פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • הרטבה
    רוני
    23/09/2014

    שלום
    שאלתי לגבי בתי בת השנתיים. הנל גמולה. שבועיים לאחר תחילת השנה החלה להרטיב ורק בגן. במהלך היום עושה צרכיה בשירותים אך בנוסף פעמים רבות מפספסת צרכיה.
    בבית עושה צרכיה אך ורק בשירותים.
    לדברי הגננות השתלבה יפה בגן, פעילה .
    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרטבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרטבה - תגובה

    פז שפירא
    27/09/2014

    הי רוני,

    כיום הגישה הרווחת היא שעד גיל 4, אין עדיין מקום לטיפול אם הילד אינו גמול בלילה. כלומר, תוכלו עדיין לחכות ולראות אם בנכם יבשיל מבחינה פיזיולוגית. אני מציעה להפסיק לדבר עם בנכם על הגמילה בלילה כדי שלא ייווצר מתח או חרדה סביב גמילת הלילה. תוכלו להמשיך עם תחתוני הגמילה ולבדוק בבוקר אם הוא הרטיב אותם או לא. ייתכן ובעוד מספר חודשים, תראו מספר לילות ברציפות שהוא לא הרטיב את תחתוני הגמילה ותוכלו להורידם ולהתחיל שוב בתהליך.

    כאשר תתחילו שוב בתהליך, תוכלו לנסות איתו מעין דמיון מודרך ולומר לו שינסה לסגור את הפיפי כמו בריצ'רץ'. כמו כן, כדי להקל על עצמכם כדאי להשתמש בסדינית. עוד דבר – נסו לא להתייחס לפספוסים כדי לא ליצור חרדה סביב העניין.

    אני מקווה שהעניין יסתדר עד גיל ארבע אך אם לא – ישנם טיפולים שנמצאו כמוצלחים לעניין זה.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרטבה - תגובה

    פז שפירא
    27/09/2014

    הי רוני,

    רגרסיה בגמילה נפוצה בזמנים של שינויים והסתגלות למצב חדש. לכן, הפספוסים של ביתך מובנים על רקע הכניסה לגן. אפשר לבקש מהצוות שיקחו אותה ביוזמתם יותר פעמים לשירותים, בין הפעילויות השונות, כדי למנוע פספוסים ולהכניס אותה לשגרה של הליכה לשירותים. סביר שעם עידוד כזה, ולאחר תקופה של הסתגלות לגן המצב יחזור לקדמותו.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טמפרמנט קשה אצל תינוקת
    נינה פריד
    23/09/2014

    שלום רב
    יש לי תינוקת שמגיל לידה בעלת טמפרמנט כיום היא בת 1.4 והטמפרמנט רק הולך וגובר יש לה התפרצויות בכי בלתי מוסברות התפנקות יתר מסרבת לעיתים קרובות שמורידים אותה מהידים לעמוד על הרגליים נזרקת אל הרצפה בצרחות ובצווחות אנחנו משתדלים לא להתייחס ולהתעסק במשהו אחר והיא ממשיכה לבכות עד שנרגעת. הרבה פעמים עד שהיא לא מקבלת מוצץ או עוגיה לא נרגעת ואיך שמקבלת ישר מחייכת ומתנהגת למופת, אנחנו לא יודעים כיצד להתנהג איתה כבר מפחדים לטייל איתה טיולים ארוכים בחוץ או לנסוע איתה לאנשהו זה מריטת עצבים כי משעמם לה והיא מתכיינת בלי סוף נורא קשה איתה. אנחנו לא יודעים כיצד לנהוג איתה על מנת להפסיק את ההתפרצויות בכי וזעם האלו הבלתי הגיוניות וללא שום סיבה אנא עצתכם איך לנהוג איתה נכון כשזה קורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טמפרמנט קשה אצל תינוקת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טמפרמנט קשה אצל תינוקת - תגובה

    פז שפירא
    27/09/2014

    הי נינה פריד,

    נשמע מאוד לא פשוט עבורכם, אני משערת שזה מעצבן ובסיטואציות בהן אתם ליד אנשים, יכול גם לגרום לבושה ומבוכה אצלכם.

    בסביבות גיל שנה וחצי ילדים מתחילים להזדקק לתחושת נפרדות מהוריהם. הם זקוקים להרגשה שיש דברים שהם יכולים להשיג בכוחות עצמם ואכן בגילאים אלה היכולות הפיסיות והקוגניטיביות מתפתחות וילדים נעשים עצמאיים יותר. כאשר ילדים לא מקבלים את מבוקשם בגיל זה, מעבר לתסכול שיש בלא לקבל את מה שהם רוצים, העיניין מדגיש עבורם את התלות וחוסר העצמאות שלהם.

    אני ממליצה, בעניינים שהם עקרוניים עבורכם להציב גבול לצד הבעת אמפטיה לקושי ולתסכול של ביתכם. בעת התקף זעם כדאי לשבת לידה, אפשר לחבק אם זה מתאים, ולומר למשל: "אני מבינה שאת כועסת אבל אני לא מרשה עוד עוגייה/אני מבינה שאת כועסת כי רצית שאני ארים אותך עוד על היידיים אבל עכשיו אני לא יכולה להרים אותך עוד".

    כדי להרגיע, תוכלי לנסות ולעשות הרבה הכנות כדי שביתך תרגיש יותר תחושה שליטה. למשל: "אני עוד מעט מורידה אותך מהיידיים".

    בטיולים מחוץ לבית, נסו לומר לעצמכם שהמצב הוא טבעי, שהתנהגותה של ביתכם תואמת לגילה, הרבה הורים חווים זאת עם ילדיהם ואין זאת אשמתכם. אולי כך, תוכלו להרגיש פחות בושה כשהיא נתקפת בהתקפי זעם ולפעול באופן נינוח יותר.

    בנסיעות, נסו למצוא דברים שיעסיקו אותה. אולי לקחת צעצועים שהיא אוהבת, לשים דיסק של שירים שהיא מכירה וכו'.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתשובה לשאלותייך
    מרגלית
    23/09/2014

    בנוגע לעזרה מאימי, אין לי כלל עזרה מרימי מהיותה מוגבלת ,כבדת ראיה וחולת סכרת. בעניין הכנת שעורי הבית כשאני חוזרת מעבודתי: אני מוצאת את בני מול מקרן הטלוויזה/מחשב השעות הן13:30-16:00 כשאני מגיעה הביתה אני מוצאת אותו עדיין יושב מול הטלוויזיה שלפי דעתי זו התמכרות והוא לא מוכן בשום אופן להכין את שעורי הבית /משימות אחרות .אודה להמשך התייחסות למכתבי
    בכבוד רב מרגלית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בתשובה לשאלותייך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתשובה לשאלותייך - תגובה

    פז שפירא
    24/09/2014

    הי מרגלית,

    אני מציעה שתאמרי לבנך שמעתה, שזמן הכנת השיעורים תהיה בכל יום בשעה קבועה כשאת חוזרת מהעבודה. אימרי לו גם שלאחר שיעורי הבית הוא יאכל, ויתקלח ואז יוכל לקבל עוד זמן טלוויזיה עד שעת השינה. אימרי לו שככל שתספיקו יותר מהר להכין את שיעורי הבית, לאכול ולהתקלח כך יהיה לו יותר זמן לראות טלוויזיה עד השעה שבה הולך לישון.

    אימרי לו שאת תהיי איתו ותעזרי לו עם שיעורי הבית אם יתקשה. אני מבינה שאת עובדת קשה ובטח עייפה כשאת חוזרת הביתה אך אני מציעה, עם כל הקושי הרב שבכך שתשבי עם בנך ויחד תכינו את השיעורים בכל יום מייד עם היכנסך הביתה וזאת כייוון שאימך אינה יכולה לעזור לך בזמן שהיא נמצאת ואולי הנוכחות שלך וההכנה המשותפת תעזור לו להיכנס למשימה.

    סדר היום יכול להיראות למשל כך:
    16:00-18:00 מכינים שיעורי בית
    18:00-19:00 ארוחת ערב ומקלחת
    19:00-20:00טלויזיה/מחשב (הזמן יכול להתקצר אם לא הסתיימו שיעורי הבית, ארוחת הערב והמקלחת בזמן)
    20:00 הולכים לישון

    אם בנך אינו מקשיב לך, גייסי מישהו (חברה, אח וכו') שיהיה בבית ויתמוך בך בעניין (יוכל גם להשתתף בעזרה עם שיעורי הבית, לתמוך בעמדה שלך של דרישה להכנת שיעורי בית).

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיברות
    לילי
    23/09/2014

    שלום
    אני אמא לידה בת שנתיים ילדה נבונה שאוהבת חברה אנחנו גרים במושב
    לי אין הרבה חברות שם והילדה מיתחנכת שם במערכת החינוך
    רוב הקשר שלי עם ההורים הוא שלום כשניפגשים
    לי באופון אישי זה פחות מפריע החשש שלי הוא חיי החברה של ביתי
    אחר הצהריים מן הסתם פוגשים את הילדים של הגן בגן מישחקים
    האם זה יכול לעשות לה נזק והיא תהיה בלי חברים.?
    אני מודעת לכך שזה עוד לא גיל שממש משחקים יחד או מזמינים חברים אבל אני חוששת מהעתיד
    יש לי סיבה לדאגה? או שהיא תירכוש חברים לבדה במיסגרת הגן.בלי שום קשר למצבי החברתי
    אני מעודדת אותה לשחק איתם כשאנחנו ניפגשים אחר הצהריים בגן מישחקים ותמיד היא ניגשת אליהם וקוראת להם
    אני ממש מוטרדת
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיברות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיברות - תגובה

    פז שפירא
    24/09/2014

    הי לילי,

    החשש למצב החברתי של הילדים הוא משהו שהרבה הורים עסוקים בו וטרודים ממנו. אני רוצה להרגיע אותך, שכפי שכתבת, ביתך בגיל שהאינטראקציות החברתיות מוגבלות ממילא. בגילה של ביתך מושג החברות מוגבל ואני לא צופה נזק מכך שכיום היא אינה נפגשת עם ילדים אחר הצהרים מעבר לגינה.

    לצד זאת, אם את רוצה לבסס קשרים כדי שיהיה יותר קל כשביתך תגדל, יש דברים שתוכלי לעשות. הניסיונות שלך לעודד את ביתך להתחבר בגינה נשמעים לי מאוד נכונים וטובים. אולי, אם את רוצה, תוכלי לנסות להתחבר להורים של הילדים כשאת נמצאת עם ביתך בגינה. אם תתיידדי עם ההורים תוכלי בהמשך, כשזה יהיה רלוונטי ליצור קשרים שיכללו גם משחק משותף של הילדים בגינה או בבתים. בנוסף, תוכלי להתייעץ עם הגננת של ביתך, לשמוע ממנה אם יש ילד או ילדה שביתך אוהבת במיוחד ואז להתחבר עם ההורים של הילד/ה.

    לסיכום, אין כרגע ממה לדאוג, ילדתך נחשפת לילדים אחרים בגן ובגינה. כדי להתחיל בהדרגה ליצור בסיס לקשרים בעתיד תוכלי לנסות ולהתיידד עם הורים אחרים. בהמשך, כשביתך תגדל תוכלי להתייעץ עם הגננת מיהם הילדים שביתך אוהבת לשחק איתם בגן ותוכלי ליזום מפגשים משותפים תוך פנייה להורים.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילת לילה - בן 3
    שרון
    23/09/2014

    הי,

    הבן שלי בן 3 וארבעה חודשים, גמול ביום, כולל שנת צהריים (יש לו עדיין פספוסים פה ושם בזמן ערות, בעיקר כשהוא מתעקש לא ללכת לשירותים באמצע משחק). בלילה הוא עדיין לא גמול. הבעיה (זו בכלל בעיה?) היא שהוא גם לא מראה סימנים בכיוון של גמילה.
    אני מבינה שבניגוד לגמילת יום, גמילת לילה היא עניין פיזיולוגי נטו וצריך להמתין עד שהילד יפתח את היכולת להתאפק בלילה או להתעורר כשהוא מרגיש שיש לו פיפי. אנחנו מנסים לעודד אותו לכיוון הזה - עברנו לתחתוני גמילה, עם ציור שנמחק אם הוא עושה פיפי - בהתחלה הוא התלהב ולא עשה פיפי בלילה כי רצה לראות את הציור בבוקר, אבל אחרי מספר ימים הוא חזר לעשות פיפי. בנוסף, אנחנו מדברים איתו על הפסקת שתיית מים בלילה והוא דווקא מקבל את זה. ניסינו גם לקחת אותו לשירותים באמצע הלילה, בשעה 23:00, אבל הוא לא מקבל את זה טוב כשאנחנו מעירים אותו לפיפי וזה מלווה בהרבה בכי אז ויתרנו על הרעיון.
    השאלה היא מתי היכולת הזו שלא לעשות פיפי בלילה אמורה להתפתח? האם יש משהו שאנחנו יכולים לעשות כדי לקדם את העניין? אנחנו תוהים איך כדאי לנו להתנהג - האם לדבר איתו על זה או לעזוב לגמרי? אציין, שלפני כחודשיים הוא התעקש לישון עם תחתונים רגילים, אז איפשרנו לו ובמשך שבועיים הוא עשה פיפי במיטה. הרגשנו שזה לא עושה לו טוב (הוא היה מאוד מתאכזב) אז שיווקנו לו את תחתוני הגמילה ומאז הוא איתם.

    נשמח לקבל עצות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילת לילה - בן 3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילת לילה - בן 3 - תגובה

    פז שפירא
    27/09/2014

    הי שרון,

    כיום הגישה הרווחת היא שעד גיל 4, אין עדיין מקום לטיפול אם הילד אינו גמול בלילה. כלומר, תוכלו עדיין לחכות ולראות אם בנכם יבשיל מבחינה פיזיולוגית. אני מציעה להפסיק לדבר עם בנכם על הגמילה בלילה כדי שלא ייווצר מתח או חרדה סביב גמילת הלילה. תוכלו להמשיך עם תחתוני הגמילה ולבדוק בבוקר אם הוא הרטיב אותם או לא. ייתכן ובעוד מספר חודשים, תראו מספר לילות ברציפות שהוא לא הרטיב את תחתוני הגמילה ותוכלו להורידם ולהתחיל שוב בתהליך.

    כאשר תתחילו שוב בתהליך, תוכלו לנסות איתו מעין דמיון מודרך ולומר לו שינסה לסגור את הפיפי כמו בריצ'רץ'. כמו כן, כדי להקל על עצמכם כדאי להשתמש בסדינית. עוד דבר – נסו לא להתייחס לפספוסים כדי לא ליצור חרדה סביב העניין.

    אני מקווה שהעניין יסתדר עד גיל ארבע אך אם לא – ישנם טיפולים שנמצאו כמוצלחים לעניין זה.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות רגשיות וויסות חושי
    קארין
    23/09/2014

    שלום
    עמית כמעט בן חמש סובל מבעיות רגשיות שמתבטאות ברוגז בעקשנות בכעס קיצוני )כשכועס על משהו פשוט). לא מוכן להסתפר . לא כל רופא יכל לבדוק אותו. בגן מגלה עקשנות רבה "בוס לעצמו" . קושי בלשבת בריכוז. סף תסכול גבוה, מגלה פחד נוראי כשמניפים אותו באוויר כשאנחנו משחקים איתו ופוחד מווליום גבוהה או כל רעש חזק.
    התחיל לדבר בגיל שלוש. נמצא שאינו זקוק לריפוי בעיסוק או פיזיוטרפיה (היה הולך על קצות האצבעות). ואחרי הערכה נירולוגית אובחן עם חשש לקשב וריכוז.
    עד שנתחיל טיפול פסיכולוגי, אשמח לכמה כלים להתמודדות, לעזור לו בינתיים.
    עוד נקודה , הכל התחיל כשנכנסתי להריון תאומים שכיום הם בני שנה וחצי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות רגשיות וויסות חושי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בנוסף

    קארין
    23/09/2014

    לא מוכן ללכת לחוגים שמציעים לו לא למופעים והצגות. רוב הסיבות לכך הוא מתרץ בפחד מילדים גדולים ממנו. מגלה לפעמים פחד מקהל הורים וילדים אך זה התמעט משנה שעברה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות רגשיות וויסות חושי - תגובה

    פז שפירא
    26/09/2014

    הי קארין,

    בנך מאובחן עם חשד להפרעת קשב וריכוז. ילדים שסובלים מהפרעת קשב וריכוז מתאפיינים לרוב ברגישות יתר לגירויים. הרגישות גורמת לילדים אלה להיות מוצפים על ידי גירויים ולחוות הרגשה שלילית כשנתקלים בגירוי שהינו עוצמתי מידי עבורם. זה יכול להסביר את הסרבנות של בנך להסתפר, סרבנות לפעול בגן ואת הקושי שלו עם הנפות באוור ומרעשים. כדי להתגבר על הרגישות כדאי לעזור לו ולנסות, במידת האפשר, להפחית את העוצמה של הגירויים. למשל, לא להניפו באוויר, להנמיך את הווליום במכשירים אלקטרוניים וכ'ו. לגבי פעילויות שהוא חייב להשתתף בהם, כדאי להכין אותו לקראתם, להסביר בפירוט מה יקרה ולברר איתו מה יעזור לו כדי לחוות את החוויה באופן נעים יותר. חשוב, לצד ההגנה מפני גירויים חזקים, לא לוותר על הצבת גבולות ולא להימנע מחוויות חדשות. אלא – יש להתכונן לחוויות חדשות, לתת מקום לקושי ולחשוב ביחד איך להקל עליו את החוויה.

    כדאי לשאול את הגננת אם היא מוכנה להכין אותו לקראת פעילויות (למשל – כמה דקות לפני שצריך לסדר את הגן שתאמר לו: "עוד מעט אבקש מכולם לסדר את הגן ואז אני רוצה שאתה תיקח את הקוביות למקום"). זה חשוב לגבי פעילויות רגילות ובמיוחד אם יש דברים חדשים שחורגים מסדר היום בגן.

    הפרעת הקשב והריכוז מתאפיינת גם בקושי להתרכז לאורך זמן. בגן, הגננת יכולה להוציא אותו להפסקות יזומות על ידה במהלך הריכוז. הקושי להתרכז ולהצליח במשימות גורמים לתסכול ולתחושה של חוסר ערך עצמי. לכן, אצל ילדים עם הפרעת קשב וריכוז יש מקום רב להכלה ולאמפטיה כלפי הקושי להתרכז וכלפי תחושות הכשלון. חשוב להסביר לבנך שלפעמים הוא לא מצליח להתרכז או לעשות משימה אבל יחד עם זאת הוא עדיין ילד מוכשר וטוב ואחרי שינסה כמה פעמים הוא יצליח. זהו מסר שהורים רבים מעבירים לילדיהם ממילא אבל במקרה של ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז יש להדגיש עוד יותר את המסר הזה.

    לגבי מה שכתבת, שהכול התחיל כשנכנסת להריון עם תאומים, להערכתי אין קשר בין הדברים. הפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה עם בסיס נוירולוגי. ייתכן שאת חווה אשמה והרגשה שיכולת לעשות משהו אחרת אך אני לא חושבת שכך הדבר. נשמע שאת אמא אכפתית ואוהבת ואין קשר בין הדברים.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גן חדש ובעקבות זאת חרדת נטישה
    אלינור
    22/09/2014

    שלום רב ,
    אשמח לעצתכם בנושא הבא : בתי בת 4 בקרוב עברה לגן חדש לאחר 3 שנים בחממה
    בגן פרטי . עברו כ -3 שבועות ואיני רואה התאקלמות בגן החדש ..
    התופעות הן : בכי בבוקר ואי רצון ללכת לגן , במהלך היום נצמדת לגננת ולעוזרות
    ואינה משתפת פעולה . יש לציין שהתיאבון לא נפגע תודה לאל . במהלך היום היא שואלת
    אותי כשמזכירים את הגן " מה את לא חוזרת ?״ לפחות 10 פעמים ביום . ״ את עוזבת אותי בגן ? ״ אני מסבירה לה בכל פעם מחדש שאני חוזרת . ואני משאירה אותה בגן כמו כל הילדים ואני כמובן שחוזרת לקחת אותה . אני נותנת לה כרגע יותר תשומת לב והמון אהבה מהאופן הרגיל .. אבל עדיין אין שיפור בהתנהגות . יש לציין שהיא לקראת שינה מעוניינת בקרבתי יותר מהרגיל והיא שואלת ״ מה לא יהיה בוקר ״ ? אני מאוד מוטרדת מהעניין .. ויש לציין 2 דברים חשובים נוספים : אני בהריון והדבר השני הוא שהגן הוא בסדר גמור ... בדקתי אותו טוב מאוד . הגננת מקלה עלייה ומחבקת אותה המון .
    דבר נוסף : בגן הקודם היא הייתה מנהיגה ומלאת בטחון עצמי .
    אשמח מאוד לעצתכם ...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גן חדש ובעקבות זאת חרדת נטישה - תגובה

    פז שפירא
    26/09/2014

    הי אלינור,

    נשמע קשה להתמודד עם הקשיים והפחדים של ביתך. נשמע שביתך עוברת שני שינויים משמעותיים איתם היא צריכה להתמודד: מעבר לגן חדש וההריון שלך. ייתכן ושני אלה גורמים לה לחרדה מכך שאת תעזבי אותה.

    נשמע גם שאת מאוד מגוייסת וקשובה לצרכים של ביתך וטוב שאת נותנת לה יותר תשומת לב ואהבה. אולי כדאי להבהיר לביתך באופן מודגש יותר שאת תמיד איתה, תמיד תהיי איתה תשמרי עליה ותאהבי אותה. תוכלי ממש להגיד לה שאת מרגישה שהיא פוחדת שאת תעזבי אותה אבל שאת אמא שלה ותהיי איתה תמיד. נסי לדבר איתה גם על ההריון ולהסביר שגם כשיהיה לה אח/אחות את לא עוזבת אותה ותאהבי אותה לעולמים. לגבי הגן, נסי להדגיש בפניה את הדברים החיוביים בגן, ואת היחס הטוב של הגננות והעוזרות כלפי (למשל לומר שהגננת אמרה לך שהיא מאוד אוהבת אותה).

    מעבר לכך, כדאי לבדוק עם הגננת איך היא רואה את הדברים, האם יכול להיות שיש משהו נוסף שמטריד אותה בגן, כיצד הגננת חושבת שכדאי להתמודד עם הקושי במסגרת הגן והבית. ייתכן שיחד עם הגננת תגיעו למסקנות לגבי הדברים שניתן לעשות כדי לחזק את ביתך. אולי יעזור להכיר לה חברים מהגן בשעות אחר הצהריים, אולי יעזור אם הגננת תסביר לביתך מתי את מגיעה (למשל: "עוד מעט נצא לחצר, תאכלי פרי ואז אמא תבוא). נסו לראות יחד, ייתכן ומתוך ניסיונה של הגננת ומתוך ההבנה שלך את ביתך תוכלו למצוא את הדברים הנכונים שיקלו על ביתך על ההסתגלות.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אותו דבר
    רעות
    21/09/2014

    בני בן שש מעוניין לשחק רק בלגו, לא מתעניין במשחקי קופסא אחרים רק אחרי הרבה שכנועים מוכן לנסות ולשחק. הוא משחק עם חברים יפה רוב הזמן וגם בדרך כלל בלגו, אבל איתנו ההורים כל הזמן מבקש לשחק בלגו ואנחנו כבר קצת מאסנו בכך. איך ניתן לעזור לו לפתוח את הראש ולשחק בעוד דברים? רעיונות יתקבלו בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אותו דבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אותו דבר - תגובה

    פז שפירא
    23/09/2014

    הי רעות,

    אפשר להבין את הרגשתך. הורים לא מעטים חשים לעיתים שיעמום עם ילדיהם וחשוב באמת לנסות שגם הוא יהנה מהמשחק אך גם אתם. אפשר להציע לו להרחיב את המשחק בלגו. למשל, להרכיב דמויות מלגו ואז לשחק עם הדמויות ב"מלחמה", או להכין בית מלגו ואז להכניס אליו חיות צעצוע ולשחק בחווה. אם יסרב אימרו לו שאתם רוצים לשחק איתו בלגו אך חשוב שגם אתם תהנו מהמשחק וערכו איתו משא ומתן בנושא.

    תוכלו גם להרחיב את המשא ומתן למשחקים נוספים. למשל לומר לו שאתם תשחקו איתו שעה בלגו אם קודם ישחק איתכם עשר דקות בכדור/משחק קופסה.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים רבים לבת שנתיים
    סיון
    20/09/2014

    שלום,
    בתי בת השנתיים מאד פוחדת מהרבה דברים שונים
    בדגש על רעש!!
    לדוגמה נבהלת מדפיקות בדלת, לא מוכנה שימדדו את גובהה אצל הרופא כי המכשיר עושה רעש(חורק חזק)
    פוחדת מהמורה למוזיקה בגן, בוכה בהופעות של ילדים
    ולאחרונה המצב החמיר מאד, פוחדת מפסנתר שעד לא מזמן הייתה מנגנת בו
    ואפילו מספר מוזיקלי!!!
    בדיוק התחלנו גן חדש אולי זה קשור..
    אני מתלבטת מה כדאי לעשות כדי להבין את הסיבה
    ולמצוא פתרון (מאד קשה להתנהל בשגרה ללא רעש).
    אודה לעצה בהקדם.
    תודה מראש,
    אמא דאוגה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחדים רבים לבת שנתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים רבים לבת שנתיים - תגובה

    פז שפירא
    24/09/2014

    הי סיון,

    פעוטות רבים מפתחים פחדים שונים וביניהם הפחד מרעש. הפחד מרעש טבעי ויכול לנבוע מפחד מאי הנעימות שהרעש מייצר או מהרגשה של חוסר וודאות וחוסר שליטה (מתוך אי ידיעה ממה הרעש נובע). ייתכן וביתך חוותה חוויה לא נעימה עם רעש מסויים וכעת היא מנסה להימנע מאי הנעימות על ידי הימנעות מרעשים שונים.

    חשוב מאוד לא להימנע מחוויות שכוללות רעש שכן הימנעות רק מגבירה את החרדה. לפני מצבים שיש אפשרות להכין את ביתך מראש לרעש הכיני אותה ואימרי לה מה יכולים להיות הכלים שלה להתמודדות. למשל, תוכלי לומר לה שאצל הרופא יהיה את הרעש של המכשיר, שהרעש לא עושה שום דבר ושאת תשמרי עליה. כדאי גם ליזום מצבים בהם היא תיחשף לרעש תוך תמיכה שלך. תוכלי למשל לומר לה שאת רוצה שהיום תנגנו יחד בפסנתר, שהצליל של הפסנתר נעים ולא פוגע ושאת תחבקי אותה בזמן שתנגנו. אחר כך נגני יחד איתה זמן קצר תוך שאת מחבקת אותה ושומרת עליה. חשוב שאת תפגיני רוגע וביטחון.

    הרעיון הוא לתת לה תחושה של שליטה (על ידי דיבור מראש על הסיטואציה ועל איך שתתמודדו איתה) ועל ידי תחושת מוגנות (להיות איתה, לחבק, אך לא להימנע מהחוויה ואף ליצור מצבים חדשים של התמודדות).

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להתנהג עם תינוק בן שנתיים
    הודיה
    20/09/2014

    שלום לך שמי הודיה אני אמא של סתיו בין שנתיים וילדתי עכשיו תאומים סתיו קיבל את זה מאוד קשה שהבאתי לבית את אחד מהתאומים ומחר אני כניראה משחררת את השני, לסתיו היה קשה גם בהריון שלי הוא היה מרביץ לבטן שלי ונושך שהוא רואה את התינוק הוא לא רצה שאני ירים את התינוק והוא רצה שאני ירים אותו ורק אותו שאני נעלמת לו כדי ליראות את התאום שבבית חולים עדיין הוא בוכה בלי הפסקה וצועק אמא אמא אתמול יום שישי הלכתי ליראות את התאום בבית חולים ואמא שלי אמרה שהוא נירדם רק שהוא החזיק חולצה שלי ואביזרים שלי איך אני מתנהלת במצב כזה ?איך אני מסבירה לילד בן שנתיים שיש לו אחים חדשים ?איך מתנהגים איתו??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להתנהג עם תינוק בן שנתיים - תגובה

    פז שפירא
    24/09/2014

    הי הודיה,

    זה נשמע מצב קשה ומלחיץ, בשביל סתיו אבל גם בשבילך. זהו מצב שבו תצטרכי ללמוד לחלק את תשומת הלב שלך ולנסות שסתיו יקבל ממך כמה שיותר תשומת לב וחום, גם אם לא כמו פעם. תני לגיטימציה לרגשות של סתיו, גם רגשות חיוביים וגם שליליים. למשל תוכלי לומר לו כאשר הוא בוכה שיכול להיות שהוא מקנא/כועס על אמא/כועס על האחים שלו. תוכלי להציע לו להשתתף בטיפול שלך בתאומים (להביא מוצץ, חיתול בד וכו'), אך אם הוא לא ירצה לא כדאי להתעקש איתו. ישנם ספרים בנושא שתוכלי לקרוא לו. דרך ספרים תוכלי גם לתת לגיטימציה לרגשות קשים שיש לו סביב הנושא.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכוונה בהסבר לילד בן שנתיים
    ג'סיקה
    18/09/2014

    שלום רב

    אני אמא לתאומים בנים בני שנתיים וילדה בת שלוש וחצי.
    אחד התאומים מכה את אחיו ואחותו, בעיקר מושך בשערות ולפעמים נושך
    אני כועסת ואומרת " שאני לא מסכימה ואסור" אבל הוא רק צוחק יותר ומתלהב.
    איך אפשר בגיל כזה שהם עוד לא מדברים להעביר מסר ברור.
    אני ממש לא יודעת מה לעשות.
    תודה רבה מראש
    ג'סיקה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכוונה בהסבר לילד בן שנתיים - תגובה

    פז שפירא
    23/09/2014

    הי ג'סיקה,

    נשמע שאת מעבירה מסר ברור ובצורה אסרטיבית לבנך. כדאי להוסיף מעבר למלל שלך גם פעולה שכן ילדים ובעיקר צעירים מבינים כללים בעיקר על ידי תגובות ממשיות של ההורים. כדאי, כאשר בנך מכה את אחיו ואחותו, להעביר את המסר המילולי באופן קצר ולאחר מכן לקחת את אחיו ואחותו, להרחיק אותם ממנו ולהקדיש להם תשומת לב (למשל לחבק אותם ולנחם אותם על המכה שקיבלו). כך, יוכל להבין שהוא לא מקבל תשומת לב יתרה כשמתנהג באופן לא יפה.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף
    אמא מודאגת
    17/09/2014

    ערב טוב
    אני צריכה את עזרתך בבקשה יש לי ילד בן 4 שנים ועשרה חודשים לאחרונה ילד מושקע מבין מאז ומתמיד התייחסנו אליו בבית כילד מבוגר ,לאחרונה אני מזהה שצורת הדיבור שלו השתנתה מתחיל לדבר כמו ילד קטן מפונק (תינוקי)
    תלותי מאוד ,אני מנסה לחזק אותו תמיד ולתת לו חיזוקים ותמיד לתקן אותו ברגע שמתחיל לדבר בצורה מפונקת (כמו ילדים קטנים)
    דבר זה מדאיג אותי מאוד
    אני רוצה להחזיר את הביטחון העצמי שלו
    אשמח אם תעזור לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף - תגובה

    פז שפירא
    23/09/2014

    שלום,

    לפעמים דיבור תינוקי יכול להיות תוצאה של חיקוי (של ילדים בגן למשל), או של רגרסיה – צורך לחזור ולהרגיש תינוק.

    מעניין לשמוע, האם קרה משהו לאחרונה, אירוע כלשהו או שינוי באווירה בבית? האם יש עוד דברים בהם מתנהג אחרת או שזהו הדבר היחיד?

    אנא עני לי כדי שאוכל להמשיך ולהשיב לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת שלוש וחצי שלא רוצה ללכת לגן
    תומר
    17/09/2014

    שלום,
    ביתי בת השלוש וחצי עברה השנה מגן פרטי של 8 ילדים לגן עירייה שבו 30 ילדים.
    מהיום הראשון של הגן היא אומרת שהיא לא רוצה ללכת לגן ושהיא רוצה לבוא איתנו לעבודה או לכל מקום אחר רק לא לגן.
    ניסיתי להבין את הסיבה אך הדבר היחיד שהילדה אומרת זה שהיא תתגעגע אלינו ומה יהיה אם לא נבוא לקחת אותה מהגן ושהיא לא רוצה להשאר שם לבד.
    הסברתי לה שאין אפשרות כזו שלא נבוא, תמיד נדאג לה ושהגן היא עם החברים שלה ושאף הורה לא נשאר עם הילד שלו כל היום בגן.
    אך הילדה ממשיכה להתנגד ואפילו כשאנחנו יושבים בבית בערב היא כבר מתכננת שהיא לא תלך לגן (לעיתים גם ממציאה כאבים סתמיים כדי לא ללכת).
    המצב הכי קיצוני של אי הרצון ללכת לגן התבטא אתמול כשהיא אמרה לי שאולי היא לא תישן כדי שלא יתחלף יום ואז היא לא תצטרך ללכת לגן.
    יש לציין שבכל בוקר שאנחנו לוקחים אותה לגן היא בוכה ולא רוצה שנלך, הגננת מחבקת אותה ואנחנו עוזבים כשהיא בוכה (אם לא נלך היא לא תשחרר אותנו עד לסיום הגן).
    אשמח לקבל עצות ולשמוע האם המצב חריג כמו שאני חושב? ( לא לישון כדי לא ללכת לגן נראה לי מוקצן מדי)
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת שלוש וחצי שלא רוצה ללכת לגן - תגובה

    יאיר סהר
    24/09/2014

    היי תומר,
    מצטער על התגובה המאוחרת.

    ילדים שונים מגיבים באופן שונה לשינוי מסגרת, וחשוב לבחון את הדברים לאורך זמן.
    באופן כללי, אני מוצא שהמחשבה של בתך בנוגע להיעדר שינה כדי שהיום לא יתחלף היא אמנם יצירתית, אולם לא הייתי מסיק מכך על גודל הקושי שלה.

    אנא חזור וציין מה המצב כיום, ואשתדל להגיב בהקדם.

    תודה ושנה טובה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת שנה ושמונה התקפות היסטריה
    אורן
    16/09/2014

    שלום רב,
    ביתי בת שנה ושמונה חודשים (גינגית אנרגטית)נכנסה לגן לפני כשבועיים ועם או בלי קשר מלפני שבוע הילדה לא עוזבת את אמא שלה לשנייה מרגע שמוציאים אותה מהגן. נהייתה באופן כללי קצת יותר בכיינית ורוצה בידיים (של אמא שלה כמובן) ובערב מידי ערב אחרי מקלחת כשרוצים לשים לה חיתול...לא משנה באיזה דרך היתולית אנו מנסים לשים לה חיתול הילדה פשוט נכנסת להיסטריה למשך 20 דקות, צורחת...בועטת , לא נרגעת , בוכה בהיסטריה כאילו פוגעים בה פיסית...צרחות אימה ..ממש משתוללת וכששמים לה בכל זאת את החיתול היא פשוט לא נרגעת למשך כל ה 20 דק ויותר עד שפשוט אין לה כוח יותר....
    אנחנו עובדי אצות, הילדה מבינה הכל, מתפתחת יפה,חברותית...הכל היה בסדר גמור עד לפני שבוע שזה התחיל ומאז הסיוט הזה כל ערב... למה זה קורה????
    אנא עזרו לנו להבין...???

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת שנה ושמונה התקפות היסטריה - תגובה

    יאיר סהר
    24/09/2014

    שלום אורן,
    תחילה אני מצטער על העיכוב בתגובה.

    שינויים גדולים בשגרה היומית, כמו גם קפיצות התפתחותיות - עלולים להביא לשינויים גדולים בהתנהגות.
    מתיאורך עולה כי יתכן שהמקור לשינוי ההתנהגותי הינו הכניסה לגן, ואפשרי מאוד שכך הם פני הדברים.

    אנא ציין אם חל שינוי כלשהו מאז הפניה המקורית, ואשתדל לענות בהתאם.
    בנוסף ציין בבקשה מה הדיווח שאתם מקבלים מהגננות לגבי תפקוד הילדה בגן.

    תודה ושנה טובה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות הסתגלות בגן
    אורלי
    16/09/2014

    שלום, בני בן חמש וחצי והלך לאותו הגן שבו היה שנה שעברה, ההבדל הוא שהגננת הוחלפה.
    בשנה שעברה לא היו בעיות עם בני בגן, רק בהתחלה הגננת מסרה שכשמשהו מפריע לו הוא לא משתף וכועס בצד, ודיווחה במהלך השנה שהילד נפתח אליה ושהוא כבר מספר על כעסיו כשקורה מקרה בגן.
    מתחילת השנה הגננת החדשה מדווחת על התפרצויות של בני שבהם מסרה שהוא חלץ את נעליו וזרק קוביות לעבר הילדים.
    הגננת לא הצליחה להרגיע אותו, המקרה חזר על עצמו מספר פעמים מאז תחילת השנה.
    בשעות הצהרון המטפלות כל הזמן מדווחות שהוא ילד מקסים וממש עוזר להן ושהכול בסדר אתו.
    בני אומר שהוא לא אוהב את הגננת החדשה, משיחה עם הגננת גיליתי אטימות ושכאילו סימנה את בני כילד מופרע שהוא ממש לא.
    בבית הוא ילד מקסים ומתנהג למופת.
    מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות הסתגלות בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות הסתגלות בגן - תגובה

    יאיר סהר
    24/09/2014

    שלום אורלי,
    תחילה אני מצטער על התגובה המאוחרת.
    לאור העובדה שבתקופת הכניסה לגן חלים שינויים רבים, אנא צייני אם המצב השתנה באופן כלשהו מאז פנייתך המקורי, ואשתדל לענות בהקדם.

    בכל אופן, אני מציע לפעול בשני מישורים:
    האחד - מול צוות הגן. נסי לעודד שיח בין הסייעות לגגנת החדשה. בקשי מהן להסביר לה מה הן רואות בו, וכיצד הן מתנהלות מולו. יתכן שגם מולן הוא מראה סימני תסכול, אלא שתגובה שונה שלהן מייצרת תגובה מווסתת יותר שלו.

    השניה - מול בנך. שוחחי איתו ובדקי מה בדיוק מפירע לו בגננת החדשה. נסי לפרוט יחד איתו בשעות אחר הצהריים אירועים שהתרחשו בגן. המטרה אינה לעשות "שיחת משמעת" או נזיפה, אלא שיחה דרכה תוכלי להבין טוב יותר מה בתגובותיה או התנהלותה של הגננת אינו נוח לו. במקביל, נסי לחשוב יחד איתו, ולתת לו להציע בעצמו אופני פעולה אלטרנטיביים להתנהגותו באותם אירועים. חשוב שבשיחה תעבירי מסר לפיו האחריות להתנהגותו היא שלו ולא של הגננת. זאת גם כאשר הגננת מתנהלת באופן שאינו בהכרח נעים או נוח לו.

    בהצלחה ושנה טובה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום