומר "קרה יותר".נו....באמת... לעזאזל עובדת קורעת את עצמי שותקת
    כי הבעל עסוק עם עסק וחברים ללא זוגיות שלמה דואגת לילד הזה כמו שלא דאגתי מעולם הילד הזה בא בתפילות וטיפולים ובסוף אני אוהב את אבא יותר נו... לך תיתן
    תחלום תקווה ובסוף את לא שווה כלום. גם ככה לא טוב לי ולאבא שלו ביחד.
    אז עוד אבא שלו לוקח "את כל הקרדיט" על ...לא יודעת מה. האם ילדים בגל זה ככה מדברים. או שזהו פיספסתי אותו ואני לא רוצה אותו רק את הגדולים שלי.
    כי לא ניתן לבטוח בילד שמעכשיו את רואה שהוא לא רואה אותך ממטר כמו אבא שלו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עוד מעט בן 7

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד מעט בן 7 - תגובה

    פז שפירא
    09/11/2014

    הי,

    לפעמים ילדים אומרים להורים שהם אינם אוהבים אותם או שהם אוהבים את ההורה השני לא כי זה נכון, אלא כי הם בעצם רוצים להביע כעס או כי הם רוצים לבדוק את התגובה לאמירה כזו.

    אני מאמינה שבנך אוהב אותך אך רוצה לומר לך שהוא כועס או שמעוניין לעורר את קנאתך. נסי לשים לב מתי הוא אומר לך זאת. האם הוא אומר זאת כשאת מציבה לו גבולות? אני מציעה להראות לבנך שאינך מתרגשת מהאמירות האלה. אם את מתרשמת שבנך אומר לך אמירות אלה כתגובה למשהו שאמרת או עשית תוכלי לומר לו משהו כזה: "אני יודעת שאתה אוהב אותי, אולי אתה כועס עלי כי לא הרשיתי לך..."

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי אופי
    אמא
    08/11/2014

    בני השני בן שנתיים ושמונה חודשים ולאחרונה נהיה בכיין בצורה מעצבנת מאד.. (אנחנו חווים קושי זוגי שמשפיע עליו לדעתי, אנחנו בטיפול אך זה תהליך..) כל דבר קטן הוא בוכה בהגזמה. אנחנו מודעים לזה שיש לו קצת בעיה של וויסות תחושתי, ולאחרונה הוא התחיל לחבק יותר מידי, נדבק מאד וגם שמבקשים שיפסיק, הוא לא מפסיק.. זה מציק ומעצבן ובעיקר מדאיג אותי, אני לא רוצה שגם בגן הוא יהיה "קרציה"..
    אנא עזרו לי.. (וזה מעבר ל"גיל שנתיים הנורא".. משהו באופי העצמי שלו התחיל להשתנות לכיוון השלילי..)
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינוי אופי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי אופי - תגובה

    פז שפירא
    09/11/2014

    הי יעל,

    נראה שלא מדובר בשינוי אופי אלא תגובה לאווירה בבית שהשתנתה. טוב שאתם נמצאים בטיפול. אני מציעה, כיוון שבנכם חווה את הקושי הזוגי וכיוון שהוא זקוק למגע מתוך הבעייה של וויסות חושי - לתת לו יותר מגע יזום, גם כאשר הוא בוכה וגם כאשר אינו בוכה. נשמע שהוא זקוק כעת למגע על מנת להירגע ולחוש תחושת ביטחון. כאשר הוא בוכה אני מציעה לחבק אותו ולתת לגיטימציה לקושי שלו. למשל לומר: "אתה בוכה וכועס כי לא נתנו לך ממתק"/"אתה עצוב כי המגדל שבנית נפל". לצד זאת, המשיכו להציב גבולות, אל תיכנעו לדרישות שלו שאינן מקובלות עליכן ובו זמנית חבקו וגלו הבנה לקושי שלו תוך שאתם מדברים איתו עליו.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כניסה לבהס
    נטשה
    07/11/2014

    שלום רב,
    בני בן בשמונה מתקשה מאוד מתחילתה של השנה להכנס לבהס ללא ליוי מסודר עלידנו אחד מהוריו.
    מגלה סימפטומים של כאבים פזורים ולא ברורים בגוף ואף לעיתים חנק ותחושות בחילה, הכניסה מלווה בבכי, מבקש לרוב להשאר בבית.
    לציין שבמהלך הבוקר מתגבר ואף מצליח להנות מבהס.
    כמו כן גם בשנה שעברה היו קשיים אך ללא בכי מעבר לחודש הראשון וללא אי אילו כאבים סומטיים...
    במהלך היום שמח , מזמין חברים .. נהנה בחברתם אך נמנע מפעולות "מסוכנות" למשל רכיבה על אפניים, קורקינט וכ...

    האם אכן מדובר בחרדת נטישה וכיצד ניתן לעזור לו להתגבר על החרדות המלוות אותו.

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כניסה לבהס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כניסה לבהס - תגובה

    פז שפירא
    15/11/2014

    הי נטשה,

    לגבי הכאבים, החנק והבחילה האם שללתם מצב רפואי כלשהו? האם ניסיתם לברר איתו, בזמן שהוא רגוע מדוע הוא בוכה בבוקר, ממה הוא חושש ומה מפריע לו? האם הוא מספר על משהו/מישהו שמטריד אותו בבית הספר?

    אנא השיבי על שאלותיי כדי שאוכל להמשיך ולייעץ לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כניסה לבית הספר

    נטשה
    15/11/2014

    שלום,
    עונה לשאלותך,...עברנו בירור גופני ללא כל ממצאים, שולל בכיתה ובבבית הספר כל הטרדה כלשהיא מצד הילדים או המורים.
    טוען שמאוד מתגעגע אילנו { ההורים}, חושש שיקרה לנו משהו, חושש מאוד שנשכח אותו בבית הספר.


    תודה מראש על התיחסותך..נטשה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כניסה לבית הספר - תגובה

    פז שפירא
    16/11/2014

    נשמע שבנך זקוק להרגשה שהוא מוגן ושמור. תוכלו לעזור לו על ידי כך שאתם באופן יזום תאמרו לו משפטים כמו: "אבוא לקחת אותך מבית הספר ולא אשכח אותך", "אתה הולך עכשיו לבית הספר, נתראה בצהריים והכול יהיה בסדר - גם אצלך וגם אצלנו", "אנחנו תמיד איתך, שומרים עליך" וכו'. אפשר להציע לו דברים שיוכל לעשות כשהוא מרגיש בבית הספר שהוא מאוד מתגעגע אליכם. למשל, אפשר לתת לו מחברת ולהציע שיכתוב לכם כמה מילים ברגעים שקשה לו ושאתם תקראו זאת אחרי שיחזור מבית הספר. אפשר לבקש ממנו לשמור עבורכם חפץ שלכם, תוכלו גם אתם לכתוב לו פתק קטן בכל יום ולהגיד לו שיפתח בהפסקה ויקרא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה מתעניינת בשער ערווה אצל ההורים
    isabel
    06/11/2014

    ביתי בת ה4 לפעמים מתבוננת בי במקלחת (אם היא נכנסת כשאי מתקלחת) לוטשת עיינים ושואלת שאלות כמו למה לי יש ציצי בולט ולמה לי יש שיער ערווה ולה אין....
    אני נשארת ללא מילים ולא יודעת מה להסביר לה על ההבדלים בין ילד לבוגר מבחינת מבנה גוף, אשמח לטיפים בעניין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה מתעניינת בשער ערווה אצל ההורים - תגובה

    יאיר סהר
    06/11/2014

    שלו איזבל,
    ביתך מגלה סקרנות טבעית להבדלים אותם היא מזהה.
    ככל שתשובותינו יהיו ברורות יותר ויאמרו בטבעיות, כך נעביר מסר כי גוף האדם אינו דבר שיש לתבייש בו, ובהמשך גם מיניות.

    את יכולה להסביר לה על כך מכיוון של התייחסות לגדילה, ולהסביר לה שגם אצלה, כאשר היא תתבגר, יצמחו שערות ערווה וגם השדיים יגדלו.
    כדאי להשתמש במילים שלך, כך שתוכלי להרגיש בנוח.

    במקרה שהשאלות בכל זאת מביכות אותך יתר על המידה, אפשר פשוט לדאוג שהיא לא תוכל להיכנס למקלחת ולראות אותך עירומה - נעילת הדלת למשל.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוג
    אלה
    05/11/2014

    שלום לכולם, השנה רציתי לרשום את הבת שלי בת 4.5 לחוג והצעתי לה כמה אפשרויות- כל פעם היא סרבה וציינה שהיא רוצה רק חוג עם אמא, כרגע לאחד החוגים שהצעתי לה הצטרפו האחייניות שלי - האם זה נכון להציע לה שוב להצטרף לחוג ? הרי אני מאמינה שהיא הולכת לחוג כי זה מעניין אותה ויפתח אותה ולא רק בגלל החברות שבמידה ויעזבו גם היא תרצה לעזוב? מה לעשות? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוג - תגובה

    יאיר סהר
    06/11/2014

    שלום אלה,
    במידה וחשוב לך לאפשר לה לפתח את כישוריה בחוגים, אפשר כמובן להציע לה להצטרף לחוג עם אחייניותיך.
    חשוב לזכור להציע - כלומר להיות מוכנים גם לתשובה שלילית, ולא להביע ציפיה שתסכים. יתרה מכך, פעמים רבות דווקא כשמעבירים מסר של ציפייה, הסיכוי לכך שהילד יסרב לחוג גדל.

    במידה שתלך לחוג ותהנה ממנו, אפשר שתרצה להמשיך גם במידה וחברותיה תעזובנה.
    כלומר יתכן שעיקר החשש שלה הוא מכניסה למסגרת חדשה, והשילוב שלה עם חברות אותן היא מכירה יקל עליה את ההסתגלות.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיתוף
    אופיר
    05/11/2014

    שלום

    יש לי 3 ילדים בני 16, 11, ו-8, הנהגנו במשפחה יום ניקיון שבועי בו כולם משתתפים, וטבלה בה לכל ילד יש משימה יומית, כך שכל יום אנו בודקים מי שוטף כלים, מכניס כביסה למכונה וכו', ביחד חשבנו על פינוק משפחתי משותף והחלטנו פעם בחודש לצאת למסעדה כשכל פעם ילד אחר בוחר את המסעדה.

    הבעיה שנוצרה שהילד הקטן שלנו תמיד מתחמק מהמשימות השבועיות, השבוע אף ביקש לצאת מהסבב, הדבר מכעיס מאוד את שני האחים שלו וגם אותי כל כך שאינו לוקח אחריות על הדברים בבית.

    האם עלי להוציא אותו מהמערך של המשימות השבועיות אך גם לומר לו שבעקבות זאת לא יוכל לבוא איתנו למסעדה פעם בחודש, בעצם להשתמש בתוצאה הגיונית לכל מעשה??

    אודה על תשובתכם המהירה
    אופיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיתוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיתוף - תגובה

    פז שפירא
    09/11/2014

    הי אופיר,

    קודם כל, זו נשמעת כמו תוכנית מאוד יפה ויוזמה ברוכה. כיוון שכך, לא הייתי ממהרת לתת עונש של אי הליכה למסעדה. נראה לי שעונש לא ללכת עם כולם לארוחה יכול להיות חזק מידי. אולי כדאי קודם לכן לנסות דברים אחרים. נסו לברר האם יש משהו שקשה לבנכם במטלות, האם ישנן מטלות אליהן הוא יכול יותר להתחבר ולעשותן. האם יעזור לו אם הוא יבחר את המטלה? אולי יעזור לו אם במקום לעשות את המטלה לבד הוא יעשה אותה עם מישהו נוסף מבני הבית? אולי אפשר להנהיג צ'ופר יומי קטן על מטלות הבית שאתם יודעים שבנכם מאוד אוהב וכך לדרבן אותו להשתתף. אני מציעה שבמידה וזה יעזור ואפילו אם ישתתף קצת - לחזק אותו ולומר לו כמה אתם מעריכים זאת.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציור ילדים
    דורון מהדי
    05/11/2014

    כשילד מצייר דמות שבא רואים שהידיים יוצאות ממקום גבוה בדמות מה זה אומר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ציור ילדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציור ילדים - תגובה

    פז שפירא
    09/11/2014

    הי דורון,

    בציורי ילדים יש לבחון את המכלול של הציור ואת ציורי הילד לאורך זמן. לא ניתן לקבוע משהו על סמך עובדה יחידה זו. אמליץ, במידה ויש משהו המעניין אותך לבחון בציורי הילד, לגשת אל מומחה בציורי ילדים.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להתמודד ?
    חנון
    04/11/2014

    שלום,
    לבת זוג שלי יש שתי ילדות בנות 9+10. אנחנו תוהות איך הבנות יקבלו את המערכת יחסים שלי ושל אמא שלהן, אם בכלל יקבלו?
    איך אפשר להתחיל לדבר איתן על הנושא? האם יש גישה מסויימת? האם זה גיל שאפשר לדבר איתו על דברים מורכבים? איך המערכת יחסים שלנו תשפיע על האישיות של הבנות? האם כדאי בכלל לדבר על זה? ועוד המון שאלות!!
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך להתמודד ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להתמודד ? - תגובה

    פז שפירא
    09/11/2014

    הי חנון,

    זהו גיל שבו אפשר לדבר עם ילדות על נושאים מורכבים ועל מערכת היחסים שלכן בפרט. האישיות של האדם מושפעת מגורמים שונים ורבים ולא ניתן לדעת כיצד ההבנה של מערכת היחסים שלכן תשפיע. המלצתי הכללית היא להיות ככל האפשר כנים עם הילדים, תוך כדי כך שהתקשורת איתם והחשיפה מותאמת לגיל.

    אסייג ואומר שבמקרה המסויים שלכן, כדאי מאוד לשקול עם איש מקצוע את העיתוי, המקום והאופן שבו תחשפו בפניהן את מערכת היחסים.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת שנה
    ליאת
    04/11/2014

    שלום רב ,בתי בת שנה ממש אוטוטו ועדיין לא עומדת ולא מתיישבת לבד.. היא זוחלת גחון בלבד! אני מאוד מודאגת מהמצב כי היא זוחלת גחון כבר הרבה זמן וגם לא משתפת הכי פעולה איתי שאני מנסה לעודד אוצה לתפוס במיטה חעמוד וכו', התחלנו פיזיותרפיה פעם ראשונה והיא נתנה לנו תרגילים בבית לא קל לבתי וכמו שצייני לא תמיד מעוניינת . אני אציין דבר חשוב שבתי לא אוהבת לשחק לבד תמיד מחפשת אותי או את בעלי בסביבתה גם אם אנחנו מתרחקים למטבח והיא רואה אותנו משם היא מתחילה לבכות ולזחול אליי גחון בבכי . לא מוכנה לשחק לבד ולהעסיק את עצמה. ממש מודאגת האם יש סיבה,ומה עליי לעשות. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת בת שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת שנה - תגובה

    פז שפירא
    09/11/2014

    הי ליאת,

    נשמע שלא פשוט לך להתמודד עם כך שביתך אולי נמצאת באיחור התפתחותי בעניין הישיבה וההליכה. כמו כן לא פשוט להתמודד עם חוסר שיתוף הפעולה של ביתך. כדאי לנסות ולברר עם הפיסיותרפיסטית איך להתמודד עם חוסר שיתוף הפעולה. אולי ישנן דרכים שימשכו את ביתך לבצע תרגילים כאלה ואחרים.

    לגבי שאלתך השנייה, ייתכן שביתך זקוקה מאוד לנוכחותכם ולמשחק שלכם איתה ולדעתי כדאי לספק צורך זה ככל שאפשר. בנוסף ייתכן וביתך חווה חרדת פרידה ולכן כדאי לומר לה בכל פעם שאתם מתרחקים (גם אם זה בתוך הבית) - לאן אתם הולכים ושעוד מעט תחזרו.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנתיים - רגרסיה בהתפתחות דיבור
    קטיה
    04/11/2014

    שלום,
    אשמח לייעוץ,
    בתי בת שנתיים מדברת אך ורק גיבריש.
    בגיל שנה וחצי צברה אוצר מילים קטן כעשר מילים. לאחר כשבועיים נפלה ושברה עצם ברגל, הייתה שלוש שבועות עם גבס.
    לאחר מכן שמנו לב שהפסיקה לדבר, ביקשה דברים באמצעות הצבעה וצליל אאאא, אך בהתחלה לא קישרנו לאירוע הנפילה.
    בחודשיים אחרונים התחילה לדבר ג'יבריש.
    בדיעבד, אנחנו בטוחים שהרגרסיה והפסקת דיבור קשורים לנפילה.
    האם להמתין או שיש מה לעשות בשלב זה?
    תהליך של איבחון קלינאית תקשורת התחלתי, בהמתנה לתור לבדיקת שמיעה.
    אבל יש לי תחושה שאני זקוקה לעזרה מסוג אחר.
    נא התיעצותכם.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנתיים - רגרסיה בהתפתחות דיבור - תגובה

    יאיר סהר
    04/11/2014

    שלום קטיה,
    לפי התיאור שלך, בהחלט יתכן שמדובר במצב שיכול להיות מטופל על ידי קלינאית תקשורת, ובהחלט שחשוב לשלול מצב רפואי.

    כדאי להמתין לתוצאות בדיקות השמיעה והאבחון של הקלינאית, ואח"כ נשמח שתחזרי להתייעץ.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תאומים בני שנתיים
    אביגיל
    04/11/2014

    שלום לכם,

    אני אמא לתאומים בני שנתיים - בן ובת. אני חוששת שעד עתה לא עשינו עבודה מספיק טובה בחינוך ובכלל בגישה לילדים. כנראה שאנחנו לא יודעים כיצד לגשת אליהם, כיוון שבכל יום אנחנו צריכים להתמודד עם ויכוחים רבים והרבה "דווקא", וזה לגבי כל דבר.

    בכל יום אני לוקחת אותם ומחזירה אותם מהגן. כמעט תמיד יש ריבים בדרך לגן (באוטו שלי או באופניים הזוגיים שלהם - אנחנו גרים במושב). בגן תמיד יש סצינה כשאני הולכת, וגם כשאני מגיעה לקחת אותם אחרי צהריים, כמעט תמיד מישהו מהם או שניהם מצוברח, ומיד כשאני מגיעה רוצה מוצץ + ידיים, ואז השני גם רוצה וכאן מתחילה הבעיה. המטפלות אומרות שעד שאני מגיעה הכל בסדר, ואז פתאום הם משנים את ההתנהגות, ונראה שהם עצבנים/עצובים. אז גם הדרך לגן וגם הדרך הביתה לא נעימה. אני מנסה כל מיני דרכים ליצור מצב שאנחנו הולכים ברגל, בלי שאחד מהם יהיה על הידיים ויגרום לשני לקנא. אני מסבירה, אני מנסה לשכנע, אני מציעה אלטרנטיבות (למשל נגיע הביתה וארים אותך), אבל זה לא תמיד עוזר, ובמקרים רבים יש בכי ותסכולים לאורך הדרך הביתה.

    לאחרונה התחלתי פשוט להסביר להם בבוקר איך צריך להתנהג. "אומרים שלו לאמא ונותנים נשיקה וחיבוק. לא רבים בדרך לגן. כשאמא באה לקחת מהגן אנחנו שמחים ולא כועסים, נותנים יד והולכים". נראה שזה עוזר, אך אני שואלת את עצמי איפה אני טועה בגישה אליהם. אולי אני לא מדברת איתם מספיק? אולי הם מבינים יותר ממה שאני חושבת? אולי הם לא יודעים איך הם אמורים להגיב כשאני מגיעה אחרי הצהריים לקחת אותם מהגן, וכך הם בעצם משדרים לי שהם התגעגעו אליי, או שהיה להם קשה היום?

    באמת שאשמח לטיפים, כי אני פשוט שמה לב שזה רק אצלי. אני רואה את הילדים האחרים שמגיעים לגן, ושבאים לקחת אותם, ורק אצלי זה כך. נראה שזה בדרך כלל זורם אצל הורים וילדים אחרים, ואצלנו זה תמיד מרגיש קשה, מתסכל ולא נעים. איך עושים שיהיה יותר נעים? פחות מריבות, פחות בכי ותסכולים.

    הם מבקשים כל דבר בבכיינות, לא סבלניים ולא מחכים לרגע, גם כשמסבירים להם שהם צריכים סבלנות ולחכות, ובכל פעם אנחנו מזכירים להם שצריך לבקש במילים ולא ביללות.

    ממש קשה לי כך ואני יודעת שגם אם הטמפרמנט שלהם קשה יחסית (כך אומרים משפחה, חברים והמטפלות), עדיין המפתח לשינוי בידינו ההורים.

    תודה שהקשבתם
    אביגיל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תאומים בני שנתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תאומים בני שנתיים - תגובה

    פז שפירא
    15/11/2014

    הי אביגיל,

    זה באמת נשמע מאוד מתסכל ומעייף. ראשית, אני רוצה לומר שאת נשמעת אמא מאוד מגוייסת ואכפתית וסביר מאוד להניח שכן עשית עבודה טובה עד כה. מדובר בתאומים בני שנתיים, הם נמצאים בגיל שבו הם מגלים את עצמאותם אך גם מתוסכלים מכך שהם קטנים ותלויים בך ולכן מתנהגים באופנים שקשה להכיל. כמו כן, הם תאומים ונמצאים בתחרות תמידית על תשומת הלב שלך.

    אני חושבת שטוב שהסברת להם מהן הציפיות שלך מהם. בפרידה מהם, נסי לעשות זאת בצורה קצרה, למרות הקושי. כאשר את מגיעה לגן, תוכלי (על מנת שאת תרגישי יותר טוב עם עצמך) בכל יום לקחת על הידיים אחד מהם ולשנות זאת ביום למחרת. נסי להראות להם שבכי אינו משתלם על ידי כך שלא תיעני לבקשות שנעשות בדרך שלא מקובלת עליך. באופן כללי, נסי להראות להם שאת אינך נכנסת למתח רב כאשר הם מתנהגים לא יפה.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 4
    מיכל
    03/11/2014

    שלום,האם אפשר לאבחן OCD אצל ילדה בת 4 ? האם ההפרעה מופיעה בשלב כזה מוקדם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 4

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 4 - תגובה

    יאיר סהר
    04/11/2014

    שלום מיכל,

    בדרך כלל תאובחן הפרעה אובססיבית-כפייתית בגיל מאוחר יותר.

    האם את שואלת בשל אבחון שנעשה או התלבטות לגבי מצב קיים?
    אם כן, אשמח שתוסיפי פרטים, ואנסה לעזור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום