פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • אובדן עובר בשלב הריוני מתקדם - דחוף
    יסמין
    03/11/2014

    שלום,
    אני אמא לשני ילדים , בן 7 ובת 4 , עברתי הפסקת הריון בשבוע מתקדם בו העובר כבר הופך להיות חלק מהתודעה של הילדים בחיי היום יום שלהם . צריכה את עצתכם הדחופה כיצד לבשר להם על האובדן . בבקשה חזרו אלי בהקדם, שכן אין באפשרותי לחכות עוד זמן.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובדן עובר בשלב הריוני מתקדם - דחוף - תגובה

    יאיר סהר
    04/11/2014

    שלום יסמין,
    הצטערתי לקרוא על הפסקת ההריון.
    בעיני, הדרך הנכונה ביותר להתמודד עם הסיטואציה היא פשוט לשוחח על כך עם הילדים באופן פתוח ככל שאתם - ההורים - מסוגלים.

    הסבירו להם את הסיטואציה, וכל אחד מהם יבין את משמעות המילים בדרכו.
    אפשר לדבר על הצער, ועל הכאב, וניתן להימנע מתיאורים גרפיים מדי של התהליך הרפואי.
    היו מוכנים ומגוון מאוד רחב של תגובות אפשריות, החל מהבעת צער ועד מה שעשוי להיראות כאדישות מחלטת. קבלו כל תגובה כטבעית, וכך תאפשרו להם לעבד את המצב באופן מיטבי.

    במידה ואתם מרגישים כי קשה לכם למצוא את המילים, או את הכוחות לעשות את השיחה, ניתן להיעזר בבן משפחה קרוב, שיחד איתו תוכלו לבשר לילדים, אך חשוב שגם אתם תהיו שם איתם. ניתן כמובן גם להיעזר באיש מקצוע על מנת לאפשר לעצמכם הכנה לראת השיחה.

    בשורות טובות ובריאות,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פתאום אבא בתמונה
    אמא נסערת
    02/11/2014

    שלום רב ,
    אני אמא לילד בן 3 , הורה יחיד , הייתי במערכת יחסים קצרה עם אבא של בני וכאשר בישרתי לו שאני בהריון הוא בחר לא להיות בקשר , למרות ששלחתי לו הודעות רבות וסיפרתי לו על הבן שלו הוא בחר להתעלם , לקראת גיל 3 החלטתי לנסות שוב והפעם הוא ענה , טען שרוצה לקחת אחריות להיות בקשר
    השאלה שלי איך נכון לעשות את זה ?
    איך להציג אותו לילד?
    החשש שלי שהוא יעלם שוב
    איך אני מצד אחד נותנת הזדמנות לכך שלבן שלי יהיה מערכת יחסים עם אביו
    אבל גם שומרת עליו ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פתאום אבא בתמונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פתאום אבא בתמונה - תגובה

    פז שפירא
    09/11/2014

    הי,

    אפשר לומר לבנך שישנם כל מיני סוגי משפחות ושבמשפחה שלכם יש אותו ואותך ויש אבא שעד עכשיו לא היה איתכם בקשר ולא בא לבקר. לספר שעכשיו אבא יבוא לבקר פעם אחת ושאחר כך אתם תראו מה יהיה, שלא בטוח שיבוא עוד פעם. תוכלי לשאול אותו מה הוא חושב ומה הוא מרגיש לגבי זה. כדאי לגלות גישה אופטימית לגבי הביקור הספציפי הזה - למשל : "זה יהיה נחמד, תוכל להכיר את אבא ולספר לו על עצמך" אך גם כאמור להסביר שמדובר בביקור אחד ושלא בטוח שיהיו עוד. אני ממליצה שהביקור יהיה אצלך ושתהיי נוכחת על מנת שתוכלי לעזור לבנך לתקשר עם אביו במידה ויצטרך.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריבים בין אחים
    ליאת
    01/11/2014

    בני בן 5ובתי בת 2 היחסים בינהם טובים הם דואגים אחד לשני וממש אוהבים אחד את השני לפעמים שהוא משחק והיא רוצה להצטרף היא הורסת לו )אני יודעת שככה היא מנסה לשחק איתו) אבל הוא לא רואה את זה ככה וישר מתעצבן עליה ומתחילים הריבים והבכי עד שאני מתערבת ומרימה את הכל. לאחרונה יש החמרה בהתנהגות שלו איתה הוא ממש מרים עליה את הקול ואפילו גם אליי הטון דיבור שלו השתנה בכלל על כל הבית .וגם אני כלפיו הטון שלי עליו השתנה.
    אני מבינה שהוא מרים את הקול כי הוא למד ממני אני בטוחה בזאת השאלה היא איך אני מחזירה את המצב לקודמו איך אני גורמת להם לשחק ולהסתדר בינהם מבלי להתערב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריבים בין אחים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריבים בין אחים - תגובה

    פז שפירא
    15/11/2014

    הי ליאת,

    אני מציעה להתערב רק כאשר הריב הופך לפיסי. כמו כן אני ממליצה שההתערבות תיעשה בשקט, בלי הרמת קול מצידך - נסי פשוט להפריד ביניהם, לומר בטון רגוע שהם רבים עם מכות ולכן את מפרידה ביניהם. עשי זאת בעקביות ואני מאמינה שדברים ישתפרו.

    זה מאוד לא פשוט לא להרים את הקול במצבים כאלה ולכן אני מציעה שתכיני את עצמך מראש בכל פעם שאת עם הילדים, תאמרי לעצמך שבקרוב הם יריבו ולחשוב ולתרגל בראש כיצד תגיבי לעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עונש
    אלה
    31/10/2014

    לום, רציתי להתייעץ בעניין של ענישה- יש לי 2 בנות , הגדולה בת 6 והקטנה בת 4.5 , ביקשתי מהן לאסוף- הגדולה אספה והקטנה סירבה ולא שיתפה פעולה בכלל- נסינו לשכנע אותה, אבל שום דבר לא עזר. גם אחרי שהכנסתי אותה לחדר- היא אמרה:" אני רוצה לשחק ולא אוספת"
    אז קניתי לגדולה הפתעה ולקטנה לא קניתי. אני בטוחה שזו לא הצורה לעונש- במה מענישים? כיצד מענישים? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עונש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עונש - תגובה

    פז שפירא
    31/10/2014

    הי אלה,

    לפני שמגיבים בענישה, אפשר לנסות ולהפוך את סידור החדר לכיפי. למשל, לעשות תחרות ולראות מי מכניסה ראשונה את הבובות לארגז וכו' או לשחק שכל הצעצועים רוצים לחזור לבית שלהם בארון וכאשר מישהי מהן מכניסה הצעצועים מאוד מודים להן. או שאפשר לתגמל, למשל לתת מדבקה למי שהכניסה את כל הטושים למגרה.

    במידה והפיכת הסידור למשחק ולמשהו כיפי לא עוזרת אפשר לעבור לתגובה שלילית/ענישה. כדאי להעביר את המסר שסידור החדר הוא חשוב לכם ההורים וכדאי שאופן התגובה יהיה קשור לאי סידור החדר. אפשר למשל לומר שאתם רואים שיש משחק שמסיח את דעתה, שהיא רוצה לשחק בו במקום לסדר ולכן אתם תיקחו אותו אליכם. כך היא עשוייה להבין שכדאי לה לסדר על מנת שהמשחק/הצעצוע המפריע לא יילקח על ידיכם.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן ארבע חזר להרטיב
    שרון
    31/10/2014

    אולי יותר נכון לומר: מתעצל ללכת לשירותים ולכן בורח לו פיפי בתחתונים - רק בשעות הערות ורק פיפי, כלומר הלילה יבש וקקי הוא עושה בסדר גמור בשירותים.

    גמול כבר שנה וחצי, הגמילה עברה חלק ובאמת בלי "בריחות" אבל לפני כחצי שנה התחיל להסתובב עם תחתונים רטובים, לא מוכן ללכת לשירותים גם כשמציעים לו, מתווכח ואומר ש"אין לי פיפי" או "אין לי כוח לעשות פיפי". וזה הולך ונהיה יותר רציני.

    התחיל בספטמבר גן לילדי טרום חובה וחובה יחד, הוא כמעט הכי קטן בגן. בוגר מאד מבחינת יכולת התנסחות והבנה, כך שנראה שהוא פשוט מתעצל, חבל לו להפסיק משחק באמצע וללכת לשירותים אז בורח.

    ניסינו מדבקות (מדבקה על כל יום של תחתונים יבשים וכל חמש מדבקות פרס), ניסינו בנעים, ניסינו בשכנועים, איימנו להחזיר לגן הישן - וכלום.

    נא עזרתכם,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן ארבע חזר להרטיב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן ארבע חזר להרטיב - תגובה

    פז שפירא
    15/11/2014

    הי נעמי,

    תוכלו לבקש מצוות הדן להזכיר לו ללכת לשירותים. כאשר הצוות מזכירים לו ללכת לשירותים, אם הוא מסרב, אפשר להפסיק את המשחק ושיוכל לחזור לשחק רק אחרי הליכה לשירותים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 8 והתקפי בכי ודימוי עצמי
    אמא מודאגת
    29/10/2014

    שלום אני אמא לילדה בת 8 שכבר הרבה זמן המצב בא והולך אבל מטופלת הומאופתי
    להתנהגות של בכי הסיטרי וצעקות ודימוי עצמי נמוך ואומרת שככה הבנות בכיתה אומרות לה שהיא מטומטמת ומכוערת והיא לא,כן למרות שזאת הבת שלי אני אומרת שלא ומי שרואה אותה אומר לה כמה היא יפה והיא עונה לא נכון מכוערת.
    האם לעצור טיפול הנוכחי ולעבור לטיפול פסיכולגוי האם צריך אבחון פסיכולוגי לא יודעת כבר מה לעשות יש נסיון עם בעיות קשב ורכוז אבל אני אובדת עצות על הצעד הבא.
    המורה יודעת על המצב הילדה לא מכינה שיעורים ורוצה עונש ודורשת ממני להעניש אותה מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 8 והתקפי בכי ודימוי עצמי - תגובה

    פז שפירא
    15/11/2014

    הי,

    במצב שתיארת אני מציעה להתייעץ עם פסיכולוג אשר עובד עם ילדים והורים, על מנת לשקול את האפשרות לאבחון/לטיפול.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בשורה על דחייה
    אמא
    28/10/2014

    שלום ,

    בתי בת ה 12 החלה השנה חטיבת ביניים ורצתה להתקבל לכתה מסוימת. לאחר שעברה מבחן שובצה בכתה אחרת.

    תחילה קיבלנו את הרושם שהיא לא התקבלה לכתה משום שלא היה מקום אח לאחר בירור התברר כי היא לא עונה על הקריטריונים לכתה הנחשקת (אך על פי שהיא מוכשרת ובעלת יכולות גבוהות)

    . איך אבשר לה שאין היא מתאימה מבלי לפרוע ברגשותיה ובמוטיבציה להמשך?

    תודה לעוזרים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בשורה על דחייה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בשורה על דחייה - תגובה

    פז שפירא
    31/10/2014

    הי,

    זה אכן דבר לא פשוט, להתמודד עם הכישלון של ביתך ולהסביר לה אותו. תוכלי להסביר לה שהיא מאוד מתאימה ומוכשרת אך לפעמים גם אנשים מוכשרים לא מצליחים במבחן מסיבות שונות (חוסר ריכוז, מצב רוח מסויים באותו היום, התכוננות לא נכונה לקראת המבחן ועוד). תוכלי לספר לה על מצבים בהם את היית טובה אך לא הצלחת במבחן. כדאי מאוד לתת מקום לרגשות שעולים במצב זה - אכזבה, עצב, כעס.

    בנוסף, תוכלי לנסות ולחשוב איתה על דרכי ההתמודדות. תוכלו לחשוב על היתרונות שבכיתה אליה היא שובצה. תוכלו לחשוב על אופציה של ערעור ובקשה לניסיון שני. אם מדובר בכיתה בה לומדים במגמה מסויימת תוכלו לחשוב אולי על אפשרות ללמוד את התחום המסויים מחוץ למסגרת בית הספר, למשל בחוג. שוחחי איתה ובחרו בתגובה מסויימת לכישלון.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקלחת
    חסוי
    28/10/2014

    שלום,

    מאיזה גיל ילד יכול להתקלח לבד ? (ללא עזרת והשגחת הוריו)

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מקלחת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקלחת - תגובה

    פז שפירא
    31/10/2014

    הי,

    כל ילד מתפתח בקצב שונה. לצד זאת, כבר מגיל צעיר (גיל שנתיים-שלוש) ניתן ללמד ילד בהדרגה את הפעולות הנדרשות למקלחת ואת האיסורים הבטיחותיים (למשל לא להשתולל, לא לסובב את הברז למים החמים). לצד זאת, על מנת להשאיר ילד לבד במקלחת יש לקחת בחשבון את מידת האחריות שלו שימלא אחר הוראות הבטיחות. כיום, בארץ מקובל לאפשר לילדים להתקלח לבדם החל מסביבות גיל חמש, אך בעיני הדבר החשוב ביותר היא המידה בה הילד הפנים את הוראות הבטיחות והמידה בה ניתן לסמוך עליו שימלא אחריהן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נושא רגיש ומטריד במיוחד
    אור
    28/10/2014

    שלום,
    אני פונה בנושא די רגיש וטרי.
    לפני קצת יותר משבוע, התלוננה בתי בת השנתיים וארבעה חודשים שכואב לה ב"פיפוש". כשחזרה על אמירה זו שוב במקלחת, בעודי מסבנת את איזור איבר המין שלה, חשבתי שאולי מדובר בחבלה או בדלקת בשתן ולמחרת בבוקר התייצבתי איתה בקופת החולים. בדיקת השתן הייתה תקינה ולמחרת שלחנו גם תרבית שתן. גם בדיקה חיצונית של הרופאה לא הראתה כל אדמומיות או דבר אחר. טרם התקבלו תוצאות התרבית.
    בסופ"ש האחרון, כאשר שאלתי אותה האם עדיין כואב לה הפיפוש, השיבה באמירה "שרה תיגע בפיפוש של רחל" (שם בדוי אך הכוונה לבתי). לילדה אין כל אינטראקציה עם אדם בשם זה ועד היום חזרה על משפט זה בעקביות כבר למעלה מ-4 פעמים. את שעות היום היא מבלה בגן או בנוכחותי בבית או מחוצה לו.
    פניתי למנהלת הגן הפרטי (שנמצא בפיקוח משרד החינוך והבריאות) ושאלתי האם ישנה סייעת חדשה או מישהי שהגיעה להחליף באופן חד פעמי או כל אישה אחרת בשם זה שיכלה להיכנס לגן. כפי שציפיתי, תשובה הייתה שלילית. שאלתי גם האם יש ילד או ילדה הקרויים בשם זה. נעניתי בשלילה. הגן מרושת במצלמות והצוות נוכח שם באופן קבוע. בכל מקרה, בהצעתה של מנהלת הגן, נכנסתי עם בתי לגן ובחיוך רחב (ככל שיכולתי) ביקשתי מבתי שתראה לי מיהי "שרה". שיערתי שייתכן והיא קוראת למי מן הצוות בשם זה, למי מן הילדים או אפילו לבובה, או כל משחק אחר. שאלה זו לא העלתה דבר.
    אני אובדת עצות בעניין זה. מחד, העובדה שבתי נקבה בשם של אדם שאיני מכירה וחזרה על אמירה זו , אינה נותנת לי מנוח. מאידך, איני רוצה להפוך זאת לעניין דרמטי עבור הילדה ובטוחה שעליי להיות ערה לנושא בעדינות. חשוב לי לציין, כי לא היו שינויים חריגים בהתנהגות הילדה. היא החלה ללכת לגן רק בגיל שנתיים וחודשיים (עד אז אני או הסבים שלה טיפלנו בה בבית) והיא עדיין בתהליך של הסתגלות. בבקרים היא נוהגת לומר "לא רוצה לגן" ולעיתים מסרבת לנעול נעליים, אך נכנסת ברצון ומגיבה בחיבה רבה לגננת ולסייעות. מדובר בילדה בעלת יכולת שפתית גבוהה ואוצר מילים רחב.
    אני זקוקה לעצה כיצד להמשיך להיות ערה לעניין זה מבלי לעורר עניין מיותר אצל הילדה ובכלל כיצד להתייחס לאמירה זו.
    נ.ב: עד כה תוצאות תרבית השתן טרם התקבלו. בתי ממשיכה להתלונן בעיקר כאשר אני מסבנת אותה בשעת הרחצה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נושא רגיש ומטריד במיוחד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נושא רגיש ומטריד במיוחד - תגובה

    פז שפירא
    09/11/2014

    הי אור,

    לא בהכרח שאמירות אלה מעידות על פגיעה בילדתך. למשל, ייתכן שביתך שמעה משהו דומה מילדים אחרים בגן והיא חוזרת על כך. אולם, כיוון שמדובר בנושא רגיש, אני ממליצה להתייעץ באופן פרטני עם איש מקצוע המתמחה בטיפול בילדים ובהדרכת הורים ובעל הכשרה בהתנהגות מינית בקרב ילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המורה צועקת - הילד מסרב לעבוד
    דנה
    27/10/2014

    שלום

    בני בכיתה ו' חזר הביתה ללא החומר לימוד במקצוע מסויים.
    שאלתי - למה לא העתקת?
    ענה: היא כל הזמן צורחת עליי, לא בא לי להעתיק ולא בא לי לעשות כלום אחרי שהיא מעצבנת אותי.

    מצד אחד אני מבינה לליבו ומצד שני מצפה לבגרות כלשהיא שיבין שגם אם כועסים עדיין צריך לבצע את משימותיו בכיתה.

    צריכה את הדרכתכם, מה לומר לו?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המורה צועקת - הילד מסרב לעבוד - תגובה

    פז שפירא
    12/11/2014

    המשפט שכתבת: "אני מבינה לליבו ומצד שני מצפה לבגרות כלשהיא שיבין שגם אם כועסים עדיין צריך לבצע את משימותיו בכיתה". נשמע מצויין ואת יכולה לומר לו אותו.

    כמו כן, אפשר להציע לו דרכים לבצע את משימותיו גם אם קרתה סיטואציה כזו. למשל, דרכים להירגע: לנשום עמוק, למעוך כדור גומי וכו' ואז לשבת ולהעתיק מהלוח. ואפשר גם להציע שלא יעתיק מהלוח אך שיהיה אחראי להשלים את המטלות מחבר בבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שלוש עם התקפי בכי לא מוסברים.
    אמא מודאגת
    26/10/2014

    שלום,
    יש לי בת בת 3 וחודשיים, לאחרונה החלה לבכות כמעט מכל דבר, מזה שנופל לה המוצץ ועד לזה שנשפך עליה מים.
    בנוסף, בכל פעם בבית שהיא רוצה ללכת לקחת משהו מהחדר או לשירותים היא שואלת אותי כל הזמן אם מישהו צריך לבוא.
    לא מובן לי השינוי בהתנהגות ואני ממש מתוסכלת. אשמח אם תוכלו לעזור לי.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שלוש עם התקפי בכי לא מוסברים. - תגובה

    פז שפירא
    15/11/2014

    הי,

    האם קרה משהו לאחרונה שיכל לגרום לה לחרדה או לאי נוחות? האם הגיע מישהו לבית שיצר אצלה תחושות כאלה? נסי לברר את מקור החרדה. בנוסף, כדאי לתת לה מענה לפחדיה, להסביר שוב ושוב שלא צריך לבוא מישהו, לחבק ולהיות שם בשבילה כשהיא פוחדת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העדפת אנשים מסויימים אצל תינוק
    אושר
    26/10/2014

    שלום, בני בן כמעט שנה, עד לא מזמן היה חברותי לכולם אבל עכשיו התחיל לפתח העדפה לאנשים מסויימים ולא ברור למה למשל מאוד מחובר לחמי ולאמא שלי ובא אליהם לידיים אבל לחמותי ולאבא שלי לא למרות שהוא רואה ומשחק עם ארבעתם באופן שווה ובאותם זמנים. אציין שהוא מאוד חברותי, עם כולם הוא צוחק ומשחק אבל לא עובר לידיים של אף אחד מלבדם ורציתי לשאול מה יכולה להיות הסיבה לכך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העדפת אנשים מסויימים אצל תינוק - תגובה

    פז שפירא
    12/11/2014

    להערכתי, מדובר בהעדפות תחושתיות וויזואליות. כלומר, ייתכן שהוא נהנה ממגע, ממראה, מריח מסויימים על פני אחרים. אין זה אומר דבר לגבי הקשר העתידי עם חמותך ואביו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בלהתמודד עם ילד אחרי גירושים.
    לי
    26/10/2014

    שלום
    יש לי ילדה בת 4 אני אם חד הורית כבר שלוש שנים, ילדתי בקשר עם אבא שלה פעמיים בשבוע,
    בשנתיים האחרונות אני מנהלת זוגיות ובשנה האחרונה בן זוגי מתגורר איתנו,
    אני יודעת שביתי מאוד אוהבת אותו אך לפעמיים היא פשוט עושה בכוונה דברים שמכעיסים או שפשוט מתרחקת ממנו שהוא מנסה ליצור קרבה אליה.
    אני רואה כמה זה מפריע לו וכמה הוא מנסה בדרכים שונות להגיע אליה.
    מקניית צעצועים וזמן משחק ופשוט מנסה להתנהג כמו שאבא שלה אפילו לא מתנהג כלפייה.

    האם יש דרך מסויים שאתם כפסיכולוגים ממליצים לנקוט?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בלהתמודד עם ילד אחרי גירושים. - תגובה

    פז שפירא
    12/11/2014

    הי לי,

    מתוך תיאורך נשמע כי ביתך אינה נוהגת כל הזמן באופן שלילי כלפי בן זוגך ואף אוהבת אותו. להערכתי, כדאי לבן זוגך להראות לביתך, כאשר היא מתרחקת, שהוא אינו מתרגש מכך. כדאי שלא יתעקש להתקרב אליה כאשר היא מתרחקת אלא לכבד את רצונה. לצד זאת, כדאי שלא יפסיק את הנסיונות להתקרב אליה בזמן אחר, מאוחר יותר. כאשר היא עושה דברים מכעיסים, כדאי שיציב לה גבולות, על פי השקפת שניכם והחלטתכם בעניין.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שינה
    מרינה
    26/10/2014

    שלום, יש לי תינוק בן שנה וארבעץ מאז הלידה לישון לא היה הצד החזק שלו. היום הוא כבר ישן לילה שלם אבל מתעורר מאוד מוקדם. הוא הולך לישון בשמונה ועד לאחרונה היה קם בסביבות חמד. בשבועות האחרונים הוא השכם קום בארבע ולפעמים אחרי שלוש כבר היה מתחיל להתעורר. אני ובעלי עבדנו איתו שימשיך לישון במשך שלושה ימים. ביום הראשון נגשנו כל כמה דק ללטף ביום השני כבר בכה פחות וביום השלישי לא בכה וכבר התעורר בשש וחצי אבל עכשיו הוא שוב כל פעם מתעורר 10 דק לפני היום הקדם. מתעורר ומתחיל לבכות ולצרוח ( מה שלא היה קודם). זה ברור לי שזה בכי התנהגותי אבל אני לא יודעת עד כמה לבמשיך את זה. הוא נהיה פתאום נורא קפריזי גם בדבים אחרים אם לא נותנים לו את מה שהוא רוצה הוא מתיישב או נשכב וצורח ובוכהץ אני לא יודעת אם זה שלב שהוא פשוט בוחן את הגבולות ואז צריך להיות קשה איתו או שזו תגובה לתהליך שעשינו עם השינה. אני מפחדת לעשות לו איזושהי טראומה. בעלי מתעקש שהוא צריך לישון לפחות עד שש וחצי שבע אבל ממה ששמעתי מאמהות אחרים אם הוא ישן עד חמש זה מספיק....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שינה - תגובה

    פז שפירא
    12/11/2014

    הי מרינה,

    התנהגות במהלך היום כפי שתיארת הינה שכיחה בפעוטות בסביבות גיל שנה. לצד זאת, איני פוסלת את האפשרות שהשערתך נכונה והצבת הגבולות בלילה מייצרת מתח מסויים.

    אני מציעה שתחליטו על שעת הקימה יחד, על פי הצרכים שלכם. לאחר שתחליטו זאת, אני מציעה להמשיך עם השיטה בה התחלתם, של ללטף ולהחזיר לישון, במידה והיא מקובלת עליכם. זאת כיוון שזוהי שיטה שבה אתם נוכחים ומרגיעים ולצד זאת מציבה גבול. איני חושבת שהתמדה בשיטה זו תגרום לטראומה. את הקושי במהלך היום אפשר לרכך על ידי שתחבקו אותו כאשר משתולל, על ידי תוספת תשומת לב וחום ועל ידי מתן אפשרויות בחירה בדברים מסויימים על מנת שבנך ירגיש שיש לו שליטה בחלק מהדברים. כל זאת לצד העמידה על העקרונות החשובים לכם.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שינה
    טל
    26/10/2014

    שלום
    יש לי שני ילדים הקטן בן ארבע ושמונה חודשים,והגדול בן שבע.
    הקטן ישן איתנו עד בערך גיל שלוש,מעז הוא ישן בחדר משותף עם אחיו,אבל בא אלינו למיטה בלילה בין פעמיים לארבע פעמים בלילה.
    כיום הם ישנים יחד בקומת שינה,על מזרונים.

    אני בעריון בעוד ארבעה חודשים צפויה ללדת.ואני רוצה להפסיק את ההרגל שהוא בא אלינו למיטה. עם אני מתעוררת בזמן שהוא מגיע אני ישר אומרת לו לחזור לישון במיטה שלו,ועולה איתו למעלה נשארת איתו וכשהוא נרדם אני יורדת לחדר שלי.לא תמיד הוא משתכנע בצורה קלה אבל אני מתעקשת איתו. הבעיה שחש מספיק פעמים שאני ישנה ומתעוררת ואז מגלה שהוא כבר ישן איתנו,אנחנו מחזירים אותו ישן.
    השיטה לא עובדת זה ככה כבר שמונה חודשים ככה ואין שיפור.כמובן שגם הסברתי לו לא לבוא למיטה של אמא ואבא ולקרוא לנו בלילה עם יש צורך,כי צפוף לנו ואנחנו לא ישנים טוב.
    שום דבר לא עוזר.
    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    מור
    28/10/2014

    הי,אותה בעיה הייתה אצלי...אמרנו לו-שנינו-אני ובעלי-בקול סמכותי-לא בא אלינו יותר למיטה.עבד מהפעם הראשונה.סוד-קול סמכותי מעט גבוהה ו2 הורים ביחד.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שינה - תגובה

    פז שפירא
    15/11/2014

    הי טל,

    האם בן זוגך גם מתעורר ומגיב לכך שבנך בא לישון איתכם? אני חושבת שיש חשיבות לכך שתהיה תגובה מצד שניכם בעניין. אני מציעה גם לשוחח איתו לפני שהוא הולך לישון ולהסביר שאתם מצפים שלא יגיע אליכם למיטה אלא שיישן כל הלילה במיטתו. אפשר לומר שאתם יודעים שזה קשה לו ולכן אם יצליח לבוא בלילה רק פעם אחת אתם ממש תעריכו את זה. כשאשר יגיע אליכם בפעם הראשונה הסבירו לו שהוא חוזר לישון במיטתו ושהוא הגיע אליכם עכשיו ושאין לו יותר פעמים. אם יצליח לעמוד בזה עודד אותו למחרת בבוקר.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום