מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שא'טלי01/10/2014
שלום רב. לבתי בת ה 5 כמעט ישנה בעייה בהתנהלות מולי ומול גרושי, בלבול מסויים, חוסר ידיעה (ובצדק) כיצד עליה להגיב אל מול קונפליקטים שלי עימו - כמובן שאני חושפת אותה כמה שפחות - אבל עדיין גם כאשר היא עימו ללא נוכחותי אני מניחה שהיא חווה קושי ואני גם רואה זאת ע"פ תשובותיה. באיזו מסגרת ניתן לטפל בה ללא עלות בראשון לציון או בעלות מינימום על מנת שתוכל להכיל את הסיטואציות ולהתנהל בתוכן ללא פגע ? היא מאוד עדינה, בוגרת וחכמה. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שא' - תגובה
פז שפירא10/10/2014הי טלי,
ניכר הרצון שלך לעזור לביתך. אני ממליצה לא לקחת אותה לטיפול מייד אלא לשקול יחד עם איש מקצוע את ההתערבות המתאימה ביותר. ייתכן והדרכת הורים שתעזור לך לכוון את תגובותייך ולבחון את שיתוף הפעולה עם גרושך תספיק וייתכן שיש מקום לטיפול. אני מציעה לגשת לאיש מקצוע ולבדוק מהי ההתערבות המתאימה ביותר.
לגבי המלצה למטפל, איננו נותנים המלצות למטפלים בפורום זה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שלא מתקלח לידימירב01/10/2014
שלום יש לי ילד בן 9 שמגיל 5 לא מעוניין להתקלח בקרבתי הוא מוכן להתקלח רק כהוא לובש תחתון או מכנס בלי קשר להיותי נוכחת במקום הצעתי לו גם לנעול את דלת המקלחת ולהתקלח ללא מכנס או תחתון אך הוא לא מעוניין.
אשמח לקבלת עזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד שלא מתקלח לידי - תגובה
פז שפירא07/10/2014הי מירב,
כיצד בנך מסביר זאת? ממה הוא חושש? מדוע הוא אינו מקבל את הפיתרון שאת מציעה לו? האם הוא אמר לך? ואם לא - האם ישנה אפשרות שתבררי זאת עימו?
אנא השיבי לי כדי שאוכל להמשיך לייעץ לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 6
מירב15/10/2014הוא לא מוכן להסביר למה פשוט לא מעוניין לדבר על הנושא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 6 - תגובה
פז שפירא19/10/2014כדאי לחשוב ולבדוק אם ישנם עוד קשיים בבית ובגן. איך הקשר שלכם איתו באופן כללי? האם ישנן עוד התנהגויות בבית ובגן שהן בעייתיות?
ייתכן ויש מקום להתייעצות עם איש מקצוע על מנת לראות את התמונה הרחבה מעבר להתנהגות הספציפית שציינת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות מוזרהתמי30/09/2014
לפורום שלום,
בני בן ה 8.10 במהלך הבערך שנתיים אחרונות לוקח מבתי הקטנה בת ה6 את הבגדים שלה כגון :גרביונים , חצאיות , טייצים ומתחת למיטה לובש אותם בלילה.
לפני כשנה כשראיתי זאת אמרתי לו שלכל אחד יש בגדים משלו ולא לקחת יותר.
לציין שהוא פוחד בלילה מחלומות וגנבים. הוא גם שם במיטה חרבות, סכינים מפלסטיק כמובן... טוען שזה עוזר לו .
אני ממש דואגת שאין לו סטיות מיניות. האם זה טבעי? האם יש מקרים כאלו?
מה עליי לעשות. מצד אחד אני לא רוצה לדבר יותר מדי על זה כדי לא להחמיר המצב ומצד שני אני דואגת ...
אודה לתשובה דחופה.
לילה טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות מוזרה - תגובה
פז שפירא10/10/2014הי תמי,
ייתכנו סיבות שונות לרצון של בנך ללבוש את הבגדים של אחותו. ייתכן שהוא רוצה להרגיש איך זה להיות היא, ייתכן שהוא רוצה להתחפש, ייתכן שהוא סקרן לגבי זהותו המינית. הרצון ללבוש בגדי בנות הינו נורמאלי.
מעניין שבנך בוחר ללבוש את הבגדים בלילה, הוא כנראה חש שהוא עושה משהו שאינו מקובל בביתכם ועושה זאת בהיחבא.
חשוב לומר שאין אפשרות לדעת כרגע מה יהיו נטיותיו המיניות של בנך בעתיד. עוד חשוב לומר שנטיות הומוסקסואליות אינן נקבעות על ידי התנהגות ההורים וגם אם כך יהיה זה מצב שלא תוכלי לשנותו.
מה שכן תוכלי לעשות הוא ליצור עבור בנך אווירה מקבלת ופתוחה, שתגרום לו להרגיש טוב עם סקרנותו ועם הדברים שמרגשים אותו. פתיחות להתנסות ודיבור על הדברים המסקרנים אותו לא יעודדו לנטייה מינית כזו או אחרת ויאפשרו לבנך להרגיש שהוא אהוב בכל מצב.
לגבי החרדות, טוב שבנך מצא דרכים להירגע. כדאי לבדוק אם הוא זקוק לעוד משהו כדי להירגע או אם זה מספיק לו.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות קיצונית של ילד בגיל6יוסי30/09/2014
שלום רב,
בני בן ה6 תלמיד כיתה א' ילד טוב ובסה"כ סביר מאוד בלימודים, הבעיה היא שהוא נוטה לכעוס נורא מהר ולפעמים תגובותיו קיצוניות ,לדוגמא :תלמיד בכיתה הקדים אותו וענה את התשובה שהוא רצה לומר, בתגובה לכך הוא התעצבן ויצא מן הכיתה עם הילקוט ללא רשות המורה, כיצד ניתן להתמודד עם התנהגויות מעין אלו והאם יש לפנות לאבחון מקצועי.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות קיצונית של ילד בגיל6 - תגובה
פז שפירא10/10/2014הי יוסי,
אני זקוקה לעוד מידע כדי לייעץ לך. איך בנך מבחינה חברתית? באיזו תכיפות מתרחשים מקרים כאלה? האם זה קורה גם בבית? האם יש עוד התנהגויות שמטרידות אותך אצלו?
אנא השב לי כדי שאוכל להמשיך ולייעץ לך. אודה אם תוכל גם לפרט עוד דוגמאות להתנהגות שמטרידה אותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך להתנהגות קיצונית של ילד בן 6
יוסי10/10/2014מבחינה חברתית בסה"כ הוא נראה בסדר ולא ידוע על בעיות לי מיוחדות,לגבי תכיפות המקרים , קיצוניות כזאת אמנם לא קורה הרבה אך לעיתים הוא קצת תוקפן מילולית בתגובותיו כשלא מוצא חן בעיניו משהו , למשל הוא עלול בבית לעזוב את החדר בהפגנתיות ובכעס, מקרה קודם שזכור לי חריג הוא בשנה שעברה בגן חובה כאשר באמצע הריכוז הוא התעמת עם הגננת שלא הצליחה להרגיעו ולהמשיך בריכוז ,עד שנאלצה להתקשר אלי חסרת אונים. (למרות שזאת גננת שידועה בכך שהילדים מצייתים לה ומצליחה להשליט סדר מוחלט.)
מקווה שהצלחתי מעט לתת רקע.. ושוב תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך להתנהגות קיצונית של ילד בן 6 - תגובה
פז שפירא10/10/2014קודם כל, אין מקרים רבים קיצוניים וזה כבר חיובי. נשמע שקשה לבנך להביע כעס באופן מילולי והוא בעצם מבטא כעס רב על ידי עזיבה. כדאי לשוחח איתו בזמן שהוא רגוע ולומר לו שאתה יודע שכשהוא כועס מאוד קשה לו ושהוא מראה לכם את הכעס שלו על ידי כך שהוא עוזב את המקום. תוכל לומר לו שאתה רוצה שלאט לאט הוא יתחיל ללמוד לבטא את הכעס שלו במילים. תוכל ללמד אותו זאת בכל מיני דרכים. למשל, כשאתה כועס עליו נסה לבטא זאת באותו הרגע במילים, תוכל גם לתמלל עבורו את הכעס שלו – ללכת אחריו ולומר לו שאתה מבין שהוא כועס כי לא קיבל מה שרצה, תוכל לדבר איתו אחרי שהוא נרגע ולשוחח איתו על רגשותיו ולתת להם לגיטימציה. תוכל גם להציע לו ללכת לחדרו בזמן שהוא כועס אך לכתוב את הדברים שמרגיזים אותו ואולי אפילו לתת לך לקרוא.
לסיכום, כל פעילות שתלמד אותו לבטא את הקושי והכעס במילים במקום במעשים יקדם אותו ויצור אוירה חיובית יותר בבית.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השקמה בבוקררינת30/09/2014
ביתי בת ה5 מתעוררת עם שעון מעורר היא ישנה בחדר שלה היא אוהבת להעיר אותנו בצורה כזאת.מה שקורה אחרי ההתעוררות מתחילה המלחמה היא לא מוכנה להחליף בגדים לא מוכנה לצחצח שינים ולא מוכנה לאכול ארוחת בוקר
ניסיתי קודם שתאכל ואז להחליף בגדים ניסיתי כמעט כל דרך שעולה לי ותמיד אנחנו מאחרים ותמיד היא יוצאת מהבית בבכי
יש לה הסעה שלוקחת ומחזירה אותה
נמאס לי ונראה לי שקשה לה שאני כועסת עליה כל בוקר מה עושים?למי יש עצה איך לארגן ילדה בת 5בלי מלחמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השקמה בבוקר - תגובה
פז שפירא10/10/2014הי אוסנת,
זה נשמע מאוד מתסכל להתחיל כל בוקר במאבק. כדי שאוכל לייעץ לך אנא השיבי על השאלות הבאות: אמרת שניסית כל דרך שעולה לך, האם תוכלי לפרט מה ניסית? מה ביתך אומרת, מדוע אינה רוצה להתארגן ומה מפריע לה? כמה זמן לפני שההסעה מגיעה היא מתעוררת?
אנא השיבי ואוכל להמשיך לייעץ לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
רינת18/10/2014אנחנו מתעוררות שנה ורבע לפני שאנחנו צריכות להיות בתחנה.מה שקורה היא אמורה להחליף בגדים לסרק את השער וללכת לאכול ואחרי זה יש לה זמן למה שהיא רוצה
כמובן שזה מלחמה רק להחליף בגדים
ולפעמים יוצא שאני מתחילה להבטיח לה דברים אפילו לצאת מדעתי בבוקר
מה עושים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פז שפירא18/10/2014כדאי קודם כל לדבר איתה, לא בבוקר ובזמן שהיא רגועה ולנסות לברר מה מפריע לה ומדוע היא לא רוצה להתארגן בבוקר. אולי יש משהו שהיא תגיד שיעזור לך להבין מה כדאי לשנות על מנת לעזור לה ולך בעניין.
שנית, אפשר לחשוב על פתרונות פרקטיים כדי לקצר את זמן ההתארגנות בבוקר. למשל, להסתרק בערב וללבוש בשינה את הבגדים שלובשים למחרת, לתת לה משהו שהיא תוכל לאכול בדרך במקום ארוחת בוקר בבית.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נראה לי....אמא ל230/09/2014
שלום, שואלת בקשר לבתי בת 7. ילדה חכמה, רגישה מאוד, חברותית וכו וכו
לאחרונה החל כל משפט שלה להוסיף לו את צמד המילים :"נראה לי". לדוגמא: האם סיימת לאכול? , כן נראה לי. ממש בכל שאלה.. ואילו בבקשות שלה היא מוסיפה את צמד המילים, לדוג' היא ביקשה ממני: תורידי לי את הקוקו נראה לי.
כששאלתי אותה למה היא מוספה זאת, היא טוענת שהיא לא רוצה לשקר.
הסברתי לה שזה לא קשור. אני שואלת לדעתה/הרגשתה.. כל תשובה היא לגיטימית ואין כאן עניין של לשקר. אני חוזרת ומסבירה והיא חוזרת ומשתמשמת בנראה לי הזה.
למה? זה עניין של ביטחון? לא היה לנו שום אירוע של שקר... היא גם ילדה שלא "יודעת" לשקר, תמימה עדיין.
אשמח להסבר
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נראה לי.... - תגובה
פז שפירא07/10/2014הי אמא ל2,
אפשר לחשוב על סיבות שונות לשימוש של ביתך בביטוי – ייתכן שהיא שמעה אותו ממישהו אחר ונהנית להשתמש בו, ייתכן היא עסוקה בנושא של אמת ושקר ודרך השימוש בביטוי היא מעבדת נושא זה. בכל אופן, סגנון הדיבור של ילדים יכול להשתנות ולכן ייתכן מאוד שהשימוש בביטוי ייעלם עם הזמן. אני ממליצה לא להתייחס עוד לעניין על מנת לא לחזק את ההתנהגות (התייחסות כלשהי, גם אם היא שלילית עלולה לחזק את ההתנהגות אצל ילדים) ולחכות עוד זמן ובמידת הצורך להתייעץ שוב בהמשך.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות מינית גיל שבע וחצישונה30/09/2014
שלום רב, בני בן שבע וחצי לאחרונה נוגע הרבה באיבר מינו, מתחכך בחפצים וגם באחותו הקטנה. הסברתי לו שאני מבינה שזה נעים וטבעי אבל הוא יכול לגעת בעצמו לבד בחדר שלו ובמקביל התחלנו לשמור על הפרדה בינהם מבחינת שינה מקלחות וכד׳.
בשבוע האחרון אחותי סיפרה שראתה אותו מניע את האגן באופן מיני כלפי אחיין אחר וכשהיא שאלה אותו כמו מי אתה עושה? הוא אמר כמו חתול. ההתנהגות הזאת גורמת לי לאי נחת ודאגה. רוצה לתת לו יותר הכוונה. מבקשת כלים. אודה לעזרתכם. שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות מינית גיל שבע וחצי - תגובה
פז שפירא10/10/2014הי שונה,
נשמע שאת פועלת באופן נכון – מצד אחד מגלה אמפטיה לכך שאוננות גורמת לבנך לתחושה נעימה ומצד שני מציבה גבולות ומסבירה מהי התנהגות מינית נאותה. תוכלי להסביר לו את הסיבות להצבת הגבולות באופן מפורט יותר – לומר למשל שהגוף של כל אחד הוא פרטי ושכיוון שהוא ילד לפעמים הוא עדיין לא יודע מה מותר ומה אסור עם הגוף שלו ושל אחרים ולכן את שם, כדי להסביר לו זאת. המשיכי בדרך שלך – לתת לגיטימציה לתחושות הנעימות מהנגיעה בגוף ומצד שני להציב גבולות ברורים ואם צריך אז תקיפים בעניין.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך
שונה12/10/2014שנה טובה וחג שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעית התנהגות קשהג'נט29/09/2014
שלום רב, בני בן ה 4 מבעיות רגשיות שמתבטאות ברוגז בעקשנות בכעס קיצוני )כשכועס על משהו פשוט יכול להעיף דברים לא משנה מה יש לידו אותו רגע מכה ילדים בגן וצוחק אחר כך, יש לו סף רגישות מאוד גבוה שהוא רואה טלויזיה ומישהו מדבר לידו הוא צועק שקט, מאוד מפריעה לו שמסתכלים עליו הוא יכול להיות עצבני ,
עשינו אבחון פסיכולוגי הילד מטופל הריפוי בעיסוק ויש לו גננת שיח פעמים בשבוע בגן
הבעיות ממשיכות בבקשה תפנו אותי לאן לפנות מה לעשות? אני ממש מתוסכלת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעית התנהגות קשה - תגובה
פז שפירא10/10/2014הי ג'נט,
מעבר לטיפול שבנכם מקבל על ידי ריפוי בעיסוק וגננת שיח, תוכלו להפיק תועלת רבה מהדרכת הורים שתכוון אתכם כיצד לנהוג כשהוא מתנהג באופן לא רצוי.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפרצויות אלימות של בן שנתייםיערה29/09/2014
שלום רב
בני בן השנתיים נכנס לאחרונה לגן לראשונה (לפני היתה לו ולתאומה מטפלת).
מאז הכניסה לגן נצפו כמה התנהגויות חריגות כגון שינה על הרצפה בלילות, ממאן לישון בצהריים ובעיקר- התפרצויות זעם אלימות כלפי הסובבים (אחותו ואנחנו ההורים).
איך צריך להגיב להתפרצויות האלימות האלה?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפרצויות אלימות של בן שנתיים - תגובה
פז שפירא10/10/2014הי יערה,
בתקופת ההסתגלות לגן יש מקום להעניק יותר תמיכה, חום והכלה. כדאי לשוחח איתו על הקשיים שקיימים עם הכניסה לגן. כמו כן כדאי לעקוב אחרי מה שקורה בגן. כאשר מתפרץ אפשר לחבק אותו, לא לאפשר לו לפגוע בסובבים ולומר לו שאתם מבינים שהוא מאוד כועס אבל שאתם לא נותנים לו להרביץ לבני המשפחה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן חמש וחצי שאוהב לשחק בבגדים של אממורן29/09/2014
שלום,
בני הבכור, ילד חכם מאוד,מבקש ממני פעמים רבות לשחק בבגדים שלי.
אני מאפשרת לו .
הוא מבקש גופיה מבד סאטן ונעלי עקב,כלומר בגד נשי מובהק.
בזמן האחרון מתגנבת דאגה לליבי: אולי יעדיף גברים בבגרותו?
אתמול שאל אותי :אמא ,למה נולדתי בן?"
הייתי מאוד מופתעת מהשאלה...
הוא גם מרבה למחוק על "ציצי" ולנסות לגעת בחזה שלי ואני אומרת לו שזה פרטי שלי ושלא יגע.
הוא גם אמר לי בהזדמנות שהוא גם היה רוצה כדבריו" ציצי גדול כמו של אמא".
רק לציין שהוא נראה כמו ילד,אוהב משחקי ספורט של בנים,יש לו חברים וכו'...
כיצד להתייחס להתנהגות זו והאם היא מדאיגה?
תודה רבה דניאלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן חמש וחצי שאוהב לשחק בבגדים של אמ - תגובה
פז שפירא10/10/2014הי דניאלה,
ההתנהגויות שאת מתארת הינן טבעיות ונורמאליות לגיל של בנך ואינן מעידות על נטיות מיניות בעתיד. השאלה של בנך לגבי מדוע נולד בן יכולה לנבוע ממשאלה שלו באותו הרגע להזדהות איתך ועם המיניות הנשית שאת מייצגת. ואכן, ילדים צעירים עסוקים בהזדהות עם שני המינים – עם גברים ועם נשים ולכן העיסוק של בנך במשחקי ספורט לצד הרצון שלו להתלבש בבגדייך מובן.
ייתכן גם שהשאלה של בנך נובעת משאלה בנוגע לקביעות המין. זהו נושא שגם מעסיק ילדים צעירים בשאלות כמו: האם מי שנולד בן ממשיך להיות בן כשגדל? האם בנים גדלים להיות אבות או אימהות? אם זהו העניין, אפשר להסביר לו שתינוקות נולדים עם המין שלהם – בן או בת וגדלים וממשיכים להיות בעלי אותו המין.
בכל אופן, אני ממליצה לא להיבהל, לאפשר לו התנסויות מגוונות כפי שאת עושה כיום ולענות על שאלות המעניינות אותו בנושא זה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 4 לא שולטת בפיפיבלה28/09/2014
שלום, הבת שלי בת 4 עוד כחודשיים, היא נגמלה מתיתולים בגיל 2.5 יפה מאוד גם בלילה לא היו בעיות בכלל. לפני כיומיים שמתי לב שהפסיקה לשלוט בפיפי גם ביום וגם בלילה בהתחלה חשבתי שהיא שוכחת להתפנות התחלתי להזכיר לה על פיפי אך זה לא עזר היא עושה פיפי לעיתים קרובות מאוד אני לא יודעת מה לעשות אולי היא חלתה במשהו או....אשמח ליעוץ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 4 לא שולטת בפיפי - תגובה
פז שפירא07/10/2014הי בלה,
ראשית כדאי לבדוק אם מדובר בעניין פיסיולוגי. אם בריחת הפיפי לא תעבור בימים הקרובים כדאי לפנות לרופא הילדים. במידה והרופא ישלול בעייה פיסיולוגית כדאי לחשוב האם יש משהו שיכול לגרום לביתך לחרדה או למתח, האם קרה איזשהו שינוי לאחרונה, משהו שיכול להטריד אותה, אירוע כלשהו או שינוי באווירה בבית או במקומות משמעותיים אחרים. אם אכן מדובר במתח כדאי לנסות ולהקל עליה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יריקות והכנסת חפצים לפה אצל בנישולמית28/09/2014
שלום רב,
בני בן ה 4.8 החל לפני מספר שבועות בהתנהגות משונה שנראית כרגרסיבית. הוא מכניס לפה כל דבר שנתקל בו (צעצועים, עלים, מקלות, צבעים, פלסטלינה וכד'), מנסה "לטעום" כמעט כל דבר, אפילו להכניס את האצבע שלי לפה שלו או ללקק את הכסא/שולחן/ספה. בנוסף ישנה התעסקות אנטנסיבית ברוק שלו. תחילה, לפני מס' שבועות החל לירוק כל הזמן. הערתי לו על כך מס' פעמים וביקשתי ממנו ללכת לרוק בשירותים אם אין לו ברירה ולא בחוץ, אני יודעת שגם הגננת העירה לו. בהדרגה החלו היריקות להחריף, ועכשיו הוא עושה כל הזמן תנועה של הוצאת רוק מהפה ומריחה על הבגדים שלו. לעיתים הוא יורק, לעיתים מוציא באמצעות אצבעותיו רוק ומורח היכן שידו משגת אך ניכר שכמעט ואינו בולע את הרוק. חשוב לציין כי ההתנהגויות הללו החלו בשבוע הראשון לגן (גן חדש, גננת חדשה), לאחר קיץ אינטנסיבי במיוחד (אנו תושבי הדרום. אמנם לא היו אצלנו כמעט אזעקות אך מאחר ואני עו"ס נאלצתי לעבוד המון ובני היה הרבה עם סבא וסבתא). בנוסף, הוא בן להורים גרושים, אם כי ישנם הסדרי ראיה סדירים וקבועים עם אביו והיחסים ביני לבין אביו טובים. פרט חשוב נוסף הוא שבשבועיים האחרונים הייתי חולה ואף אושפזתי בבי"ח, והטיפול בבני עבר לחברותיי (אימהות לחבריו מהגן) ולאביו.
עם זאת מריחת הרוק, היריקות והכנסת חפצים לפה מחריפה מיום ליום ונהיית אינטנסיבית יותר ויותר, הוא חוזר מהגן עם בגדים מלוכלכים ורטובים, וניכרת רגרסיה גם באכילה (אכילה עם הידיים, ממש כמו ילד בגיל שנתיים). אני מנסה לשוחח איתו על כך, להסביר לו שזה לא נעים לסובבים אותו אך ללא הועיל. ניסיתי לבנות תוכנית התנהגותית של פרסים (נקודה בכל פעם שיבלע את הרוק ולבסוף פרסים) אך גם זה לא עוזר. הוא מסביר לי שהוא יורק מכיוון שראה דברים מגעילים בספר ילדים על גוף האדם). אני ממש עובדת עצות ואשמח להתייעץ לאיזה כיוון עלי לפנות על מנת לטפל בבעיה.
תודה רבה,
שולמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יריקות והכנסת חפצים לפה אצל בני - תגובה
פז שפירא07/10/2014הי שולמית,
ההתנהגות שאת מתארת ובעיקר הוצאת הרוק נראית כטיקים. טיקים היא תופעה נפוצה אצל ילדים, שעלולה להתחיל או להתגבר בתקופות מתח וחרדה. ואכן עברה עליכם תקופה קשה כתושבי הדרום בעת המבצע וההסתגלות לגן החדש ותקופת האשפוז גם כן קשים.
ההמלצה היא ככל שניתן להתעלם מהטיקים עצמם ולנסות וליצור סביבה שהיא כמה שיותר חמה, תומכת ונותנת תחושת ביטחון על מנת להפחית את החרדה שבבסיס ההתנהגות. כדאי לנסות זאת לזמן קצר (הייתי ממליצה על תקופה של עד שבועיים) שכן הטיקים מאוד אינטנסיביים ומפריעים לתפקוד בגן. במידה ולא יהיה שיפור כדאי לגשת לאיש מקצוע על מנת לשקול טיפול (שיכול להיות פסיכולוגי, תרופתי או משולב).
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 2.10 טרם נגמלה מחיתוליםאילה28/09/2014
בתי בת 2.10 עוד מעט..כבר אחרי פסח כשהייתה 2.4 התחלנו איתה גמילה אך סרבה בכל תוקף לעשות צרכים בסיר או בישבנון ואחרי תקופה של כמה חודשים הפסקנו לנסות ( עשתה פעמיים קצת קיבה בסיר אך את הפיפי עשתה על הרצפה בכל פעם...) התייעצתי לא מזמן עם הגננת שלה לגבי ניסיון לגמול אותה שוב אך היא שללה זאת לגמרי בתואנה שהיא ילדה מאוד דעתנית ואיננה מוכנה לגמילה עכשיו..האם יתכן שבגיל כזה היא לא מוכנה? נשמע לי מוגזם...אודה להכוונה מה לעשות הלאה....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 2.10 טרם נגמלה מחיתולים - תגובה
פז שפירא28/09/2014הי איילה,
ישנן גישות שונות לגמילה מטיטולים, יש כאלה המדגישות את המוכנות של הילד ויש כאלה שמדגישות את ההחלטה של ההורים. כיום בארץ מקובל להתחיל את תהליך הגמילה בין גיל שנתיים לשלוש, כך שביתכם נמצא בטווח הגילאים הנורמטיבי בעניין זה.
מעניין מהן הסיבות שהגננת נותנת לחוסר המוכנות של ביתך. האם זה רק הדעתנות או סיבות נוספות? עמדת הגננת חשובה כיוון שתזדקקו לשיתוף הפעולה שלה בגמילה במסגרת הגן. כדאי שתדברו איתה ותגיעו לעמק השווה לגבי הזמן שכן יתאים בעיני שתיכן לגמילה. אולי תחליטו שבעוד כמה חודשים תנסו שוב, אולי תקבעו סימנים שיעידו עבורכם שבתך מוכנה להתחיל שוב את התהליך.
בינתיים, אני מציעה להתיידד עם הסיר, בלי ללחוץ לעשות בו את צרכיה. עודדו אותה לשחק עם הסיר, שבו אתם בסיר ועודדו אותה רק לשבת בו, אפילו עם בגדים. אם היא תסכים, אפילו לכמה שניות חזקו אותה על כך. תוכלו גם להשתמש בבובה שתשב בסיר בלי לעשות את צרכיה. תוכלו לקשט את הסיר במדבקות או לעשות כל פעילות שתגרום להרגשה טובה עם הסיר.
בזמן שתמתינו עד להתחלת התהליך מחדש תוכלו גם אתם להתכונן, לקרוא על גישות שונות של גמילה, לשמוע מהורים על הניסיון שלהם בתחום זה ולגבש את הדרך שנראית לכם מתאימה לפעול בבוא הזמן.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגמילה
אילה29/09/2014ניסינו את כל מה שרשמת חוץ מעניין המדבקות..האם לא כדאי לגמול אותה בבוא העת ישר על הישבנון..מוכנה לשבת על הישבנון אך לא עושה כלום..היא גם מתחילה להוריד בעצמה בגדים חוץ מחולצה שדם היא קצת מסתבכת..אנחנו נקבע בקרוב פגישה קצרה עם הגננת בכל מקרה כי מסתבר שיש לשפר את ההתנהגות שלה בגן לאחרונה...תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת שנה שגורמת לעצמה להקיא.רותם27/09/2014
שלום,
בתי תהיה בת שנה בחודש הבא וכמה כבר חודשים {אני לא זוכרת כמה בדיוק, אבל לפחות ארבעה או חמישה} היא דוחפת אצבעות די עמוק לכיוון הגרון וגורמת לעצמה להשתעלות כמו לפני הקאה.
לפני שלושה ימים היא גרמה לעצמה להקיא בפעם הראשונה וממש עכשיו היא גרמה לעצמה להקיא במיטה פעמיים וכמות גדולה.
אני יודעת שהדבר הראשון שעולה לראש זה שהיא עושה את זה כדי להשיג תשומת לב וייתכן וזה נכון אבל התגובה שלנו להתנהגות הזו מההתחלה הייתה די אדישה והרבה פעמים התעלמות מוחלטת לכן קשה לי להאמין שהיא למדה שזו דרך לקבל תשומת לב.
אנחנו הורים מאוד רגועים, היא מקבלת תשומת לב ומהיום שנולדה הייתה ממש רגועה ונוחה, היה לי קל להבין מה היא צריכה וזה ככה עד היום.
היום חשבתי על זה שהייתה לה אפיזודה קצרה של משיכה בשיער שעברה כי גם ממנה התעלמנו ויש לה רעד קל בראש שמופיע מדי פעם, נדבק על ידי נוירולוג שאמר שזה על רקע התנהגותי, דרך שלה לבטא את עצמה וזה אכן מתאים לפעמים שבהם זה מופיע.
כל אלו גורמים לי לחשוב שאולי קשה לה לבטא את עצמה והיא משתמשת בכל מיני דרכים אחרות אבל מצד שני אנחנו כל כך קשובים אליה והיא מקבלת אהבה רבה מהסביבה שאני פשוט אבודה מול ההתנהגות הזו ומאוד רוצה להבין אותה ולעזור לה.
מה פשר דחיפת האצבעות \ הקאות?
אשמח לעזרה!
תודה מראש,
רותם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת שנה שגורמת לעצמה להקיא. - תגובה
יאיר סהר28/09/2014שלום רותם,
טבעי שאתם מרגישים מתוסכלים ואובדי עצות בנוגע לדרך בה ניתן את הפעולות שמביאות את בתכם להקאות יזומות.
בשל גילה הצעיר של בתכם, וגם בשל מסגרת הייעוץ בפורום, קשה מאוד לדעת מהם הגורמים שמביאים להתנהגות המדוברת. זאת בשל העובדה שגורם בודד יכול להוביל פעוטות שונים להתנהגות שונה, והתנהגות זהה של מספר פעוטות עשויה לנבוע מגורמים שונים.
לכן אני מבקש לקבל תחילה מידע בנוגע למצבה הרפואי.
אני מעודד מכך שפניתם לנוירולוג. מתי נערכה הבדיקה?
כמו כן, האם ניגשתם לאחרונה לרופא המשפחה בנושא? חשוב מאוד לעשות זאת כדי לשלול תחילה הפרעות רפואיות כלשהן.
אנא הוסיפו מידע ואוכל להתייחס בהתאם לממצאים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך
רותם28/09/2014ביתנו בריאה בדרך כלל למעט חום וצינונים שפוקדים כל תינוק.
אין לה מחלה מיוחדת ואין כזו גם במשפחה המורחבת.
האבחון אצל הנוירולוג בוצע לפני שבועיים לאחר EEG שיצא גם כן תקין.
הנוירולוג בדק אותה ואמר שהיא מתפתחת היטב ובריאה ולדבריו זה "כלום ושום דבר", רק משהו התנהגותי.
לא פנינו לרופא המשפחה בנוגע להקאות גם כי היא הקיאה מהפעולה רק בימים האחרונים וגם כי הנחתי שיאמרו שזו דרך לקבל תשומת לב או לחקור את הגוף אבל אעשה זאת בקרוב.
תוכל לפרט על הסיבות שבגללן ילדים יגרמו לעצמם להקיא?
שוב תודה על תשובתך,
רותם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום,
רותם05/10/2014ההודעה נעלמה בין שאר ההודעות.
אשמח עדיין לקבל תשובה אם זה אפשרי, זה יקל עליי מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילדה מדאיגה אותימיקי חיון25/09/2014
יש לי ילדה בת 6 שאני לא יודע כבר מה לעשות איתה כבר כמה זמן שהילדה מתנהגת בצורה ממש לא נעימה. היא מצפצפת אל המילה שלנו,שהיא מבקרת אצל סבתא וסבא קשה לה לחזור הביתה היא עושה לנו ממש הצגה של בכי צעקות אפילו מזיקה לעצמה שורטת את עצמה בפנים מושכת לעצמה בשייער . יש לציין שבגן היא ילדה מקסימה אני מקבלת מהגננת המון מחמאות על הילדה .גם שהיא אצל חברות או משפחה הם מספרים שהיא ילדה מקסימה , רק בבית ואצל סבתא היא עושה לנו טרור,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילדה מדאיגה אותי - תגובה
יאיר סהר28/09/2014שלום מיקי,
מהתיאור שלך ההתנהגות של בתכם מאוד סוערת וקשה להכלה, וטבעי שאתם חווים תסכול גדול בעניין.
בזכות התיאור המקיף בפניה, חשוב לי לציין כי נראה שאין בעיה אורגנית אצל הילדה, כלומר לא מדובר בקשיים אובייקטיביים, אלא נסיבתיים. אני מסיק זאת מהעובדה שבגן ובמקומות אחרים "בטוחים פחות" - כמו חברות או משפחה רחוקה, ההתנהגות שלה מותאמת ותקינה.
כלומר, נראה שההתנהגות המדאיגה מתרחשת בעיקר בסביבה הבטוחה ביותר - לידכם, וחשוב שתקבלו עזרה באשר לאופן שבו תוכלו לשנות את המצב - ואתם יכולים!
במיוחד במצב שבו ההתנהגות המדאיגה היא לידכם, ישנן אפשרויות רבות בהן אתם יכולים להשפיע על המצב. עם זאת, לאור העובדה שבתכם כבר בת 6, אני חושב שהמצב מורכב מכדי לתת עצות קונקרטיות להתנהלותכם במצבים המדאיגים.
לכן אני מאוד ממליץ על פניה לייעוץ או הדרכת הורים, אשר תאפשר לכם לבחון בעיקר את ההתנהגויות ההוריות שלכם (עליהן יש לכם את עיקר השליטה), ולהתאים אותן לסיטואציות ספציפיות, כך שבתכם תוכל בהתאם לשנות גם את התנהלותה מולכם.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
