מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מפתח שיחה דרך כך שמנסה להצחיקלינועי10/10/2014
בני בן 4.5 ושמתי לב שכאשר מגיע אליו חבר לשחק איתו אז מייד הוא מנסה להצחיק אותו על ידי שימוש בכל מיני מילים לא נעימות כמו: פיפי..קקי ועוד שטויות. נראה כי הוא כך מנסה ליצור שיח עם הצד השני על ידי זה שהוא מצחיק אותו. איך ניתן ללמד אותו לתקשר בדרך אחרת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מפתח שיחה דרך כך שמנסה להצחיק - תגובה
פז שפירא18/10/2014בגיל של בנך זהו הומור מקובל וייתכן מאוד שכך ילדים מדברים ביניהם בגן שלו. מעניין האם הוא מצליח להצחיק את הילד השני או שזה לא מתקבל יפה. אם זה לא מתקבל יפה אז ייתכן מאוד שבנך יבין שזה לא מתאים ויפסיק. אם התקשורת כן מצליחה הרי שזה חלק מתקשורת שאולי מעצבנת מבוגרים אך מצחיקה את הילדים, מאפשר להם ליצור קשר ותחלוף עם הזמן.
אבל בכל זאת, את יכולה לנסות ולדבר עם בנך על מה הוא יכול לעשות כשחבר מגיע. להציע לו דברים אחרים לעשות במקום לספר בדיחות - למשל להחליט על משחק שיביא או על פעילות אחרת. בכל מקרה לא נראה שכדאי לשים על כך דגש רב מידי כדי לא ליצור מצב שההתנהגות הזו דווקא תתחזק עקב מתן יתר תשומת לב אליה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדהלינועי10/10/2014
שלום, ביתי בת שלוש. לאחרונה היא כל הזמן מפוחדת. כלומר, היא בהיסטריה אם לשנייה אני נעלמת משדה הראייה שלה. בתוך הבית רוצה רק את אמא, לא רוצה חברות ורוצה רק את אמא. היא אפילו נמנעת מלשחק בחדר כי היא רוצה להיות לידי כל הזמן. בוכה המון..כי היא רוצה את אמא, למרות שרוב הזמן אני לידה. מביעה נסיגה התנהגותית. כך התנהגה במבצע צוק איתן ועכשיו זה שוב חוזר. מה עליי לעשות על מנת להחזיר לה את הבטחון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה - תגובה
פז שפירא13/10/2014הי לינועי,
את מספרת שבמבצע צוק איתן ביתך גם נצמדה אליך והייתה חרדה מכך שלא תהיי איתה. הדבר הראשון והמשמעותי ביותר - כדאי מאוד לחשוב ולברר מה יכול כיום לגרום לה לחרדה ולהתנהגות דומה, ולנסות לעשות דברים שיפחיתו את החרדה.
מעבר לכך, אני מציעה להיות איתה, לומר לה שאת נמצאת ולא הולכת, שאת שומרת עליה. כמו כן, לפני שאת הולכת לאן שהוא (אפילו למשל לשירותים) כדאי לומר לה שאת הולכת ועוד מעט תחזרי. אפשר גם לשאול אותה מה יעזור לה להירגע ברגעים הקטנים שאת הולכת ממנה (למשל לשמור חפץ ששייך לך, להחזיק בובה שהיא אוהבת וכו').
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
חינוכי14/10/2014תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקרה ותגובהלינועי10/10/2014
שלום, רציתי לשאול כיצד עליי ללמד את בני להגיב אם ילד הרביץ לו, האם להחזיר? להתרחק? מה להגיד? דבר נוסף זה כיצד עליו להגיב באם הוא רוצה להצטרף למשחק של קבוצה של ילדים והם אומרים לו שהם לא רוצים לשחק איתו? אודה לכם מאד. לעיתים אני מרגישה שאין לי תשובות לעצמי על כיצד עליי ללמד אותו להגיב במצב כזה או אחר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקרה ותגובה - תגובה
פז שפירא18/10/2014הי לינועי,
כדאי להעביר לבנך את המסר החשוב שעליו להגן על עצמו כאשר מכים אותו. יש גישות שונות לתגובה הספציפית שכדאי ללמד את הילד. העמדה האישית שלי היא שהתגובות שציינת כולן לגיטימיות במידה ומדובר בהגנה עצמית. כדאי לדבר איתו, להגיד לו מספר אפשרויות ולבדוק איתו מה הכי מוצא חן בעיניו, מה היה רוצה ויכול לעשות.
בנוגע לשאלתך השנייה, אני מציעה להציע לבנך גם מספר אפשרויות: לנסות להצטרף למשחק של ילדים אחרים, ללכת לשחק לבד, לנסות לשחק עם ילד שלא נמצא בקבוצה.
אני מציעה לבדוק עם הגננת/המורה מה קורה עם בנך מבחינה חברתית. האם הוא מצליח להתחבר, האם הוא דחוי/שמציקים לו. וכן - האם ישנם ילדים שמתאימים לבנך מבחינת האופי שניתן לעזור לו להתחבר איתם במסגרת החינוכית או בבית.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי ניתן לדבר עם הילדים שיחה בוגרתאילן09/10/2014
אני אב לשלושה ילדים 13.5+10+1.8 , מזה זמן רב מאוד אני ואשתי לא מנהלים ביננו זוגיות ואני חי בתוך הבית רק בחדר נפרד , הקטן שלנו בן 1.8 נולד לתוך המציאות הזו שאבא נמצא בחדר אחר , אני הרבה זמן חושב שאני צריך לעזוב את הבית כי המצב כך לא יכול להימשך וכולם סובלים ממנו בעיקר הגדולים , שאלתי אליכם היא כזו , האם אתם חושבים שאני יכול לשבת עם ילדי הגדולים[10+13.5 ] לשיחה בוגרת ובה לשתף אותם בכל מה שעובר עליי , הם די מודעים ודי בתוך כל הקלחת הזו , אבל חשובה לי מאוד דעתם והסכמתם לעזיבה שלי , אני חושב שהם מבינים שזה שאני בבית גורם גם להם נזק רק לא יודעים להביע את זה , האם גילם מתאים לשיחה מסוג זה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתי ניתן לדבר עם הילדים שיחה בוגרת - תגובה
פז שפירא10/10/2014הי אילן,
בגילאי 10 ו-13.5 ניתן ורצוי לשוחח עם הילדים על דברים משמעותיים המתרחשים בתוך חיי המשפחה והמשפיעים עליהם. אבל, חשוב לזכור שהם ילדים וכדאי מאוד שלא לתת להם אחריות רבה מכפי שהם יכולים לשאת. כלומר, אני מציעה שלא לשאול אותם לדעתם בעניין העזיבה אלא לשוחח איתם לאחר שתקבל החלטה בעצמך בעניין. בינתיים, תוכל לשוחח איתם ולהסביר להם את המצב הנוכחי. למשל תוכל לומר משהו בסגנון: "אמא ואני אוהבים אתכם מאוד ולכן גרים באותו בית איתכם אבל אנחנו לא זוג אלא שותפים לגידול שלכם ולכן אני גר בחדר אחר". אני ממליצה כאמור להסביר רק את המצב הנוכחי ולא להתלבט יחד איתם על ההמשך. לגבי בינך בן ה-1.8, אני מציעה גם כן להסביר לו דברים, בשפה ובאופן המתאים לגילו.
ייתכן גם שכדאי לך לשקול התייעצות פרטנית עם איש מקצוע כדי להתמודד עם ההתלבטות הלא פשוטה וכדי שתוכל לשוחח עם ילדיך לאחר שתגיע להחלטה מוגמרת בלב שלם.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אילן12/10/2014תודה רבה וגדולה
עזרת לי מאוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא סובל את התנהגות בת השכנהאלרגי אליה09/10/2014
שלום רב
יש לי קשר ידידותי טוב עם השכנה שלי. מדי יום היא בורחת אלי לכמה דקות של נחת כי רוב הזמן הבית שלה כמרקחה: בעלה ושניים מהילדים שלה נוטלים תרופות פסיכיאטריות והמשפחה למעשה מטופלת תחת קצין מבחן עקב אלימות ובעיות התנהגות.
הילדה הקטנה שלה נוהגת באופן שקשה לי לסבול: כשאני אליהם היא בקושי נותנת לי להכנס מבעד לדלת: היא זו שפותחת את הדלת כמו שוטר וחוסמת פיסית את הדלת כמפרידה ביני להוריה. עם אביה אי אפשר לדבר שום דבר: הוא מעוות כל שיחה וצועק בהיסטריה.
אם היא שמה כיבוד על השולחן, הבת קופצת על הכיבוד ומחסלת אותו: עומדת חוצצת ביני לצלחת שהוגשה ומחסלת אותה בעצמה. אני לא יכול להגיד לה מה לעשות בבית שלה. היא עומדת ליד המקרר וכל פעם מוציאה משהו אחר לאכול בהתרסה: קופצת מולי, זוללת כל דקותיים משהו אחר ומכניסה למקרר ושוב.. ורוקדת ולא מניחה לרגע ולא נחה לרגע. מוטרפת. מתערבת בשיחה, שואלת, עונה.. וזה בלתי אפשרי. אז החלטתי שאני לא בא אליהם ואם הידידה שלי רוצה לבוא אז שתבוא היא אלי כך שיהיה לי שליטה בבית שלי להציב גבולות.
אלא כשהידידה שלי מגיעה אלי, תוך דקה או שתיים מגיחה גם הבת שלה (כבת 10) וישר מתחילה בהתנהגות חזירית שאני מקבל ממנה סמירת שערות: גם פה היא עטה על הצלחת שהגשתי בה כיבוד כיאילו לא אכלה מימיה. לוחשת לאמא שלה כמעט בקול רם: אמא, אני רוצה לשתות, אמא אני רוצה לאכול.. אמא תגידי לו שיוציא לנו מזה ומזה ... אין גבול לחזירות שלה, להתנפלות שלה על כל דבר. גם פה היא מתערבת בשיחה ושואלת כל דבר. נראה שאמא שלה כיוונה אותה לשלוט בה: להפוך אותה לסוס המושך את העגלה. אני לא יכול לראות את הדברים האלה והתאפקתי ממושכות שלא לפוצץ אץ העניין כדי לא להעליב את הידידה שלי.
אבל לאט לאט התחלתי להגביל את ההגעה של הילדה: כל אימת שהגיעה, ביקשתי ממנה שתיתן לאמא שלה שקט ופרטיות כי כך או כך מדובר בעשר דקות.
אני מבין שרוב הבעיה היא אצל האמא שלא שמה לילדה גבולות ועיצבה אותה להיות ילדה שטלתנית, מורדת, ברוטלית. הבית שלהם מתנהל לפי הגחמות שלה, של ילדה קטנה שעושה בכולם ככל העולה על רוחה.
אבל בבית שלי לא מוכן לתת לה להשתלט ולעשות מה שהיא רוצה. גם לא להתנהג בחזירות ולהתנפל כיאילו לא אכלה מימיה.
איך צריך לנהוג, לדעתך ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא סובל את התנהגות בת השכנה - תגובה
פז שפירא10/10/2014הי,
אני מסכימה איתך שישנו הבדל באופן שאתה יכול להגיב בבית שכנתך ובבית שלך. בבית שלך יש לך אפשרות רבה יותר להציב גבולות ולא להסכים להתנהגות שאינה מקובלת עליך. אני מציעה שתדבר עם שכנתך, תאמר לה מה מפריע לך ותסכימו יחד כיצד להגיב כשביתה מגיעה אליך. בין אם תחליטו שהבת אינה נכנסת אליך ובין אם תחליטו על הצבת גבולות אחרת החשוב הוא שתגיעו להחלטה יחד.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעוץ עם בת שנה ו 8 והריון מתקדםיהל08/10/2014
שלום.
אני מבקשת עזרה בבעיה עם ביתי בת השנה ו 8 חודשים. אני בהריון מתקדם, חודש שמיני. ככל שההריון התקדם ביתי נהייתה מאד דבוקה אלי, רוצה הרבה על הידיים שלי(ואני מנסה להגיד לה שהיא יודעת ללכת יפה וכו..). כשאנחנו מגיעים למשפחות שלנו היא כרבע שעה ראשונה לא עוזבת אותי, ואפילו לא מוכנה להיכנס לפעמים. כל הזמן מושכת אותי ביד לכיוון המקרר כדי שאוציא לה דברים משם והיא בכלל לא רעבה( כשעה אחרי הארוחה).. בקיצור פעולות שדורשות את תשומת הלב שלי.. מאז ראש השנה היא גם לא מוכנה להירדם אלא אם כן אני מלטפלת אותה וכשראיתי שזה נהפך להרגל הפסקתי את זה. היא כמובן הגיבה בבכי חזק והיה לה קשה.
בבקשה תייעצו לי ולבעלי מה לעשות. אני אמורה ללדת עוד מעט ואני חוששת שיהיה יותר גרוע..
תודה וחג שמח
יהל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעוץ עם בת שנה ו 8 והריון מתקדם - תגובה
פז שפירא10/10/2014הי יהל,
ייתכן מאוד שביתך חוששת מהלידה הצפויה ומכך שתקבל פחות תשומת לב ממך. כדאי לשוחח איתה על החששות האלה ולתת להם לגיטימציה. כדאי לחשוב מהן הפעולות שאת כן מוכנה לעשות כדי לתת לה את תשומת הלב שהיא זקוקה לה ומה נראה לך לא מתאים. תוכלי גם להגיד לה מה את מוכנה ומה לא. כך, היא תזכה ליותר תשומת לב ותרגיש קצת "תינוקת" אך את לא תרגישי שכוחותייך נגמרים. לדוגמה, תוכלי להגיד לה שאת מרימה אותה על הידיים ותספרי עד עשר ואז תורידי אותה.
מעבר לכל זאת, זיכרי שזוהי תקופה של שינוי, תקופה שיכולה להוות משבר עבור כל בני המשפחה. ביתך זקוקה לך כעת כדי להרגיש ביטחון ולהתגבר על החרדה ואותך זה כמובן מאוד מעייף. זהו מצב שיכול להימשך גם לאחר הלידה כיוון שחששותיה של ביתך במובן רב מוצדקים ואכן תצטרכי לחלק את תשומת הלב בין שני ילדייך. לכן, כדאי לזכור שאלו תגובות נורמאליות למצב של שינוי במערך המשפחתי, להיאזר בסבלנות רבה, לנסות להשקיע את המשאבים שיש לך ולחלק אותם ולדעת שזוהי תקופה לא פשוטה אך שהדברים מתייצבים כעבור זמן.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות לפני הוצאת נכותסאלי07/10/2014
הילד שלנו הי אז בן שנתיים וחצי כשנחבל ממדרגות נאות ויש על ידו צלקות כנראה לכל החיים .
אנחנו ההורים מאוד רוצים לתבוע על הצלקת והנפשי גם יחד, רצינו להתייעץ לפני כן איתכם אם לא כדאי להשאיר הכל לגיל יותר גדול , ולא להחליט בשבילו אם לקבל נכות ופיצויים
מה עושים בנידון במצב כזה האם כדאי להתחיל לתבוע עכשיו
תודה סאלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות לפני הוצאת נכות - תגובה
פז שפירא07/10/2014הי סאלי,
את שואלת שאלה שנראה שכרוכות בה שתי סוגיות: סוגיה משפטית וסוגיה פסיכולוגית. כדאי להתייעץ לגבי הסוגיה המשפטית עם איש מקצוע מתחום זה.
לגבי ההיבט הנפשי – השאלה היא עד כמה בנך אמור להיות מעורב בתהליך. האם יש צורך באבחון או בפגישה עם אנשי מקצוע? אם כן – במה זה כרוך? מהן המשמעויות של קבלת הנכות – האם בנך עשוי לקבל הקלות כלשהן/עזרים או האם קבלת הנכות עלולה לגרום להגבלות מסויימות בעתיד הרחוק (צבא, תעסוקה וכו').
להערכתי כדאי שתתייעצו כאמור עם עו"ד (אם אני לא טועה מתחום הנזיקין) ובעניין הנפשי כדאי לבחון את השאלות שהעלתי לעומק ולהחליט. יתכן מאוד שזהו נושא מורכב וטעון הדורש התייעצות פרטנית עם פסיכולוג.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 3 שהשתנה פתאוםעינת07/10/2014
שלום, יש לי ילד בן 3 שגמול כבר מלפני פסח בשבוע האחרון הוא התחיל לעשות לי פיפי וקקי בכל פינה בבית יש לציין שאף פעם הוא לא עשה זאת גם ההתנהגות שלו השתנתה הוא ניהיה מרדן והמון בעיות קורע דברים שהוא רואה של האחים שלו ויוצאים בחוץ הוא בורח הוא נשכב על הריצפה כל השינוי זה רק השבוע התחיל ואני לא יודעת מה לעשות או לחשוב השינוי היחיד שהוא עבר זה גן חדש שהשתלב מאוד יפה ונכנס בכיף אשמח לעזרה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 3 שהשתנה פתאום - תגובה
פז שפירא07/10/2014הי עינת,
נשמע מאוד מתסכל עבורכם לעבור שוב את הקושי הזה, אחרי שכבר נדמה היה שסיימתם איתו. לפעמים תקופה של חופש (מה שקורה לאחרונה הרבה בגלל החגים) משבשת את השגרה ואיתה מגיעה רגרסיה בתחומים שונים וביניהם בגמילה. ולפעמים ילדים חווים מתח וחרדה מסיבות שלא ידועות לנו ולפעמים לא ידועות גם להם.
אני מציעה לנסות ולהיזכר איך התמודדתם עם הפיספוסים בתקופת הגמילה הראשונה ואם הייתם מרוצים מהתגובות שלכם ומהתוצאות – להגיב באותו האופן גם כעת. זה קשה ומתסכל אך זה נחוץ על מנת שבנכם יחווה אתכם כעוגן בטוח בתקופה לא פשוטה זו, לצלוח אותה ולחזור אחר כך לשגרה ולגמילה מלאה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כניסה בבוקר לבית ספר -כיתה אאולין06/10/2014
שלום,הבת שלי בת 6 ו שמונה חודשים ,עלתה לכיתה א . כל יום כמה עצבנית ובוכה, לא רוצה להתלבש לבד ,ולא רוצה ללכת לבית ספר, אני לוקחת אותה ומשאירה אותה בוכה עם המנהלת או מורה שתחזיק אותה שלא תברח, במשך היום היא מתנהגת רגיל , וגם בצהרון מאוד נהנית . אחר הצהריים מתנהגת רגיל, חוץ מזה שלא רוצה לדבר על הנושא . תמיד היו לה בעיות להתנתק בבוקר, אבל בבית ספר זה יותר קשה , אין סייעת שתחבק אותה ותהיה איתה, מה אתם מציעים לעשות ? האם טיפול פסיכולוגי יעזור ? אם כן טיפול שרוב המפגשים יהיו איתה ? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כניסה בבוקר לבית ספר -כיתה א - תגובה
פז שפירא07/10/2014הי אולין,
להערכתי, אם אין קשיים מיוחדים נוספים בבית והבעיה ממוקדת בהסתגלות לבית הספר – יש מקום לבדוק קודם כל איך לגרום לביתך להרגיש יותר נוח בבית הספר. אומנם מדובר בבית ספר ולא בגן אך לטעמי יש מקום לקבוע פגישה עם המורה ולנסות לבדוק איתה איך תוכלו יחד לחזק את ביתך בעניין. רעיונות לדוגמה: שאתם תיתנו לה חפץ שלכם שהיא תשמור עליו בבית הספר, שהמורה תשתדל להעניק לה חום ויחס בתחילת היום, לתת לה חיזוקים (מחמאות/מדבקות וכו') אם היא לא תברח, לתת לה פעילות שהיא אוהבת לעשות בתחילת היום לפני תחילת השיעור (ספר שהיא אוהבת, יצירה וכו').
כמו כן כדאי לדבר עם ביתך ולשאול אותה מה היא חושבת שיעזור לה בתחילת היום.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת שנה מפונקתפנינה06/10/2014
יש לי תינוקת בת שנה וחודש. ניתן לתאר אותה כתינוקת חייכנית, שמחה, פעילה ושובבה. הבעיה מתחילה כאשר אינה מקבלת מה שהיא רוצה, בוכה, נזרקת בכוח על הרצפה ונחבטת ברצפה או כאשר יושבת על כסא אוכל זורקת את עצמה לאחור ומקבלת מכה בראש. כמו כן זה מלווה בהשתוללות עם הידיים והרגליים. מצב זה הוא בלתי נסבל אשר מקשה עלינו מאוד את החיים. כשלא רוצה לשבת בכסא באוטו לא מאפשרת לקשור אותה בכסא בטיחות ולא לעגלה. בעלי הרגיל אותה להיות על הידיים, כשהוא נמצא בבית, וכשהוא מוריד אותה מתחילה להשתולל.
רוצה להבין את המשמעות של ההתנהגות הזו ולמה זה קורה.
פונה אליכם בייאוש רב, רוצה מאוד לחנך את הילדה לפני שההתנהגות שלה תחמיר וכשעוד ניתן לתקן. רציתי לציין שאני די קשוחה איתה בנושא של גבולות ובעלי יותר רך אתה.
תודה מראש,
פנינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת שנה מפונקת - תגובה
פז שפירא07/10/2014הי פנינה,
זה באמת נשמע מצב לא פשוט עבורכם ההורים. פעוטות רבים זורקים את עצמם על הרצפה ומשתוללים על מנת לפרוק תסכולים.
אני מציעה להמשיך להציב את הגבולות (וזה בהחלט טבעי שלכל אחד מכם, לך ולבעלך, ישנו סגנון הורות קצת שונה והצבת הגבולות היא שונה) וכאשר היא משתולל וזורקת את עצמה לנסות ולהגן עליה תוך כדי חיבוק כדי למנוע ממנה לקבל מכה. כמו כן, תוכלו להציב גבולות תוך שאתם מביעים אמפטיה לקושי שלה. למשל תוכלו לומר: "את כועסת כי רצית להיות עוד על הידיים, זה באמת לא נעים. אבל עכשיו אבא עסוק ולא יכול להרים עוד על היידיים" או "אני יודעת שלא בא לך שאחגור אותך ואולי רצית להמשיך להיות מחוץ לאוטו אבל עכשיו אנחנו צריכים לנסוע ואת חייבת להיות חגורה כי החגורה שומרת עליך בנסיעה".
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול תרופתי לקשיי התנהגות, oddדניאל04/10/2014
מנסיוננו, אחרי ניסיון של כל טווח התרופות הפסיכ', וכל תופעות הלוואי הקשות, מצאנו טיפול תרופתי להפרעת התנהגות,odd, רמוטיב 500 מג , אחרי הקפדה של שלושה שבועות מלאים, הפסיקה האלימות הפיזית לחלוטין. כשירדנו לחצי מינון, חזרה האלימות, הטיפול ללא תופעות לוואי, יש להוציא אישור מיוחד כי התרופה מיועדת לגיל 12 ומעלה, בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה על השיתוף!
פז שפירא07/10/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות רגשיותנעמי03/10/2014
אני ובעלי מתגרשים לאחר מע' יחסים מלווה ריבים רבים כולל מול הילדים ( בת 6.5 - 3.5) מזה חודשיים בעלי לא מתגורר איתנו .
היעדרות בעלי בבית גורם לילדתי הצעירה התקפות בכי , התקפות זעם וגעגועים לאביה .
למשל לאחרונה ביטאה חרדה שאביה אינו אוהב אותה וזו היא הסיבה שלא מגיע הביתה לראות אותה. שיחות טלפון עימו אינן מרגיעות אותה .
מדיי לילה מתעוררת בבכי . אתמול התעוררה בשעה 4 לפנות בוקר ודרשה אותו בצרחות ובכי שנמשך שעה.
הייתי רוצה לדעת האם זו תגובה טבעית או האם זו היא סיבה לדאגה ?
בסוף החודש אמורה להתחיל טיפול דרך אומנות האם זה יכול לסייע לה או האם מומלץ טיפול בסוג אחר
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות רגשיות - תגובה
פז שפירא10/10/2014הי נעמי,
נשמע בנסיבות הנוכחיות, בהן בעלך אינו נמצא ואף אינו מגיע לבקר, החרדות והקושי הרב של ביתך הינם טבעיים. טיפול לביתך יוכל לעזור לה אך לטעמי חשוב לא פחות שאת תוכלי לקבל הדרכת הורים שתכוון אותך כיצד להתנהג איתה בתקופה לא פשוטה זו.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיים חברתיים שלי ילדה בגןמרינה02/10/2014
שלום רב,
ילדה שלי כמעט בת 5 עברה בגן פרטי לדוברי רוסית לגן חובה. היא ילדה מאוד רגישה אבל אוהבת להיות במרכז העניינים, כשמחמיאים לה ושמראים לה התעניינות (היא הואבת לספר סיפורים אגדות...)
ונוצרו לה בעיות להתחבר עם הילדים בגן. גננת אומרת שהיא רוב הזמן לבד.
והיא לפעמים מספרת לי שיש ילדים שמדברים איתה לא יפה-כמו "לא רוצה לשחק איתך","את לא חברה שלנו". היא אפילו אמרה שיש שתי ילדות שאמרו לה שהן רוצות שהיא תמות..אני לא מבינה מדוע בכלל נוצרה בעיה כזאת, הילדה שלי מאוד נחמדה מנומסת, לא אגרסיהית בכלל. אני רוצה לעזור לה ולא רוצה שניא תהיה ילדה דחויה בגן אבל לא יודעת איך להתנהג. כואב לי הלב לדעת שהיא לא מאושרת ואין לה חברים..
נא עזרתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיים חברתיים שלי ילדה בגן - תגובה
פז שפירא10/10/2014הי מרינה,
זה נשמע באמת מאוד כואב לדעת שביתך דחויה בגן. ראשית, כדאי ללמד אותה כיצד להגיב לילדים שמדברים אליה לא יפה (למשל: להתרחק, לענות בחזרה, להגיד לגננת). שנית, אולי אפשר לבקש מהגננת שתחבר בינה לבין ילדה אחרת שנראית מתאימה לביתך. שלישית, כאשר את נוכחת בהתנהגויות שמפריעות לביתך להסתגל מבחינה חברתית (למשל במפגשים משפחתיים עם ילדים מהמשפחה) תוכלי לנסות ולהכווין אותה כיצד להתנהג בצורה יותר נעימה ומותאמת. כמו כן, במידת הצורך קיימות קבוצות טיפוליות שמטרתן לשפר מיומנויות חברתיות אצל ילדים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלותחסוי02/10/2014
שלום,
יש לי שתי שאלות:
1. איך מדובבים ילדים (4+5) לספר מה היה בגן ואיך היה אצל אבא אחרי שהם חוזרים ממנו ? הם לא משתפים הרבה
2. בני בן 5 והוא מאוד עקשן, אולי בודק גבולות, למשל לפני השינה רוצה עוד טלויזיה או עוד סיפורים, איך הכי טוב לענות לו ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות - תגובה
פז שפירא07/10/2014הי,
אני מציעה ליצור שגרה של שיחה בכל יום בה אתה תשתף בקצרה במה שעבר עליך בעבודה. אני ממליצה לתאר משהו בעבודה שהיה לך כיף ומשהו אחר בעבודה שלא היה לך כיף. למשל: "היום הייתי בעבודה והיה לי כיף לעבוד עם מישהו חדש ונחמד ששמו הוא חיים. והיה לי לא כיף בעבודה שהמנהל שלי היה עצבני ודיבר אלי לא יפה". אח"כ שאל אותם מה היה להם כיף ומה היה להם לא כיף בגן.
כמו כן, אפשר שתדבר על דברים שראית בגן או ששמעת עליהם, בלי שאלות אלא דרך אמירות. זה מתאים במקרה שאתה חושב שאולי הילדים שלך נלחצים משאלות. לדוגמה תוכל לומר: "ראיתי שבגן יש הרבה בימבות"/"שמעתי מהגננת שהיום בניתם סוכה". ואז לראות אם הם מגיבים לאמירות שלך.
במידה והם מגיבים/משתפים אפילו ממש מעט, כדאי לעודד אותם על כך ולומר שאתה ממש שמח שהם מספרים לך את זה. ואם הם לא משתפים לא כדאי ללחוץ אלא להמשיך ולשאול/לדבר ביום למחרת.
לגבי בנך בן החמש, תוכל לקבוע איתו מראש מה עושים לפני השינה. אולי כדאי להחליט יחד איתו על משהו שיהיה מקובל על שניכם: למשל שתי תוכניות וסיפור אחד או כל דבר שתרגיש שגם נותן לו משהו ממה שהוא רוצה אך גם אפשרי על ידך ולא שואב ממך יותר מידי כוחות. לאחר שתקבעו זאת כדאי לנסות ולעמוד בכך ולומר שסיכמתם על שני סיפורים לפני השינה ועכשיו אתה מצפה שהוא ילך לישון.
נתת דוגמה זו, אם ישנן דוגמאות נוספות כדאי להתייעץ לגביהן.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נולדה אחותסיגלית01/10/2014
שלום, יש לי בת שהינה בת שנה ושמונה חודשים ולפני חודשיים נולדה לה אחות.לפני שבוע השתנה ההתנהגות שלה היא בוכה כל הזמן,כועסת, מרביצה, כל הזמן אומרת לא! השאלה האם זה קשור ללידת אחותה או לגיל שנתיים, ומה ניתן לעשות?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נולדה אחות - תגובה
פז שפירא10/10/2014הי סיגלית,
ההתנהגות יכולה להיות קשורה לשני הדברים. ביתך נמצאת בשלב התפתחותי שבו מתפתחת תחושת אוטונומיה ויש חשיבות להרגשה שלה שהיא יכולה לעשות ולהחליט דברים לבד. כמו כן, לידת אח/ות מהווה בדרך כלל משבר שמערב רגשות כמו חרדה מפני נטישה, קנאה, כעס ועוד.
כדאי לחשוב בהם הדברים שאת יכולה לאפשר לה להחליט ולעשות ומהם הדברים שאינם מקובלים עליך. למשל – לכעוס זה מקובל ואף הגיוני במצב הנוכחי, אולם להרביץ לא. אפשר לתת לגיטימציה לכעס ואף לשוחח עליו אך לא לאפשר לה להיות אלימה. אפשר לפעמים לאפשר לה לבחור ולהחליט לגבי דברים שהיא לא רוצה לעשות ולפעמים יהיו דברים שתחשבי שהם הכרחיים מבחינתך.
כלומר, נסי לראות היכן תוכלי יותר להתגמש ולתת לה תחושה של אוטונומיה והרגשה שהרגשות הקשים שלה לגיטימיים והיכן ההתנהגות שלה אינה מקובלת.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
